O mana de ajutor

Creat de Captan, Martie 26, 2013, 07:06:20 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Capitanul Nemo

Anul trecut, am negociat si eu, indirect, un velier de pe acelasi site. A fost sa fie insa altul, insa a o poveste diferita. Brokerii raspund in general rapid la emailuri, insa cel mai bine e sa dai un telefon.

In general, nu e bine sa te arunci, sa ai rabdare, pentru ca pretul de vanzare scade sigur dupa vreo 2-3 luni. Am vazut pe acelasi site, injumatatiri, desi cel mai probabil, in cel mai bun caz el va fi redus cu 20-30 %. O barca nu se vinde repede, desi in acest caz pretul este excelent. Probabil, costul marinei este foarte ridicat si vanzatorul vrea sa scape rapid de ea. Peste tot, in lumea civilizata, din aprilie trebuie platita transa pentru sezonul de vara, iar cei care vor sa-si vanda barcile vor sa scape de ea, intrucat e intotdeauna mai mare decat pentru perioada de iarna (oct-apr).

Daca te vei intelege cu brokerul, iti va trimite un contract si un numar de cont in care vei varsa 10 % din pretul barcii. Vei avea 30 de zile sa platesti restul si sa iti iei barca. Poti opta pentru un survey extensiv, contra cost, dar nu cred ca este necesar.

Nu te ingrijora din cauza aspectului aparent neingrijit, dupa cateva luni in care a stat neutilizata, orice barca acumuleaza murdarie de la poluare si vegetatie acvatica. Probabil ca va trebuie sa schimbi paramele, arata putin obosite; cand aduceti barca in tara va puteti opri la un chandler in Olanda sau Germania pentru eventuale accesorii.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Captan

#46
Multumesc Capitane Nemo.Chestia e ca dau avans,dar nu o pot ridica pana in septembrie,dar vad eu cum ne intelegem! Merci de sfaturi,sigur paramele trebuie schimbate.
Cu asteptatul,este cu dus si intors.Cea care-mi placea acum o saptamana, sa vandut a doua zi.Bine nu-i bai, uite ca am gasit ceva mai "bine dotata" si mai ieftina.Sigur gasesc ceva pana la urma.Multumesc de sustinere la toata lumea.

Florio

#47
Salutari. Mai spun si eu o opinie, care chiar fiind subiectiva, poate folosi.
Experienta mea de un an in discutii cu brokerii, este ca barcile pe care nu le-am luat, le-am pierdut.
Dupa cum stiti, la sfarsit de sezon sunt oferte bune (cei ce vor sa isi vanda barca, o fac dupa distractia din timpul sezonului) . Inainte de inceputul sezonului, iarasi sunt oferte din partea celor care intre timp doresc sa isi schimbe barcuta(poate trec la ceva mai mare, poate e o conjunctura ).
Am mizat pe faptul ca trecerea catorva luni, sa mai reduca pretul, asa cum spune si prietenul nostru, mai sus. Realitatea a fost ca ofertele bune s-au dus, cele mai putin bune nu ma tentau. Asa am ratat vanzarile din toamna.
Inceputul primaverii a debutat cu alta oferta, ceva mai slaba decat in toamna. Am vazut, am cantarit, am vorbit la telefon....am mers pe aceeasi idee. Si s-a intamplat la fel: ofertele bune s-au dus, celelalte nu erau pentru mine. Nu-mi venea sa cred, am zis ca e doar o conjunctura. Am aflat ca acei care nu isi vand barcile in primavara, nu le mai vand atunci: mai incep un sezon si le scot la mezat in toamna.
  A venit din nou toamna cu oferte grase :) . Am cantarit din nou prea mult, am ramas cu buza umflata :) . Imi venea sa-mi dau palme :D !
   In primavara urmatoare, odata cu noile oferte, am mers la obiect, am dat avans catre cea mai buna oferta, am plecat intr-acolo si am mai negociat putin legandu-ma de aspect si lipsa rezervoarelor de apa dulce. A mers, mi-au mai scazut 500 lire.
Prietenul meu din Southampton era uimit de performanta mea, mi-a spus ca negocierile la englezi sunt in limite mult mai mici.

