Ambarcatiuni ultrausoare

Creat de Mihaif99, Iulie 18, 2012, 09:34:17 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

daves_32

Canoe cu motor este,dupa parerea mea,cea mai buna optiune pt o barca mai mare car top.dau cateva exemple mai jos:
http://www.selway-fisher.com/Mcanoe.htm
http://www.jemwatercraft.com/products.php?cat=15
La 4 m o barca are 25 kg si poate cara pana la 400 kg!
Sau cea de 4,6 m are 35 kg si capacitatea de pana la 540kg!
Unde mai pui ca nu-ti trebuie decat un motoras mic pe deplasare sau merg foarte bine la vasle.
Singurul lucru care nu-mi place,este stabilitatea pe Dunare,cand trec pe langa tine diverse ambarcatiuni mai mari.

Taimen 350 seamana foarte mult cu Magnum 12,dar ultima parca imi place mai mult fiind putin mai inalta.
Se pricep australienii astia la design....de le-as lua toate planurile.Timp sa fie...

Uite revista Modelism pe care am pomenit-o mai sus:
http://blog.copcea.ro/files/tehnium/modelism/m8901.pdf
Planurile sunt ale vedetei "170". Frumos design,nu?

gvincentiu

Pana la urma doresti un car-topper care sa gliseze? O canoe nu are forme de glisat si este ingusta ceea ce creeaza probleme la stabilitatea transversala, iar motorul maxim ar fi de 12-15 kg. Eu merg cu 4 CP la o barca de 44 kg, 3,4m. Pe Dunare am mers chiar pe valuri de 50-60 cm si e periculos fiindca Dunarea fierbe. Pe mare, la fel, chiar pe valuri mai mari dar datorita constantei lor nu sunt periculoase. Senzatia e ca "se lipeste de apa", datorita formelor rotunde. Tot din aceasta cauza nu as da-o pe nimic cu forme drepte.
Ganduri bune !

daves_32

"Pana la urma doresti un car-topper care sa gliseze?"
Da.Si sa fie cat mai stabil pe valurile facute de "baietii mai mari".
Tu ce barca ai de 3,4m?

ss

Citat din: daves_32 din Decembrie 26, 2012, 08:35:15 AM
Uite revista Modelism pe care am pomenit-o mai sus:
http://blog.copcea.ro/files/tehnium/modelism/m8901.pdf
Planurile sunt ale vedetei "170". Frumos design,nu?

Esti nebun??? Tu stii ce-i acolo... istorie a Epocii de Aur, incluzand o prezentare a Mig-ului 29, facuta de fratele Skipper! O tempora o mores...  :) :) :)

gvincentiu

He, he, doar asta: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,365.60.html si cred ca poti sa-ti concepi planurile pentru: http://www.compumarine.com/power_dinghy_specs.htm  la 43 de kg pentru 3 metri si ceva. Oricum, nu face obiectul topicului cu ultrausoare.
A mea ar fi iesit mai usoara daca foloseam stripuri mai subtiri cu 1-2mm, tesatura mai subtire de 160-180, copastii mai subtiri etc. O duceam la 35 de kg, insa am cedat tentatiei de overbuilding. Sunt un pacatos  :D
Ganduri bune !

daves_32

Mda...frumoasa lucrare! Felicitari!

ionpescarul

Sanatate la toata lumea , toate incep cu ,am si eu o intrebare ,deci aici ma incadrez si eu .
Policarbonatul  ,adica produsul asta : http://www.etrader.ro/page_ProductDisplay_408.html
Poate fi folosit ca inlocuitor al placajului pentru construirea ambarcatiunilor dupa metoda
Stitch&Glue pentru un proiect de barca de 3,4 maxim 5m  cu un mic motoras? Momentan nu intreb mai multe , pana nu spun specialisti forumului daca policarbonatul e compatibil cu fibra de sticla.
Va multumesc.

Mihaif99

Ion, link-ul dat de tine arata mai mult a corrugated plastic decat policatbonat. Daca prin policarbonat corucat se intelege ceva gen plastic corugat, dar casant, atunci NU poater fi folosit.
Plasticul corugat, care arata ca in poza pusa de tine -e alb sau galmeb de obicei, si e folosit mult la panouri publicitate, se poate folosi cu succes la constructia de ambarcatiuni.
Totul e mai mult in stadiu experimental. Constructorii amatori fac caiace, acopera rulote, si nu vad de ce nu ai putea incerca o barca, daca ai timp. S-ar putea sa iasa ceva interesant. Daca vrei pot sa mai caut desprea asta.

Vali, ce parere ai?

Ciby

De ce sa te complici?
La pret este tot pe acolo, poate chiar mai scump dacat placajul si nici nu face priza buna cu epoxidica.
Optiunea mea ar fi placaj fara sa stau pe ganduri prea mult. Sau vezi ce face Byteworks, sau ce a facut Vicentiu, in strip plank.

Mihaif99

In cazul ca te decizi sa lucrezi cu placaj sau lemn, marea gresala e sa incerci sa il ramforsezi cu fibra, ca sa dai rigiditate. In cazul placajului fibra este doar pentru protectie. Pacajul trebuie ales sufficient de gros - sau in fine, structura de rezistenra sa fie conceputa astfel incat sa prei eforturile cum trebue. 
Filetarile su tape-ul de fibra peste acestea sunt esentiale
Apoi adaugi fibra pe exterior, eventual si pe la interior prin partile esentiale. In realitate, la o portabila, care nu traieste numai in apa se poate si fara fibra, daca folosesti protectie corespunzatoare, de exemplu epoxy si vopsea, sau un grund industrial de exterior, sau marin, cu aderenta puternica, si o vopsea pe masura.

Am o bucata de placaj marca Sureply, folosit pentru de subfloors. Foarte ieftin.  O tin  in apa de 7 luni, am oparit-o de 10 ori, si nu da semne de separare.

ionpescarul

#25
Citat din: Mihaif99 din August 14, 2013, 04:54:53 PM
Ion, link-ul dat de tine arata mai mult a corrugated plastic decat policatbonat. Daca prin policarbonat corucat se intelege ceva gen plastic corugat, dar casant, atunci NU poater fi folosit.




Mihai99 ,policarbonatul asta e flexibil , cel de 3mm e putin prea flexibil ,in nici-un caz nu e casant.
Ciby
in Bricostore placa de 3mm grosime cu  6mx2,1m (deci 12,6mp) costa 150ron ,e super ieftin,parerea mea.

Ce nu stiu eu ,dupa ce se aplica fibra pe policarbonat ? aceasta face o priza foarte buna pe policarbonat ,sau nici nu se lipeste de el? (Ciby) spune ca nu face priza cu epoxidica ) daca nu face priza  ,nu are rost sa continuam discutia ,inseamna ca policarbonatul nu e compatibil.
Ce nu stiu eu , fibra aplicata pe suportul din care va fi construita barca ,rigidizeaza constructia sau nu ? (colegul  Mihaif99 spune ca e o greseala  sa incerci sa ranforsezi structura cu fibra (Mihai99 sa referit la lemn si placaj) ,deci fibra este doar pentru protectie ? ,daca ce spui tu Mihai99 e adevarat ? inseamna ca policarbonatul nu se preteaza la constructia de  Stitch&Glue ,pentru ca aparent nu are duritatea derivatelor din lemn.
Ceva ma facea sa cred ca materialul asta se preta  a fi imbracat cu fibra ,tesatura etc. si ar rezulta o barcuta usor de construit cu costuri decente  ,dar ,cei cu experienta stiu realitatea mai bine decat mine. 
Mihaif99
Daca ai timp si vrei sa cauti ,unde sint multi puterea creste ,poate  gasesti ceva ,eu nu am gasit ,dar cand voi avea timp ,o sa mai caut ,poate intervine si Vali si ma lamureste.

Vali

Policarbonatul celular din linkul colegului Ion Pescarul este total nepotrivit la constructia de barci. Primul motiv este ca nu face priza cu nici o rasina, iar alte motive sunt rezistenta mecanica slaba, dificultatea prelucrarii la formele cerute la o barca etc.

Daca intentionam sa construim o barca foarte usoara, o varianta este tot un material celular, dar facut special pentru utilizarea la barci: fagurii de polipropilena, de tip Nidaplast sau Thermhex. Acest material se poate croi asemenea placajului, se poate curba la formele necesare, iar dupa asamblare se poate lamina cu fibra si rasina poliesterica obisnuita. Important e ca laminarea sa fie totusi si suficient de groasa pentru o buna rezistenta mecanica (la abraziunea de fund de exemplu), dar si suficient de subtire pentru a profita de constructia usoara. Exista fise tehnice unde se explica in detaliu modul de lucru cu aceste materiale. Singura problema e dificultatea reparatiilor, si limitele de dimensiune (se pot face doar barci mici).

Pentru o constructie home-made de calitate, eu as folosi totusi placaj si rasina epoxidica. Daca se lucreaza in sistem sandwich (fibra pe ambele parti), mentenanta este aproape nula, asemanatoare unei barci din fibra cu poliester. Chiar daca barca e mica, e bine de acoperit totusi cu o fibra cat de subtire: daca ramane doar cu rasina, in timp aceasta crapa, si prin crapaturi apa poate ajunge la lemn. Fibra in schimb mentine pelicula de rasina intacta, protejand placajul de actiunea apei.

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

In cazul sandwich-urilor cu spuma, fibra apicata PE AMBELE FETE asigura rigitditatea.

Placajul/lemnul e el insusi rigid  -  nu cred ca ar trebui folosit ca "miez" pe post de spuma. Pui fibra/epoxy doar ca sa protejezi.

Esti pe teren experimental:
Corrugated plastic, stiu ca se vopseste bine.  Eu as incerca cu unul mai gros. cat mai rigid. Iau o bucata mica, un rest si aplic epoxy, sau adezivul dorit pe el ca sa vad daca face priza, apoi pot incerca sa construiesc o barca in tehnica stich-and GLUE (cu adezivul specific) cu curburi minime, fara nici un fel de alta protectie de fibra. Daca iese ceva interesant e super bine, daca nu, nu

Poate ar merge sa iasa o foldabila si ai dat lovitura.

ionpescarul

#28
Citat din: Vali din August 14, 2013, 07:15:03 PM
Policarbonatul celular din linkul colegului Ion Pescarul este total nepotrivit la constructia de barci. Primul motiv este ca nu face priza cu nici o rasina, iar alte motive sunt rezistenta mecanica slaba, dificultatea prelucrarii la formele cerute la o barca etc.

Cine nu are un batran ? sa il cumpere ,Multumesc mult pentru corectie ,dar tot in ceata sunt,unul zice intr-un fel ,altul altfel ,dar daca Vali e sigur ca nu se lipeste fibra de el? discutia e aproape incheiata.

Mihaif99

#29
Vorbind despre plastic corugat (corrugated pastic)
Din primul post mi-am exprimat indoiala cu privire la acest "policarbonat". Dar plasticul corugat care poate ca este si mai ieftin e adecvat pentru barcile  mici, pt deplasament, fara sa te mai complici cu fibra.

Asa cum am spus, poti sa incerci o barca simpla din plastic corugat, care va avea caracteristici OK pentru pescuit/motor electric. Va fi net superioara gonflabilelor ieftine din PVC neramforsat.  Mai rezistenta, sigura, nescufindabuila (daca etansezi capetele placilor)

Plasticul recomadat este cel de 8 mm

Barci din plastic corugat s-au mai facut:
http://www.christinedemerchant.com/boat-styles-coroplast.html

Planuri:
http://www.portableboatplans.com/composite-cruiser.php

Ca sa inchiei - daca vrei o ambarcatiune de glisare, nu cred ca plasticul corugat este Solutia. Planurile de la inceputul topicului sunt mult mai potrivite.