Suzuki ori Honda

Creat de Catalin, Februarie 06, 2013, 08:58:45 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

sorin_mh

Ziua buna,

Referitor la teste examen conducator ambarcatiuni: cam deviem de la subiectul topicului, dar parca am vazut pe undeva, prin acest topic, semnalul "Obligatia de a incrucisa senalul la babord/tribord" (alegeti voi bordul-este liber... ;)), postat de catre capitania portului Capcompas  :D .
Incerc sa descarc trei tipuri de teste (RND; marinarie; conducere si manevra ambarcatiuni), care au fost elaborate de catre una din capitaniile unde se sustin examene. Testele (prezentate sub forma tabelara, in Excel) sunt insa incomplete (asa le-am primit...), deoarece lipsesc figurile aditionale intrebarilor. Documentele (testele) pot fi upgradate, prin completarea intrebarilor cu figurile corespondente, dar si in acest caz sunt probleme, si anume: la testele RND sunt intrebari la care poti alipi figura corespondenta din versiunea .pdf a RND-ului - functie de raspunsul corect, dar sunt si intrebari la care nu gasesti o figura corespondenta in RND - cand testul ar trebui sa iti prezinte o figura corespunzatoare unui anumit tip de nave in mars/stationare pe timp de noapte, VAZUTA DIN PROVA/PUPA (in anexa 3 a RND-ului sunt prezentate luminile DE ANSAMBLU ale navelor); la testele referitoare la Marinarie si Conducere nu prea ai de unde sa copii figurile corespondente- sunt ceva documente pe site-ul ANR (Autoritatea Navala Romana), dar aceste documente sunt incomplete si cu un continut care, mie, mi s-a parut putin contradictoriu; cartea recomandata a fi citita pentru sustinerea examenului (Manualul Conducatorului de Ambarcatiuni cu Motor pentru Agrement, autor Mihai Ghiba) nu poate fi gasita pe internet (eu cel putin nu am gasit-o, dar am comandat-o prin email si am primit-o ramburs). Voi incerca eu sa completez testele cu figurile corespunzatoare. Sper sa reusesc si sa le descarc apoi pe forum. Va dura ceva insa...
Mai pot fi gasite niste teste pe celalalt  forum dedicat ambarcatiunilor - BARCAHOLIC. Testele au fost realizatre pe plan local, sa zicem, de catre unul din administratorii forumului. Nu le-am accesat, deoarece inca nu m-am inregistrat si pe acel forum, si intre timp le-am primit pe cele de mai jos.
Revenind la motoare, si avand in vedere criza prin care trecem toti, nu credeti ca ar fi binevenita o procedura de achizitie si verificare a unui motor second hand? Procedura ar putea fi elaborata de catre unul din membrii forumului - sa zicem tot sub forma unui tabel in Excel, si ar avea la baza informatiile si propunerile venite din partea noastra.
Testele, deci:

sorin_mh

Ziua buna (din nou  :D),

Revin la mesajul de mai sus doar pentru a sublinia ca testele sunt pentru examenul de obtinere a categoriei "D".
In lipsa figurilor, pot fi de ajutor la sublinierea capitolelor, articolelor, paragrafelor si semnaleleor de interes - ca sa nu cititi chiar toata bibliografia  :D.

Un week-end placut,

Catalin


Catalin

#18
Deci Suzuki ramane...am gasit iar niscaiva ofere prin Olanda si cateva prin Belgia. Un belgian lauda consumul unui Suzuki df 50 de 6 l la ora de mars....cel putin de pe probarca nu am putu afla consumul motoarelor. Doar un Mercuri efi 40 cp in 4t avea cam la fel 5-6 litri la ora de mars..spunea proprietarul.
Asa consum pentru mine ar fi beton.....Daca aveti 40 ori 50 cp 4t mai impartasiti si voi....despre consum si consumabile.



mustatza

salut,eu stiu ca motoarele in 4 timpi au un consum de 0.25l/1cp/ora la turatie maxima.eu cunosc pe cineva care are un suzuki 40 pus pe o salupa de 350 kg si cu trei persoane la bord consuma 14/16.conteaza f mult pe ce barca este montat motorul,ce pas la elice este necesar. consumul de 5/6 litri /ora este o chestie de marketing a proprietarului,mai ales la mercury care sunt motoare mai gurmande cu cca 8-10% decat japonezele.in general motoarele americane sunt mai sensibile,mai putin fiabile si cu un cost al mentenantei superior japonezelor. 

Catalin

In sfarst o parere.....deci din experientele  personale ne putem face o idee despre aproape fiecare marca. Nu as vrea sa fim partinitori marcii pe care o avem pe barca ori pe cea a prietenilor nostri. Nu vreau decat sa adunam experientele noastre si sa tragem o concluzie...care cred ca ar fi tuturor folositoare. Eu personal va pot spune despre Mercury dar unul mai vechi in 4 cilindri 2t cu 50 de cai. La schimbul de ulei si pompa de apa am muncit 30 de minute si a costat aprox 225 lei. Adica uleiul si gumoasa din pompa de apa. Consumul real am sa pot da  la sfarsitul primaverii...ori milocul ei...daca e vremea buna.

Catalin

Sorine  multumim ...de categoria D si aveam nevoie....ca la noi pe Dunare si prin delta vara....asa cateva saptamani...nu are noie de altceva. Daca mai gasesc ceva am sa incarc si eu ...am asa o promisiune de la botul calului....poate avem noroc.

Vali

Multumim lui mustatza ca a clarificat cu consumul real la outboard-urile in 4 timpi. Am vrut sa scriu si eu aceeasi chestie despre consumul/cal putere, dar mi-a luat-o inainte. Oricum, cine are ceva experienta pe apa cu motoare de calibrul asta stie ca acel consum mic comunicat de vanzator e prea frumos ca sa fie adevarat.

La fel e foarte adevarat ce spune colegul nostru si vizavi de mentenanta si consum la americane fata de japoneze. Eu cel putin m-am "infestat" de japoneze din vremea cand ma dadeam tare cu motorul pe 2 roti. S-a mai discutat pe aici despre diferentele de calitate intre cele 2 "nationalitati" de outboard-uri.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Ciby

Citat din: Catalin din Februarie 16, 2013, 11:42:15 PM
Deci Suzuki ramane...am gasit iar niscaiva ofere prin Olanda si cateva prin Belgia. Un belgian lauda consumul unui Suzuki df 50 de 6 l la ora de mars....cel putin de pe probarca nu am putu afla consumul motoarelor. Doar un Mercuri efi 40 cp in 4t avea cam la fel 5-6 litri la ora de mars..spunea proprietarul.
Asa consum pentru mine ar fi beton.....Daca aveti 40 ori 50 cp 4t mai impartasiti si voi....despre consum si consumabile.

Nu cred sa fie adevarat! Eu am un Mercury de 20 CP, carburatie, fabricat 2008 si consuma in blana putin peste 5 litri la ora. Se adevereste astfel spusele colegului Mustatza cu cei 250ml/cal/ora. La un motor de 40 cai, consumul ar fi de 10 litri/ora, iar la 50, intre 12 si 13.
Daca tipul spune de 5-6 litri in mars, probabil ca merge cu el la 50-60% din putere/turatie. De altfel mersul in aceste conditii este si recomandat atat pentru uzura cat si pentru consum. Avantajul motorului mare ar fi ca ai o rezerva de putere la intrarea in regim de glisaj urmand ca dupa aceea sa folosesti o turatie mai mica.
Papucul de 4 metri, pe care ma bazez la iesirile in delta de cativa ani, cu motorul de 20 gliseaza cu 3 persoane la bord fara probleme, chiar si cu ceva bagaj. Viteza nu am cu ce o masura, dar 2 persoane si bagaje pentru 5, de la Murighiol la Sulina, 50 Km conform Google Earth, i-am parcurs in 2 ore cu motorul in 80-90% din turatia maxima. Adevarat ca si barca ma ajuta, avand cam 200 kg, motorul 58 kg, iar coca este cu deadrise variabil, cu 0 grade la pupa, cam ce-i place lui Vali!

Catalin

#24
20 cai in 4t? si papucul e 4m pe cat? ca eu am barcuta galbena, de mai sus, care e 4.3 pe 1.6....motorul are cam 96 de kg si ea.... trebuie sa o cantaresc...ca dupa toate modificarile aduse nu stiu cat are. Stiu ca se pune problema de mers in amonte ori in aval ....de vant, de bagaje, de persoane la bord. 

mustatza

folosirea motorului la 50-60%din turatie pt consum redus de combustibil...............nu prea iese, adica iese barca din glisare  :). folosirea motoarelor mari in detrimentul celor de putere mai mica suna cam asa: daca pt o barca se poat folosi motoare de la 30 la 50 cp cu siguranta la cel de 30 o sa folositi 85-95% din turatie pe toata durata marsului si implicit cu o uzura prematura. daca pe aceeasi barca folosim unul de 50cp, atunci marsul se poate face la 70-75% din turatii si implicit motorul "sufla"mai relaxat. eu am folosit 4 ani un suzuki 75DT cu injectie de ulei si pt ca era montat pe o barca usoara avem un consum f variabil. trei persoane + bagaj pt o saptamana + 100l benzina(cca650kg fara barca si motor) la 5500rot aveam pe gps 62km/h si un consum de 28l/h,la 4300-4500rot mergeam cu 40-42km/h si un consum de 20-21l/h.cu doar trei persoane in barca si full-ul facut(cca 55l) intra in glisaj instant si la o turattie de 3800 aveam o viteza de 38km/h si un consum de 11l/h. dupa cum se vede consumul este influentat de mai multi factori si nu este suficient calculul de 0.25l/cp. pt motoarele in 2 timpi cosumul este de 0.40l/cp/ora 

Catalin

OK sunt super lamurit...daca se poate spune asa. La cel ce il am acum pe barca de 50 cp si in 2t am un consum de  20l/h de mars asa daca sunt cuminte. La cel ce vreau sa il aduc...suzuki de 40 cp in 4t...o sa am un consum de 10l/h de mars. Cred ca merita investitia...facand diferenta intre 20 de litri si 10 litri la ora de mars. Practic ar consuma ca fostul meu opel de 1.6 ...adica 10 litri in oras numa ca la 100 de km. Stiu ca sunt autboarduri diesel...STIE CINEVA CEVA??

mustatza


Catalin@ au fost cateva "tentative" de diesel dar nereusite pt ca motorul de barca tre sa stea permanent in turatii ridicate.cat despre schimbarea motorului pe care-l detii cu unul in 4 timpi ar rebui sa-ti faci cateva calcule : cate ore de mars faci anual?pt 50 ore pe an nu se merita investitia. motorul tau trebuie "gadilat" pe la muzicute si curatate carburatoarele si sigur i-ti va scade consumul. din ce spui ca ai un consum de 20l/h cu un 50dt deduc ca barca este cam grea, si mai tine cont de un lucru: 50DT este echivalent cu 60 4timpi.tu daca scazi la 40 cp 4 timpi s-ar putea sa ai surprize la consum,care va creste

Catalin

Am sa vad imediat cum o dau la apa...care e consumul ...dupa modificarile facute ....chiar vreau sa il repornesc saptamana asta pentru reglaje poate fac si presiunea in cilindri sa vad cum stau pentru vara asta. Adevarul e ca abia astept...sunt ca un copil care asteapta vacanta de vara.

Mihaif99

#29
Citat din: Catalin din Februarie 19, 2013, 08:41:22 AM
OK sunt super lamurit...daca se poate spune asa. La cel ce il am acum pe barca de 50 cp si in 2t am un consum de  20l/h de mars asa daca sunt cuminte. La cel ce vreau sa il aduc...suzuki de 40 cp in 4t...o sa am un consum de 10l/h de mars. Cred ca merita investitia...facand diferenta intre 20 de litri si 10 litri la ora de mars. Practic ar consuma ca fostul meu opel de 1.6 ...adica 10 litri in oras numa ca la 100 de km. Stiu ca sunt autboarduri diesel...STIE CINEVA CEVA??

Outboard diesel:
Singurele  despe care auzisem erau Yanmar D27 si Yanmar D36 Am vazut un documentar odata si foloseau unul pe un RIB in Tierra del Fuego. Cred ca sare de 10.000 EUR
yanmar diesel outboard.flv


Si asta.......  poate e o gluma sau o inselatorie
Diesel Outboard Test Video 3

Sau poate ca nu....  http://forums.outdoorsdirectory.com/showthread.php/84321-300-HP-DIESEL-outboard-lust