La ancora

Creat de radasous, Ianuarie 14, 2012, 02:29:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radasous

OMFGOMFGOMFG
Astea sunt long keel si in stare buna, fara osmoza  :o
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

daves_32


daves_32


Vali

Arata foarte bine "Flint", dar nu cred ca e la fel de stabila precum un barcaz cu fund plat si gurne rotunjite precum Fife de la Glen-l. Cel mai bine ar fi de facut un calcul de stabilitate, mai ales ca sunt suficiente informatii in pdf-ul atasat. La prima vedere insa stabilitatea va fi mai slabuta decat la o barca "brazilianca" :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

#34
Este frumoasa barcuta. Momentan sunt foarte afectat de o idee proaspata si bntuitoare, probabil ca o sa renunt la stabilitate in favoarea cresterii "sportivitatii" si usurarii barcii, adica o forma apropiata de canoe.
Cam asa ceva: http://www.selway-fisher.com/Mcanoe.htm
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

@daves_32: dupa cu spuneam, "Flint" e o barca foarte frumoasa, si are si calitati nautice bune. Spuneam ca poate nu e destul de stabila vizavi de cerinta lui radasous de a pescui in curentul de la hidrocentralele de pe Olt. Pentru o utilizare conventionala insa, cred ca e o bijuterie de barcuta, mai ales ca se poate face usor si economic in s&g :).

@radasous: din ce se vede in linkul de la Selway-Fisher, canoele de acolo sunt destul de stabile, avand ceea ce iti doresti si tu, adica fundul plat si gurnele rotunjite. Singura problema cred ca e bordul liber putin cam scund, pentru zonele cu valuri sau turbulentele din pozele puse de tine. In schimb, cu un motoras de 2 cai sau unul electric zburzi fara probleme cu asa o barcuta :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Tot cautand barca perfecta, am gasit ceva interesant:
http://dartrac.customer.netspace.net.au/boats/skiff.html
Nu reusesc sa gasesc planuri si nici macar cartea "Traditional Boatbuilding Made Easy - a 12 foot skiff for oar" and sail in format electronic. Am gasit, in schimb, un curs:
http://www.nwboatschool.org/programs/Course_Detail.aspx?processID=38   :D
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Salut, din ce observ, ai o preferinta pentru barcutele cu forme asemanatoare celor "clinker" (bordaj in clin) :). In cazul asta, zic sa iei in considerare si linkul postat de daves_32 aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,33.msg3910.html#msg3910 . Sunt niste barcute s&g foarte frumoase, care folosesc la maximum suprafata placajului (nu se pierde aproape nimic). In plus, cred ca si calitatile nautice sunt destul de bune, pretandu-se si la vele, mai ales ca tu ai si fantezia asta ;).

Despre curs, cred ca e mai bine sa discutam pe forum decat sa platim pentru cursuri :). Daca sunt nelamuriri, spune-le aici, si gasim noi, forumistii, o rezolvare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Pentru bordajul in clin am o obsesie nu o preferinta :o In cateva zile incep fizioterapia, asta inseamna ca intr-o saptamana-doua o sa pot sa ma tin de mouse si sa amestec toate ideile utile in freeship. Asa ca, bagati link-uri, poze, bancuri, fara sfiala, ca le adun eu cumva si fac cea mai jmekera barca din lume. Ma rog, a dua cea mai jmekera, ca am mai facut una  ;D
Link-ul cu curs este doar un exemplu cu ce fac altii.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Vali

Deci vrei sa faci o barca din placaj s&g, cu forme care sa aproximeze bordajul in clin, si al carei comportament nautic sa fie optim pentru zona din avalul barajelor de pe Olt. Mai ales ca barca trebuie sa fie transportabila pe masina, eu as merge in cazul asta pe ceva gen Fife de la Glen-l, din urmatoarele motive:
- fund plat, usor de facut, si care ne da o barca foarte stabila
- forma rotunjita la gurne, adica "fund de brazilianca" :D, pentru a lua usor valurile si anafoarele
- bordurile laterale imita bodajul in clin, adica exact ceea ce-ti doresti
- barca ar fi potrivita si pentru vela, avand o stabilitate initiala buna, si fiind destul de mica, o poti echilibra cu greutatea ta

Din poza asta poti scoate usor un plan de forme in Freeship, plus desfasuratele din care faci barca ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

love delta

#40
@radasaos uite aici o barcuta mica adevarata http://www.robbwhite.com/sportboat.html , asa ceva vreau sa construiesc ,eu am gasit un model in tl foarte apropiat de asta, lotca 11k.

radasous

Fife este foarte facatoare din ochi. Vreau sa aiba un finisaj in genul barcutei superbe postata de love delta, numai ca nu prea vreau sa o fac din placaj, pentru ca nu imi place cum arata fibra furnirului.. Prefer sa ma chinui un pic pana obtin scandura de rasinoase de 6 sau 8 mm si lata de 200.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

gvincentiu

Eeeee, asa da barcuta cu gust, esenta si tot ce trebuie. Hai ca se schiteaza ceva la orizont :)
Ganduri bune !

Captan

Auzi, Vali! Mi-a spus cineva de pe aici la Ghiol ca nu-i plac barcile cu gurne ascutite ptr ca, cica,sunt"galagioase", adica fac pleosc,pleosc pe valuri!!!Se poate? :D
Chiar ma distrat!!

Vali

Poate se referea la barcile monogurna, cum e Star-ul. Oricum, depinde de barca, sunt si barci monogurna facute bine, care nu fac pleosc. Mai sus am scris despre barci multigurna, care aproximeaza suprafete curbate, avand si estetica specifica bordajului in clin.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau