Barci pliante, cu motor

Creat de kmbh69, Ianuarie 14, 2012, 12:11:23 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

kmbh69

M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).

Florio

#31
Ca o comparatie, eu platesc taxa trailerului (peridocului), cat taxa barcii. E bizar, dar asta e !
Pe un peridoc cu un ax, statul vrea taxa cat pentru un yacht de 8m :) .
In plus, peridocul trebuie sa aiba asigurare si revizie.  La barca nu am obligativitatea asigurarii ( desi anul asta o sa fac una), iar revizia ANR se face mai rar decat la autoturisme sau trailere.

Deci cat ai sansa sa iti transporti barca fara a implica alte remorci, foloseste-te de ea . :)
IN alta ordine de idei, avand in vedere pe de o parte ca barca ta ARE VELE si pe de alta parte usurinta virusarii cu "vant purtator", iti prevad maximum 2 sezoane, pana la un "upgrade" gen weekender.  ;) Odata prins, nu mai ai scapare.

dan dragos

#32
pentru cei interesati de genul asta de barca, a aparut una la vanzare in bucuresti:
http://www.okazii.ro/catalog/65356296/vand-barca-demontabila-unicat-.html

kmbh69

#33
Am copiat cu copy-paste de pe www.faltbootbasteln.de caracteristicile modelului Delphin 110 (atasez din loc in loc si traducerea aproximativa):
MEHRZWECKFALTBOOT DELPHIN  110 (barca plianta pentru scopuri multiple Delphin 110)

TECHNISCHE DATEN

Bootslänge   4,80 m (lungimea)
Größte Breite über Deck   (latimea cea mai mare pe deasupra puntii)
1,10m
Seitenhöhe   (inaltimea bordului)
0,46 m
Rundspanten   (coaste)
8 Stück
Gerüst   (schelet)
dreiteilig (din 3 parti)
Tiefgang   (pescaj)
ca. 0,14 m
Tourenbelastung   (incarcarea pentru o iesire cu barca)
bis 350,- kg
Gewicht des Bootskörpers   (greutatea proprie a barcii)
ca. 65,- kg

Deci barca se poate incarca cu maxim 350 kg. Anuntul pretinde ca ar incapea 6 persoane. Adica 350 impartit la 6 ne da o valoare sub 60 kg pentru greutatea medie a unui ocupant. Aici se poate discuta mai departe: sau 6 copii singuri  :D , sau 6 adulti subnutriti  :D sau 6 adulti cu greutate normala iar barca poate avea in acest caz inaltimea bordului liber mult redusa (o facem submarin daca trebuie ?  :D )

Mihaif99

Citat din: kmbh69 din Ianuarie 29, 2012, 03:16:47 AM
M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).

Vezi ca in cutie , daca parchezi la soare, temperatura se poate apropia de temperatura de fierbere.
Nu stiu daca i-ar face bine in cutie.

Florio

Citat din: kmbh69 din Februarie 20, 2012, 06:46:23 PM

Deci barca se poate incarca cu maxim 350 kg. Anuntul pretinde ca ar incapea 6 persoane. Adica 350 impartit la 6 ne da o valoare sub 60 kg pentru greutatea medie a unui ocupant. Aici se poate discuta mai departe: sau 6 copii singuri  :D , sau 6 adulti subnutriti  :D sau 6 adulti cu greutate normala iar barca poate avea in acest caz inaltimea bordului liber mult redusa (o facem submarin daca trebuie ?  :D )

Mai mult de 4 persoane ar fi incomod si dificil . Se putut se poate, dar ar fi pacat  :) . Se dilueaza ideea plimbarii de placere .

kmbh69

Citat din: Mihaif99 din Februarie 20, 2012, 07:04:17 PM
Citat din: kmbh69 din Ianuarie 29, 2012, 03:16:47 AM
M-am gandit si la remorca (sau peridoc, unul acceptabil e cam 1000 euro), dar atunci trebuie sa platesc chirie pentru locul unde voi tine remorca. Daca tin barca in cutie pe masina (200 euro cutia + 100 euro combustibilul pana acolo si inapoi), o am oricand la indemana si nici nu platesc chirie pentru locul unde o tin. Probabil ca intr-un viitor apropiat (cam dupa 1 an) ma voi gandi mai serios si la varianta unui peridoc. Cu toate acestea, tintesc in viitorul apropiat la un velier adevarat (cu cabina), de 7-8 m lungime, sa-l folosesc in zona mea (adica sa nu il tot plimb pe sosea de la o mare la alta). Asa ceva nu mai pot tracta cu masina mea, deci nu sunt sigur ca imi va folosi peridocul respectiv (nu ca n-ar fi bun un peridoc, dar vorbesc de cazul meu particular).

Vezi ca in cutie , daca parchezi la soare, temperatura se poate apropia de temperatura de fierbere.
Nu stiu daca i-ar face bine in cutie.
Se poate sa ai dreptate, nu te contrazic. Problema e si mai mare daca respectiva cutie e neagra (asa arata in reclama, din pacate; voi vedea cand o cumpar efectiv). In principiu, am rezolvat deja un loc intr-o hala, unde tin barca, imi cere 50 euro pentru 3-4 luni, ceea ce e convenabil. Cand am chef sa iau barca, merg la hala, o incarc in cutie, imi iau sotia si fetita si mergem pana la locul de destinatie. Acolo scot barca din cutie si o asamblez, deci nu sunt obligat sa o tin prea mult timp (asta e o notiune relativa, de fapt  :) ) la caldura din interior (in bataia soarelui).
In week-end-ul acesta dau o tura pana la Bremen, are loc acolo Boatfit 2012, e un targ legat de tot ce tine de renovarea sau repararea ambarcatiunilor (furnizori placaje marine, adezivi, fibra, epoxi, vopsele pt. barca, diferite cabluri pentru instalatia electrica sau de otel, pentru manevrele fixe, motoare, diferite subansamble, diferite santiere navale (Werft) care renoveaza barci). Va fi interesant, pentru ca se organizeaza si diferite cursuri scurte cu teme legate de acest subiect.

