Barci usoare pentru pescuit sau iesiri pe apa fara probleme de logistica

Creat de Mihaif99, Februarie 24, 2012, 05:10:16 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

modi

Cum de n-am vazut eu topicul asta pana acum ??  :o :o :o :o :o

S-au postat pe-aici fel de fel de opinii si pareri . Pro sau contra , cu argumente pentru fiecare . Insa cati au dat pe Dunare si-n Delta dintr-o pneumatica ?

Eu am dat . La greu ! Ani de zile ! Si ca opinie personala spun ca pneumatica are zeci de avantaje fata de orice alta clasa de ambarcatiuni . Mai mult , chiar am renuntat la o Laguna 5 50 pentru o pneumatica de 2 70. Cativa de pe-aici stiti despre accidentul ce ma obliga sa renunt acum la pneumatica si sa ma intorc la barca rigida cu comanda la distanta . In fine , sa vorbim despre barca pneumatica :

- In primul rand , si poate cel mai important pe Dunare si-n Delta , cresc exponential posibilitatile de lasare la apa fata de-o rigida adusa pe peridoc . Unde-ai chef .... acolo o scoti din masina si-o arunci pe apa .

- Oricat de greu ar fi de crezut , o pneumatica de generatie noua nu o spargi usor . Perfect adevarat ca trebuie sa ai mai multa grija in barca , dar nici pe departe asa cum ar fi tentat sa creada unul care nu a cunoscut o asemenea barca .
Da , vulnerabila la cutit ( si alte asemenea obiecte ) , la varfurile carligelor mai mari , la tigarea aprinsa . Insa deloc la structurile scufundate ! O pneumatica se muleaza usor pe un varf de cioata . O fibra ..... crapa !
Iar daca stam sa le comparam si la asta , nu va dati seama ce stabilitate are o pneumatica in celelalte doua (+1) compartimente pe care le mai are intacte . Motorul pe turatie minima , contrabalansata incarcatura , si ajungi la mal . O rigida sparta ..... ia apa ! Punct !

- Sub nicio forma o rigida nu va avea acces in apele in care intra o pneumatica . Am pescuit avat si stiuca pe Dunare in ape de 10 - 15 cm ( !!! ) , cu chila taras pe fund fara probleme . ( atasez foto la final )

.......................................

E mult de vorbit aici , am multe de spus , sun t multe de pus in balanta  . Revin .....

cristizz


iulian_cioclin

#62
Cel mai concret exemplu este Pupezica, care la inceputurile lui a facut toata Delta cu o gonflabila si un motor de 10 cp... fara probleme....

corsarul

Citat din: modi din Ianuarie 07, 2014, 07:23:32 AM

Insa cati au dat pe Dunare si-n Delta dintr-o pneumatica ?



Eu ! Prima barca a mea a fost http://lagala.allshops.ro/produs/5877912/Barca+pneumatica+Karaidel-44.html
La ea aveam un veterok de 8 cai.

modi

Citat din: corsarul din Ianuarie 07, 2014, 12:26:59 PM
Citat din: modi din Ianuarie 07, 2014, 07:23:32 AM

Insa cati au dat pe Dunare si-n Delta dintr-o pneumatica ?



Eu !

Banuiam eu !  ;) ;) ;)

..............................................................

Mai departe despre pneumatice :

Fata de "garda veche" a acestui tip de ambarcatiuni , modelele noi , cu an de fabricatie incepand cam de pe la 2005 incoace , prezinta materiale , accesorii si tehnici superioare .

- Cel mai bun material din care sunt confectionate este Hypalonul , care este pe cat de rezistent , pe atata de usor . De exemplu , Un  Bombard Typhoon de 3,6 m ( capacitate 5 pers ) are doar ..... 64 kg !!! (  http://www.inflatableboats-discount.com/titelseite-schlauchboote.htm  ) . Perfect adevarat si faptul ca pe categoria ei de clasa este "varf de lance" . Dupa Hypalon in jos gasim fel de fel de variante ale Poliplanului .
Total eronat , asa cum cred sau numesc unii , clasa respectiva de materiale NU ESTE CAUCIUC ! S-a impamantenit in Romania imaginea barcilor rusesti de cauciuc pe care le umpleam cu pudra de talc pentru intretinere . De asemenea , asa cum deunazi se vorbea prin forum , putini stiu si despre faptul ca barcile respective sunt prevazute cu oglinda pentru motor . Iar aceasta , ca sa vorbim si despre ea , este extrem de bine lucrata si vulcanizata pe cele doua baloane laterale .

- De obicei le intalnim avand trei baloane principale : Prova , babordul si tribordul . Cel de-al patru-lea este chila gonflabila si se afla intre fundul barcii si podina rigida a acesteia ( In cazul barcilor cu podina rigida ) . Mai exista si varianta cu podina gonflabila , si este vorba despre o constructie asemanatoare saltelelor de plaja , cu o rezistenta iesita din comun , care se umfla cu mare presiune . ( Fiind fumator personal nu le agreez . Evident de ce .... Si nici nu se preteaza la pozitionarea unui scaun pliant - de exemplu )
Totodata , chila gonflabila ajuta enorm la pastrarea directiei sub guvernarea unui motoras termic .

- Accesoriile le gasim de la slabe pana la bune sau foarte bune . Vorbesc despre valve , supape ( si aici amintesc despre supapa de presiune sau "prea plinul' , dupa cum i se mai spune , supapa care la o anumita crestere a presiunii in baloane - de la soare , de exemplu - elibereaza aerul evitand o eventuala exploziei ) , furcheti , vasle , parame , podina , banda de cauciuc de protectie pentru acostare - prezent si pe toata lungimea chilei etc .

- Stabilitatea unei pneumatice nu este egalata de nicio alta categorie de barci . Categoric , aici vorbesc de gabarite similare ! Oricate temeri si-ar face cineva - si-am vazut asta mai sus in topic - in drill cu un baboi mai rasarit barca se comporta absolut excelent !

- Un alt avantaj urias al pneumaticelor , in mod special la pescuit , este faptul ca sunt silentioase fata de o fibra , de-un strip plank sau de un aluminiu . Chiar si-n ancora sau legat de-o cioata , in caz de "valurele" toate celelalte categorii sunt galagioase ducand la ceea ce stiti deja , la "pacaneala" aia enervanta . Dar daca pe pescar doar il enerveaza , ei bine , pe peste-l sperie . Nu este un zgomot ce apartine mediului sau natural , ca atare-l indeparteaza . Multi vor spune ca-s nebun amintind de asta . dar va asigur ca nu exagerez deloc .

- Pneumaticele se preteaza excelent la motoare de mici dimensiuni . Ba chiar si la electrice in cazul apelor statatoare ( nu le recomand pe curgatoare ) . Motoare mici inseamna implicit consum redus de carburant .
Vorbind si despre motoare mici , se cere sa amintim si de faptul ca aceasta categorie de ambarcatiuni este poate cea mai cautata in Romania datorita faptului ca poate glorios fi echipata cu un 4 sau 5 HP - de exemplu - motoare pentru care nu este nevoie de permis de navigatie . Foarte multi pescari "de mal" s-au orientat inspre pescuitul din barca . Cu aprox 1000 E ( barca + motor ) si-au vazut visul cu ochii .
Echipata cu un asemenea motor de clasa mica , o pneumatica poate atinge viteze incredibile ! Marea mea "iubire" a fost o Baracuda de 2,7 , cu un Mercury de 6 HP ( am scris despre asta ) cu care-am batut Dunarea si Delta cu viteza de pana la ..... 35 km/h ( !!! ) . Asta in "blana" si pe apa linistita . Insa frecvent navigam cu 28 - 30 km/h la o turatie de aprox. 65 - 75 % din maximum posibil .

Am patruns in Delta prin coclauri de neimaginat ! Ba chiar am "sarit-o" peste grinduri sau "paturi' de vegetatie cu deosebita usurinta , chiar taraind-o cu chila de pamant fara ca aceasta sa o afecteze cumva .

Vali

Sper ca nu deranjez discutiile, am mutat subiectul la categoria "Ambarcatiuni", sectiunea "Barci de pescuit".
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau


Mihaif99

#67
Salut Vali,
Nu cred ca trebuia mutat topicul, mai degraba schimbat titlul. Tratam aici barcile ultrausoare din diverse categorii
Cred ca ar trebui creata categoria "Ambarcatiuni ultrausoare" Promit sa contribui acolo :)

Sa revenim la oile noastre:
In domeniul barcilor pneumatice "clasice" descris de Modi mai sus (multimum pentru postare Modi) nu s-au prea facut progrese mari un umtimii 20 de ani.  Doar ca in Romania aceste barci nu au fost prea populare.
Barcile de hypalon de inalta calitate din anii 80 nu sunt cu nimic mai prejos decat cele din 2005 Marturie sta Achilles-ul meu, care "bate" multe barci curente.

Dezavantajul principal al acestor barci pnumatice "clasice" cu baloane, chila gonflabila, podea si oglinda,  este in principal greutatea mare, volumul pachetului dezumflat si montajul care poate sa fie laborios. Un exemplu...
Am  un Mercury airdeck 340 de hypalon care a fost pe apa doar de 2 (doua) ori!!!!  E o barca superba, dar cantareste 50 kg si umple un SUV.  In contrast Saturnul 430, o "canoe" pneumatica tot cu oglinda, care gliseaza cu 2.5 CP (da ati citit bine)  a fost pe apa de zeci de ori.

In ultimii ani vedem insa cu placere o revolutie pe mai multe planuri in domeniul pneumaticelor:

1- introducerea materialelor noi poliuretanice, mult mai rezistente si usoare decat hypalonul.   

