Ambarcatiuni ultrausoare

Creat de Mihaif99, Iulie 18, 2012, 09:34:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Rumpi


Am eu o idee cum se poate realiza ce vrea Ion, adica barca de 35kg pentru mers la peste in delta.
Conceptul se numeste "rigid buoyant boat", adica o barca ca un RIB normal dar fara camere de aer ci cu flotoare rigide. Eu as face carena din placaj de 4mm si flotoarele din polistiren extrudat. Totul imbracat in tesatura de 200gr si epoxi ieftin. Probabil una maxim doua foi de placaj, 2 kituri de epoxi, tesatura si vopseaua de garduri. Ar trebui sa iasa la socoteala greutatea. Bineinteles ca o asemenea barca trebe ferita cu gratie de chestiile submerse, dar in schimb cand trece nebunu cu 2000 cai si te umple de apa plutesti in continuare.

ionpescarul

Citat din: Thor din Iulie 06, 2015, 08:13:29 PM
Cred ca iola pe care ai taiat-o in "O barcuta pentru Delta" are 4 mm grosime pe fund si 7-8 mm in partile de intarituri. Este posibil sa depasesti greutatea "admisa".

@pelicanu S-ar putea ca pe una din fete PAFS sa aiba un film de nustiuce. Poate cealalta fata ar fi trebuit slefuita si degresata.

Pana la urma cred ca vorbim discutii in loc sa ascultam de Rumpi si Vali care ne-au spus clar ca cel mai bun sandwich este placaj de calitate cu epoxidica.

Eu nu mă refer la iola acum,pentru aia am alt plan care nu are legatura cu greutatea ,mă refer la o barca noua care sa gliseze cu 5 cai , sa nu fie mai grea de 35 kg si sa fie lunga de 3,5-3,7m,pentru o singura persoana.Din ce se poate construi asa ceva? Atentie la buget,nu sarim calul.

ionpescarul

#47
Citat din: Rumpi din Iulie 06, 2015, 10:08:12 PM
Am eu o idee cum se poate realiza ce vrea Ion, adica barca de 35kg pentru mers la peste in delta.
Conceptul se numeste "rigid buoyant boat", adica o barca ca un RIB normal dar fara camere de aer ci cu flotoare rigide. Eu as face carena din placaj de 4mm si flotoarele din polistiren extrudat. Totul imbracat in tesatura de 200gr si epoxi ieftin. Probabil una maxim doua foi de placaj, 2 kituri de epoxi, tesatura si vopseaua de garduri. Ar trebui sa iasa la socoteala greutatea. Bineinteles ca o asemenea barca trebe ferita cu gratie de chestiile submerse, dar in schimb cand trece nebunu cu 2000 cai si te umple de apa plutesti in continuare.

Asta bre
http://www.faqs.org/patents/imgfull/20090293789_03
Bre e tare

Aici chiar spune ca'tuburile pot fi din spuma http://www.faqs.org/patents/app/20090293789

Thor

Citat din: ionpescarul din Iulie 06, 2015, 10:10:17 PM
Eu nu mă refer la iola acum,pentru aia am alt plan care nu are legatura cu greutatea ,mă refer la o barca noua care sa gliseze cu 5 cai , sa nu fie mai grea de 35 kg si sa fie lunga de 3,5-3,7m,pentru o singura persoana.Din ce se poate construi asa ceva? Atentie la buget,nu sarim calul.

Am inteles ca vrei o barca noua si dadeam exemplul cu grosimea iolei in contextul:

"Asta cu : Placile se fac dupa formele viitoarei barci si apoi se asambleaza ca placajul E TARE RĂU,dar nu vom fi nevoiti sa turnam strat gros ,pentru a avea rigiditate buna si astfel se va ingreuna copaia.(sarim de 35kg,) placajul sustinut de rasina devine rigid ,dar 2,3mm de fibra ,au rigiditatea necesara ? Nu am lucrat cu fibra simpla si nu stiu rezistenta la flambare."

Adica voiam sa spun ca o grosime de 4 mm (asa cum are iola) asigura suficienta rigiditate in conditiile in care ai si niste intarituri "pe ici, pe colo, prin partile esentiale" dar asta va ingreuna barca si o va duce dincolo de 35 Kg.





ionpescarul

Citat din: Rumpi din Iulie 06, 2015, 10:08:12 PM
Am eu o idee cum se poate realiza ce vrea Ion, adica barca de 35kg pentru mers la peste in delta.
Conceptul se numeste "rigid buoyant boat", adica o barca ca un RIB normal dar fara camere de aer ci cu flotoare rigide. Eu as face carena din placaj de 4mm si flotoarele din polistiren extrudat. Totul imbracat in tesatura de 200gr si epoxi ieftin. Probabil una maxim doua foi de placaj, 2 kituri de epoxi, tesatura si vopseaua de garduri. Ar trebui sa iasa la socoteala greutatea. Bineinteles ca o asemenea barca trebe ferita cu gratie de chestiile submerse, dar in schimb cand trece nebunu cu 2000 cai si te umple de apa plutesti in continuare.
Rumpi ,dar un john boat de 3,65m? In stilul asta nu merge? ,e  mai usor de modelat bucatile de polistiren ,am vazut pe yutube ca se duce bine si cu bagaj ,adica are viteza, cu 5 cai , ma uitam la clipul asta ,barca astuia e din aluminiu ,dar are portiuni placate cu polistiren.
https://youtu.be/wtjRv9g-oBA

ionpescarul

Am terminat testul 2 (cu policarbonatul ,de data asta suprafata lucioasa a fost  jmilgheruita,priza facuta de rasina  e mult mai mare , ) ,cred ca asta va fi materialul pe care  voi aplica rasina .ca o comparatie am pus rasina si pe un placaj ,sa desprins imediat mult prea repede,clipul se incarca pe youtube ,il voi posta dupa masa.

ionpescarul

Asta e clipul
https://youtu.be/RepabJvU3jw
Stiam dar parca e prea de tot ,cat de repede se desprinde rasina poliesterica de placaj ,si cand ma gandesc ca barcuta mea e construita cu poliesterica ,totusi cred ca se intampla alt fenomen ,chiar daca rasina  poliesterica nu face o priza prea buna pe placaj in schimb se muleaza pe el ca un ghips iar noi beneficiem de structura rezultata,,bineinteles ca o zgarietura care penetreaza rasina ,va intra in placaj ca in burete.In schimb ma uimit cat de bine adera rasina poliesterica pe policarbonat ,pe portiunea unde suprafata a devenit mata datorita jmilgheruiri rasina poliesterica a facut o priza incomparabil mai buna ,decat pe placaj,ma gandesc ca pentru barca de 3,7m  ,sa folosesc policarbonat de 7,8 mm jmikgheruit ,in locul placajului ,suplimentar a-si mai da niste gauri in policarbonat care vor fi astupate cu chit facut din rasina peste care imediat se va aplica tesatura si rasina ,aceste gauri astupate cu chit vor vor face un lucru mecanic asemanator niturilor.O placa de policarbonat mătuită si rasinata pe ambele fete + o tesătura cred ca va fi OK pentru o barcuta in jur de 3,7m nu stiu ce varianta sa aplic pentru constructia banchetelor si a oglinzi ,din ce sa o fac ? dar ma voi orienta la fata locului .O placa de policarbonat de 6mm are aproximativ 1,3kg pe mp
15 mp'de'policarbonat cantareste 18kg
Pana la 35kg mai am  la dispozitie  17kg rasina ,tesatura si nu mai stiu ce pentru a finaliza lucrarea.Ce ziceti ,va iesi?

Rumpi


Jon boat e o barca buna dar nu stiu daca pentru dunare. Fiind complet plata si dreapta o sa faca urat pe valuri, mai ales daca e scurta si lata. Cam ca o gonflabila fara fund in V. Dinghy-ul meu asa era, scurt, lat si cu podea complet plana (airfloor). Pe valuri mergea in toate directiile. Plus ca o podea plana de placaj de 4mm o sa flambeze in toate directiile. Daca indoim placajul intr-un V putin adanc se rigidizeaza. Opinia mea e sa copiezi un RIB normal. Flotoarele se fac usor cu un semicerc de sarma de nichelina sau inox incalzit. Semicercurile se lipesc pe o bucata de placaj pe care o lipesti la unghi drept pe copastie.
Cred ca o astfel de barca e mai polivalenta decat un jon boat. Daca ai un sudor bun in aluminiu (adica unu care sudeaza in mod normal aluminiu cu TIG) poti face carena din tabla si flotoarele din polistiren. Iese o barca super. 

ionpescarul

Citat din: Rumpi din Iulie 07, 2015, 04:17:20 PM
Jon boat e o barca buna dar nu stiu daca pentru dunare. Fiind complet plata si dreapta o sa faca urat pe valuri, mai ales daca e scurta si lata. Cam ca o gonflabila fara fund in V. Dinghy-ul meu asa era, scurt, lat si cu podea complet plana (airfloor). Pe valuri mergea in toate directiile. Plus ca o podea plana de placaj de 4mm o sa flambeze in toate directiile. Daca indoim placajul intr-un V putin adanc se rigidizeaza. Opinia mea e sa copiezi un RIB normal. Flotoarele se fac usor cu un semicerc de sarma de nichelina sau inox incalzit. Semicercurile se lipesc pe o bucata de placaj pe care o lipesti la unghi drept pe copastie.
Cred ca o astfel de barca e mai polivalenta decat un jon boat. Daca ai un sudor bun in aluminiu (adica unu care sudeaza in mod normal aluminiu cu TIG) poti face carena din tabla si flotoarele din polistiren. Iese o barca super.
Aseara imi placea ideea ta ,dar azi ,cand am luat rasina de pe policarbonat ,mi se pare mult mai buna ideea folosiri policarbonatului in locul placajului + bonus o rezerva de flotabilitate din peretele dublu,bonus spatiul din banchete folosit exclusiv pentru bagaj ,bonus spatiu mult mai mare ,comparativ cu varianta cu bordaj din extrudat.varianta john bot a picat. Voi copia barca mea ,de 3,5m dar o voi prelungi cu 20cm si o voi lati cu vreo 2 cm.

dan roh

   Ma bucur pentru perseverenta de care dai dovada Nea Ioane.Ai aici ai un link  https://www.youtube.com/watch?v=tJn4KhmtudE cu o barca mica gen Jon Boat facuta de un rus(nu ma mira). Cred ca barca s-ar putea face mai lunga si suficient  de rigida daca s-ar folosi un policarbonat mai gros(16 mm),  niste stinghii dimensionate corespunzator,  din lemn de esenta tare,  introduse direct pe celulele de policarbonat. Acest lucru este valabil si pentru fund si pentru partile laterale.  Pentru protectia fundului barcii impotriva abraziunii ai putea fixa o placa de polietilena de2-3 mm  ceva in genul celor fixate pe airboat-uri pentru a le proteja la abraziune. Daca fixezi si un paiol consider ca fundul barcii se va rigidiza suficient pentru a nu crea probleme. Nu am calculat greutatea dar avand in vedere ca in acest mod vei scapa de poliesterica si fibra scazand mult greutatea barcii.

Rumpi

Abia astept sa vad rezultatul. Sper sa iasa bine.

ionpescarul

#56
Citat din: dan roh din Iulie 07, 2015, 04:46:20 PM
   Ma bucur pentru perseverenta de care dai dovada Nea Ioane.Ai aici ai un link  https://www.youtube.com/watch?v=tJn4KhmtudE cu o barca mica gen Jon Boat facuta de un rus(nu ma mira). Cred ca barca s-ar putea face mai lunga si suficient  de rigida daca s-ar folosi un policarbonat mai gros(16 mm),  niste stinghii dimensionate corespunzator,  din lemn de esenta tare,  introduse direct pe celulele de policarbonat. Acest lucru este valabil si pentru fund si pentru partile laterale.  Pentru protectia fundului barcii impotriva abraziunii ai putea fixa o placa de polietilena de2-3 mm  ceva in genul celor fixate pe airboat-uri pentru a le proteja la abraziune. Daca fixezi si un paiol consider ca fundul barcii se va rigidiza suficient pentru a nu crea probleme. Nu am calculat greutatea dar avand in vedere ca in acest mod vei scapa de poliesterica si fibra scazand mult greutatea barcii.

Un kayak din policarbonat (nu este ranforsat cu rasina nu are pereti dubli)
https://youtu.be/-_SN1nJxtGU
https://youtu.be/4PxznBHIpWY

Vali

Pe topicul despre barcile Pictorului am pus un link de pe site-ul lui George Buehler, unde se explica foarte clar care e treaba cu aderenta (slaba) a rasinii poliesterice pe lemn sau placaj. Cine a avut curiozitatea sa citeasca acolo, a inteles cauzele si remediile posibile.

Despre rasina poliesterica pe policarbonat, as vrea sa vad si eu un singur test care sa certifice proprietatile si calitatile acestui nou material la constructia de barci, in conditiile respectarii minim a normelor ISO. Nu am nimic cu nimeni, e libertate maxima, dar daca maine-poimaine se aude ca s-a dus cineva la fund cu o barca din policarbonat, facuta dupa discutii pe capcompas.ro, se va sparge exact in capul nostru. Uneori (ca acum) regret ca nu mai e obligatorie inmatricularea si implicit inspectia tehnica pentru absolut toate barcile, cum a fost pana in 2006.

Avem deja exemplul barcilor facute empiric, pe topicul "Va cerem ajutorul...". Chiar e nevoie sa ne scumpim la taratze si sa incepem alte inventii riscante? Iertati-mi va rog scepticismul, si va asigur ca nu ma voi pune contra nimanui. Insa speram ca a trecut demult vremea cand romanul trebuia sa faca din ***** bici, din lipsa de materiale sau bani.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

pelicanul

Citat din: Vali din Iulie 07, 2015, 09:27:37 PM
...........................
Uneori (ca acum) regret ca nu mai e obligatorie inmatricularea si implicit inspectia tehnica pentru absolut toate barcile, cum a fost pana in 2006.

...................................



Hai sa nu exageram! :)

Nu cred ca barca respectiva se va duce la fund, dar nici nu e cazul sa descoperim noi acum mersul pe jos si apa calda. De multe ori ne scumpim la tarite si incercam sa facem economii unde nu e cazul. Insa nu pot spune nimic daca omul vrea sa experimenteze.  E problema lui.
Barca aia din film era chiar simpatica, cum ricosa ea din beton fara sa se sparga. :) Insa nu policarbonatul e problema, ci imbinarile si tot ansamblul...

pelicanul

Apropos de imbinari, uite o discutie interesanta despre cum (nu) se lipeste policarbonatul: http://www.rhcforum.ro/topic/16858-material-constructie/page__st__30