La ancora

Creat de radasous, Ianuarie 14, 2012, 02:29:03 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

radasous

Buna pranzul!
Incepand cu acest an am intrat in randul lumiii, adica am un singur job. Asta inseamna ca o sa imi pot permite sa revin la oarece pasiune vaduvita de lipsa timpului-pescuit la rapitor. Practic, de prin primavara, as putea sa imi permit aproape in fiecare seara o ieseala scurta sub barajale de pe langa Slatina, locuri celebre pentru faptul sa nu se prinde salau, somn, biban la plastice fara curent. Cum inspiratia de runabout fabricata in 2010-2011 presupune prea multe manevre (cu peridoc, etc), mi s-a pus fixul sa fac o barcuta mica, transportabila pe masina, ceva pana in 3.5m. Va fi folosita pentru deplasare pe distante scurte, sute de metri, dar trebuie sa fie stabila la ancora, in curentul de sub baraj. Nu va fi dotata cu motor decat in cazul in care manufacturez ceva mic sau ma viziteaza mos craciun cu un monstru de max 5 martzoage. Am mare nevoie de o recomandare legata de formele potrivite pentru  o astfel de caruta acvatica, capabila sa imi ofere o oarecare stabilitate ancorat in curent puternic. In acest moment este foarte importanta forma, metoda de constructio o voi alege ulterior, in functie de ce idei vor deveni fixe.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Laurentiu N.

#1
 @Radasous.-propunerea nr. 01
-Glass botom-se numeste barca pe care o vreau eu pentru transport pe masina.Glass-nu vine de la fibra de sticla,barca e din placaj,dar are o fereastra" pe fund ,prin care putem vedea clar pestii de sub apa, ce-si rad de noi.[tunelul pentru fereastra poate fi eliminat ,sau transformat in bazin pentru jai"]Dimensiuni 9'6"/5'4",vasle sau motor de 2 cp.Are suficienta flotabilitate in jumatatea prova si nu e o jonboat.Bancheta pentru pescar e longitudinala,pe mijlocul barcii favorizind pescuitul la rapitor.Este un proiect Glen-L prezent la rubrica vasle" ca si la motorizate.Prova pare mai suferitoare la val.Pe site" se vad fazele de constructie.La debarcaderul din Braila e un cetatean cu o barca asemanatoare dar putin mai mare.Spune despre ea ca e superstabila si merge singura !

radasous

Da, pare interesanta, o mai studiez. Locurile mele de pescuit sunt un pic aiuristice, ca idee, merge dat acolo din gonflabila, dar subiectul asta nu ma intereseaza. Exista curenti foarte puternici, isi modifica directia, uneori la suprafata zici ca e lac si la jumatate de metru trece trenu', pe fund sunt tot felul de structuri pentru linistire.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Laurentiu N.

Exista si varianta gratuita de la Stevensons"

radasous

Momentan nu ma intereseaza provenienta proiectului, ci alegerea formei. Dracovenia asta cu termopan este draguta, dar este prea "lighean" pentru ce vreau eu, o sa topaie in balta mai rau decat boc la base pe pres. Am atasat niste poze cu unul din baraje, locul de pescuit ar fi ceva mai in aval , cam 200m.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

De la Glen-L imi face cu ochiul https://www.boatdesigns.com/12-Fife-SG-rowing-boat/products/134/ , mai ales ca are ceva dintr-un desen ce il am prin freeship.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Laurentiu N.

#6
Acum, ca am vazut apa barajului ,nu cred ca marimea barcii comteaza, ci e musai sa aiba carlinga ejectebila.Sper sa fie alti barcagii, cu alte idei, da eu ma gandesc ca nici pestii nu se simt in siguranta acolo !!! ;)
.
Barca de care spui, e foarte frumoasa,pare suficent de stabila si etrava potrivita pentru val.Dar eu asi fi optat pentru o gonflabila serioasa, cu motor , care nu opune rezistenta apei involburate ,ci se muleaza"pe denivelari"

