Un incepator si un Valk (barca mea)

Creat de felicimond, Noiembrie 22, 2012, 07:25:29 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 28 Vizitatori vizualizează acest subiect.

felicimond

La mine nu se vede niciun link cu filmarea.

modi

Citat din: felicimond din Iulie 24, 2013, 08:40:39 AM
La mine nu se vede niciun link cu filmarea.
Imposibil !
Eu l-am deschis adineaori , chiar nelogat fiind .
Postarea mea include clipul !

Florio

#137
Citat din: felicimond din Iunie 29, 2013, 12:11:09 AM
Voi continua sa mai caut raspuns intrebarii daca nu cumva iola mea nu e facuta pentru fluviu, iar eu ar trebui sa ma cumintesc si sa duc barca la Jurilovca sau la Mangalia.

Numai bine tuturor!

Nu exista asa ceva !
Barca ta e facuta pentru apa si e facuta bine ! :)
Nu Dunarea sau curentul sunt cele ce limiteaza iola, ci doar pescajul.
Trebuie doar putina experienta in manevrarea ei, iar asta se deprinde iesind pe apa. Chiar daca prima experienta a fost "hard core", cu ceva prevedere nu se mai ajunge la cazuri extreme.

Florio

Citat din: modi din Iulie 23, 2013, 10:48:07 PM
Intr-un final glorios am reusit sa descarc inregistrarea primei iesiri a Olandezului pe Dunare guvernat de motor .
Eforturi , nene ! Eforturi !!! Mi-am prins urechile cu youtubu' lor . A trebuit sa-l chem pe fii-miu , sa facem cont nou . A percutat asta exemplar . Si-a reusit ( doar e d-ala de i-au crescut USB-uri pe la subtioara !  :o :o :o )

Iata acum ce va spuneam de viteza si docilitatea Olandezului guvernat de patru caluti Yamaha :

Olandez cu patru cai , pe Dunare

Si la mine se deschide fara rugaminti. :)
Se misca yola cu mare eleganta, cu cei 4 caluti la pupa. Avantaj coca zvelta de velier .
Nebunul din mine a tot sperat pana la sfarsit sa vada si o vela ridicata, dar mi-a fost de ajuns si imaginea marinarilor cu sufletele pline (asa se ghiceste de aici, din fata monitorului) .  ;)

felicimond

Salutare tuturor,

Da, acum se vede video clipul si la mine.

Vineri 19.07 am iesit pentru 2 zile pe Dunare in zona Ara ca sa caut monstrul. N-a fost acasa, desi am inteles ca altii l-au vazut (la ponton mi s-a spus duminica despre un somn de 60 kg scos sambata, iar cu ochii mei am vazut un crap de 15 kg in timp ce Nea Ion il curata). Deci se poate. Asa ca am sa mai insist. Dar sa trecem la navigatia cu vele.

Sambata seara s-a pus un vant furios de la est ce ne-a rasucit in lagatura catre amonte. A batut toata noaptea si am dormit prost chiar la capul dinspre aval al Aralei.
Duminica 21.07 dimineata, am facut la vele calea intoarsa, spre amonte catre Canalul Plantelor. Vantul se mai domolise dar tot avea 8 m/s cu rafale de vreo 10 m/s. Dunarea era zburlita rau de tot cu valuri de vreo jumatate de metru. Am montat doar randa (care nu se poate tertarola) si in timp ce o ridicam deja ne-a luat la taras cu tot cu ancora. Am urcat cei aproximativ 10 km cu vant de pupa si impinsi de valuri, in stil mare, cu adrenalina la cote de infarct. Eram in barca doar cu un colaborator de-al meu care a imbratisat catargul si nu i-a mai dat drumul pana la ponton. A zis ca nu ii mai trebuie pescuit. Am avut si doua schimbari de directie a vantului, imprevizibile pentru mine (desi eram cu ochii pe fumurile randei care se zbateau nauce) cand randa a trecut din babord spre tribord oprindu-se in scota cu un trosnet al intregii barci sau a catargului (in emotia aceea, nu mi-am dat seama bine). Barca a bandat pana la intrarea copastiei in apa si nu stiu cum am eliberat scota si ne-am repliat pe babord redresand barca. Dupa primul astfel de eveniment mi-am adus aminte de invataturile lui Mike, Marian si Aurelian: totdeauna tii cu o mana echea si cu cealalta scota randei. Acum am inteles de ce.  A doua schimbare de vant a fost si mai naprazinca, dar am eliberat aproape instantaneu scota si chiar si asa, a trebuit sa ma trag in mana stanga de bord, pentru a putea redresa barca. Pe Dunare nu am intalnit nicio alta ambarcatiune. Chiar inainte sa trecem pe sub Podul Prieteniei, pe malul nostru am zarit salupa Politiei de Frontiera care ne controlase cu o seara inainte. Ne observau cu binoclul. I-am salutat si ei au raspuns si presupun ca au concluzionat ca detinem controlul asupra situatiei (ceea ce era adevarat, dar situatia se putea schimba instantaneu). Stomacul mi s-a facut mic de tot cand m-am pregatit sa trecem pe sub pod, pentru ca imi reaminteam de patania de sub pod, de data trecuta.  Am abordat perpendicular linia dintre picioarele podului, printre stalpii pe care mi i-a indicat Modi cand am trecut pe acolo impreuna. Curentul practic nici nu a prea contat in fata vitezei vantului si implicit a barcii. Am trecut cu bine si curand am intrat pe legatura cu Plantelor. Scapasem.

Am mai trait asadar un episod al cautarii raspunsului daca Valk-ul e facut sau nu pentru Dunare (acum imi dau seama ca nu m-am intrebat nicio clipa daca eu sunt facut pentru Dunare sau pentru Valk). Poate ca totusi este, asa cum crede si Florio. Normal ca iesirile viitoare vor mai limpezi situatia dar mi-e teama ca incepe sa imi placa si nu ma mai prinde nevasta pe acasa. In orice caz, asa putin cat ma pricep, incep sa imi dau seama ca barca asta este proiectata si realizata magistral, daca n-a aruncat in Dunare un incepator ca mine.

Cu cele mai bune ganduri, inchei aici aceasta relatare.

PS. De data asta echiparea a fost completa. Am verificat check list-ul la plecarea de acasa. Si totusi ceva mi-a lipsit: o camera de luat vederi de tipul celei pe care o au motociclistii pe cap. Va asigur ca ar fi meritat sa vizionati filmarea acelei curse. Acum caut o camera pe net.

Florio

Citat din: felicimond din Iulie 24, 2013, 03:59:36 PM
Salutare tuturor,

Da, acum se vede video clipul si la mine.

Vineri 19.07 am iesit pentru 2 zile pe Dunare in zona Ara ca sa caut monstrul. N-a fost acasa, desi am inteles ca altii l-au vazut (la ponton mi s-a spus duminica despre un somn de 60 kg scos sambata, iar cu ochii mei am vazut un crap de 15 kg in timp ce Nea Ion il curata). Deci se poate. Asa ca am sa mai insist. Dar sa trecem la navigatia cu vele.

Sambata seara s-a pus un vant furios de la est ce ne-a rasucit in lagatura catre amonte. A batut toata noaptea si am dormit prost chiar la capul dinspre aval al Aralei.
Duminica 21.07 dimineata, am facut la vele calea intoarsa, spre amonte catre Canalul Plantelor. Vantul se mai domolise dar tot avea 8 m/s cu rafale de vreo 10 m/s. Dunarea era zburlita rau de tot cu valuri de vreo jumatate de metru. Am montat doar randa (care nu se poate tertarola) si in timp ce o ridicam deja ne-a luat la taras cu tot cu ancora. Am urcat cei aproximativ 10 km cu vant de pupa si impinsi de valuri, in stil mare, cu adrenalina la cote de infarct. Eram in barca doar cu un colaborator de-al meu care a imbratisat catargul si nu i-a mai dat drumul pana la ponton. A zis ca nu ii mai trebuie pescuit. Am avut si doua schimbari de directie a vantului, imprevizibile pentru mine (desi eram cu ochii pe fumurile randei care se zbateau nauce) cand randa a trecut din babord spre tribord oprindu-se in scota cu un trosnet al intregii barci sau a catargului (in emotia aceea, nu mi-am dat seama bine). Barca a bandat pana la intrarea copastiei in apa si nu stiu cum am eliberat scota si ne-am repliat pe babord redresand barca. Dupa primul astfel de eveniment mi-am adus aminte de invataturile lui Mike, Marian si Aurelian: totdeauna tii cu o mana echea si cu cealalta scota randei. Acum am inteles de ce.  A doua schimbare de vant a fost si mai naprazinca, dar am eliberat aproape instantaneu scota si chiar si asa, a trebuit sa ma trag in mana stanga de bord, pentru a putea redresa barca. Pe Dunare nu am intalnit nicio alta ambarcatiune. Chiar inainte sa trecem pe sub Podul Prieteniei, pe malul nostru am zarit salupa Politiei de Frontiera care ne controlase cu o seara inainte. Ne observau cu binoclul. I-am salutat si ei au raspuns si presupun ca au concluzionat ca detinem controlul asupra situatiei (ceea ce era adevarat, dar situatia se putea schimba instantaneu). Stomacul mi s-a facut mic de tot cand m-am pregatit sa trecem pe sub pod, pentru ca imi reaminteam de patania de sub pod, de data trecuta.  Am abordat perpendicular linia dintre picioarele podului, printre stalpii pe care mi i-a indicat Modi cand am trecut pe acolo impreuna. Curentul practic nici nu a prea contat in fata vitezei vantului si implicit a barcii. Am trecut cu bine si curand am intrat pe legatura cu Plantelor. Scapasem.

Am mai trait asadar un episod al cautarii raspunsului daca Valk-ul e facut sau nu pentru Dunare (acum imi dau seama ca nu m-am intrebat nicio clipa daca eu sunt facut pentru Dunare sau pentru Valk). Poate ca totusi este, asa cum crede si Florio. Normal ca iesirile viitoare vor mai limpezi situatia dar mi-e teama ca incepe sa imi placa si nu ma mai prinde nevasta pe acasa. In orice caz, asa putin cat ma pricep, incep sa imi dau seama ca barca asta este proiectata si realizata magistral, daca n-a aruncat in Dunare un incepator ca mine.

Cu cele mai bune ganduri, inchei aici aceasta relatare.

PS. De data asta echiparea a fost completa. Am verificat check list-ul la plecarea de acasa. Si totusi ceva mi-a lipsit: o camera de luat vederi de tipul celei pe care o au motociclistii pe cap. Va asigur ca ar fi meritat sa vizionati filmarea acelei curse. Acum caut o camera pe net.

Fii sigur ca un GoPro ar fi fost senzational sa fi avut macar pe un bord , daca nu pe cap :) . Pe cap am tinut eu la manevrarea unui 470 pe Herastrau si  exact o asemenea ampanare mi-a trecut fulgerator ghiul peste scafarlie, pocnind camera. Camera a pivotat peste articulatia ei si mi-a altoit ochiul stang, cat sa vad cateva stele de culori nedefinite.

In continuare cred ca barca este si stie mult mai mult decat o banuiesti, chila ei lestata ii da un echilibru foarte bun si o stabilitate in vant bine calculata de flacaii aceia care au proiectat-o.
Puteti incerca sa faceti o linie de tertarola la randa, lucru care va reduce mult emotiile . Nu e deloc greu, doar ca ar trebui apreciat procentul bun de reducere a suprafetei prin tertarolare.
  Focul cred ca e destul de mic pentru a il lasa asa, fara vreun roller. Desi exista posibilitatea de a face foarte simplu un roller direct pe strai, asa cum au catamaranele HappyCat.

Oricum, e de tinut seama la vantul de pupa. E periculos pentru ca navigand cu asa alura, nu sesizezi forta vantului, pana cand nu faci volta. Atunci insa e cam tarziu si risti ori o ampanare necontrolata ori o ambardee periculoasa.

