Izvor 3 - un pui din lemn de brad

Creat de gvincentiu, Ianuarie 15, 2012, 08:45:50 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

lipan

O dai și cu chit să se acopere bine?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

gvincentiu

#31
Deocamdata zic nu. O sa vedem dupa prima impregnare cu epoxy si slefuirea aferenta. Chit pun numai unde mi-au sarit nodurile (in vreo doua locuri) si intr-un milimetru intre doua file la trecerea etrava chila. In acest ultim loc oricum vine umplut cu fillet in interior.
Ganduri bune !

legenda dunarii

Dragii mei ajunseram, in fine, acasa!
Ceata densa, lipita cu strasnicie de parbriz, a transformat placerea condusului intr-un adevarat cosmar! Numai indemanarea Capitanului, un adevarat Steve Wander al soselelor, a facut posibila revenirea celor doi Razvani la S.N.M. intregi si nevatamati dimpreuna cu atelajul si pretioasa sa incarcatura: Lotca Raid Romania.
Datorita programului foarte incarcat, ne cerem scuze galatenilor necontactati in aceasta zi si multumim , totodata, celor prezenti.Promitem o vizita de mai lunga durata, undeva mai la vara (mai la cald).
Va multumim,
Capitanul
Legendaru'

P.S.1 Lucrarea Izvor3 este pe drumul cel bun. Sufletul depus de catre marangoz, supliniind inmiit neajunsurile...
P.S.2 Multumesc pentru distilatul (natural) primit. De exceptie!
Nu exista "Nu pot!", "Nu vreau!". Lasati Lenea si Incapatanarea si fiti Activi...

gvincentiu

#33
Un sistem de prindere solid (teava de Cu trecuta prin etrava - pentru subarbe si in borduri la pupa - nu de alta dar motorul trebuie bine prins de barca) si bordajul impregnat cu epoxy. Intrucat mi-am tras cantar electronic am putut masura si consumul de epoxy la prima mana de impregnare: 200 g/mp, indiferent de material, placaj okoume sau brad. Suprafata aproximativa a barcii: 4,75 mp, cosum rasina: 950 gr. Urmeaza masuratori pentru a doua mana (sigur va fi mai putin) si consumul pentru fibra. Astea-s de retinut, pentru calcule pertinente la proiectele mele viitoare. Si ma voi mai gandi daca voi mai folosi aracetul pentru stinghii :).
Ah, sa nu uit: proiectul de greement.
LE: a doua impregnare 450 grame.
Ganduri bune !

gvincentiu

#34
Gata, e sub fibra şi epoxy: fibra de 220gr/mp absoarbe 350 gr răşină/mp, în condiţiile în care stratul nu este absorbant (tot epoxy) şi pentru nivelare (prima mână) am folosit 700 grame.
Ganduri bune !

mario38

cat de uscata era prima mana cand ai inceput sa pui fibra

gvincentiu

#36
A doua mana de epoxy (pentru impregnare) si apoi fibra, urmata de inca un strat pentru nivelare le-am pus/dat atunci cand atingand suprafata o simteam nelipicioasa, desi rasina era inca moale. Practic se probeaza din cand in cand cu un betisor cu vata (de sters urechea): cand nu se mai lipeste vata, dai stratul urmator. Asta inseamna ca nu se mai degaja caldura, gaze ce s-ar putea aduna sub fibra ta, sau sub stratul de nivelare compromitand astfel structura, aderarea straturilor fiind chimica. Parca asa am citit pe la CLC. Asta se numeste ud pe ud (zic eu).
Daca deja este intarita (cateva zile) e de preferat sa o slefuiesti cu 100 pentru ca aderarea straturilor sa se faca si mecanic. Asa zice, asa fac. Poate or mai fi si alte explicatii, mai tehnice la aplicarea rasinii epoxydice si poti astepta ca Vali sa faca un compendiu despre lucrurile astea.
Ganduri bune !

gvincentiu

#37
In varianta de greement sloop, asa cum am de gand sa o fac, este posibil sa trec scota ghiului printr-un sistem de scripeti de capatul echei, asa cum are Tony? http://www.youtube.com/watch?v=bA6k0f_LSI0
Nu vad sistemul de blocare al scotei. Ar merge pus un scripete mobil la capatul ghiului si doar un ochet la capatul echei?
Asta presupune ca axul carmei sa fie bine prins de oglinda, ceea ce se poate rezolva. Ar mai fi alte solutii ?
Ganduri bune !

Florio

#38
Citat din: gvincentiu din Aprilie 28, 2012, 02:20:36 PM
In varianta de greement sloop, asa cum am de gand sa o fac, este posibil sa trec scota ghiului printr-un sistem de scripeti de capatul echei, asa cum are Tony? http://www.youtube.com/watch?v=bA6k0f_LSI0
Nu vad sistemul de blocare al scotei. Ar merge pus un scripete mobil la capatul ghiului si doar un ochet la capatul echei?
Asta presupune ca axul carmei sa fie bine prins de oglinda, ceea ce se poate rezolva. Ar mai fi alte solutii ?

Cel mai simplu in cazul lui Tony, e ca scripetele de jos al scotei ghiului sa aiba un blocator, ceva de acest tip.
Am vazut acest tip de prindere , la ambarcatiuni mici cu vele de 10-15 mp : ghiul e controlat de scota printr-un palanc ce se prinde deasupra axului carmei. Accesul e rapid, data fiind pozitia scotei, in chiar vecinatatea echei :) .   
Alt avantaj e ca toate aceste manevre sunt la pupa si nu te incurci de ele in barca, nu calca juniorul pe scota cand ai mai mare nevoie de ea . (Desi asta nu te fereste 100%, Murphy functioneaza la parametri maximi, pe barca :D )






gvincentiu

Ehehei Vali, imediat vine si surioara ei mai mica pe apa! Mai am doar o slefuială si epoxy.
Ganduri bune !

mario38

frumoasa si cu personalitate .... te rog din suflet ...pune-i si un catarg .. cit de mic

Vali

Citat din: gvincentiu din Iunie 02, 2012, 05:33:25 PM
Ehehei Vali, imediat vine si surioara ei mai mica pe apa! Mai am doar o slefuială si epoxy.

Ehehei Vince, ce fac eu se poate numi cel mult job, ce faci tu se numeste ARTA  :)...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

gvincentiu

Pune băiatu' şi un catarg. Am deja în cap unul de 5,2 m cu aproape 7 mp velatura. Numai carligele pentru foc ma ajung vreo 100 lei (1,5 euro bucata).
Intai sa o vad gata, sa treaca sezonul de vreau aia, vreau ailalta, vreau acolo si spre toamna incepem.
Ganduri bune !

gvincentiu

#43
Asistat de trei colegi de forum și de consoartele responsabile cu copiii și moralul echipajelor, cărora le mulțumesc pentru sprijn, sâmbătă am făcut probele de marș pe Brateș. Mâna destinului a făcut ca motorul să pornească doar spre seară, bibilit de 2 x Silviu + Vali=n'are cum să nu meargă . Așa că, prima plimbare am facut-o la vâsle, romantic, cu neveste și copii. Astfel mi-am dat seama că trasul la rame nu mai e cum credeam (apropo de Raid Romania) ci cu urmări consistente și vizibile în fizic. Două zile m-am recuperat de arsuri solare și febră musculară. Dar nu mă las.
Despre barcă ce să zic:
- duce peste 300 kg (cam cât am adunat noi: 3 adulți bine făcuți și doi copii) în siguranță cu 9 km/h, viteză obținută cu 4 CP la 1/2 turație. Indiferent cât mai trăgeam de motor, viteza nu mai creștea, deci 2,5 CP îs suficienţi.
- e frumos, romantic, arătos, sănătos trasul la rame, dar parcă e mai bine cu ceva căluți la pupa (care mai și pornesc ;))
- este tot o jucărie, pentru cei mici. Drept pentru care s-a bucurat mai mult fi'miu de ea.
- deocamdată toată construcția, așa cum e ea făcută din lemn, placaj, aracet și epoxy se manifestă cum trebuie, mai multe după probele de mare.
- catarg va primi la anul.
Să nu uit: peridocul pluteşte, deci dacă-l uit agăţat de barcă nu-i nicio problemă. ;D
Ganduri bune !

radasous

2 poze?
Ce zgarcenie....
Felicitari pentru pluteala!
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer