Cap Compas

Constructii si reparatii de ambarcatiuni => Intretinere si reparatii instalatii si echipamente => Subiect creat de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 02, 2019, 03:23:50 PM

Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 02, 2019, 03:23:50 PM
Va salut stimati colegi,

Am achizitionat de curand o barca Black Sea Fishing 510 din 2008, iar principala operatiune pe care doresc sa o fac este vopsirea totala, inclusiv vopsirea motorului.
Am ales sa incep acest proiect deoarece culoarea verde nu este tocmai ceea ce imi doresc, podeaua flambeaza in dreptul postului de conducere iar marginile de sus prezinta microfisuri destul de multe pe lungime.
Din istoricul barcii reiese ca barca a fost reconditionata total in 2016-2017 cu produse de la Yacht TNG. Cred ca s-a eliminat spuma din dublu fund, a fost adaugat dop de scurgere si decupat in partea din spate langa oglinda o gura de vizitare 10x20 cm in care a fost introdusa o pompa de santina.
Acestea sunt motivele pentru care nu as dori sa transform proiectul intr-o reparatie capitala.
Am citit lunile acestea aproape toate postarile despre reconditionare si sper ca proiectul sa nu capete anvergura proiectului lui Alex cu Romcraft 510 ( felicitari pe aceasta cale Alex pentru curajul de a o desface, pentru detalii si poze ). Mentionez ca sunt incepator in acest domeniu dar voi fi ajutat de cativa colegi de servici.
Momentan nu am intrebari, am reusit sa ii demontez motorul si restul componentelor iar de maine ma apuc de slefuit.
Va multumesc mult si va tin la curent cu stadiul proiectului!
Ok
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190102/a1c5220a3ebbc29d10ccdd64fd709667.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190102/2c1f77eeeb5b74bca12290e127b5a635.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190102/6e1cae25c2139ca1fdd4859962aded11.jpg)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Ianuarie 02, 2019, 10:15:41 PM
Salut Mihai-Andrei Manea, la multi ani, si bun venit pe forum.

Ca sa elimini flambarea paiolului, singura solutie e sa desfaci barca si sa intaresti paiolul prin ingrosare, preferabil prin laminare de stratimat si Coremat, sau stratimat si Nidaplast (fagure). Daca te vei decide, iti povestim atunci ce trebuie si cum se face.

Daca desfaci barca, sigur vei gasi de lucru si la oglinda, si cine stie mai pe unde. Daca ar fi barca mea, as desface-o fara sa stau pe ganduri, in primul rand pentru a fi convins ca va fi o barca sigura in exploatare.

Cine stie ce crapaturi sau gauri gasesti in suprastructura sau chiar in corp, care se vad si se repara doar in urma desfacerii barcii. Vopsirea ar trebui sa ramana ultima operatiune in ordinea prioritatilor.

Problema la Black Sea 510 este ca in chesoane (banchete) sunt niste lipituri cu fibra care trebuie desfacute cu grija ca sa se poata desface barca in corp + suprastructura. La fel in zona oglinzii, unele barci au fibra lipita, intr-o zona greu accesibila. Deci va fi ceva bataie de cap la eventuala desfacere a barcii, dar nu e ceva de nerezolvat.

Daca nu vrei sa desfaci barca, ci doar s-o vopsesti, va trebui intai bine matuit gelcoatul verde. Mai departe ar fi bun un primer (grund) epoxidic, dat la pistol, fiindca spuneai ca ai microfisuri. Dupa care o vopsea poliuretanica de calitate, la nuanta dorita, aplicata la fel la pistol. Cand ajungi acolo te sfatuim exact ce sa iei si de unde.

Cam atat deocamdata, spor la treaba si la postat pe forum etapele de lucru.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 03, 2019, 12:09:05 AM
Te salut Vali,
La multi ani si bine v-am gasit! [emoji16]

Iti multumesc mult pentru clarificarile cu privire la lipiturile din chesoane si oglinda. Barca a mai fost reconditionata total acum 2 ani de mesteri, zic eu, mai priceputi ca mine. Lipiturile din chesoane se cunosc, dar la cea din oglinda nici nu imi dau seama unde are imbinarea.
Eu sunt de profesie inginer mecanic si la prima vedere cred ca a fost reconditionata binisor. Dar totusi nu inteleg, daca tot au desfacut-o, de ce nu au rezolvat cu flambajul paiolului si de ce au aparut microfisuri asa de repede in doar 2 ani.
Voi incerca maine sa elimin flambajul cu desfacerea unei lipituri din chesonul din mijloc si introducerea unor rigle de cauciuc ( din material care se pune sub masina de spalat ) sau Silicon Sikaflex ( daca am acces ).
Barca a fost reconditionata cu primer epoxidic si vopsea poliuretanica Sea-Line iar stratul suport pare destul de bun...vom vedea ce surprize apar la slefuit.
In final, vreau sa folosesc produsele de la emmex ( primer si vopsea ) dar, cum ai spus si tu, e cale lunga pana acolo!
Va tin la curent si voi posta poze cat mai multe, inclusiv cu reconditionarea motorului si a peridocului!
Multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 05, 2019, 03:01:02 AM
Va salut stimati colegi,

Ieri si azi am reusit sa fac urmatoarele operatii:

1. Am curatat toata marginea se sus pana la fibra, deoarece microfisurile longitudinale erau foarte adanci, unele ajungand chiar la fibra.
Am inceput sa pun un strat de fibra pe toata lungimea muchiei de sus iar rezultatul este destul de bun.

2. Am desfacut lipitura din chesonul din mijloc pentru a avea asces sub paiolul consolei, dar accesul era limitat si anevoios.

3. Am degresat chesonul din spate unde este rezervorul si am bagat furtunul sa spal, ajungand ceva apa si sub paiol. Cand m-am suit in barca in jurul consolei,sub paiol se auzea      " fleosc fleosc fleosc ". Atunci am realizat ca tot exista niste spuma acolo care se imbiba cu apa si mi-am adus aminte de cuvintele lui Vali..."daca ar fi barca mea eu as desface-o"...nu mai era cale de intoarcere...ne-am apucat de desfacut.

4. Am desfacut cele 2 corpuri prin dezlipirea cu grija a lipiturilor din chesoane, a siliconului de pe tot conturul barcii si a niturilor. Cel mai greu a fost sa dezlipim in zona oglinzii. Am dubii ca am dezlipit chiar pe conturul corect...imi pare rau ca nu am o poza din unghiul corect dar voi face zilele viitoare.

5. Barca arata destul de bine pe interior, fara defecte ascunse, dar baietii au pus tot spuma intre corpuri pe ici pe colo la reconditionarea anterioara. Din cate observ paiolul a fost deja intarit, pe exterior, au stricat striatiile din matrita a zonei antiderapante ). Cred ca au intarit dupa ce au inchis corpurile, vazand ca nu au pus spuma destula si flambeaza, dar nu au rezolvat flambajul.
Alta greseala cred, placajul  in ,,v,, din chesonul mic pentru ancora din varf l-au taiat si lasat pe corpul inferior...cred ca trebuia dezlipit si lasat pe corpul superior.
Oglinda este posibil sa fi fost schimbata deoarece lemnul arata foarte foarte bine.

6. Partile antiderapante de pe capace si corpul superior, pentru a nu strica textura, le-am curatat cu decapant si cu jetul de apa. A iesit super.

7. Am inceput sa slefuim superficial partile interioare, am degresat si spalat corpurile ( vom lasa o saptamana la uscat ).


In continuare va rog sa ma ajutati cu un sfat in legatura cu imbinarea celor doua corpuri. Cum a iesit barca din fabricatie in 2008? Avea spuma peste tot, inclusiv intre peretii laterali?
Cum sa imbin cel mai bine cele 2 corpuri (pentru a face corp comun) si sa rezolv si flambajul?
Intre peretii laterali superiori ma gandeam sa introduc polistiren cu celula inchisa de 2 mm pe tot conturul barcii, lipit cu sikaflex.
Sub paiol ma gandeam sa fac un mulaj de ipsos, dupa acest mulaj sa fac un caroiaj din piese de lego ( lego ieftin moale de la Pepco ) umplute cu sikaflex pentru a se lipi de ambele corpuri sau varange longitudinale ( ca sa se scurga apa ) imbracate in fibra pe corpul inferior, lipite cu sikaflex de corpul superior.
Alte idei nu am...va rog sa ma ajutati cu un sfat!
Va multumesc mult si va tin la curent cu proiectul! (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/0e2b3568440be862e1a0d8dcb3302112.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/f02d047e47f9c7e9b94b5b2c644c4438.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/52bad73343006c9e6f39d2632748b3e6.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/620f1559ca757c134220bb29f698ca40.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/341f701dcac615ae4279b163b7a01dd9.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/8fcaa1b2de237c22093689089588f023.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/86b915161f455a0d327b07f0d28a63e8.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/9726c03a2f753dac4254c4e96d48bdec.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/d698ddd92c6f6822c8580c28e00da9a0.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/519fed6dde0066aec4c5b863e6fb88bc.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190105/8f9db919f16721bd668a6e5b7aa9dc75.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Ianuarie 05, 2019, 08:45:30 AM
Salut Mihai si felicitari pentru treaba buna facuta pana acum. Momentan nu am posibilitatea sa scriu in detaliu, dar voi reveni in curand. Pana atunci iti urez spor si chef de munca :).
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 06, 2019, 08:58:53 PM
Va salut stimati colegi,
Te salut Vali,

Pentru rigidizarea celor doua corpuri cred ca voi folosi polistiren extrudat AplaXFoam RF pentru peretii laterali ( pana la 5 cm de fund ) si  cateva varange imbracate in fibra si rasina pe fund. In felul asta nu voi ingreuna barca.
Pentru matrita, am renuntat la ipsos, voi aplica carton subtire pe cele 2 corpuri si voi folosi spuma.
Pentru lipirea din final a celor doua corpuri vreau sa folosesc Sikaflex ( trebuie sa studiez daca e compatibil cu polistirenul exrudat ).
Astept in continuare sfaturile voastre, dar mai ales va rog sa imi spuneti daca gresesc cu ceva...sa nu fac vreo prostie! [emoji16]
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190106/2db8530de0383e92e7d7416ac3c82e7b.jpg)
Va multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: cristiantutuianu din Ianuarie 07, 2019, 10:38:32 AM


Carton !!!e exact ce trebuie sa absoarba condensul nu recomand
De ce sa rigidizezi cele doua corpuri?
La tine flamba paiolul ...parca asta te stresa
"varange imbracate in fibra si rasina pe fund" Sa inteleg ca o sa le faci tu ? Cum ai de gand sa le faci ...din ce ?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Ianuarie 07, 2019, 10:55:54 AM
Citat din: Mihai-Andrei ManeaAstept in continuare sfaturile voastre, dar mai ales va rog sa imi spuneti daca gresesc cu ceva...sa nu fac vreo prostie!

Salut, ti-am trimis mesaj privat, suna-ma te rog cand ai timp. Sunt multe de povestit si momentan nu am timp sa scriu pe forum. Ne auzim deci cand ai posibilitatea.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: cristiantutuianu din Ianuarie 07, 2019, 10:59:06 AM
In zona cu sageata rosie ai o gaura care permite scurgerea apei spre pupa?
Piesele alea 4 care sunt spre pupa ar fi un mod de a intari paiolul nu uita de gaura de scurgere marcata cu sageata verde.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 07, 2019, 09:51:13 PM
 Va salut stimati colegi,

Pe aceasta cale vreau sa va multumesc mult, lui Vali si lui Cristian, pentru ajutorul oferit.
Conteaza enorm ca in cateva zile am fost indrumat in legatura cu ce-i de facut la barca.
1) Cartonul era doar pentru matrita varangelor, sa iau forma cat mai bine ( cu lut de modelat, plastelina, ispsos sau spuma ).
2) Voi renunta probabil la polistirenul extrudat dintre peretii laterali.
3) Varangele existente le voi gauri pe ambele parti ale chilei, voi introduce teava 8 mm si etansa cu rasina.
4) Varange noi, din stejar, transversale, ca in exemplul lui Cristian, cu gauri de scurgere.
5) Cele 2 paioale din prora si pupa intarite cu stratimat de 450 g/mp si coremat de 4 mm si iar stratimat.
6) M-am apucat deja sa astup toate gaurile de pe margini cu chit de fibra, dupa care voi imbraca marginile in fibra si rasina. Intr-adevar marginile pentru imbinare sunt ciuruite.
7) Voi incerca sa montez un rezervor in prora, pe forma copastiei ( din plastic sau inox ). Ea a mai avut montat asa ceva dar nu cunosc toata istoria, are deja teava pentru furtun si a fost decupat deja capac pentru alimentare.

Va multumesc mult inca o data si raman dator pentru sfaturile primite!!!

Voi continua cu poze din etapele reconditionarii!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/9e42847e4cfea7af9d7744232d36cecf.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/b52eb3662ca2b051b5ef6c5ff9c782b5.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190107/4b76df0114fe4f26025754dcf80389fb.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 12, 2019, 05:35:28 PM
Va salut stimati colegi,

Ieri si azi am rezolvat punctul 5 ( rigidizarea paioalelor cu stratimat si coremat ) si partial punctul 6 ( acoperirea vechilor gauri de imbinare a celor doua corpuri + intarire cu rasina si stratimat ).
Merge greu treaba, desi am facut cate ceva aproape in fiecare zi...dar tot mai apar operatiuni intermediare...

Va doresc un weekend cat mai placut!

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190112/a1dd0ffd70b1a1857eeff5c711aa21f3.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190112/dda28cdb0cf6b6dbf97726ac7c5a5291.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 21, 2019, 09:13:07 PM
Va salut stimati colegi,

Dupa astuparea zecilor de gaurele de la nituri,azi am suprapus cele 2 corpuri si am slefuit varangele existente pana s-au pupat perfect cu corpul superior.
Nu am adaugat inca noile varange,dar deja dupa intarirea paioalelor cu stratimat si coremat, acestea nu mai flambeaza.
Atasez o poza cu mulajul pentru noile varange, mulaj din folie si glet/ipsos.

Seara buna! [emoji16](https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190121/3dde22b8570127d9f850c0b20ff6ee43.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190121/fb1c58c9b3d9fb49c3d699184e2c13d9.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 24, 2019, 07:05:29 PM
Va salut stimati colegi,

Retusurile finale pentru noile varange le-am facut lipind indigo pe paioale, realizand o asezare cat mai buna a corpului superior pe cel inferior.
Forma noului rezervor de inox am realizat-o din polistiren.
Am lipit cate 6 bucati de lemn ( pe care le voi imbraca in stratimat ) pe fiecare parte a corpului superior pentru suportii de lansete de la iron claw.
Mai este mult de munca....!!!
Va salut!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bradutzu din Ianuarie 25, 2019, 08:39:11 AM
Mai aveti vreo 5 weekenduri pana incepe noul sezon asa ca spor la treaba!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 30, 2019, 04:10:48 PM
Te salut Cristian si iti multumesc pentru incurajare! :)

Am terminat de proiectat noul rezervor din prova si atasez 3 variante de debitare a tablei si amplasarea stuturilor in cazul meu ( am deja gaura de 160 in corpul superior, altfel as fi amplasat probabil altfel ).
Dupa ce am tot citit pareri pro si contra despre amplasarea rezervoarelor in prova, mai mai ca as fi renuntat la acesta.
Partea cu ''torta pe apa '' chiar mi se pare exagerata atata timp cat ii fac aerisire corespunzatoare in exterior. Cel din pupa isi face aerisirea prin capac in chesonul din spate si asa functioneaza majoritatea barcilor mici ( nu spun ca e bine dar practica ne dovedeste ca functioneaza fara mari probleme sau incidente ). Nu mai zic ca multi au bateriile tot acolo, in chesonul din pupa.
Intr-adevar ar fi fost mult mai simplu si comod sa mai cumpar unul de 23 l ( 180 RON ), sa il amplasez tot in pupa langa cel existent, dar proiectul a fost inceput si nu mai dau inapoi.

Va salut!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: cristi80 din Ianuarie 30, 2019, 06:43:23 PM
In manualul de Honda Bf20 scrie ca furtunul  de alimentare poate fi de max 2m. Nu scrie ce se intampla daca se foloseste un furtun mai lung.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Ianuarie 31, 2019, 12:16:17 AM
Te salut Cristi80 si iti multumesc mult pentru atentionare!
La BF40 al meu ar trebui sa fie 4m, nu?...glumesc [emoji16] Si la BF40 e aceeasi recomandare de 2 m lungime si maxim 1m mai jos fata de punctul de conexiune de pe motor.
Si eu mi-am pus problema asta, chiar inainte de a citi recomandarea din manual dar nu am avut si nu gasesc informatii despre pompa incat sa pot face un calcul aproximativ.
Asta este si unul din motivele pentru care am amplasat stutul in partea de jos ( normal rezervoarele trag de sus...in caz ca se sparge vreun furtun sa nu pierzi benzina sau alte belele ). Cu stutul in partea de jos am cadere libera pana in filtrul mare din chesonul din pupa. Din aceasta cauza nu cred ca voi avea probleme cu amorsarea si cu pompa dar am facut un compromis punand stutul in partea de jos. Gandindu-ma mai bine cred ca ii mai fac un stut si in partea superioara ( cu sorb ), langa aerisire, si daca pompa trage bine il folosesc pe cel cu sorb, daca nu, revin la cel de jos prin cadere libere.
Iti multumesc inca o data pentru atentionare!
Seara buna!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Februarie 22, 2019, 09:18:29 PM
Va salut colegi,

Confectionarea rezervorului a durat o zi intreaga si a iesit destul de bine...atasez poze dinetape intermediare...am uitat sa ii mai fac la final...tabla de inox de 0,9 mm 316L, stuturi si gura de alimentare tot din inox ( volum=aprox. 38 l, cost total=aprox. 1000 ron )(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190222/8562f78854c640e5cabf29741bf8358c.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190222/dc6d2854246821639e0ce182ebc87f2b.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190222/4c9971796c88e0affc3d0c83e4473541.jpg)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Februarie 22, 2019, 09:33:43 PM
Dupa multa munca la slefuit ( am slefuit total antivegetativa ) azi am reusit sa dam primerul epoxidic de la Palinal ( RAL 7035 )...cei de la Palinal il pot prepara in orice nuanta.
Rabdarea cu pregatirea suprafetei a dat roade deoarece avem foarte putine imperfectiuni. Maine vom continua cu chit fin auto si iar primer.
Vopseaua am luat-o tot de la Palinal, dar nu poliuretanica ci epoxidica, desi majoritatea colegilor de forum folosesc poliuretanica. Nu stiu daca am facut cea mai buna alegere...ramane de vazut si va voi povesti cum se comporta in timp.
Mai avem ceva de lucru la reglajele pistolului...inca nu da minge de rugby cum ar trebui.
Va salut si spor la treaba tuturor ce mesteresc la barcute [emoji16]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 04, 2019, 10:30:26 PM
Va salut stimati colegi,
Am terminat de vopsit corpul inferior ( RAL7035 Light Grey cu RAL7011 Iron Grey si dunga cu RAL7021 Black Grey ).
Este prima data cand vopsesc si cred ca a iesit binisor!
Continuam saptamana asta cu partea superioara si incercam sa o inchidem cat mai repede...a durat mai mult decat ne-am propus!
Seara frumoasa!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Dbr din Martie 05, 2019, 07:37:22 AM
Frumoasa lucrarea ! Sa ai spor in continuare!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Martie 05, 2019, 08:10:35 AM
Daca vopseaua epoxidica de la Palinal Timisoara se va comporta bine in timp, te rugam sa ne spui si noua. Eu inca am stres vizavi de rezistenta vopselei epoxidice la UV, chiar si daca se clameaza protectia UV.

