Salut Radu,
O voi folosi la pescuit si plimbare cu familia pe Dunare si in Delta si poate pe Snagov, dar vreu sa profit din plin ca si plimbari nu aventuri extreme. Ma gandesc si la echipare cu motor de 5cp sau pana la limita inmatriculari.
deocamdata nu posed certificat de conducator ambarcatiune dar voi urma un curs.
Cu Respect
blasfemie curata, cum sa motorizezi asa ceva cu un rahitic de 5 cai,
pana cand iti iei barca ai timp suficient sa inveti ptr a da examenul, iar ptr asta iti uram succes
cu 20 cai pe cea de 4,3 faci o mica racheta
Blasfemie - blasfemie... Ia citește ce blasfemie a facut Vali... și nu cred că îi este rușine. Ar trebui? A facut o barca - AN 4,3 ,,și pentru săraci și pentru bogați"... și pentru cei care au permisul de barcagii si pentru cei care aspiră la el. Eu am C, D și S și Certificat LRC dar știu că nu l-aș supăra pe Prof. Antonov dacă aș ieși cu AN 4,3, cu 5 C.P.
,,monica.lidia
Jr. Member
**
Mesaje postate: 89
Karma: 18
[applaud] [smite]
Vezi Profilul
Mesaj Personal (Offline)
Re: Cum se naste o barca
« Răspuns #264 : Septembrie 19, 2014, 11:09:24 am »
Citat
"Thor:Despre ce barca de 4,3 m. vorbim? Este un proiect nou? Ce am mai putea afla despre barca de 4,3 m.?"
Buna ziua,
O sa dau eu un raspuns scurt, urmand sa primiti mai multe informatii de la impricinat:
este corect, noua barcuta are 4.3 m si este o versiune (pre)scurtata a celei iniatiale. A fost motorizata pentru aceasta iesire cu un motor de 2.5CP. La acest nivel de motorizare am mers numai in deplasament, iar in regimul de deplasament sectiunea de drum Mahmudia-Sfantu Gheorghe a fost realizata in cca 5h cu un consum total de 3 l combustibil. Ca sa nu credeti ca e vreo confuzie, consumul a fost de 3 l pe 50 km.
O zi frumoasa!
Nu plange pentru ca s-a terminat, bucura-te pentru ca s-a intamplat."
salut,
treaba asta cu frumusetea de 4,3 si motorul de 2,5 lesinati de cai, e ca si cum ti ai lua o nevasta frumoasa si pasionala, numai ca ai o puta mica, pacat de dansa
la mine logica asta nu tine
asa i si cu barcile, trebuie echilibrate cu un motor pe masura
daca vrei 5 cai ia ti un lighian sau eventual o postava, oricum scapi mai ieftin
deja am un kinky dream ce implica barca de 5,1 cu modificarile din visul meu, plus un tldi de 70 armasari
kinky, nu
Sigur ca nu intru in polemici. Vali are 15 C.P. pe AN 4,3 si zice ca este "puța" optimă.
,,daca vrei 5 cai ia ti un lighian sau eventual o postava, oricum scapi mai ieftin" dar aici nu a fost vorba de bani. Omul @stefanstnc spunea ca nu are certificat de barcagiu (5 C.P. pentru cine nu știe, este maxim de motorizare făra carnet) nu ca are "puța" mică. Dacă tie ti-a crescut puța dupa ce te-ai dat in troca Pictorului eu cred ca poți sa-i lași pe alții să se dea cu o barcă adevarata, nu cu o trocă si să o motorizeze optim după ce au toate autorizarile. Sigur ca este dreptul tau sa ai păreri despre neveste, puțe, armăsari si troace. Noi vorbeam despre barci si motoare. De aceea spuneam ca nu intru in polemici. Asta-i tot.
Citat din: Thor din Ianuarie 05, 2017, 10:11:02 PM
Sigur ca nu intru in polemici. Vali are 15 C.P. pe AN 4,3 si zice ca este "puța" optimă.
,,daca vrei 5 cai ia ti un lighian sau eventual o postava, oricum scapi mai ieftin" dar aici nu a fost vorba de bani. Omul @stefanstnc spunea ca nu are certificat de barcagiu (5 C.P. pentru cine nu știe, este maxim de motorizare făra carnet) nu ca are "puța" mică. Dacă tie ti-a crescut puța dupa ce te-ai dat in troca Pictorului eu cred ca poți sa-i lași pe alții să se dea cu o barcă adevarata, nu cu o trocă si să o motorizeze optim după ce au toate autorizarile. Sigur ca este dreptul tau sa ai păreri despre neveste, puțe, armăsari si troace. Noi vorbeam despre barci si motoare. De aceea spuneam ca nu intru in polemici. Asta-i tot.
prietene thor n ai inteles o iota,
omul se gandea la un motor de 5 cai, dar ne spunea ca vrea sa faca plimbari cu familia
in situatii limita motorul nu i de prea mare ajutor sa le traversezi; era doar o recomandare sa se gandeasca la un motor mai mare, cum de altfel ne si povestea ca are totusi in plan
nu i esti de prea mare ajutor sa i recomanzi un motor de 2,5 cai, s ar putea sa ti dea crezare si sa faca o cheltuiala inutila
mai bine ii spunem omului care i motorul optim ptr barcuta
nu exclud ca barca merge si cu un cal, insa sunt de parere ca orice barca trebuie echipata cu un motor pe masura
esti nitel lipsit de imaginatie si nici nu prea dai dovada ca ti place sa glumesti, amesteci fara sens neveste, puțe, armăsari si troace, cand eu faceam o gluma
exista si alta modalitate de exprimare decat seaca spre saracacioasa; umorul este, daca nu un semn al inteligentei, macar al unei firi vesele
cat despre olteni sa stii ca au ..la, puta i poate pe la tine pe acolo, iar in alta ordine de idei, din nastere sunt cu ea si cu inteligenta mare si le mai si creste pe parcurs
marele avantaj al comunitatii este ca experientele noastre sunt de folos si altora
Se vede ca suntem in extrasezon si avem bărcile la iernat ... legat de cele de mai sus. ;D
Ștefan, când vrei după dezgheț poți vezi ambele variante cu diferite motorizări aproape de tine pe Snagov. Fie ca sunt 5 cai sau 15, important este sa utilizezi barca in funcție de nevoile tale. Anul trecut am fost in delta de câteva ori si in funcție de nevoie a fost perfect sa merg fără motor, cu motor încet si cu motor mai repede.
Legat de vânătoare, vânezi in ph?
Salutare, am separat postarile despre motorizare din topicul de bun venit.
Eu zic sa n-o luam asa categoric, si mai ales sa nu ne intepam inutil intre noi :). Sa nu uitam ca pana la revolutie erai norocos la maxim daca aveai posibilitatea sa gasesti un Veterok de 8 cai. Iar visul suprem (si deseori irealizabil) al unui barcagiu in acea perioada era Vihr-ul rusesc de 30 de cai.
Fiecare isi stie nevoile si posibilitatile, asa ca nu cred ca are rost sa fim categorici ca e obligatoriu cutare motor.
Eu am fost in anii 80-90 sezoane intregi la pescuit profesionist pe Dunare, de cele mai multe ori fara motor, numai la lopeti, si a trebuit sa ma descurc asa in orice situatie, ceea ce am si facut.
Pe de alta parte, in noiembrie 2013 am mers 2 saptamani in Insula Mica a Brailei, in echipa de 4 oameni si un morman de bagaje, cu un Honda de 5 cai pe barca de 5,10 a colegului GionyGL. La fel, n-am avut probleme nici pe cea mai mare vijelie.
Iar in septembrie 2014 am mers in concediu cu 2,5 cai fiindca aveam probleme cu motorul de 10, si n-am avut incredere sa plec cu el pe balta. Chiar daca am avut barca plina inclusiv cu bagajele a 2 familii, n-am avut nici o problema cu barca propulsata de doar 2 cai jumate.
Cred totusi ca e importanta si experienta pe apa, care experienta se poate dobandi si cu un motor mai mic la inceput. Eu asa m-am invatat sa merg pe ape, si abia acum cativa ani am inceput sa folosesc si motoare mai mari. Nu din cauza ca nu-mi permiteam sau ca nu aveam certificat de conducator, ci din cauza ca pe ape prefer intotdeauna sa ma bucur de o plimbare linistita, nu sa ma zdruncin continuu in glisare.