Alta data sa aveti o camera foto/video, ca plange Youtubu' dupa asemenea filme :)

Rumpi

#141
 Nici nu se pune problema sa nu fie potrivit Valkul pentru Dunare. Singura limitare posibila poate aparea la pescajul de 85cm cu chila fixa. Sonar, alarma, bat. In rest ce lipseste este tertarola si/sau trapezul. Misto ar fi un cort de barca facut la comanda, in Valk se poate dormi ca e destul de mare. In lipsa de cort un sac de buivac (din Tyvek) si o plasa de tantari din aia de se agata peste pat ridicata la catarg si fixata cu arici industrial (autoadeziv) de marginea barcii, salteaua gonflabila (din aia mare albastra) si noapte buna. Boierie nu alta.
Ca sa ilustrez ce poate Valkul:
https://www.youtube.com/watch?v=1_oXwyp3DEM 
https://www.youtube.com/watch?v=cXdNqh57BnI
https://www.youtube.com/watch?v=jwrLxKZ9-jI

de la min 9 filmuletul demonstraza cum se foloseste batul pe post de sonar (aprobat RYA  ;) )
https://www.youtube.com/watch?v=OH42i1k22vg

felicimond

Citat din: Florio din Iulie 24, 2013, 11:05:51 PM
Fii sigur ca un GoPro ar fi fost senzational sa fi avut macar pe un bord , daca nu pe cap :) . Pe cap am tinut eu la manevrarea unui 470 pe Herastrau si  exact o asemenea ampanare mi-a trecut fulgerator ghiul peste scafarlie, pocnind camera. Camera a pivotat peste articulatia ei si mi-a altoit ochiul stang, cat sa vad cateva stele de culori nedefinite.

In continuare cred ca barca este si stie mult mai mult decat o banuiesti, chila ei lestata ii da un echilibru foarte bun si o stabilitate in vant bine calculata de flacaii aceia care au proiectat-o.
Puteti incerca sa faceti o linie de tertarola la randa, lucru care va reduce mult emotiile . Nu e deloc greu, doar ca ar trebui apreciat procentul bun de reducere a suprafetei prin tertarolare.
  Focul cred ca e destul de mic pentru a il lasa asa, fara vreun roller. Desi exista posibilitatea de a face foarte simplu un roller direct pe strai, asa cum au catamaranele HappyCat.

Oricum, e de tinut seama la vantul de pupa. E periculos pentru ca navigand cu asa alura, nu sesizezi forta vantului, pana cand nu faci volta. Atunci insa e cam tarziu si risti ori o ampanare necontrolata ori o ambardee periculoasa.

Alta data sa aveti o camera foto/video, ca plange Youtubu' dupa asemenea filme :)



Ma gandesc sa fac o linie de tertarola randei, desi inca nu stiu toate detaliile pentru a o realiza. Trebuie sa vad o randa gata facuta ca sa observ detaliile. Si un roller pentru foc ar fi bun, dar tot asa, trebuie sa studiez unul pe viu.
Am simtit ca e groasa treaba si de aceea am evitat orice volta, luandu-mi directia din timp, pentru a evita voltele in vantul ala furios. Am si avut norocul sa nu fie nevoie sa fac volte; am mers aproape in linie pe tot parcursul.

felicimond

Citat din: Rumpi din Iulie 25, 2013, 05:55:53 AM
Nici nu se pune problema sa nu fie potrivit Valkul pentru Dunare. Singura limitare posibila poate aparea la pescajul de 85cm cu chila fixa. Sonar, alarma, bat. In rest ce lipseste este tertarola si/sau trapezul. Misto ar fi un cort de barca facut la comanda, in Valk se poate dormi ca e destul de mare. In lipsa de cort un sac de buivac (din Tyvek) si o plasa de tantari din aia de se agata peste pat ridicata la catarg si fixata cu arici industrial (autoadeziv) de marginea barcii, salteaua gonflabila (din aia mare albastra) si noapte buna. Boierie nu alta.
Ca sa ilustrez ce poate Valkul:
https://www.youtube.com/watch?v=1_oXwyp3DEM 
https://www.youtube.com/watch?v=cXdNqh57BnI
https://www.youtube.com/watch?v=jwrLxKZ9-jI

de la min 9 filmuletul demonstraza cum se foloseste batul pe post de sonar (aprobat RYA  ;) )
https://www.youtube.com/watch?v=OH42i1k22vg

