Salutare,
In privinta peridocului, cu sine sau cu role... am tot studiat si eu destul aceasta problema. Ma tot uitam la filmuletele de pe youtube ce usor fuge barca de pe peridocul cu role, peridocul bagat in apa doar pana la jumatatea rotilor. Eram la un pas sa dau comanda de un peridoc cu role.
DAR aprofundand problema am constatat ca nu se merita cel cu role. Foarte multe barci cu fisuri in carena, multi proprietari de peridocuri cu role, care au trecut pe sine. Am renuntat la idee si am dat comanda de un peridoc cu sine. Miercuri il ridic din Bucuresti (este peridocul celor de la Repo trails, 3600 ron peridoc modular din teava galvanizata)
E pacat dupa atata munca sa te trezeste cu vreo neplacere cauzata de transportul barcii pe peridocul cu role.
Am si o intrebare: Pe paiol ai folosit o vopsea antiderapanta? este cea de la Hempel? impresii?
Ti-a iesit o barcuta super! Sa te bucuri sanatos de ea!
iulianeee, de o jumatate de an iti zic de sine
asculta frate de olteni
simpatica pustioaica
sa ti traiasca
Iuliane alege un hibrid de peridoc : role pe chila si sine pe lateral . Asa aluneca la apa si stabine la drum
Citat din: ionitzady din Martie 11, 2017, 04:37:15 PM
Iuliane alege un hibrid de peridoc : role pe chila si sine pe lateral . Asa aluneca la apa si stabine la drum
Peridocul oricum vine cu 3 role pe chila. Am sa reglez in asa fel sinele incat sa alunece bine si pe rolele de pe chila.
Daca nu aluneca satisfacator ma mai gandeam la un sistem cu 4 role pe laterale care sa fie ridicate manual cu un cric micut auto, astfel sa ridic barca de pe sine si sa alunece mai usor.
Iulian, nu înțeleg rolul cricului. Poate ai o poza. Cu o barca care are pescajul mic este foarte simplu deoarece bagi peridocul in apa pana când apare Arhimede.
iulianeee , sa nu l astepti pe arhimede
Legea lui Arhimede sau principiul lui Arhimede este o lege a hidrostaticii, care afirmă că un corp scufundat într-un fluid este împins de către fluid, de jos în sus, cu o forță egală cu greutatea volumului de fluid dislocat de către corp. Această forță se numește forță arhimedică sau forța lui Arhimede. A fost descoperită în mod empiric de către Arhimede în secolul al III-lea î.Hr. și demonstrată în secolul al XVI-lea. Uneori este utilizat și termenul legea plutirii corpurilor pentru acest principiu.
Forța arhimedică apare în situația în care sistemul este plasat într-un câmp gravitațional; forța respectivă are aceeași direcție cu cea a câmpului gravitațional și sens opus. Punctul de aplicație al forței arhimedice este centrul de masă al fluidului dezlocuit de corp. Valoarea și direcția forței arhimedice nu depinde de forma sau densitatea corpului.
Legea lui Arhimede este denumită astfel în onoarea savantului antic grec Arhimede.
Citat din: drmarius din Martie 11, 2017, 09:29:48 PM
Iulian, nu înțeleg rolul cricului. Poate ai o poza. Cu o barca care are pescajul mic este foarte simplu deoarece bagi peridocul in apa pana când apare Arhimede.
Marius, am atasat o imagine, barca la drum va sta pe sine fara sa atinga cele 4 seturi de role mai sus mentionate. Cand ajung la apa, ridic barca pe role (aici ma ajuta acel cric) Trbuie gandit un sistem mecanic. Cricul bineinteles prins de cadrul peridocului
(http://i63.tinypic.com/er0gg7.jpg)
Mă bag și eu...
Cine va ține cele doua perechi de... role pe direcția dorită? :)
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Citat din: iulian_cioclin din Martie 12, 2017, 09:30:52 AM
Marius, am atasat o imagine, barca la drum va sta pe sine fara sa atinga cele 4 seturi de role mai sus mentionate. Cand ajung la apa, ridic barca pe role (aici ma ajuta acel cric) Trbuie gandit un sistem mecanic. Cricul bineinteles prins de cadrul peridocului
(http://i63.tinypic.com/er0gg7.jpg)
Acest sistem e gandit de mine de multi ani :) . Anul acesta am si gasit motivatia si metoda de a-l face, asa ca in curand pot sa va dau si poze :) .
Partile elevatoare mi-au fost aduse de DBR din Olanda si au folosit saptamanile acestea la adusul barcii lui Pauli.
Singura motivatie care m-a determinat sa fac asta, este ca sa pot muta putin barca față-spate pe peridoc, in vederea lucrului la opera vie (antivegetativa, verificari la carena sau derivor)
ok, dar presupun ca ar trebui sa aibe ceva elemente care sa tina rolele pe directia dorita
@Florio cand va sosi momentul te rog sa postezi niste poze cu sistemul.
@Sebba rolele sunt mobile in jurul unui ax, astfel iau singure forma carenei barcii, singurul lucru care treb sa-l faci este sa ridici barca pe role, de acolo stiu ele ce au de facut.
Am gasit pe net un sistem gata conceput. Cu sistem elevator cu tot. Dealtfel poate fi si construit in regie proprie.
https://www.vidaxl.ro/e/8718475922230/set-de-2-suporturi-cu-rotile-duble-pentru-remorca-de-barca-59-84-cm?utm_medium=price_comparison&utm_source=vidaXL_shopmania&utm_term=8718475922230&utm_campaign=campaign&utm_content=Vehicles_Parts (https://www.vidaxl.ro/e/8718475922230/set-de-2-suporturi-cu-rotile-duble-pentru-remorca-de-barca-59-84-cm?utm_medium=price_comparison&utm_source=vidaXL_shopmania&utm_term=8718475922230&utm_campaign=campaign&utm_content=Vehicles_Parts)
Ma bag si eu cu o alta problema :
Ai tinut cont ce mma trage masina ta pentru remorci fara sistem propiu de franare ?
Oameni buni, nu cred ca mergeti in directia buna , orice barca are opera vie , fundul , in forma de V mai mare sau mai mic deci peridocul are un V . Asa ca daca pui cricul la chila cu cat te mai inalti cu saniile laterale , cu cat se ridica centrul de greutate , cat tre sa scufunzi peridocul ca sa preiei barca ... . Nu cred ca asa e bine , peridocul tre sa fie cat mai jos , sa preia barca cat pai la apa mica astfel lasam rolele pe chila la locul lor fixe si facem saniile laterale reglabile rapid din 2 miscari.
1 cum sa descriu... sa zicem ca saniile formeaza un dreptunghi , fara latura de jos .
2 dar daca el nu ar fi fix la colturi si anum acele unghiuri de 90 grade le-ai modifica ai obtine un paralepipet .
3 adica sania ai de sus ar urca si cobora muuuulti centimetri
erau nuste leagane lungi cu patru tevi ca suport prins pe bolturi care te dadeai inainte si inapoi .
Reglajul se v-a face cu un intinzator de sufa cu ocheti fixat pe peridoc si pe o latura verticala a paralelipipetului.
Voi reveni cu poze
Pai da Iulian, sistemul ăla are un sprijin în rectangulara de pe exterior care fixează tija interioara să culise doar pe direcția dorită.
Despre un astfel de ghidaj ziceam eu, că trebuie să existe
Altfel rolele ar fi imposibil de ținut pe direcție
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
Uitati-va jos la sanie
Mult mai simplu sa cumperi cavaleti reglabili ... urc si dau jos barca pe role, iar la transport o ridic pe cavaleti de 60cm + role chila !
Asa am peridocul Pega pentru RIB si tot asa vreau sa-mi fac si la Freewhel pe care sta Busterul.
Cu sistemul asta nu am folosit niciodata bascularea peridocului si nici nu am avut nevoie de a doua persoana indiferent de rampa!
Putin pe langa
Citat din: AdrianZUZ din Martie 12, 2017, 07:01:11 PM
Mult mai simplu sa cumperi cavaleti reglabili ... urc si dau jos barca pe role, iar la transport o ridic pe cavaleti de 60cm + role chila !
asa vreau sa-mi fac si la Freewhel pe care sta Busterul.
Ce Buster? O poza ai cu ea?
Citat din: AdrianZUZ din Martie 12, 2017, 07:01:11 PM
Mult mai simplu sa cumperi cavaleti reglabili ... urc si dau jos barca pe role, iar la transport o ridic pe cavaleti de 60cm + role chila !
Asa am peridocul Pega pentru RIB si tot asa vreau sa-mi fac si la Freewhel pe care sta Busterul.
Cu sistemul asta nu am folosit niciodata bascularea peridocului si nici nu am avut nevoie de a doua persoana indiferent de rampa!
Daca ai putea sa ne ajuti si cu o poza, ar fi minunat!
Uite de ce nu-mi plac mie peridocurile cu role :) (multumim Vlad):
https://www.facebook.com/SailingYachtTV/videos/1369114746438269/?hc_ref=NEWSFEED (https://www.facebook.com/SailingYachtTV/videos/1369114746438269/?hc_ref=NEWSFEED)
Citat din: ziuamarinei din Martie 12, 2017, 07:21:34 PM
Putin pe langaCe Buster? O poza ai cu ea?
Buster M2, pun poze maine si cu barca si cu sistemul de role + cavaleti.
Citat din: Vali din Martie 12, 2017, 08:32:06 PM
Uite de ce nu-mi plac mie peridocurile cu role :) (multumim Vlad):
https://www.facebook.com/SailingYachtTV/videos/1369114746438269/?hc_ref=NEWSFEED (https://www.facebook.com/SailingYachtTV/videos/1369114746438269/?hc_ref=NEWSFEED)
Nenea ala e si arogant, plimba velierul ca pe bichon ... hai Azorel, hai sus ;D
nu e arogant, e doar putin la minte
Un avantaj major al peridoacelor pe sina, pentru noi cei de la Dunare, este ca datorita curentului Dunarii este greu de asezat barca pe role aceasta avand tendinta de a se aseza cu chila langa rolele centrale fiind impinsa de curent in timp ce pe sine se centreaza barca mult mai usor!
Citat din: bradutzu din Martie 13, 2017, 03:48:29 PM
Un avantaj major al peridoacelor pe sina, pentru noi cei de la Dunare, este ca datorita curentului Dunarii este greu de asezat barca pe role aceasta avand tendinta de a se aseza cu chila langa rolele centrale fiind impinsa de curent in timp ce pe sine se centreaza barca mult mai usor!
Pai daca nu s-ar mai pescui la curent electric, nu ar mai fi curent pe Dunare, deci s-ar elimina problema asta ;)
Lasand gluma la o parte, asa este, sinele usureaza centrarea, in schimb, rolele ajuta manevrele daca barca este foarte incarcata.
hello,
Pai eu cred ca e bine sa avem si role si sine .
Hai sa va dau un exemlu.
Eu am la trailer un sistem de sine pe care sta barca in timpul transportului.
Pe langa asta am un sistem ca inainte de a lasa la apa barca , printr-un cric sudat de triler sa intind un cablu care actioneaza o parghie cu role care-mi ridica 2 cm derivorul de pe trailer .
Barca aluneca frumos in apa fara sa tarai cutia derivorului de suportul pe care sta,iar la transport, barca sta frumos pe sine, iar derivorul sta frumos pe suportul lui "sudat de trailer".
Pun si o poza ( doar ca o s vedeti doar cric-ul ).
Bafta,
Pai la asta ma refer si eu. Un cric care sa imi ridice barca de pe sine cativa cm. Asta ma ajuta sa dau barca la apa mai usor in locurile neamenajate
Cu scuzele de intarziere iata si poza, cam neclara si cam ... daca nu se intelege ideea, incerc sa fiu mai explicit.
LE - http://www.pegabv.nl/folders/motorboten/H325exclusive.jpg (http://www.pegabv.nl/folders/motorboten/H325exclusive.jpg)
La peridocul asta o sa inserez in linie, intre rolele fata si spate cate un cavalet reglabil, oricum nu am greutate pe rolele laterale, dar asa pentru liniste mea la peste 100km/h :D
Citat din: AdrianZUZ din Martie 14, 2017, 03:41:16 PM
La peridocul asta o sa inserez in linie, intre rolele fata si spate cate un cavalet reglabil, oricum nu am greutate pe rolele laterale, dar asa pentru liniste mea la peste 100km/h :D
Salut Adrian, ai terminat peridocul. Am o întrebare, de unde ai luat rolele pentru peridoc așa de mari? Am un peridoc asemănător cu al tău dar din păcate este numai pe șină. Lucru care îmi displace și doresc sa ii pun role,dacă o să mă ajungă prea scump îl vând și îmi iau unul cu role.
Dacă l-ai terminat pe al tău te rog sa pui ceva poze și informații despre rolele folosite. Mulțumesc.
Dacă are cineva un set de role 6-8 pe care nu le folosește și dorește ca să le vândă vă rog să mă contactați.
Rolele sunt normale, unele sunt de la Knott. Au seturi de 2 4 6 8 cum le vrei grupate. Ghidajul basculabil din spate, este facut din fabrica de olandezi si folosesc roti de roaba.
Desigur ca nu am mai facut nimic la peridoc >:( ... nu am avut timp sa caut piesele.
Gata am gasit ,multumesc.