Am spus povestea pe scurt, ca sa imbogatesc discutia si cu cele experimentate pe propria piele.
Avand in vedere ca vorbim despre aceeasi tara (Anglia), poate elementele spuse de mine sunt caracteristice .

P.S.
   Bogdane, daca esti in bani, iti doresc succes cu acest X.  Dar daca te simti testandu-ti dorintele,  in locul tau eu as lua tot S-ul :) . In 5000 euro iti poti permite orice extravaganta doresti, n-o sa usture :)

Captan

La S inca nu am primit nici un raspuns. Maine vreau sa sun la ambele.,totusi,FACAND EXCEPTIE DE PRET (stiu,stiu nu se poate compara!) tu(Florin) sau voi colegi, pe care ai alege-o? Gandim:interior(comfort+dotari), exterior,motorizare,an fabricatie,aspect?

Florio

#49
Citat din: Captan din Martie 31, 2013, 10:41:50 PM
La S inca nu am primit nici un raspuns. Maine vreau sa sun la ambele.,totusi,FACAND EXCEPTIE DE PRET (stiu,stiu nu se poate compara!) tu(Florin) sau voi colegi, pe care ai alege-o? Gandim:interior(comfort+dotari), exterior,motorizare,an fabricatie,aspect?

Facand exceptie de pret, eu as alege Jeanneau Sun Odissey 30i :)
Bogdane, nu exista asa ceva, nu se poate face abstractie de pret.
Dar ca sa iti fac jocul, eu as alege X-ul pentru comoditatea pe care o confera familiei mele de 4 sufletele si pentru modul in care il utilizez eu. (comoditatea relativ la partitia spatiului interior, ca dimensiunile sunt aceleasi).

  Si as alege S-ul pentru navigatia mai dedicata velelor,  usurinta in deplasarea lui pe peridoc (greutate vizibil mai redusa decat X-ul).

Daca as fi avut aceasta ocazie atunci, as fi ales modelul S , fara mari ezitari. Decisiv fiind pretul .
Oricum in cativa ani e foarte posibil sa ai o alta optica cu privire la barca ideala :)

Florio

#50
Ca argument vizual, avem acest film de prezentare a vechiului model  :
de privit la minutul 20.00, ingeniozitatea si simplitatea maririi cabinei .

Macgregor 26 Sailboat Promotion Video

Florio

#51
Am privit cu atentie filmul, pentru prima data. Pana acum n-am fost interesat fiindca nu l-am gasit si nici nu era disponibil acest model cand cautam eu barca.
  Am fost impresionat vazand de la minutul 22:20 ce viteza dezvolta barca. (Putin contrariat fiindca n-am zarit un tangon la spinnaker )
Apoi de la 22:40, acelasi lucru: ce viteza are aceasta barca, avand chiar si numai un foc simplu, nu un genovez.
Am banuiala ca se poate intrece cu mare succes, cu orice barca de dimensiuni asemanatoare, de pe litoralul nostru (23:09) !

Captan

#52
Deci, X-ul gasit/placut sa vandut, iar S-ul nu-mi raspunde nici la mail nici la telefon.Deci ramane sa mai caut!Cred ca ai dreptate Florin, dar......totusi..........Ma mai gandesc!



Captan


Captan

Parca ma paraseste entuziasmul, trec la cautari mac S/C sau etap 23?!
Ce mi-a placut pana acum, sa vandut, dar mai caut!

Capitanul Nemo

Am trecut si eu prin asemenea frustrari ca tine. Ai rabdare, oferte bune vor mai fi. Un lucru despre oferte care arata prea bine: atentie la ţepe, mai ales pe piaţa olandeză. In ultimii 2-3 ani am contactat mai mulţi vânzători şi în două ocazii mi s-au cerut bani în avans, pentru a-mi păstra barca până ajung eu la faţa locului. Să nu procedezi astfel niciodată, în mod cert sunt ţepe! Dacă e vorba despre o firmă de brokeraj, e ok, mai ales dacă ai informaţii certe despre seriozitatea acesteia (cazul ofertelor de pe boatshed). În al treilea caz, era o ofertă prea bună pentru a fi refuzată, un aşa-zis Contest 25, o barcă excelentă, bine echipată, la un preţ derizoriu (tot Olanda). Am trimis într-o doară un mail şi am primit o înjurătură. Uitându-mă atent la adresa de mail, am remarcat un nume românesc....