kmbh69

#37
Alaltăieri (adică sâmbătă, 28 aprilie 2012), împreună cu soţia mea şi cu fiica mea, am inaugurat în sfârşit barca. Demontarea din hală şi aşezarea bărcii în portbagaj şi în cutia de pe maşină mi-au luat 1 oră (asta a fost vineri seara). Sâmbătă am fost la clubul nautic să asamblez barca. A durat mai mult decât demontatul. Altă distracţie: lăsatul la apă cu căruciorul, noroc că m-au ajutat cei de la club. Ei, am făcut şi eu puţină muncă patriotică, am remorcat o iolă a şcolii de yachting de la hală până la club (am cârlig de remorcare la maşina mea şi am voie să tractez 1500 kg cu ea).
Cum am ajuns la acest club ? Ei bine, am înscris-o pe fiica mea să facă un curs de navigaţie cu vele (pe optimist) şi m-am băgat şi eu pe acolo cu delfinul meu, la început în hala clubului, iar acum la debarcaderul clubului.
Clubul acesta are acces la apă în rada interioară a portului, ceea ce e bine pentru elevi, dar e incomod pentru utilizatorii cu pretenţii, pentru că trebuie trecut prin ecluza mare de vapoare pentru a ajunge la mare liberă, iar ecluza are un program mai incomod.
Instructorul era destul de îngrijorat pentru că era vânt puternic când am lăsat barca, şi mai ales când s-a uitat la barcă cum arată. Începuse şi ploaia, nu era de bun augur... Eu, nu şi nu, eram încăpăţânat, vroiam neapărat să merg. Oricum aveam toţi haine de ploaie pe noi. Instructorul mi-a zis să merg doar la motor sau să ridic cel mult focul, să las randa în pace, că barca nu i se părea prea stabilă, mai ales că îi spusesem că soţia mea şi fiică-mea nu au experienţă cu aşa barcă. Am montat totuşi ghiul, am legat randa la fungă (dar fără să o ridic) şi i-am dat drumul. Mergem noi ce mergem, se opreşte vântul. Nu-i nimic, dau jos cârma şi pun motorul. Trag ca disperatul de şnurul de pornire, nimic. Între timp, începe din nou vântul şi ne împinge în mal. După vreo jumătate de oră, în sfârşit, porneşte, dar se opreşte iar. Distractia cu pornitul şi cu opritul s-a tot repetat încă vreo 10 minute, după care în sfârşit a stat şi motorul la relanti fără să se oprească. Vă reamintesc că l-am cumpărat nou-nouţ şi vânzătorul mi-a făcut proba că funcţionează. Altă distracţie a fost să împing barca din mal, pentru că tot loveam elicea de plastic de digul oblic (unde nu era cheu sau debarcader, malul era oblic sub apă, zidit cu cărămizi). Până la urmă am proptit barca cu prova în mal şi am mers cu spatele, ocazie cu care am încasat apa pe care o arunca motorul (delfinul ăsta, 140, are oglinda pupa foarte joasă). După câţiva metri am întors din nou motorul şi am dat cu faţa. O altă descoperire: ca orice barcă făcută pentru navigaţia cu vele, era instabilă la navigaţia cu motor, aşa că a trebuit să tot corectez din echea motorului, pentru ca să ţin cursul. Ura ! În sfârşit a mers ! Am parcurs aşa toată rada interioară a portului, până la podul mic rotativ (Deichbrücke), apoi am ocolit din nou un alt debarcader militar şi am mers la debarcaderul hotelului Columbia (spre limba de pământ care separă rada interioară a portului de lacul Banter See), iar apoi am luat-o voiniceşte contra vântului, spre ecluză, cale de peste 3 km. De câteva ori a trebuit să pun benzină (datorită faptului că erau valuri, nu puteam turna cu precizie din canistra de 5 litri încât să umplu complet rezervorul, am umplut de fiecare dată cam jumătate de rezervor). Am trecut dincolo de podul Kaiser Wilhelm Brücke (tot pod rotativ, dar din două bucăţi) şi am intrat în zona aşa zisă industrială şi militară. Ideea e că iolele au voie doar intre acest pod şi hotelul Columbia, dar m-am băgat cu tupeu, doar aveam la mine permisul C şi D. (e drept că la întoarcere, când am văzut că iese din depărtare spre ecluză un yacht cu motor, mă gândeam deja în sinea mea că acum vine patrula portului să mă întrebe de sănătate, că ce caut acolo ?, dar până la urmă nu a fost nici o problemă, nu m-a întrebat nimeni nimic) Între timp, valurile deveniseră cam de jumătate de metru înălţime, soţia mă tot ruga să mergem înapoi, fiică-mea chiuia de bucurie, fiindcă ea vroia mai departe, aşa că ne-am apropiat de ecluză. Valurile treceau liniştit peste bordaj şi intrau în barcă, noroc cu camerele de aer din borduri. Am întors şi am zis să mergem cu vânt din pupa. Am scos motorul, l-am reaşezat în barcă şi am montat din nou cârma (bineînţeles, cu stressul de rigoare, să nu le scap în apă) şi am pornit doar cu focul. Nu eram mulţumit de viteză, aşa că am încercat să ridic randa. Surpriză: am legat eu funga foarte frumos de randă, dar nu observasem că înainte de asta, funga a dat o tură în jurul catargului şi nu o puteam trage în sus. (Ce mai !, Am pornit la nervi, pentru că toţi ceilalţi vroiau să meargă acasă după ce au aşezat bărcile în curtea clubului, vroiau să închidă totul acolo, numai eu vroiam să dau o tură pe apă, să zic şi eu că în sfârşit am folosit barca. M-am rugat de instructor să-mi lase cheile, că i le aduc eu după aceea acasă şi am şters-o, să nu se răzgândească, nu am mai stat să controlez manevrele mobile.) Am dezlegat funga şi am aruncat-o încât să dea o tură în jurul catargului (avea la capăt carabiniera aceea cu filet, nu ştiu cum se zice în română, aici i se zice Schakel, e în formă de U, iar prin capete trece un surub care închide forma de U), am recuperat-o şi am ridicat în sfârşit randa. Toate acestea le-am făcut în timp ce am pus-o pe soţia mea să ţină echea, cu "instrucţiunile" de rigoare ("trage-o spre tine !"  "împinge-o către fetiţă !") Văzând eu că barca nu părea prea stabilă, nu am mai vrut să bag randa şi în ghiu, am legat o şcotă prin colţul liber şi am ţinut-o ca şi vela foc (pe care o ţinea fiică-mea). M-am gândit că dacă dă vreo rafală, las şcotele şi merg velele în drapel, mă tot gândeam că dacă acum ne răsturnăm, nu o mai pot convinge pe soţia mea să mai urce în barcă. A fost foarte obositor să ţin randa fără ghiu cu o mână, iar cu cealaltă să ţin cârma, dar am ajuns cu bine la mal. Am parcurs în total mai mult de 6 km în rada interioară a portului Wilhelmshaven, parţial la motor, parţial cu vele. Am reuşit să urc barca pe cărucior şi să o trag pe mal, după care am închis totul pe acolo şi m-am dus acasă la instructor şi i-am predat cheile. L-am întrebat cât mă costă dacă vreau să ţin barca la club în curte şi mă lasă tot anul cu 90 euro. Azi e deschiderea cursului, iar sâmbăta viitoare (prima sâmbătă din luna mai) începe efectiv cursul pentru fiica mea. E un curs gratis, e subvenţionat de primăria oraşului (fiind port, trebuie să aibă un lot de velişti începători, de unde să selecteze mai târziu, pe de o parte, fiind vorba de mândria oraşului, iar pe de altă parte, aici toată lumea pare parcă obsedată să facă sport).
În concluzie: Dephin 140 pare o barcă practică, dar acest lucru e ceva relativ.
Privind transportabilitatea: am reuşit să o înghesui în portbagajul maşinii (Peugeot 406 combi) şi în cutia de pe maşină (volumul interior al cutiei e de 680 litri, deci e cea mai mare cutie pe care am găsit-o de cumpărat). Totuşi catargul demontat nu a mai încăput în cutie, aşa că am băgat cele 3 bucăţi de catarg şi ghiul din porbagaj pînă în cutia torpedoului (sub airbagul pasagerului), aşa că în maşină în spate mai încap doar două persoane.
Privind viteza montării-demontării: durează cel puţin o oră demontatul şi ceva mai mult montatul (de unul singur; sigur că dacă sunt doi montatori pricepuţi, durează mult mai puţin). Mă bucur că mă lasă să ţin barca  în curtea clubului, o pot lăsa la apă cu căruciorul, nu mai trebuie să o montez sau să o demontez.
Privind domeniul de utilizare: o recomand pentru plimbări pe canale sau pe râuri liniştite sau pe lacuri mici-medii, de maxim 3 km, în nici un caz pe lacuri mari, unde se pot forma valuri mari (îmi amintesc cu ani în urmă, pe vremea lui Ceau, am prins un vânt pe Siutghiol şi erau valuri de aproape 1 m înălţime), iar pe mare, nici atât măcar nu e de recomandat.
Ca şi număr de persoane, mă bucur că am fost doar 3 în barcă, pentru că locul e destul de mic.

