TVA-ul la inmatricularea unui velier in Romania

Creat de telefon satelit, Octombrie 30, 2012, 05:44:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

s/y Lindor

S/Y Lindor a fost cumparata din Grecia are TVA-ul platit, la inregistrare au cerut actulde vanzare cumparare si actul de radiere in traducere leglizata, pe actul de vanzare cmparare figureaza si tva-ul platit de grec, vezi cerintle ANR,

Capitanul Nemo

Eu am cumparat barca din Suedia. Ea a fost inregistrata oficial la Svenska Kryssarklubben cel putin intre 1988-1994, perioada in care a navigat in jurul lumii cu proprietarul de la acea data). Exista o taxa anuala modica pentru inregistrarea barcilor, insa putini recurg la asa ceva, doar daca se indeparteaza semnificativ de Scandinavia.

Am facut un contract cu fostul proprietar (model disponibil pe sxk.se) in care se specifica problema inmatricularii si faptul ca TVA a fost platit de primul proprietar, la cumpararea din Anglia. Nici nu am adus-o si nici nu intentionez deocamdata sa o inmatriculez in Romania, din mai multe motive, incluzandu-l pe cel financiar: inregistrarea in Romania costa aprox. 1600 RON, inregistrarea la Svenska Kryssarklubben 50 RON (fara cotizatia anuala de membru). De asemenea, marina ma costa un sfert din cat as plati la Tomis, iar Wizzair ma duce la barca in 2 h din Budapesta, plus 6 cu trenul pana la Budapesta.

http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

telefon satelit

 @ Lindor: Multumesc mult pentru informatie. Asta ma interesa cel mai mult, daca ajunge sa se specifice in contractul de vanzare-cumparare ca TVA-ul este platit, sau se cere si hartia originala care sa dovedeasca acest lucru?

Si asta e problema, ca n-am gasit nicaeri la ANR vreo mentiune legata de TVA:

http://www.rna.ro/servicii/Inmatriculari%20Nave.html#acordarearborare

CitatACORDAREA DREPTULUI DE ARBORARE A PAVILIONULUI ROMÂN
1. Cerere-tip de acordare a dreptului de arborare a pavilionului român.

2. Titlul de proprietate – copie legalizată.

3. Certificatul de înmatriculare al proprietarului persoana juridica (copie legalizată)
     sau
Actul normativ de infiinţare a persoanelor juridice (copie)
     sau
Actul de identitate sau un alt document oficial din care să rezulte şi cetăţenia pentru persoanele fizice (copie legalizată).

4. Confirmarea scrisă emisă de direcţia de specialitate a A.N.R. sau de o societate de clasificare recunoscută de M.T. prin care se atestă că nava este conformă cu normele tehnice de construcţie obligatorii, legislaţia în vigoare şi cu prevederile convenţiilor internaţionale la care România este parte (original).

5. Certificatul de radiere eliberat de autoritatea competentă a statului unde nava a fost înmatriculată anterior (original) în cazul
a) navelor maritime şi de navigaţie interioară deţinute în proprietate sau în leasing de persoane juridice sau fizice române;
b) navelor maritime şi de navigaţie interioară proprietate a persoanelor fizice care au cetăţenia unui stat membru al Uniunii Europene sau aparţinând Spaţiului Economic European ori a persoanelor juridice având sediul în Uniunea Europeană sau în Spaţiul Economic European;

c) navelor maritime şi de navigaţie interioară proprietate a persoanelor fizice străine cu domiciliul în România sau a filialelor din România ale persoanelor juridice străine, altele decât cele menţionate la lit. b);
În cazul în care navele sunt grevate de garanţii reale mobiliare şi/sau de sarcini în certificatul de radiere se vor menţiona şi date despre aceste garanţii şi/sau sarcini.
sau
Documentul emis de autoritatea statului în care navele au fost construite prin care se constată că nava este nou-construită şi neînmatriculată, pentru navele nou-construite (original). În cazul în care navele nou-construite sunt grevate de garanţii reale mobiliare şi în documentul emis de Autoritatea statului se vor menţiona şi date despre aceste garanţii.
6. Cerere care să conţină 3 propuneri de nume, în ordinea preferinţei.

7. Două fotografii ale navei tip 13/18 (din tribord şi din pupa).

8. Avizul emis de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale (act depus de către proprietari pentru navele sau ambarcaţiunile de pescuit) - original.

OBS.

1. Se acceptă ca titlu de proprietate unul dintre următoarele înscrisuri: contract de vânzare-cumpărare; contract de construcţie, în care se va menţiona expres proprietarul construcţiei sau al navei; act de donaţie; certificat de moştenitor; factura fiscală; hotărâre judecătorească privind recunoaşterea, transmiterea sau dobândirea proprietăţii.

2. Proprietarii sau utilizatorii navelor care au obţinut dreptul permanent de arborare a pavilionului român sunt obligaţi să informeze căpitănia portului de înmatriculare despre orice schimbare privind situaţia juridică a acestor nave în maximum 15 zile de la producerea acestor schimbări.

Daca stii prin ce act normativ (sau unde pe site la ANR) e mentionata chestia cu TVA-ul, te rog spune-mi si mie.

@Capitanul Nemo: multumesc pentru detalii, am studiat si eu problema inmatricularii in Suedia, in special stimulat de faptul ca (din ce am citit, poate imi confirmi chestia asta) acolo nu exista impozit de proprietate pe barci. Chestia e ca treaba merge doar daca iei barca din Suedia, daca e sa o importi in Suedia nu stiu in ce masura tine figura, ca ne-rezident.

Capitanul Nemo

Pot sa iti confirm ca nu vei plati statului suedez nicio taxa daca vei cumpara o barca in Suedia.

Nu stiu nimic insa despre a doua situatie.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

gvincentiu

Mă bag și eu: oare n-ar fi mai simplu de înmatriculat în Republica Moldova? Limba română o cunoaștem, cu tricolorul cu stemă suntem obișnuiți, un frate moldovean găsim, tot tricolor flutură la pupa...
Ganduri bune !

telefon satelit

 Multe vapoare se inmatriculeaza acum in Moldova, din motiv de taxe foarte mici. Dar pentru un velier nu e practic pentru ca Moldova nu e membra UE.

s/y Lindor

Citat@ Lindor: Multumesc mult pentru informatie. Asta ma interesa cel mai mult, daca ajunge sa se specifice in contractul de vanzare-cumparare ca TVA-ul este platit, sau se cere si hartia originala care sa dovedeasca acest lucru?

Contractul de vanzare-cumparare la greci se incheie la Cpitanie  in format standard si are pe spate stampile de la toate autoritatile implicate inclusiv de la fisc de certificare a TVA, nu este un CVC incheiat la notar ;)

Lindor acum este pregatita de iarna si nu ai ce vede  la primavara cand vin poti sa vii sa o vezi inclusiv dotarile , spuneai ca ai avut Bavaria de care si de cat?

telefon satelit

Citat din: s/y Lindor din Noiembrie 01, 2012, 03:58:14 AM
spuneai ca ai avut Bavaria de care si de cat?

Bavaria 890 (lungimea se subintelege)  din 1984.

Buna chestia de la greci, cu stampilele alea pe spate nu mai au ce nazuri sa faca astia de la noi.  Din pacate in Olanda aia se cam uita crucis cand ii intrebi de hartii referitoare la TVA la barci mai vechi.

Intre timp am sunat la doua capitanii si mi s-a raspuns ca nu stiu nimic de hartii referitoare la TVA  ??? . Ei ca "poate cei de la vama" , eu ca "o aduc din UE, imi cereti hartie de la vama?"  ei ca "nu" si tot asa, parca eram in "Caldura mare" de Caragiale. O sa sun si la vama sa vad daca stie careva pe-acolo ceva despre subiectul asta.