Circulatia cu barci neinmatriculate

Creat de Vali, Ianuarie 03, 2012, 09:42:56 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 4 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: adrianpacurici din Martie 22, 2014, 09:40:47 AM
asta cu barca de 6.99 e chiar tare... poate avea pe cavalet 6.99 dar cand o pui pe apa.. 2 cm poate flexa..sau daca e din lemn... un strop de apa si tot mai castiga 2 cm... Nu cred ca este careva asa de meserias sa isi faca barca dar sa riste cu 6.99
in plus masuratoarea se face la extremitati..asta incluzand si motorul/elicea/carma

Intr-unul din standardele industriale mentionate in HG 2195/2004 e descris modul de determinare a dimensiunilor principale ale ambarcatiunilor. In consecinta, in articolul despre neinmatricularea barcilor sub 7 metri e vorba strict de lungimea corpului intre extremitatile prova si pupa, fara a se include motoare, apendici, balustrade, elemente de arborada etc.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

ionitzady

Vali am vorbit noi mai tz despre acest subiect si ai zi sa-ti aduc aminte sa cauti tu exact legile si ce trebuie pt barci neimatriculate referitor la fisc .

x_petrolist

Citat din: Don Basilio din Martie 21, 2014, 11:30:15 PM
dar daca iti faci singur o barca de 6,99 si, masurand incorect (sa zicem) iti iese de 7,01?
diferenta asta de 2mm te poate costa prea mult si nu merita. proecteaza o barca de 6,97.

Rumpi


Pana la urma ce ne tot cramponam de marimea barcii? Care e diferenta practica intre 6,90 si 6,99? Unde conteaza aia 10cm? Si oricum daca vrei sa iesi cu barca la vecini trebe inmatriculata, deci aici vorbim strict de barci pentru cateva lacuri, delta si navigatie costiera de la Sulina la Vama Veche. Parerea mea e ca pentru asta cei 10cm conteaza mai degraba la latime ca sa castigi spatiu locuibil si eventual la adancime ca sa nu o pui pe grind.

Si daca tot vrem sa fim legali inspectorul anr care iti masoara barca trebuie sa foloseasca un instrument autorizat ISCIR nu ceva chinezarie din piata, nestandardizat si unde milimetrii nu corespund cu STAS-ul in vigoare.  8)

x_petrolist

Citat din: Rumpi din Martie 23, 2014, 04:12:13 PM

Pana la urma ce ne tot cramponam de marimea barcii? Care e diferenta practica intre 6,90 si 6,99? Unde conteaza aia 10cm? Si oricum daca vrei sa iesi cu barca la vecini trebe inmatriculata, deci aici vorbim strict de barci pentru cateva lacuri, delta si navigatie costiera de la Sulina la Vama Veche. Parerea mea e ca pentru asta cei 10cm conteaza mai degraba la latime ca sa castigi spatiu locuibil si eventual la adancime ca sa nu o pui pe grind.

Si daca tot vrem sa fim legali inspectorul anr care iti masoara barca trebuie sa foloseasca un instrument autorizat ISCIR nu ceva chinezarie din piata, nestandardizat si unde milimetrii nu corespund cu STAS-ul in vigoare.  8)
Silviu, sint de accord cu tine. Nu inteleg de ce dorim noi Romanii sa vedem cit de mult putem indoi Legea inainte sa se rupa, sau sa ne rupa.

pelicanul

#80
Din ciclul "minunile crizei", astazi avem "cresterea exploziva a numarului de ambarcatiuni de toate tipurile": http://www.cugetliber.ro/stiri-economie-cata-spaga-trebuie-sa-platesti-daca-ai-barca-215253?utm_source=cugetliber&utm_medium=site&utm_content=slider-main-item&utm_campaign=Slider%20-%20poza%20mare
Nu se spune nimic in articol despre impozitele locale si taxele portuare.