gvincentiu

Frumosa poveste, insa trebuie sa ai grija de echipaj in primul rand. Ei sunt suportul tau. E foarte greu sa-i multumesti pe toti de la bord, insa trebuie, pentru ca iesitul pe apa sa fie o placere pentru toti. Asa e si la mine, iar doi in echipaj is mai greu de stapanit decat 20.
In alta ordine de idei: voi folosi la mine o randa si un foc de Delphin 140. pe un catarg ce mi-l voi face din lemn. Daca ai timp, poti sa-mi dai ceva date despre barcata? Manevre fixe, mobile (ma intereseaza in special grosimea lor si modul de prindere), lungimea si grosimea catargului (al meu va veni din doua segmente), modul de invergare etc.
Ganduri bune !

kmbh69

Lungimea catargului e cam 6 metri. Are 3 segmente de 2 m fiecare. Ghiul e de 2 metri. Manevre mobile, nu mai sunt sigur. Am luat din sacu care era cu barca si le-am pus cum mi s-a parut mie. Scota focului si funga focului le-am pus de 6 mm si a fost destul. Scota randei (la ghiu) are cred ca 10 mm diametru si e cu demultiplicare cu scripeti (dublu la ghiu si triplu jos, parca).
Focul are tinte (in forma de inel) prin care trec inele obisnuite (ca si cele de la o legatura de chei). Aceste inele pot fi apoi asezate in straiul prova (la fel cum adaugi o cheie pe inelul de chei). Scripetele de la funga focului e atarnat de capatul de sus de la straiul prova. Randa are canal de ghidare a cablului, la fel si ghiul de la randa. Scripetele de la ghiu e articulat de ghiu printr-o piesa in forma de C, care se petrece prin capatul liber al ghiului. Bratele libere ale C-ului sunt prevazute cu role pentru a putea culisa pe ghiu inainte si inapoi.

gvincentiu

Multumesc, deja imi fac planul de greement si o sa pun niste scheme. O sa te mai intreb pe parcurs daca am inteles bine.
Ganduri bune !

