Intretinere; curatare corp ambarcatiune

Creat de Florio, Noiembrie 02, 2012, 10:37:19 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Acest weekend este  primul in care nu ies cu barca dupa un sezon plin , frumos si aventuros.
Nemo s-a retras in curte, pe peridoc, asteptand sa treaca sezonul rece . Iar eu m-am gandit sa il tratez bine, dupa cum ne-a tratat si el pe noi o vara intreaga.

Prima operatiune fireasca e sa-l spalam. Am pus un Karcher in functiune si un bidonas de spuma activa. Despre spuma am dubii la cat ar fi de activa, avand in vedere ambalajul destul de ieftin.
Oricum, dupa doua operatiuni de spalare, am observat cateva zone in care au ramas mici pete care par sa fie in densitatea gelcoat-ului . Or fi de la gainatul pasarilor de balta sau de la altceva, cert e ca nu ies.
Stiti cumva de o solutie sau metoda care sa dea rezultate mai bune ?

Onorabilul Homemade mi-a spus ca ar fi bine de dat si o solutie de ceara dupa spalare, pentru a proteja mai bine stratul superficial al gelcoat-ului.
La mine gelcoat-ul e in bune conditii, insa pare usor matuit la suprafata.

Foarte posibil ca in magazinele de profil sa existe solutii de curatare si intretinere, mai eficiente. A incercat cineva efectiv asemenea solutii ? Poate sa ne dea o parere de utilizator ?


Florio

Multumesc, am sa incerc si eu solutia.
Dupa ce am spalat bine barca in mai multre randuri, desi scartaie degetul pe ea de curata ce-i, cam 10 cm de la linia de plutire se observa gelcoat-ul ceva mai ingalbenit . Nu prea inteleg ce anume a dat culoarea asta si ce o face sa persiste atat de mult .
Poate solutia mentionata va face fata mai bine decat spuma activa folosita de mine.

x_petrolist

Florio, eu am folosit 3M Marine Restorer and Wax cu rezultate bunicele avind in vedere virsta barcii mele. Ofera avantajul ca repara si finiseaza intr-o singura operatie. Iti recomand sa nu dai de mina, cum am facut eu, ci sa folosesti un lustruitor electric.
Am vazut o demonstratie si cu FSR - Davis http://www.jamestowndistributors.com/userportal/show_product.do?pid=4880
pe o barca albastra, matuita de vreme, cu rezultate foarte bune dar nu cred ca este nevoie in cazul tau.
Aici gasesti mai multe informatii despre intretinerea si curatarea barcii:
http://www.westmarine.com/webapp/wcs/stores/servlet/WestAdvisorView?langId=-1&storeId=11151&catalogId=10001&page=Gelcoat-Maintenance
spor la treaba.



Florio

Multumesc Aurelian, va trebui sa ma ocup de asta cu produsele ce se gasesc pe aici  . O sa incerc sa caut un comerciant care aduce asa ceva.
Oricum, dupa cat ne-a purtat barcuta in ultimele 6 sezoane, merita atentia asta cu varf si indesat ! :)

Eu i-as fi dat si o vopsea care sa astupe si microfisurile din gelcoat, dar nu par pregatit pentru asa o treaba calificata. Nici eu si nici profesionistii pe care ii cunosc .

Capitanul Nemo

Fii atent la vopsit, daca ai dat cu ceara barca. Trebuie degresata intai toata suprafata pe care o vopsesti.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din Noiembrie 04, 2012, 04:27:35 PM
Fii atent la vopsit, daca ai dat cu ceara barca. Trebuie degresata intai toata suprafata pe care o vopsesti.

Desigur. Dar de vopsit inca nu ma incumet, pana nu stiu sigur ca o va face cineva care are experienta serioasa in asa ceva.
Barca arata bine si nevopsita, exceptand cateva microfisuri in gelcoat, care pot fi trecute foarte usor cu vederea. Mai ales ca in anoptimpul rece tin barca acoperita cu o husa si nu ma tem de inghet .
Caut sa imi tin in frau tendinta perfectionista si sa fac la barca numai lucrarile de care e nevoie. Restul timpului sa il petrec pe apa :) .
Momentan daca gasesc leac la petele care au ramas pe gelcoat, ma declar multumit .   

ionitzady

mergand in deriva am ajuns la acest subiect , unde-l salut pe Florio , cam tarziu dar o barfa mica nu strica .
Nu stiu daca zic sau daca fac bine , dar vara eu i-mi curat barca cu nisip. O trac pe plaja , la buza apei si cu un burete cu apa si nisip pe el ( fara mila ) frecat GELCOATUL bine se albeste de parca scoti masina din spalatorie . Nu ma pot lauda ca barca mea luceste oglinda dar nici varuita nu-i , asa ca nisipul este moca si apa avem din belsug . Am curatat pete de cauciuc , galbeneala de apa , etc . Eu cred ca este o metoda k de intretinere .