Vali

Din ciclul "sunt ziarist, dar mi se spune habarnist", inca un articol idiot, dupa numeroase altele in presa galateana, despre "marea crima" de a circula cu o barca neinregistrata: http://www.viata-libera.ro/justitie/75795-se-plimba-pe-dunare-cu-barca-neinregistrata

Lasam la o parte lipsa totala de informatii suplimentare din articol, fiindca duduia doar a infulecat fara sa digere ce i-au livrat politistii de frontiera.
Ce e revoltator este atitudinea gen vanatoare de vrajitoare a articolului, care determina omul neinformat sa-si spuna "nu-mi trebuie vreodata barca, uite ce patesc daca fac vreo greseala".

Posibil ca omul ala intr-adevar sa fi gresit si sa fi iesit cu un motor mai mare sau cine stie, dar asta inseamna sa te informezi suficient inainte de a publica un asemenea material, mai ales intr-un oras cu traditie solida la barci si navigatie, cum e Galatiul. In caz contrar, ajungi de rasul curcilor, precum duduia semnatara.

In fine, nu mai conteaza incompetenta ziaristei. Foarte important in schimb e comentariul semnat de userul Dexter, in care acesta face o radiografie a procedurilor prin care se elimina suprapunerea competentelor organelor de cercetare. Mai ales ca subiectul e de mare actualitate, in urma razboiului CCR - SRI pe tema interceptarilor.

Cred ca acest comentariu al lui Dexter este cea mai importanta informatie vizavi de situatia descrisa in articol. Chiar daca se incalca legea, cercetarea penala se impune a fi facuta exclusiv de autoritatea cu competente in cauza respectiva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi

Vali stai nu te ambala ca nu e chiar asa. In Romania PF are si rol de politie fluviala pe apele interioare. De ce e asa nu stiu, probabil pentru a nu mai crea inca o structura avand in vedere unde sunt majoritatea apelor interioare navigabile in Romania.

Citez din OU 104 din 27 iunie 2001, sublinierile imi apartin:

ART. 1

Politia de Frontiera Romana face parte din Ministerul Administratiei si Internelor si este institutia specializata a statului care exercita atributiile ce ii revin cu privire la supravegherea si controlul trecerii frontierei de stat, prevenirea si combaterea migratiei ilegale si a faptelor specifice criminalitatii transfrontaliere savarsite in zona de competenta, respectarea regimului juridic al frontierei de stat, pasapoartelor si strainilor, asigurarea intereselor statului roman pe Dunarea interioara, inclusiv bratul Macin si canalul Sulina situate in afara zonei de frontiera, in zona contigua si in zona economica exclusiva, respectarea ordinii si linistii publice in zona de competenta, in conditiile legii.

ART. 2

In intelesul prezentei ordonante de urgenta, expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) zona de competenta:
1. suprafata din teritoriul national constituita din zona de frontiera, suprafata si imobilele aeroporturilor si porturilor situate in interiorul tarii, deschise traficului international, Dunarea interioara, bratul Macin, Dunarea maritima, Canalul Dunare - Marea Neagra, Canalul Sulina situat in afara zonei de frontiera, apele maritime interioare si marea teritoriala, precum si zona contigua si zona economica exclusiva ale Romaniei, in care Politia de Frontiera Romana isi indeplineste atributiile prevazute de lege;

ART. 22

In zona de competenta pe apa Politia de Frontiera Romana are si urmatoarele atributii specifice:
a) supravegheaza si asigura respectarea drepturilor statului roman in apele din zona de competenta;
b) previne si combate pirateria, actiunile teroriste si faptele circumscrise crimei organizate in apele aflate sub jurisdictia statului roman;
c) executa, direct sau impreuna cu autoritatea vamala, controlul navelor si ambarcatiunilor despre care se detin date si informatii ca desfasoara activitati ilegale in zona de competenta ori sunt surprinse desfasurand asemenea activitati;
d) executa controlul navelor si al ambarcatiunilor impreuna cu unitatile teritoriale pentru protectia mediului in caz de evacuare a apelor uzate in emisar sau in caz de producere a unei poluari accidentale;
e) participa la supravegherea, controlul si asigurarea protectiei si conservarii fondului cinegetic si piscicol natural, prin prevenirea si combaterea vanatului si pescuitului ilegal, precum si a exploatarii ilegale a altor resurse biologice si nebiologice din apele aflate in zona de competenta;
f) cauta navele aflate in pericol in apele din zona de competenta si in marea libera si participa la salvarea echipajelor acestora in caz de necesitate, iar la solicitare desfasoara actiuni de salvare a navelor si a incarcaturii lor, conform dreptului maritim international;
g) executa supravegherea si participa la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea si siguranta navigatiei in apele din zona de competenta si in porturi, in colaborare cu organele zonale ale capitaniilor de port;

