Cap Compas

Ambarcatiuni => Veliere => Monococi => Subiect creat de: actzipild din Martie 18, 2016, 12:47:59 PM

Titlu: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 18, 2016, 12:47:59 PM
Salutare.

Nou venit aici, sunt pe ultimii pasi de achizitie.
Mai am de rezolvat transportul si cazarea.

Pozele sunt cele din anunt.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 18, 2016, 12:51:26 PM
Datele despre barca pot fi gasite aici: http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4944 (http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=4944)

Copiez o parte din ele, ca e mai usor sa fie la indemana.:

Hull Type:    Lifting Keel   Rig Type:    Fractional Sloop
LOA:    24.20' / 7.38m             LWL:    19.00' / 5.79m
Beam:    8.20' / 2.50m             Listed SA:    190 ft2 / 17.65 m2
Draft (max.)    5.08' / 1.55m     Draft (min.)    2.60' / 0.79m
Displacement:    3320 lbs./ 1506 kgs.   Ballast:    1036 lbs. / 470 kgs.
Sail Area/Disp.1:    13.70   Bal./Disp.:    31.21%   Disp./Len.:    216.09
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Bogdan ion din Martie 18, 2016, 01:05:54 PM
Foarte frumoasa, sa o stapanesti sanatos.
Poti sa spui cat a costat?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 18, 2016, 01:21:49 PM
Multumesc.

Anuntul era pus la 6000 EUR.
Costurile au fost dupa cum urmeaza:
- 1000 EUR avans
- 170 EUR notarul care functioneaza ca money holder
- 570 EUR evaluatorul
- 170 EUR ridicatul din apa pentru evaluator

In urma raportului de evaluare am obtinut reducerea cu 500 EUR a pretului barcii (sunt chestii de reparat, in principal la motor si la suportul acestuia si la partea electrica de instrumente).
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Martie 19, 2016, 06:47:52 AM
Foarte bine arata barca. Sa fie intr-un ceas bun.
Referitor la reparatii si alte detalii nu trebuie sa iti faci probleme. Totul se rezolva. Oricum si daca barca ar fi fost in stare impecabila tehnic si optic tot mai gaseai ceva de facut la ea. Vorba olandezilor glumeti: ,,daca ti-ai luat barca intotdeauna vei gasi ceva de facut la ea" :)
Sa o stapanesti sanatos!
Stima.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Vali din Martie 19, 2016, 08:07:46 AM
Nu am inteles daca evaluatorul mentionat era sau nu marine surveyor. Daca da, cel putin teoretic barca e in stare buna.

Am intalnit insa in trecut situatii cand barca a fost declarata ok de surveyor, in Olanda respectiv in Belgia, si la sosirea in tara am constatat probleme la inceperea lucrarilor de mentenanta periodica. Asta poate fiindca un surveyor care e si broker nu e intotdeauna un monument de impartialitate.
Oricum, in mod surprinzator poate pentru unii, cele mai multe si mai grave probleme le-am intalnit la barci aduse din Germania.

La Etap 23 avem cateva particularitati care-l deosebesc de alte veliere similare. In mod deosebit e nevoie de o buna examinare prealabila a zonei de imbinare dintre putul derivorului si corpul barcii (zona santinei, sub podeaua detasabila). Barca are derivor ghilotina lestat, fara a avea insa crash-box, iar eforturile de la un esuaj involuntar sunt preluate de o varanga din fibra, asezata imediat in pupa putului derivorului.

Daca zona respectiva se prezinta bine (fara crapaturi, delaminari etc), barca nu are probleme in acea zona sensibila.
Alte probleme de verificat sunt buna functionare a mecanismului cu melc de ridicare si coborare a derivorului, starea spumei injectate intre cele 2 straturi de fibra ale bordajului, plus starea bastoanelor de balustrada (din aluminiu, cam sensibile) si bazelor acestora (stanchions). Cel putin astea imi vin in minte acum, pe viteza. Am lucrat la Etap 23 si cam stiu care sunt aspectele de verificat.

In afara de asta, trebuie facute verificarile normale la un velier de aceasta dimensiune - corp plus starea arboradei si velaturii, stiind ca e greu de rezolvat in Romania o problema la catarg sau cordaje. Nu cred totusi ca trebuie sa te ingrijorezi, dar nici sa neglijezi aceste aspecte. Mai ales in cazul barcilor sh, eu sunt 100% de acod cu zicala "expect for the best, but prepare for the worst".
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 19, 2016, 12:45:06 PM
Salut.

Surveyor-ul era unul autorizat, l-am verificat sa aiba acreditarile necesare  ca sa nu am surprize. Din acelasi motiv am preferat sa platesc in plus dar sa folosesc un notar care sa tina banii.

Arborada a fist inspectata vizual, catargul fiind montat. Referitor la mecanismul de ridicare a chilei - l-a inspectat si pe acela, n-a mentionat probleme.

Nu sunt extrem de ingrijorat, am avut o conversatie cu el in urma survey-ului si mi-a spus ca barca este in stare buna. Evident, ulterior am primit si survey-ul in forma scrisa.

Sunt probleme de rezolvat, dar nimic care sa fie imposibil si deal breaker.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Martie 19, 2016, 07:18:54 PM
Felicitari si din partea mea pentru achizitie, Etap 23 este o barca foarte buna, iar cresterea numarului de veliere nu poate decat sa ma bucure.
E foarte interesant faptul ca are derivor mobil, lestat. E un lucru pe care l-as fi dorit si la barca mea :) .
N-am incercat niciodata o astfel de barca, banuiesc doar ca lestul derivorului ii da o stabilitate buna in vant mai tare.
Ma mira putin coeficientul Suprafata velica/ Deplasament, de doar 13,7 .
Dar performanta nu e data doar de un coeficient, ci de o multitudine de caracteristici proiectate, asa ca ma bazez pe faptul ca  Jacques De Ridder stie mult mai multe in materie, decat se cunosc pe meleagurile noastre :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 20, 2016, 10:54:08 AM
Multumesc Florio!

Dupa ce o pun pe apa si obtin si brevetul putem sa incercam sa vedem cat de stabila e.
Pana la urma meseria se fura si de la lupii de mare, nu? :)

Ca o alta intrebare, ma tot uit la diverse scoli de navigatie.
Aveti ceva recomandari? Mi-ar prinde bine, macar orientativ.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: MBG din Martie 20, 2016, 07:29:41 PM
Felicitari pentru achizitie!
Cea mai buna scoala/practica o faci cu Constantin.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: draken din Martie 23, 2016, 10:18:20 PM
Salutari achizitiei si calitatilor de cumparator!
Pozele arata excelent - mica, dar "rea".
La multe momente fericite!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Captan din Martie 24, 2016, 03:47:55 PM
Felicitari ptr achizitie.Sa o stapanesti sanatos , sa ai iesiri cat mai multe si sa ne vedem pe ape.
Foarte reusita barca.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 25, 2016, 11:01:19 AM
Multumesc de felicitari si urari!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Martie 31, 2016, 11:48:06 AM
Salutare.

Un update: colegul Dbr o aduce in Romania.

Cateva poze de la operatiunea "hai acasa".
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: kir_gutzakis din Aprilie 01, 2016, 10:23:11 AM
Felicitari, chiar arata intr-un mare fel!Cred ca si navigheaza la fel cum arata!Oare cand vom putea sa lansam si sa  ridicam barcile la fel ca in Olanda si la noi, in Romania?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: radu andritoiu din Aprilie 01, 2016, 12:33:05 PM
ce frumusete
sa va bucurati de ea
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: bluewave din Aprilie 01, 2016, 03:27:51 PM
vlad, in ro cred ca mai dureaza ceva timp pana sa avem acele facilitati "normale"
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Aprilie 01, 2016, 10:45:27 PM
Salutare. Incerc cu greu sa scriu de pe telefonul puricos😃. Barca e ok. Poate naviga fara probleme asa cum este la cum se prezinta. E ok dpdv al manevrelor fixe si mobile, nu prezinta nici cele mai mici urme de osmoza, are antifouligul ok, nu are ,, barba" deloc, etc. Pridocul se tine fooooarte bine. M- a incurcat putin pescajul barcii care din cauza ca nu retracteaza derivorul complet au fost ceva pribleme la incarcare dar in final am dobandit-o. Sase ore a durat incarcarea , dezarmarea si pregatirea de drum. Dar cifrele nu ma sperie atunci cand e vorba de ,, ele". Important este sabfie totul in siguranta.
Vlad nu te supara ca nu avem ce au olandezii legat de marine si porturi. Sper sa apuc ziua cand voi vedea si la noi asa ceva. Cred ca noi suntem doar pionierii. Important este ca barcile noastre sunt poate cele care vor deschide calea catre altele si altele si apoi va fi altceva. Stima tuturor dragi prieteni si sa ne vedem cu bine pe ape.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 02, 2016, 12:08:40 AM
Citat din: Dbr din Aprilie 01, 2016, 10:45:27 PM
Salutare. Incerc cu greu sa scriu de pe telefonul puricos😃. Barca e ok. Poate naviga fara probleme asa cum este la cum se prezinta. E ok dpdv al manevrelor fixe si mobile, nu prezinta nici cele mai mici urme de osmoza, are antifouligul ok, nu are ,, barba" deloc, etc. Pridocul se tine fooooarte bine. M- a incurcat putin pescajul barcii care din cauza ca nu retracteaza derivorul complet au fost ceva pribleme la incarcare dar in final am dobandit-o. Sase ore a durat incarcarea , dezarmarea si pregatirea de drum. Dar cifrele nu ma sperie atunci cand e vorba de ,, ele". Important este sabfie totul in siguranta.
Vlad nu te supara ca nu avem ce au olandezii legat de marine si porturi. Sper sa apuc ziua cand voi vedea si la noi asa ceva. Cred ca noi suntem doar pionierii. Important este ca barcile noastre sunt poate cele care vor deschide calea catre altele si altele si apoi va fi altceva. Stima tuturor dragi prieteni si sa ne vedem cu bine pe ape.

Baieti, la cate barci se aduna, trebuie sa mai luam ceva litoral si delta, din teritoriile stramosesti :) .
Ma bucur pentru voi si ma astept sa sarbatorim aici.
Cum se spune din vechime: "Petrecerea, muzica si dansul, in casa mirelui" :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: cosfru din Aprilie 02, 2016, 01:11:49 AM
Sau poate sa mai lasam chestia cu "eu imi apar saracia, si nevoile si neamul"...si sa anexam si ceva insule, mai la sud si mai la cald ? Oricum, chiar e imbucurator faptul ca tot mai multe veliere apar si in Romania.

Lasand gluma la o parte, barca e faina iar propietarul sa se bucure cat mai mult de ea.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: George563 din Aprilie 02, 2016, 08:11:41 AM
Felicitari pentru frumosul velier! Unde anume va pluti? Afara este cald si soare, dar apele le tot vad goale...

Poate vom reusi si ne vom aduna intr-o zi si noi cei cu barcutele noastre mici si cochete sa coloram  litoralul nostru!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: pelicanul din Aprilie 02, 2016, 02:50:17 PM
@George

Ce barca e cea din avatarul tau? E acel Ypton? Si unde e facuta poza?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: pelicanul din Aprilie 02, 2016, 02:58:13 PM
M-am repezit la barca lui George si am uitat sa-l felicit pe initiatorul topicului! :)
Intr-adevar, Etap 23 e o barca foarte buna si iti doresc cit mai multe iesiri pe ape cu ea! Sa-ti traiasca! :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: George563 din Aprilie 02, 2016, 07:36:54 PM
Salut Pelican,  da e Ypton ul meu, este făcută la pinguinu în mamaia. Acum e în tomis și iese în fiecare weekend
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Danillo din Aprilie 02, 2016, 11:30:47 PM
Salut, întâmplător eram la  Petre Clipa când ai făcut poza anul trecut în August , arata foarte bine!

Trimis de pe al meu D5803 folosind Tapatalk

Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 07, 2016, 09:57:55 AM
Salutare.

Cu ajutorul lui Bogdan (Dbr) a ajuns si Etap-ul in Bucuresti.
Azi il ducem la cazare pentru o luna, ca sa vad ce e de pregatit la ea pentru lansare.

Probabil la sfarsitul lunii, daca totul merge conform planului, va fi lansata la apa.

Cateva poze de pe drum urmeaza.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 07, 2016, 10:27:24 AM
Citat din: actzipild din Aprilie 07, 2016, 09:57:55 AM
Salutare.

Cu ajutorul lui Bogdan (Dbr) a ajuns si Etap-ul in Bucuresti.
Azi il ducem la cazare pentru o luna, ca sa vad ce e de pregatit la ea pentru lansare.

Probabil la sfarsitul lunii, daca totul merge conform planului, va fi lansata la apa.

Cateva poze de pe drum urmeaza.

S-o sarbatorim la marginea apei, cu sampania de rigoare :) !
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: mariusm piesenoi111 din Aprilie 07, 2016, 12:13:27 PM
Bravo...si bravo si pt Bogdan!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Bogdan ion din Aprilie 07, 2016, 01:01:21 PM
Felicitari, unde anume in Bucuresti?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 07, 2016, 01:45:45 PM
Pentru moment e in fata la Bogdan.
Urmeaza sa ii gasesc cazare :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 07, 2016, 07:19:51 PM
E frumoasa si salbatica  :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Aprilie 08, 2016, 08:13:56 AM
Salutare Oameni buni,
Va povestesc mai tarziu peripetiile cu Etapul 23 din NL, pentru ca momentan nu stiu ce sa fac mai repede. Deh ,timpul scurt....
Deocamdata va las sa va delectati cu un montaj facut din rolele de chila care imi prisoseau pe peridoc in cazul Etapului. Imi mai trebuia un sprijin puternic pe mijloc in afara de derivor in partea dinspre pupa. Asa ca l-am mesterit pe cel din foto, la care olandezii se uitau :o S-au chemat unul pe altul sa isi arate ce vazusera la mine sub barca.
Stima tuturor...
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 19, 2016, 12:23:34 PM
Bun.

Am inceput pregatirile pentru lansarea la apa.
In primul rand verificarea sistemului electric.

Baterie functionala - check
Lumini de navigatie - partial check (explicat mai jos)
Lumini instrumente - check (lipseste o siguranta)
Lumini interioare - check

La baza catargului sunt 3 conexiuni. 2 de lumini si una pentru antena.
Una din cele doua conexiuni de lumini este functionala, cealalta nu.
Ca in bancuri, pe catarg am doua fire, unul cu conector, altul fara conector (e smuls). Cel fara conector e functional, cel cu conector e intrerupt undeva.
Becul de ancora pare a fi functional deci probabil pentru el este traseul electric fara conector. La becul din varful catargului n-am reusit inca sa ma uit (n-am avut scara).

Intre timp am descoperit in tavan unde sunt conexiunile electrice si am comandat conectorii respectivi (20 lei + transport).

Conexiunea de antena e alta poveste. Firul a fost smuls din mufa, pentru ca nu au putut sa o desfaca. Era atat de ruginita si oxidata incat singura optiune e inlocuirea.
As avea nevoie de un sfat: firul este RG213U. Am gasit conector mama si tata pentru fir, dar intrebarea este: e ok daca las conectorul sa stea in aer liber? Conectorul mama nu are un sistem de prindere chiar pe barca ci sta oarecum in aer liber.

O alta intrebare: oare cum as putea sa inlocuiesc firele electrice din catarg? In afara de versiunea "scos firul vechi, matlasat impreuna cu firul nou si tras firul vechi"...pentru ca daca firul vechi e intrerupt si agatat pe undeva n-am rezolvat nimic.

Pe de alta parte ma gandesc sa inlocuiesc luminile de navigatie (care sunt pe bec cu filament) pe LED-uri ultra-bright. Se justifica o astfel de inlocuire oare?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: radasous din Aprilie 19, 2016, 02:24:53 PM
Salut,
Poti incerca sa bagi un fir de tragere in locul cablului vechi, arata cam ca "sarpele" de desfundat tevi, doar ca este din plastic. Conectorul de pe rg213 poate sta in aer liber daca este montat cu tub termocontractibil (ca in poza atasata)sau daca are un sistem propriu cu garnituri, garnituri ce nu rezista prea mult, din pacate.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 19, 2016, 02:37:56 PM
Salut.

Daca ajung intr-un final la inlocuirea cablurilor probabil ca asa o sa fac, sa ma asigur ca pe viitor mi-e mai usor.

Mersi de sfat, nu ma gandisem la tub termocontractibil, o sa iau cateva. Ce am gasit n-are nici un fel de garnitura.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: ghrt din Aprilie 19, 2016, 02:40:06 PM
Te pot ajuta cu o scară de vreo 2m.
Catargul este orizontal sau vertical? La orizontală cu şarpe de cabluri electrice, iar la verticală cu un fir de gută lestat, pe care îl pescuieşti la bază.
Înlocuirea becurilor prin incandescenţă cu becuri LED se justifică doar dpdv al consumului de curent, de la să zicem 35W (~3A) poţi să scazi la 6W (~0.5A). Intensitatea luminoasă nu o văd ca pe un considerent, la noi nu verifică nimeni becurile de la ambarcaţiuni. Am luat ieftin din China becuri cu soclu BAY15D şi încă funcţionează, am luat de la acelaşi vânzător becuri de 12V pe soclu GU10 şi s-au prăjit în 5 minute.

Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 19, 2016, 03:26:09 PM
O scara am si eu la maica-mea, dar aseara nu o aveam la mine. Daca am nevoie iti dau un semn, mersi de ajutor :)

Catargul este la orizontala, ma gandesc ca un sarpe ar putea merge. Pana una alta vreau sa verific daca becul din varful catargului este ok, o sa ma duc cu o baterie de 12V de la un UPS sa vedem daca-l conving sa se aprinda.

Da, asta e singurul motiv pentru care ma gandeam sa pun LED-uri, pentru consum. Oricum in plan este si un panou fotovoltaic, dar ceva mai incolo. Cu panou solar nu cred ca mai e nevoie de trecerea pe LED totusi.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: ghrt din Aprilie 19, 2016, 03:38:55 PM
Depinde de ce baterie ai şi cât este de veche. Ia totuşi în calcul o noapte de lumini de navigaţie aprinse. Deja 3A*8 ore=24Ah*3 (limită de 66% consum baterie) => baterie de 72Ah. Plus că mai aprinzi o lumină şi prin cabină, ai radio şi GPS, deci mai pui 2A şi ai ajuns la baterie de 120Ah. Uite aşa se strâng... şi nici nu am vorbit de demaror.

Pentru 1-2 ore după apus evident nu contează.

PS: pentru testat poţi să îţi cumperi nişte fire mai lungi (nu sunt scumpe) şi să le conectezi la bricheta maşinii.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: deltasub din Aprilie 19, 2016, 10:18:28 PM
Eu cand am schimbat cablul electric din catarg, am pus la fiecare juma de metru cate o parte conica de un pet legat de cablu. Cand dormi la ancora, cablul face un zgomot deranjant cand barca e in balans!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 19, 2016, 10:40:04 PM
Deltasub, asta e bine sau e rau?

Tine cont ca-s greenhorn, asa ca nu imi dau seama :)
Vrei sa se auda zgomotul ala?

Pentru cabluri am un voltmetru cu functie de testare circuit inchis, deci nu e o problema.
Eu ma tot gandesc ca firele respective sunt totusi destul de vechi, nu stiu cand au fost schimbate.

Probabil ca mai tin sezonul asta, daca reusesc sa rezolv partea cu mufele si sa vad daca nu cumva al doilea circuit e intrerupt din cauza becului ars. In orice caz, pentru sezonul urmator am de gand sa schimb tot ce inseamna cablu in catarg. Dorm mai bine noaptea daca stiu ca-s noi.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: George563 din Aprilie 20, 2016, 07:07:45 AM
Cumperi 9ml de cablu calitativ sa nu ai probleme cu oxidarea, le matisezi de cablul vechi. Operatiunea e foarte simpla atat timp cat ai catargul jos. Cu petul in catarg nu cred ca e deloc ok, prin catarg iti trec mai multe fungi, pentru randa, foc spinneker pataratina etc.. ceea ce va duce la blocarea lor. E bine sa desfaci si cruceta , si dupa ce ai trecut tot ce aveai de trecut prin catarg sa desparti cu axul crucetei fungile si cablurile in mod egal
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 20, 2016, 09:00:13 AM
Citat din: actzipild din Aprilie 19, 2016, 10:40:04 PM
Deltasub, asta e bine sau e rau?

Tine cont ca-s greenhorn, asa ca nu imi dau seama :)
Vrei sa se auda zgomotul ala?



Voiam sa iti spun de problema asta, insa mi-a luat-o colegul inainte :) .

Miscarile de balans ale barcii se observa cel mai aprig la catarg. Iar firul de antena va scoate un zgomot repetat, ca un ciocanel metalic, in aluminiul catargului.
Nu ti-l doresti :)

Totodata trebuie sa vezi daca barca are un sistem propriu de atenuare a miscarii cablului in catarg; poate il folosesti pe acela.
Mai exista eventuale piedici create de suruburile ce strabat sau doar inteapa catargul, pentru prinderea diverselor accesorii.
O sa fie interesant, sa ne tii la curent. Bafta! :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 20, 2016, 10:43:49 AM
Din ce am observat, la baza catargului exista un burete sau cauciuc circular, cu gauri in el, prin care trec in momentul de fata cablurile. Cred ca ala are rol de atenuare a zgomotului respectiv, banuiesc ca mai sunt cateva puse din loc in loc prin catarg.

O sa vad daca pot inlocui cablul de antena, ar trebui sa vina maine curierul. O sa incerc sa trec si ceva gen sarpe, care sa ma ajute pe viitor la schimbat de cabluri.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 21, 2016, 05:58:31 AM
Citat din: actzipild din Aprilie 20, 2016, 10:43:49 AM
Din ce am observat, la baza catargului exista un burete sau cauciuc circular, cu gauri in el, prin care trec in momentul de fata cablurile. Cred ca ala are rol de atenuare a zgomotului respectiv, banuiesc ca mai sunt cateva puse din loc in loc prin catarg.


Cel de la baza nu atenueaza nicicum zgomotul, insa daca exista altele pe parcurs e bine sa le pastrezi. Trebuie sa impiedici firul sa se loveasca de peretii interiori ai catargului, ca limba unui clopot.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 21, 2016, 03:23:38 PM
Inventarul se aduna:

- azi a sosit statia, Uniden Solara D (un mic review: http://marine-electronics-reviews.com/uniden-solara.html (http://marine-electronics-reviews.com/uniden-solara.html))
- tot azi au venit sigurantele si cablul coaxial, impreuna cu conectorii necesari. Spre surprinderea mea, desi am mers pe acelasi cod...asta e cam de 3 ori mai gros. Partea buna e ca aparent conectorii sunt pentru grosimea asta de cablu. Acum sa vedem cum se ataseaza la cablu...
- ieri au venit conectorii pentru becurile din catarg, urmeaza sa ii schimb pe cei actuali in weekend.

Poza atasata.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: deltasub din Aprilie 21, 2016, 10:43:18 PM
Nu stiu cum sunt fungile la Etap 23, daca sunt inauntrul catarului e mai dificil, dar daca sunt in afara, eu am facut asa cum e in foto. Conurile de pet le poti taia si pe lungime ca pe niste franjuri ca sa treaca de eventualele obstacole (suruburi de la cruceta, etc)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: ghrt din Aprilie 22, 2016, 08:26:35 AM
Dar fungile din catarg bat şi când sunt tensionate?
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 22, 2016, 01:00:37 PM
Citat din: ghrt din Aprilie 22, 2016, 08:26:35 AM
Dar fungile din catarg bat şi când sunt tensionate?

Nu cred, cablul acesta loveste cu sunet metalic, atunci cand este singur si are loc in diametrul interior al catargului.
Cand ai mai multe, nu au loc sa miste atat de puternic.
Oricum, treaba cu cablul era doar o atentionare, nu e cazul sa-l consideram o problema atat de controversata :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 23, 2016, 09:18:54 PM
Epopeea continua, impreuna cu un nepot, Mishu.

Azi am reusit sa inlocuiesc mufele pentru luminile de ancora si din varful catargului, cablul care duce la lumina din vf catargului, sa verific antena si sa mananc doi mici de Tubal (tare buni) cu mustar.

Sa le iau in ordine oarecare:
- antena: din nefericire cine s-a ocupat de antena aia n-a facut o treaba prea buna. Am scos mansonul de cauciuc care proteja mufa si am descoperit cu stupoare ca a fost incarcata cu cositor sa-i ajunga. Dupa aprox 20 min de scobit in cositor cu bormasina am reusit sa curat cat de cat pana la mufa de coaxial, care evident e oxidata. Nepotul meu a zis ca baga o filiera sa vedem daca reusim sa o curatam. Eu nu prea mai am incredere in ea, prefer sa cumpar una noua.

- mufele: fara surprize deosebite, le-am inlocuit rapid. Ce nu-mi place e ca una are 9-10V pe ea iar cealalta are 12V. Cumva banuiesc un contact imperfect pe traseu si imi sta in minte ca un contact imperfect se poate incinge si de acolo pot fi surprize.

- Cablul pentru lumina de pe catarg: aici a fost lupta, nu gluma. In primul rand a luat cam 15 minute sa gauresc plasticul de la soclul luminii. Surubul era atat de bine oxidat si fixat ca am reusit sa rup o surubelnita plata(aparent nu de f mare calitate). De bine de rau am gaurit plasticul si l-am scos peste capul surubului. Apoi surpriza, nu mergea tras cablul, ceva il tinea. Am scos intr-un final chestia din capul catargului (am uitat cum se cheama) si am depistat de ce: era cablul innadit fix acolo. Am reusit sa prindem intr-un final cablul nou de cel vechi si dai si trage.....pana a ajuns aproape de baza catargului...unde la o smuceala mai puternica (se blocase) s-au desprins. Intr-un final l-am tras cu franghia de trage vela sus (nu stiu cum se cheama).

Apoi am descoperit ca se poate desface bucata de plastic care tine cablurile unite si l-am trecut pe acolo. Toate bune, acum am 10m de cablu in catarg pentru lumina din varf.

Urmatorii pasi sunt:
- mufarea (mama si tata) a cablului de antena
- inlocuirea antenei cu una noua
- repararea motorului (obligatoriu).
- alimentarea statiei cu curent si verificarea ei
- spalarea barcii
- ce mai imi vine in cap

Multumesc pentru sfaturi si pentru ajutor celor care au fost azi la Tubal :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: pelicanul din Aprilie 24, 2016, 09:50:19 AM
Piesa mare din virful catargului se numeste mar. Acesta cuprinde suportul pentru girueta, suportul pentru antena, soclul luminilor de pozitie si vreo doi - trei scripeti pentru fungi.

Fungile sint "fringhiile" care trag velele in sus. De fapt nu numai velele ci orice altceva care trebuie tras in sus de-a lungul catargului. De exemplu funga pavilionului.

Apropos de mar, barca este, printre altele, o mare salata de fructe. Exista "marul" catargului, "para" bandulei si "mura" care intinde coltul velei. Pe vechile corabii de razboi existau proiectilele tip "strugure" care faceau ravagii in echipajele adversarilor. Si exista bineinteles "gutuile" in orice echipaj. Sper sa nu se supere nimeni.  :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: cristizz din Aprilie 24, 2016, 12:35:28 PM
Citat din: Florio din Aprilie 24, 2016, 11:56:57 AM
Se supara bordajul, pe asemenea aprecieri vegetariene. Pai bordajul trebuie sa fie mai gros "in carne" :)

Si sa nu uitam de pana carmei, care probabil a scapat nejumulita.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 24, 2016, 01:21:49 PM
Multumesc de lamuriri, o sa incerc sa le tin minte.

Azi, avand in vedere ca a plouat, n-am putut sa fac mare lucru la exterior.
M-am apucat sa caut buba celor 9V si am gasit-o. Aparent, la lumina de ancora, in tabloul de sigurante, la un moment dat s-a rupt o lipitura si au refacut-o pe partea cealalta a sigurantei.

Dar a cedat din nou. Cand incercam sa masor, sa imi dau seama de ce n-am voltajul care trebuie...pac, s-a rupt. Poza atasata.

Pasul urmator: cautarea unui soclu de siguranta similar si intre timp lipirea firului de restul lamelei.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Aprilie 24, 2016, 02:49:48 PM
Am eu un panou intreg! Luam de pe ala ce ne trebuie...rezolvat.😃
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: sebba din Aprilie 24, 2016, 09:57:02 PM
Cam târziu dar poate totuși util:
Caută mufe si cabluri ptr RF la Charma Connect pe blvd. Eroilor, când lucram eu cu ei, acum vreo 10 ani, erau bine aprovizionați...

PS: sper sa mai existe magazinul...

Sent from my Mi-4c using Tapatalk

Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Intersect din Aprilie 25, 2016, 01:41:20 AM
Salut,felicitari pentru achizitie.Spune-mi exact codul mufelor(dimensiuni) si iti pot aduce eu in Iunie.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: peb5 din Aprilie 25, 2016, 09:04:34 AM
Pe Str. Maica Domnului (in Bucuresti) sunt multe magazine cu componente electrice si electronice.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: MBG din Aprilie 25, 2016, 01:09:23 PM
Daca imi dai codul mufelor pot eu sa trec pe la magazinele de le maica domnului si sa intreb.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 25, 2016, 03:16:22 PM
Mersi, o sa fac un drum maine pe acolo.

Azi am reusit partial sa rezolv panoul de sigurante. Am gasit soclu fix pe ce trebuia. Dar...caci mereu exista un dar...am reusit sa stric un buton incercand sa-l curat de oxid in interior. S-a rupt o clema care-l tinea in loc si acum e non-blocking :)

Nu e neaparat o problema, se rezolva cu un alt buton.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Vali din Aprilie 25, 2016, 03:36:56 PM
Imi pare rau ca nu pot sa aduc si eu ceva contributii in momentul de fata la topic, asta deoarece nu sunt pasionat de partea cu electronicele (culmea, desi sunt si automatist ca pregatire si am lucrat ani buni in bransa).

Imi amintesc totusi cu aceasta ocazie cum m-am comportat prima oara cand am avut in sfarsit barca mea cu panze, acum multi ani: desi barca facea permanent apa pe la putul derivorului, si nu aveam deloc motor, ci doar o pereche de pagai, am pornit imediat pe apa, cu inca 2 prieteni. Au fost aventuri de neuitat, cu barca bandata pana la cabina de la rafale, cu zambetul larg pe fata dar morcovul cat casa in partea dorsala etc. Nu conta ca nu aveam lumini, motor, plus vant din amonte, important era ca ne dadeam cu barca cu panze :).

Cred totusi ca era din cauza varstei, si cred ca in ziua de azi n-as mai face asa ceva, decat in urma unor pregatiri minutioase. Asta e, cu cat inaintam in varsta, cu atat devenim poate cam prea pretentiosi.

Scuze pentru acest mic intermezzo off-topic, probabil ca toti abia asteptam sa vedem (si) aceasta barca la apa, si ne tot punem fiecare cate o contributie mica in speranta ca acest lucru se va intampla cat mai curand :).
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Aprilie 26, 2016, 02:35:16 AM
Citat din: actzipild din Aprilie 24, 2016, 01:21:49 PM
Multumesc de lamuriri, o sa incerc sa le tin minte.

Azi, avand in vedere ca a plouat, n-am putut sa fac mare lucru la exterior.
M-am apucat sa caut buba celor 9V si am gasit-o. Aparent, la lumina de ancora, in tabloul de sigurante, la un moment dat s-a rupt o lipitura si au refacut-o pe partea cealalta a sigurantei.

Dar a cedat din nou. Cand incercam sa masor, sa imi dau seama de ce n-am voltajul care trebuie...pac, s-a rupt. Poza atasata.

Pasul urmator: cautarea unui soclu de siguranta similar si intre timp lipirea firului de restul lamelei.

Cred ca lipirea firului e cel mai facil lucru,  inlocuirea intregului panou nu merita daca acesta e in stare ok. Decat in cazul in care doresti unul cu mai multe sigurante (asa cum mi s-a intamplat mie).

Sunt de aceeasi parere cu Vali, barca trebuie sa vada apa. Iar cele mai importante lucruri in cazul asta, ar fi ridicarea arboradei, aplicarea unei antivegetative si verificarea partilor electronice vitale: sonar, lumini de navigatie.
Odata pusa pe apa, barca isi va servi scopul, iar tu iti vei largi zambetul. :)

P.S>
Spun toate astea, fiindca intre proprietarii de barci, exista pericolul acelui "mai bine", care devine dusmanul binelui si intarzie lansarea barcilor numai din cauza cautarii perfectiunii ;) .
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Aprilie 26, 2016, 07:49:10 AM
   Florio si Vali sunteti ca niste soacre :). Nu m-am putut abtine sa nu scriu, vroiam sa tinem secretul dar cu voi nu se poate. Barca va vedea vineri apa in RO. Lansarea va fi la Eforie cu sampania si berea aferenta. Poate sa ploua, poate sa ninga noi tot vom fi acolo cu barca.
   Cat poate sa imi placa atunci cand ma gandesc in urma. Sa o iei din ape olandeze si sa o aduci chiar pana in ape romanesti! 8) Este o satisfactie de neimaginat care nu se poate descrie in cuvinte. Parca il si vad dupa aceea pe Actzipild in fiecare weekend, are nu are treaba, hop in marina Eforie sa isi faca de lucru pe la barca ;)
   Pe curand cu foto...
   
   
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 26, 2016, 08:33:07 AM
Na ca ne-a dat Bogdan in vileag :)

Panoul de sigurante il inlocuiesc sigur, dar vreau sa fac unul dupa mintea mea, cu mai multe sigurante, monitorizare de baterii (vreau sa pun doua), eventual cu monitorizare panou solar..
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: peb5 din Aprilie 26, 2016, 09:16:29 AM
Si eu am cautat un tablou de sigurante, si am dat peste site-ul:
https://www.germanelectronics.ro/#q%3Dsuport%2520siguranta%2520auto%26t%3Dno (https://www.germanelectronics.ro/#q%3Dsuport%2520siguranta%2520auto%26t%3Dno)
Interesante sunt cele cu led-uri, pentru detalii pot fi descarcate fisele tehnice atasate.
Mai au tablouri electrice si cei de la Epixmarine:
http://www.epixmarine.ro/index.php?route=product/search&search=sigurante%20fuzibile (http://www.epixmarine.ro/index.php?route=product/search&search=sigurante%20fuzibile)
Eu am cumparat de la ei, chiar zilele trecute, bloc de 6 sigurante (cel de 40 lei).
Am vazut ca au si ei pe cel cu led-uri, dar parca numai cu 4 sigurante.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 26, 2016, 10:43:06 AM
Le stiu pe cele de la epixmarine.ro, dar nu mi se par suficiente.

Cred ca o sa imi confectionez eu tabloul de sigurante, pentru ca vreau sa am minim 8 (general, lumina de ancora, lumini de navigatie, statie, lumini interioare, lumina instrumente samd).
Si in plus am o slabiciune pentru switch-urile metalice on-off de tip flip.

Asa cum l-am gandit eu o sa am pe stanga switch-urile pentru on-off, led-uri de stare, bara de sigurante pentru fiecare switch, monitorizare voltaj pt baterii, monitorizare voltaj pt panou solar.
As vrea sa mai pun ceva cu care sa pastrez istoricul de consum din baterii, pe arduino, raspberry pi sau nodemcu, dar astea sunt SF-uri pentru mai incolo.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: cristizz din Aprilie 26, 2016, 12:20:57 PM
Citat din: actzipild din Aprilie 26, 2016, 10:43:06 AM
Cred ca o sa imi confectionez eu tabloul de sigurante, pentru ca vreau sa am minim 8 (general, lumina de ancora, lumini de navigatie, statie, lumini interioare, lumina instrumente samd).
Si in plus am o slabiciune pentru switch-urile metalice on-off de tip flip.

Un panou personalizat este o optiune foarte buna. Sfatul meu este sa nu incarci inutil instalatia, daca nu ai neaparata nevoie.
Eu l-am facut pe al meu din alucubond debitat si inscriptionat pe CNC pentru panou, intrerupatoarele de la panoul vechi + unul nou, alte 2 existente in barca dar neinspirat plasate si indicatorul de stare al bateriilor:

(http://www.macgregorsailors.com/modt/fullpics/ac6656499f8e2a3c3b820943bd9d1fef.jpg)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Aprilie 28, 2016, 02:37:41 PM
Avand in vedere ca azi a fost o zi lenesa la munca, printre lipituri de mufe pe cablu m-am gandit sa fac o chestie gen jurnal de bord.

Gasiti atasat fisierul. Orice parere e binevenita.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Mai 01, 2016, 12:05:39 PM
Salutare tuturor,
,,Savage'' a ajuns cu bine pe apa, asa cum era in plan. Am ajuns cu bine vineri seara. Bineinteles ca am plecat pe o ploaie torentiala de la Tubal, ma si miram sa nu ploua cand voi avea de dat sau scos o barca de la apa. Bine ca nu ningea :).  Dar pe drum ,probabil ca optimismul si efervescenta noastra, a alungat ploaia si pana in Constanta s-a indreptat vremea.
Am dezambalat-o seara ca sa avem mai putina treaba a doua zi dimineata pana veneau baietii cu macaraua. Seara a fost destul de ,,lunga'' din cauza vinului :)
A doua zi, barca a primit o spalare, un mic polish, cateva retusuri de antifouling. Apoi la apa cu ea, ca doar acolo ii place nu?
Asa ca mai este printre noi acum inca un om fericit impreuna cu barca lui  :)
Cateva foto de la lansare...

Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Mai 01, 2016, 08:22:56 PM
Citat din: Dbr din Mai 01, 2016, 12:05:39 PM
Salutare tuturor,
,,Savage'' a ajuns cu bine pe apa, asa cum era in plan. Am ajuns cu bine vineri seara. Bineinteles ca am plecat pe o ploaie torentiala de la Tubal, ma si miram sa nu plua cand voi avea de dat sau scos o barca de la apa. Bine ca nu ningea :).  Dar pe drum ,probabil ca optimismul si efervescenta noastra, a alungat ploaia si pana in Constanta s-a indreptat vremea.
Am dezambalat-o seara ca sa avem mai putina treaba a doua zi dimineata pana veneau baietii cu macaraua. Seara a fost destul de ,,lunga'' din cauza vinului :)
A doua zi, barca a primit o spalare, un mic polish, cateva retusuri de antifouling. Apoi la apa cu ea, ca doar acolo ii place nu?
Asa ca mai este printre noi acum inca un om fericit impreuna cu barca lui  :)
Cateva foto de la lansare...

Sa fie intr-un ceas bun!
La plecarea voastra incepuse o ploaie usoara, numai cat sa iti consolideze renumele; bine ca n-a nins :)
Ar fi trebuit sa va fac o poza, ca in cateva minute a inceput torentiala de care spui si am spart si noi gasca.
Sunt curios cum se misca barcuta pe Marea Neagra.
Dati si voi un detaliu, cand iesiti in larg :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Mai 02, 2016, 10:49:34 PM
Salutare tuturor!

Asa cum v-a povestit Bogdan vinul de Urlati e bun cand nu-l bei singur :)

V-a povestit el pe scurt, n-a fost extrem de complicat, lansarea a fost cu succes.
Urmeaza inmatricularea pe Belgia cat de repede se poate.

Mai sunt niste detalii de pus la punct, ca de ex montarea ghiului, dar e timp pentru toate.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: George563 din Mai 03, 2016, 09:29:51 AM
De ce nu inmatricularea pe Romania? La velierul tau te costa 1300 lei cu inspectie iar inpozitul la financiar daca esti atent ce declari te poate costa sub 50 lei
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Mai 03, 2016, 09:42:06 AM
Pe Belgia ma costa 60 de euro plus timbrul postal de la certificatul DEPABD, plus inca vreo 50-60 de lei depunerea cererii. Avantaj clar :)

In afara de asta nu am incredere neam in statul roman ca va pastra impozite si alte taxe la un nivel decent, asa ca prefer sa nu risc.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Vali din Mai 04, 2016, 10:17:36 AM
Poate e cam prea devreme pentru ce voi scrie in continuare, dar cred ca n-ar fi o idee rea ca pe viitor, dupa ce te vei familiariza cu barca, sa incerci sa te bagi si la regate. Etap 23 e o barca excelenta pentru a concura la clasa Cruiser la categoria ei, voi explica imediat si de ce.

Acum 2 ani, eu si prietenul meu cu Etap 23 ne-am intalnit si am povestit cu Adrian Nita de la YCRR despre participarea la regatele din 2014 cu barca de care povestesc. Adrian ne-a explicat ce e de facut, inclusiv cum se fac masuratorile pentru certificatul ORC. A ramas sa ne apucam de treaba, numai ca la prietenul meu a aparut o problema cu o constructie ce trebuia finalizata, asa ca de atunci el se ocupa ca tot romanul de constructii, autorizatii si alte asemenea angarale, deci pana acum nu ne-am putut ocupa de treaba cu regata. Totusi, niciodata nu e tarziu.

De ce e Etap-ul o barca buna de regata: velatura e generoasa, corpul are linii moderne - sectiune rotunda, lungime mare la plutire, cabina joasa -, iar cea mai buna treaba e derivorul adanc cu bulb, cu raport mare de aspect, care asigura o pozitie mai apropiata de verticala a arboradei la vant strans sau de travers, deci implicit o eficienta mai buna a velaturii. Iar raportul mare de aspect asigura un unghi foarte bun de strangere a vantului, bineinteles cu conditia echilibrarii centrilor de presiune (velic si de rezistenta laterala).

Am un prieten din Constanta care a castigat tot ce s-a putut la aceasta clasa, culmea cu un Beneteau First 24 cu derivor briceag. Din acest pdv, cred ca Etap-ul se va comporta semnificativ mai bine, din care cauza am si fost interesati sa participam atunci, in 2014. Diferenta insa e ca echilibrarea centrilor la Beneteau se face direct din pozitia de basculare a derivorului, pe cand la Etap se poate face exclusiv din velatura, si pentru asta e necesara multa practica. Cred totusi ca ar fi o provocare interesanta, pentru mine cel putin asa a fost, si chiar daca inca nu am participat, niciodata nu e tarziu, mai ales ca am acces oricand la barca prietenului meu.



Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Mai 04, 2016, 04:45:48 PM
Citat din: Vali din Mai 04, 2016, 10:17:36 AM
Poate e cam prea devreme pentru ce voi scrie in continuare, dar cred ca n-ar fi o idee rea ca pe viitor, dupa ce te vei familiariza cu barca, sa incerci sa te bagi si la regate. Etap 23 e o barca excelenta pentru a concura la clasa Cruiser la categoria ei, voi explica imediat si de ce.

Acum 2 ani, eu si prietenul meu cu Etap 23 ne-am intalnit si am povestit cu Adrian Nita de la YCRR despre participarea la regatele din 2014 cu barca de care povestesc. Adrian ne-a explicat ce e de facut, inclusiv cum se fac masuratorile pentru certificatul ORC. A ramas sa ne apucam de treaba, numai ca la prietenul meu a aparut o problema cu o constructie ce trebuia finalizata, asa ca de atunci el se ocupa ca tot romanul de constructii, autorizatii si alte asemenea angarale, deci pana acum nu ne-am putut ocupa de treaba cu regata. Totusi, niciodata nu e tarziu.

De ce e Etap-ul o barca buna de regata: velatura e generoasa, corpul are linii moderne - sectiune rotunda, lungime mare la plutire, cabina joasa -, iar cea mai buna treaba e derivorul adanc cu bulb, cu raport mare de aspect, care asigura o pozitie mai apropiata de verticala a arboradei la vant strans sau de travers, deci implicit o eficienta mai buna a velaturii. Iar raportul mare de aspect asigura un unghi foarte bun de strangere a vantului, bineinteles cu conditia echilibrarii centrilor de presiune (velic si de rezistenta laterala).

Am un prieten din Constanta care a castigat tot ce s-a putut la aceasta clasa, culmea cu un Beneteau First 24 cu derivor briceag. Din acest pdv, cred ca Etap-ul se va comporta semnificativ mai bine, din care cauza am si fost interesati sa participam atunci, in 2014. Diferenta insa e ca echilibrarea centrilor la Beneteau se face direct din pozitia de basculare a derivorului, pe cand la Etap se poate face exclusiv din velatura, si pentru asta e necesara multa practica. Cred totusi ca ar fi o provocare interesanta, pentru mine cel putin asa a fost, si chiar daca inca nu am participat, niciodata nu e tarziu, mai ales ca am acces oricand la barca prietenului meu.

Pai e o idee buna, pe litoral regatele fac toata savoarea, ca in rest malurile nu au vreun farmec deosebit.
Acum, "Benga" se misca excelent fiind un Benneteau din gama "first" :) . Am avut ocazia sa merg langa ea, cu evident, acelasi vant, cand faceam proba la spinnaker. E o barca facuta pentru a fi sprintena.
Nu stiu daca prietenul nostru va putea tine pasul cu acest Etap, dar ii doresc sa incerce, sa invete si sa ne arate ca poate ! :)
Oricum, bulbul acela mi-a facut si mie o impresie tare buna.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Vali din Mai 04, 2016, 05:36:16 PM
Secretul barcii lui Ionut (Beneteau First 24 "Benga") este ca e usurata la maxim, adica e scos totul din interior - mobilier, instalatii, accesorii etc, adica absolut tot ce se poate scoate fara a atenta la siguranta navigatiei.

Benga nu e un monument de calitati nautice, dimpotriva, e o barca banala de croaziera de la inceputul anilor '80, facuta destul de grosier din fibra lucrata masiv, spre deosebire de Etap, care e facut mult mai ingrijit.

Eu banuiesc ca rezultatele lui Ionut sunt datorate atat modului cum s-a deprins echipajul sa jongleze cu barca din derivor si velatura, cat si usurarii drastice a interiorului corpului. Daca m-as hotari sa iau Etap-ul de aici din GL si sa incep sa ma dau cu el (la fel usurandu-l la maxim), cred ca as invata sa-l stapanesc bine si sa scot maximul din el. Am convingerea ca poate da clasa Beneteau-lui lui Ionut.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Mai 07, 2016, 12:54:10 PM
Salutare oameni buni.

Pana la regata mai e, toate la timpul lor.

Pana una alta m-am lovit de o problema, care ma roade destul de tare. Am coborat azi chila si am constatat ca in barca se aduna apa. Era putina de cand am adus-o dar parca acum e mai multa.

Prima presupunere a fost ca e de la toaleta, pt ca am umblat un pic la ea si cred ca n-am inchis bine robinetii. Dar se vede un pic umed la zona unde se ridica chila si imi pune un semn de intrebare.

Am sters si am inchis bine robinetii, urmeaza sa mai bag un ochi peste cam o ora cand ma intorc.

In cazul in care gasesc apa in interior cand ma intorc sterg iar si ridic chila.

Altfel...ce optiuni am? Nu cred ca e o problema grava, pana la urma intr-o saptamana, cu furtuna cu tot, nu s-a adunat suficienta sa puna probleme.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Mai 07, 2016, 02:27:12 PM
M-am linistit, era de ka robinetii wc-ului pe care nu i-am inchis eu bine.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Mai 08, 2016, 07:49:17 AM
Citat din: actzipild din Mai 07, 2016, 12:54:10 PM
Salutare oameni buni.

Pana la regata mai e, toate la timpul lor.

Pana una alta m-am lovit de o problema, care ma roade destul de tare. Am coborat azi chila si am constatat ca in barca se aduna apa. Era putina de cand am adus-o dar parca acum e mai multa.

Prima presupunere a fost ca e de la toaleta, pt ca am umblat un pic la ea si cred ca n-am inchis bine robinetii. Dar se vede un pic umed la zona unde se ridica chila si imi pune un semn de intrebare.

Am sters si am inchis bine robinetii, urmeaza sa mai bag un ochi peste cam o ora cand ma intorc.

In cazul in care gasesc apa in interior cand ma intorc sterg iar si ridic chila.

Altfel...ce optiuni am? Nu cred ca e o problema grava, pana la urma intr-o saptamana, cu furtuna cu tot, nu s-a adunat suficienta sa puna probleme.

Prima mea banuiala, inaintea vreunor chestiuni mai grave,  este ca ai putea avea usoare infiltratii de la ploaie. Adica de sus, nu de jos.
Fenomenul este ca pe timp de ploaie insotita de vant puternic, acesta mai poarta apa si catre micile fante de la hatch sau cele de la intrare. Si le impinge inauntru, chiar si pe panta ascendenta.
  Dupa o furtuna de cateva zile, am gasit in barca mea din portul Tomis, apa cat de doua galeti, stransa in santina.

Bineinteles, ca e bine sa supraveghezi zona derivorului, dar sa o luam cu lucrurile mai usoare si foarte posibile. Oricum apa se aduna in santina, de oriunde ar veni, asa ca prezenta ei langa putul derivorului se poate datora si altor infiltratii decat ale zonei.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Mai 16, 2016, 06:32:42 AM
Ma intreb de ce o fi linistea asta pe aici? Sigur se executa ceva lucrari pe la Etap si nu ne spui si noua ce. Sper ca nu ai uitat iar vreun robinet deschis ;)
Ce rautacios sunt...
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: actzipild din Mai 16, 2016, 03:05:55 PM
Well...din pacate nu. Weekendul asta am zacut la pat cu probleme de sanatate.

M-as fi dus cu mare drag, mai ales ca a fost si regata, dar am zis ca mai bine ma refac.

Intre timp m-am apucat de gandit noul tablou electric. Sa vedem ce iese :)
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Noiembrie 16, 2016, 10:59:35 PM
La noapte plec dupa Etap sa il aduc la iernat la Santierele Navale Tubal.
Ca doar famila trebuie reintregita nu? Saraca ramasese ultima pe apa.... :(
Urmeaza maine foto...
Stima tuturor.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Noiembrie 18, 2016, 07:23:51 AM
Am adus-o ieri. Cam frig pentru asemenea manevre de scoatere de la apa dar asta este, nu avem numai vara.Totul a decurs relativ normal. O singura problema a fost cu profilul din spate ( cel care cedase la transportul Sasankai lui Nicu), si care nu a vrut sa reziste pana la destinatie , dar am venit si fara ajutorul lui, echilibrand barca din chingi stanga/dreapta. Se va repara pe timpul iernii, alaturi de alte lucrari desfasurate la Santierele Navale Tubal ;)
Iar pe D-nul Motor care nu fusese dat cu antifouling si datorita faptului ca nu are posibilitatea ridicarii din apa l-am gasit arhiplin de scoica.  Se incapatana sa impinga barca, de parca nu aveam elice! Am reusit sa ajung cu mare greutate la locul de manevra al macaralei.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: renata din Noiembrie 18, 2016, 04:01:20 PM
Citat din: Dbr din Noiembrie 18, 2016, 07:23:51 AM
Am adus-o ieri. Cam frig pentru asemenea manevre de scoatere de la apa dar asta este, nu avem numai vara.Totul a decurs relativ normal. O singura problema a fost cu profilul din spate ( cel care cedase la transportul Sasankai lui Nicu), si care nu a vrut sa reziste pana la destinatie , dar am venit si fara ajutorul lui, echilibrand barca din chingi stanga/dreapta. Se va repara pe timpul iernii, alaturi de alte lucrari desfasurate la Santierele Navale Tubal ;)
Iar pe D-nul Motor care nu fusese dat cu antifouling si datorita faptului ca nu are posibilitatea ridicarii din apa l-am gasit arhiplin de scoica.  Se incapatana sa impinga barca, de parca nu aveam elice! Am reusit sa ajung cu mare greutate la locul de manevra al macaralei.
Stima tuturor.
Citat din: Dbr din Noiembrie 18, 2016, 07:23:51 AM
Am adus-o ieri. Cam frig pentru asemenea manevre de scoatere de la apa dar asta este, nu avem numai vara.Totul a decurs relativ normal. O singura problema a fost cu profilul din spate ( cel care cedase la transportul Sasankai lui Nicu), si care nu a vrut sa reziste pana la destinatie , dar am venit si fara ajutorul lui, echilibrand barca din chingi stanga/dreapta. Se va repara pe timpul iernii, alaturi de alte lucrari desfasurate la Santierele Navale Tubal ;)
Iar pe D-nul Motor care nu fusese dat cu antifouling si datorita faptului ca nu are posibilitatea ridicarii din apa l-am gasit arhiplin de scoica.  Se incapatana sa impinga barca, de parca nu aveam elice! Am reusit sa ajung cu mare greutate la locul de manevra al macaralei.
Stima tuturor.
Salut Dbr, ce lungime are platforma din foto ?Am si eu de dus o barcuta la Tulcea , barca cu peridoc cu tot are 7m   si peridocul are 2.50latime .Eu locuesc in belgia Kontich la 20 km de Antwerpen. Multumesc!
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Florio din Noiembrie 18, 2016, 07:24:10 PM
Mi-au atras atentia doua imagini. Una cu motorul ornat cu scoici si a doua... ooo.. a doua cu pozitia barcii pe peridoc, stând intr-un șold :) .
Daca ati reusit s-o aduceti acasa, jos palaria.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Noiembrie 18, 2016, 11:00:48 PM
Vaaaaai Florin, dar ,, aceste cuvinte ne doare''! Cum adica daca am reusit sa ajungem acasa? Ce vorbe sunt astea? Ultima foto este facuta dupa ce barca a fost indreptata si repusa pe pozitia normala.  A fost hazlie treaba cand barca s-a inclinat si astia amandoi au transpirat instant. Cornel( cei care au fost in Grecia il cunosc pentru ca el a dus Fox-ul lui Vlad) si Costica ( ajutorul meu de la atelier). Tremurau ca piftiile si se uitau tamp la mine care radeam de ei...
Cornel: Ce draku razi asa ca proasta in targ!!!!
Eu: Ce mah ,v-ati speriat imediat cum s-a bandat un pic??? Amatorilor!!!
Costica: Si cum o indreptam?
Eu: Pai ,,ea '' e singura, noi suntem trei. Lasa ca o rezolvam noi. Duceti popicii de semnalizare  in spate la distanta sa ne vada astia sa nu ne rada vreun bazbiduc, vestele pe voi, chingile din masina...hai ACTIUNE,  ce naiba stati si va plangeti in palme ca niste babe din alea coflecite le-am zis eu luand o fatza >:(
Am rezolvat-o rapid folosind alte chingi....Chiar vorbeam cu Pelicanul la telefon cand s-a intamplat treaba. Totusi e neplacut sa o vezi in oglinzi cum se duce intr-o parte. Dar totul s-a rezolvat cu bine ca doar suntem profesionisti ce mama draku 8). Important este ca in momentele acelea sa nu te pierzi cu firea si sa uzezi de tot ce ai in dotare. Totul trebuie sa fie asigurat de doua ori, orice legatura trebuie sa fie facuta in unghiul optim, iar ansamblu barca peridoc daca formeaza un tot unitar nu are ce sa se intample. Imi aduc aminte ca acum vreo 10 ani am rupt un sasiu la o remorca( o groapa imensa intr-un rond in Ungaria) si am folosit atunci un caprior solid de stejar cumparat din primul Brico magazin de prin Szeged pe care l-am legat longitudinal pe sub remorca de-a lungul sasiului si am venit acasa perfect :)
Si acum eram hotarat daca nu reuseam sa o trag din chingi sa fac acelasi lucru cu profilul din spate care sustinea ultimele role.
Dar acum a fost ceva minor si barca e in siguranta la Tubal.
Tare a fost faza cu Vlad care ma astepta la Tubal sa ma primeasca cu lautari si flori dar eu conform intelegerii noastre prin care trebuia sa il sun cand sunt pe centura Bucurestiului , bineinteles ca am uitat. Vlad constiincios, a luat hora inainte si s-a dus la Tubal sa ma astepte. Noi , chiauni de cap cand am ajuns era deja bezna ca in nuc, si am lasat barca la intrarea in Tubal ,urmand sa revin dimineata devreme , pe lumina sa aranjam toate barcile cum trebuie. Ma trezesc pe la ora 20 la vreo ora dupa ce ajunsesem deja acasa cu un mesaj de la Vlad:
- Am stat la barci...puteai sa dai un semn...ai lasat-o si valea repede... >:(
Deci noi fusesem la cativa metrii distanta unul de altul si nu ne vazusem :o. Azi ma asteptam cand ma prinde sa ma balacareasca dar Vlad nu se dezminte. Mare Om , mare caracter. Ne-a ajutat , ca un adevarat marinar sa mutam barcile si apoi am mai pus cate ceva la cale pentru la iarna.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Etap 23
Scris de: Dbr din Noiembrie 18, 2016, 11:05:03 PM
Citat din: renata din Noiembrie 18, 2016, 04:01:20 PM
  Salut Dbr, ce lungime are platforma din foto ?Am si eu de dus o barcuta la Tulcea , barca cu peridoc cu tot are 7m   si peridocul are 2.50latime .Eu locuesc in belgia Kontich la 20 km de Antwerpen. Multumesc!
Salutare,
Ce greutate are barca? Peridoc inmatriculat sau nu? Mutam discutia pe privat mai bine, zic eu, ca sa nu ii poluam topicul lui Mihai cu Etapul 23. Eu voi fi saptamana viitoare in Olanda si nu cred ca am mai mult de 150-200 de km de locatia ta. Vedem,ne auzim pe privat.
Stima.