Legislatie pentru Categoria D

Creat de Catalin, Aprilie 16, 2013, 10:01:29 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Catalin

Deci ... luate ieri de la capitanie...Ca sa poti obtine ai nevoie de Copie dupa buletin, copie dupe ultima diploma ..cea mai mare, adeverinta de la medicul de familie ca esti apt pentru a fi conducator ambarcatiune cu motor, taxa de 280 lei. Se pare ca la Galati acum se dau si 2 examene pe luna...ceeace e destul de tare. Iata si un Nr de telefon daca mai vreti sa aflati cate ceva 0236460538

gvincentiu

Bafta la examen. Am intrebat si eu la Capitanie si de luni, toata saptamana e deschisa pt. examene, in fiecare zi. Am vrut sa dau si eu examen, insa avantul mi-a fost taiat de medicul de familie. Sa fie clar un lucru: adeverintele eliberate de medicul de familie pentru "Apt conducator de ambarcatiune de agrement cu motor" nu sunt legale. Astfel de adeverinte se elibereaza numai de catre un medic de medicina muncii (la noi in Galati este la Spitalul CFR, de exemplu). Daca cei de la Capitanii accepta si adeverinte de la medicul de familie e treaba lor, noi dam banul si luam examenul. Insa e o chestie de legalitate, va dati seama singuri de ce.
Ganduri bune !

mustatza

Gvincentiu @

eu am dat examen acum 4 ani si adeverinta de la dr de familie a fost suficienta(lucru valabil pt toti cei care au dat examen). daca capitania cere aceasta adeverinta de la dr de familie inseamna ca este ok. Nu ? daca capitania ar fi cerut adeverinta de la medicina muncii atunci lucrul acesta era cerut in mod expres. cred ca dr tau este mai catolic decat papa.  ;D

gvincentiu

#3
Merge si asa, insa la un accident de naviagtie, daca se dovedeste ca skipperul era daltonist sau labil (luam cazul extrem), cine plateste totul? Ăla se scoate cu avocați, bla, bla, bla și vinovată e victima + alții (îți dai seama cine).
Cei de la capitanie, fac pariu ca pentru examenele capitanilor/pilotilor samd nu cer doar adeverinta de la medicul de familie... Aici este vorba de siguranta pe caile de navigatie si nu ar trebui sa se faca deosebirea intre agrement si profesionisti. Si ei stiu asta, dar mai multe nu-s de discutat, in legislatie fiind parca sintagma: "aviz medical".
Ganduri bune !

Catalin

Dragilor...cel de la capitanie  a zis ca de la medicul de familie...deci..nu mai pun contra .

pelicanul

#5
Citat din: gvincentiu din Aprilie 16, 2013, 09:39:25 PM
Merge si asa, insa la un accident de naviagtie, daca se dovedeste ca skipperul era daltonist sau labil (luam cazul extrem), cine plateste totul? Ăla se scoate cu avocați, bla, bla, bla și vinovată e victima + alții (îți dai seama cine).
Cei de la capitanie, fac pariu ca pentru examenele capitanilor/pilotilor samd nu cer doar adeverinta de la medicul de familie... Aici este vorba de siguranta pe caile de navigatie si nu ar trebui sa se faca deosebirea intre agrement si profesionisti. Si ei stiu asta, dar mai multe nu-s de discutat, in legislatie fiind parca sintagma: "aviz medical".
Te rog eu mult, nu le mai da idei la astia!
In tarile cu traditie in ale barcilor nu ai nevoie de nici un permis pentru ambarcatiuni de agrement, atita timp cit nu desfasori o activitate comerciala. E si normal, barcile astea "de agrement" sint un fel de echivalent al bicicletelor de pe sosele, nu se compara nicicum cu activitatea desfasurata de piloti sau ofiteri pe navele mari de marfa sau pasageri.
Daca o luam asa, pe dat examene, sint mult mai periculoase carutele care circula pe sosele si sint sigur ca nici un carutas nu a dat nici un examen.
Problema cea mai mare la noi este justitia, care nu reuseste sa -i pedepseasca pe aia vinovati de accidente. Din aceasta cauza nimeni nu are nici o responsabilitate, cu sau fara permis. Huidu presupun ca avea permis de conducere (totusi...), dar nu stiu pe cit timp i -a fost suspendat. "Pedeapsa" o stiu, a fost "suspendata" doi ani.
In Olanda sau Germania primesti o amenda usturatoare daca nu respecti legea rutiera, chiar daca esti pieton sau biciclist. Am vazut in Olanda politisti pe biciclete, patrula speciala pentru zonele unde nu se circula cu masina. Si i -am vazut chiar in actiune, dind amenzi biciclistilor. Care nu au nici un fel de permis. :)

pelicanul

#6
Categorii pentru care se cere permis de amator in Olanda:
- ambarcatiuni intre 15 si 25 m pentru scopuri necomerciale;
- ambarcatiuni intre 15 si 20 m pentru scopuri comerciale (turism);
- salupe sau remorchere sub 15 m care remorcheaza sau imping ambarcatiuni nepropulsate cu o lungime intre 15 si 25 m;
- orice ambarcatiune, indiferent de propulsie (inclusiv ski jet) care poate naviga cu mai mult de 20 km/ora;
- sub 15 m si sub 20 km/ora (posibili, ca putere instalata) nu se cere nici un fel de permis;

Vizita medicala pentru permis? Formular tipizat semnat pe proprie raspundere despre ochi, urechi etc.

Poti sa faci asta la noi? Bineinteles ca nu! La noi semneaza toti toate porcariile si justitia (daca -i prinde) ii mingiie parinteste pe cap: "Bravo, sa mai faci si altadata!"

In schimb te freaca pe tine, om responsabil, care vrei sa te dai cu vele cu o barca de 6m, cu 7 km/ora. Trebuie neaparat sa dai vreo trei examene si sa faci dosare peste dosare. Pe de alta parte, se inchiriaza ski jeturi la toti inconstientii (fara permis) care calca oamenii pe plaja.

Asta e! Petrecerea continua... :)

Catalin

Dragilor...suntem in ROMANIA...de ce va lamentati ??? Sunt enorm de multe entitati juridice create ca cica...indatorire europeana...dar nicaieri in lume nu exista acea entitate. Asa cum ele au fost create si multitudinea de acte, documente parafate si taxate si rastaxate au aparut. O vanzare cumparare in Austria nu se face la nici un notar...la nici o entitate...Sunt barci care nu se inmatriculeaza acolo ...dar la noi...  vai !!!??? cum asa... vreau document ca nu se inmatriculeaza acolo. Deci...suntem toti parte la acest sistem...i-am votat trebuie sa-i suportam.