Va rog un sfat si ceva argumente referitoare la alegerea unei barci de aluminiu. Ce tehnologie constructiva este de preferat : prin sudura sau nituire ?
Multumesc anticipat.
sudura - rigiditate mai mare, greutate ceva mai mare, pret mai mare, infiltratii zero
nituire - flexibilitate mai mare, greutate ceva mai redusa, multe oferte in piata sh, risc mai mare de infiltratii la barci vechi, insa cu posibilitate de remediere
Din pacate, o lovitura serioasa in ambele variante e probabil sa nu se mai poata repara decent, mai ales daca a afectat geometria.
La barca noua romica(motocraft) spunea ca da garantie 5 ani, barca mea (nituita) are minim 25 ani, am inlocuit 5-10 nituri dar tot mai "plange" pe undeva, insa nimic deranjant. Poate in primavara sa o umplu cu apa daca o sa imi vina cheful de bricolaj.
Raspunsul deci la intrebarea ta este... depinde de ce consideri important ca si beneficii.
Multumesc ptr. raspuns Sosoktm. Alegerea,acum, e mai usoara ptr. mine.
Si eu iti recomand la fel,tot de aluminiu,imbinare prin nituire,sa aiba oglinda de 51 cm,minim de lungime 4.40 m,am urmat sfaturile tot de la sosoktm,un tip extraordinar!,motorizare maxim 25 hp,recomandat 2 timpi.
e ok sa aiba oglinda inalta, insa eu nu am avut probleme cu cea de 42cm pana acum. Daca dai tare cu spatele contra valului/vantului, tot mai sare apa in barca. Spun asta pentru ca e probabil ca cea mai mare majoritate a celor interesati de barci de alu sa cumpere ceva sh, deci nu as face din inaltimea oglinzii un criteriu de apreciere, conteaza mai mult starea si forma barcii. Asa cum spune si panteras (multumesc pt aprecieri, ma bucur ca esti multumit de noua achizitie), pentru orice altceva decat lacuri mici nu as cauta barca sub 14 picioare (aprox 430 cm). Un 15-20 cai si gata treaba.
Atentie insa ca exista(rare totusi) barci de alu de tip "walk through" , sunt semnificativ mai grele decat varianta cu banchete.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri/opinii/sfaturi. Mi-am luat barca. Sudata.
Va rugam, ne puteti pune, de curiozitate, 1-2 poze, dimensiunile, unde a fost construita si cat a costat?
Cu placere va dau toate detaliile.. Aici , https://www.youtube.com/watch?v=3T5o5nMs60c (https://www.youtube.com/watch?v=3T5o5nMs60c) , puteti vedea barca ce mi-a placut si pe care am luat-o,tinand cont de locurile in care ies eu pe apa.. Are 3,7 m si 52 kg, 1,50 m latime.(ptr. mine e foarte importanta greutatea barcii, ptr. ca o car pe masina.). Barca e SH din Iun 2013 si arat cf. foto atasate.Are 4 iesiri la apa(se vad amprentele de prindere a motorului pe oglinda). Am vazut-o la treaba pe lacul Garda, unde se pot vedea destule astfel de barci. E luata printr-o cunostinta din Milano, asa ca nu este relevant cat am data eu pe ea, comparativ cu ce se gaseste/ofera SH ptr. barcile din aluminiu, sudate. Nituite se gasesc mult mai multe, e adevarat, dar sudate....
Alte detalii : http://www.barcheinalluminio.it (http://www.barcheinalluminio.it) . Aici gasiti totul inclusiv preturi,caracteristici,detalii tehnice ,etc.
Alte video cu barca mea (modelul meu) :
barca in alluminio ally 370 Filmato 1 (http://www.youtube.com/watch?v=mzwt09LT824#) VIDEO 1
barca in alluminio ally 370 Filmato 4 (http://www.youtube.com/watch?v=PnTGYQtMJoQ#) VIDEO 2
barca in alluminio ally 370 filmato 5 (http://www.youtube.com/watch?v=BFkcJOuvnpA#) VIDEO 3
Daca mai doriti si alte detalii, va raspund cu placere (daca ma pricep).
avem aici un filmulet ... cum se produc ...
https://www.youtube.com/watch?v=-KYo5PJrHq8 (https://www.youtube.com/watch?v=-KYo5PJrHq8)
Sa o stapanesti sanatos !
traversele de pe podea sunt sudate sau nituite? Din descrierea producatorului nu rezulta decat ca are chila sudata. Sa o porti cu placere!
Daca nu e prea dificil sa o rasucesti, as aprecia cateva poze cu ea intoarsa, longitudinal, din prova si pupa.
@Gabytzu : multumesc,abia astept sa o vad pe apa .
@Sosoktm: nu stiu daca este sudata sau nu,chila. Din pacate ,barca este "parcata'' departe de mine.
Am mai facut sapaturi, are nituri doar la banchete, restul sudura. Asteptam filmari si impresii dupa ce te dai cu ea, cred ca zboara cu 15 cai!
Vreau sa-i fac podina si nu stiu de care : tego sau gratar din lemn. Din ce esenta ,etc.?Sau poate alta idee. Nu stiu cum se face fixarea pe traverse a podinei. Ma poate ajuta cineva ?
Tabla de aluminiu striata, si spatiul umplut cu polistiren sau spuma pentru a mari flotabilitatea si ridigizare (vezi poze atasate).
pai si ce legatura are cu ce intreaba nakasone? Mai sus exista poze cu barca lui, totul e la fel, doar ca la 90 grade diferenta :)
Interesante ar fi mai multe detalii despre aceasta barca, mai ales privind comportamentul pe apa.
Barca din pozele postate de mine este in stadiu de constructie (nu de persoana mea) si era o idee despre o posibila podina, si ca fixare, se poate prinde de traverse cu pop-nituri.
Cel care o construieste a spus ca va umple spatuiul dintre chila si podina cu polistiren si in acest fel ii va asigura si flotabilitatea.
In trecut, a mai construit o barca (care a vandut-o) si la fel a procedat:
http://olx.ro/oferta/barca-aluminiu-de-pescuit-si-agrement-ID26dYb.html (http://olx.ro/oferta/barca-aluminiu-de-pescuit-si-agrement-ID26dYb.html)
Aceasta din urma este mai mare, de 4.30m (a progresat omul, si in privinta dimensiunilor si a finisajelor) si inca nu a fost scoasa la apa pentru ca nu e terminata.
Daca nakasone doreste mai multe detalii cum sa confectioneze podina si cum s-o prinda ii pot da un PM cu numarul omului, care e deschis la orice comentariu si cred ca ar ajuta macar cu sfaturi pe cineva care ar avea nevoie.
Alte poze cu barca mai jos:
barca arata foarte bine, felicitari constructorului. Este prima pe care o vad cu respectarea unor principii normale aplicabile la astfel de barci. Singura mentiune este cea privind folosirea de popnituri (nu pocnituri) pentru fixare a diverselor elemente (nu podeaua). Niturile pline sunt mult mai rezistente si nu cedeaza in timp. Nu sunt asa de complicat de batut, mai ales ca din poze rezulta ca la partea submersa a barcii s-a folosit sudura.In rest are forme bune, greutate decenta, pret la fel.
As mai avea o mica rezerva privind imbinarea foilor de aluminiu la jumatatea barcii, poate fi un punct sensibil.
Chiar te rog sa ne trimiti poze mai detaliate cu cea de 430 cand va fi gata, ideal si cu toate etapele constructiei.
Barca este realizata in totalitate prin sudura, doar acele intarituri longitudinale sunt prinse prin nituire normala (din discutiile avute). Sudurile sunt mascate si intarite de acele corniere. La barca precedenta a folosit cornier doar la chila.
La fixarea podinei nu stiu cum o prinde, si eu mi-am dat cu presupusul gandinduma ca nu are acces si pe cealalalta parte a imbinarii pentru a folosi nituri si foloseste popnituri.
De vopsit nu pre stie cum s-o faca. Cel care a cumparat-o pe cea din anunt ar fi vrut-o in culori de camuflaj, dar nu a vopsit niciodata asa si nu stie cum ii va iesi.
Acum functie si de ce vrea cel care o foloseste: daca e pentru agrement e ok alb cu albastru; pentru un pescar, probabil culori de camuflaj.
Constroctorul nu prea le are cu calculatorul. Poate il conving sa-si faca cont, si sa participle in mod direct la discutii pe acest forum.
Mai inserez si alte poze care le am:
@peb5 : multumesc ptr. raspuns.
Am vorbit cu constructorul. Podina o prinde asa cum am presupus si eu.
In eventualitatea in care se doreste sa se inspecteze spatiul de sub podina se va inlatura popniturile cu acelasi burghiu cu care s-a facut si gaurirea.
Acum am si poza cu polistirenul montat.
Buna ziua la toata lumea.
Incep prin a multumi dl.Vali pentru gazduire pe acest forum,ca si dumneavoastra sunt pasionat de pescuit si iesit in natura. Prin urmare m-am decis sa-mi construesc o barca de aluminiu si a iesit asa.(vezi pozele postate de dl. peb5).
Referitor la întrebarea adresata de dl.Nakasone in legatura cu instalarea unei podine la barca dinsului ,dupa pararea mea ar merge montate niste tronsoane lungitudinale cu inaltime variabila dinspre borduri spre chila, in asa fel incit partea superioara a tronsoanelor sa descrie o linie dreapta. Prinderea tronsoanelor de traverse puteti sa le realizati cu popnituri, nu va sfatuesc sa le sudati pentru ca apare pericolul de deformare a traverselor . Peste tronsoane puteti sa motati ce vreti dvs. M-a tem ca ar trebui demontate bancutele daca vreti sa fie podina jntreaga. Daca nu o faceti fractionata. Cu stima dflorin.
Cred ca e o idee buna in a face ,,tronsoanele" longitudinale' . Eu la toate barcile am facut ranforsarile longitudinal. (barci din fibra...care se deformeaza elastic
Am vazut barca din alumuniu deformata vizibil de rolele peridocului ...Greutatea barcii a deformat tabla de auminiu in valuri intre ranforsarile transversale. Barca avea podina ...probabil spuma poliuretanica injectata sub podina...si apa. multa apa intrata acolo. Asta a ingreunat barca si a facut-o sa se deformeze plastic sub propria greutate ...pe rotile peridocului. Va dati seama cat de mult dragheaza...
Daca ranforsarile sub podina ar fi fost longitudinale ...si rolele peridocului pozitionate ...pe ranforsari ,ar fi fost mult mai bine. Chiar si deformata, longitudinal .
Am atasat un pdf 3d ...un profil de carena de glisare , in clinuri (model nordic ....inversat pe fund pt.glisare si normal pe bordaje) cu spatii de depozitare longitudinale. Aceste flotoare ranforseaza fundul, si cresc foarte mult stabilitatea statica a ambarcatiunii ...obligand persoanele sa calce pe centru ...si , nu numai ...apa intrata in barca de la ploaie... sau valuri, va sta in cel mai jos nivel al carenei, si pe centru !!! (adica nu creaza dezechilibru static ..).si de unde va putea fi scoasa usor ...manual sau cu pompa de santina.
In cazul paiolului...podinei ..o cantitate de 100 de litri de apa ...care se plimba prin barca in functie de locul in care calca ocupantii ...devine periculoasa. Este deasupra centrului de flotabilitate al carenei ...DAca barca se inclina usor spre babord...toata apa se va deplasa cu masa ei dar si cu o viteza acolo si va ceda energia in babord . Se rastoarna... :'(
am adaugat si un jpg...ca nu stiu daca vedeti 3d-ul.
Fritz,
vorbim de barci pana in 5 metri si cu latime maxima (la copastie) de 1,7-1,8 m. La nivelul podelei raman deci in jur de 1,3-1,5m. Daca adaugam spatiile de depozitare/flotoare longitudinale vom ramane cu un interior de barca gonflabila (60-90 cm), probabil vor trebui manevre de balet si o imbratisare stransa pentru ca 2 ocupanti sa treaca unul pe langa celalalt. Cred ca solutia cu rezerva de flotabilitate sub podea, ca alternativa a flotoarelor in banchete, este singura de luat in seama, desigur cu riscurile aferente de a se umple cu apa daca nu este un compartiment etans. Pentru barci de alu nici eu nu sunt de acord cu sustinerea doar pe role, mai ales pentru o barca mai grea. Pe a mea o caram pana de curand pe un peridoc improvizat dintr-o remorca de motociclete, la care adaugasem 2 role de chila. Cand barca e fara motor nu e nici o problema, dar pentru ca am trecut de la 15 la 25 cai nu mai dau motorul jos de pe barca. Deoarece ultima rola nu e chiar sub oglinda, ci la aprox 50 cm mai in fata(pentru ca sarcina verticala statica pe carligul de remorcare sa fie minima), am vrut sa evit deformari plastice date de balans vertical+greutate motor si am manufacturat suporti ce sa preia cam toata greutatea ce apasa static pe rola de la oglinda. Adaug si o poza cu o mini-podea tot manufactura proprie, fixata cu popnituri care asigura confort la pescuit pentru pescarul din prova. Pentru cel de la motor, adica io :D, nu am considerat ca e necesar, unghiul de stelaj e suficient de mic si nu deranjeaza.
Chiar si asa, am facut destule drumuri cu motorul pe barca sprijinita pe 2 role si ancorata in chingi fara nici o problema. Cred ca la acest gen de barci, pe care le consider ultrausoare, cel mai important rol structural il are chila si traversele/flotoarele intre borduri.
vorbim de barci pana in 5 metri si cu latime maxima (la copastie) de 1,7-1,8 m.
DA! Exact despre barci usoare vobim (scriem)
Astea se rastoarna primele cand apa se plimba liber prin ele...Barcile mici si foarte usoare in care apa se poate deplasa transversal...sunt un real pericol pentru ocupanti.
Apa isi ia tributul de cate ori gaseste ocazia ...E bine sa inveti ceva...din experienta altora.
Asa este. Trebuie pastrate numai rolele de chila si in locul rolelor laterale montate doua lonjeroane de 10-15cm latime si invelite cu mocheta (de sters pe picioare la intrare) fix cum a pus dl sosoktm la remorcuta, pentru ca nu i-ti distruge barca hula si tangajul cit i-ti distruge vibratiile si loviturile produse de peridoc. Acum se mai pune problema si de peridoc, daca el are masa mxima autorizata de 700kg sau 900kg pentru barcile noastre care au 150kg cu tot cu motor este prea rigid. De exemplu al meu are masa maxima de 400kg si tot mi se pare ca zdruncina barca cu toate ca i-am reglat suspensia la minim(dar ce sa facem cumparam si noi dupa buget si cum le gasim).Si daca i-mi permiteti un sfat dl sosoktm puteti sa montati un suport din zona palcii de anticavitatie a motorului( cind motorul este ridicat ) si sprijinit de remorcuta. Asa se reduce mult presiunea pe oglinda.
Ma bag si eu.
La barcile mici din AL ramforsarile sunt esentiale din cauza flexibilitatii materialului. Ele sunt sunt sunt si longitudinale, dar si transversale.
Ramfoarsarile longitudinale pe pe exteriorul barcii, sunt formate din chila, chines, ondulari longitudinale in tabla (clinuri), si copastie. Copastia se face din profil teava dreptunghiulara cu peretele de 3-4 mm. Este un membru esential.
Pe interior se mai foloseste un fel de profil jumatate de cerc si aripioare, cam ca litera greceasca omega, (cum a folosit si constructorul) acesta merge pe perimetrul barcii si se amplaseaza cam la nivelul podelei. si se monteaza astfel incat sa stea paralel cu linia de plutire. In acest profil se poate prinde apoi podeaua folosind holzsuruburi. Oricum, exista barci la care acst profil nu este prezent.
Ramforsarile transversale sunt formate din coaste - acelasi profil "omega" asezate in interior si atasate de barca. Aceste "coaste" merg doar pina la ramforsarea aceea longitudinala. Banchetele sunt si ele elemente de ramforsare iar in cazul barcilor cu podea ramforsarea o reprezinta insasi podeaua, plus eventual banchetele.
Podeaua se monteaza cu holzsuruburi de inox pe perimetru, si se pot suda si membri verticali de acele coaste, astvel incat sa se rigidizeze si mai bine.
Acum, daca barca din imagine nu este din tabla foarte groasa, cum nu are coaste profilate, este esentiala sudura coastelor continuu de membrii aceia transversali, altfel, va "lucra" in regim de planaj, de la sarit pe valuri. Constructorul a adaugat ramforsari longitudinale (lonjeroane) ceva mai sus, iar dupa prinderea banchetelor de aceste ramforsari, barca va fi foarte solida.
Tot esential esta sa se lase un tunel chiar de-a lungul chilei (asa cum probabil a si facut), astfel incat apa sa ajunga la pupa, de unde sa fie scoasa cu bilge pump. Podeaua in general nu se face pina la pupa. Macar in centru trebuie lasat loc de acces sa bagi mana cu ispolul daca e sa scoti apa manual. Trebuie si loc sa se stringa apa - de la ultima coasta pinala pupa ar trebui sa fie fara spuma Acolo se pune o pompa de santina.
Deasemenea se mai face chiar la imbinarea chilei cu oglina (cativa cm mai sus) o gaura in oglinda, cu "liner" de bronz si cu dop. Pe aceasta gaura se scurge apa de ploaie cand barca e pe peridoc. Barca se tine pe peridoc fara acest dop, asa cum a zis constructorul, role pe chila, si sanii cu mocheta.
Singura problema pe care o vad e ca oglinda nu este rigidizata cu membri care sa o ataseze de podea (coaste). Deasemenea nu stiu din ce e facuta copastia.
Cautati "DIY aluminum boat floor" si uitati-va la poze de barci fara podele.
PERIDOCUL, daca e din cel cu cu supensii pe arc lamelar, se pot soate arcuri pina cand nu mai e rigid. In cazul celor cu suspensii de cauciuc, se cumpara elelentele de suspensie pt greutati mai mici.
Barca este in faza de constructie. Bancutele are sa vina montate pe lonjeroanele superioare si care sub ele o sa vina polistirenul bagat in doua foi de aluminiu si care coboara pina in podea. Traversele sint prevazute cu o gaura pe centru pentru scurgerea apei la fel si polistirenul. Oglinda este aproape finalizata dar nu am pus poze cu ia. Promit ca o sa pun poze cu barca cind o sa fie gata.
Am revenit cu poze referitor la oglinda.
Mersi de pozele cu oglinda. Rigidizare si dop :)
Adevarul e ca arata foare bine pentru o barca din AL homemade. Impresionant. Jos palaria!
Doar copastiile acelea, asigura-te ca sunt solide. Ar trebui sa suporte un om de 100 kg care sare pe ele. In experienta mea, toti pasagerii calca pe copastie cand intra in barca.
Abia astept sa o vad la teste cu un 20 CP
Sunt placut impresionat de felul cum lucrezi la barca.Presupun ca ai un atelier bine dotat pt. lucru in aluminiu si maini dibace.In ce oras locuiesti?Felicitari! Urmaresc cu interes ceea ce faci.Ai facut bine ca ai deschis topicul si astept finalizarea lucrarii si proba pe apa,Succes!!
Multumesc foarte mult dl Mihai. In realizarea acestei barci m-au limitat foarte mult lipsa materialelor si a sculelor. M-am aprovizionat in general de la magazine gen Dedeman si Bricostore. Am fost nevoit sa inadesc tablele pentru ca ei aduc numai la dimensiuni de 1/2 sau 1,25/2,5m fapt care am muncit in plus si cel mai important este inestetica barcii, ca restenta nu se pune problema pentru ca sudura in TIG este cea mai buna. Copastia este facuta din profil patrat de 20/20/2mm extrudat si vreau sa fac dupa montarea bancutelor un fel de ranforse din copastie in bancuta. Tabla folosita la partea submersa si oglinda este de 2mm si bordurile din 1,5mm, cornierele din aluminiu extrudat 30/2 si20/2mm.Pe viitor daca m-a juta Dumnezeu vreau sa dispara lonjeroanele acelea înlocuind cu ambutisari in tabla si copastia rotujita (sectiune ovala) care sa vina si in interiolul barcii si mai lata. Din pacate motorul meu este de 8cai si sigur cum spunea-ti si dvs. un 15 sau 20cai ar fi ideal. Am un prieten care are un Jonson de 25cai am sa-i fac o proba si cu acesta(macar la jumatate de turatie) sa-mi fac o idee cam ce motor ar trebui. Cu stima Florin.
Multumesc foarte mult dl Dany.
Lasa -ne cu ''domnul'',Aici suntem intre prieteni.Scormoneste ''net-ul''si s-ar putea sa gasesti tabla la lungimi mari ,treaba care te v-a ajuta f. mult.Orasul din care esti!!???
Barca ta arata foarte bine pt. o barca home made. I-ar mai fi trebuit vreo doua intarituri la oglinda ...in zona de prindere motor ...si cum zicea @Mihai99 ...o zona mai joasa spre pupa de unde sa poti scoate apa ...si pe oglinda jos un dop de golire.
Arunca-ti un ochi si aici ///
http://www.cncmarine.com.au/FreeBoatPlans.htm (http://www.cncmarine.com.au/FreeBoatPlans.htm)
Sunt 3 planuri free ...3 barci din aluminiu ...4.2m, 5m si una mai mare. Le descarci...dezarhivezi si vezi cam cum fac si altii ranforsarile.
Succes. A doua barca va fi mai buna ca prima ...dar nu asa reusita ca a 3-a. :)
@fritz...nu stiu de ce te aprinzi asa, ca nu a fost un atac la persoana. La barca de genul asta nu prea vad in ce context se poate aduna atata apa. Nu sunt suficient de mari incat sa iti pui problema ca se aseaza brusc prea multi pasageri pe margine astfel incat apa adunata sa basculeze barca. Mai degraba se tumbeaza daca virezi prea brusc. Problema reala la constructia cu paiol este acumularea apei in spuma si ingreunarea excesiva a barcii.
@dflorin...felicitari inca o data pentru manufactura. Pentru ca imi pare ca esti deschis la discutii, voi face mici comentarii si sugestii, nu mi-am permis anterior pentru a nu deranja, sper sa nu fie inteles gresit mesajul meu . Cred ca intariturile longitudinale de pe bordaj nu au un rol semnificativ structural, mai ales ca sunt din aluminiu ordinar, fie el si extrudat. Aliajele folosite uzual pentru acest gen de barci au o duritate mult mai mare. coastele si intariturile longitudinale de pe partea submersa a barcii par foarte ok realizate dar asa cum spune si mihai99, sudura trebuie sa fie destula astfel incat sa rigidizeze beton.Personal as renunta si la profilele longitudinale de pe fund, coastele sunt destul de dese. Eventual 2-4 profile chiar sub podea si gata. Profilul folosit pentru chila si pentru imbinarea fundului cu bordurile imi pare mult prea mic, in special cel de la chila. Practic majoritatea solicitarilor in mars se descarca in chila si copastie, ele asigura rigiditatea perimetrala,deci pe astea le-as face cu material mai gros. Inteleg ca vrei sa faci flotoare si in bancute, dacas tot ai bagat spuma sub podea cred ca mai degraba e util sa faci spatii de depozitare iar bancuta centrala sa poata fi repozitionata , eventual un sistem cu posibilitatea de a mota in cateva pozitii prestabilite. E pacat sa renunti la posibilitatea de a tine spatiul dintre prova si pupa cat mai putin aglomerat de "mobilier" , in special daca vei folosi barca pentru pescuit. Asa cum sugereaza si alti colegi, spatiul dintre cea mai din spate coasta sin oglinda l-as lasa liber pentru a se utea scoate apa cu ispol/burete sau pentru montarea unei pompe de santina. Umarul oglinzii l-as prinde de zona chilei, nu peste podea. Se vede ceva intr-o poza dar nu e clara solutia de constructie pe care ai ales-o pentru asta.
@mihai99.....cred ca rezista fara probleme copastia la un adult de 100 kg, insa e foarte probabil ca la manevra asta sa aduca apa in barca :). Nu vad ce barca v-hull de alu si sub 4,5m sa fie destul de foolproof la pasageri care vor sa urce sau coboare folosind copastia in loc de
scara :)
Nu stiu alti colegi ce parere au, dar eu abia astept sa vad cum merge barca asta pe apa si cum va fi urmatoarea constructie a lui dflorin.
@Sosoktm...imi pare rau ...dar interpretezi gresit. Nu m-am aprins de loc. Mi-am spus parerea.
Stii ceva? Am scris cu stanga...ca dreapta o am in ghips.
Am apreciat ce a facut omul asta. :)
Aici pe forum daca poti da un sfat bun... fa-o. Daca poti invata din greselile altora ...fa-o. E mult mai bine.
Fiecare e liber sa aleaga solutia cea mai buna sau cea mai accesibila lui. numai bine !
nu-i bai domnule, e o pasiune prea frumoasa pentru a fi umbrita de lucruri pasagere! Chiar e de apreciat munca lui dflorin, pentru o barca facuta in sopron este senzationala. Multumesc pentru sfaturi, oricund vor fi bine primite ;)
@dflorin ma bucur ca ti-ai depasit temerile fata de calculator si ai intrat pe forum pentru a participa direct la discutii.
Vis a vis de comportamentul pe apa a barcii construite anterior, imi permit sa pun link-ul: https://www.youtube.com/watch?v=2xGhW4LjLP0 (https://www.youtube.com/watch?v=2xGhW4LjLP0)
Cred ca un comportament asemanator (sau mai bun) sa aiba si noua barca.
Aceasta din urma avand o lungime considerabila mai mare cred ca se va aseza mai bine pe apa. Si latimea este mai mare, dimensiunile la oglinda ale barcii fiind prezentate in poza atasata:
Am sa incerc sa raspund cit mai obiectiv tuturor colegilor .Pentru dl.dany...sint din Odobesti-Vrancea. Referitor la aprecierile dl.Sosoktm cu privire la copastie si chila cred ca nu-i mai pot face nimic (nu ma mai apuc de modificari pentru ca m-a uscat cu banii...nu stiu cum de m-a mai suporta sotia), cu pompa de santina este o idee foarte buna si intrebarea mea ar fi daca exista pompe manuale (asta ar fi usor de modificat podea...polistiren) intreb asta pentru ca motorul meu este mai vechi si nu are alternator pentru incarcarea baterie. Polistirenul la bancute m-a tot gindesc sa-l pun sau sa nu-l pun ,parca ar fi prea putin numai ala pe chila(dupa calculul meu ar fi in jur de 0,20m cubi),dar cum spuneati si dvs.si eu prefer spatiu cit mai mare in barca. Va spun sincer ca dea bea astept sa o termin si sa o scot la apa pentru ca mi-a mincat zilele.Cu stima Florin.
Salut Florin si bun venit pe forum. Felicitari pentru lucrarea deosebita, si in plus pentru modul deschis si constructiv cu care comunici cu lumea de pe forum. In plus, propun sa ne spunem pe nume, fara prea multe "domnii" :).
Desi personal nu sunt atras si nu ma pricep prea tare la barcile de aluminiu, cred ca lucrarea este excelenta pentru o barca facuta in regie proprie. As vrea sa mai adaug cate ceva, daca mi-e permis:
- nu-mi dau seama daca polistirenul din santina (cel din poze) e expandat obisnuit sau extrudat. Cred ca ar trebui folosit extrudat, fiind cu celula inchisa, fiindca expandatul obisnuit trage apa in timp.
- oglinda e bine sa fie protejata cat mai bine cu un material impermeabil, ideal rasina epoxidica, mai ales la margini. Am schimbat oglinzi din placaj la barci de aluminiu, si pot spune ca zona prinsa in profilul U a fost intotdeauna putrezita, la oglinzile neprotejate.
- chiar daca "ochiometric" barca arata bine, nu strica o verificare dpdv al normativelor, in primul rand la hidrostatica (stabilitate, flotabilitate), plus esantionaj (structura). Asta ca sa fii cu inima impacata ca ai facut totul pentru a optimiza comportamentul barcii in orice imprejurare.
In final, sa te bucuri de ea, si daca vrei, sa ne pui cand da caldura si ceva filmulete pe apa. Respect, Vali, Galati.
D-le.Peb5 m-a bucur ca a-ti intrat iar pe ,,Barca aluminiu,, , daca nu m-a batea-ti dvs. la cap sa-mi iau inima-n dinti si sa intru pe forum nu puteam sa aflu atitea informatii utile. Stiu ca a-ti fost suparat in ultimele zile in care a-ti spus ca renuntati la barca de aluminiu din cauza banilor dar haideti sa nu renuntam asa repede si sa continuam sa ne realizam visele. Cu stima Florin.
D-le.Vali. I-mi cer scuze ca v-a raspund decalat (stateam de vorba cu prietenul meu peb5... Petrica la telefon) Intradevar polistirenul este extrudat...m-am gandit si la oglinda cu vopseaua si aveti perfecta dreptate dar sa stiti ca sint afon cu rasinile ...habar nu am cum arata substantele alea. Pe viitor am sa m-a perfectionez . In cazul calculelor de dinamica flotabilitate si siguranta nu am itreprins nimc in aceasta privinta (nici nu m-a pricep si nici nu am acces la vreun program de calcul) am construit-o dupa niste informatii minime inspirindu-ma dupa alte barci. Aici idraznesc sa cer ajutor colegilor de pe forum care sint specializati in astfel de chestiuni.
Sa-nteleg ,ca barca asta ai facut-o din pasiune pt. pescuit si nu ai precupetit nici un efort construind-o,avand poate si ceva animozitati in familie din pricina ei..... >:(.Suntem alaturi de tine si te sustinem[macar cu gandul ;)].Multi dintre noi am trecut prin asa ceva cand trebuia sa ne vedem cate un vis implinit.Si cum spunea Fritz ,ai sa vezi cum o sa-ti iasa urmatoarele, caci se vede ca ai mana buna si mijloacele necesare.La urmatorul proiect ai sa aduci imbunatatiri sunt convins, caci baietii priceputi sunt cu ochii pe tine,si ai sa primesti sfaturi pretioase.Dupa mine, ar trebui sa alegi de pe un site de specialitate un plan de barca care sa-ti placa si care sa se potriveasca nevoilor tale,si respectand in totalitate indicatiile,cotele,materialele,as putea pune pariu ca vei reusi sa faci orice barca vei dori,pt. ca esti bun,man...Spor.
Nu dati cu pietre! toata lumea vorbeste de spuma sau polistiren pentru a umple spatiile goale care ar trebui sa asigure o flotabilitate marita. Nu se pot utiliza PET-uri goale?
Bineinteles ca se pot utiliza si pet-uri, dar e mult mai greu de obtinut un volum suficient, adaptat formei santinei la o barca avand fundul in V. Pe cand polistirenul se poate debita astfel ca sa incapa la fix in spatiul ingust de sub paiol.
Iar pet-urile se contracta foarte mult la frig (scoate un pet afara din casa pe frigul acesta si vei observa cum se strange). Vei avea o variatie a flotabilitatii functie de temperatura.
Citat din: dflorin din Ianuarie 15, 2015, 06:19:54 AM
Multumesc foarte mult dl Mihai. In realizarea acestei barci m-au limitat foarte mult lipsa materialelor si a sculelor. M-am aprovizionat in general de la magazine gen Dedeman si Bricostore. Am fost nevoit sa inadesc tablele pentru ca ei aduc numai la dimensiuni de 1/2 sau 1,25/2,5m fapt care am muncit in plus si cel mai important este inestetica barcii, ca restenta nu se pune problema pentru ca sudura in TIG este cea mai buna. Copastia este facuta din profil patrat de 20/20/2mm extrudat si vreau sa fac dupa montarea bancutelor un fel de ranforse din copastie in bancuta. Tabla folosita la partea submersa si oglinda este de 2mm si bordurile din 1,5mm, cornierele din aluminiu extrudat 30/2 si20/2mm.Pe viitor daca m-a juta Dumnezeu vreau sa dispara lonjeroanele acelea înlocuind cu ambutisari in tabla si copastia rotujita (sectiune ovala) care sa vina si in interiolul barcii si mai lata. Din pacate motorul meu este de 8cai si sigur cum spunea-ti si dvs. un 15 sau 20cai ar fi ideal. Am un prieten care are un Jonson de 25cai am sa-i fac o proba si cu acesta(macar la jumatate de turatie) sa-mi fac o idee cam ce motor ar trebui. Cu stima Florin.
As vrea daca se poate sa ne tutuim, asa cum sugereaza si ceilalti colegi de forum. Asta nu implica vreo lipsa de respect, din contra.
Revenind la barca.
Dupa cum arata chines s-ar putea sa gliseze cu 8 cp, poate chiar in 2 persoane.
Cred ca va duce fara probleme 25 CP - doar copastia si oglinda (intariturile) sa tina. Dupa cum am spus copastiile pe barcile de aluminiu pe care le-am vazut, dar si pe barca mea sunt foarte solide.
Cred ca e o idee buna ca ramforsarea oglizii sa vina in podea, din moment ce podeaua e ancorata in toti membri transversali si implicit coaste. Ar trebui sa te gandesti la spatiul de la pupa pentru adunat si scos apa intrata in barca. Acea apa va intra in barca pina la urma : ploaie, un val mare care arunca apa inauntru, o scurgere pe la nituri(nu e mare lucru) dar trebuie sa scoti cumva apa aia.
in caz ca decizi sa lasi loc in spate, ramforsarea se poate face partial in chila si partial in podea.
Oricum, vad ca de inspiratie si idei bune nu duci lipsa (am citit si celelalte postari).
Sa o vedem cat mai repede pe apa !
PS: te inteleg cu costurile. Aluminiul nu e deloc ieftin, iar materialele necesare de sudura, ce sa mai vorbim. Vergele de aliminiu nenumarate.... numai cand ma gandesc cate buteliii de argon ai consumat si ma infior. Poate de aia sunt mai scumpe barcile sudate ;) Pasiunea e pasiune insa. Succes, si idei bune in continuare !
Cred ca o sa ramin pe pompa de santina, podeaua si spatiul ala nu este greu de modificat chiar daca am prins podeaua dar nu stiu (am intrbat mai sus) sint pompe si manuale ca motorul meu nu are alternator pentru incarcat bateria.
Mihai.Cred ca am gasit solutia referitor la pompa de santina.(acum mi-a venit o idee).Am o pompa de umflat barci gonflabile, bag furtunul de aspiratie prin podina pina la chila si cel de refulare peste bord si cind este nevoie dau la pompa (pina am sa pun o pompa mai elaborata).
Dflorin, nu cred ca are rost sa reinventezi roata si sa improvizezi cu pompe de saltea. Fie pompa automata electrica, fie versiunea manuala, adica ispol sau burete. Pentru o barca mai spartana, cum este asta, cred ca ispolul e suficient
Eu am avut pe Lynx asa ceva (http://www.yacht-tng.ro/accesorii/Pompe-60/Pompa-manuala-cu-membrana-1882) si chiar merge daca sorbul e pus bine; am avut si o pompa manuala tip pompa de umflat pneumatice (http://www.yacht-tng.ro/accesorii/Pompe-60/Pompa-de-santina-1881) dar e foarte greu de folosit, se amorseaza greu, e greu de pozitionat tuburile.
Pe amandoua le-am inlocuit pe Bouboulaki cu maxim de succes, si lipsa de stres, cu clasicul ispol si un burete.
Multumesc. Am bagat la cap. Florin.
Florin a incercat sa mai puna poze noi.
Nereusind, incerca sa le pun eu pentru el.
Multumesc Petrica
arata bine dar dk vrei o parere sincera si directa pune si tu un filmulet cu ea pe apa (in mars)
Bradutu..Trebuie sa o vopsesc si dupa aceea o dau la apa. Sper sa se incalzeasca odata afara. Promit ca am sa pun si filmulet.
cu ce motor intentionezi sa o testezi?
@dlorin ..barca arata frumos. Probabil va merge mai bine decat cateva barci facute de firme cu ..experienta. :)
Uite ..atasez si eu ...doua chestii hullNO ..este ce sa nu faci la o barca de glisare ...si hullYes...ce sa faci.
Deci in primul rand unghiul fundului ...unghiul de stelare daca poate varia intre 2 si 25 grade.
Daca vrei planare rapida cu incarcatura mare ...dar viteza mica ...pe ape linistite ...valuri mici faci unghiul intre 2 si 12.5 grade. Daca vrei viteza mai mare si siguranta ..la acea viteza mergi pe 15 grade...
Daca vrei viteza pe ape agitate ...15-25 grade. Un V mai adanc preia si socurile mai usor si e stabil dinamic.
Unghiul V-ului trebuie sa fie constant pe jumatatea spre pupa. Latimea la fel...si redanele longitudinale paralele .Gurnele paralele.
Inca 2 atasamente ..presiunile pe fund in cazul carenei cu V plat (mic) si in cazul V-ului adanc.
Iti atasez si un exemplu de ranforsare sub paiol. Ranforsarile principale sunt longitudinale . Cele transversale nu ating carena. Sunt doar distantieri.
Ce cred ca i-ar mai trebui barcii tale...flotoare mai mari. Barca plina cu apa si motorul pe ea trebuie sa pluteasca si sa sustina si 4 oameni ...( sau cati zici tu ca transporta) ...care se tin de barca ...Adica ar trebui testata ...Succes...Am schimbat rezolutia la poze ca nu se vedeau .
Mulumesc Adi pentru sfaturi. Vezi tu,cind am inceput constructia barcii nu am realizat ca trebuie tinunut cont de atitea specificatii tehnice...recunosc ca am facut-o cam dupa ureche. Acum am inteles cam cum se pune problema si trebuie sa m-a hotarasc cam pentru ce tip de apa sar preta cel mai bine(sau mai bine spus care ar fi scopul ei).Oricum mai este mult de munca pina am sa fac o barca care sa corespunda tuturor cerintelor. In vara asta poate reusesc sa-mi achizitionez un utilaj pentru ambutisat tabla si atunci scap de intariturile alea inestetice. Chiar vroiam sa discut cu tine si i-mi face o mare placere. Urmatoare barca daca o incep am sa m-a consult cu tine daca esti de acord. Polistirenul din chila ar fi undeva pe la 0,20m cubi cam putin recunosc si eu, daca ar fi sa mai adaug si in bancute ar fi undeva pe la 0,474m cubi .Pentru dl.Bradutu motorul neu este de 8cai.
Adi te rog ..,daca tot ai pomenit de unghiul de stelaj, am o poza mai mai sus cu niste cote, la oglinda...spune-mi si mie care ar fi unghiul. Multumesc anticipat.
nu e nevoie sa ma domnesti! ;D
chiar sunt curios cum se misca pentru ca la capitolul estetic stai bine!
spor la treaba in continuare ca la cum lucrezi poti avea un viitor frumos
Va glisa cu 8 cai.
Cred ca si cu doua persoane. Unghiul de stelaj e de 10 grade .
113/2= 56.5
10/ 56.5=0.1769 tg 10 grade=0.1763
Sau masurat pe poza ta ...tot 10 grade. Am atasat...
La 15 grade ai fi avut cam 15 cm inaltimea triunghiului care acum e 10...raportat la aceeasi latime.
Asta e la oglinda ...La un metru mai in fata ar trebui sa fie la fel. ;)
Multumesc Adi. Sa stii ca unghiul difera un pic spre centrul barcii prima traversa de la oglinda are inaltimea de 10 cm,a doua de 10, a treia de10,5,a patra de 11 si spatiul dintre ele este de 33cm.Spre fata ajunge undeva la 16cm dupa care scade. De asta e bine sa stii de la inceput care ar fi scopul barcii (unde o folosesti, de ce putere dispui si cam ce ai vrea de la barca.)cum ai spus si tu urmatoarea o sa fie si mai buna. I-mi plac barcile de glisaj si care sint folosite in scop utilitar in special astea de aluminiu. Ramin dator de cinste.Florin.
E bine spre jumatatea spate sa fie la aceeasi inaltime...si aceeasi latime...pe jumatatea spre pupa.
Daca ai 10, 10, 10,5 e ok.
Cel mai simplu si mai bine e sa fie la aceeasi inltime. Alegi 15 si faci traversele la fel. Sau 12 ...
Spre prova inaltate progresiv , dar dupa jumatatea lungimii barcii.
Si poti face si intariturile longitudinale paralele...facute pe un abkant ...taiate la ghilotina. Daca sunt paralele nu mai dragheaza ...Au modelat apa odata la intrare ...aluneca pana la iesire fara consum de energie in plus.
Merg pe aceeasi forma ..fara modificari ...adica frecare in plus.
Redanele longitudinale paralele si ele ...ca altfel dragheaza.
Stai ca nu am inteles, pe linga radane trebuie si intarituri longitudinale sau astea le pun in interior?
Redanele longitudinale sunt pe afara ca niste trepte...si trebuie sa fie paralele.
Am inteles acum .Trebuie numai radane pe exterior. Merci.
Cam asa arata redanele longitudinale si gurnele.
Ti-am desenat ...
Uite si o poza ..de acum 11 ani... Asa arata carena barcii din avatar. O faceam prin 2003-2004.
Redanele longitudinale sunt paralele. Se mai vad acolo doua tunele...O sa-ti povestesc si despre ele...dar nu acum. Toate fac ca barca sa se dezlipeasca de apasi sa dragheze cat mai putin...
Uite si un filmulet...Barca de concurs Seaflyer ..cu motor Selva 25 ...Trece de 100 km/ora. Vezi unghi si redane...
https://www.youtube.com/watch?v=uPfyRsW48wY (https://www.youtube.com/watch?v=uPfyRsW48wY)
sau
si Winrace sau Seaflyer cu motoare 9.9 cai. Clasa de copii. ..14 ani...Ajung la 65 km/ora.
https://www.youtube.com/watch?v=Bbw-8-nKHm0 (https://www.youtube.com/watch?v=Bbw-8-nKHm0)
Vai de mine Adi dar cum indoi eu tabla aia sa arate asa? Cred ca merge sa aplic pe ea(sa sudez niste corniere cu laturile inegale)doar asa merge.
Da . corniere cu laturi inegale sudate dealungul paralel...si pierdute stre prova.
M-am gandit si eu la chestia asta.
Ca sa fac matrita ..tot table am indoit pe abkant...am turnat fibra de sticla ...si am curbat-o dupa aia ..cu taieturi ...lipituri...etc. Tabla daca ai indoit-o dealungul si ai format redanele ..nu mai poti s-o curbezi spre prova. Devine rigida longitudinal.
Tu ai radanele mai dese la barca ta...este de inteles, este o barca exclusiv de viteza, dar pentru modelul meu de barca (adica barca utilitara) nu ar fi suficiente 4 radane ? Ca in prima poza?
Ba da . 2+2 sunt suficiente.
Nu stiu cu sudura ...ca deformeaza . Cred ca trebuie prinse doar din loc in loc...cordoane scurte. Se dilata tabla ..inegal dupa care se contracta si se onduleaza.
Ar fi buna ambutisare pt. redane. Un fel de semimatrita ...Cutit prismatic sus...si canal plin cu cauciuc jos...sau prin roluire. Dar e greu sa faci asta fara utilaje...
vreau si eu o barca care cu motorul meu de 106 kg si cu 500 kg in ea sa fuga cu 75 km/h la 4500 ture si eventual sa aiba 2 m latime si 5 lungime!
se poate asa ceva?
Asta este visul meu!
Am uitat ca trebuie sa stea 300 zile/an in apa si sa fie sigura pe Dunare cu tot ce inseamna asta!
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
se poate?
Da Bradutule ...sigur ca va merge si cu 120 ...cu barca pe peridoc in spatele masinii !!! :o ;D ;D
:'( :'( :'( :'( :'(
am incercat si eu.................
Citat din: dflorin din Februarie 10, 2015, 06:28:50 PM
Urmatoare barca daca o incep am sa m-a consult cu tine daca esti de acord. Polistirenul din chila ar fi undeva pe la 0,20m cubi cam putin recunosc si eu, daca ar fi sa mai adaug si in bancute ar fi undeva pe la 0,474m cubi .
din masuratorile pe care le-am facut la barca mea (435x165) , volumul de polistiren din banchete e de aproximativ 250 litri. Cred ca poti pastra bancuta din prova pentru depozitare si sa pui rezerva de flotabilitate doar in cea din pupa, eventual doar partial.Daca barca iese pe la 100 kg, motorul inca 50 , ar trebui ca in apa linistita sa pluteasca fara probleme cu 2 adulti in barca (socotim si volumul de apa dislocuit de persoane, ca doar nu vrem sa ramana uscati. De baza insa vor ramane vestele de salvare, cred ca e cel mai important aspect.
Si StarCraft-ul SL410 are doua redane aplicate.
Da, radanele astea nu sint greu de realizat. Cred ca merg ambutisate direct pe barca...ca sa nu mai apara aplicate.
In filmuletul de mai jos, la minutul 5:30, se poate vedea dispozitivul de care vorbea Florin intr-o postare anterioara pentru realizarea redanelor sau a altor indoituri:
https://www.youtube.com/watch?v=ZRtr6fqVTUw (https://www.youtube.com/watch?v=ZRtr6fqVTUw)
Am inceput vopsirea barcii.
Gata am termint. Urmeaza testul la apa.
Arata foarte bine,felicitari ! Asteptam o filmare cu ea pe apa.
Multumesc nakasone. Duminica poate este frumos afara si o sa-i fac o proba. O sa fac si un filmulet si am sa-l postez.
Ai reusit sa faci podina la barcuta ta?
Arata foarte foarte bine, felicitari! Ce greutate are la final?
Are in jur de 120kg.
Ce schimbare ! Arata super ! Felicitari !
Multumesc kimi. Tare a-si vrea sa ajung in vara asta la Bicaz pe lac. Nu am fost nicio data. Am inteles ca este deosebit de frumos acolo.
felicitari,frumoasa lucrare!!si un mic sfat!pune redane pe fundul barcii cu nituri,asa cind se uzeaza le poti schimba!daca faci redane prin ambutisare cu masina de roluit,nu le vei mai putea schimba,vei fi nevoit sa le sudezi,si trebuie dotare profesionala,sudura tig wig cu argon,cel putin!inca o data ,felicitari!
Multumesc Ulise. Pe viitor am sa m-a perfectionez. Deocamdata barca asta ramine asa. Idea este ca vreau sa exclud niturile cit mai mult, sa ramin numai cu sudura.
daca iti place sa lucrezi cu sudura ,si nu cu nituri,atunci imi esti doi frati!!!mai cunosc in DR TR SEVERIN un sudor care lucreaza numai in aluminiu,momentan lucreaza doar acasa,si e super meserias.are pe saitul olx o barca de aluminiu sudata de el,a nu stiu cita::)))dar le lucraza foarte bine!!pentru orice intrebare in domeniul sudurii iti stau la dispozitie,insa eu lucrez mult in otel,tabla si profile de fier.inca o data felicitari pt barca ,si nu te opri aici!
Citat din: dflorin din Martie 09, 2015, 08:55:30 PM
Multumesc kimi. Tare a-si vrea sa ajung in vara asta la Bicaz pe lac. Nu am fost nicio data. Am inteles ca este deosebit de frumos acolo.
Pai te astept . E super aici , cel mai bine ar fi sa prinzi lacul pe scadere , altfel e jale cu PET-urile si alte chestii .
Hai sa privim partea plina a paharului. Si la noi la Focsani (barajul Movileni - Ciuslea unde pescuesc toata vara) sint tot felul de chestii (pentru ca asai la noi) dar tot frumos ramine. Daca reusim sa facem cite ceva in privinta asta(macar cit de putin),copii nostri are sa se bucure si ei cum ne bucuram si noi. Mai avem mult de tras pina o sa ne civilizam.
Felicitari!!! Arata foarte bine barca.
Asteptam impresii de pe apa.
Citat din: dflorin din Martie 09, 2015, 07:51:41 PM
Ai reusit sa faci podina la barcuta ta?
Inca nu,ma mai gandesc.
Citat din: dflorin din Martie 09, 2015, 10:26:31 PM
Hai sa privim partea plina a paharului. Si la noi la Focsani (barajul Movileni - Ciuslea unde pescuesc toata vara) sint tot felul de chestii (pentru ca asai la noi) dar tot frumos ramine. Daca reusim sa facem cite ceva in privinta asta(macar cit de putin),copii nostri are sa se bucure si ei cum ne bucuram si noi. Mai avem mult de tras pina o sa ne civilizam.
Stii vreun loc de dat barca la apa prin zona barajului?
Cum vii pe drumul dinspre Tisita spre Cosmesti, se face un drum la dreapa pe linga blocurile fabricii de betoane. Mergi inainte pina ajungi la pod (pod care trece peste Susita). Acolo faci stinga imediat si mergi pe drumul pietruit inainte. La un moment dat apare o intrare la dreapta peste marginea de beton, cobori si ai sa vezi intrarea la apa in baraj. Eu pe acolo intru.. este cel mai comod. Am auzit ca ar mai fi o intrare prin padurice dar nu stiu ce sa-ti zic. Problema este ca, sa nu fie crescut barajul prea mult pentru ca trebuie sa treci prin apa cu masina. Oricum nu te speria...eu trec cu o Dacie pe acolo....apropo...s-a prins in iarna asta un somn de 80 si ceva de kg, a fost dat si la ziarul local. Daca nu te superi, de unde esti ?
Din Galati. Merci pentru informatie. Stiu ca tine somn barajul si sincer ma tenteaza daca Dunarea se mentine tulbure. E vreo restrictie ref la pescuitul sprotiv? Ceva concesionari?
Este cineva care a concisionat o parte de lac, spre baraj pe partea Galatiului, dar nu sint probleme in privinta asta Barci sint mai mereu pe lac. Fiecare i-si vede de treaba lui. Ca autorizatii.....permisul de pescuit vizat, mai vine filiala.
E ok. Multumesc inca o data.
Da-mi un tel.cind ajungi pe aici. Poate ne vedem pe lac.0744634861 Florin.
Cu siguranta. te sun cand o sa planific o iesire in zona.
Ieri am vazut la un constructor ,aceasta barca ,3,1 mx 1,4m la pretul de 3300 ron,dansul spune ca a construit si la 3,6 ,are sabloane ,tot la 3300 ron ,omul spune ca fundul are 2mm si lateralele 1,5 mm
parerea mea ,ma refer doar la greutate ,comparativ cu barca mica care am avut-o de 3,4 m ,dracia asta e mai usoare ca pitica cu cel putin 10 kg,cred ca are sub 40 kg,cand am ridicat-o din spate era asa de usoare ,ca o galeata plina cu apa.
aici un link cu pozele facute de mine
https://goo.gl/photos/NQKrbXQYmdeCm9qd8 (https://goo.gl/photos/NQKrbXQYmdeCm9qd8)
aici un link de pe probarca
http://www.probarca.ro/anunt/85486/101/1/101/Vand-barca-ro-360-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/85486/101/1/101/Vand-barca-ro-360-.htm)
Salut.M-am folosit ani de zile de o barca de aluminiu de 3,6m lngime si 1,4 latime.Foarte usoara,aproximativ 45kg,foarte buna pentru a pescui o persoana din ea si cu 5cp clisa cu 2 persoane slabute si fara bagaje.Un 10 cp cred ca ar fi ideal pentru ea,totusi nu este o barca pentru ce faceti dumneavoastra,adica trasee lungi cu bagaje multe si nu este prea confortabila,in schimb marge cu un buget spartan.Eu acum am o barca care merge cu 2 persoane si bagajele trebuinciose pentru 4-5 zile de pescuit fara sa coboram pe uscat decat pentru necesitati fiziologice.Desi costul de deplasare este mai mare datorita motorului neperformant nu m-as mai intoarce la vechea barcuta.Si desi consum cam de 5 ori mai mult am avantajul ca ma deplasez incarcat complet cu minim 40kmpe ora.Cea de 3,1 m chiar mi se pare prea mica.
Nu am spus ca este barca ideala pentru distante mari in delta ,dar una de 3,6 m , cu o motorizare pana in 10 cp ,este o varianta tentanta doar pentru o singura persoana.Daca ii pui si un cort demontabil ? Ai o pitica tentanta si tare economica .
@Momaul, ce barca aveti acuma, si cat ii de mare?
;DMareee !! mare tare ti spun eu !!! ;D ;)
Salut.Nu este foarte mare dar este extraordinar de incapatoare pentru pescuit.Este un trimaran cu o stabilitate deosebita mai ales cand este in stationare, ai impresia ca esti pe bac.Am facut un sistem de inchidere complet nu prea frumos dar perfect functional si ne gospodarim acolo.L4,1m l 1,8m.
frumos, sa va poarte sanatosi! Sie u caut un catamaran mai mare, al meu are doar 3.3 m lungime si 1.2 latime. parca un k maxi de 4.5-5 m m-ar coafa mai bine.