Salutare
Am si eu o nelamurire legata de barcile cu spuma in fundul dublu, si fara pompa de santina.
Ce se intampla cu acea spuma in timp din cauza umezelii....se faramiteaza, se shimba usor, ce probleme pot aparea?
Domnul de la care vreau sa iau barca mi-a spus ca atunci cand pui barca pe peridoc, se desface un capacel pentru a se scurge apa.
Adica atunci cand barca este pe apa, nu ai posibilitatea sa scapi de "greutatea" acumulata?
Are cineva acest gen de barca?
Orice raspuns este binevenit deoarece ar trebui sa iau barca in weekend si nu stiu ce sa fac.
Va multumesc
Din cate stiu cele cu spuma in dublu corp odata intrata apa la revedere.Trebuiesc desfacute si acoasa spuma toata.Multa munca.....
Poate o fi ceva spuma cu celula inchisa dar ma indoiesc.....
Poate gresesc ....sa lasam specialiștii sa se exprime
Corect ca daca a luat apa, la revedere dar inafara de greutatea in plus pe care o porti dupa tine involuntar, ma intereseaza problemele mai grave care/daca pot aparea.
Daca ar fi doar greutate in plus, nu ar fi o problema dupa parerea mea
am trei barci la care am lucrat cu spuma la dublu fund.TOATE AVEAU 60-70KG DE SPUMA IMBIBATA CU APA....Doua din ele avusesera lovituri la redane,reparate la exterior,nu se vedea nimic...... si inauntru :Surpriza!!!chit cat cupride indesat si facuta reparatia la exterior.Apa era tot acolo din pacate.Prin dopul ala de scurgere cand i-l desfaci nu are de unde sa iese prea multa apa caci spuma o retine.Mai degraba intra aer care se condenseaza si se transforma tot in apa..
Citat din: dany din Noiembrie 02, 2017, 02:16:42 PM
am trei barci la care am lucrat cu spuma la dublu fund.TOATE AVEAU 60-70KG DE SPUMA IMBIBATA CU APA....Doua din ele avusesera lovituri la redane,reparate la exterior,nu se vedea nimic...... si inauntru :Surpriza!!!chit cat cupride indesat si facuta reparatia la exterior.Apa era tot acolo din pacate.Prin dopul ala de scurgere cand i-l desfaci nu are de unde sa iese prea multa apa caci spuma o retine.Mai degraba intra aer care se condenseaza si se transforma tot in apa..
Si de ce s-a cerunt interventia la aceste barci?
Tocmai din cauza ca aveau apa in spuma sau alta cauza?
Incomoda cu ceva?
Barca pe care vreau sa o iau este o cabinata si frica mea este de a nu se faramita acea spuma, slabind rezistenta la eventualul impact cu o Dunare montata, si astfel sa nu sfarsesc precum Titanicul (rupt de la jumate)
erau prea grele si, sau aveau ceva urme de lovituri la fund si intai le-am facut o mica fereastra in paiol cat mai spre pupa ,in stanga sau in dreapta chilei sa nu nimeresc chiar in ea[deobicei pe axa barcii exista o ''scandura''-varanga i se spune parca...daca e uda acolo inseamna ca la fund este leoarca spuma..Vorbim deseara ca acum lucrez si nu am timp...sorr y0746246216
Ok, multumesc frumos.
Sunt binevenite si alte pareri.
E de luat sau de ocolit o asemenea barca?
Eu nu inteleg o chestie.
Barca in cauza are dublu fund, are spuma in dublu fund si are si dop de scurgere a condensului?
Teoretic daca in dublu fund are spuma acel compartiment (dublu fund) ar trebui sa fie etans tocmai pentru a preveni intrarea apei si imbibarea spumei.
Dopul de scurgere are sens doar la un dublu fund gol pe interior.
Parerea mea e ca daca are spuma si are si dop ori n-a avut dopul din fabrica si a fost pus ulterior, ori a avut dop din fabrica si n-a avut spuma, aceasta fiind bagata ulterior.
De rupt nu se rupe (poate doar din alte cauze), dar apa aia acumulata ingreuneaza inutil barca.
Daca vrei o astfel de barca solutia e eliminarea spumei (prin decupare guri de vizitare) si eventual reumplerea fundului cu pet-uri goale (bineinteles cu dopul pus) sau pastrarea fundului gol, precum si evacuarea periodica a condensului.
Citat din: siad din Noiembrie 02, 2017, 02:05:34 PM
Corect ca daca a luat apa, la revedere dar inafara de greutatea in plus pe care o porti dupa tine involuntar, ma intereseaza problemele mai grave care/daca pot aparea.
Daca ar fi doar greutate in plus, nu ar fi o problema dupa parerea mea
Greutatea aia in plus nu e buna ,consum de carburant
Ce poate apare ?
Putrezeste tot ce e lemn (placaj ) in zona aia si slabeste structural barcutza . Apa intrata in fibra de sticla usor usor devine osmoza . Ce crezi ca se intampla cu apa aia iarna cand e cu temperatura sub 0 ...lucreaza.
Citat din: siad din Noiembrie 02, 2017, 02:40:38 PM
Ok, multumesc frumos.
Sunt binevenite si alte pareri.
E de luat sau de ocolit o asemenea barca?
Daca esti "mesterica" si are un pret bun cu ,ceva efort fizic si financiar o faci bijuterie
Daca nenea a zis ca e dop de scurgere a ,apei din spuma e varza si cred ca umbla cu prosteala
Zici ca e o cabinata nu ai posibilitatea sa postezi o poza .
Daca dai o cautare pe forum gasesti cum a reparat colegul #dany
Ideea e ca spuma aia imbibata cu apa trebuie scoasa ,cum trebuie sa procedezi depinde de la barca la barca. Daca cunosti ce tip de cabinata e marca model cu putin efort si cu sprijinul colegilor de pe forum o sa gasesti o modalitate de a scapa de ea.
Citat din: cristiantutuianu din Noiembrie 02, 2017, 03:10:52 PM
Zici ca e o cabinata nu ai posibilitatea sa postezi o poza .
Astea sunt pe net, astea le pun.
Detalii am cerut pe whats-app dar nu am primit inca (poze, etc)
Citat din: kama3 din Noiembrie 02, 2017, 02:53:36 PM
Eu nu inteleg o chestie.
Barca in cauza are dublu fund, are spuma in dublu fund si are si dop de scurgere a condensului?
Teoretic daca in dublu fund are spuma acel compartiment (dublu fund) ar trebui sa fie etans tocmai pentru a preveni intrarea apei si imbibarea spumei.
Dopul de scurgere are sens doar la un dublu fund gol pe interior.
Parerea mea e ca daca are spuma si are si dop ori n-a avut dopul din fabrica si a fost pus ulterior, ori a avut dop din fabrica si n-a avut spuma, aceasta fiind bagata ulterior.
De rupt nu se rupe (poate doar din alte cauze), dar apa aia acumulata ingreuneaza inutil barca.
Daca vrei o astfel de barca solutia e eliminarea spumei (prin decupare guri de vizitare) si eventual reumplerea fundului cu pet-uri goale (bineinteles cu dopul pus) sau pastrarea fundului gol, precum si evacuarea periodica a condensului.
Sau asa ceva am vazut ca se mai baga pentru flotabilitate https://www.dedeman.ro/cluj-napoca/set-mingi-colorate-100-fun-ballz-6-5-cm/p/7025539
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
@siad: Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea.
In afara de Boston Whaler, nu am incredere in nici o barca din-asta. Cam toate celelalte sunt facute cu spuma hidrofila, nu hidrofuga. Asta inseamna spuma imbibata cu apa, fibra afectata de apa infiltrata si inghetata repetat etc.
Reparatia e foarte complicata, cronofaga si nociva pentru sanatate. E nevoie de decapsat si curatat de spuma tot dublul-fund, iar daca e cabinata e si mai complicat - ai de dat jos si toata suprastructura. Urmeaza reparatiile carenei la interior, refacerea osaturii santinei, a oglinzii etc, dupa care reasamblarea barcii - dublu fund, suprstructura etc. E o munca infernala si nejustificata, atata vreme cat se poate gasi oricand o barca fara asemenea probleme.
Citat din: Vali din Noiembrie 03, 2017, 08:17:25 AM
@siad: Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea.
De fapt eu asta asteptam, un da sau ba. Multumesc.
Proprietarul spune ca barca este din 1974 si automat m-am gandit si la "sanatatea" oglinzii.
Ceea ce ma impingea spre aceasta barca era pretul de 3500 euro, si venea cu motor Honda 50cp, 4 timpi din 2004. Cred ca mai era loc de negociat.
Nu am doua maini stangi si nu mi-e teama sa ma bag in reparatii dar, cand vine vorba de munca titanica despre care vorbesti, parca m-as reorienta.Oricum astazi primesc poze mai detaliate si le voi posta.
Daca intre timp, cineva de pe forum vrea sa scape de vreo cabinata, sunt numai urechi.
Multumesc inca odata.
Cristi
Si barca mea a fost tot una cu spuma in compartimentul "etans" dupa cum bine zice Vali e de lucru nu gluma dar nu imposibil.Eu cand am terminat am zis ca nu voi mai face lucrarea asta la o alta barca in viitor , desi acum dupa cativa ani sunt multumit si am siguranta stiind cum si ce am pus in oglinda si in restul lucrarii.
totusi trebuie luat in calcul absolut tot si din punct de vedere financiar ...nu este ieftin deloc .
Citat din: siad din Noiembrie 03, 2017, 08:58:49 AM
Multumesc inca odata.
Cristi
Cu placere !
Am gasit anuntul se pare ca barca e in Mangalia.Nu am avut timp sa raspund ieri.
Nu am fost incantat cu:" 8) proaspat vopsita ..."
Vali a spus : "siad:Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea."
Pai si cum ne dam seama daca o barca are spuma hidrofila in spatiul ala generat de dublu fund? Ca doar nu o sa mergem cu ea la cantar :) Daca nu esti constructor de barci, sa "citesti" cum e facuta barca si in ce stare e doar privind-o, e imposibil sa intuiesti defectele ei. Noi toti ceilalti decidem mai putin rational si de prea multe ori devenim entuziasti cand strangem banii si vedem barca mult visata! O cumparam, ne invitam prietenii s-o vada, incingem gratarul s-o udam, apoi dupa un timp cand vezi ca nu e ceea ce credeai ca e, te scarpini in cap si exclami "baga-mi-as!"
Asa am patit si eu...
Citat din: pado din Noiembrie 03, 2017, 10:06:40 AM
Vali a spus : "siad:Fereste-te de barcile cu spuma in santina. E valabil pentru toata lumea."
Pai si cum ne dam seama daca o barca are spuma hidrofila in spatiul ala generat de dublu fund? Ca doar nu o sa mergem cu ea la cantar :) Daca nu esti constructor de barci, sa "citesti" cum e facuta barca si in ce stare e doar privind-o, e imposibil sa intuiesti defectele ei. Noi toti ceilalti decidem mai putin rational si de prea multe ori devenim entuziasti cand strangem banii si vedem barca mult visata! O cumparam, ne invitam prietenii s-o vada, incingem gratarul s-o udam, apoi dupa un timp cand vezi ca nu e ceea ce credeai ca e, te scarpini in cap si exclami "baga-mi-as!"
Asa am patit si eu...
@Pado, iti dau Like, asa am patit multi barcangii de pe acest forum. (me included) :(
Pado,sa stii ca eu nu sunt constructor de barci, dar problema cu fundul dublu umplut cu spuma am intuit-o datorita prietenilor cu barci Black Sea Fishing.Si ele au spuma, si baltacaie apa in ele dupa o perioada indelungata de folosinta.Nu mai spun de fibra dezlipita si umflata.
Mi-a spus cineva odata sa nu iau deciziile importante pe moment.Asa ca mi-am stapanit cu greu entuziasmul si am cerut ajutor pe forum, dar si la prieteni mai mult sau mai putin cunoscatoare.Balanta s-a inclinat conform asteptarilor in defavoarea barcutei dorite ( cu toate ca unu mic si rau urla inauntrul meu:Ce stiu astia de-si dau cu parerea?Invidiosi.Du-te si ia-o ca alta nu mai gasesti si cheltui banii! ) ;D ;D ;D
Eu as extinde blamul pentru toate barcile cu fund dublu pe care nu poti sa-l inspectezi frecvent.
Am mers odata cu una din astea si nu intelegeam de ce se comporta asa ciudat pe apa... apoi mi-am dat seama ca ducem cu mine vreo 5-6 galeti de apa care se mai si miscau prin fundul dublu dupa inclinatia barcii.
Elementele de infrastructura din lemn, chiar si protejate in fibra, sunt cele mai vulnerabile in cazul asta. Odata intrata apa in ele, prin cea mai mica fisura, putregaiu-i gata. Iar la o barca din 1974 care are apa in fundul dublu....hm.
Ca proprietar de cabinata ma risc sa-ti recomand s-o scoti din apa pe peridoc dupa fiecare folosire -bineinteles daca acest lucru este practic fezabil, si sa tii santina cat mai uscata, mai ales cand nu folosesti barca (peste iarna). A mea a fost utilizata in regimul asta si, desi e facuta in 1990, infastructura e intacta.
Mai cauta ca iarna-i lunga....
Nu atiu cine ti-a spus tie ca BlackSea Fishing ate spuma intre corpuri.
Nu are.
Citat din: mariusm piesenoi111 din Noiembrie 03, 2017, 01:09:42 PM
Nu atiu cine ti-a spus tie ca BlackSea Fishing ate spuma intre corpuri.
Nu are.
:o
Probabil cei de la Pronautica au scos model mai nou fara spuma...nu zic nu.
Dar in pozele de pe site de la ei se vede ca nu au dop de scurgere sub linia de plutire.Plus ca in Black Sea-urile pe care le stiu eu, si carora le flambeaza podeaua, ti-ar fi intrat piciorul prin ea fara sustinere din santina, la cat de subtire este fibra.
https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=488.0
Citeste primul post
Problema la barcile cu spuma in santina e ca nu avem nici o garantie ca spuma a fost hidrofuga, plus ca nu stim in ce stare e osatura de fund.
Daca nu ar fi avut spuma, apa adunata in santina s-ar fi eliminat periodic prin dop, iar osatura nu ar fi fost afectata la fel demult ca atunci cand sta permanent umeda, inglobata in spuma uda.
Cel mai rau e cand e vorba de o barca avand osatura de osb si spuma hidrofila injectata in santina. Osb-ul la osatura, oglinda, paiol etc este cancerul multor barci facute in Romania, Ungaria sau Bulgaria, si trebuie evitat cu orice pret.
Daca s-ar folosi pentru osatura un placaj rezistent la apa, ar fi altceva, dar in primul rand e bine de evitat spuma in santina, fiindca nu avem vreo garantie ca in timp nu se va imbiba cu apa si ne va ingreuna inutil barca.
Aveti idee daca,cumva Romcraft-ul in special 480-ul au spuma sau nu?
Am primit si poze de la interior.
Nu sunt elocvente dar oricum, nu justifica pretul....adica scaune de birou, cabina netapitata, masticul de la geamuri pus la repezeala, etc
Siad, problema e ca si eu daca as fi in situatia ta eram la fel de confuz... Pe site-urile straine o barca din anii '70, cu silicon pus cu lopata la geamuri si scaune cu pompa de aer care se strica repede, peridoc si motor bun, fabricat relativ recent, cum e Honda ala, se vinde cu vreo 2800 euro, negociabil probabil pana pe la 2500. Cam toate barcile aduse in tara si de care e plin olx si alte site-uri de comert online, seamana cu asta pe care ne-ai prezentat-o tu. Nu stii ce "surprize" iti rezerva pe viitor o asemenea barca. Iar daca alegi sa faci eu efort financiar substantial si sa-ti iei o barca noua, de la unul dintre producatorii nostri, la fel nu stii la ce sa te astepti, daca merita banii ori ba. Spre ex, eu am analizat intr-o perioada perspectiva achizitionarii unui Forward 535 de la Spat GL, mi-a placut cum se tinea pe Dunare in alea 3 ore cat m-am aflat eu in ea, dar finisajele si alte amanunte lasau de dorit, erau mult in urma producatorilor din V. Am fost la salonul nautic, iar din ce am vazut acolo, mi-au placut o barca poloneza si inca una facuta de Fair Play Giurgiu. Aia de la Giurgiu era in privinta finisajelor la nivelul producatorilor premium. Stiu ca-i greu sa-ti gasesti o barca cinstita la banii platiti, dar colegul de mai sus a zis bine, iarna e lunga, fii chibzuit si nu lua decizii pripite.
Citat din: CatalinKta din Noiembrie 03, 2017, 09:53:48 PM
Aveti idee daca,cumva Romcraft-ul in special 480-ul au spuma sau nu?Chiar Nu stie nimeni ?????
Suna-i si intreaba, ca doar n-o sa te minta! E cel mai sigur asa, aceeasi barca de la acelasi producator, poate avea caracteristici diferite functie de anul in care a fost construita. Poate candva era cu fund dublu,acum poate s-a ales alta solutie constructiva. Cel mai bine e sa-i suni.
Tin sa va anunt ca am tinut cont de toate parerile, drept urmare m-am orientat spre ceva fara spuma in santina.
Va multumesc pentru sfaturi pe aceasta cale.
Asta este barca pe care am achizitionat-o in final:
Sa o folosesti sanatos si sa ai cat mai multe iesiri
Multumesc.
Mai am pana sa o folosesc.Trebuie sa-i iau si motor ca am cumparat-o fara.
Aseara am vrut sa dorm in ea ;D
sa te poarte mult, si in siguranta!!
Sa o folosesti sanatos si cu placere.
Stimati colegi,
Doresc sa redeschid subiectul "spuma in dublu fund" deoarece sunt un pic contrariat.
Am tot studiat productia bass boat-urilor americane si cred ca toti producatorii de performance boat folosesc spuma intre corpuri, in rigidizarile din fibra, intre corpul inferior si podea...de ce oare? Nu cred ca americanii sunt cei mai destepti, dar au totusi o istorie in spate in domeniul nautic.
Cred ca nu privim cum trebuie utilizarea spumei...ne rezumam probabil la utilizarea incorecta in productia ambarcatiunilor din RO
sau la barci vechi aduse din afara. Are si spuma asta o durata de viata...nu tine 30 de ani.
Cred ca utilizata corect, adica injectata in compartimente perfect etanse si eventual hidrofuga ar trebui sa aduca numai beneficii unei ambarcatiuni, respectiv flotabilitate foarte mare, dar mai ales rigidizarea perfecta a celor 2 corpuri sau a altor imbinari.
Se mai produce condens intr-un compartiment umplut total cu spuma si etansat corespunzator?
Cred ca spuma intre corpuri este singura solutie in prezent pentru o barca performanta de pescuit, o barca de +5,5 m lungime si +2,1 m latime, solicitata de un motor de +100 cp.
Seara buna!
Sent from my iPhone using Tapatalk