2- se fac inca progrese in tehnologia drop stitch care permite presiuni mari si forme diverse. Astfel ca au aparut chile de inalta presiune, care transforma efectiv o barca gonflabila intr-un RIB ultra sea-worthy. Vedem si prototipuri de barci care seaman mai mult cu barcile clasice decat cu pneumaticele.

3- barci gonflabile ULTRAUSOARE armate cu material textile si acoperite cu multiple straturi de utretan.
    pack rafts = barci ultrausoare 1-2-3 kg, propulsate manual, pentru mers pe apa linistita, sau pentru incarcaturi mari, sau chiar modele foarte capabile in whitewater. Au aparut si  o serie de pontoane ultrausoare pentru pescuit, ca cele de la David Scadden .

4- barci, specializate pe diverse categorii: paddleboards gonflabile cu presiuni de 20+PSI (da, ati citit bine), dory-uri gonflabile pentru pescutul pe rauri de munte.

5- aparitia unor firme noi care ofera modele ieftine, accesibile si performante.

Ce sa mai spun, revolutia se petrece sub ochii nostril

Pe mine ma intereseaza foarte mult categoria barcilor ultrausoare fara motor
De curand mi-am cumparat canoea aceea micuta gonflabila Alpacka Raft Explorer 42, ideala pentru lacuri mici si mari, iar astazi am descoperit cateva modele noi, printer care un caiac de la Advanced Elements care cantareste sub 2 KG. Este o barca armata cu material textil si acoperita cu poliuretan, cu valve adevarate si camere de aer multiple.

Nu stiu daca intelegeti, dar acum doi ani, asa ceva pur si simplu NU exista. Ar trebui sa nu lipseasca din kit-ul de pescuit :)
AirKayaks.com: The 4 lb PackLite Inflatable Kayak from Advanced Elements

Astept sa apara pe piata pnumaticele ultrausoare cu oglinda de motor.
Credeti-ma, barcile pneumatice inca nu si-au spus ultimul cuvant.

Florio


Vali

Salut Mihai, facem si sectiune de ultrausoare, dar am sa va rog sa mai asteptam putin, am intrat "in paine" cu examenele. Nu e problema de facut sectiunea, dar trebuie timp ca sa recitim si sa rearanjam topicurile.
Oricum, cred ca esti de acord cu mine ca locul topicului nu era la Pasiunea pescuitului, ci la Ambarcatiuni ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2014, 08:33:33 PM
...............
Oricum, cred ca esti de acord cu mine ca locul topicului nu era la Pasiunea pescuitului, ci la Ambarcatiuni ;).

I stand corrected :)  Mersi.   :) 

Iar despre re-organizare, cand ai timp.

cristizz

Nu ca as fi prea coerent dupa Sf. Ion - Apropos, La Multi Ani celor care isi serbeaza onomastica azi - dar ce au realizat baietii de la Oru (Origami) Kayak chiar arata foarte interesant:

Oru Kayak Demo - Berkeley Hardware Startups Meetup
Origami Empowered Kayak Unfolds from Box!

In clipul 1, daca ar vorbi mai putin cred ca l-ar impacheta in 30 de secunde.

mustatza

are dreptate modi dar pana la un anumit punct.te rog modi sa enumeri si dezavantajele unei pneumatice adica :
- confortul de a pescui din pneumatica 8-9ore/zi
- confortul pe distante lungi de parcurs - ca dor rinichii
- confortul de a naviga pe valuri de cca 10cm nu zic mai mari
- confortul si manevrarea barcii chiar si pe un vant de doar 25km/h
cu siguranta sunt mai multe.

pneumatica la pescuit pe dunare si in dd reprezinta varianta cea mai accesibila din punct de vedere financiar.

Spinoza

Am intrat pe forum sedus de cabinata proiectata de Vali, o vedeam ca fiind visul oricarui pescar de Dunare si Delta, o imbinare ideala intre utilitate si confort; imi faceam deja visuri, socoteam bugetul, dar, vorba aia: omul planuieste doar ca aiba Dumnezeu de ce sa rada...
Peste noapte m-am trezit in posesia unui teren in Gorgova, asadar, de voie, de nevoie, trebuie sa impart banii intre constructia unei casute acolo si o barca, prin urmare iata-ma in cautarea solutiei ideale, care in acest moment e reprezentata de o barca usoara, sa duca doi insi (intotdeaunea merg cu cineva la pescuit, niciodata singur) plus un minim de bagaje, sa invinga curentul Dunarii cu un motor de 5CP (maxim), s-o pot transporta pe masina (exclus peridocul).
Ce parere aveti de o Laguna Minor, de exemplu?
Ce alte barci s-ar incadra in cerinte?
Va multumesc pentru sfaturi si va doresc un an plin de realizari, sanatate si numai bucurii!
L.E. - pneumaticele nu fac subiectul alegerii.
"Curata ograda ta, bucura-te de curatenie si lasa gunoiul vecinului acolo unde vecinul insusi l-a pus."
Nicolae Steinhardt

byteworks

Laguna Minor are 80-100 kg, nici o sansa sa o poti transporta pe masina.