Influentabil, caut barca (si sfaturi)

Creat de draken, Februarie 06, 2012, 10:22:58 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

draken

Va multumesc frumos pentru invitatie, domnule comandant. Cu siguranta ca voi veni.

Florio

Citat din: draken din Noiembrie 26, 2012, 01:46:05 AM

Daca n-ar exista limite financiare, alegerea ar arata asa:

Nu ai gusturi rele. SI nici ieftine :D

pelicanul

Pina la 40 si "ceva" de picioare exista o multime de barci in care nu ai "senzatia de kart" si care nu sint asa "pretentioase" (a se citi scumpe si cu cheltuieli ulterioare mari  :)).  Chiar si Lindor, care are "doar" 37 ' dar crede -ma ca nu e inghesuita de loc.

draken

Nu-s gusturile mele intru totul - m-as simti usor stingher pe o barca atat de scumpa si de fitzoasa. Dar au fost singurele exemple la indemana de proiect de calitate + spirit minimalist. Am vrut doar sa exprim directia dorita.
In ce priveste marimea, nu e frica de inghesuiala - e doar senzatia diferita pe care o ai pe o barca mai mare. Deplasamentul, suprafata velica, felul in care o asemenea constructie tine marea .... lucruri de-astea.Singura pe care-am fost pana acum e una de 45'.
Diverse filmulete mi-au lasat impresia ca senzatia de "kart" poti s-o ai si pe un open 60, cand se-ngroasa gluma.
In ce priveste cheltuielile, nu-mi bat capul sa-mi fac "socoteala de-acasa". In viziunea mea, variantele sunt simple: nu-mi permit deloc - deja nu mai conteaza daca are 30' sau 40' ; imi permit cu ceva sacrificii - deja as prefera 40' pentru un timp redus (compensez cu caiacul restul sezonului :D ) vs 30' full season ; imi permit si e ok - the bigger the better.
Nu m-astept sa fiu atat de norocos sa reusesc 40'. Dar prefer ca asta sa fie "main target" - cel putin, pot avea de unde sa scad.
Planuri si vise e usor sa faci. Dar suportul vostru moral (fie el pro sau contra) ajuta mult. E motivul pentru care le scriu aici si va multumesc mult pentru orice fel de pareri. Pentru mine, conteaza :)

telefon satelit

 Acum sincer, la maxim 12500 (banuiesc ca de euro) buget de achizitie, ti-ar trebui un noroc chior ca sa iei si ceva de 27'-29' in stare cat de cat buna. Nu mai vorbesc de kitul barcii, cum i se spune in engleza...

Vali

Odata cu reluarea discutiilor pe topicul de fata, mi-am amintit de celalalt topic foarte interesant pornit de draken asta iarna: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,396.0.html . Recitindu-l, am regasit multe idei bune, si mai ales tipul de design care-i place colegului nostru, si dupa care si eu ma dau tare in vant: velier de inspiratie traditionala, cu "long-overhangs", adica avand extremitati alungite, suplu, seaworthy, folosit la navigatie diurna de placere.

Mai cunosc cateva persoane foarte pasionate de respectivul tip de design, mai ales "la mine in târg". Cam pe acest target ma voi "focusa" in topicul actual, iar un exemplu excelent de barca minimala de acest tip este chiar Alerion Express 28: http://alerionexp.com/alerion_express28.html . Ferice de cei care locuiesc la mare, o barca de acest tip sau asemanatoare e tot ce-ti poti dori.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: Florio din Noiembrie 26, 2012, 08:27:32 AM

Nu ai gusturi rele. SI nici ieftine :D
De cind cu mall -urile astea mi s -a intimplat si mie de multe ori sa "pun ochii" de la distanta pe cite un obiect de imbracaminte sau de incaltat si sa zic "doar asa ceva mi -as lua", pentru ca apoi, la vederea pretului sa -mi "cada fatza". De barci nu mai vorbesc, ca e plin "mall -ul" asta global de chestii pe care as vrea macar sa le probez, sa vad cum "m -ar prinde croiala".
Ce sa -i faci, ochii vad, inima cere ... dar, vorba lui Tanase "toata lumea striga in gura mare, nu -s parale, nu -s parale !"

pelicanul

#37
@Vali. Eu stiam ca "long overhangs" ar fi ceva de tipul alberg 30 (vezi poza) sau J class pe care il pomenesti chiar tu in topicul citat, sau barca a carei poza o dai tu in acel topic. La noi, am vazut asa ceva la "Hoezo" al maestrului Orafaz si la "Tomis" al Academiei Navale.
Cu "Hoezo" m -am dat toata vara si pot sa va spun ca e cea mai tare barca in clasa ei (6,99 m), comparativ cu ce am mai vazut pe Siutghol.

