Citat din: Sosoktm din Februarie 10, 2014, 10:35:06 AM
hai ca usor usor ne inmultim astia cu "table" :)
Inca unu' cu neferoase :D.
Ieri am reusit sa aduc in ograda o barca ce va fi cunoscuta sub numele de RAT BOAT :-[ si va folosita exclusiv Dunare / Delta / pescuit
Barca este un Effeti 14R, made in Italy ... acum multi ani, arata un pic mai bine ca dracu si va fi propulsata de un Evinrude 15cp 2 t care arata fix ca dracu 8). Barca are o geometrie interesanta pentru o copaie de 430cm in sensul ca pupa se lateste destul de mult, iar bordajul este unul destul de inalt.
Daca nu aveam vremea asta de kk, maine o puneam pe Snagov.
Felicitari pentru achizitie!Este o barca excelenta, o vopsesti si este ca si noua.
Este o barca proiectata pentru glisare (pupa lata) si cred ca ar trebui sa mearga cu 30-35km/ora, cu motorul de 15cp in 2 timpi.
Asteptam impresii si un videoclip daca este posibil.
Multumesc, sigur inainte de orice o sa bag o proba mica pe Snagov, numai sa fie un pic mai caldut.
E o barca de pescuit excelenta,iar pt. delta nu poti sa-ti doresti mai mult...eventual un cort de barca ca al colegului ''Ziuamarinei''si boieresti.Felicitari!
Azi am pus de proba motorul sus, si nu prea imi place cat intra in apa ... placa antiventilatie este cam la 45 mm sub linia carenei. Bine ca macar la gaura 3 a trimului sta perfect paralela.
Cred ca o sa fac un inaltator de 20-25mm!?
Am facut putina curatenie la locul de munca, am aruncat cam 15kg de putregaiuri.
Adrian,
eu prinsesem (pt 15 cai) pe muchea superioara a oglinzii o bucata de tego de 20 mm (cred) cu 2 holzsuruburi mai zdravene, putin mai lata decat menghina. Nu am avut nici o problema, cred ca poti sa mergi linistit pe ceva similar. Ai de gand sa vopsesti barca sau o lasi asa, rat style? O vopsea de godin pe motor ca sa nu iasa in evident? Nu imi e clar de ce zici ca se lateste pupa, din poze pare usor mai stransa la oglinda comparat cu latimea maxima. Pastrezi comanda la distanta?
Sa o porti cu placere!
Citat din: Sosoktm din Martie 09, 2015, 10:49:16 AM
Adrian,
eu prinsesem (pt 15 cai) pe muchea superioara a oglinzii o bucata de tego de 20 mm (cred) cu 2 holzsuruburi mai zdravene, putin mai lata decat menghina. Nu am avut nici o problema, cred ca poti sa mergi linistit pe ceva similar. Ai de gand sa vopsesti barca sau o lasi asa, rat style? O vopsea de godin pe motor ca sa nu iasa in evident? Nu imi e clar de ce zici ca se lateste pupa, din poze pare usor mai stransa la oglinda comparat cu latimea maxima. Pastrezi comanda la distanta?
Sa o porti cu placere!
Dap, ceva de genul 2 cm imbracat sau nu in tabla subtire de Al.
De vopsit nu momentan ramane RAT. Cu vopseau au mai incercat deja si altii pe motor asa ca merge asa. 8)
Se lateste de sus in jos, se evazeaza spre fund ... oricum este masurata de niste italieni beti care au facut 14 picioare = 412 cm lungime / 155 latime maxima.
O sa pastrez comanda la distanta, nu imi place sa stau intors la mansa .. si am cam toate piesele. Mai trebuie sa iau kit-ul de pe motor, dar este pe stoc la Euronautics. O sa fac o proba inainte cu mansa sa vad ce si cum si apoi il transform in remote.
Citat din: AdrianZUZ din Martie 09, 2015, 05:06:19 PM
Dap, ceva de genul 2 cm imbracat sau nu in tabla subtire de Al.
De vopsit nu momentan ramane RAT. Cu vopseau au mai incercat deja si altii pe motor asa ca merge asa. 8)
Se lateste de sus in jos, se evazeaza spre fund ... oricum este masurata de niste italieni beti care au facut 14 picioare = 412 cm lungime / 155 latime maxima.
O sa pastrez comanda la distanta, nu imi place sa stau intors la mansa .. si am cam toate piesele. Mai trebuie sa iau kit-ul de pe motor, dar este pe stoc la Euronautics. O sa fac o proba inainte cu mansa sa vad ce si cum si apoi il transform in remote.
Salut. Felicitari pt barca. Iata cateva idei de care poti tine cont daca vrei:
1- O idee buna sa ramai RAT. Am avut experiente cu vopsit AL, si e destul de greu. Decapanti puternici, oxideaza imediat si apoi vopseaua se cojeste.
2- Eu nu m-as juca cu inaltarea oglinzii fara o intarire serioasa daca as folosi menghinele. Pune macar macar o bucata de lemn prinsa cu holzsuruburi verticale si lipita cu epoxy si apoi doua placi de tabla de AL groase de cel putin 5 mm - pe interior si pe exteriorul oglinzii si placii, prinse si ele cu holzsuruburi. Alternativa e sa montezi motorul cu suruburi, in care caz nu ai nevoie de nimica.
3-Daca te pozitionezi cum trebuie, merge frunos cu mansa. Gandeste-te la un support de scaun, usor lateral drepta astfel incat mansa sa circule liber pe langa scaun. pozitia corpului e cu pieptul spre prova si mana stanga la eche. Mie imi plac barcile cu cat mai mult spatiu liber.
Multumesc de sfaturi!
Momentan stau f f f prost cu timpul liber, dar sper sa apuc sa fac ceva teste si revin cu impresii despre lighean.
Mersul la mansa e ok un timp sau sa ai un scaun rotativ ... altfel spatele incepe sa-mi bata in teava.
Am apucat sa fac o revizie bunicica a motorului - pompa apa, ulei cizma, pompa benzina, dezbracat de carene spalat si gresat, schimbat conectorul de benzina ... daca ii iau si un kit de carburator este ca nou!
Imi place ca barca este omologata ptr 25cp iar oglinda arata decent iar motorul actual are posibilitatea de prindere in menghina + 2 suruburi de 8mm.
mihai, un adaos de 2 cm peste oglinda nu schimba nimic, ghearele de contact de pe menghina prind in continuare pe tabla barcii. Motorul nu e nici el o fiara, la 15 cai :D
Si eu am tras un lipici sub aceasta placa, pe langa suruburi, dar nu pt rezistenta cat pt a nu lasa sa intre apa si sa buleasca lemnul in timp.Pe cantul oglinzii e un profil de aluminiu, lipitura oricum nu tine mare lucru. La copai din astea mici, e pacat sa pui motorul fix pe oglinda, cu suruburi permanente.
Adrian, tabla mea e de 14 (cf placutei de pe ea)facuta de americani drojdieri, pt ca in specificatii e 4,35 m, de oriunde ai privi :D. Nici picioarele nu mai sunt ce erau...
Vorbind de scaune, a ajuns ieri pachetul de la jarmania, sunt foarte incantat, abia astept sa testez in conditii reala, nu am avut valuri in curte.
Must have, macar pt pilot. Cred ca f util si la pescuit, pentru astia care ne pregatim de facturi de kineto terapie. Suportul de prindere bun si el, dar voi mai mesteri ceva ca sa fiu sigur ca nu ma basculez la accelerari bruste.
Citat din: AdrianZUZ din Martie 10, 2015, 11:06:02 AM
Multumesc de sfaturi!
Momentan stau f f f prost cu timpul liber, dar sper sa apuc sa fac ceva teste si revin cu impresii despre lighean.
Mersul la mansa e ok un timp sau sa ai un scaun rotativ ... altfel spatele incepe sa-mi bata in teava.
Am apucat sa fac o revizie bunicica a motorului - pompa apa, ulei cizma, pompa benzina, dezbracat de carene spalat si gresat, schimbat conectorul de benzina ... daca ii iau si un kit de carburator este ca nou!
Imi place ca barca este omologata ptr 25cp iar oglinda arata decent iar motorul actual are posibilitatea de prindere in menghina + 2 suruburi de 8mm.
iti dau dreptate cu condusul la mansa! si eu intepenesc dupa vreo 2 ore la mansa!
de mentionat totusi ca la motoare mici ai mai mult control asupr barcii cand conduci la mansa decat la volan dar mi se pare mai simplu cu volan pentru motoare mari: de la 30 cp in sus!
Citat din: Sosoktm din Martie 10, 2015, 01:46:27 PM
mihai, un adaos de 2 cm peste oglinda nu schimba nimic, ghearele de contact de pe menghina prind in continuare pe tabla barcii. Motorul nu e nici el o fiara, la 15 cai :D......
Salut Soso. 2 cm nu or schimba, da 5 schimba. Problema e punctul de sprijin superior al menghinei. Suruburile alea preseaza ele, dar ce te faci cand nu se mai sprijina bine. Eu sunt Stan patitul. Am pus inaltator din acesta cand testam motorul ca sa aleg pozitionarea optima. Motorul cu jet de 40 CP, care incidental are si menghine. Mi-a sarit din viteza si apoi a pivotat. Am avut mare noroc ca nu a cazut in apa.
Daca poti apuca de lower unit si poti pivota motorul cand tragi de el spre spate, atunci e o problema. Ma rog.... 2 cm nu e mare lucru.
Despre condusul la eche e chestie de preferinta. Daca stai sucit cu corpul sau cu gatul atunci e ingrozitor. 30 minute maximum. Dar daca stai correct, orientat spre prova, su privirea inainte si capul drept, atunci nu e mare lucru. In ultimul timp am vazut chiar si motoare de 90 CP cu eche. Atat de rau mi-a intrat echea in releflex, (barca cu panze sau cu motor) incat mi-e foarte greu sa stau la consola si sa "conduc" o barca. Dau tot timpul de volan invers. ;)
Adrian!! Sa nu cumva sa arunci podelele! Ia sablonul dupa ele daca ca sa poti taia podele noi din placaj marin. Altfel e destul de multa munca si nu ies la fel de misto.
Citat din: Mihaif99 din Martie 10, 2015, 04:02:56 PM
Adrian!! Sa nu cumva sa arunci podelele! Ia sablonul dupa ele daca ca sa poti taia podele noi din placaj marin. Altfel e destul de multa munca si nu ies la fel de misto.
Podeaua era una singura intre bancuta 2 si 3 si consta intr-un palet scurtat si inaltat pe mijloc ... oricum l-am pastrat si pe ala. Ce se vede in ultima poze sunt niste lemne prinse pe bancute.
Citat din: Mihaif99 din Martie 10, 2015, 04:02:56 PM
Despre condusul la eche e chestie de preferinta. Daca stai sucit cu corpul sau cu gatul atunci e ingrozitor. 30 minute maximum. Dar daca stai correct, orientat spre prova, su privirea inainte si capul drept, atunci nu e mare lucru. In ultimul timp am vazut chiar si motoare de 90 CP cu eche. Atat de rau mi-a intrat echea in releflex, (barca cu panze sau cu motor) incat mi-e foarte greu sa stau la consola si sa "conduc" o barca. Dau tot timpul de volan invers. ;)
Ha ha , am crezut ca numai eu am comenzile inversate, dar vad ca nu sunt singurul care nu poate conduce cu volan. Confirm si eu ca condusul la eche e mai mult obisnuinta si preferinta. Oricum si eu prefer eche la motor doar din doua considerente:
-manevrabilitatea barcii e mult imbunatatita, raspunzand mult mai din scurt la schimbari bruste de directie,
-lipsa pupitrelor imi asigura un spatiu mai generos de pescuit si de depozitare.
Totusi manerele profesionale sunt destul de scumpe, iar daca barca e deja prevazuta cu comanda si volan e de preferat pastrarea lor.
Ca si dezavantaj am constat o schimbare in asieta barcii, acesta fiind o idee apupata ( se rezolva din trim si din mutarea bagajelor spre prova ).
Pana la urma te obisnuiesti.
dar cand mergi pe valuri cu vantul din fata ??? nu s-a mai stropit nimeni cu condusul la eche ;) , nu a mai ajuns fleasca la ponton ... ??? ;D
Vantul din prova nu e o problema , dai blana si lasi apa in urma. Nasol e vantul travers, da ala te uda indiferent daca ai parbriz sau nu.
Si ce vara e o placere, putina apa nu a omorat pe nimeni. ;D
Mai nasol e cand se raceste afara, dar pui un costum impermeabil si termic asortat cu niste ochelari de schi si asta e. Eu asa am iesit pe apa si in Decembrie si Ianuarie.
Am dat o fuga, de 2 ore, pe Snagov si tigaia arata bine.
1. Nu ia apa absolut deloc. Uscata 100% ;D
2. Viteza maxima 38.4 km/h / 6400 rpm (elice 9x11 motor ridicat astfel incat placa anti ventilatie este la nivelul chilei)
3. Mers civilizat la aprox 5700 rpm - 34km/h
4. Consum impresionant de 4 l/h (aproximativ)
5. Stabilitate mult mai buna decat ma asteptam
6. Usor de pus si de scos din apa
5. La vasle merge ca un bustean, cum a batut si vantul = misiune imposibila (o sa lungesc vaslele de la 185 la 230 cm si mai incerc)
6. Necesita corectii in vant, nu este deranjant, dar nu merge "ca pe sine".
Concluzia mea este ca ... mai astept o tura in Delta (probabil saptamana viitoare) si apoi ma pronunt. S-ar putea sa ceara un 20-25cp 2t.
AdrianZUZ : Unde gasesti vasle de 220-230 cm ? As fi interresat ptr. barca mea din alu de 370.
Citat din: Nakasone din Martie 15, 2015, 12:40:30 AM
AdrianZUZ : Unde gasesti vasle de 220-230 cm ? As fi interresat ptr. barca mea din alu de 370.
Eu am vasle de 185 caut doar teava da Al care intra fest in sau peste acestea.
Cand ai zis ca trebuie corectata din directie ,ca nu merge ca pe sine,banuiesc ca datorita inaltimii bordului care e destul de generos si preia rafalele de vant,mai ales pe cele de travers.Daca ve-i fi mai incarcat nu se va-ntampla asta,cred.Ma repet,e faina barca!
In privinta tevii de al. nu ve-i gasi teava cu cote apropiate cum vrei tu.Eventual o teava mai groasa in carne pe care sa o dai la strung sa-ti faca un stut
Citat din: dany din Martie 15, 2015, 10:14:38 AM
Cand ai zis ca trebuie corectata din directie ,ca nu merge ca pe sine,banuiesc ca datorita inaltimii bordului care e destul de generos si preia rafalele de vant,mai ales pe cele de travers.Daca ve-i fi mai incarcat nu se va-ntampla asta,cred.Ma repet,e faina barca!
Ai vazut bine. Bordul liber este foarte ok, nu am masurat, dar da senzatia de siguranta.
LA gaura nr 3 a trimului prova se ridica periculos si iesirea in glisaj era cu cantec - probabil ca voi folosi aceasta pozitie cu 2 pasageri.
La gaura 2, glisajul este instantaneu la 1/2 gaz si la wot suprafata udata este de cativa zeci de cm - normal ca in combinatie cu greutatea usoara, suprafata "velica" mare, vant consistent rezulta un comportament usor, f usor instabil.
Adrian,
am 2 vasle facute de mine din teava de alu groasa in carne, capetele si mansoanele de la furchet din plastic necasant, lungime totala cred undeva la 210-220. Intre timp mi-am luat rame lipovenesti, daca te tenteaza astea ne auzim. La mine someaza.
Daca nu vrei sa tragi prea tare prin delta e destul si 15 cai, probabil combinatia familie, plimbare si barca asta se preteaza mai bine la viteze ceva mai mici.
La pescuiala merge suficient de bine la rame, dar vantul e o problema, barca e f f usoara, si destul de inalta.
Ziceai ca la a 3 a gaura placa antiventilatie e paralela cu chila, eu asa l-as pastra, nu cred ca te sperie ca se scoala putin prova la glisaj, nu e ca si cum te dai peste cap din gaz, ca la alte sporturi :D
In we am facut si eu proba la scaunul proaspat montat, a venit soarele si pe strada mea. Super comoda pozitia, in mers dar mai ales la pescuiala. Vis!
Daca in Delata nu am ajuns >:( am mesterit oglinda inaltata si vaslele lungite de la 185 la 220cm (reglabile) 8)
Mai trebuie sa strang un rulment de la remorcuta/peridoc si gata pregatirile.
Am uitat de sonar ... trebuie sa ii gasesc si aluia o pozitie convenabila ... am deja niste gauri date.
Citat din: AdrianZUZ din Martie 29, 2015, 12:40:43 PM
Daca in Delata nu am ajuns >:( am mesterit oglinda inaltata si vaslele lungite de la 185 la 220cm (reglabile) 8)
Mai trebuie sa strang un rulment de la remorcuta/peridoc si gata pregatirile.
Am uitat de sonar ... trebuie sa ii gasesc si aluia o pozitie convenabila ... am deja niste gauri date.
Super lucrarea la oglinda. Asa da !
Multumesc, nu e mare scofala, in 40 min a iesit un sandvis de placaj exterior 12mm si al 1.5mm + multe suruburi m6 inox in gaurile date de macaronar. Totul stropit din belsug cu Sika.
Treaba murdara a fost schimbarea rulmentilor la remorca. Uitasem manevra ... acum ca sunt antrenat, trec si la peridocul RIB-ului sa-i fac o revizie inainte sezon.
Salut,
Felicitari de achizitie.
Din experienta proprie -barcile de aluminiu de la Ultima Frontiera la Periprava-iti recomand sa pui o podea de lemn orizontala.
O calcatura mai apasata pe unul din bordurile inclinate -mai ales in prova - inclina brusc barca, ceea ce nu-ti doresti in timpul pescuitului.
Cu privire la volan vs mansa - eu la barcile mici prefer mansa din considerente de spatiu de pescuit.
Argumentul cu stropeala e valabil dar la 4.3 m lungime daca ai valuri oricum mergi mai incet!
Bafta si fire intinse!
Bune sfaturile.
Singura mea problema (psihica) este greutatea, am doar 15 cai de impartit la 2 magari + furaj/bagaj. Daca, si probabil ca o sa-i fac o podina, trebuie sa studiez un pic cea mai usoara varianta .. probabil un extrudat cu densitate f mare sau un aluminiu perforat.
Salut Adrian. Eu la barca mea am facut podea din tabla striata si spatiul ramas l-am umplut cu polistiren extrudat. Vezi aici barca mea ca idee.....poate te ajuta cu ceva. http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1396.0.html. (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1396.0.html.)
Citat din: dflorin din Martie 30, 2015, 07:00:55 PM
Salut Adrian. Eu la barca mea am facut podea din tabla striata si spatiul ramas l-am umplut cu polistiren extrudat. Vezi aici barca mea ca idee.....poate te ajuta cu ceva. http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1396.0.html. (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1396.0.html.)
Frumoasa rau realizarea ta! In mod cert nu am mainile suficient de "drepte" ca sa ma aventurez la o lucrare de genul ala. Inca o data felicitari pentru barca!
Multumesc Adrian....Lasa ca si tu ai mina, am vazut ce ai facut la oglinda, lucrare frumoasa si zdravana.
Cu ajutorul lui Vali, fara de care nu reuseam nici achizitia asta, IepurasulCargus a venit mai devreme!
Multumesc mult de ajutor!
Exemplarul este un 25cp / 2002 usor peste 50kg, usor peste puterile mele de hamal.
Chiar voi face o cantarire si a Evindudei si a lui Yamamoto dar asta dupa ski.
Felicitari, sa-l stapanesti sanatos!
Maxima din putul gandirii - nu tot ce stralceste e aur si nu tot ce e maro e kk! ;D
Junghiul de Evinrude merge CEAS.
Minunea de Yamaha trebuie disecata. Porneste si tine relantiul binisor, dar nu se tureaza, o ia in suturi, rateuri si da sa moara. Am taiat de pe lista alimentarea - desfacut, curatat, reglat by the book carburatoarele.
Ramane de verificat aprinderea si avansul. 8)
dar , nu ai verificat pompa de alimentare , cred ???
Citat din: ionitzady din Aprilie 16, 2015, 12:28:21 PM
dar , nu ai verificat pompa de alimentare , cred ???
Pai, de trecut benzina spre carburatoare trece, sensul este cel bun ... inapoi nu merge.
Ca sa desfac pompa, ar trebui sa am si kitul de garnituri / membrane, care momentan lipseste.
Oricum WE sunt prins cu cealalta idee - Toyota LC, asa ca Yamaha mai are de asteptat ::), dar sunt deschis la orice sugestie de teste si verificari.
Pana acum -
0. Compresie "de fabrica"
1. Racire f buna - face pipi ca un pompier
2. Carburatoare, furtune si furtunase curatate ca de Paste.
3. Pompa de benzina "cred" OK (dar oricum se schimba garniturile din principiu)
4. ....
5. ....
6. ....
7. Pana aici sper sa mearga ceas 8) ca altfel il pun in portbagaj si il duc la Yamaha :-[
opa, n-ai rezistat deci tentatiei :))
ceva gen schimbat bujii ai incercat? eu direct la nea tase m-am prezentat dupa ce am constatat ca nu mergea cum trebuie, dar la mine s-a rezolvat dupa curatarea carburilor, inlocuire (de fapt nu mai avea deloc) termostat si bujii noi.
sa-l porti cu placere si sa-i iei pas 13 pe original, este perfect pt raport optim consum/viteza pe barca ta. Daca vrei iti dau elica mea sa o probezi.
Normal ca n-am rezistat ... cand l-am dat jos din portbagaj mi-a trosnit genunchiul drept, si cand l-am suit pe barca incheietura mainii stangi ;D
Cu revizia, curatarea etc, pentru mine este un prilej sa ma familiarizez cu fierul, in caz de bau bau pe apa sa stiu ce scule folosesc si pe unde ... manualul ramane acasa.
13 Yamaha zici ? Pe fostul 25cp am avut BS Pro si mi-a placut un pic mai mult ca originalul?!
PS Oricum mai are de asteptat. In WE trecut am fost cu retro la Urlati, in WE asta se anunta spritz/off road pe langa Buzau 8)
Citat din: AdrianZUZ din Aprilie 23, 2015, 10:55:18 AM
PS Oricum mai are de asteptat. In WE trecut am fost cu retro la Urlati, in WE asta se anunta spritz/off road pe langa Buzau 8)
Supermasina, te felicit !
bai, clar e ca esti din ce in ce mai aproape de impamantare, ai toate simptomele potrivite :))) articulatii duse, "sport" in care stai pe scaun si la care deznodamantul e spritz, tot tacamul
Mari dileme tehnice nu are morisca asta, doar e 2 t si yamaha. O desfaci o data si dupa aia faci cam tot ce se poate face pe balta cu o trusa de chei si 2 surubelnite. Daca ai plocat motorul oricum nu il faci pe balta.
Eu am avut solas de 13 care a ajuns la colegul Tox pe varianta de 20 cai. Am luat original si mi-a placut mult mai mult, probabil ca suprafata ceva mai mare a palei face diferenta. Cu 11,25(aia de serie) insa iti muta tot bagajul in barca daca vrei :D
ce bani a fost motorul?
Citat din: cristizz din Aprilie 23, 2015, 11:01:21 AM
Supermasina, te felicit !
Multumesc! E damblaua "sefa" ;D
la ce pret a fost motorul? poti da mp daca doresti.
multumesc.
Vă recomand vopseaua antivegetativa Sea-Line ALUPLUS potrivită pentru toate suprafețele (în special aluminiu): http://www.yacht-tng.com/ro/home/1797-vopsea-antivegeta%C8%9Bie-sea-line-selfpolishing-aluplus.html (http://www.yacht-tng.com/ro/home/1797-vopsea-antivegeta%C8%9Bie-sea-line-selfpolishing-aluplus.html)
Un mecanic ok pentru un Yamaha 2t 5cp,in Bucuresti,credeti ca pot gasi ?
Chiar în topicul ăsta s-a facut referire la nea Tasica. ...îl găsești la reprezentanta Yamaha de pe centura. (Soseaua Odăii 34 sau 134 ....pe acolo).
E tata lor!
Citat din: Nakasone din Iunie 03, 2015, 10:46:37 AM
Un mecanic ok pentru un Yamaha 2t 5cp,in Bucuresti,credeti ca pot gasi ?
Cel mai bun mecanic pentru un motor mic este utilizatorul! Daca nu ai timp, incearca la Yamaha Otopeni.
mariusm piesenoi111 : multumesc, ma duc acolo.
Cu plăcere! Nu greșești! Grija însă la prețul pieselor (dacă ai nevoie de piese caută pe net și cumpăra )la reprezentanta sunt incredibil de scumpe pentru mulți dintre noi.
P.S. Dacă nu ai nevoie de vreun reglaj stroboscopic sau altceva similar AdrianZUZ are mare dreptate ( trăiască Google și youtube)
O idee buna, nu noua, dar buna - http://www.kaptenboatcollar.com/inshore-boats.html (http://www.kaptenboatcollar.com/inshore-boats.html)
Pacat ca nu este mai aproape de noi ... ar merita incercat.
L-am gasit pe fratele de suferinta - al meu face fix aceleasi figuri -
https://www.youtube.com/watch?v=te3ykdYqKg8 (https://www.youtube.com/watch?v=te3ykdYqKg8)
a, si nu e nici pompa de benzina, acum am pus carburatoarele iar sus.
La timing s-a umblat ... o sa incerc sa-l refac ca la carte maine.
Citat din: AdrianZUZ din Iunie 19, 2015, 10:40:32 PM
L-am gasit pe fratele de suferinta - al meu face fix aceleasi figuri -
https://www.youtube.com/watch?v=te3ykdYqKg8 (https://www.youtube.com/watch?v=te3ykdYqKg8)
a, si nu e nici pompa de benzina, acum am pus carburatoarele iar sus.
La timing s-a umblat ... o sa incerc sa-l refac ca la carte maine. Salut !( asa facia ijul cind reduciai asta face cind accelerezi) problema cu intreruptul am avuto si eu la un envirude sportwin insa aceste motoare sunt pe platini si am gasit ambele fire dintre platina si bobina frecate de axul arbore, cred ca nu au fost pozate la montare si au atins axul care forma un scurt , ma mir si acum dupa ce am rezolvat problema cum de a pornit cu acele fire polizate.
Nu am avut rabdare pana maine ... adica azi ... merge la fix!
Reglat avansul, gasit o buba la sistemul de ungere adica un colier lipsa la o imbinare pe unde curgea uleiul in loc sa ajunga ... senzor pacalit.
Maine, adica azi il pun pe barca. 8)
Sper ca i-am dat de cap definitiv.
1. Cineva a scos termostatul (noroc ca este acelasi cu motorul de 90cp si aveam unul vechi de rezerva)
2. Au incercat sa regleze avans, relanti etc cu motorul rece si au facut o varza
3. Din rezervorul de autolube o conducta nu era prinsa in colier si pierdea usor ulei
Nu sunt 100% convins ca l-am reglat profi, dar tine relantiul perfect intre 740-780rpm, porneste la sfert cald si rece, motorul se incalzeste pana la nivelul suportabil cu mana.
Concluzia mea este ca motorasele astea in 2 timpi sunt facute sa reziste multor idioti si multor abuzuri!!!
Am o elice bs pro cu pas 12 si originalul 11 1/4 asa ca purcedem la apa. :)
Am ajuns si prin Delta in WE.
Totul a fost minunat dupa o criza de personalitate a motorului ... si una de nervi a mea la plecare din Tulcea spre Mila. Astea 2 crize ne-au mancat cam 4 ore dar in final am ajuns sa facem cam 200km si 16 ore de mars in 3 zile. Singurul aspect pozitiv a fost ca am scapat de o ploaie torentiala joi intre ora 2.30 si 4.30.
La dus am luat Sulina + Dunarea Veche si la intors prin Sontea - Olguta - Sontea - Mila 35.
Am tocat cam 60l benzina si tone de bradis.
Am vazut si ceva peste in barca - biban si stiuca in ordine cronoligica - am si aruncat din barca bibanii si 2 stiuci mai subdezvoltate.
Am prins 2 apusuri superbe unul pe Bogdaproste si unul pe Sontea.
Cam asta este bilantul unui we prelungit superb ... primul in Delta, pe apa, dupa 16 ani!
PS De primate si marlani cu fregate si distrugatoare nu zic nimic ... doar ca sper sa aiba frigiderul destul de incapator.
De la prieteni adunate ...
Dupa inca 3 iesiri in Delta, cineva si-a dorit Yamaha nespus de mult ... asa ca l-a saltat de pe barca, din curte, legat cu anifurt :o ! :'(
Revin pentru viitoarele iesiri la Evinruda cea mica de 15cp 8)
PS Caut Yamaha 2 cilindrii 2 t 20-25cp ;D
:o :o :o
bah esti cu nebun??? Nu-mi vina sa cred...mai ales ca era prins cu suruburi prin oglinda...
p.s. gata, bag motorul in casa.
Un WE caracterizat simplu - No fish, just fun!
Gasca super, mega caterinca, locuri pe care le vezi doar la cotele astea!
Adrian , ce fel de antifurt aveai pe motor ?
Motorul era prins cu suruburi prin oglinda ?
Citat din: AdrianZUZ din Martie 30, 2016, 04:21:33 PM
Un WE caracterizat simplu - No fish, just fun!
Gasca super, mega caterinca, locuri pe care le vezi doar la cotele astea!
Nu te cred[emoji1] , aveai lansete in barca[emoji1] [emoji1] . Oricum apa arata bine. Pe unde ai umblat?
Citat din: mariusbig din Martie 30, 2016, 06:46:32 PM
Adrian , ce fel de antifurt aveai pe motor ?
Motorul era prins cu suruburi prin oglinda ?
Un lant de pe la motociclete, in nici un caz chinezarie de 2 lei de biciclete, cred ca am cheia in masina. Mai legam peridocul prin Grecia ;D
Prins in 2 suruburi, cu silicon Sika marin, de bati cu ciocanul sa le scoti!
Citat din: ziuamarinei din Martie 30, 2016, 07:12:22 PM
Nu te cred[emoji1] , aveai lansete in barca[emoji1] [emoji1] . Oricum apa arata bine. Pe unde ai umblat?
Am zis! Caterinaca maxima! 8) Nu numai ca s-au etalat ultimele achizitii de yozuri si rapale, dar am si dat din mana vineri-duminica de zici ca eram ocnasi la program. ;D
Apa e senzatie ... de navigat (362 cota Tulcea) poti intra in toate japstele si lacurile care vara sunt complet inchise, in spatele locurilor de campare gasesti plasele pescarilor!
De mers - Mila36, Sontea, Mitchina, Papadia Noua (se draga), Fortuna, Olguta, Baba Rada, Radacinos,3 Iezere, Bogdaproste, Lideanca, Eracle, Miazazi ... pescari seriosi :D
Citat din: AdrianZUZ din Martie 30, 2016, 08:37:40 PM
Am zis! Caterinaca maxima! 8) Nu numai ca s-au etalat ultimele achizitii de yozuri si rapale, dar am si dat din mana vineri-duminica de zici ca eram ocnasi la program. ;D
Apa e senzatie ... de navigat (362 cota Tulcea) poti intra in toate japstele si lacurile care vara sunt complet inchise, in spatele locurilor de campare gasesti plasele pescarilor!
De mers - Mila36, Sontea, Mitchina, Papadia Noua (se draga), Fortuna, Olguta, Baba Rada, Radacinos,3 Iezere, Bogdaproste, Lideanca, Eracle, Miazazi ... pescari seriosi :D
Frumos. Si eu am incheieturile praf. Am tras din greu de cast-uri si spinuri de la inceputul lui februarie, sute de km de fir, dar loco aici pe la Galati-sat cu prietenul comun Octav.
Mai sunt zece zile si gata.
Oricum frumoasa iesirea.
Citat din: ziuamarinei din Martie 30, 2016, 08:48:12 PM
Frumos. Si eu am incheieturile praf. Am tras din greu de cast-uri si spinuri de la inceputul lui februarie, sute de km de fir, dar loco aici pe la Galati-sat cu prietenul comun Octav.
Mai sunt zece zile si gata.
Oricum frumoasa iesirea.
Salutarile mele si catre Octav! Poate ne vedem o data pe apa.
Citat din: AdrianZUZ din Martie 30, 2016, 09:26:16 PM
Salutarile mele si catre Octav! Poate ne vedem o data pe apa.
O sa-i transmit. Cu siguranta o sa ne intalnim.
ooo, dar ce mobilier frumos vatz tras in transatlantic :D. Vezi ca se sta boiereste cu picioarele pe rezervorul pus in spatele banchetei din mijloc ;)
cineva (nu spui cine), a fost de curand in zone limitrofe celor calcate de tine, cu rezultate aproape zero. Dar compenseaza scrumbia, chiar daca cel mai bine se prinde la portofel.
Ca fapt divers pentru pescari (acum in pauza, ca e prohibitie), mergea binisor crapul pe intinsuri/cioate si somotelul la anafoare. Rapitorul aproape absent.
Cu ceva parere de rau, The Rat Boat se VINDE. Sper ca pana la urmatoare iesire (15.10) sa reusesc sa inmatriculez Distrugatorul. ;D
hai ca o sa fie bine ....repede si uscat ;D
Chiar uscat nu cred 8) cod portocaliu de ploi urmat de cod galben de vant (28-30knt la rafala) ... mizez pe tuica de C-Lung si pe bunul Jack. ;D Pentru mine o sa fie o schimbare in bine de la meniul cu Nurofen, Fervex, ACC, pe care il servesc de Duminica! :-[
nu ar fi interesanta o continuare a povestii aici? La "distrugator" ma refer ;)
Sa continui aici povestea iubirii fata de neferoase ;D. Anul trecut pe toamna am tradat (vandut la samsari :-[) italianca urata (Effeti) si achizitionat una bucata finlandeza betiva (Buster M2) denumita in continuare Frantuzoaica ... de la "Sa-ti traiasca frantuzoaica!" sau de la pavilionul sub care circula 8)
Motorosaul este un Tohatsu TLDI 2006 cu max. 64h de functionare conform diagnoza. S-a nascut 40cp dar a crescut la 50cp prin scoaterea restrictiei de pe admisie si schimbarea calculatorului cu unul de 50cp.
Nu am apucat decat o iesire scurta de toamna tarzie, asa ca nu stiu inca daca imi place sau nu ... am mai ajustat cate ceva, am implementat si un motor electric in bot ...
frumoasa barca
sa o stapanesti bucuros
Adriane sa-ti aduca bucurii.
Fac neamurile astea de vikingi niste barci superbe. E o barca pe care o admir de vreo trei ani. Dupa parerea mea se muleaza perfect pt Delta si Dunare la deplasari lungi.
Multumesc de gandurile bune!
De frumoasa e frumoasa, de bine lucrata e super bine lucrata ... de mers, mai avem de ars ceva benzina pana sa fiu multumit, sau sa ma diagnostichez ferm cu paranoia :-\
Daca e acceptabila vremea as iesi in we pe Snagov, daca nu, next we in Delta.
buster+yamaha de pe rib = love
Citat din: Sosoktm din Martie 22, 2017, 10:50:29 AM
buster+yamaha de pe rib = love
Da, dar ar trebui sa tatuez pe buster un buster mai mare ... macar 5m.
Tocmai am vazut pe net niste poze cu un Buster L total distrus structural de Marea Nordului + un Yamaha 100cp!!!
PS Am iesit pe Snagov, 3.5 minute .... si a murit para de amorsare, concluzia 1 - motorul electric merge foarte bine ;D concluzia 2 - de ce nu ma invat sa nu mai cumpar chinezarii ... am mai patit treaba asta o data, dar atunci aveam linie completa de rezerva si nu m-am isterizat prea tare.
Intors din delta, modificarile la rece au avut efectul scontat si chiar mai bine:
Buster M2, Tohatsu Tldi 40-50cp, elice BS Pro 14p
Greutate - 330 aluminiu, 27kg benzina, 60kg baterii, 93kg motor, 15kg diverse (elice, scule, ancora, extinctor, cabluri, sfori, bimini, proiector ...) 15kg motor electric 55lbs = 540 kg
Performante>
540kg + 80kg 1 pers + 25kg (scule pescuit + lichide de baut) = 61km/h la 5900rpm
2 pers = 57km/h, 3 adulti pe canale max 55km/h
4 pers + bagaje de we + scule Tulcea - Mila 23 = 45km/h la 4900rpm cu viteza maxima 52km/h . Iesirea in glisaj lunga fata de ce sunt eu obisnuit, dar rezonabila. Consum 11l in aproximativ o ora.
Intoarcerea din Mila cu 41km/h la 4900rpm.
Barca sta in viraje spectaculos, nu derapeaza deloc, nu ventileaza elicea nici daca uita sa cobor trimul. Motorul ajunge foarte aproape de maximul de turatie recomandat, deci nu cred ca ajuta nici o alta modificare de pas elice sau inaltime motor!
Barca nu mai bate apa , efectul apare tarziu si are amplitudine mica, la turatie medie si trim foarte ridicat, un pic inainte sa ventilez elicea, asa ca este usor de evitat prin coborarea un pas a motorului sau cresterea turatiei peste 5000rpm. Anul trecul cu elicea cu pas 11 si motorul mai sus o gaura, efectul se amplifica spre o situatie potential periculoasa!
Sper sa ajung sa cantaresc barca / peridoc zilele astea si atunci o sa stiu exact cat am ingrasat porcul.
Slipul elicii calculat este in grafic - cam 13/100 in conditii de curent, valuri mici si f mici. Motorul nu este unul de "forta" - 3 cil, 697cc, reductie in cizma 1,85!
Una peste alta sunt multumit, astept rabdator :-\ iesirile din vara!
PS - Ramane stabilit, urmatoarea tabla pentru delta = Buster Lx 2015 cu Tohatsu MFS 50cp injectie 4t ! ;D
La 580 kg barca si bagaje plus persoane nu o sa ai iesirea in glisaj instanta ca la rib. Oricum cu 40 ul ai scos niste viteze foarte bune, barca e super. Una ca asta o iei pentru o viata si o lasi si la nepoti.
Consumul e putin cam mare totusi normal pt turatiile de mars, dar una peste alta comboul este reusit. Daca te vad prin delta te abordez neaparat.
Tldi-ul a sarit la 50cp cu acte in regula! Singurele diferente intre 4 si 5 sunt calculatorul si restrictia pe admisie aer ... si astea au disparut.
Consumul este tot cam pe acolo cu ce aveam anul trecut: 25 cp pe tabla usoara cu 2 adulti, mergeam Tulcea Mila 23 in 1h30 (plus minus) si consumam cam 12l.
Anul asta am ars cam 11l in 1h fix cu 4 adulti in barca (cu pauza de coniac la iesirea in Sontea :-[).
Oricum, fata de ce au scos in teste finlandezii cu modelul nou, zic ca nu stau rau, mai ales la capitolul viteza 8). Consumul este insesizabil mai mare dar comparam Yamaha 40cp, 4t injectie nou cu Tohatsu 50cp 2t injectie 11 ani vechime!
https://www.hamnen.se/tester/motorbatstest/buster-m2-tal-en-rejal-avhyvling.html (https://www.hamnen.se/tester/motorbatstest/buster-m2-tal-en-rejal-avhyvling.html)
Vorbim. ;)
Citat din: AdrianZUZ din Martie 27, 2017, 08:33:01 AM
PS - Ramane stabilit, urmatoarea tabla pentru delta = Buster Lx 2015 cu Tohatsu MFS 50cp injectie 4t ! ;D
bune rezultate, mester carmaciul! Ce nu-i destul la M pt delta? Vrei loc pentru 4 pasageri sub bimini? ori?
Citat din: Sosoktm din Aprilie 04, 2017, 08:38:50 AM
bune rezultate, mester carmaciul! Ce nu-i destul la M pt delta? Vrei loc pentru 4 pasageri sub bimini? ori?
Cred ca se echilibreaza mai usor LX decat M, poti sa dai la peste si din spate (merge si la M, dar mai inghesuit) ... in schimb la M daca scoti o bancuta/cutie din fata intra un cort Quechua 2" de vis.
M ul fara greutate pe fata merge nasol ... o baterie, motor, ancora, extinctor si scule inghesuite bine in bot si totul s-a schimbat.
LE. Si pentru ca paranoia nu imi da pace ... mai o spalatura, mai o ceara, intins si papamobilul la soare, spalat, gresat ... sa vie vara!
faina barcuta
pai si vrei de 700 kile de barca pentru stiuci pe natural? pe brate mai treaca mearga, pac salaul, pac avatul, pac ciortanul, dar pe cota mica...ce faci?
Ce mi-e 540, ce mi-e 700 ;D Glumesc, oricum nu cred ca mai schimb barca asta in viitorul ... viitorului, asa ca doar teoretizez.
Citat din: AdrianZUZ din Aprilie 04, 2017, 01:26:33 PM
LE. Si pentru ca paranoia nu imi da pace ... mai o spalatura, mai o ceara, intins si papamobilul la soare, spalat, gresat ... sa vie vara!
In scurt timp o sa cerem ajutor specializat sa putem scapa de paranoia. ;D ;D
Nu am mai spalat masina de nu mai stiu cand, barca in schimb e bec. 😂😂
Oricum ceara protejeaza de oxid si mai castigi ceva la viteza.
Citat din: ziuamarinei din Aprilie 04, 2017, 06:49:33 PM
In scurt timp o sa cerem ajutor specializat sa putem scapa de paranoia. ;D ;D
adica iti trebuie un atelier bun sa dea un polish saptamanal pe barca, asa-i? :)
realist, e un setup destul de ok si pretabil inclusiv la plimbarici de agrement, nu doar de pescuit. Megajmecherie ca incape un cort, eu sunt nevoit sa adopt o solutie tip "coviltir" pt coaja mea, pentru dormitul in balta
Citat din: Sosoktm din Aprilie 05, 2017, 01:55:31 PM
adica iti trebuie un atelier bun sa dea un polish saptamanal pe barca, asa-i? :)
In nici un caz atelier, la un pshiholog ma refeream😂😂
Din ciclul, ce bine era cand era frig si la vara cald si bine = poze
PS = Ceara face spalatul post concediu o placere! A curs verzeala de 5 zile imediat ce a vazut peria!
PS2 Trimul s-a hotarat sa imi demonstreze principiul vaselor comunicante si a schimbat uleiul cu apa din balta, a rezultat o febra musculara de zile mari de la ridicat motorul din alge!
frumoase poze
Citat din: radu andritoiu din Iunie 06, 2017, 04:23:50 PM
frumoase poze
Multumesc, nu ma omor eu dupa poze, dar mai primesc de la prieteni!