Mihaif99

#41
Citat din: gvincentiu din Aprilie 30, 2012, 08:29:44 AM
... insa trebuie sa ai grija de echipaj in primul rand. Ei sunt suportul tau. E foarte greu sa-i multumesti pe toti de la bord, insa trebuie, pentru ca iesitul pe apa sa fie o placere pentru toti....

@Vincenrtiu
Asta merita doua puncte de karma!  Pacat ca nu pot da decat unul.

@kmbh  Cum iti spuneam man, e anevoios de montat/demontat si ocupa o groaza de loc, e o idee excelenta sa o tii la club, pe carucior, ai grija insa sa fie tinuta in interior.

Ajungi sa te intrebi insa daca nu era mai practic sa fi cumparat o iola, sau sa fii membru la vreun club si sa folosesti barcile lor.

Alt lucru pe care nu il inteleg este, de ce ai cumparat motor termic, daca iti doresti sa mergi o folosesti preponderent cu vele? Un motor electric Torqueedo cu baterie LiIon e curat, nu da rateruri si e excelent sa te scoata si sa te aduca in port, dar si pentru un pic de cruising.

kmbh69

#42
@Mihai99:
Pentru că Torqueedo nou, in functie de model, poate ajunge şi la 1700 euro, aşa că deocamdată e doar pentru fiţoşi. Nu mai vorbesc de bateria speciala Torqueedo, nimic de zis, e foarte bună, dar şi preţul e pe măsură. Pot merge la serviciu si cu maşina mea obişnuită, nu trebuie neapărat să-mi cumpăr un Rolls-Royce. Dacă strâng acum un ban, îl strâng ca să cumpăr un velier mai mare, ca să intru şi eu în rândul veliştilor adevăraţi, am ochit eu ceva serios de cumpărat (8 m lungime, dublu derivor, inboard), dar încă nu am finalizat tranzacţia.
Delphinul mă costă sub 100 euro anual, iar în sumă intră şi taxa de membru la club pentru toată familia. Azi a început cursul efectiv şi au pus-o pe fiică-mea deja la cârmă (mai avea încă 2 colegi avansaţi in barcă, iar aceştia o dirijau ce are de făcut).

gvincentiu

Citat din: kmbh69 din Aprilie 30, 2012, 06:35:59 PM
...am ochit eu ceva serios de cumpărat (8 m lungime, dublu derivor, inboard), dar încă nu am finalizat tranzacţia.
Asa, da. Ne zici si noua cate ceva, sa ne clatim ochii, sa ne dam o parere, sa aflam un pret?
Ganduri bune !

kmbh69

#44
Individul inca nu se grabeste, barca e pe trailer, carena e in stare buna, barca e acoperita cu prelata peste catargul culcat pe ea. Am apucat sa o vad prin interior, are WC, chiuveta, arzator pe spirt, frigider, masa pentru harti. Cere pe ea 6000 euro. Saptamana asta a zis ca incearca sa o bage in hala, sa poata lua jos prelata de pe ea, sa vad mai exact puntea. Urmeaza apoi sa o lase pe apa, ca sa pot sa ii testez motorul. A zis ca nu are nimic de ascuns, ca sa-l intreb tot ce ma intereseaza, sa ma uit la tot prin barca, nu se grabeste. Mi s-a parut mai corect fata de altii pana acum. E un pensionar care face asta din hobby, e proprietarul unui teren si a unei hale pentru depozitarea diferitelor ambarcatiuni (proprietarii lor ii platesc chirie 8,5 euro pe suprafata ambarcatiunii pe lunile de extra-sezon, deci la asta mi-ar iesi o chirie a locului de depozitare cam 35 euro pe luna. Daca chiar as avea ghinionul sa nu ajung sa o las la apa in acest sezon, desi nu cred, pentru ca barca arata foarte bine, chiria pe teren ramane la fel si in sezon). Din cand in cand mai aduce cate o barca din Olanda sau de altundeva. Barca asta a adus-o de undeva de pe Ijsselsmeer (marea interioara a Olandei, care a rezultat dupa construirea digului care a inchis golful in anii '30).
Ca o intamplare fericita, am mai vazut exact acest model de barca in alt loc, dar acolo cerea pe barca 10.000 euro, in plus zicea ca ar mai trebui bagati inca 10.000 euro pe materiale, iar manopera necesita multe ore si nu crede ca mi-ar ajunge sezonul acesta ca sa vad barca lasata la apa. In plus, acolo chiria pe teren in afara sezonului era si ea mai mare.