Un alt aspect- chiar dacă vrei neaparat o anume barcă, fii deschis la variante din aceeaşi familie. Eu am căutat în tot acest timp o Albin Vega 27, dar am sfârşit cu un Cutlass 27 şi nu regret. Dacă nu poţi ridica barca imediat după ce o cumperi, fii atent la costurile de depozitare. În multe marine există lungi liste de aşteptare şi administratorii abia aşteaptă să scape de bărci care nu aduc profit. Întreabă dacă ţi se permite să o ţii acolo până o poţi aduce şi cât te costă.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

Captan

Ahaaaa, multumesc de sfaturi si invataturi Capine Nemo, la asta chiar nu m-as fi asteptat sau gandit! Ce bine sa ai mai multi colegi pe forum,inveti o gramada! Dupa multe cercetari am observat ca X-ul este mai tangibil cu mine, M-ul este destul de "sarit" si nu ofera prea multe in plus pentru banii care sunt ceruti, de aceea am zis ca incerc (eu, nu si soata! care-i chitita pe M) sa ma limitez la un S sau C sau en Etap.! sau sw o-i mai gasi!
Deci, rabdare si tutun!(pentru mine).

Captan


Rumpi

#58
 Ca sa ai la ce te gandi:

Un S la 11500 euro:  http://segler-service-center.de/index.php/gebrauchte-boote
randa, rollfoc, celule solare, baterie, motor electric, trailer inmatriculat cu TUV, etc. langa Nurnberg, vandut de firma

un S la 9300 euro, marea britanie: http://yachts.apolloduck.co.uk/display.phtml?aid=296271&fx=EUR#contact
anunt din 29.o3.2013

un S la 13500 euro danemarca: http://www.yachtbroker-uk.com/baad/macgregor-26/617.aspx

un X la 17900 euro: http://www.yachtcharter-stahr.de/bootverkauf/MacG/verkmacm.htm
cu trailer si motor electric de manevra trailer, motor yamahaha, toate dotarile, a fost in charter pe lac, germania.

un X la 18500 euro: http://www.boot24.com/segelboot/segelyacht/macgregor-usa/201659/26x-mit-mercury-motor.html
trailer, dotari standard, germania

daca vrei dau telefon la nemti sa-i intreb de sanatate. S-ul ala nemtesc arata bine, plus ca e mai aproape decat UK. (pacat ca n-am masina capabila sa traga barca ca de la mine din poarta sunt 1000km pana la Nurnberg)


Florio

Citat din: Captan din Aprilie 02, 2013, 11:10:31 PM
Si asta sa vandut! Chiar asa ghinion sa am?
http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/

Nu dezarma, Bogdane ! Daca ai sa cauti suficient, ai sa gasesti :) .
Faptul ca aceste barci se vand una dupa alta sub ochii tai, este o dovada  a  utilitatii si rezistentei lor peste ani . Nimeni nu cumpara niste epave la asemenea preturi. Deci esti pe un drum bun in cautarile tale.
  Eu am cautat destul pana am gasit una la 13000 lire si vad ca si acum, dupa 7 ani, in plina criza economica,  preturile sunt la fel (acelasi an de fabricatie, acelasi model) . Si aspectul asta este unul pozitiv la adresa modelului barcii.
  Cotrobaind prin site-ul postat de Rumpi, am gasit un Jeanneau (http://www.boot24.com/suchen/bootbestand_details.php?nr=198281) , o frumusete de barca, solida, serioasa, cu aptitudini de navigatie superioare MacGregorului.
Tare m-ar tenta sa o cumpar. Dar iarasi ma lovesc de aspectul latimii agabaritice, a greutatii mari, a pescajului mare. Si ma potolesc :)
Daca as locui in aceeasi zona cu colegul nostru Mircea Trif, m-as duce cu preferintele in aceeasi directie cu el . Dar "tara mea de glorii, tara mea de dor" , are alte ape si alte nevoi :)