ajutor ....motor auxiliar

Creat de republicii, Februarie 06, 2012, 09:10:28 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Vali

Cel mai ieftin si in stare buna, care sa faca treaba scrisa mai sus :D.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

fitter

Fiind un auxiliar, un 4 - 5cp in doi timpi e ok, fiind si mai usor. Ce iti pot spune din propria experienta, e ca vei glisa mai greu cu el montat in pupa, ar fi indicat sa-l tii in prova si il montezi la nevoie. Ai un motor de 65 cp in doi timpi din ce am vazut eu care il duce lejer - ai verificat consumul cu barca plina? Vezi ca haleste  nu gluma pe langa unul in patru timpi, spun asta pentru a fi stiut si sa nu ramai in pana prostului .In delta benzina e la pret de aur.

republicii

Da Fitter dar motorul auxiliar il tin ridicat NU ? cand il folosesesc pe cel mare iar in legatura cu consumul mai studiez dar am grija si nu consuma chiar asa de mult ca la 3000 rotatii gliseaza ca avionul cu doua persoane si ceva bagaj si are rezervor de 40l.Stima!

fitter

Ridicat absolut,eu spun in sensul ca pui greutate in pupa.Doua persoane si ceva bagaj? Pai nenisoare de-abia de acum incep sa apara "prietenii". Mergi vara  :)3-4 zile la pescuit ,apa, vin, bere , cort ,ceaun, saltele, scule, momeala, gaz pentru deplasari la locul de pescuit etc. bagaje de zici ca te fugereste nevasta de-acasa.

republicii

Stiu Fitter dau ture prin delta de mai bine de 25 ani si mult timp am fost cu cortul,faceam cate 10-15 ture cu barca pneumatica sa trec bagajele de pe un mal pe altul ,acum mai stau si la pensiune si merg in general cu doamna mea care ma insoteste peste tot si e si pescar.Stima!

Mihaif99

In general evit sa imi racesc gura de pomana, dar daca ai curiozitatea sa re-citesti postul meu vei vedea ca Vali iti explica acelasi lucru in termeni diferiti.
Mai spun in acel post sa folosesti motor in 4 t ca auxiliar pentru ca stiu despre ce vorbesc

E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, daca nu, nici o problema, dar te rog sa iti aduci aminte de vorbele mele peste un an-doi cand te uiti dupa un motor in 4t.

Thor

Citat din: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 12:06:19 AM


E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, ...

Ma intereseaza pe mine, te rog, poti sa spui de ce un 4T si nu un 2T ca motor auxiliar?

Mihaif99

#22
Citat din: Thor din Februarie 09, 2012, 12:30:19 AM
Citat din: Mihaif99 din Februarie 09, 2012, 12:06:19 AM


E o prostie sa pui un auxiliar in 2t, indiferent ce zice unul si altul. Daca te intereseaza de ce, intraba-ma, ...

Ma intereseaza pe mine, te rog, poti sa spui de ce un 4T si nu un 2T ca motor auxiliar?
Un auxiliar va fi folosit cu orele la regimuri joase de turatie, chiar la relanti. Daca iti trebuie pentru cateva zeci de minute de utilizare, mai bine iti cumperi motor electric si un "trolling plate"

Un motor mic "clasic" in 2 timpi este un motor foarte poluant la turatii mici si relanti. Daca nu folosesti un amestec de 200:1, sau chiar mai mic, nu faci decat sa elimini ulei nears pe esapament direct in apa. Pe de alta parte, in SARCINA motorul in doi timpi va arde majoritatea uleiului din amestec, asa ca nu mai este o problema asa de mare.

1- ulei nears eliminat in apa = poluare. Dar cui ii pasa de asta.
2- calamina depuse in cilindri - nu e o problema asa de mare, pentru ca nu ai supape, dar motrul incepe sa "mearga rau"
3- fum mult. daca vrei la sfarsitul zilei sa mirosi ca un mecanic abia scapat de la lucru, atunci ia-ti 2t ca auxiliar

Eu am inca un 2t 8CP pe care il folosesc ca portabil pe diverse pneumatice. Folosesc ulei Amsoil sintetic cu fumegare extrem de redusa, si  niciodata nu fac trolling cu orele cu acest motor. Il folosesc ca sa ajung din A in B cat poate el de repede.

Motoarele in doi timip cu injectie directa ca: Evinrude Ficht si Tohatsu TLDI nu intra in discutie. Acestea sunt motoare moderne, putin poluante, si ajusteaza cantitatea de ulei in finctie de turatie.

Thor

Multumesc, am inteles.
Am cumparat in 2005 un motor Tohatsu 3,5B in 2T dar n-am mers niciodata cu el. Trebuia sa fie motor principal, nu auxiliar. Toamna trecuta l-am pus in tomberonul umplut cu apa si i-am facut rodajul. Dupa atatia ani a plecat la prima sfoara. Ma gandeam sa merg cu el pentru ca se stricase motorul electric (a intrat apa de mare in el, nu l-am spalat in apa dulce si l-a luat naiba). Pe urma s-a racit vremea si n-am mai iesit de loc. Iarna asta am cumparat alt motor electric (l-am probat pe Snagov, in decembrie) dar sunt hotarat sa incerc, la primavara,  si puturosul ala cu benzina ca tot i-am facut rodajul. Dupa ce ca paraie mai si pute.

