Motor diesel 10 cp

Creat de Florio, Ianuarie 29, 2013, 12:23:34 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Florio

Salutari !
Am gasit o oferta de motor diesel Honda, 10 cp, 4 T, cu alternator si alte etc-uri .
Avand in vedere greutatea de 55 kg si pretul de 698 euro-motor nou , pare o varianta buna de motor inboard.
Impedimente ar fi racirea cu aer si cei 75 decibeli dati in fisa tehnica. Decibelii s-ar mai domoli cu un sistem de toba esapament, dar racirea ?

Ce spuneti, poate fi o varianta ?
http://www.tocmai.ro/motor-diesel-10-cp-nou-2973386.html

radasous

Salutare,
Are un singur cilindru, din cauza asta este guraliv, nu cred ca scapi doar cu modificarea esapamentului. Pentru racire suplimentara poti folosi un ventilator electric, asta o sa mai manance ceva din cele 10 martoage.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Florio

Pentru mine nu e cazul, dar ma pasiona ideea unui inboard mic si ieftin, diesel.
Ma gandeam pentru barcile care au la pupa spatiu pentru motor ( cum e cea facuta de Paul Vasiliu  http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=687.0 ) .
Un motor racit cu aer nu poate fi pus in pozitia clasica, sub scara de coborare in cabina.

Dar in zona pupa cu prize de aer catre cockpit si deasupra , in capac, poate ar fi fezabil.

Am mai vazut un motor diesel asemanator, racire cu apa, chinezesc. Nu prea se fac motoare atat de mici, sunt raritati. 

Ciby

Un lucru ma nedumireste, nr. de rotatii 3000, putere maxima 7KW la 3600 rotatii/minut.

Florio

#4
Citat din: Ciby din Ianuarie 29, 2013, 02:10:38 PM
Un lucru ma nedumireste, nr. de rotatii 3000, putere maxima 7KW la 3600 rotatii/minut.
:D deci are 5,83 kW , dupa regula de trei simpla :D .
Ar dezvolta 7kW doar la 3600 rotatii/min...daca le-ar face.

Ei, i s-o fi balbait degetul pe tastatura celui care  a pus anuntul, probabil sunt 3600 . 

pelicanul

#5
Citat din: Florio din Ianuarie 29, 2013, 01:22:35 PM
Pentru mine nu e cazul, dar ma pasiona ideea unui inboard mic si ieftin, diesel.
Ma gandeam pentru barcile care au la pupa spatiu pentru motor ( cum e cea facuta de Paul Vasiliu  http://forum.capcompas.ro/index.php?topic=687.0 ) .
Un motor racit cu aer nu poate fi pus in pozitia clasica, sub scara de coborare in cabina.

Dar in zona pupa cu prize de aer catre cockpit si deasupra , in capac, poate ar fi fezabil.

Am mai vazut un motor diesel asemanator, racire cu apa, chinezesc. Nu prea se fac motoare atat de mici, sunt raritati.
Nu sint chiar raritati, decit la noi. Producatorii seriosi au motoare diesel din gama 8 - 12 CP facute special pentru barci. De exemplu Vetus M2.02 (motor Mitsubishi), Yanmar KM2P-1 si mai sint si altii.
Exista si generatoare diesel special pentru barci (nu cu racire cu aer ) cu puteri incepind de la 4 CP. Tot Vetus ar fi primul exemplu, dar exista si Mastervolt sau Fischer - Panda.
Ca sa va clatiti ochii, uite aici catalogul Vetus 2013: http://viewer.zmags.com/publication/d43ec278#/d43ec278/196
Apropo, cred ca Vetus are reprezentata si la Galati ! :)

love delta

fratilor eu am de vanzare un motor inboard marca hatz diesel de 6 cp 3000rpm racire aer cu tot cu linie axiala.mentionez ca motorul a fost montat inboard in spatiu inchis si are racirea de jos in sus adeca motorul sufla aerul de jos in sus tot ce trebuie este un capac cu sita deasupra motorului.PRET MODIC
pt rel. 0752478452
are si alternator. si 70 kg consum 700 grame la ora

Florio

Citat din: love delta din Ianuarie 29, 2013, 07:21:28 PM
fratilor eu am de vanzare un motor inboard marca hatz diesel de 6 cp 3000rpm racire aer cu tot cu linie axiala.mentionez ca motorul a fost montat inboard in spatiu inchis si are racirea de jos in sus adeca motorul sufla aerul de jos in sus tot ce trebuie este un capac cu sita deasupra motorului.PRET MODIC
pt rel. 0752478452
are si alternator. si 70 kg consum 700 grame la ora

Ar trebui sa cuplam topicul asta cu cel deschis asta toamna, despre incalzirea ambarcatiunilor :) .
Ce webasto ? Un motor din asta cu aerul redirectionat in cabina, te-a scos la pescuit de stiuca in noiembrie ! :)