bogdanbuciu

eheeee, uite cum imi vine si mie viata inapoi in vene. De juma de an ma perpelesc pentru a gasi o barca pentru fix aceeasi utilizare. Tatal meu s-a pensionat de cativa ani si acum are tot timpul pentru pasiunea lui de-o viata, pescuitul. Am incercat sa-l conving sa mestereasca la o barca in curtea casei, ca acum are timp, dar nu am reusit sa-i transmit ce revelatie este sa mesteresti o barca cu mainile proprii. Dar anul trecut m-a rugat sa ii fac ceva pentru a numai fi limitat la datul dupa mal, ar vrea sa-si duca barca 20-30m in largul Dunarii si sa isi poata lansa de acolo in gropane doar de el stiute momeala(parca il si vad).Una dintre conditii ar fi sa o poata pune pe masina, a doua zic eu ar fi sa poate fi pusa pe masina de unul singur deci usoara.
Din aceasta cauza am gasit cateva designuri:
un catamaran:

apoi alte cateva modele de jonboat, pontoane, platforme, ba chiar am vazut pe lacul Fundeni doi pescari pe un fel de jonboat mic si scund care cu doua palmare in maine fugeau mai tare ca orice racer :D.

Recent, mi-am adus aminte ca Aurelian XPetrolist mi-a adus in 2010 planurile pentru dixi dinghy de 2.50m, care are aceleasi forme ca si Argie 10 care are 3.10m. M-am apucat si am trecut cotele din plan intr-un Illustrator CS5 si acum am nu fisier electronic cu dimensiunile pentru Dixi, dar pot fi marite la orice dimensiune zic eu. Se face din placaj de 6mm si daca se lucreaza cu grija poate iesi foarte usoara.
Fisierul vectorial mai jos( se deschide cu Adobe Illustrator CS5 sau CorelDraw)
Eu in primavara asta ma apuc de ea, am o gramada de idei, de exemplu bancheta prova sa fie mai lunga si compartimentata pentru depozitat acora si pentru stat in fund, deoarece prova va fi mereu in curent sau in vant si nu te apuci sa lansezi in directia aia. Iar in bancheta mediana sa ii fac fie un spatiu izolat termic pentru lichide, sau un spatiu pentru depozitat capturile. Iar de la mijloc spre prova sa se ridice un bimini sa nu il bata soarele in cap.

De ce oamenii îşi pierd timpul cu lucruri care nu le folosesc după moarte?

Mihaif99

#8
Pai formele pentru un car toppable adecvat pescuitului ar fi:

Sit on top kayak
Canoe
Square back rowing canoe
Small rowing boat
Barca de polietilena  http://www.samboats.com/smartcms/default.asp?contentID=591  modelele mici
Catamaranul lui Bogdan Buciu
Drift Boat - unul mai mic

Si preferata mea: gonflabila care e rezistenta seaworthy, stabila si sigura si in general mult superioara, dar tzie nu iti place asa ca se exclude.
Ca sa dam prejudecatile la o parte (preferintele personale nu le discut), uite ce e in stare sa faca o coreana de pvc
http://www.youtube.com/watch?v=se-aI75-vEQ
http://www.youtube.com/watch?v=CEoxG_1TIUk
http://www.youtube.com/watch?v=uhd4Mj0G4L4
http://www.youtube.com/watch?v=vr0cuKjOqig

Nu mai vorbesc de un ponton gonflabil pt pescuit, sau varianta ieftina, un Saturn Light Raft (boatstogo.com) cu un rowing frame. cu care as intra fara frica in whitewater class 3. Saturn Light Raft ar fi drift-boatul portabil perfect si pentru mine asta as alege.
Uite-o aici http://www.youtube.com/watch?v=QX9_yNdS-Hc&feature=related  Desi prezentarea e ridicola, barca are potential ca inlocuitor de ponton, mai ales dotata cu un Rowing frame artizanal. Iar la scorul dat (500$) sa-mi fie cu iertare...

Vali

Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 05:10:32 PM
De la Glen-L imi face cu ochiul https://www.boatdesigns.com/12-Fife-SG-rowing-boat/products/134/ , mai ales ca are ceva dintr-un desen ce il am prin freeship.

Seamana binisor cu barcuta ta desenata in Freeship, insa cea de la Glen-l e mai stabila. Cred totusi ca ti-ar trebui o barcuta cu un bord liber mai inalt si prova ascutita, pentru a face fata turbulentelor din avalul barajului.
O idee ar fi sa desenezi ceva in Freeship la dimensiunea maxima de cartopper, cu bordurile plane,  fundul plat sau putin in V, si o chila exterioara pentru rigidizare. Sunt unele barci de tipul asta la bateau.com, dar cred ca sunt prea simple ca sa se merite cumparate planurile.

Acum am vazut ce au postat intre timp si cei 2 colegi, ramane sa studiez :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Buun, in primul rand, pentru Vali, pune mana si studiaza, ca de menta ma ocup eu cat se poate de performant ;D Nu ma pot abtine si iti reamintesc ca esti pe primul loc in topul datoriilor pe forumul asta, trebuie sa termini o anumita barca jmekera si sa pui poze, trebuie sa postezi o gramada de povesti cu motoare, vele, pesti, mormoloci, trebuie sa ne ajuti pe unii dintre noi sa ne bagam mintile in cap, sa repari dube...si nu faci mai nimic din toate astea.
In legatura cu gonflabile, polietilena, alte plastice verzi/roz , sunt totalmente impotriva, visul meu fiind ca tot petrolul si hidrocarburile din lume sa fie folosite pentru fabricarea benzinei personale.
Caiacul iese din discutie, in general va trebui sa sar in barca de pe digul abrupt din beton
La canoe nu am nici cea mai vaga experienta, dar imi face cu ochiul foarte tare, desi vad ca in general sunt ceva mai lungi si dezechilibreaza aparitia ochiometrica a ansamblului automobil+barca.
Catamaranul este ok, dar mi se pare mai dificil de manevrat offbaltoaca.
Nu-i asa ca nu sunt pretentios?
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Mihaif99

#11
Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Nu-i asa ca nu sunt pretentios?
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Ce mancati voi acolo in Romania mai fratilor, ficiori de Nicu Vlad asta sunteti, mancati peste cu spanac probabil! 50 kg, Doamne!  iar eu ma gandesc la ceva de 15-20lg, ca 30kg ma cocoseaza.
Cat despre pretentios nu ma mir. Am mai intalnit un slatinean (de fapt slatineanca) si la fel de pretentios era. Cred ca e specific regiunii  ;D

Vali

Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
Nu ma pot abtine si iti reamintesc ca esti pe primul loc in topul datoriilor pe forumul asta...

Rezon monşer, insa nu uita ca am spus ca voi posta despre fiecare abia cand vor fi gata ;).

Citat din: radasous din Ianuarie 14, 2012, 06:28:02 PM
A, trebuie sa iasa o barca usoara, sa o zvarl in balta cu mana dreapta doar, asta inseamna maxim 50kg si ceva sitem zvarlitor, fara banchete si/sau compartimente ce fac parte din structura de rezistenta, practic un lighean usor, OLTworthy

Cea mai simpla si ieftina chestie care-mi vine in minte e asta:
http://bateau.com/proddetail.php?prod=FL12&cat=11
http://bateau.com/studyplans/FL12_study.htm?prod=FL12
Din pdf-ul de acolo se pot scoate usor gurnele, apoi din Freeship imediat desfasuratele. Nu cred ca exista ceva mai simplu de atat :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

radasous

Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 14, 2012, 06:42:30 PM
Ce mancati voi acolo in Romania mai fratilor, ficiori de Nicu Vlad asta sunteti, mancati peste cu spanac probabil! 50 kg, Doamne!  iar eu ma gandesc la ceva de 15-20lg, ca 30kg ma cocoseaza.
Cat despre pretentios nu ma mir. Am mai intalnit un slatinean (de fapt slatineanca) si la fel de pretentios era. Cred ca e specific regiunii  ;D
Poweru'e de la flor, nu de la mancare, pretentiile cred ca de la carbon. Am specificat, un pic alambict ce-i drept, ca trebuie si un dispozitiv de azvarlire adaugat pe masina.
M-am apucat de mofificat whitey-ul in freeship si a iesit:
Design length         :      3.500 m
Length over all       :      3.518 m
Design beam           :      1.225 m
Beam over all         :      1.230 m
Design draft          :      0.188 m
Midship location      :      1.750 m
Water density         :      0.984 t/m^3
Appendage coefficient :     1.0000
Volume properties:
    Displaced volume                            :         0.227 m^3
    Displacement                                :         0.224 tonnes
    Total length of submerged body              :         3.181 m
    Total beam of submerged body                :         0.930 m
    Block coefficient                           :        0.4089
    Prismatic coefficient                       :        0.6022
    Vert. prismatic coefficient                 :        0.6345
    Wetted surface area                         :         2.370 m^2
    Longitudinal center of buoyancy             :         1.656 m
    Longitudinal center of buoyancy             :        -2.688 %
    Tranverse center of buoyancy                :         0.000 m
    Vertical center of buoyancy                 :         0.116 m
Midship properties:
    Midship section area                        :         0.119 m^2
    Midship coefficient                         :        0.6790
Waterplane properties:
    Length on waterline                         :         3.181 m
    Beam on waterline                           :         0.930 m
    Waterplane area                             :         1.907 m^2
    Waterplane coefficient                      :        0.6445
    Waterplane center of floatation             :         1.658 m
    Y coordinate of DWL area CoG                :         0.000 m
    Half entrance angle of DWL                  :        32.785 degr
    Transverse moment of inertia                :         0.094 m^4
    Longitudinal moment of inertia              :         0.923 m^4
Initial stability:
    Vertical of transverse metacenter           :         0.529 m
    Tranverse metacentric radius                :         0.413 m
    Longitudinal transverse metacenter          :         4.173 m
    Longitudinal metacentric radius             :         4.057 m
Lateral plane:
    Lateral area                                :         0.570 m^2
    Longitudinal center of effort               :         1.694 m
    Vertical center of effort                   :         0.096 m
Hull characteristics above waterline:
    Lateral wind area                           :         2.044 m^2
    Z coordinate of wind area CoG above DWL     :         0.308 m
    Distance from bow to wind area CoG          :         1.525 m




The following layer properties are calculated for both sides of the ship:
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
|          Layer          | Area    | Thickness | Weight   |  COG X  |  COG Y  |  COG Z  |
|                         |  m^2    |    mm     |   tonnes |   m     |   m     |   m     |
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
| Strake 1                |   1.150 |     9.525 |    0.006 |   1.649 |   0.000 |   0.043 |
| Strake 2                |   1.371 |     9.525 |    0.007 |   1.692 |   0.000 |   0.154 |
| Strake 3                |   1.600 |     9.525 |    0.008 |   1.767 |   0.000 |   0.313 |
| Strake 4                |   1.945 |     9.525 |    0.010 |   1.792 |   0.000 |   0.544 |
| Close hull              |   0.364 |    12.700 |    0.003 |   0.796 |   0.000 |   0.384 |
+-------------------------+---------+-----------+----------+---------+---------+---------+
  Total                      6.430                  0.034     1.666     0.000     0.306
35 de kilograme fara accesorii, fara rasina, fara fibra, grosimea filelor de 9.525mm. Daca folosesc placaj de 6 cred ca ma incadrez in aceeasi greutate cu tot cu fibra si epoxi.

UPS!
Barca e gata, imi mai trebuie doar dispozitivul de coborare de pe masina  8)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

gvincentiu

Pai asa o sa o duc si eu pe a mea, pe masina. Deja am in cap un sistem de urcare-coborare, vazut acum vreo doi ani pe Internet, dar disparut intre timp. Noroc cu neuronii, ca si-au facut conexiunile cum trebuie de nici merlotul sau tuica nu au reusit sa le desfaca ;D
Ganduri bune !