In 2016 am ales totusi un motor de 15 cai din motive de lipsa de timp si nevoia de a ma plimba cu familia pe distante lungi. Asta nu ma impiedica insa sa merg cat pot de mult in deplasament, cu viteza economica si cu impact minim asupra mediului, plus cu satisfactii maxime dpmdv. Bineinteles ca asta e totusi optiunea mea personala, si nu voi decreta vreodata ca e cea mai buna.
Asa ca solutia pentru colegul Stefan este sa faca probe si sa vada care motorizare i se pare cea mai potrivita, iar in timp isi poate lua certificat de conducator si implicit un motor mai mare. Importanta e deprinderea experientei si sigurantei necesare pe ape, iar acestea nu sunt conditionate de un motor neaparat mare.
Va multumesc pentru sfaturi si sper sa acumulez cat mai multe cunostinte despre barci cu ajutorul dumneavoastra.
Multumesc colegului Marius pentru invitatia facuta si cu siguranta voi veni sa vad barcile la Snagov, despre vanatoare vanez la AJVPS Prahova pe fondul 39Plopu.
Cu Respect.
Poate ne vedem duminica la grupa si vorbim.
Citat din: Thor din Ianuarie 05, 2017, 10:11:02 PM
Sigur ca nu intru in polemici. Vali are 15 C.P. pe AN 4,3 si zice ca este "puța" optimă.
,,daca vrei 5 cai ia ti un lighian sau eventual o postava, oricum scapi mai ieftin" dar aici nu a fost vorba de bani. Omul @stefanstnc spunea ca nu are certificat de barcagiu (5 C.P. pentru cine nu știe, este maxim de motorizare făra carnet) nu ca are "puța" mică. Dacă tie ti-a crescut puța dupa ce te-ai dat in troca Pictorului eu cred ca poți sa-i lași pe alții să se dea cu o barcă adevarata, nu cu o trocă si să o motorizeze optim după ce au toate autorizarile. Sigur ca este dreptul tau sa ai păreri despre neveste, puțe, armăsari si troace. Noi vorbeam despre barci si motoare. De aceea spuneam ca nu intru in polemici. Asta-i tot.
Dicționar:
Puță = Motor cu puterea exprimată în cai putere (C.P.)
Citat din: drmarius din Ianuarie 06, 2017, 09:21:46 AM
Poate ne vedem duminica la grupa si vorbim.
Imi pare rau mu pot iesi duminica :) Il sarbatorim pe sf Ion
Urmatoarea iesire vin.
Salut. A folosit cineva asa ceva?Ma batea gandul sa iau unul de rezarva.
"Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine". Pinioanele din grup nu sunt din plastic de unica folosinta ? Cauta pe Amazon, Ebay, ect,... comentariile celor care au cumparat. Olx-ul, internetul, sunt intoxicate cu astfel de chinazarii.
eu am vazut unul in delta vara asta, initial am crezut ca a plecat cu motocoasa la plimbare
n am prea mare incredere in asa ceva, mai degraba un electric
Nu te sfatuiesc; https://www.olx.ro/oferta/motor-benzina-barca-pescuit-3-hp-2-2kw-grunfeld-ID6mroO.html#d27b715159 (https://www.olx.ro/oferta/motor-benzina-barca-pescuit-3-hp-2-2kw-grunfeld-ID6mroO.html#d27b715159)
Am vazut cum merg astfel de motoare .Doi cunoscuti de-ai mei au luat plasa cu asa ceva.
Salut
Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.
Cu Respect
Poate daca ai pune un link cu anuntul... eu am avut un johnson 20 modelul cred de la inceputul anilor 70, cumparat din germania cu 170 euro ,timp de 8 ani nu am schimbat nimic la el,inainte de al vinde am schimbat impelerul si uleiul in grup ,nu avea gram de apa in uleiul din grup, a vazut doar benzina si ulei de care sa nimerit ce sa zic foarte fiabil dar consumul...te omoara .
Modelele mai noi au evacuarea sunt cu evacuarea prin elice. Daca nu are evacuarea prin elice sunt modele foarte vechi.
Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 08:02:11 AM
Salut
Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.
Cu Respect
Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 08:02:11 AM
Salut
Mi-a sarit anuntul asta in ochi la o cautare rapida pe net:Vand motor barca, marca Evinrude 20, cp 20,pret ~300eur.
Ce parere avet de acest model raport pret/calitate?
Vreau sa va spun ca dispun de cunostinte mecanice, am avut un atelier de reparatii moto.
Cu Respect
salutare! As putea sa ti spun ca sunt unele dintre cele mai fiabile si rezistente motoare insa pretul de doar 300e ma face sa cred ca ori e foarte vechi ori are carcalaci din motive de exploatare fara intretinere. Eu am luat unul (evinrude sportwun de 10 pk cu 200e si am mai bagat 100 in semeringuri impeller ulei dipa care am constatat ca filetul la bujii era rupt am scos chiloasa am rebucsat gaurile si am rupt 2 prizoane in bloc am incercat sa le scot si am stricat blocul . Acum nu ma mai ocup de el pt ca trebue sa gasesc bloc sau sa l dau cadou cuiva care are un bloc sau vrea sa l repare . Mentionez ca axul cilindri si pistoanele sunt ca noi
Citat din: Betto din Ianuarie 06, 2017, 09:17:47 PM
Nu te sfatuiesc; https://www.olx.ro/oferta/motor-benzina-barca-pescuit-3-hp-2-2kw-grunfeld-ID6mroO.html#d27b715159 (https://www.olx.ro/oferta/motor-benzina-barca-pescuit-3-hp-2-2kw-grunfeld-ID6mroO.html#d27b715159)
Salutare motorasele sunt ok dar nu sunt pentru mars se pot folosi ca auxiliare de manevra sau in loc de motor electric pt traversat dunarea
Citat din: peb5 din Ianuarie 07, 2017, 01:41:41 PM
Modelele mai noi au evacuarea sunt cu evacuarea prin elice. Daca nu are evacuarea prin elice sunt modele foarte vechi.
Salut
Atasez linkul cu motorul in cauza: https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621 (https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621)
va multumesc pt pareri
Este un model vechi, evacuarea nu e prin elice . Daca merita, nu pot sa ma pronunt ca nu sunt utilizator de motoare in doi timpi.
Un motor cu evacuare prin elice trebuie sa arate ca in anuntul de mai jos:
https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7DJ6E.html#692b79657c (https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7DJ6E.html#692b79657c)
Motorul e vechi, cu cizma scurta, si cu evacuarea prin cizma, nu prin elice. Din cauza asta si pretul e cel afisat.
Asta nu inseamna ca e un motor rau. Depinde cat de bine a fost intretinut. Important e sa aiba compresia buna, sa nu aiba scurgeri de ulei la grup, si sa se invarta rotund.
Ce ar trebui verificat:
- compresia
- aspectul uleiului din grup (daca e alb - laptos, intra apa in angrenaj pe undeva)
- modul cum evacueaza apa pe la martorul de racire
- ce acte are
Ce ar trebui schimbat, in caz ca starea tehnica e buna si te decizi sa-l iei:
- impellerul (ventola de cauciuc a pompei de apa)
- bujiile
- uleiul din grup
- doar in caz ca e nevoie, semeringurile de la grup
Daca il vei lua, posibil sa mai fie de facut reglaje la carburator, poate la aprindere etc. Daca totusi merge bine, nu ai ce reglaje sa-i faci. E la fel ca un motor de motocicleta in 2 timpi, numai ca are 2 cilindri (ca la IJ Jupiter sau Jawa) si racire pe apa. Nu uita sa te informezi care e proportia de ulei de amestec, daca nu gasesti informatii, intrebi aici pe forum. Toate astea bineinteles daca te vei hotari sa-l cumperi.
Citat din: stefanstnc din Ianuarie 07, 2017, 03:57:20 PM
Salut
Atasez linkul cu motorul in cauza: https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621 (https://www.olx.ro/oferta/motor-barca-ID7Eqwa.html#d8c23e2621)
va multumesc pt pareri
Daca vrei sa te plimbi prin toata delta in nici-un caz nu e motorul indicat.Vorba unui prieten ,daca cineva vrea sa isi bata joc de tine iti ofera un 2 timpi.Cum majoritatea barcagiilor au in plan si trasee lungi prin delta ,dupa prima iesire de genul asta il vei vinde. Pentru o zi intreaga de mers prin delta bagi suplimentar in rezervor benzina de vreo 100 ron,fata de un motor in 4 timpi de 20 cai.Inmulteste zilele de plimbare si afli rentabilitatea plimbari prin delta cu motor in 2 timpi.Eu am experimentat (nu mi-a spus nimeni comparatia asta) si am urcat de la mila 8 pana la Tulcea la remorca ,pentru ca socotelile reale de consum nu s-au potrivit cu cele de acasa.
Citat din: ionpescarul din Ianuarie 07, 2017, 07:23:45 PM
Daca vrei sa te plimbi prin toata delta in nici-un caz nu e motorul indicat.Vorba unui prieten ,daca cineva vrea sa isi bata joc de tine iti ofera un 2 timpi.Cum majoritatea barcagiilor au in plan si trasee lungi prin delta ,dupa prima iesire de genul asta il vei vinde. Pentru o zi intreaga de mers prin delta bagi suplimentar in rezervor benzina de vreo 100 ron,fata de un motor in 4 timpi de 20 cai.Inmulteste zilele de plimbare si afli rentabilitatea plimbari prin delta cu motor in 2 timpi.Eu am experimentat (nu mi-a spus nimeni comparatia asta) si am urcat de la mila 8 pana la Tulcea la remorca ,pentru ca socotelile reale de consum nu s-au potrivit cu cele de acasa.
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!
@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.
E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.
La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633
Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.
Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.
Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.
Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.
Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.
Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2017, 08:05:10 PM
@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.
E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.
La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633
Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.
Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.
Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.
Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.
Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.
Chapeaux bass!
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 07:54:06 PM
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!
Domnule ,raspunsul se adresa colegului nostru ,care postase un link cu un motor din ani 70 .Nu comparam cu ETEC ,dala vreau si eu .Yammy de 25 are un prieten la 100 eur ,e atat de ieftin ca a-si face o incercare sa il iau ,ma mai gandesc ,e cam mare pentru copaia mea .Am vazut un clip cu teste de consum. Yammy de 25 ,o sa il caut sa il postez ,
Sincer...il iau eu dacă e ok!
Citat din: Vali din Ianuarie 07, 2017, 08:05:10 PM
@ionpescarul: Nea Ion, fara a combate ce ai scris mai sus, cred ca treaba e mai nuantata.
E adevarat ca un 2T are consumul specific (litri/cal putere) mai mare decat un 4T. Si mai adevarat e ca e foarte importanta optimizarea barcii dpdv hidrodinamic. Aceasta face pana la urma diferenta intre un consum ok si un consum catastrofal, indiferent daca e vorba de 2T sau 4T. Deci consumul il face barca, nu motorul.
La puterile de pana pe la 20 CP, diferenta de consum intre 2T si 4T nu e asa mare, caz in care motoarele in 2T au unele avantaje notabile. S-a mai discutat acest lucru pe forum, un exemplu fiind acesta: https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,2095.msg35633.html#msg35633
Ce am observat de exemplu eu la barca mea (aprecierea e bineinteles subiectiva, deci trebuie luata cu rezerva de rigoare): cu 15 CP / 2T barca se misca aproximativ la fel ca in cazul 20 CP / 4T, in aceleasi conditii de incarcare. Diferenta maxima de consum (la "blana") este de 0,7 - 0,8 litri/ora in favoarea motorului de 20 CP / 4T.
Personal prefer sa suport acest consum suplimentar al motorului 2T, avand de castigat multe alte avantaje:
- motor portabil si compact (mult mai usor decat un 4T similar), foarte usor de montat si demontat singur de pe barca, si de transportat cu masina, sau de la masina la barca si invers
- are o dinamica incomparabila cu a vreunui motor similar in 4T
- nu face nazuri nici la cea mai nenorocita benzina adunata de pe fundul containerelor plutitoare de la Star 2000
- nu are nevoie de mentenanta deosebita, nu e deloc pretentios, ci e un ansamblu simplu si robust, care-si face treaba indiferent de vreme sau de solicitarile la care-l supun
- nu tenteaza deloc privirile indiscrete ale "curiosilor" de motoare de barca
- nu depind de nici un "meserias" de motoare, ci imi tin singur motorul din scurt, cu efort minim si rezultate optime.
Bineinteles ca asta e orientarea mea personala, si nu inseamna ca e neaparat buna si pentru altii. Multa lume se fereste de consumul, zgomotul, mirosul sau uleiul in amestec ale motoarelor in 2T, dar eu nu am vreo problema cu acestea.
Pentru cine nimereste un motor in 2T in stare buna, e posibil sa nu mai doreasca sa-l schimbe prea curand, daca se obisnuieste cu functionarea lui de incredere, fara sincope, si cu mentenanta minimala, alaturi de celelalte avantaje.
Bineinteles ca si motoarele in 4T au calitatile lor incontestabile, dar pentru unii dintre noi faptul ca sunt mai pretentioase la mentenanta, consumabile, benzina, uleiuri etc le fac mai putin dezirabile. Un alt inconvenient este ca piata motoarelor in 4T este foarte inselatoare, majoritatea fiind "botezate" ca sa se vanda repede. E mult mai dificil dpmdv sa gasesti un 4T potrivit decat un 2T, in conditiile de azi de la noi.
Vali ai si tu dreptatea ta ,dar eu nu mai vreau sa aud de 2 timpi pentru distante lungi .De regula pescuiesc singur si in zone indepartate ,toata cheltuiala o suport singur , ultima iesire am avut-o cu 2 timpi 8 cai ,cu 40 litri am coborat pana la mila 8 ,consumasem deja 20 litri ,la urcare consumam 1 litru pe mila ,Am preferat sa urc la remorca ,pentru ca oricum nu imi ajungea benzina pana la Tulcea .
Penultima iesire am facut- o cu motor honda 5 cai ,cu vreo 35 litri am mers cam 240 km prin delta.,pentru ca nu gaseam pestele.
Problema e ca ambele motoare nu glisau si pierdeam foarte mult timp din punctul A in punctul B.M-am chinuit si am luat un 15 cai 4 timpi.
Un prieten din delta avea un 10 cai 2 timpi ,se invartea in jurul Crisanului ,nu putea sa se departeze din cauza consumului ,ca sa coboare la mila 8 ,il costa 80 ron ,dus/intors .
Anul trecut a cumparat si el un 15 cai ,4 timpi ,Acum isi permite sa pescuiasca si la Rosu si pe Chilia ,raza de actiune sa marit de 3 ori.
Cand ai un traseu stabilit inainte sa pleci ,sti costurile ,e ok
Cand pleci la pescuit si nu sti unde vei ajunge si cat vei merge in cele 3,4,5 zile
atunci e bine sa ai un motor econom.
Acum vreo 3,4 ani am postat un fapt .Am iesit cu un prieten ca un 90 cp ,4 timpi
In 3 zile am pescuit maxim o zi ,in rest am cautat pestele ,170 sau 180 litri sa consumat.E nebunie. Din cauza ca la o iesire nu sti unde vei ajunge ,ca pescar de delta e bine sa ai un utilaj econom.
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 09:12:57 PM
Sincer...il iau eu dacă e ok!
La bani astia probabil ca o sa il cumpar ,macar de curios .
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 07, 2017, 07:54:06 PM
Serios?
Hai faceti mișto de mine cu un ETEC de 60CP.....2timpi!
Pleeeease!
Si Yammy de 20/25CP ......2T......cel mai motor ever!
Poate stiti clipul ,teste consum Yamaha 25 HP
https://youtu.be/7rTP10iaitQ
Citat din: ionpescarul din Ianuarie 07, 2017, 09:30:45 PM
Vali ai si tu dreptatea ta ,dar eu nu mai vreau sa aud de 2 timpi pentru distante lungi .De regula pescuiesc singur si in zone indepartate ,toata cheltuiala o suport singur , ultima iesire am avut-o cu 2 timpi 8 cai ,cu 40 litri am coborat pana la mila 8 ,consumasem deja 20 litri ,la urcare consumam 1 litru pe mila ,Am preferat sa urc la remorca ,pentru ca oricum nu imi ajungea benzina pana la Tulcea .
Penultima iesire am facut- o cu motor honda 5 cai ,cu vreo 35 litri am mers cam 240 km prin delta.,pentru ca nu gaseam pestele.
Problema e ca ambele motoare nu glisau si pierdeam foarte mult timp din punctul A in punctul B.M-am chinuit si am luat un 15 cai 4 timpi.
Un prieten din delta avea un 10 cai 2 timpi ,se invartea in jurul Crisanului ,nu putea sa se departeze din cauza consumului ,ca sa coboare la mila 8 ,il costa 80 ron ,dus/intors .
Anul trecut a cumparat si el un 15 cai ,4 timpi ,Acum isi permite sa pescuiasca si la Rosu si pe Chilia ,raza de actiune sa marit de 3 ori.
Cand ai un traseu stabilit inainte sa pleci ,sti costurile ,e ok
Cand pleci la pescuit si nu sti unde vei ajunge si cat vei merge in cele 3,4,5 zile
atunci e bine sa ai un motor econom.
Acum vreo 3,4 ani am postat un fapt .Am iesit cu un prieten ca un 90 cp ,4 timpi
In 3 zile am pescuit maxim o zi ,in rest am cautat pestele ,170 sau 180 litri sa consumat.E nebunie. Din cauza ca la o iesire nu sti unde vei ajunge ,ca pescar de delta e bine sa ai un utilaj econom.
Cel mai bine era sa alegi intai o barca buna. Ai atata forum la dispozitie, ai vechime, si stii ca lumea te sprijina oricand ai nevoie.
Nu motorul a fost cauza consumului, ci barca neoptimizata. In toamna am avut barca mea chiar langa a ta, la Dana 1 Mai din Tulcea.
Chiar daca Radu si Marius au pus-o la punct cand ai luat-o, degeaba daca hidrodinamic barca e gresit conceputa. Am sa-ti povestesc fata in fata care sunt problemele.
In plus, nu motorul in 2T a fost de vina pentru consumul mare, ci regimul de mars. Cu 8 cai nu poti impinge barca ta decat cel mult in tranzitie, care e cel mai ineficient regim de mars posibil. Si asta cred ca a fost si cauza consumului mare al prietenului tau cu 10 cai.
Si la mine daca pun 4-5 oameni solizi in barca, nu mai glisez cu 15 cai, ci ma chinui in tranzitie, cu un consum baban.
Chiar si in deplasament "curat" (fara tranzitie), barca ta se comporta nasol, cauzand consumul mare al motorului. Motivele sunt aceleasi, anume geometria nepotrivita a carenei. Am vazut la barca ta aceleasi greseli de incepator, pe care le faceam eu pe vremuri, vizavi de unghiul plutirii la prova, unghiul de stelaj, volumetria prova, unghiul oglinzii. Chiar si suprafata udata finisata insuficient te incetineste si iti mareste inutil consumul. Bineinteles ca aceste lucruri nu sunt din vina ta, ci sunt "meritele" celui care a gandit si construit barca.
In fine, bine macar ca acum cu 15 cai sunteti multumiti, si tu si prietenul. Totusi, va rog eu sa nu mai invinovatiti motoarele in 2T pentru consumurile mari pe care le-ati avut din cauza ca v-ati miscat in tranzitie ;).
Citat din: Vali din Ianuarie 08, 2017, 12:24:09 AM
Cel mai bine era sa alegi intai o barca buna. Ai atata forum la dispozitie, ai vechime, si stii ca lumea te sprijina oricand ai nevoie.
Nu motorul a fost cauza consumului, ci barca neoptimizata. In toamna am avut barca mea chiar langa a ta, la Dana 1 Mai din Tulcea.
Chiar daca Radu si Marius au pus-o la punct cand ai luat-o, degeaba daca hidrodinamic barca e gresit conceputa. Am sa-ti povestesc fata in fata care sunt problemele.
In plus, nu motorul in 2T a fost de vina pentru consumul mare, ci regimul de mars. Cu 8 cai nu poti impinge barca ta decat cel mult in tranzitie, care e cel mai ineficient regim de mars posibil. Si asta cred ca a fost si cauza consumului mare al prietenului tau cu 10 cai.
Si la mine daca pun 4-5 oameni solizi in barca, nu mai glisez cu 15 cai, ci ma chinui in tranzitie, cu un consum baban.
Chiar si in deplasament "curat" (fara tranzitie), barca ta se comporta nasol, cauzand consumul mare al motorului. Motivele sunt aceleasi, anume geometria nepotrivita a carenei. Am vazut la barca ta aceleasi greseli de incepator, pe care le faceam eu pe vremuri, vizavi de unghiul plutirii la prova, unghiul de stelaj, volumetria prova, unghiul oglinzii. Chiar si suprafata udata finisata insuficient te incetineste si iti mareste inutil consumul. Bineinteles ca aceste lucruri nu sunt din vina ta, ci sunt "meritele" celui care a gandit si construit barca.
In fine, bine macar ca acum cu 15 cai sunteti multumiti, si tu si prietenul. Totusi, va rog eu sa nu mai invinovatiti motoarele in 2T pentru consumurile mari pe care le-ati avut din cauza ca v-ati miscat in tranzitie ;).
Perfect raspuns ,perfect constatat,multumesc Vali ,motoare mici , timp pierdut
sa vad cum va merge ,deocamdata nu am facut proba cu 15 cp
singurele probe cu 13,5 cai au fost facute de de Alin ,din filmari eu am fost multumit ,totusi eu nu sunt barcagiu ,sunt doar pescar ,e posibil sa fiu multumit pentru o perioada de timp.
Citat din: ionpescarul din Ianuarie 08, 2017, 12:50:59 AM
totusi eu nu sunt barcagiu ,sunt doar pescar ,e posibil sa fiu multumit pentru o perioada de timp.
Nu uita ca nu e nevoie sa fii barcagiu experimentat, ci doar bine informat. Am pretentii la dumneata ca nu esti asemeni "urechistilor" de care e plina balta.
Poate ne gasim odata la Tulcea sa povestim fata in fata, si poate facem si ceva probe.
Chiar si barca se poate imbunatati, asa ca daca nu esti multumit initial despre cum se comporta, o "tunam" noi pana se va conforma cu dorintele tale :).
Legat de 2 timpi, cu noroc si multă răbdare noi am luat ultima generație de 15 cap 2 timpi de la Yamaha. El are 13.5cp dar in toate fisele sunt identice. Încă îmi scapă diferența. L am luat după ce am ascultat un amic care i-l folosește pe o Laguna de 5m.
După ce am intrat in el la revizie sincer as fugi de 4 timpi dacă motorul nu este in stare perfecta de funcționare, ca nou. Cu o cutie de scule mică si câteva piese nu cred ca o sa ramân in pana cu el. Vorbesc doar de plaja 10 - 15 cap.
Legat de consum postez link ul următor cu câteva informații exacte ...
http://www.redbook.com.au/boat-engine-reviews/2003/yamaha/yamaha-f15-8268?csn_tnet=true (http://www.redbook.com.au/boat-engine-reviews/2003/yamaha/yamaha-f15-8268?csn_tnet=true)
Noi nu am testat niciodată barca de la modi in deplasament sau tranziție. Sunt lucruri care ma depășesc total. In glisare cu 2 persoane fără bagaj, consumul era ok.
Aștept cu nerăbdare primăvara sa vin in delta si o sa dau un raport exact legat de barca, motor, consum, viteze, distante, etc.
Citat din: Vali din Ianuarie 08, 2017, 01:04:17 AM
Nu uita ca nu e nevoie sa fii barcagiu experimentat, ci doar bine informat. Am pretentii la dumneata ca nu esti asemeni "urechistilor" de care e plina balta.
Poate ne gasim odata la Tulcea sa povestim fata in fata, si poate facem si ceva probe.
Chiar si barca se poate imbunatati, asa ca daca nu esti multumit initial despre cum se comporta, o "tunam" noi pana se va conforma cu dorintele tale :).
Multumesc pentru intentia de a ma ajuta Vali, in viitorul apropiat nu vreau decat la peste si consum mic.Daca am nemultumiri voi cere sfaturi ,multumesc.
Nea ioane, sunt sigur ca barca se va miscs bine cu 15 cai
E posibil totusi cu un consum ceva msi mare avand in vrdere cortul pus pe barca
Poate marius ne ajuta privind consumul obtinut de noi cu yami 13,5 cai
Privind motoarele in doi timpi n as zice ca s un fan, insa au avantajele lor
Vara trecuta am vazut cum intr o ora a fost desfacut, sters de apa dupa ce fusese inecat in apele deltei si repus la treaba
Sunt de parere ca, cativa caluti in plus nu strica, astfel nu vei merge cu motorul turat spre maxim
Un motor mic fsta de barca sau incarcatura este doar o experienta neplacuta si costisitoare
sa nu omitem ca nu e relevant doar consumul orar ci consumul raportat la distanta parcursa. Pentru barca de deplasament nici eu nu vad potivite motoarele in 2 timpi , decat ca solutie provizorie. La glisare insa....se schimba mult treaba, in special la regim de folosire de tip hobby. Degeaba "certam" un 8 cai 2t ca a consumat mult pe un obiect plutitor, comparat cu 5 cai 4t, cand aceeasi viteza de deplasare o obtineam si de la un 3-4 cai 2t. Dar hai sa mutam aia 8 cai pe o gonflabila si sa vedem pe unde raman aia 5 cai prietenosi cu buzunarul. Clar, cu o lotca, 30 litri si un 4-5 cai 4t faci toata delta, dar nu suntem toti la pensie inca.
ex. 5 cai 4t mergand pe carena de glisare...8-10 la ora, hai sa zicem optimist 5 ore si 5 litri pe 50 km. 25 cai pe aceeasi carena, consum 7l/ora (realist la barca goala se poate si mai jos consumul), viteza 40 kmh, consum total 8,75 litri si 75 minute de deplasare pe acelasi traseu. Castigam deci 4 litri de benzina in 4 ore de .....asteptare,deplasare, cum vrea fiecare sa ii spuna. Eu vreau sa pescui in alea 4 ore..... nu la trena cu mortaciunea ticaind linistita pe oglinda :)))))
Sosoktm: n-am inteles calculul tau :) Cu cel de 25cp consumi 4 litri de benzina in plus fata de 5cp, dar castigi timp. Eu am avut pe un RIB de aprox. 150kg 2 motoare Johnson, unul de 7.5cp si altul de 15cp, vechi din '82 cred. Cel de 15cp consuma cam cu 80% mai mult decat ala micu', dar viteza era cam cu 120% mai mare, cu cel de 15cp glisa barca, cu ala micu, nu, de aici probabil si diferenta de consum. Cred ca cel mai bine este sa alegi motorul recomandat/optimizat in functie de barca care o ai, carena, greutate, etc..
Nu ma pricep la barci si motoare, dar am invatat un lucru relativ simplu. Fiecare barca are un anumit tip de motor care i se potriveste mai bine. Fiecare tip de activitate pe apa are un anumit tip de barca care i se potriveste mai bine. Fiecare dintre noi are un anumit tip de activitate pe apa care-i place cel mai mult, fie ca e plimbare, pescuit, fotografie, explorari si expeditii, schi nautic, scufundari, etc.
Si un motor electric de 1 CP e foarte bun pentru barca potrivita si 4 motoare de 300 CP sunt potrivite pentru barca potrivita. Depinde de ce, cum si unde vrei sa faci cu ele.
In privinta consumului, e cam ca la orice mijloc de transport propulsat mecanic. Vrei sa cari mai mult si vrei viteza, bagi mana mai adanc in buzunar. Cand iti amintesti ca trebuie sa treci si pe la pompa devii mai atent la zambetul turometrului... :)
Si ca o ulima impresie, am fost in aceleasi ape cu gonflabila noastra cu un motor de 9.9 CP si am fost cu barci maricele si grele cu motorizari de 175 CP si respectiv 115 CP x 2. Intr-o zi linistita, fara vant si valuri, cu o hula moderata, fara echipament de scufundare/snorkel, sau alte bagaje, iesit la admirat peisaje si fauna, prefer gonflabila fara nici un dubiu. Intr-o zi cu valuri de 2-3 m, cu vant de 17 noduri, cand ma aflu la 10-12 mile de tzarm incarcat cu echipament, ma simt mult mai in sigurantza in barca mai mare cu motorizare puternica. Cand au inceput valurile sa incalece bordurile gonflabilei, petreceam foarte mult timp la pompa evacuand cu disperare apa.
Asa se vede ecuatia motorizarii din perspectiva unui novice fara cunostinte si calificari navale. Sau, si mai pe scurt, vreau barca si motorul cel mai mic care imi permit sa ma duc sa fac ceea ce imi place mai mult. Si este imposibil de gasit o formula care poate satisface toate situatiile sau preferintele si prioritatile fiecaruia.
OP mentiona plimbari cu familia in ape linistite.
Salut.Doi nomazi,poate nu te pricepi la motoare dar la scris esti maestru,ai facut o expunere pe care am inteles-o si eu care sant mai neancrezator de felul meu.Felicitari.
@sixone......5 cai, consum 1 l/ora, viteza deplasare (regim deplasament) 10 kmh -> consum total 5 litri pe traseul de 50 km, parcurs in timp total de 5 ore
25 cai, consum 7l/ora, viteza deplasare (regim glisare) 40 kmh, consum total 8,75 litri pe 50 km, timp parcurgere traseu 75 minute. Sper ca e mai clar acum.
Cat despre motor, iti impartasesc opinia, consider ca cel mai bine este sa se foloseasca motorizarea ce permite deplasarea in regimul dorit, dar mai ales, in functie de caracteristicile barcii, inclusiv incarcare. Degeaba pui 50 cai pe o lotca...
Pe distante scurte, 1 l/h e pomana curata, altfel cei aproape 4 litri in plus nu justifica timpul pierdut, timp de care te poti bucura la peste
Cei 25 cai sunt in 2 timpi?
Eu cu 30 cai nu cred ca am sarit vreodata de 7 l/h si nu prea menajez motorul, marius stie
da, doar 2t pentru mine, vreau simplitate, viteza si greutate minima a motorului
cat cantareste motorul tau ?
Ce capacitate are?
cilindri?
comanda la distanta sau nu ?
autolube ?
Atentie la autolube ! dupa achizitionare trebuie verificata injectia de ulei ,calitativ cat si mai ales cantitativ !...cantitativ trebuie optimizat cu uzura motorului si compresia la care a ajuns ,altfel un autolube poate pleca spre lighean mai repede decat un amestec in rezervor.
motorul e yamaha 25 nmh, 48 kile, autolube, 2 cilindri 2 carburi, 396 cmc, comanda la mansa
@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?
Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.
Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.
Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 11:10:42 AM
Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.
Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.
Ce face omul cu mana lui e verificat si garantat.
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 11:06:40 AM
motorul e yamaha 25 nmh, 48 kile, autolube, 2 cilindri 2 carburi, 396 cmc, chttps://forum.capcompas.ro/Themes/default/images/bbc/ftp.gifomanda la mansa
@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?
comparativ : suzuki 30 cai efi, 4 timpi, 3 cilindri, 490 cc, 70 kg, nu cred c am depasit 7l/h oricat am tras de el sau am carat cu barca
mai mult markrting ?
nu inteleg. Ce e cu marketingul? La 30 cai injectat si modern (adica nou, cu ore putine si in stare buna de functionare), consumul de 7 e normal. Real 8,5? ;D
Oricum e ok consumul.
Tot comparativ, 30 ul pe care il am (yamaha 30DMH) are 59 kile, 3 pistoane 3 carburi ,autolube. Avand doar barci usoare, nu vreau sa folosesc motoare grele.
Citat din: Vali din Ianuarie 11, 2017, 11:10:42 AM
Ce scriu acum e doar o chestie personala: dpmdv autolube e un moft inutil si periculos. Daca nu-ti merge bine injectia de ulei, ceea ce se intampla uneori la motoarele mai vechi, risti sa strici motorul daca nu ai un sistem functional de avertizare.
Eu cand am avut motor cu autolube ajunsesem sa ma satur de alarma buzzer-ului din mansa, asa ca am scos bidonasul de ulei al sistemului autolube si i-am facut in continuare amestecul numai manual, ca la orice motor "batranesc". Poate unii rad de mine, dar de atunci n-am mai avut nici stres, nici probleme cu ungerea.
Nu ai de ce sa cauti asa ceva intr un manual de mentenanta ! daca fabricantul pune la dispozitie in
manualul de reparatie atunci faci reglajul in functie de cum este conceputa pompa !:cama si seibi ,surub , vacum .....electrovalva! ;)
Teo, cred ca ai vrut sa-l citezi si sa-i raspunzi lui Sosoktm ;). Culmea e ca si el zice mai sus ca in
manualul de service nu se gaseste acest reglaj (probabil ca sunt manuale diferite):
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 11:06:40 AM
...@ teopes...cum reglezi debitul de ulei la autolube? In manualul de service (!!) nu exista precizari privind un astfel de reglaj. Deci?
@teopes ....am precizat ca e manual de service/reparatie, nu "manual al utilizatorului". Realist, cata vreme sistemul functioneaza, as vrea sa vad cu ochii mei o fisa tehnica de la producator de reglaj al sistemului respectiv. Adica ceva clar....la compresie de de X bar se adauga 1 saiba cu grosime de 0,yz milimetri. Zau, pana nu vad nu cred.
@vali....nu iti contest concluziile tale , insa...un rezervor de ulei te duce, pana la buzzer, aprox 2 rezervoare de benzina de 25/30 litri. Asa, ochiometric, pe diverse puteri. Statistic sunt muuuuujult mai multe 2t uri bulite ca s-a uitat adaugarea uleiului in benzina decat cele bulite ca a crapat sistemul autolube. Teoretic ai dreptate, e un punct sensibil ce poate genera avarii scumpe, practic, daca nu vorbim de cine stie ce toroape de motoare cu mii de ore, sistemul e cat se poate de fiabil. Da, nu merge sa pui chiar orice untdelemn in el, dar daca ii dai ce trebuie...merge.Uns :)
Bonus e ca da motorului ulei cat trebuie, nu ratie constanta, ca la amestec in rezervor. Dar na, fiecare cu stolul lui
Ce sa fac, daca m-am obisnuit drujbar, n-am cum sa ma mai schimb :P.
Culmea e ca la mine buzzerul suna cand ii venea pe chelie, iar rezervorul de ulei era de obicei aproape plin, cu ulei de la Yamaha.
Deci sa vorbim putin mai la obiect ! manual de service=manual de mententa, in ele gasim operatiunile curente de intretinere mai ales periodice insemnand consumabile si eventuale cauze ale defectelor provenite din nerespectarea termenelor si conditiilor .Manualele de reparatiesunt cu totul altceva , acolo se gasesc scule si dispositive specifice de demontare , cote de lucru , cote de tolerate , cote de reparative, fabricarea pieselor de schimb , codurile fabricantului......samd !, primul meu motor cu autoungere a fost la varsta de 15 ani CZ sport 1,75cmc,ce si avea reglajul pompei de ulei cu seibi .
Motoarele cu autolube sunt o minune ... perfecte ..cat functioneaza in mintile lor , au multe avantaje . :)
Pana in 30 cai , privind consumul nu i mare diferenta intre 2 sau 4 t
Asta era treaba cu marketingul
Poate diferenta se simte daca mergi zeci de ore
Si marius mi a confirmat ca nu a sarit de 7
A mai fost discutata treaba cu uleiul pt 2 timpi cum frumos ne explica "H" :
https://forum.capcompas.ro/index.php/topic,1962.0.html
eu personal (ascultand si sfatul lui BRB ) adaug si in rezervor 10 g/L
@teopes....ok, eu inca nu am vazut astfel de material, in care sa iti spuna fabricantul cum sa manufacturezi o piesa de schimb. Cote minime la diverse piese/uzuri maxime, cote in diverse puncte in motor, da, alea le gasesti in manualul de "service". SDV-istica, la fel. Nu vreau sa par artagos, dar ce spui tu de fapt e o documentatie tehnica pe care probabil o are doar producatorul, din ce stiu eu asta cu manufacturatul de piese nu se (mai) practica iar aici nu vorbim de cz de acum 40 ani. Este ca reglajul ala cu seibi il faceai dupa culoarea bujiei? Asta daca nu lipea pistonul :)))
@vali...am avut aceeasi simptom, intra in protectie desi rezervorul avea ulei. Ce sa vezi, motorul intra in protecti daca scade sub minim nivelul la ulei sau daca se incinge. Sau daca senzorul de temperatura a plecat pe meleaguri mai bune . 40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :)))))
@radu...diferenta e clara la consum, oricat marketing ar fi, nu neaga nimeni asta, dar la achizitie (vorbim nou pe nou) la 30 cai vorbim de o diferenta de macar 20%, de care cumperi muulta benzina si ulei iar la mentenanta costurile sunt in general mai mici la 2t. Nu stiu care sunt costurile la 2t injectat, poate ne ajuta colegi cu etec uri sau optimaxuri. La ore multe de functionare clar un 4t este mai prietenos cu portofelul, nu contesta nimeni.
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@vali...40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :)))))
De 40 de euro, un drujbar ca mine pune 40 de litri de benzina si face amestecul la mana fara vreun stres :D.
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)
In topicul mentionat de pilu, Horea spunea ca la motoarele cu regim de functionare "heavy duty" se recomanda in manualul de utilizare adaugarea de ulei in rezervor, inclusiv la autolube:
Citat din: H din Mai 02, 2016, 11:30:32 PMDe exemplu Yamaha la motorul de 40hp/2T dau un raport de amestec de 1:100,iar la acelasi motor care este Enduro(amestec in rezervor fara exceptie) raportul de amestec este dat de 1:50 pana la 1:25,iar cele cu automix se recomanda in timpul rodajului si la folosire dura adaus de ulei in benzina.Oare de ce?
Da ,este autolube si mai pun si in 1% rezervor :) nu are ce strica ,bujiile dupa un an nu sunt ancrasate arata f bine(arse caramiziu) dar eu oricum le schimb anual.ce e drept scoate putin fum la pornire pana se incalzeste apoi nimic folosesc ulei tcw3"no ash"
Am un bun prieten mecanic motociclete ,in special enduro ,merge ca mecanic cam la toate competitiile hard enduro din tara . Din ce mi-a povestit el la motoarele 2t enduro sau cros la un anumit numar de ore sau nu stiu cate plinuri ,printre altele se schimba segmentii si pistonul(daca e cazul) .A vazut motor care a pus ulei dupa carte si care la al doilea schimb de segmenti si piston a necesitat schimbarea pistonului la o cota superioara si a vazut acelasi motor care baga putin mai mult ulei decata recomnda manualul si care a necesitat schimbarea cotei urmatoare de piston abea dupa cinci sase schimbaride pistoane . precizez ca amandoua motoarele au vazut acelasi ulei numai de f buna calitate . (pt cine a citit prima oare am facut modificarea era vorba de schimbarea cotei pistonului)
Acum fiecare procedeaza cum stie sau cum crede de cuviinta .
Citat din: Sosoktm din Ianuarie 11, 2017, 03:52:42 PM
@teopes....ok, eu inca nu am vazut astfel de material, in care sa iti spuna fabricantul cum sa manufacturezi o piesa de schimb. Cote minime la diverse piese/uzuri maxime, cote in diverse puncte in motor, da, alea le gasesti in manualul de "service". SDV-istica, la fel. Nu vreau sa par artagos, dar ce spui tu de fapt e o documentatie tehnica pe care probabil o are doar producatorul, din ce stiu eu asta cu manufacturatul de piese nu se (mai) practica iar aici nu vorbim de cz de acum 40 ani. Este ca reglajul ala cu seibi il faceai dupa culoarea bujiei? Asta daca nu lipea pistonul :)))
@vali...am avut aceeasi simptom, intra in protectie desi rezervorul avea ulei. Ce sa vezi, motorul intra in protecti daca scade sub minim nivelul la ulei sau daca se incinge. Sau daca senzorul de temperatura a plecat pe meleaguri mai bune . 40 euro mai tarziu, senzorul schimbat, autolube-ul mergea perfect :)))))
@radu...diferenta e clara la consum, oricat marketing ar fi, nu neaga nimeni asta, dar la achizitie (vorbim nou pe nou) la 30 cai vorbim de o diferenta de macar 20%, de care cumperi muulta benzina si ulei iar la mentenanta costurile sunt in general mai mici la 2t. Nu stiu care sunt costurile la 2t injectat, poate ne ajuta colegi cu etec uri sau optimaxuri. La ore multe de functionare clar un 4t este mai prietenos cu portofelul, nu contesta nimeni.
@pilu...adica...ai si autolube, dar adaugi si in rezervor 1:100??? Care e logica? Inteleg sa procedezi ca Vali si sa dezactivezi autolube, dar asa...de ce nu 5:100 amestec? Sa aiba ungere dom`le, sa se ajunga la toate pistoanele :)
Domnule SOS ... DE CE TE ATACI ASA? , ai bagat de seama cumva ca daca postezi mult asta nu inseamna ca stii tot pe acest site?
Spui prostii ! si ..NU E BINE DOMNULE SOS ! nu ar fi mai bine pe acest site sa fim constructivi sa dam sfaturi pertinente si sa nu atacam personal postarile ?
Daca am spus sfatuind un coleg de site ca trebuie sa fie atent la un autolube daca mai face un autolube eficient te ai atacat cm tare ...ai de vanzare? , e bine sa discutam constructiv nu sa ne credem supremi! totusi si cu noi si fara noi mecanica motor merge mai departe !
Cu astea spuse ma retrag din aceasta discutie ce tinde spre polemica desarta oferindu ti scuzele de rigoare daca te am deranjat urandu ti spor la postari !!!! :),ii multumesc lui D-ZEU ca existi !!!!!!!!
Salut.Eu posed un 2t de45hp de care nu o sa ma mai despart nu pentru ca nu mi-as dorii un 4t dar la varsta mea si la cum il utilizez eu nu cred ca-mi mai recuperez investitia vreodata.Acum depinde cum utilizezi un 2t.Daca de exemplu mergi mult la relanti cu el diferenta de consum intre 2t si 4 t este foarte mare.De exemplu motorul meu un mercury 45 hp 4 cilindri 723 cm3 consuma la 1000rpm cam 3,5litri pe ora dar la 4500 rpm unde barca merge cel mai bine consumul este in jur de 12l pe ora .Tinand cont ca intr-o ora cu 4500 rpm ma deplasez cu barca incarcata in jur de 40 km eu m-am declarat multumit. Pentru manevre cand consumul este foarte mare ma hotarasem sa iau un 4t mic dar din comoditate am continuat sa-l folosesc tot pe asta deoarece are pornire la cheie si nu trebuie sa ma mai deplasez de la volan.Vorba lui Doi Nomazi fiecare isi alege ce crede ca i se potriveste cel mai bine.Plus ca mai am inca unul indendic de rezerva .Deci parerea mea este ca cine face mai putin de 5000 de km pe an cu masina mai bine merge cu taxiul asa si cu motoarele de barca.
Alo Teo !!! Ce draq te turezi asa ? E un forum de prieteni si colegi , nu de macho man !!!
Se presupune ca trebuie sa fim barcagii , toleranti si intelegatori !!!
Eu nu , dar in mod sigur NICI TU nu o ai cea mai mare .
Hai sa lasam artistii sa vorbeasca - gen H , Fritz , etc.
prietene momaul, 4 cilindri pe lotus? nu e barca pe care am vazut o cu haiduc asta vara ?
frumoasa barcuta, insa pare cam mare motorul, 4 cilindri
si eu ma ganeam la un termic micut, 2,5 cai ori la un electric ptr pescuitul la spin
oare un electric face fata pe dunare, sta in curent ?
Dragi colegi, se pare ca vremea de afara si lipsa iesirilor pe ape ne cam afecteaza :). De cateva zile de cand a venit viscolul se simte o tensiune pe forum, pe care incerc sa o disip cat pot de mult, dar se vede ca e cam greu.
Rugamintea e sa incercam sa ignoram anumite postari care ni se par nelalocul lor, in loc sa ripostam. In felul asta pe capcompas s-au pastrat in timp un ton si o atmosfera constructiva, rareori de gasit in alte parti.
Cu speranta ca vom reveni la un ton normal, va urez discutii constructive, cu avertizarea ca la prima alunecare in afara cadrului normal de discutii topicul acesta se inchide, la fel ca orice alt topic afectat de probleme de comunicare. Am convingerea ca suntem oameni mari si echilibrati, asa ca propun sa ne intoarcem la discutii placute si utile ;).
Scuze ! Dar am dreptate !
Marius, n-ai de ce sa-ti ceri scuze, fiindca n-ai gresit cu nimic, la fel ca si ceilalti colegi. Iar cu dreptatea, e la fel ca in bancul cu rabinul, fiecare are dreptatea lui :).
Culmea e ca eu ma stiu personal cu foarte multi colegi, si de fiecare data cand vad cate o inflamare din-asta a discutiilor, imi dau seama ca totul pleaca de la fleacuri si de la perceptii eronate cauzate de comunicarea impersonala pe net.
Uite de exemplu Radu, cat era el de suparat asta vara ca i-am inchis topicul, de s-a si retras de pe forum, asa e de activ si implicat acum :). Eu stau cate o ora si scriu despre verificari structurale la veliere din fibra, si cand termin cu capul deja patrat, e o veselie maxima sa citesc caterinca pe care o fac Radu si Haiducu pe topicul de pescuit :D.
Asa ca propun sa povestim in continuare pe acest topic orice ne doare. Facem deci o exceptie de la punctul 10 al regulamentului, cel cu discutiile on-topic. Mai departe la nevoie separam discutiile astea in alt topic. Singura rugaminte e sa nu alunecam in nasolii, fiindca nu suntem Pictoru, si nu scriem pe barcaholic ;).
Daca ne mai intaratam, e din prea multa pasiune ptr barci si pescuit
Sunt convins ca daca ne am vedea pe apa , am povesti prietenosi la o bere
Vine ea si vremea hoinarelii 🚤 si 🎣
Corect Vali. Lasa ca vine sezonul si ne linistim !!!
Salut.Radu,in primul rand iti multumesc pentru cuvantul prieten,inseamna mult pentru mine din partea unui om ca tine chiar daca a fost de complezenta.Nu nu ne-am intalnit, eu am o barca pe care aproape am construt-o din nou si am expus pe acest forum povestea ei.Mi-ar placea sa ne intalnim, si sa devenim prieteni adevaratisi asta nu doar cu tine ci cu toti colegii de forum.Pun o fotografie cu barca cum e acum poate ne intalnim pe ape.Motorul este foarte potrivit prntru ea si da un electric face fata pentru manevre .
Momaul, nu era de complezenta, doar suntem intre prieteni
Iertare, m am incurcat eu
@mai nenea teopes...nu am nimic de vandut si , ca sa fie bine, as prefera sa ne folosim fie numele de forum, fie cel din viata de zi cu zi (eu sunt Sorin). Cinstit iti spun, ma doare la banana daca tu consideri ca postez mult sau putin pe acest site, nu esti vreo instanta pe subiect si m-ai deranjat cu nesimtirea nejustificata a raspunsului . Postez din pasiune si evit postarile ce au continut zero, cum este si raspunsul tau. Nu am afirmat pe undeva ca m-as pricepe, dar incercarile mele de a intra putin in detaliu cu tine, ca sa invat aici, ti-au provocat o reactie...ciudata, ca sa fiu elegant. Sunt alergic insa la nea` pricepunteanu, care face afirmatii , dar care nu are argumente, atunci cand i se cer. Adica hai sa vedem, constructiv, cum sugerezi, explica-mi cum reglezi tu sistemul autolube la yamaha si pe baza carei documentatii tehnice. Sfaturi avem toti in pod, dar mai mult din astea, generice, bune la toate. Sa iesim totusi din meandrele concretului si sa discutam aplicat. Iti accept scuzele si as prefera sa ramanem in zona unei discutii intre adulti, utile pentru toti participantii.
@ pilu....pur intamplator, si eu merg la competitii hard enduro, dar in postura de competitor. Ma invart in lumea asta de multisor, am schimbat niste pistoane, dar acolo variaza foarte mult regimul/modul de utilizare de la un utilizator la altul. Ca idee , la mobra mea actuala, pistonul&segmentii le schimb pe la 120-130 ore de functionare. Conteaza mult cat si cum tragi de gaz dar e clar ca mai mult ulei da o ungere mai buna. Cat de mult e prea mult? Nu stiu, dar eu merg cu 1:50-1:60 acolo.La cross nu prea mai gasesti 2t iar acolo regimul de functionare e foaaarte agresiv, mai ales la clasele mici, acolo se papa pistoanele pe paine . De curiozitate, cum se numeste amicul tau?
Daca nu ai depuneri excesive prin motor, atunci cu siguranta ca ungerea e superioara daca "botezi" si in rezervor.Ajuta insa semnificiativ? Ce ulei folosesti?
@vali...inteleg, dareu am preferat sa am un motor in stare perfecta. La cate naluci las in agataturi..... Privind modelele HD, yamaha recomanda ameste 1:50 . Raportul pentru rodaj e 1:25 pentru toate cele in 2t, dar eu nu am vazut la yamaha ra se recomande la functionare normala/heavy duty raport 1:25 dupa ce rodajul e finalizat. Din ce stiu, amestecul mai bogat este necesar in special pentru rulmentii ambielajului, mai putin pentru piston in sine. Horea vorbea despre yamaha cand spunea ca se recomanda adaugarea de ulei in carburant la modele autolube? Daca da, as concluziona ca nu este ajustabil debitul sistemului.
@radu ...da, te tine un electric potrivit pentru dimensiunile barcii pe dunare, insa pe ghiol isi arata potentialul. Am prieteni care "se ancoreaza" din electric pe dunare, insa nu unde e cel mai nervos curent. Daca ai cum, e mult mai misto varianta bow-mount, comanda la picior. Nu cred ca merita un termic mic, galagia in apa e tot aia, comparat cu termicul principal, ba poate si mai mare.
Citat din: ionpescarul din Ianuarie 07, 2017, 09:35:30 PM
La bani astia probabil ca o sa il cumpar ,macar de curios .
Am luat motorasul,ne-pornit de 4,5 ani ,sa fiu sigur ca va porni mai rapid am scos bujiile si am injectat putina benzina in capul pistoanelor ,la a doua sfoara a pornit ,sa turat putin cat ia permis benzina din capul pistoanelor apoi sa oprit,am mai amorsat dar nu vroia ,am desfacut filtrul din spatele carburatorului si am injectat iar benzina ,iar a pornit si a mers cat a avut benzina ,am dat carburatorul jos si l-am gasit uscat
,cuiul pontou nu lasa benzina sa treaca. Apoi am avut o idee geniala ,avand in apropiere o sticla cu detartrant ,am scos cuiul pontou si l-am bagat in detartrant (cuiul pontou este intr-o carcasa din bronz )a inceput sa sfaraie si ma bucuram ca se curata ,a sfarait pana sa dizolvat tot corpul in afara de conul cuiului care probabil este din inox,restul corpului este dintrun material care se dizolva in acizi.Poate invata si alti din greseala mea.Deci acum caut un cui pontou pentru modelul din link sau eventual un kit carburator .Poate ma puteti ajuta cu un limk catre un comerciant ,eu am incercat la ,,motoarebarca.ro,,la dl.Mirel dar nu are.
https://goo.gl/photos/3ZFvA2HiDz7hZgBE8
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d (http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d)
Daca a costat 100 eur, vanzatorul merita acatiste and more! E un motor pe viata .. daca nu vrei mai mult de 25cp.
Citat din: AdrianZUZ din Februarie 26, 2017, 08:39:48 PM
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d (http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d)
Daca a costat 100 eur, vanzatorul merita acatiste and more! E un motor pe viata .. daca nu vrei mai mult de 25cp.
Vanzatorul merita intradevar acariste ,dar ebay e departe rau ,,nu am cont ,nu am card ,eu tot sper la un dealer prin tara ,pe un site la noi exista
http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html (http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html)
dar exista doar pe site ,nu il au si nici nu il mai aduc
Unde sa mai intreb la noi ?
Multumesc anticipat pt o indrumare
Citat din: ionpescarul din Februarie 26, 2017, 09:47:41 PM
Vanzatorul merita intradevar acariste ,dar ebay e departe rau ,,nu am cont ,nu am card ,eu tot sper la un dealer prin tara ,pe un site la noi exista
http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html (http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html)
dar exista doar pe site ,nu il au si nici nu il mai aduc
Unde sa mai intreb la noi ?
Multumesc anticipat pt o indrumare
Cu ebay poti rezolva si fara sa ai cont si card, apelezi la cineva din apropiere care le are, ii alimentezi cardul si astepti fieroteniile. Te poate trece ca destinatar.
Dl. Ionpescarul cu ebay-ul va pot ajuta eu daca doriti si mai sunt si alte firme pe la noi care e posibil sa va aduca
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d (http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d)
plus 17 euro transport pana in romania
Citat din: aditm din Februarie 27, 2017, 12:07:40 AM
Dl. Ionpescarul cu ebay-ul va pot ajuta eu daca doriti si mai sunt si alte firme pe la noi care e posibil sa va aduca
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d (http://www.ebay.de/itm/Yamaha-Mariner-25HP-30HP-Outboard-Carburettor-Service-Kit-20C-25D-30A-6G0-W0093-/272109153623?hash=item3f5af82d57:g:i5kAAOSwLnlWnT6d)
plus 17 euro transport pana in romania
Multumesc pt.ajutor Dl. Adi , cred ca voi apela la dvs. daca nu o rezolv pe plan local ,sanatate.
Se poate identifica part-numberul ce apare pe corpul carburatorului? Ideea este ca, uneori, carburatoarele de pe motoarele de barca sunt folosite si la alte chestii (motociclete, generatoare, etc) si se pot gasi unele piese (garnituri, jiclere) in magazine moto.
Pe carburator scrie ceva ,voi face diseara o poza si o voi posta ,multumesc pt .idee.
Citat din: ionpescarul din Februarie 27, 2017, 11:58:31 AM
Pe carburator scrie ceva ,voi face diseara o poza si o voi posta ,multumesc pt .idee.
Am uitat sa fac poza ,dar azi am comandat chitul de carburator ,importatorul a spus ca e posibil sa vina in 10 zile
http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html (http://motoarebarci.ro/kit-carburator-yamaha-25-30-cp.html)
Salut.Extraordinar de seriosi baietii de la motoarebarci,acum cativa ani am comandat la ei niste simeringuri de Mercury si am am fost sunat dupa cateva zile sa-mi explice ca din cauza viscolului de afara nu o sa poata sa respecte termenul de 10 zile si o sa mai intarzie 5 zile.De atunci numai la ei am comandat piese si consumabile.Asa se castiga un client,desi eu nu sant unul deloc important.
A venit chitul de carburator , am facut putina scoala veche ,ca pornea cam greu ,am identificat cauza ( ultimul furtun de alimentare care carburator nu era etans , acum e ok .
Motorul e ok ,dar nu e pe calapodul meu ,l-am pus la vanzare.
http://www.probarca.ro/anunt/88535/104/1/104/Vand-motor-Yamaha-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/88535/104/1/104/Vand-motor-Yamaha-25-CP-.htm)
https://www.youtube.com/watch?v=jM5ajWq6yus (https://www.youtube.com/watch?v=jM5ajWq6yus)
Citat din: ionpescarul din Martie 19, 2017, 01:42:58 PM
A venit chitul de carburator , am facut putina scoala veche ,ca pornea cam greu ,am identificat cauza ( ultimul furtun de alimentare care carburator nu era etans , acum e ok .
Motorul e ok ,dar nu e pe calapodul meu ,l-am pus la vanzare.
http://www.probarca.ro/anunt/88535/104/1/104/Vand-motor-Yamaha-25-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/88535/104/1/104/Vand-motor-Yamaha-25-CP-.htm)
https://www.youtube.com/watch?v=jM5ajWq6yus (https://www.youtube.com/watch?v=jM5ajWq6yus)
Selva care apare in filmuletul de pe youtube de cat e Nea Ioane?
Citat din: Emil din Martie 19, 2017, 09:13:53 PM
Selva care apare in filmuletul de pe youtube de cat e Nea Ioane?
De 15cp , limitat ,din axa cu came (cred ca informatia o am de la dl.Fritz) in rest identic cu 20.
Citat din: ionpescarul din Martie 19, 2017, 09:30:14 PM
De 15cp , limitat ,din axa cu came (cred ca informatia o am de la dl.Fritz) in rest identic cu 20.
Multumit de cum functioneaza? E 4t?
Eu am luat un selva de 25 da nu am apucat sa-l probez pe apa.
E 4 timpi , nu am apucat sa il pun pe apa ,suna frumos.undeva e o placuta pe care scrie ca ,contine piese japoneze ,dar care si cate ,nu spune?
Citat din: ionpescarul din Martie 20, 2017, 12:47:13 AM
E 4 timpi , nu am apucat sa il pun pe apa ,suna frumos.undeva e o placuta pe care scrie ca ,contine piese japoneze ,dar care si cate ,nu spune?
Am auzit ca sunt yamaha rebranduite ca sa fie mai ieftine. Asa o fi? Cunoscatorii, ce stiti de Selva?
Eu il "imperechez" cu un Delfin de ~ 4 m. Cam la ce viteza sa ma astept? Delfinul are cam 250 kg....
eu am o barca papuc de 4m si un yamaha f 25 care cantareste cu toate acareturile in barca,in jur de 280kg,iar cu o elice solas cu pas de 11 si cu 2 persoane de greutate 80-90 kg,ajung la viteza maxima de aprox 30km/h
Am iesit pe garla zilele trecute ,barca cu cort si motorul de 15 cai ,singur si cam 180 kg bagaj.la vale blana cam 32 km ,la deal cam 28,29 km,cortul nu sa sinchisit de viteza ,mi-am facut griji degeaba.Dar trebuie atentie la rafalele de vant mai puternice ,mansa tinuta ferm.
Consumul nu e mare deloc ,intre 3 si 3,5l/ora,la o medie de 30 km/ora.
https://youtu.be/7Rv3KI5f5zA
https://youtu.be/7T5L8xHgrg4
Perfect
Alt motor care si a gasit barca
In delta cu ele
Citat din: drmarius din Ianuarie 08, 2017, 01:19:28 AM
Legat de 2 timpi, cu noroc si multă răbdare noi am luat ultima generație de 15 cap 2 timpi de la Yamaha. ...
Salutare, legat de ce spunea colegul drmarius, stie cineva la ce motor se referea? Se poate un link, va rog?
Salut,
Un yami in 2 timpi si 13,5 cai
Sunt motore de generatie noua sau ceva care nu se mai fabrica?
Daca sunt motoare care inca se mai fabrica, se poate un link, te rog?