Lucrarea a iesit foarte bine, si banuiesc ca si interiorul va fi la fel, in gri deschis. Spor in continuare.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 05, 2019, 08:40:46 AM
Va salut,
Cu privire la rezistenta vopselei epoxi de la Palinal la UV, testul in cazul meu nu cred ca va fi concludent deoarece barca va fi expusa la soare doar 20-25 de zile pe an, in rest sta in garaj. In ceea ce priveste testul de rezistenta, acolo sunt curios, deoarece va fi "hartanita" in Delta la pescuit. [emoji16]
Va multumesc mult pentru incurajari!
Spor la treaba si voua!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 12, 2019, 11:33:38 PM
Va salut stimati colegi,
Azi am reusit sa montam rezervorul de inox si sa inchidem barca, unind cele 2 corpuri. Am intimizat corpurile si marginea laterala cu Sikaflex, fiind constienti de faptul ca va fi foarte greu de desfacut data viitoare ( Doamne fereste!!!...sper sa nu mai fie cazul ). Urmeaza rasina si stratimat in zona in care am taiat spre oglinda si in chesoane. Apoi vom vopsi in chesoane,corpul superior si motorul. Incepem sa vedem finalul proiectului.
Daca ne ajuta Dumnezeu si nu intervine nimic, pana la finalul lunii e gata!
Seara buna va doresc!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: crysty din Martie 13, 2019, 05:28:36 AM
Frumoasa lucrare si facuta cu simtul raspunderii. Cu siguranta nu va fi cazul sa o mai desfaci muuult timp. Imi permit sa iti dau niste idei:
- monteaza niste guri de vizitare care sa-ti dea posibilitatea sa urmaresti in timp ce se intampla in santina. Ca si unealta de vizitare se poate folosi cu succes un boroscop (endoscop pentru inspectie/camera pentru inspectie) si dupa ce te familiarizezi cu el va fo o unealta foarte utila.
- eu as incerca sa leg la masa barcii rezervorul montat, astfel incat sa elimin orice pericol la alimentare si chiar gura de alimentare si ventul.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Martie 13, 2019, 08:10:05 AM
Felicitari!

In primul rand, trebuie sa-ti spun ca te invidiez ca ai un spatiu unde sa te desfasori.
Eu lucrez doar afara, iar acum, pana nu se incalzeste nu pot lucra deloc. Partea interesanta va fi la vopsire. In primul rand ca lucrez afara, in al doilea rand ca am un mic compresor de 20 litri si pe care scrie ca are un debit de 220 litri/minut. Vreau sa-i atasez o butelie de aprox.300 litri si vad daca reusesc sa vopsesc. Daca nu..am pus-o....
Acum am trimis o cerere de oferta de pret si la palinal. De la emex am, 8kg vopsea (4 albastru, 4 alb), 3kg grund, 2 litri de diluant poliuretanic, intaritoare pentru vopsea si grund ma costa 530 lei. Acum sa vad cat ma costa la palinal.
Pana atunci mai am de slefuit si de pregatit suprafata, de inchis barca....mai am o gramada de facut
Ca si tine, si eu sunt la prima vopsire, daca ai sfaturi, te rog....
Felicitari pentru realizare....
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 13, 2019, 08:53:43 AM
Te salut Crysty si iti multumesc pentru aprecieri! [emoji16]
Am lasat gauri de scurgere in varange, care duc sub podeaua din pupa, unde am gura de vizitare, pompa de santina si dop de scurgere.
Am tras deja cabluri prin copex pentru a lega rezervorul la masa barcii si pentru indicatorul de nivel.
Va doresc o zi frumoasa si spor la treaba!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 13, 2019, 09:42:49 AM
Te salut Daniel,
Din cauza reconditionarii, din ianuarie, toate masinile stau afara in strada in loc sa stea in garaj.
Spatiul de lucru l-am izolat cu o folie groasa montata pe o sina, l-am incalzit la 20 gr, iluminat foarte bine si am repus in funnctiune o veche suflanta care trage praful de la slefuit si gazele de la vopsit.
Si eu am conectat 2 compresoare ( 160 + 60 l ) pentru volum, doar cu motorul celui mare pornit. Ai grija sa nu strici motorul celui mic...ii va fi greu sa umple 300 l.
Produsele de la Palinal vor costa aproape dublu, dar eu m-am indragostit de ele [emoji16]
Cu siguranta voi testa in viitor si emex (dar nu pe barca).
Asa cum au spus si colegii experimentati, pregatirea conteaza 90%...partea grea...vopsitul e o placere!
Aveam 3 pistoale mai vechi si nu mi-au placut cum sufla, mi-am luat unul cu 8 duze de aer din Autovit si duza vopsea de 1,3 ( 175 ron )...o placere sa vopsesti cu el.
Treci prin Romana cand ai timp sa vezi si sa povestim!
Spooor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: gabriel.c din Martie 13, 2019, 10:00:08 AM
Salut,eu cred ca nu vei reuși sa vopsești cu compresorul tău de 220litri/min.
Rezerva de butelie 300 litri nu-ți rezolva problema decât pana la prima golire a ei.
Apoi ești dependent de debitul compresorului tău .Mai caută poate găsești sa împrumuți unul de min 400 litri/minut,altfel risti materialele cumparate.
Spor
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Martie 13, 2019, 01:08:16 PM
Salut Mihai,