Da, exact asa m-am gandit sa pregatesc barca pentru ramas peste noapte in ea. Daca reusesc sa asigur un confort in conditii de siguranta, vor fi posibile si calatoriile mai lungi, poate chiar o barca week cum face Florio. Lucrez la cort iar 2 saltele autogonflabile de la Decathlon le-am luat deja si sunt probate. Se doarme bine pe ele. Mai lucram la protectia impotriva ploii si a tantarilor.

Cand ma uit la inregistrarile cu Valk-ul de pe youtube si vad cu ce relaxare navigheaza olandezii, parca imi mai vine si mie inima la loc. Se pare ca barcuta e chiar buna, spre norocul meu.

pelicanul

Referitor la navigarea cu vint mare larg sau de pupa. Este intotdeauna mai bine sa ai si focul ridicat la asemenea aluri sau, daca ti se pare suprafata velica prea mare cobori randa si mergi numai cu focul cu vint de pupa. Sau, cu alte cuvinte, fugi cu vintul.
Randa are tendinta de a dezechilibra barca la vint de pupa, pentru ca tu vrei sa tii barca cu pupa in vint si randa are un "efect ardent", de intoarcere cu prova in vint.
Focul are un "efect moale", tine pupa in vint si barca este mai stabila daca fugi cu vintul de pupa.

felicimond

Citat din: pelicanul din Iulie 25, 2013, 08:22:50 AM
Referitor la navigarea cu vint mare larg sau de pupa. Este intotdeauna mai bine sa ai si focul ridicat la asemenea aluri sau, daca ti se pare suprafata velica prea mare cobori randa si mergi numai cu focul cu vint de pupa. Sau, cu alte cuvinte, fugi cu vintul.
Randa are tendinta de a dezechilibra barca la vint de pupa, pentru ca tu vrei sa tii barca cu pupa in vint si randa are un "efect ardent", de intoarcere cu prova in vint.
Focul are un "efect moale", tine pupa in vint si barca este mai stabila daca fugi cu vintul de pupa.

Da, asa este, pentru ca focul fiind inserat spre prova, trage barca de nas. Apucasem sa ridic randa si de foc nici nu a mai fost vorba, ca deja ne luase la plimbare. Acum, daca ar mai batea vantul ala, as incerca cu focul, fara doar si poate. Dar o las pentru proxima ocazie. Numai bine.

Vali

As vrea sa punctez si eu 3 lucruri:

- derivorul fix lestat iti da o siguranta si un confort superioare oricarei iole cu derivor mobil. Iti pot confirma asta si Pelicanul, care a avut iola cu derivor mobil, si colegul Alex Doaga, si Mihai doctoras. Din cauza asta si baietii din filmulete erau asa de relaxati. Insa reversul e ca esti conditionat de pescaj, ceea ce la Dunare e o problema. Din experienta proprie, prefer oricand o barcuta cu derivor mobil, atunci cand mai dau pe ape interioare.

- e adevarat ca la vant portant in rafale e bine sa ai scota randei la mana, dar nu prea poti sa tii ambele scote la mana, decat daca sunteti 2 coechipieri bine sincronizati. Noi de obicei tinem scotele la crocodili, adoptand o alura care sa mai preia din socurile rafalelor. E totusi important ca suprafata velei sa fie adaptata tariei vantului (tertarola), si sa se guverneze cu atentie, evitand ampanarile.

- la vant strans nu e nevoie de tinut scotele la mana: in caz de rafala puternica, se actioneaza echea pentru a intoarce barca cu prova in vant, iar presiunea pe vele scade imediat. Noi de obicei profitam de vantul strans in rafale, executand un fel de "pumping", cum fac cei de la regate: castigam viteza pe rafala, iar cand presiunea pe vele e prea mare si bandam, intram in vant, repetand apoi operatiunea.

Pentru a afla mai multe despre manevrele la vele, exista 2 surse bune: Basic Keelboat si Sportul Velelor de George Nour. Daca ai nevoie de ele, spune-mi si ti le uploadez undeva.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

x_petrolist

Salut Dragos si felicitari pentru aventura cu vele. Cred ca ai prins un microb la fel de puternic ca pescuitul dar din fericire pentru tine cele doua hobby-uri merg mina-n mina. Da-mi voie te rog sa adaug si eu citeva comentarii la cele postate deja.

-   Ai spus ca in timp ce ridicai randa barca a inceput sa se miste. S-ar putea ca ancora ta sa nu aibe destul lant, sa fie cam mica sau nu tocmai potrivita pentru mil si nisip (conditiile care cred eu ca sint cel mai des intilnite pe Dunare). In orice caz este bine sa ai doua ancore pe barca si ti-as recomanda sa te uiti dupa un Danforth. Acestea sint dimensionate in functie de lungimea barcii si ar fi bine sa iei una putin mai mare (sa zicem pentru barca de 7m).
-   Ai grija cind eliberezi scota randei deoarece ghiul se va opri in straiurile mastului ceea ce este contraindicat. Trebuie sa slabesti scota doar cit ai nevoie sa micsorezi bandarea barcii. Este mai usor de spus decit de facut in cazul unei volte accidentale cu vint de pupa (accidental gybe). Exista si sisteme de prevenire unele chiar simple si putin costisitoare: http://www.google.com/imgres?imgurl=http://i14.photobucket.com/albums/a335/Sgeir/preventer.jpg&imgrefurl=http://www.ybw.com/forums/showthread.php?175899-boom-preventer-trial&h=470&w=600&sz=36&tbnid=ZBDLM01Xh81kuM:&tbnh=90&tbnw=115&zoom=1&usg=__TS63YYgNI6qoVUi0QMWcWvK9z8s=&docid=43o-Rhm0SUeMzM&sa=X&ei=Lc_zUdXhOYWq4AOmw4DoDg&sqi=2&ved=0CDUQ9QEwAg&dur=787
-   Cele doua volte involuntare s-au datorat probabil faptului ca ai tinut directia de mars fara a o schimba odata cu schimbarea vintului. Daca ai destul loc de manevra este mai usor sa schimbi cursul si apoi sa decizi ce trebuie facut ca sa-ti reiei cursul dorit (volta, ajustarea velei, etc). Mersul cu vint de pupa este cel mai dificil tocmai datorita acestor volte accidentale si cere concentrare maxima din partea skipperului. In mod cert, in cazul tau mersul doar cu focul ar fi fost de preferat cum au spus-o si altii. Voltele sub vint trebuie sa le practici la vinturi mai moderate. Daca vintul este prea puternic este mai bine sa te intorci din drum, sa faci volta in vint si apoi sa-ti reiei cursul dorit.
-   La trecerea pe sub poduri eu intotdeauna pornesc motorul si-l las la relanti indifferent daca vintul este din pupa. Imi reduce din viteza dar ma simt mult mai sigur avindu-l pregatit.
-   N-ar fi rau sa-ti iei si o barca gonflabila. Te-ar ajuta sa ajungi la mal sau in locuri cu apa mai mica atunci cind ai nevoie.
-   Un sonar in prova ti-ar fi de mai mult folos decit o camera de filmat, dar nu si noua : - )
Inca o data felicitari si asteptam sa ne povestesti si despre aventurile viitoare.

felicimond

Citat din: Vali din Iulie 26, 2013, 07:35:49 AM
As vrea sa punctez si eu 3 lucruri:

- derivorul fix lestat iti da o siguranta si un confort superioare oricarei iole cu derivor mobil. Iti pot confirma asta si Pelicanul, care a avut iola cu derivor mobil, si colegul Alex Doaga, si Mihai doctoras. Din cauza asta si baietii din filmulete erau asa de relaxati. Insa reversul e ca esti conditionat de pescaj, ceea ce la Dunare e o problema. Din experienta proprie, prefer oricand o barcuta cu derivor mobil, atunci cand mai dau pe ape interioare.

- e adevarat ca la vant portant in rafale e bine sa ai scota randei la mana, dar nu prea poti sa tii ambele scote la mana, decat daca sunteti 2 coechipieri bine sincronizati. Noi de obicei tinem scotele la crocodili, adoptand o alura care sa mai preia din socurile rafalelor. E totusi important ca suprafata velei sa fie adaptata tariei vantului (tertarola), si sa se guverneze cu atentie, evitand ampanarile.

- la vant strans nu e nevoie de tinut scotele la mana: in caz de rafala puternica, se actioneaza echea pentru a intoarce barca cu prova in vant, iar presiunea pe vele scade imediat. Noi de obicei profitam de vantul strans in rafale, executand un fel de "pumping", cum fac cei de la regate: castigam viteza pe rafala, iar cand presiunea pe vele e prea mare si bandam, intram in vant, repetand apoi operatiunea.

Pentru a afla mai multe despre manevrele la vele, exista 2 surse bune: Basic Keelboat si Sportul Velelor de George Nour. Daca ai nevoie de ele, spune-mi si ti le uploadez undeva.

Salut Vali, multumesc pentru interventie. Am retinut opiniile.
Intr-adevar, chila fixa si-a facut treaba si imi da un sentiment de siguranta. Pe barca cu chila mobila nu am fost inca.
In cazul plimbarii de care vorbeam, nu aveam ridicata decat randa si care la mine nu se poate tertarola. Desi aveam coechipier, nu aveam si al doilea rand de scote, pentru ca focul nu am mai apucat sa il ridic, desi ar fi fost mai bine sa incep cu el. Am decis totusi sa ridic randa pentru baiatul cu care eram in barca era pentru prima oara pe apa si scotele focului ar fi trebuit manevrate de el. Asa, de langa carma, puteam eu manevra scota randei, desi acum imi dau seama ca echea avand prelungitor cu articulatie flexibila, ma puteam da mai langa crocodilii scotei randei. Lucru cert, as fi fost mai inspirat daca ridicam focul in locul randei.
Cartea lui George Nour am decarcat-o deja, dar Keel Boat as fi bucuros daca mi-o poti da. Poti folosi oricare serviciu de transfer, nu am unul preferat sau vreun server de ftp.

Multumesc si numai bine.

felicimond

Citat din: x_petrolist din Iulie 27, 2013, 08:03:20 PM
Salut Dragos si felicitari pentru aventura cu vele. Cred ca ai prins un microb la fel de puternic ca pescuitul dar din fericire pentru tine cele doua hobby-uri merg mina-n mina. Da-mi voie te rog sa adaug si eu citeva comentarii la cele postate deja.

-   Ai spus ca in timp ce ridicai randa barca a inceput sa se miste. S-ar putea ca ancora ta sa nu aibe destul lant, sa fie cam mica sau nu tocmai potrivita pentru mil si nisip (conditiile care cred eu ca sint cel mai des intilnite pe Dunare). In orice caz este bine sa ai doua ancore pe barca si ti-as recomanda sa te uiti dupa un Danforth. Acestea sint dimensionate in functie de lungimea barcii si ar fi bine sa iei una putin mai mare (sa zicem pentru barca de 7m).
-   Ai grija cind eliberezi scota randei deoarece ghiul se va opri in straiurile mastului ceea ce este contraindicat. Trebuie sa slabesti scota doar cit ai nevoie sa micsorezi bandarea barcii. Este mai usor de spus decit de facut in cazul unei volte accidentale cu vint de pupa (accidental gybe). Exista si sisteme de prevenire unele chiar simple si putin costisitoare: http://www.google.com/imgres?imgurl=http://i14.photobucket.com/albums/a335/Sgeir/preventer.jpg&imgrefurl=http://www.ybw.com/forums/showthread.php?175899-boom-preventer-trial&h=470&w=600&sz=36&tbnid=ZBDLM01Xh81kuM:&tbnh=90&tbnw=115&zoom=1&usg=__TS63YYgNI6qoVUi0QMWcWvK9z8s=&docid=43o-Rhm0SUeMzM&sa=X&ei=Lc_zUdXhOYWq4AOmw4DoDg&sqi=2&ved=0CDUQ9QEwAg&dur=787
-   Cele doua volte involuntare s-au datorat probabil faptului ca ai tinut directia de mars fara a o schimba odata cu schimbarea vintului. Daca ai destul loc de manevra este mai usor sa schimbi cursul si apoi sa decizi ce trebuie facut ca sa-ti reiei cursul dorit (volta, ajustarea velei, etc). Mersul cu vint de pupa este cel mai dificil tocmai datorita acestor volte accidentale si cere concentrare maxima din partea skipperului. In mod cert, in cazul tau mersul doar cu focul ar fi fost de preferat cum au spus-o si altii. Voltele sub vint trebuie sa le practici la vinturi mai moderate. Daca vintul este prea puternic este mai bine sa te intorci din drum, sa faci volta in vint si apoi sa-ti reiei cursul dorit.
-   La trecerea pe sub poduri eu intotdeauna pornesc motorul si-l las la relanti indifferent daca vintul este din pupa. Imi reduce din viteza dar ma simt mult mai sigur avindu-l pregatit.
-   N-ar fi rau sa-ti iei si o barca gonflabila. Te-ar ajuta sa ajungi la mal sau in locuri cu apa mai mica atunci cind ai nevoie.
-   Un sonar in prova ti-ar fi de mai mult folos decit o camera de filmat, dar nu si noua : - )
Inca o data felicitari si asteptam sa ne povestesti si despre aventurile viitoare.


Salut Aurelian,

Ma bucur ca esti in contact cu noi, de la mare distanta. M-am gandit deja la necesitatea unei a doua ancore (care va fi Danforth), datorita experientei pe care incep sa o capat prin iesirile pe apa: vantul de est in zona Giurgiu (impotriva curentului) imi da de furca atunci cand doresc sa pescuiesc in curent. Am pana acum trei iesiri la pescuit (incluzand-o si pe cea de ieri) si de fiecare data, daca a batut vantul, a fost din est. Uneori a fost destul de puternic ca sa ma intoarca in ancora impotriva curentului si mi-a zapacit firele si pozitionarea in barca. Asa ca o ancora la pupa este obligatorie.
Referindu-ma strict la episodul de care vorbeam, la cate am patit deja, ma bucur ca ne-a tarat cu ancora cu tot; mi-e frica sa ma gandesc ce s-ar fi putut intampla daca tinea ancora si ne prindea si una din rafalele alea naravase. Asa ca, tot raul spre bine. Oricum, a doua ancora e necesara.

Acum, cand citesc randurile scrise de tine, realizez, ca ar fi fost o manevra buna sa intru in vant atunci cand s-au zburlit rafalele alea la mine. Eu am mentinut cursul tocmai pentru ca am realizat ca voltele sunt foarte dificile si periculoase,  iar lipsa de experienta m-a impiedicat sa am o reactie corecta in secunda aceea pe care am avut-o la dispozitie. Adevarul este ca nici macar nu mi-a venit ideea, ce sa mai spunem de punerea ei in practica.
Si ideea cu motorul la relati e buna, dar daca ai timp sa te ocupi de el. Eu nu am putut lua mana de pe eche nici macar o secunda.
De barca gonflabila, mi-e teama ca nu mai am loc in barca. Deja, dupa completarea listei de lucruri pe care e bine sa le ai, am inceput sa tai din lipsa de spatiu. Dar voi ajunge in curand la un optim. Oricum, in anumite locuri (unde nu sunt plaje) am putut trage la mal chiar atingand malul cu prova si fara ca derivorul sa atinga fundul. La asta m-a ajutat si sonarul fara care nu plec, dar pe a carui sonda am montat-o la pupa unde am avut acces mai usor si pozitie pentru asezarea ei la orizontala (ca sa citeasca corect). La prova, nu am gasit o metoda multumitoare de a-l monta si de a depasi multele probleme pe care le ridica. Eu zic ca e ok si la pupa si isi face treaba.
Camera de luat vederi ar trebui sa vina maine, asa ca urmatoarea iesire va fi insotita de imagini.

Numai bine.