Reconditionare Suzuki DT25

Creat de pisica, Noiembrie 11, 2021, 01:22:07 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pisica

Va salut!
Am cumparat recent un Suzuki DT25, care zacea aruncat intr-o magazie de ani buni, probabil.
L-am luat pentru piese de rezerva, la motorul meu, tot un Suzuki DT25, model ceva mai nou, tot in doua pistoane.
Stiam ca motorul e blocat, dar am fost curios sa vad care e cauza..
Am dat chiulasa jos si am gasit un cilindru destul de ruginit, celalalt arata bine..
Am pus ceva benzina si ulei, dupa cateva ore, am incercat sa deplasez pistoanele, batand cu ciocanul intr-o bucata de lemn..
Pistoanele au rezistat eroic...
Am banuit ca mai exista si alta cauza a blocarii motorului, asa ca am dat jos carburatorul, muzicuta, sa pot vedea starea ambielajului.
Asa cum ma asteptam, acesta e foarte ruginit, la fel si rulmentii.
Am incercat sa dau jos motorul, sa-l pot desface, din cele 6 suruburi, 3 s-au rupt, asa ca ma asteapta o munca de Sisif, trebuiesc gaurite...am vazut pe yutube cum au procedat rusii cu un motor identic.
Acum vine intrebarea...are rost sa ma chinui, sau ambielajul e complet compromis, din cauza ruginii.
Vine iarna, as avea timp liber sa incerc reconditionarea, dar daca ambielajul e distrus, ar insemna sa irosesc timpul degeaba.
PS
Motorul e identic cu cel din filmulet..
Dupa ce am vazut cam cat au muncit rusii sa-l dezmembreze, mi-a cam pieit entuziasmul.
https://youtu.be/JqOSJkgQ8yY

diles

nu se merita,piesele necesare depasesc valoarea motorului chiar daca ignori manopera.

mdascalu

Buna ziua,
Frumoasa reconditionarea din filmulet, chiar mi-a placut mult, dar cinstit, nu se merita. Chiar daca motorul ar avea valoare sentimentala, ceea ce nu e cazul, nu se merita.

kama3

De ce a stat motorul?
Sau mai bine zis de ce a fost tras pe dreapta?
In rare cazuri un motor bun e tras pe dreapta cu intentia de a mai fi folosit.
Si atunci se face o minima conservare. Ceva ulei in capul pistonului, ceva vaselina prin punctele esentiale, o punga in cap, etc.
Daca nu, e bine de stiut ce probleme avea inainte de retragere.
O restaurare merita de amorul artei. Daca nu e economica o restaurare in scopul folosirii nu prea merita.

pisica

Citat din: kama3 din Noiembrie 12, 2021, 01:51:07 PM
De ce a stat motorul?
Sau mai bine zis de ce a fost tras pe dreapta?
In rare cazuri un motor bun e tras pe dreapta cu intentia de a mai fi folosit.
Si atunci se face o minima conservare. Ceva ulei in capul pistonului, ceva vaselina prin punctele esentiale, o punga in cap, etc.
Daca nu, e bine de stiut ce probleme avea inainte de retragere.
O restaurare merita de amorul artei. Daca nu e economica o restaurare in scopul folosirii nu prea merita.
Habar nu am de ce a fost tras pe dreapta, motorul nu pare a fi fost obosit, dar de conservat sigur nu a fost conservat.
Am poze, dar nu stiu sa le pun, procedura e destul de imbarligata aici, pe forum.

pisica

Citat din: mdascalu din Noiembrie 12, 2021, 10:00:00 AM
Buna ziua,
Frumoasa reconditionarea din filmulet, chiar mi-a placut mult, dar cinstit, nu se merita. Chiar daca motorul ar avea valoare sentimentala, ceea ce nu e cazul, nu se merita.
Cu siguranta, bani in el nu bag.
Daca nu reusesc sa-l pun in functiune si nu sunt deloc optimist, va ramane cs donator de organe...ch toate ca nu cred ca o sa apelez la el.
Motorul pe care il folosesc, Suzuki DT25, este impecabil...Azi am masurat compresia, am 8,5 bari pe fiecare cilindru. De curiozitate am bagat ulei in cilindri, a crescut compresia, dar foarte putin, cam un bar.