Barca inmatriculata in Anglia

Creat de Robby, Septembrie 06, 2013, 04:40:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 6 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Robby

Salut!

O informatie va rog...de curand am luat o barca fletcher arrow cu motor de 55 Cp ,barca este inmatriculata in Anglia (pe certificat scrie ca e valabil pana in 2019), intrebarea este daca pot circula cu ea pe Dunare, avand certificatul si un contract de comodat cu proprietarul prin care imi da dreptul de folosinta a barcii...??

Vali

Salut Robert si bine ai revenit. Un coleg forumist a avut aceeasi problema, si stiu ca in prezent circula cu barca fara oprelisti. Nu stiu insa daca barca a ramas inmatriculata afara sau a fost inmatriculata in Romania. Am sa-l contactez sa-l intreb daca te poate ajuta cu informatiile necesare.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

Nu vad nici un impediment in a folosi legal o ambarcatiune in astfel de conditii. Trebuie totusi vazut unde anume a fost incadrata (UK Ship Register,  Small Ships Register ? ).
Inregistrarea ei  se face si in vederea unei astfel de situatii : navigarea chiar in ape internationale. Altfel, in UK nu exista obligativitatea inregistrarii unei astfel de barci.
  Daca acel contract de folosinta al barcii este legal intocmit, iti da drept de uzanta .

Ca sa facem o paralela simpla, e ca in cazul unei masini inregistrata in alta tara din Uniunea Europeana, la care ai acte in regula si contract legalizat de folosinta din partea proprietarului .
 
Cateva exemple:

"UK Boat Registrations – Why Register Your Boat?

DO I NEED TO REGISTER ?
Whilst a boat remains in UK territorial waters there is currently no
compulsory requirement for her to be registered."

"As an owner of a pleasure craft in the UK, registration of your vessel is not currently compulsory unless your vessel is subject to a marine mortgage, or unless you intend to sail in international waters as there is a legal requirement for vessel registration under international law."

Robby

Citat din: Vali din Septembrie 07, 2013, 05:48:54 AM
Salut Robert si bine ai revenit. Un coleg forumist a avut aceeasi problema, si stiu ca in prezent circula cu barca fara oprelisti. Nu stiu insa daca barca a ramas inmatriculata afara sau a fost inmatriculata in Romania. Am sa-l contactez sa-l intreb daca te poate ajuta cu informatiile necesare.
Salut Vali dar sa sti ca eu tot v-am umarit chiar daca nu am postat nimic, insa acum in sfarsit mi-am luat si eu o barca , cineva care locuieste in Anglia si-a petrecut concediu prin Delta si la plecare mi-a oferit barca la un pret foarte bun,si nu am ratat ocazia.
Insa daca inainte aveam o singura problema (ca nu aveam barca si trebuia sa apelez la prieteni), acum ca am barca, am si mai multe probleme :):) . Insa Florio imi da sperante ,ar fi foarte bine daca pot sarii peste demersul destul de complicat al inmatricularii,...in acest caz cred ca sunt obligat sa circul cu steguletul englez pe barca, sau nu?

gvincentiu

#4
Daca ai certificatul barcii si contract de comodat, nu ai de ce si nici nu ai cum sa declari barca la fisc sau sa o inmatriculezi in Romania. Comodatul este un act de folosinta curenta, astfel incat tu sa o poti demonstra in fata autoritatilor provenienta barcii. Asta inseamna ca nu poti arbora pavilionul romanesc ci doar Union Jack-ul. Parca asa ii spune.
In schimb tie iti trebuie permis si nu uita sa circuli pe dreapta. In 2019 mai vezi tu...
Ganduri bune !

Robby

Citat din: gvincentiu din Septembrie 10, 2013, 11:10:05 AM
Daca ai certificatul barcii si contract de comodat, nu ai de ce si nici nu ai cum sa declari barca la fisc sau sa o inmatriculezi in Romania. Comodatul este un act de folosinta curenta, astfel incat tu sa o poti demonstra in fata autoritatilor provenienta barcii. Asta inseamna ca nu poti arbora pavilionul romanesc ci doar Union Jack-ul. Parca asa ii spune.
In schimb tie iti trebuie permis si nu uita sa circuli pe dreapta. In 2019 mai vezi tu...

Eu am si contract de vanzare-cumparare cu fostul proprietar insa am facut si contract de comodat tocmai in ideea de a evita  hatisul actelor pentru inmatriculare....daca e ilegal sa circul cu barca asa inmatriculata in anglia atunci am sa folosesc contractul de vanzare-cumparare ,am sa-l rog pe fostul proprietar sa imi trimita un act de radiere a barcii de acolo si sa o inmatriculez aici.....dar repet ,as dorii sa o folosesc asa (cu conditia sa fiu in legalitate totusi) pana in 2019 cand o dau la casat  :'( (cred)....ptr. permis ma pegatesc intens  :( ,sper sa-l iau din prima ,caut cartea "Manualul conducatorului de ambarcatiuni cu motor pentru agrement" de Mihai Ghiba si Florin Oprea, insa nu o gasesc ....

bradutzu

Sa auzim numai de bine!

Vali

Salut Robert, ti-am trimis pe mail manualul in cauza, in format pdf.
Succes la examen :).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Rumpi


In nici un caz nu ridici Union Jack-ul. Probabil ca nici nu ai asa ceva pe barca. Ridici Red Ensign la pupa, tricolorul romanesc la tribord.   

bradutzu

si tricolorul trebuie sa fie pe o pozitie mai inalta decat cel din UK   ;)
:D
Sa auzim numai de bine!

pelicanul

Cred ca la barca respectiva nu e obligatoriu sa arborezi nici un pavilion. :)  In rest, toti cei de mai sus au dreptate. Ascunde contractul de cumparare, poti sa circuli cu certificatul din Anglia si cu contractul de comodat, pina in 2019. In 2019, daca nu casezi barca pina atunci, trebuie sa faci un nou contract de cumparare. Sa nu te duci in 2019 sa inscrii barca cu contractul de cumparare din 2013, ca iei o amenda cit casa pentru nedeclararea in termen a proprietatii. :)

Florio

Citat din: pelicanul din Septembrie 10, 2013, 07:47:41 PM
Sa nu te duci in 2019 sa inscrii barca cu contractul de cumparare din 2013, ca iei o amenda cit casa pentru nedeclararea in termen a proprietatii. :)

Apropo de asta, multi au trecut prin problemele de taxe la inregistrarea barcii, inclusiv subsemnatul. Amenda ca amenda, a platit-o si Orafaz acum putina vreme. Insa te pun astia sa platesti taxele pe anii din urma, cu penalitati.
Asta ustura mai rau .

Dar fiecare situatie vine si trece in functie de oamenii care o gestioneaza. Adica tu si Ei :) .
E ca la poker, deci iti iei acea "poker face", ii citesti pe toti si iti faci miscarile potrivite :) .

P.S>
    Am avut si eu aventura "impozit+inregistrare" cu toata cohorta  de cucoane de ghiseu, puse pe jecmaneala. Pana la urma n-am platit nici amenda, nici doi ani in urma taxe asa cum pretindeau. Important e ca in discutie sa dai exemplele potrivite, ca pana si capsoarele lor sa le poata intelege.

Fritz

#12
 Asa e ! E cea mai buna alternativa !  :) Pana in 2019 cu pavilion englez...in tribord si romanesc la babord.
Ar putea sa-ti ceara un contract de inchiriere in cazul asta... Altfel ...cu contract de vanzare cumparare...trebuie sa te prezinti la fisc in 30 de zile sa te impoziteze aia...la capitania de care apartii pentru inmatriculare...raport de inspectie tehnica... Te costa un pic mai mult ... Dreptul de arborare pavilion roman costa... Nu e pt. orice muritor...ca la turci...sau in toata europa. Platesti !!!
Eu am renuntat la acest drept radiind o barca cu 35 de cai...din cauza impozitului de KKO de vreo 4 milioane... Plateam 150 roni impozit  la o barcuta de 4.1m cu 35 de cai. Am schimbat domiciliul si m-am trezit cu ...410 roni impozit... Cica !!!  :o Din barca cu motor a devenit brusc NAVA AGREMENT !!! 
Ce cacanari !!! Ok. Toate au o limita. Am vandut motorul , am radiat barca...si acum folosesc numai neinmatriculate . E dreptul meu.  Nu s-au multumit cu 150...de-acum vor lua un mare ,, ZERO" de la mine si de la multi altii.
Deci ...vorbeam de pavilion ...Uite ce am castigat eu la bere Timisoreana ! Am pus chestia aia la babord ...iar la tribord si un pic mai sus pot pune ...,, orice " la uscat !!! sau steagul piratilor !!!.  Gresesc undeva ?
   Aventura e inmatriculatul !! Sa vezi belea cu radiatul !!!  :)  Ai trei alternative ...incendiere, scufundare sau dezmembrare... ( distrugere).  :o

Rumpi


De ce sa casezi barca in 2019? Numa pentru ca a expirat certificatul de inmatriculare? Hai sa fim seriosi. In 2019 ai doua optiuni:

Prima: Il cauti pe tip si reinoiesti inmatricularea pe alti cinci ani.
A doua: pui un motor de 20CP si te plimbi in continuare cu ea neinmatriculata si esti absolut legal. Problema va fi bineinteles glisarea cu 20CP dar poate mai usurezi barca, mai vitaminizezi motorul, vezi tu atunci. 

Daca vrei sa vinzi barca nu o vei putea vinde decat cu motor de 20CP sau fara motor deoarece altfel trebuie sa produci certificat de radiere din UK.  Daca ne spui cate kile are barca iti spune careva de pe aici cat de mult trebui sa o usurezi ca sa gliseze cu 20CP.

Ca sa fie clar: barca ta trebuie inmatriculata doar pentru ca are motor mai mare de 20CP. Atata timp cat pe barca nu ai un asemenea motor nu exista obligativitatea inmatricularii (decat daca barca ar avea peste 7m lungime, si din cate stiu eu nu exista vre-un Fletcher Arrow peste 7m). Daca astazi pui un motor de 20CP si iesi pe apa esti absolut legal. Contract vanzare cumparare barca ai, daca iti iei motor de 20CP o sa ai si acolo deci nu va fi nici o problema. Poti sa detii si 10 motoare peste 20CP atata timp cat nu le pui pe barca nu trebuie sa treci nici pe la finante nici pe la capitanie. De inmatriculat si platit impozit se plateste pe "mijlocul de transport pe apa" si nu pe motor.

Despre pavilioane (off topic): In mod traditional pavilionul national se arboreaza la pupa pe centrul barcii iar cel de curtoazie (al tarii in a carei ape te afli) mai inspre prova si mai sus. Practica vine de pe velierele marinei militare si comerciale unde pavilionul national se afla pe catargul pupa iar cel de curtoazie pe cel prova (care era mai inalt). Pe catargul principal se afla pavilionul armatorului. Odata cu lumea moderna lucrurile s-au complicat barcile nu mai au decat un catarg daca il au si pe acela, varful catargelor e ocupat de tot felul de instrumente s.a.m.d.
Pavilionul national se arboreaza la pupa, pe cat posibil pe centrul barcii sau deplasat spre tribord, pe un baston portpavilion dedicat inclinat cam 15 grade inspre pupa. Bastonul e inclinat pentru ca pavilionul sa se desfasoare si sa isi arate culorile chiar daca nu este vant.
Daca barca nu are nici un fel de catarge (nici macar portinstrumente) pavilionul de curtoazie se arboreaza pe un baston portpavilion la prova (pe centrul barcii). 

Robby

Multumesc tuturor ptr. informatii si cred ca asa am sa si fac , am sa circul cu ea inmatriculata in Anglia ,acolo nu se plateste impozit la acest tip de barca (ai nostrii sunt mai *destepti* decat statul englez) si  in 2019 am sa mai vad ce fac ...acum ma concetrez pe obtinerea permisului de conducator de ambarcatiune cu motor ptr. agrement....cam greu cu terminologia marinareasca :)