Florio

#8
Citat din: ionitzady din Februarie 18, 2013, 12:06:59 AM
mergand in deriva am ajuns la acest subiect , unde-l salut pe Florio , cam tarziu dar o barfa mica nu strica .
Nu stiu daca zic sau daca fac bine , dar vara eu i-mi curat barca cu nisip. O trac pe plaja , la buza apei si cu un burete cu apa si nisip pe el ( fara mila ) frecat GELCOATUL bine se albeste de parca scoti masina din spalatorie . Nu ma pot lauda ca barca mea luceste oglinda dar nici varuita nu-i , asa ca nisipul este moca si apa avem din belsug . Am curatat pete de cauciuc , galbeneala de apa , etc . Eu cred ca este o metoda k de intretinere .

Sunt sigur ca functioneaza metoda ta, este ca o slefuire.
Insa nu ma incumet pentru ca nu am nici un reper si as putea subtia gelcoat-ul din exces de zel :) . Am mai patit fenomenul asta, ca n-am limita :) . Si dintii mi-i perii de s-a subtiat smaltul!
In plus de asta, nisipul are intr-adevar o granulatie fina, dar pot exista si particule mai grosiere care sa lase urme mai adanci. Cred ca in directia asta, ar fi mai sigur cu un glaspapir decat cu nisip.

Am vazut pe undeva, intr-o revista germana pentru ambarcatiuni, ca exista o substanta care acopera microfisurile si netezeste aspectul vopselei... dar nu mai tin minte care revista si e o munca titanica sa le iau pe toate la rand.
Momentan imi pare o solutie foarte buna si deloc agresiva, stratul de ceara . 

ionitzady

Am uitat sa mentionez ca la Dunare nisipul este foarte fin , cand am slefuit cu smirgher cu apa mi s-a parut mai agresiv decat cu nisip .

Captan

Salut Florin
Am ajuns la un magazin ,aici in Constanta, Efix parca se numeste si au o gramada de minuni ptr reparat gelcoat-ul ,inclusiv de scos galbeaneala. Eu am luat de la ei o solutie de dat scoica jos de pe barca, ramas de anul trecut si a functionat f.bine. Doar ca am curatat cu spaclu. Acum dau grund antiveg si arata tare bine, apoi vopseaua.

Florio

Citat din: Captan din Mai 09, 2015, 07:55:29 AM
Salut Florin
Am ajuns la un magazin ,aici in Constanta, Efix parca se numeste si au o gramada de minuni ptr reparat gelcoat-ul ,inclusiv de scos galbeaneala. Eu am luat de la ei o solutie de dat scoica jos de pe barca, ramas de anul trecut si a functionat f.bine. Doar ca am curatat cu spaclu. Acum dau grund antiveg si arata tare bine, apoi vopseaua.

Partea cu petele este importanta, dar a inceput sa ma afecteze mai putin :) . Am observat ca o mare parte din "umbrele" rebele (in special pe langa linia de plutire), au disparut singure, peste iarna.
Anul trecut am curatat simplu si eficient niste pete deosebit de suparatoare, cauzate de anvelope puse pe post de fender la diverse pontoane. Urmele astea de cauciuc nu ies niciodata, cu nimic. Ei bine, le-am dat de cap cu o solutie banala de curatat aragazul - Triumf. Nu mi-a venit sa cred ce usor si-a facut treaba. Dar ulterior am continuat sa spal cu apa locurile respective, gandindu-ma la cat de coroziv trebuie sa fie acel lichid daca a scos petele cele mai rele.

Acum ma bate gandul sa dau barcii o ceara protectoare UV.
Si daca tot ma apuc de asa ceva, i-as da si un polish total. La mana, in stilul Miyagi :) (min. 0:10)

https://youtu.be/a5AJgS_4FvU

crysty

Am indepartat asemenea pete, care sunt foarte suparatoare, folosind acetona pe o carpa moale din bumbac, iar apoi spalat si sters uscat. Se poate si lustrui pentru ca acetona ataca superficial stratul de gelcoat si rezulta o suprafata putin mata dar curata.

Florio

Citat din: crysty din Mai 09, 2015, 07:49:43 PM
Am indepartat asemenea pete, care sunt foarte suparatoare, folosind acetona pe o carpa moale din bumbac, iar apoi spalat si sters uscat. Se poate si lustrui pentru ca acetona ataca superficial stratul de gelcoat si rezulta o suprafata putin mata dar curata.

Mi-ar fi teama sa incerc asa ceva, acetona e un solvent dur si poate afecta ireversibil gelcoat-ul.
Sunt cateva variabile imposibil de gestionat (concentratia locala de acetona pe carpa, timpul de actiune, posibil si gradul de imbatranire al gelcoat-ului) incat n-as sfatui pe nimeni sa incerce metoda asta.

ziuamarinei

 >:(
Cam asa arata si barca mea dupa un an de exploatare. Am fost la o spalatorie auto si cu trei randuri de spuma activa si periaj in forta am rezolvat. Au mai ramas mici pete dar cred ca maine le voi indeparta cu un glaspapier fin de apa dupa care degresare cu nitro, primer si antifouling.
Am mai gasit si suportul de la sonda stramb  :'(. Am sa fixez sonda in interiorul barcii.