Florio

Citat din: Vali din Noiembrie 26, 2012, 03:36:40 PM

Mai cunosc cateva persoane foarte pasionate de respectivul tip de design, mai ales "la mine in târg". Cam pe acest target ma voi "focusa" in topicul actual, iar un exemplu excelent de barca minimala de acest tip este chiar Alerion Express 28: http://alerionexp.com/alerion_express28.html . Ferice de cei care locuiesc la mare, o barca de acest tip sau asemanatoare e tot ce-ti poti dori.

Toate bune, insa barcutele astea "e cam scumpe" , pacatoasele ! :)
Nu stiu ce-or face ele de banutii astia, dar mi-au sadit in suflet tristetea ca nu voi vedea vreuna pe litoralul romanesc, oricat de seduse ar fi ochii si inimile noastre .

Vali

@Pelicanul: foarte corect, insa AE 28 "emuleaza" tocmai forma respectiva, avand avantajul ca s-a tras tare de lungimea la plutire, pentru performante sporite. Designul original e semnat de Herreshof, iar barca actuala e o interpretare moderna a stramosului clasic, de la care a pastrat in primul rand liniile fermecatoare.

Dupa cum am mai scris undeva, in anii 90 inca mai era in Portul Docuri din Galati un asemenea velier, identic cu cel din prima poza atasata in ultimul tau post. Era construit din stejar in carvel, si mergeam des cu Andrei sa il admiram. Posibil sa fi fost chiar din perioada antebelica, fiindca nu cred ca a fost cineva pe vremea comunismului care sa aiba know-how, posibilitati si ambitie pentru a construi asa o bijuterie.

@Florio: nu spune nimeni sa ne abonam sa le cumparam barcile alora, insa putem sa ne punem ambitia sa facem macar una mica din lemn si epoxy, in brigada de pasionati. Pentru asta trebuie insa sa ne organizam nitel, iar cei care ar participa la actiune se pot da pe saturate. Mai multe idei pot scrie si forumistii, si sa nu uitam ca "afara" lumea duce la capat multe asemenea actiuni, asociindu-se in scopul unui hobby nobil.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

love delta

pt asemenea barcute vorbiti cu dl.Vasiliu din TL. a carui admirator sunt.
Dansul a construit un fullkeeler anul trecut,va poate ajuta cu mai multe chestii daca sunteti pasionati.
in opinia mea acest om este tata barcilor din lemn,si credetima ca am vazut destui amatori in ale lemnului.

draken

#41
 :-X

telefon satelit

Citat din: Vali din Noiembrie 26, 2012, 03:36:40 PM
Recitindu-l, am regasit multe idei bune, si mai ales tipul de design care-i place colegului nostru, si dupa care si eu ma dau tare in vant: velier de inspiratie traditionala, cu "long-overhangs", adica avand extremitati alungite, suplu, seaworthy, folosit la navigatie diurna de placere.

Marea problema a barcilor cu "long overhangs" este ca spatiul interior este foarte mic comparativ cu cel oferit de design-urile mai noi la aceeasi lungime. La un 26' chestia asta conteaza enorm. Sigur, pentru un day cruiser chestia asta e irelevanta, dar daca te gandesti la voiaje mai lungi spatiul interior devine extrem de important.

Vali

Asta cam asa e, dar in cazul colegului draken am inteles ca va fi vorba exclusiv de daysailing si barca necabinata. Pana la urma, in ziua de azi extremitatile alungite au sens mai ales ca estetica de efect a barcii.

Pe de alta parte, barcile mai vechi din fibra cu "long overhangs" au calitatile lor, in ciuda spatiului mai redus, pentru care sunt cautate si azi de solitari sau cupluri. De exemplu, mie imi place foarte mult din categoria respectiva cruiserul Meridian 25, care in ciuda lungimilor mici (totala si la plutire), are un spatiu interior foarte bine gandit, ceea ce-i ofera standing headroom si un confort foarte bun pentru o barca de 7,5 metri si 2,3 tone deplasament. Am lucrat la o asemenea barca in vara, si e construita foarte sanatos, iar spatiul e mai mult decat suficient pentru dimensiunea ei, fiind o barca reusita in opinia mea. Mai ramane sa ma si dau cu ea la vara, ca sa pot sa-mi exprim parerea in deplina cunostinta de cauza :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau