problema motor yamaha 5cp 2t

Creat de cristi_pescar, Ianuarie 23, 2013, 03:04:49 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

cristi_pescar

Buna ziua, stimati colegi!
Pentru ca tot nu ne permite vremea sa ne desfasuram actvitatile preferate, va supun atentiei o problema pe care am intampinat-o la motorul meu. E vorba de un Yamaha 5cs 6e3, un motor de 5 cai in 2 timpi produs prin anii 90.
La ultimele iesire pe balta, dupa vreo 10 minute de mers la blana incepe si-i scade turatia treptat pana se opreste. Porneste greu apoi, si numai daca-i trag socul desi este cald. Sta cat de cat la relanti, dar daca il bag in sarcina moare imediat. Am demontat bujia si am gasit-o de culoare normala si nu era uda. Am facut proba si da scanteie cand trag de sfoara. Am incercat sa dau si la para de amorsare, ca poate e membrana de la pompa de benzina sparta, dar nu merge nici asa. Ultima oara cand mi s-a intamplat am reusit sa ajung la mal (eram in mijlocul unui baraj) pornind motorul si tinand si socul pe jumatate inchis. Astfel a functionat motorul intr-un mod degradat, si cu acceleratia la jumatate am reusit sa ajung la mal. Daca in acest timp incercam sa accelerez la maxim se oprea.
Acum intrebarile:
Mie mi se pare o problema din carburator, mai exact din jiglorul principal. Dupa simptome as crede ca ramane fara benzina. Sa demontez carburatorul? Exista un alt jiglor care da benzina pentru soc si astfel sa se explice de ce functioneaza intr-un fel cu socul pe jumatate inchis? Mentionez ca mi-a facut de vreo trei ori problema asta si de fiecare data dupa ce a functionat 10-15 min ireprosabil. Am schimbat amestecul, bujia, am verificat filtrul de benzina, benzina ajunge in carburator, dar s-ar parea ca acolo sunt ceva probleme.
Mai vreau niste pareri inainte sa ma apuc si sa-l desfac si sa-l stric de tot.  :)
Va multumesc anticipat!

_Alex_

#1
Salut
Problema este numai din carburator se pare ca nu face amestecul de carburant.
Cred ca se stie ca atunci cand tragi socu amestecul devine mai bogat in benzina si mai sarac in aer, adica se creaza un flux de aer in corpul carburatorului care il face sa pulverizeze mai multa benzina.
Ar mai fi de suspectat semeringurile carterului motor, daca acestea sunt uzate nu se mai creaza depresiune in carter si motorul nu mai trage benzina din carburator.
Iti propun sa faci o curatare la carburator si o verificare de etansare semeringuri carter si etansarea carburatorului pe motor.

Mihaif99

Dupa descrerea ta se pare ca "seaca" benzina din paharel. Incarca sa il "primezi" cu para cand se mai intampla. Poate ai un gunoi mare care nu permite sa intre suficienta benzina in carburator, ori cuiul poantor o fi de vina.

Mai demult mi s-a intamplat cava asemanator. Pe apa linistita totul era ok, puteam sa merg in blana cat voiam. Pa apa agitata, dupa cateva minute  mi se oprea motorul, apoi o lua dupa un minut doua, dar cu socul la jumatate, si greu de tot. cum il acceleram este sfert, se oprea.

De vina era un ulei de amested sintetic, pentru motoarele de Seadoo in 2 timpi cu njecte de ulei. In motorul meu cu preamestec, probabil facea spuma cand se agita si imi murea motorul.
Cand cand am scapat de amestecul acela si am folosit alt ulei, simptomul a disparut.

cristi_pescar

Salut si multumesc pentru raspunsuri.
Manevra cu para de amorsare am incercat-o de fiecare data dar fara rezultat. Cred ca mai curand o sa desfac si carburatorul ca nu l-am curatat niciodata. Simmeringurile cum le verific? Daca desfac cizma ar trebui sa se vada ceva scurgeri pe zona de etansare de pe arborele motorului?
Uleiul pe care-l folosesc se numeste Valvoline 2T Outboard. L-am mai folosit, nu cred ca e de la el.
Imi mai spunea cineva de pe alt forum ca s-ar putea sa nu aiba racire si sa se blocheze pistonul.
Trebuie sa verific si asta daca tine vremea cu mine sa pot sa- l scot afara si sa-l pornesc.

Mihaif99

Trebuie sa verifici si racirea, daca "scuipa" jet de apa, inseamna ca e ok fie OK
O schimbare de impeller tot la 2-3 ani e si ea in regula, mai ales daca folosesti motorul mult.


Nu stiu despre ce simeringuri e vorba.

cristi_pescar

Impeller-ul a fost schimbat anul trecut, iar de atunci are maxim 8 iesiri. Ma gandesc sa nu se fi colmatat canalele de racire cu vegetatie sau namol. Problema e ca atunci cand se oprea si trageam de sfoara ca sa-l repornesc la capatul de cursa al sforii se auzea ceva ca un scartait metalic mai gros. Acum mi-am adus aminte de zgomotul asta care de altfel nu se aude cand il pornesc prima oara.
Simmeringurile de care se vorbea cred ca sunt cele care etanseaza carterul motor(unde se aspira amestecul din carburator) in partea de sus si in partea de jos spre cizma.

_Alex_

Salut
Faza cu racirea cade din start.......daca s-ar incalzi motoru excesiv nu ar mai putea sa mai traga de sfoara.
Semeringurile despre care vorbeam sunt 2 la numar unu este la partea de sus sub volanta de la aprindere si cellant este la polul opus  :)

radasous

Salutare,
Daca tot esti hotarat sa cureti carburatorul, verifica si reglajul si starea plutitorului - asta are un rol esential in formarea amestecului in sarcina. Verifica si sa se miste liber, sa nu "agate" pe undeva.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

love delta

si daca tot verifici plutitorul vezi ca se poate regla nivelul sa nu bage prea multa sau prea putina benzina asta e un factor f decisiv in alimentarea unui motor caci poti sa freci jiglerele si alte alea si pe degeaba daca nivelu e mic.

cristi_pescar

Va salut colegi forumisti!
Cred ca va sunt dator cu niste explicatii pentru ca toti ati sarit sa ma ajutati cand eram in dilema.
Astazi am reusit sa pornesc motorul. A pornit, a functionat o vreme, apoi s-a oprit. Am amorsat la para si nimic. Am scos bujia si nimic. Era uscata, dadea scanteie, vorba aia...scanteieste, benzineste dar nu porneste. Apoi mi-a dat ceva prin cap. Am luat niste benzina intr-o seringa si am injectat-o in admisie. Am dat sfoara si EVRIKA!!! A pornit motorul. A functionat doar cat a avut benzina injectata de mine, adica 3 secunde. Dupa aceasta mi-am dat seama ca nu am scapare si trebuie sa demontez carburatorul. Am gasit o frumusete de mizerie infipta in jiglor. Cred ca uneori cadea inapoi in benzina si de aia mai mergea motorul cate putin, iar apoi cand o tragea iarasi - mort.
Problema este rezolvata si va multumesctuturor pentru sfaturile date. Acum din pacate mai am o problema. M-a pus cineva si am desfacut si pompa de benzina sa vad daca nu e cumva membrana sparta si am cam ciufulit ceva garnituri pe acolo. Stiti cumva ce firma aduce piese de Yamaha si pentru motoare mai vechi, cum este al meu?

love delta

poti sa faci garnituri din piele fina sau prespan(un carton mai special) asta daca nu sunt supuse la temperaturi inalte sau silicon din acela care nu se  dizolva in benzina,sau cauciuc care nu se dizolva in benzina.
eu unul asa am facut si a dat rezultate foarte bune caci altfel pur si simplu nu gaseam chitul de garnituri.

Ciby

#11
Sau cauti o foaie de clincherit de grosimea necesara prin targuri sau magazine de specialitate (cele cu curele, rulmenti, etc) si le faci ca la mama lor.
Gaurile le dai cu o preducea sau cu un surub de un ordin de marime mai mare. Gauri pt. surub de 6 le dai cu surubul de 8, la cele pt. 8 folosesti surub de 10. Metoda este verificata de pe vremea cand aveam mobra.
Prespan gasesti la atelierele de bobinaj.
In lipsa acuta de materiale am mai facut garnituri pentru baia de ulei din carton de coperta de caiet unsa cu vaselina.
Ca idee, este bine de retinut ca prima data dai gaurile si apoi tai garnitura!

love delta

#12
corect clingheritul e mama lui dar eu unu pur si simplu nu am gasit clingherit subtire in Tulcea si am uitat sa-i spun colegului.
si pe you tube sunt filmulete cum sa faci garnituri si toate elea,pt. un ancepator poate e de folos.[url=http://www.youtube.com/watch?v=otK1GamS3wk#ws]Gaskets Make your own Homemade]Gaskets Make your own Homemade

Ciby

#13
Totusi, metoda decuparii cu ciocanul nu prea imi inspira multa incredere. Daca piesa este din aluminiu sau antimoniu, cum de fapt sunt marea majoritate in motoarele de barci, risti sa trebuiasca sa o inlocuiesti cu totul! Asa ca un creion, o foarfeca si un cutter sunt mai sfinte.
Pana faci rost de clincherit, incearca si cu coperta de caiet. Te asigur ca n-o sa te dezamageasca.
Dar pana una alta, o sa gasim codurile OEM pentru garnituri si poate le comanzi online, dar sa te astepti pe la vreo 20-30 euro, amandoua.

Fritz

Asa e !!! Cu ciocanul mutileaza piesa , chiar dace e din otel.

Am uitat sa ma prezint ...pentru ca scriu pentru prima data in acest forum. 
Sunt ...de fapt  Adila ...de pe Barcaholic... dar pentru ca am uitat parola mi-am facut alt cont. Bine v-am gasit ...Fritz imi ziceau cand eram mic ...ca eram mai blond !
Deci, citesc de mult timp acest forum, dar nu am scris niciodeata nimic pentru ca au fost altii care au dat raspunsuri pertinente si ,,la timp" ...dar la filmuletul acesta nu m-am mai putut abtine. Vad ca cineva ...Ciby ... a intervenit ...si il felicit!  Bravo !
A lovi cu ciocanul orice piesa din motor e o marlanie...NU asa se face o garnitura.  Sunt zeci de metode pentru asta . In film este  prezentata cea mai distructiva metoda.
Daca ajutati pe cineva ...ajutati-l pana la capat.