Alex1958

Salut,
Duduia n-a informat opinia publica nici de lungimea ambarcatiunii si nici de puterea motorului ei. Dar a mentionat valoarea: 67500 lei deci vreo 15000 Euro. Nu contest habarnam-ismul autoarei dar la banul asta nu cred ca era vorba de ceva neinmatriculabil.
Parerea mea!

Vali

@Rumpi: Stai linistit ca nu m-am ambalat :). De acord cu tot ce ai scris, dar cred ca nu ai inteles motivul pentru care am intervenit aici pe topic.

Problema in cauza e cu totul alta: politia de frontiera nu are competenta juridica de a efectua cercetare penala in spete care tin de Legea 191/2003. Scrie foarte clar (si argumentat juridic) in comentariul userului Dexter de pe site-ul ziarului Viata Libera cine e autorizat sa efectueze cercetarea penala, anume exclusiv ofiterii de capitanie din cadrul capitaniilor zonale, deci exclusiv Autoritatea Navala Romana.

Politia de frontiera poate cel mult constata prin proces verbal ilegalitatea, sau poate proceda la masurile de constrangere legale (retinerea ambarcatiunii etc), dar asta strict cand e vorba de infractiuni din aria lor de competenta - braconaj, contrabanda, trafic de persoane etc, si in nici un caz cand cercetarea ilegalitatii respective e in competenta altei autoritati (in cazul nostru ANR).

Da, daca e vorba de echipe mixte ANR - Politia de Frontiera, in care Frontiera sa participe cu forta de constrangere la aplicarea controalelor, iar ANR sa constate ilegalitatea si sa continue cercetarile, abia atunci e treaba corecta dpdv legal.

Politia de Frontiera nu are nici un drept sa ma intrebe pe mine daca barca e sau nu inmatriculata, si asta reiese din a 2-a hartie atasata pe prima pagina a topicului, obtinuta exact de la institutia in cauza. Eu nu am nici o problema sa le raspund la intrebari, mai ales ca ma cunosc si ma respect cu multi dintre baietii de la Frontiera. Dar dpdv legal nu sunt competenti sa investigheze situatii care tin de ANR, si orice asemenea actiune e considerata abuz in serviciu.

E intr-un fel similar cu ce se intampla vara trecuta pe Dunare, dupa accidentul de pe Snagov, cand Politia Transporturi controla toate barcile de pe apa, sa verifice daca sunt sau nu inscrise la fisc. In afara ca nu era in competenta lor, mai si constrangeau barcagiii la respectarea unei hotarari de consiliu local ilegale (despre impozit pe ambarcatiuni), luata cu incalcarea Codului Fiscal.

Deci nu situatia din articolul de ziar am vrut s-o aduc in discutie, ci abuzul pe care-l practica deseori autoritatile statului, mai ales din cauza lipsei de informatii a cetateanului obisnuit, de care bineinteles doar acesta se face vinovat.

@Alex1958: din experienta mea de atatia ani la Dunare, mai mult ca sigur ca a fost vorba de o duba de pescuit de fibra, si cred ca pretul ambarcatiunii (scris gresit) a fost de fapt de 67.500.000 lei vechi, pretul exact al unei asemenea lotci (cam ca cea din poza).
Spun asta deoarece exact tipul asta de barcagii este "vanat" cel mai des de politistii de frontiera in zona noastra, mai ales ca acestia sunt de obicei neinformati si foarte obedienti cu organul.