Acum, ca intrebari mai serioase ar fi :
-Zgomotul e suportabil ?
-Aerisirea face fata in regim mai turat al motorului ?
-Consumul este la turatie normala, sau in regim maxim ? Arata a fi un consum excelent ! Cu grija fata de proprietar :)

love delta

da zgomotul este suportabil cu toate ca a fost pe o barca din AL. dar in incinta inchisa cu o fanta jos si un capac de 40x40cm amplasat superior.
Cu o antifonare a camerei motorului si evacuarea cu apa de la o pompa chiar nu este zgomotos.
in legatura cu consumul este adevarat consuma putin, dar cu elicea pe care o are pe cuplaj direct.
si acest motor NU ESTE FOARTE PRETENTIOS LA RACIRE fapt foarte important.
eu zic ca ast motor pus la un inversor mic cu o elice adecvata duce cu brio o barca mare pt ca are cursa bielei mare.
Acum nu ca-mi laud eu motorul dar e motor nemtesc de moda veche si suferind,nu ca ar fi suferit.fostul proprietar a avut mare grija de el pt ca si el la randul lui este un mare pasionat de barcute.
Vibratiile sunt preluate de amortizoarele de pe placa motorului pe care o am.
daca ar mai fi ceva va stau la dispozitie la orice ora pe site sau la tel.

cezarct2000

Salut Florine
Sant Marian de pe Maria  -- i-ati gandul de la inboard  cu racire pe aer pentru Megregorul tau. daca il pui inauntru  ai imputit toata cabina si nu poti sta  de caldura  cu toate  ventilatoarele  in cm , in cel mai bun caz poti face  o caseta cum am eu la pupa , insa trebuie sa mergi cu  capacul deschis -- cauta un volvo penta  monocilindru   cum este MD5-7 cu cilindru la 45  de grade iti intra sub scara  ff bine , sau un fariman  cu racire pe apa--- eu am bagat un Lombardini diesel - racire pe aer  sub scara si  puteam sa afum scumbii in cabina , drept care l am scos si l-am depozitat frumos  pe raft in atelier.

Florio

Citat din: cezarct2000 din Martie 13, 2013, 10:50:22 PM
Salut Florine
Sant Marian de pe Maria  -- i-ati gandul de la inboard  cu racire pe aer pentru Megregorul tau. daca il pui inauntru  ai imputit toata cabina si nu poti sta  de caldura  cu toate  ventilatoarele  in cm , in cel mai bun caz poti face  o caseta cum am eu la pupa , insa trebuie sa mergi cu  capacul deschis -- cauta un volvo penta  monocilindru   cum este MD5-7 cu cilindru la 45  de grade iti intra sub scara  ff bine , sau un fariman  cu racire pe apa--- eu am bagat un Lombardini diesel - racire pe aer  sub scara si  puteam sa afum scumbii in cabina , drept care l am scos si l-am depozitat frumos  pe raft in atelier.

Noroc, Marian !
Ma preocupa ideea de inboard, insa nu pentru MacGregor. Pe asta il las asa cum e el conceput, ca daca in 25 de ani n-au schimbat nimic la modelul asta, inseamna ca functioneaza bine asa cum e :) .
Dar pentru niste barci de dimensiuni similare, un motor diesel de capacitate mica ar fi o solutie buna.
Ca anduranta, consum si putere.

Capitanul Nemo

Florine, Dieselul din anunt este produs in China, dupa un model japonez. Nu este un motor marin.

Nivelul de zgomot este ridicat, iar consumul foarte mare pentru puterea dezvoltata (peste 2 L/H). Prin comparatie, eu am un Volvo Penta MD1, motor vechi, care consuma juma' de litru la ora.

Pretul e foarte mic, dar adaptarea lui prin conectarea la o linie axiala si celelalte maruntisuri vor face ca investitia sa nu fie rentabila, in final. Nu comentez fiabilitatea ansamblului final, depinde de calitatea manoperei.

De ce ai vrea un inboard pe MG? Vrei sa faci traversade si te astepti la conditii dificile? Cu inboardul vei pierde din confort, viteza, spatiu de depozitare si din vitalitatea corpului barcii. Exceptand poate consumul, ceea ce ai acum mi se pare dotarea optima pentru regimul actual de exploatare al barcii.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Florio

#12
Dragii mei, am spus de doua ori mai sus, si o intaresc acum :) : nu am nici cel mai mic gand sa modific acest MacGregor, care timp de 25 de ani si-a dovedit calitatile pentru ceea ce e el facut.
Motorul a fost rezultatul cautarii mele, in ideea de a gasi cele mai mici motoare diesel de pe piata, de a le discuta impreuna fiabilitatea si a le avea in vedere pentru barcile de dimensiuni reduse ( in jurul a 7m).
Pentru ca vrand nevrand, aceste barci de dimensiuni reduse sunt si vor fi multa vreme  tinta noastra aici in Romania.

Capitanul Nemo

Bun, atunci pe scurt: nu. Este gurmand, zgomotos, racit cu aer si probabil nefiabil.

Poate fi o solutie pentru o barca cu motor care se deplaseaza in regim de deplasament. Desigur, poate fi instalat si la bordul unui velier, dar nu cred ca i-as incredinta siguranta mea si a familiei mele in larg si pe vreme rea.

Pentru cei in cautarea unui pret mic, cred ca un motor marin la mana a doua, de multe ori de vanzare cu tot cu linie axiala si elice, este o solutie de preferat oricarei adaptari si mesterisme. Cred ca am depasit perioada in care componentele pentru barci nu erau accesibile in si din Romania. Siturile de specialitate din Europa abunda in oferte avantajoase.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien