Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Constructia din lemn => Lapstrake (bordaj in clinuri) => Subiect creat de: OldRat din Iunie 13, 2011, 10:41:34 AM

Titlu: Metoda merita atentie
Scris de: OldRat din Iunie 13, 2011, 10:41:34 AM
Ahoy out there! Este pe undeva, ceva literatura pe tema aceasta, care, sa se adreseze celor ce vor s-o abordeze in regim de amator? Eu nu am gasit. Multumesc.
Titlu: Răspuns: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Iunie 15, 2011, 12:35:31 PM
Salutare OldRat si scuze de intarziere. Sunt si eu foarte curios despre bordajul in clin(uri), am si ceva documentatie, pe care insa trebuie s-o caut prin vraful de fisiere care imi ocupa hdd-ul.
Cea mai concreta descriere a executiei bordajului in clin am obtinut-o cumparand 2 planuri de veliere clasice de la reputatul George Whisstock: http://www.whisstock.com/ (http://www.whisstock.com/). La fiecare din planurile pe care le comercializeaza, batranul englezoi ataseaza pdf-uri in care explica pas cu pas in cel mai detaliat mod posibil toata tehnologia de constructie, incepand de la trasarea planului de forme si pana la lansarea la apa a barcii si probele de mars  :o.
In planurile sale, George Whisstock recomanda folosirea placajului marin la constructia bordajului in clin, din cauza ca filosofia sa de design se rezuma la sintagma "foarte solid, dar si cat se poate de usor".
O barca facuta in clinuri din placaj marin pe osatura laminata insumeaza proprietatile excelente ale fiecaruia dintre constituenti: imbinarile clinurilor se comporta ca niste stringheri dispusi foarte des, osatura laminata are cea mai mare soliditate raportat la greutatea sa, iar placajul marin are la fel proprietati mecanice excelente raportat la grosimea sa. Ca sa nu mai spunem de alte mari avantaje ale bordajului in clinuri, anume ca opreste stropii si valurile sa ajunga pe punte, confera o buna stabilitate directionala, si in plus e foarte estetic, aratand cu adevarat a barca traditionala :).
Am pus aici niste exemple din documentatia unuia dintre velierele ale carui planuri le-am cumparat:
Titlu: Răspuns: Metoda merita atentie
Scris de: OldRat din Iunie 15, 2011, 11:06:20 PM
Cu multumiri, Vali. Dau jos, citesc si mi-i c-o sa revin. Da' nu repede, ca am un program idiot, de mama focului ...  :(
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Lochness din Decembrie 01, 2011, 01:02:19 PM
Salut Vali, sunt curios si eu de metoda asta insa nu le pot descarca. Poti sa le mai urci odata te rog?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 01, 2011, 01:14:42 PM
Salutare, uite aici: http://dl.transfer.ro/transfer_ro-01dec-0cc72713cf3.zip . Daca sunt nelamuriri, scrie-ne tot aici :).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Lochness din Decembrie 03, 2011, 07:41:32 PM
salut,
mersi pentru documentatie. intre timp am gasit si ceva carti pe google books, am si downloadat cateva si incep sa ma documentez mai amanuntit.
metoda mi se pare mai "curata" si poate si mai simpla (in momentul in care ajungi sa stapanesti "spilingul" filelor de bordaj). vreau sa-mi construiesc o a doua barca (prima a fost D5) si oscilez intre Handy Andy de la Atkins si Acorn Tender de la Ian Oughtred. Pentru HA am deja formele si dimensiunile jigului. Inca nu am lamurit problema spilingului. Mai citesc.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 04, 2011, 08:34:57 AM
Am gasit ceva ilustrat despre spiling aici: http://www.duck-trap.com/building.html . E metoda folosita la garboard cand avem chila exterioara (in pdf-ul pus de mine era vorba de chila interna). Sunt si alte metode, de exemplu unii folosesc 2 baghete, pentru cele 2 margini lungi ale filei, formand o serie de patrulatere.
Despre cele 2 tendere, amandoua sunt foarte mici (8') si foarte frumoase. Eu am o slabiciune pentru barcile lui Oughtred, dar daca ai deja datele HA, de ce nu, mai ales ca din desene se vede ca e o barca stabila pentru dimensiunea ei.
Fara sa incerc sa te abat de a alegerea ta, insa daca as vrea sa fac o barca mica in clin, alegerea mea ar fi totusi Whisstock. La 8' totusi, are doar un "pram" in clin, si nu-mi place forma de sabot, cu oglinda aia prova :). In schimb, la 10' gasim 2 barci superbe:
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.03&design=73
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.04&design=37
(http://www.whisstock.com/images/073/073s.gif) (http://www.whisstock.com/images/037/037s.gif)
Merg la fel de bine ca si cartopper, se propulseaza la vasle, vele, motor electric sau termic de 2-3 cai, la 3 metri au capacitate de 4 persoane, planurile costa doar 16 usd, iar cel mai important e ca in planuri se gaseste si o descriere extrem de amanuntita a modului de constructie. Asa arata de exemplu instructiunile de la designul 73: http://www.whisstock.com/images/073/073_002_02.pdf
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Lochness din Decembrie 04, 2011, 01:33:04 PM
Am cochetat si eu cu Whisstock o perioada pentru un daysailer mai mare insa am ajuns la concluzia ca nu-mi pot permite asa ceva, de aceea m-am orientat spre aceste barci de numai 8'.
Barca pe care o construiesc trebuie sa fie cat mai usoara (max. 25 kg fara panze) ca sa o pot urca singur pe masina. D5 anteriora l-am construit pe model "rusesc" cantarind in final cam 40-50 de kile. Asa ca greutatea ma doare cel mai mult.
Am descarcat de la Whisstock (am gasit la unul din modele) chiar si modul cum se face plankingul. Vali, mersi, dar cred ca o sa raman la Handy Andy. Formele ei m-au cucerit, am gasit si planurile pe undeva pe net. O sa incerc intai un model la scara sa vad ce am inteles din metoda "clinurilor" si daca este ok atunci ii dau drumul cu 1:1.
Apropo de plankuri: daca fac barca in freeship cu 7 sau 8 plankuri dupa care le desfasor, printez si adaug manual cei 20 sau 30 de mm suprapunerea teoretic ar trebui sa iasa corect, nu?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 04, 2011, 08:07:03 PM
Foarte misto ca ai ales HA, dupa cum spuneam, si mie imi place datorita formei transverse care ne sugereaza o barcuta stabila. Barcile lui Whisstock in schimb sunt mai rotunjite in zona fundului, fiindca el acorda cea mai mare atentie comportamentului la vele (linia de plutire la un velier trebuie sa pastreze o forma cat mai constanta, chiar daca barca bandeaza).

Pentru a obtine cea mai usoara barca in clin de 8', cred ca ar merge facut corpul fara coaste, adica facut bordajul in clin pe niste sabloane provizorii. Pentru greutate minima, cred ca merge folosit okoume de 6 mm. Ulterior se poate face o structura interna din okoume, sub forma celor 3 banchete, facute cu bulkhead-uri filetate cu epoxy pe interiorul corpului. Acestea, alaturi de o copastie laminata din lemn rasinos cred ca dau rigiditate suficienta barcii, pastrand si greutatea minima.
Bineinteles ca pana la urma conteaza ce e desenat in planuri, dar aceasta solutie descrisa am vazut-o de mai multe ori la barcute asa mici. Apropo, numai daca nu e un secret, am putea vedea si noi un link unde sa putem descarca planurile de la Handy Andy :D ?

Ideea cu modelul e buna, se poate lucra in carton pana sa stapanesti tehnica de spiling. Vizavi de importul in Freeship si obtinerea desfasuratelor filelor, ar fi cateva mici probleme, care trebuie rezolvate:
- importul banuiesc ca trebuie facut pe curbe (import surface). Daca ar exista offset-uri pentru importul de gurne, ar fi
simpla treaba, cu conditia ca latimile filelor sa fie egale pe fiecare coasta in parte (asta e conditia nr.1 la bordajul in clin).
- daca nu se pot importa gurne (import chines), trebuie segmentata fiecare semi-coasta in 7-8 bucati egale, se face apoi "crease edges" obtinandu-se gurnele, si se scot apoi desfasuratele. Pentru clin, in partea superioara a filelor, mai putin fila de la copastie, se adauga zona de suprapunere dintre file (minim de 3 ori grosimea filei).
- toata treaba asta trebuie intai verificata pe model, minim 2 desfasurate, ca sa te convingi ca iese bine si nu strici materialul. Nu de alta, dar nici Freeship-ul nu e chiar perfect, mai baga cateodata erori, iar la cate desfasurate ai, e bine ca treaba sa fie cat mai "fest". Din cauza asta, fiecare fila ar trebui sa fie verificata si manual inainte de finisare.

Din ce stiu, la un moment dat si Sorin - radasous lucra la o barcuta cu vasle in clin, in stilul gig-urilor englezesti. Era facuta in Freeship, si avea toate gurnele facute pentru desfasurate de bordaj in clin. Daca ne poate spune mai multe, ii ramanem datori ;).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Decembrie 05, 2011, 01:04:06 PM
Salutare,
Vali, meriti niste beri, m-ai facut sa cotrobai in computer si sa regasesc proiectul pentru barcuta cea secsi. Visul meu umed, legat de barcuta asta, ar fi sa ajunga si cu ceva vele. Proiectelul este conceput pentru a folosi placaj, cu file de bordaj putine, dar se poate modifica relativ usor pentru mai multe file. Daca cineva vrea proiectul, trebuie doar sa spuna si il trimit pe mail.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Lochness din Decembrie 05, 2011, 05:59:19 PM
Planurile sunt pe scribd.com http://www.scribd.com/doc/69483255/8ft-Handy-Andy
"daca nu se pot importa gurne (import chines), trebuie segmentata fiecare semi-coasta in 7-8 bucati egale, se face apoi "crease edges" obtinandu-se gurnele, si se scot apoi desfasuratele. Pentru clin, in partea superioara a filelor, mai putin fila de la copastie, se adauga zona de suprapunere dintre file (minim de 3 ori grosimea filei)." - tot asa am de gand sa fac si eu. Am scos deja sabloanele in Solid Edge insa imprimanta e busita si sunt blocat.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 05, 2011, 06:39:43 PM
@radasous: barcuta cea secsi e perfecta pentru a fi facuta panzar :). Eu as lasa-o in configuratia actuala, fiindca e mai simplu de facut stitch&glue (la clin e mai mult de lucru). Nu ne-ai spus inca daca te apuci de ea (nu intreb cand, fiindca la capitolul asta sunt eu intai dator sa dau un raspuns ;D). Pentru panze, o sa fie un vis barcuta asta, si la aspect, si la comportament  :).

@Lochness: spasiba pentru link, nu se stie cand o sa avem nevoie de tendere la iahturi :D. Iar despre modul de lucru, uite ca suntem pe aceeasi lungime la plutire :P. Mult spor la treaba, si nu uita ca braconieru' iti e alaturi, ca si ceilalti forumisti :).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Decembrie 05, 2011, 07:43:53 PM
Sper sa o construiesc candva, depinde cat mai am de trait ;D momentan nu exista buget. Oricum, mai este de lucru la proiect.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 05, 2011, 09:58:25 PM
Vorbesti de parc-ai fi un mos ca mine :D. Lasa bre ca inca n-am ajuns nici unu la 40 de ani, ai auzit ce a zis Gigi, cica daca treci de 40 si cand te trezesti nu te doare nik, inseamna ca deja esti kaput :).

@ Lochness: am pus aici inca un plan foarte asemanator, o barca in clin la 2,55 metri, faimosul Tiknot pus prima oara pe un forum de barci de Gigi, acum muuulti ani. Apropo, cand eram mic si ma uitam pe internet prin dial-up, am citit prima oara despre Gigi din tara vampirilor pe un site turcesc :D. Si uite ca m-am facut mare si m-am gasit cu Gigi asta vara la Cluj, imi pare rau ca momentan nu gasesc o poza sa va arat :).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Lochness din Decembrie 06, 2011, 04:09:32 PM
Faina si barcuta asta, si mai ales destul de detaliata. Nu stiu din ce cauza nu pot sa descarc de pe site. O fi la mine hiba? Am descarcat planurile din alta parte.
Incep sa realizez ca este mult de lucru la un model traditional si ca este nevoie de mai multa indemanare decat la un model stitch@glue. Dar cred ca va merita pana la urma. Totusi raman la HA, am mai lucrat ceva si l-am mai scurtat pana la 2.30 m ca sa nu mai pierd timpul si cu prelungire filelor.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: menestras din Decembrie 06, 2011, 05:19:50 PM
Citat din: radasous din Decembrie 05, 2011, 01:04:06 PM
Salutare,
Vali, meriti niste beri, m-ai facut sa cotrobai in computer si sa regasesc proiectul pentru barcuta cea secsi. Visul meu umed, legat de barcuta asta, ar fi sa ajunga si cu ceva vele. Proiectelul este conceput pentru a folosi placaj, cu file de bordaj putine, dar se poate modifica relativ usor pentru mai multe file. Daca cineva vrea proiectul, trebuie doar sa spuna si il trimit pe mail.

Frumusica. Dimensiunile din poza sunt in mm?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Decembrie 07, 2011, 07:59:16 AM
Citat din: menestras din Decembrie 06, 2011, 05:19:50 PM


Frumusica. Dimensiunile din poza sunt in mm?
Dimensiunile sunt in mm, nu se vede extraordinar in poza, barca are 5 m lungime in faza actuala.
Vali, mai am doar cateva luni pana la prefix cu 4, semne vitale la trezire sunt deja, nu pentru asta imi fac probleme :)
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: menestras din Decembrie 07, 2011, 09:37:31 AM
Si ai planuri?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 07, 2011, 10:46:10 AM
Pai e proiectul in Freeship, din care scoti usor tot ce ai nevoie - desfasuratele corpului, offset-urile coastelor etc.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 12, 2012, 09:55:54 PM
Bun gasit din nou , Vali. Frumusel TIKNOT, insa nu am gasit niste poze de la constructie sau sailing.Stii pe undeva? A gasit cineva?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 13, 2012, 12:38:56 AM
Bine ne-am regasit Dan, si bun venit in cuibarul de fatza :). Nici eu nu stiu (inca) despre vreun Tiknot in realitate, dar cine stie, poate va iesi unul chiar in urma discutiilor noastre. Poate stie totusi mai multe Gigi, fiindca el e cel care l-a descoperit, si ni l-a facut cadou pe barcaholic de sarbatori, la sfarsitul anului 2008.

Apropo, despre spiling si restul tehnologiei cred ca ar fi o idee buna sa experimentam mai intai pe un model la scara al barcii dorite, urmand apoi sa transpunem la 1/1 experienta dobandita. Dupa cum spuneam, e singura tehnica in lemn in care (inca) nu am lucrat (decat navomodele :) ), si parerea mea e ca e cea mai nobila metoda de a construi o barca de lemn .
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 13, 2012, 10:05:36 AM
Like:). Daca e vorba de gigitolan, bun baiat. Si activ, ca pe unde ma invirt dau mereu de el.:) .Tinem legatura.


Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 13, 2012, 06:13:18 PM
Si mai am una: Blackfly are 14 picioare.Din cauza unor limitari personale, am luat un calcul scurtarea cu 2picioare la pupa(evident).Cum credeti ca ar afecta asta asieta?




Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 13, 2012, 10:56:58 PM
Ar fi buna o poza ca sa ne dam seama, insa la dimensiuni mici, daca elimini o bucata din pupa, se modifica si volumetria, deci si asieta. Nu stiu in ce directie, fiindca nu cunosc barca, insa o idee mai buna ar fi micsorarea distantei dintre coaste sau cuple, daca bineinteles nu devine prea bondoaca barca.
Cel mai bine ar fi totusi de folosit un plan croit exact pe dimensiunea dorita.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 09:39:16 AM
Uite 2 schite.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 14, 2012, 09:47:16 AM
Cam mica rezolutia, dar ne putem da seama. Daca s-ar renunta la o bucata din pupa (prin inlocuirea unei coaste cu oglinda), ar creste pescajul la oglinda, deci am avea turbulente la pupa. Asa ca eu as micsora distanta dintre coaste, pastrand insa forma barcii. Mai ales ca barca e lunguiata, si nu va arata prea "indesata" daca o derivam pe lungime.
Deci, pe imaginea mare incearca sa faci un simplu "stretch" in Paint, la 80% sa zicem, si vom vedea cum arata barca scurtata prin micsorarea distantei intercostale.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 10:44:50 AM
multumesc pentru promtitudine  :) . Ramane de studiat. Caut o solutie de barca mai scurta din mai multe motive. Dar cel mai important ar fi ca nu am peridoc (si nici buget pentru asa ceva in urmatoarea perioada ,mai lunga  :) ). De asta ma gindesc la tot felul de inlocuitori: o remorca obisnuita de imprumut la nevoie, cartop, etc.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 14, 2012, 10:54:44 AM
Depinde si de capacitatea dorita de transport a barcii. Daca nu e foarte mare, eu as fi optat pentru una din barcile de 10' ale lui George Whisstock, despre care am scris si pus 2 thumbnail-uri pe prima pagina a topicului.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 10:57:13 AM
2 persoane, ocazional a treia.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 11:00:36 AM
Am vazut si barca pusa de tine, este in vizor si nu e scumpa.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 14, 2012, 01:20:54 PM
Daca esti interesat, iti trimit un plan de barca in clin, tot de la Whisstock, e drept ceva mai mare. Asta ca sa-ti faci idee despre cat de calitative pot fi planurile batranului englezoi :).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: gvincentiu din Septembrie 14, 2012, 06:55:21 PM
Mă bag si eu: orice barca lapstrake este mai grea decat echivalenta in strip, așa că acest tip de construcție are o alta abordare, un pic mai filozofică decât practică. Un calcul simplu: strip-ul meu de 11 picioare are 44 kg goală (frumoasa de ea!) adică 4 kg pe un picior. Pentru un un lapstrake aș mai băga un 10% ceea ce pentru 12 picioare ajunge la peste 52 kg.
Lucrarea este mai scumpă decât stripul datorită materialului folosit si in plus are limitări de formă la bărcuțele mici. Nu o să poți face lapstrake un dinghy de forma Izvorului meu în veci. Deci la bărci mici, bordul liber va fi mic și de aici implicațiile.
Iar imbrăcatul în fibră, va atenua exact farmecul tehnologiei de construcție și e greu de crezut că o barcă lapstrake va putea fi admirată nevopsită, adică tocmai esența unei bărci din lemn. Să mai zic și că placajul va trebui fixat cu holzșuruburi și că acestea ar fi bine să fie acoperite cu făină de lemn și epoxy?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 08:05:23 PM
Citat din: Vali din Septembrie 14, 2012, 01:20:54 PM
Daca esti interesat, iti trimit un plan de barca in clin, tot de la Whisstock, e drept ceva mai mare. Asta ca sa-ti faci idee despre cat de calitative pot fi planurile batranului englezoi :).
Multumesc. Chiar sunt curios ce contin planurile, mai ales ca sunt gata sa comand Design 37.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 14, 2012, 08:11:37 PM
Citat din: gvincentiu din Septembrie 14, 2012, 06:55:21 PM
Mă bag si eu: orice barca lapstrake este mai grea decat echivalenta in strip, așa că acest tip de construcție are o alta abordare, un pic mai filozofică decât practică. Un calcul simplu: strip-ul meu de 11 picioare are 44 kg goală (frumoasa de ea!) adică 4 kg pe un picior. Pentru un un lapstrake aș mai băga un 10% ceea ce pentru 12 picioare ajunge la peste 52 kg.
Lucrarea este mai scumpă decât stripul datorită materialului folosit si in plus are limitări de formă la bărcuțele mici. Nu o să poți face lapstrake un dinghy de forma Izvorului meu în veci. Deci la bărci mici, bordul liber va fi mic și de aici implicațiile.
Iar imbrăcatul în fibră, va atenua exact farmecul tehnologiei de construcție și e greu de crezut că o barcă lapstrake va putea fi admirată nevopsită, adică tocmai esența unei bărci din lemn. Să mai zic și că placajul va trebui fixat cu holzșuruburi și că acestea ar fi bine să fie acoperite cu făină de lemn și epoxy?
Salut , gvincentiu. Bune observatii. Am urmarit tenderul 3 in 1 , frumoasa lucrare dar vad ca nu s-a mai intimplat nimic.As fi vrut sa o vad cu vele. Design 37 are 100 kg., la 10,5 picioare.Dar mi-e mai usor sa fac lapstrake decit stripuri, unde mai pui costurile cu rasina(mai multa), plasa, etc.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: gvincentiu din Septembrie 14, 2012, 08:31:51 PM
Pai si cum protejezi corpul barcii in exterior? Ce fel de placaj vrei sa folosesti? Hai sa facem niste calcule la materiale sa vedem unde iesim. Plus ca la 100 kg trebuie peridoc, auto potrivit si apoi unde o lași/ridici din apă? La rampa free de lângă plajă? Acolo nu merge decât cu 4x4 sau cu variante ce necesită ajutor de la colegi. Să lași un open permanent la apă, nu se merită.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 16, 2012, 09:59:54 AM
Salut Dan, ti-am trimis pe mail planul promis de la Whisstock ;).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 16, 2012, 12:16:15 PM
Nu stiu ce-o fi, ca pe nicabogdan1@yahoo.com nu a intrat nimic.  ??


Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 16, 2012, 12:36:00 PM
Cre'ca asta e norocu' tau, ca si pe celalalt forum :) (glumesc). Mai verifica o data pls.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 16, 2012, 09:03:07 PM
Am verificat, nu mai cred pe nimeni pe cuvânt ;D . Multumesc.
În altă ordine de idei , cum crezi că s-ar comporta la lipit cu epoxy  TEGO WELDE (mă refer la filmul de acoperire). Ar putea fi folosit pentru diverse piese?

http://bricoflor.blogspot.ro/2011/05/blog-post.html (http://bricoflor.blogspot.ro/2011/05/blog-post.html)
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 17, 2012, 07:22:20 AM
Decat tego Welde, mai bine placajul de mesteacan de exterior de la ei:

http://www.welderomania.ro/welderomania/6-PRODUSE/2-MOBILA-USI-SI-AMBALAJE (http://www.welderomania.ro/welderomania/6-PRODUSE/2-MOBILA-USI-SI-AMBALAJE)

Cam la 2 treimi in josul paginii din link este prezentat placajul brut de mesteacan, import Ucraina, care e folosit cu succes de constructorii amatori ucraineni, in combinatie cu epoxy, dupa cum scrie si renumitul designer ucrainean Serghei Svistula aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,493.msg6401.html#msg6401 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,493.msg6401.html#msg6401)

Eu inca nu l-am folosit, dar saptamana asta imi vine prima sarja. Iar daca ne gandim ca pretul e la jumatate fata de cel al okoume-lui (care nu e okoume decat pe afara), cred ca ar fi cea mai buna varianta, bineinteles daca si calitatea furnirelor si lipiturii se dovedeste buna.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 17, 2012, 07:52:51 AM
Adică ți-ai comandat deja? Cât, cum, de unde, ce pret? Parcă-s mitralieră, nu? :)
Chiar că e muuult mai bun. Eu am văzut TEGO la Brico și mi-a sărit în ochi , dar apoi am început să-mi pun întrebări.
Cât înseamnă jumatate de preț?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 17, 2012, 09:14:54 AM
Placa de 9 mm costa 134 lei inclusiv TVA. Comanda se face direct la ei, la locatia din harta de pe site - Autostrada Bucuresti-Pitesti. Tocmai ti-am trimis mail cu preturile la toate grosimile si calitatile ;).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 17, 2012, 01:25:53 PM
Am vazut, multumesc.  Ai cumparat de 9 mm?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 18, 2012, 08:21:33 AM
Da, am luat cateva foi de 9 mm (de fapt aproape 10 mm, mai exact 9,8 mm). Astept zilele astea sa ajunga, dupa care vom sti mai exact ce si cum.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 18, 2012, 09:35:58 AM
Vrei sa le folosesti la Design 055? Ca-s destul de groase.


Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 18, 2012, 11:25:40 AM
Nu, le voi folosi la altceva, tot la constructia de barci.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 18, 2012, 01:11:50 PM
A ,OK.
Poate nu am citit destul de atent, dar am inteles ca acest mod de constructie nu presupune  fixare cu suruburi a clinurilor intre ele, si nici fibra interior/exterior.Asa este?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Septembrie 18, 2012, 01:26:07 PM
Salut, revin ceva mai tarziu, acum fug cu ocupatia ;).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 22, 2012, 11:29:23 PM
Ai patit ceva?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: monica.lidia din Septembrie 23, 2012, 09:11:51 AM
N-a patit nimic,
Sau mai bine spus a patit intamplat o plecare la Jurilofca si poate si la Sfantu cu niste oameni speciali...
O sa fie "back to work" de luni incolo.
O toamna frumoasa si blanda sa avem!
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Septembrie 28, 2012, 05:27:45 PM
Salutare,mestere Vali.
Cu toată invidia :) , nu pot sa nu te felicit pentru aventură.Deşi am văzut numai începutul. Acum pricep unde-ai dispărut. Asta-i, cine poate....
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Octombrie 01, 2012, 11:38:52 AM
Citat din: nicabogdan1 din Septembrie 18, 2012, 01:11:50 PM

Poate nu am citit destul de atent, dar am inteles ca acest mod de constructie nu presupune  fixare cu suruburi a clinurilor intre ele, si nici fibra interior/exterior.Asa este?

Are cineva un raspuns?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Octombrie 01, 2012, 02:00:59 PM
Necesitatea fixarii clinurilor cu suruburi/cuie si imbracarea cu fibra depind de mai multi factori, interdependenti, desigur:
-dimensiunile barcii
-intentia de utilizare (va sta tot timpul pe apa, va fi predispusa la trozneala, etc)
-materiale folosite (placaj marin, lemn tratat impotriva deteriorarii la apa, adeziv oligarhic)
Daca te intristeaza suruburile si fibra, poti sa optezi pentru un proiect facut de un specialist ce nu impune fibra si cuie si respecti intocmai instructiunile si materialele de constructie. Daca este un proiect propriu sau "adaptat", atunci nu ai decat sa te bazezi pe propria inspiratie si pe sfaturi de la cunoscatori. Spre exemplu, la barca mea nu am folosit suruburi la coca pentru ca nu imi plac si recunosc ca am (uneori) probleme cu nervii, dar este facuta in alt sistem de constructie, S&G, si este imbracata in 1...3 starturi de fibra si rasina epoxidica pe toate partile.
Titlu: Lapstrake la whisstock punct com
Scris de: OldRat din Decembrie 09, 2012, 08:05:03 PM
George Whisstock (whisstock.com) a porrnit o campanie de strangere de fonduri, ca sa-si sustina proiectul numit Easy Build.

Din cate am inteles eu, este vorba de o serie de ambarcatiuni intre 9' si 30', pe care le va comercializa ca si kit-uri, cu toate componentele din kit proiectate pentru si executate in comanda numerica. Vor fi disponibile si planuri "clasice", dupa care omu' isi taie si-si asambleaza acasa componentele.

Partea care ne-ar putea interesa eventual pe noi este ca, cu aceasta ocazie, la "Open Boat Plans", Sir George ofera cu un discount substantial proiecte de-ale sale, care, nici la pret intreg nu sunt scumpe. Pentru 10$ contributie la campania lui, se poate achizitiona, de exemplu, unul dintre planurile #035, #038, #073 sau #037, care, in varianta descarcabila ca .pdf-uri, ar costa 16$. Ultimele 3 sunt ambarcatiuni "Lapstrake construction" si au pe langa desenele de rigoare si un manual in care este descrisa amanuntit una dintre metodele de constructie in clinuri. Planurile sunt "pe cifre" si nu "pe forme", eu intelegand prin asta ca-mi fac treaba cu ele altfel decat decupand orbeste, in speranta ca proiectantul nu a gresit, hartia de pe care extrag formele nu e deformata, nu am gresit nici eu cu taiatu' si totul, poate, se va asambla bine.

Cei interesati, contribuie la sectiunea care-i intereseaza (sunt mai multe "nivele" - sectiuni - de contributie). Apoi, primesc un e-mail prin care-s intrebati ce anume din cadrul sectiunii respective vor sa aiba si aia li se trimite. Sunt date si niste termrne in care se va face expedierea, functie de modul de plata.

Nu-i fac reclama lui Sir George. Dar, va spun ca e uluitor de prompt in a oferi asistenta si in a raspunde la orice este intrebat.

Campania lui de strangere de fonduri se desfasoara aici: EasyBuild: Boats That Almost Build Themselves | Indiegogo.

Bafta tuturor celor interesati de metoda si da Doamne sa vedem de-aproape realizari si in stilul acesta.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: iliviu din Decembrie 10, 2012, 02:47:37 PM
De ceva timp cochetez cu ideea de a construi ceva gen Whitehall 17 (http://www.whitehallrow.com/rowboats/wh_17_sail.php (http://www.whitehallrow.com/rowboats/wh_17_sail.php)). Momentan nu-mi permit sa cumpar planurile, dar, cautand ceva asemanator (free), am gasit modelul Blackfly si, sunt aproape hotarat sa incep sa cumpar materiale.
Mi-ar prinde bine putin schimb de experienta cu cineva care a construit deja una.

Detalii despre ce si cum se face, am gasit pe un site japonez (http://www012.upp.so-net.ne.jp/kane-toku/Acorn-framepage.html (http://www012.upp.so-net.ne.jp/kane-toku/Acorn-framepage.html)). Chiar daca e in japoneza, dati click pe meniul numerotat din stanga. Merita vazut.

offtopic:Daca e cineva interesat de o canoe, ii pot oferi planurile pentru Hiawatha. (http://bearmountainboats.com/plans/canoe-plans/#!/~/product/category=2192040&id=8201242 (http://bearmountainboats.com/plans/canoe-plans/#!/~/product/category=2192040&id=8201242)).

Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: gvincentiu din Decembrie 10, 2012, 06:54:56 PM
Asa frate, intri in ligă. M-am tot răsucit și eu în jurul uneia mai mari, tot din lemn insă am renuntat (estimasem la minim 2500 de euro barcă+peridoc) pentru una de 400 ce o urc pe mașină.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: iliviu din Decembrie 11, 2012, 10:33:15 AM
Citat din: gvincentiu din Decembrie 10, 2012, 06:54:56 PM
Ma-m tot răsucit și eu în jurul uneia mai mari, tot din lemn insă am renuntat (estimasem la minim 2500 de euro barcă+peridoc)

Eu n-as merge asa departe cu costurile.
Daca doresti, si cadem de acord cu un model, putem cumpara planul impreuna. Chiar si costurile cu formele, care sunt destul de mari, le putem imparti, si facem barca pe rand (bine'nteles, tu primul).

Nu stiu daca ai vazut asta: http://gia-inc.ca/boats/offsets.php (http://gia-inc.ca/boats/offsets.php). Planurile sunt free, insa offset.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: gvincentiu din Decembrie 11, 2012, 10:54:16 AM
Whitehall-ul are 144 kg, deci exclus sa o pui pe masina, iar Blackfly 36 kg. Sunt doua categorii de barci diferite. Prima o estimez la cel mai ieftin la 2500 (barca+peridoc), pentru a doua: sunt sceptic in privinta greutatii (36kg poate doar stripurile si copastia), neimbibate cu rasina/vopsea, iar placajul de 4,75mm nu e la noi deci or sa fie probleme. Ori 4mm ori 6mm, adica ori 120 lei coala ori 170 lei si cum intra 3 coli ai deja 100 E, plus cel putin doua kituri de rasina alte 150 euro, plus lemnaria pentru: banchete, paiol, copastie, carma, catarg etc 100 euro cel putin. Cu tot cu vele SH (100 euro) ajungi la 450 euro. Sunt optimist si daca o faci sub pretul (cu finisaje etc.) ăsta poti sa o vinzi in profit la 700-1000 de euro. Poate, insa un pret mai apreoape de adevar ar fi 800 de euro la constructie si as cadea pe cei 2600 CAN.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: iliviu din Decembrie 11, 2012, 12:53:29 PM
Chiar si asa, modelul Whitehall merita toti banii. Ma gandesc daca pot sa scot ceva genul asta din formele de la canoe (nut miner). Adica sa sa micsorez inaltimea formelor de la jumatate spre pupa. Nu stiu, zic si eu...
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Vali din Decembrie 11, 2012, 12:59:39 PM
Am un plan complet de la Whisstock, pentru o barca putin mai mica - bordaj in clin, foarte asemanatoare cu Whitehall. Daca crezi ca te intereseaza, imediat ti-l trimit  8).
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: iliviu din Decembrie 11, 2012, 01:38:54 PM
Multumesc, abia astept sa-l vad,
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Ianuarie 07, 2013, 09:53:07 AM
Salutare,
M-am amestecat si eu in campania demarata de George Whisstock, am cumparat planuri pentru o barcuta mica, Design 037.
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.04&design=37 (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.04&design=37)
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: Bogdan ion din Ianuarie 07, 2013, 04:32:54 PM
Eu am cumparat asta  :D

http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146&PHPSESSID=a75418e1921f7405a9c2e92affdd9bac (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.08&design=146&PHPSESSID=a75418e1921f7405a9c2e92affdd9bac)
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: corsarul din Ianuarie 07, 2013, 06:32:51 PM
Daca doreste cineva va pot trimite planurile acestei barci....moca  ;)
Oysterman-Carolina Dory
https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fspirainternational.com%2Fhp_oyst.php&ei=8_fqUJYeyNLhBO27geAD&usg=AFQjCNEY9_SDGlBQYkfAdEUM_lE_tqnVeA&sig2=2We4NHFPnsgNxZhOzqlaLA&bvm=bv.1355534169,d.bGE (https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDIQFjAA&url=http%3A%2F%2Fspirainternational.com%2Fhp_oyst.php&ei=8_fqUJYeyNLhBO27geAD&usg=AFQjCNEY9_SDGlBQYkfAdEUM_lE_tqnVeA&sig2=2We4NHFPnsgNxZhOzqlaLA&bvm=bv.1355534169,d.bGE)
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Mai 05, 2013, 05:48:09 PM
Citat din: radasous din Ianuarie 07, 2013, 09:53:07 AM
Salutare,
M-am amestecat si eu in campania demarata de George Whisstock, am cumparat planuri pentru o barcuta mica, Design 037.
http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.04&design=37 (http://www.whisstock.com/page_02.php?page=02&page_id=2.04&design=37)
Salut.Am cumparat si eu Design 037 si tocmai studiez planurile.Ce zici,merita sa ne apucam?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Mai 06, 2013, 10:47:39 AM
Salut,
De meritat merita, este o barcuta mica si distractiva, numai buna pentru aliniat nervii, cel putin mie asa mi se pare. Si cred ca se poate construi si relativ ieftin, cu placaj de exterior si rasina pentru pardoseli (de fapt amorsa pentru pardoseli epoxidice, asta este mai fluida decat rasina de la Polydis si poate inveseli un placaj  mai amarat). Sunt nehotarat la urmatorul proiect pe care sa il incep, 037, Enigma, Whitey-ul de 5m.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: gvincentiu din Mai 06, 2013, 02:06:05 PM
Zi-ne la ce vrei sa o folosesti si te sfatuim noi. Bine sau rau, tu hotarasti.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Mai 10, 2013, 02:31:49 PM
Citat din: radasous din Mai 06, 2013, 10:47:39 AM
Salut,
De meritat merita, este o barcuta mica si distractiva, numai buna pentru aliniat nervii, cel putin mie asa mi se pare. Si cred ca se poate construi si relativ ieftin, cu placaj de exterior si rasina pentru pardoseli (de fapt amorsa pentru pardoseli epoxidice, asta este mai fluida decat rasina de la Polydis si poate inveseli un placaj  mai amarat). Sunt nehotarat la urmatorul proiect pe care sa il incep, 037, Enigma, Whitey-ul de 5m.
hopa.ce-i cu amorsa asta, ca nu am mai auzit? a folosit cineva? ce  diferenta de pret e fata de epoxi?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Mai 10, 2013, 06:14:27 PM
Am folosit eu, aproape de 30 litri  :) Este rasina epoxidica folosita ca amorsa pentru pardoseli epozidice din mediu industrial, se da direct pe beton. In intaritor sunt adaugati ceva aditivi pentru a o face mai prietenoasa cu betonul. Cred ca de la aditivi devine mai fluida decat cea de la polydis. Eu am cumparat de la ceva fabricanti din Slatina, Sovecord se numeste firma. In urma cu doi ani era in jur de 350 lei kit-ul de 7 litri.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: mario38 din Mai 11, 2013, 12:30:07 PM
Citat din: radasous din Mai 10, 2013, 06:14:27 PM
Am folosit eu, aproape de 30 litri  :) Este rasina epoxidica folosita ca amorsa pentru pardoseli epozidice din mediu industrial, se da direct pe beton. In intaritor sunt adaugati ceva aditivi pentru a o face mai prietenoasa cu betonul. Cred ca de la aditivi devine mai fluida decat cea de la polydis. Eu am cumparat de la ceva fabricanti din Slatina, Sovecord se numeste firma. In urma cu doi ani era in jur de 350 lei kit-ul de 7 litri.
si accepta si armarea cu fibra de sticla ?
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: radasous din Mai 11, 2013, 12:38:49 PM
Citat din: mario38 din Mai 11, 2013, 12:30:07 PM
Citat din: radasous din Mai 10, 2013, 06:14:27 PM
Am folosit eu, aproape de 30 litri  :) Este rasina epoxidica folosita ca amorsa pentru pardoseli epozidice din mediu industrial, se da direct pe beton. In intaritor sunt adaugati ceva aditivi pentru a o face mai prietenoasa cu betonul. Cred ca de la aditivi devine mai fluida decat cea de la polydis. Eu am cumparat de la ceva fabricanti din Slatina, Sovecord se numeste firma. In urma cu doi ani era in jur de 350 lei kit-ul de 7 litri.
si accepta si armarea cu fibra de sticla ?
Desigur, am pus si o poza "armata"
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: cristi_pescar din Mai 11, 2013, 03:52:06 PM
Si eu folosesc acum asa ceva la barca la care lucrez. A costat 230 de lei un kit de 6 litri. De la Europlastic.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: nicabogdan1 din Mai 13, 2013, 06:10:43 PM
Citat din: cristi_pescar din Mai 11, 2013, 03:52:06 PM
Si eu folosesc acum asa ceva la barca la care lucrez. A costat 230 de lei un kit de 6 litri. De la Europlastic.
Ceva poze, daca se poate? Multumim.
Asta e  produsul?   TOP EPOXI AMORSA
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: iliviu din Mai 13, 2013, 08:44:38 PM
...da, Top Epoxy se numeste. E f. buna rasina. Am folosit si eu 2 kit-uri, insa, trebuie sa va spun ca un kit a fost cu probleme. Nu polimeriza. Pur si simplu, nu polimeriza nici la temperaturi inalte. L-am dus inapoi si mi l-au schimbat.
Titlu: Re: Metoda merita atentie
Scris de: catalingr din Iunie 29, 2015, 01:18:47 AM
Citat din: iliviu din Decembrie 10, 2012, 02:47:37 PM
De ceva timp cochetez cu ideea de a construi ceva gen Whitehall 17 (http://www.whitehallrow.com/rowboats/wh_17_sail.php (http://www.whitehallrow.com/rowboats/wh_17_sail.php)). Momentan nu-mi permit sa cumpar planurile, dar, cautand ceva asemanator (free), am gasit modelul Blackfly si, sunt aproape hotarat sa incep sa cumpar materiale.
Mi-ar prinde bine putin schimb de experienta cu cineva care a construit deja una.

Detalii despre ce si cum se face, am gasit pe un site japonez (http://www012.upp.so-net.ne.jp/kane-toku/Acorn-framepage.html (http://www012.upp.so-net.ne.jp/kane-toku/Acorn-framepage.html)). Chiar daca e in japoneza, dati click pe meniul numerotat din stanga. Merita vazut.

offtopic:Daca e cineva interesat de o canoe, ii pot oferi planurile pentru Hiawatha. (http://bearmountainboats.com/plans/canoe-plans/#!/~/product/category=2192040&id=8201242 (http://bearmountainboats.com/plans/canoe-plans/#!/~/product/category=2192040&id=8201242)).