Mihaif99

@Thor,

Mie chiar imi plac motoarele in 2 timpi. Intretinere redusa, nu prea ai probleme cu ele, usurele. Atata timp cat folosesti un unei cu fumegare redusa si il tii in sarcina e foarte ok. Dar nu as folosi unul ca motor de trolling (auxiliar). In rest e motorul ideal pentru uz ocazional.

Motorul outboard ideal ca motor auxiliar e Honda 8 CP, daca barca poate duce 48 kg ale motorului. Am mers odata pe un velier dotat cu asa ceva si nici nu se aude. Adica, zi fara vant, in mijocul lacului, auzeam susurul apei, dar motorul ioc. De cateva ori m-am uitat daca era pornit. 

Vali

#25
Si totusi: la o salupa de glisare cu motor de 65 de cai, rolul auxiliarului cred ca e de propulsie in interiorul retelei de canale din Delta, unde e interzis sa te deplasezi cu viteza sau sa faci valuri. In acest caz, motorul nu se va folosi la relanti, ci in sarcina, deci cred ca ar merge si unul in 2 timpi.
Trolling cred ca e atunci cand iti schimbi locatia in timpul pescuitului, asa ca pentru treaba asta cred ca ar fi mai potrivit un motoras electric. Nefiind totusi pescar (cum am si spus deja la topicul respectiv), poate ne dati indicii suplimentare despre utilizarea motorasului auxiliar.

Mai am un singur dor: as vrea sa pastram tonul discutiilor cat mai constructiv :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

fitter

 Ca motor auxiliar eu am un SELVA de 4 cp in 4 timpi.In 5 ani cred ca a functionat maxim o ora si atunci doar ca sa-l aud mergand.Il iau cu mine doar cand plec cu barca mea mai mult pentru cazul in care cedeaza principalul, sa fiu sigur ca ajung la mal.Daca e sa fie si o a doua barca in grup il las acasa.Acum daca as vrea sa-l vand cine ma crede cu orele de functionare?Am recomandat unul in doi timpi avand in vedere greutatea motorului,costul si scopul investitiei, pricipalul e tot in doi timpi - acelasi gaz pentru alimentare.Si pe lacuri la rapitor e bun ca nu face atata galagie cand schimbi locul.Eu i-am confectionat in garaj un suport  metalic pe care am prins doua bucati de tego si l-am fixat in locul scaritei.

republicii

Salutare din nou!Multumesc tuturor pentru turnura discutiei care este foarte interesanta ,dar vreau sa lamuresc ca motorul auxiliar vreau sa-l folosesc la plimbare pe canale si plimbari scurte ,la plaja ,la un loc de pescuit apropiat iar la o deplasare lunga merg cu cel mare de 65 cp care are injectie de ulei .Si eu ma gandeam tot la patru timpi 4 sau 5 cp dar vreau sa fie si mai usor lucru care nu-l stiam ca cel in 2T este mai usor, drept sa spun nici nu am pus mana pe vreun motor de barca decat montat la pupa asa ca de aceea v-am cerut parerea si daca mai aveti ceva de spus ascult in continuare.Stima!

Mihaif99

#28
E o idee excelenta sa ai un auxiliar, si sa folosesti 65 CP doar in sarcina, unde merge eficient. Din pacate injectia de ulei e altceva decat injectia directa. Adica daca nu ai Evinrude FICHT, sau Tohatsu TLDI inseamna ca sistemul de injectie de ulei e folosit doar ca sa nu mai faci pre-mix in rezervor(nu se adapteaza in functie de turatie, ci e un rapirt constant cu cantitatea de benzina). La relanti va fi foarte poluant, la fel ca un pre-mix, si vei arde gaz degeaba.

Trebuie sa tii cont doar ca un motor mic 1 cil 4t e zgomotos, de aceea iti recomandam unul in doi cilindri. Daca vrei sa il folosesti foarte putin, cred ca e ok orice ai pune, 2t, 4t etc.

Cu toate astea, considera si motorul electric, in special unul care se monteaza in prova, daca iti place sa pescuiesti la rapitor si sa repozitionezi barca des in jurul structurilor scufundate, electricul e fenomenal. Nimica nu se compara. Asigura-te doar ca iti cumperi unul cu "maximizer" daca iti iei de exemplu Minn Kota pentru ca Minn Kota iefttine (fara maximizer) consuma la fel de mult (surprinzator nu?) la viteza maxima cat la viteza minima si iti maninca bateria degeaba.

Captan

@fitter.       Daca te intereaza am un Honda de 2 cp in 4 t, sh,foarte putin folosit (asta vara doar vreo 6 ore) si vreau sa-l schimb pe u ul mai mare. Daca te intereaseaza si ne intelegem, iti ofer si o diferenta (ptr caii putere :D), ptr cel de 4 cai in 4 t. Imi trebuie si la velier si la gonflabila.
Salutari.