Bineinteles ca nu am vreo certitudine, din care cauza spuneam ca era bine de furnizat informatii suplimentare. Orice ar fi, indiferent de valoarea barcii sau de ilegalitatea savarsita, considerentele legale sunt aceleasi, anume ce am scris mai sus.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

In toate articolele de ziar privind cauze asemanatoare am vazut actionind numai PF. De altfel si pe apa, pe tot litoralul de la Sf Gheorghe si pina la Vama Veche am vazut numai ambarcatiuni ale PF.
Abia de un an sau doi au aparut in Tomis si la Mangalia doua salupe inscriptionate "ANR - Controlul Navigatiei Civile" dar nu le-am vazut niciodata in actiune.
Daca fapta este constatata de PF si cercetarea penala este continuata de ANR nu cred ca e nici o problema legala. Daca cercetarea penala este continuata tot de PF pe partea de permise si inmatriculari, atunci "infractorul" are o cale de atac si poate scapa... :)
Este exact cazul la care am fost martor acum vreo zece ani, cind mi-a fost sparta masina. Am avut noroc cu un echipaj de jandarmi care l-au prins in flagrant pe individ si apoi l-au predat politiei pentru cerecetarea penala.

Vali

Citat din: pelicanul din Martie 16, 2016, 09:12:39 AM
Daca fapta este constatata de PF si cercetarea penala este continuata de ANR nu cred ca e nici o problema legala.

Nu prea sunt de acord, e vorba de punctul g de la art. 22, postat de Rumpi mai sus:

g) executa supravegherea si participa la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea si siguranta navigatiei in apele din zona de competenta si in porturi, in colaborare cu organele zonale ale capitaniilor de port;

Pana la urma tine de interpretarea legii, anume ce inseamna exact "in colaborare...". Limitele exacte de competenta sunt o chestiune a bucatariei lor interne care pe noi ne depaseste, dar asta nu inseamna ca trebuie sa toleram abuzuri din partea organului, mai ales cand suntem tratati din prima ca potentiali infractori, cum se intampla cel mai des.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi

@Vali

Eu cred ca aici e o confuzie cu termenul de "cercetare penala". Cercetarea penala nu e constatarea infractiunii, ea urmeaza acesteia.

Iti dau un exemplu simplu: unu fura ceva si agentul de ordine publica (ala in uniforma de la politia locala) il surprinde la locul faptei (cu delictul in mana). Agentul  aresteaza delicventul si il duce la sectie. Acolo apare un lucrator de la politia judiciara si incepe ancheta. Agentul de ordine publica nu are competente pentru asa ceva, el constata infractiunea, te aresteaza si e chemat ca martor. Daca in schimb furtul nu e constatat in flagrant ci vine pagubitul a doua zi la sectie sa anunte atunci e strict treaba politiei judiciare sa gaseasca infactorul. Politia judiciara nu se plimba pe strada sa se asigure ca nu fura cineva ceva si daca are chef poate incredinta mandatul de arestare organelor de ordine publica (adica nu gasesc infractorul acasa si in loc sa il caute ei prin tot orasul ii pun pe altii).

Similar in cazul nostru. PF supravegheaza ce se intampla pe apa de fapt pentru ca e agent de ordine publica pe apa. Capitanul de port sta la birou si iti face dosar daca nu respecti legea. Pe apa PF nu te intreaba de actele barcii ca sa constate daca ai barca inmatriculata te intreaba ca sa vada daca e barca si motorul tau si nu cumva ai smanglit-o. Daca tu n-ai acte la barca si ei vad cu ochiul liber motorul de 50CP la pupa sau ca ai barca mult mai lunga ca a lor constata infractiunea si te duc la domnu capitan de port.
Diferenta dintre tine cetatean privat si ei politie in cazul observarii unei infractiuni e ca tu pui mana pe telefon si suni la capitanie sa anunti si ei pot retine infractorul pe loc si sa il duca la capitanie. Cercetarea penala, adica intocmirea dosarului si documentarea probatoriului o face ANR prin capitania portului.

De altfel daca doreste ANR poate delega PF unele atributii de constatare din ograda lor. Adica pot insarcina PF sa verifice daca ai permis de exemplu sau daca iti merg luminile de navigatie. "In colaborare cu organele zonale ale capitaniilor de port" nu inseamna neaparat ca trebuie sa fie echipe mixte pe barca PF. Inseamna ca PF are protocol de colaborare cu capitania si nu te intreaba ca asa ii taie pe ei capul. Pentru actele barcii si buletin n-au nevoie de asta, de ele te poate intreba orice organ de ordine publica, chiar si pe mal.
Atributiile pe care nu le poate delega ANR sunt cele care cer competente tehnice specifice. Adica daca pe motorul tau scrie 15CP da e cat ala de 100CP de mare trebuie sa vina un inspector tehnic sa constate ca ai manarit placuta. (Ce scrie pe capac nu conteaza si pe dacie poate sa scrie lamborghini, bmw si mercedes, e legal). PF poate in schimb exprima suspiciunea si chema inspectorul.

Vad ca a scris si pelicanul intre timp acelasi lucru mai pe scurt.

Vali

Intr-adevar, constatarea si cercetarea sunt chestiuni diferite, dar nu poate spune cineva ca e legal ca Frontiera sa desfasoare ea cercetari penale pe legea 191/2003.

Hai sa-ti spun de ce m-am bagat in discutia asta. Cunosc o gramada de gashca, baieti destul de intimidati de politia transporturi sau de frontiera, vizavi de circulatia cu barci neinmatriculate. Intotdeauna li s-a intamplat sa fie opriti pe balta si amenintati cu sanctiuni, ba chiar sanctionati, intr-o chestiune care priveste strict atributiile ANR. Culmea e ca unii au contestat in instanta si au castigat, dar cu pretul stresului si timpului pierdut.

Omul de rand nu cunoaste amanuntele pe care le discutam noi aici, si pleaca capul, pune coada pe spinare si renunta sa mai iasa cu barca. Din cauza asta (si nu numai) sunt eu asa pornit pe suprapunerea de competente. Culmea e ca nu am avut niciodata probleme si sunt sigur ca n-am sa am, fiindca inainte de orice treaba mai importanta merg si ma informez temeinic, cerand raspuns scris de la autoritati la chestiunea in discutie.

De multe ori unii baieti de la frontiera isi depasesc atributiile legale, fiindca nu sunt chiar monumente de cunoastere a legii. Iar in momentul cand un nene necajit este abuzat intr-o chestiune care tine strict de ANR, treaba asta mai devreme sau mai tarziu se va sparge in capul meu si al tau.

Din cauza asta am sa iau atitudine oricand am sa ma lovesc de asemenea chestii. Daca stateai in Galati intelegeai bine ce incerc eu sa aduc in discutie aici. N-am acum timp sa povestesc ce mizerie am patit cu taica-miu prin 1994 din partea unui sef de graniceri, pe vremea cand pescuiam la scrumbie. Vremurile alea au trecut, dar ca sa nu ne mai lovim de acele mizerii, ar trebui sa actionam imediat ce aflam de asemenea abuzuri.

Edit: ai spus-o singur: "Pe apa PF nu te intreaba de actele barcii ca sa constate daca ai barca inmatriculata te intreaba ca sa vada daca e barca si motorul tau si nu cumva ai smanglit-o. ". Deci Frontiera nu are competenta sa te intrebe daca e inmatriculata barca sau nu, anume exact motivul pentru care i-au facut belea omului, comitand un abuz. La care se adauga cercetarea penala facuta de PF pe o lege care intra strict sub competenta ANR.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: Vali din Martie 16, 2016, 11:10:02 AM

...... N-am acum timp sa povestesc ce mizerie am patit cu taica-miu prin 1994 din partea unui sef de graniceri, pe vremea cand pescuiam la scrumbie.

...............................

Apropos de asta, chiar mi-ar placea sa mai citesc citeva povesti despre braconieri si viata pe Dunare sau pe Brates. Poate iti faci totusi putin timp si pentru asta...