Multumesc de invitatie, o sa trec sa stam de vorba. Mi-ar face mare placere.
Gabriel.c, asa voi face, si mie mi se pare slab compresorul....

Multumesc si spor la treaba si voua!!!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: teo pes din Martie 13, 2019, 01:52:29 PM
Lungimea furtunului are legatura cu pompa de benzina, eu am montat pe lungimea traseului o conducta de cupru in canal de teava pvc, astfel am impuscat 2 iepuri,realizand si drenajul spre pupa al compartimentului din fata,dar imi pare rau ca rezervorul l am sudat in unghiuri, fara raza!!!, muchiile trebuiesc rotunjite!!! ;)
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Martie 13, 2019, 02:09:04 PM
Mihai, intr-adevar, vopseaua de la palinal e dublu la pret, asa ca voi merge pe emex.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Martie 15, 2019, 06:46:52 PM
Eu am mers pe mana Emex la 2 barci. Este OK. partea naspa este ca nu vand decat de la 4 kg in sus si daca doresti o anumita culoare din RAL nu poti comanda mai putin de 10 kg daca este o culoare atipica. La Palinal este avantajul posibilitatii comenzii cantitatii pe care o doresti. Eu am comandat 500 gr de RAL 1020 si mi-au trimis.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 18, 2019, 07:53:30 PM
Buna seara dragi colegi,
Joi am vopsit corpul superior si vineri motorul.
Motorul a iesit bine...suprafata mica...pozitie buna de vopsit...
La corpul superior, prima mana a iesit bine, primerul absorbind ca o sugativa. La a doua mana in schimb, ce sa vezi, dezastru total. A curs vopseaua in 4-5 locuri si multe dungi. Nu am mai avut pozitie corecta deoarece nu m-am mai putut apropia , ca sa nu ating primul strat si mi-au cedat si muschii spatelui, vopsind de jos,barca fiind pe peridoc si vopsind la 20:00 dupa o zi intreaga de munca la barca.
Azi de dimineata am slefuit zonele scurse si am matuit toata barca.
Am dat inca un strat pe toata barca, cu exceptia paioalelor pe care dadusem deja 3 straturi, pe care le-am acoperit si am putut vopsi din barca.
A iesit binisor, cu exceptia consolei, unde s-a scurs putin si am cateva dungi ( tot din lipsa pozitiei de vopsit ). O voi reface maine cand ma voi putea atinge de peretii laterali ai barcii.
In concluzie:
-nu vopsiti la sfarsitul programului de lucru ci dimineata cand sunteti odihniti
-vopsiti cu 2-3 zile inainte paioalele si consola pentru a putea vopsi restul stand in barca.
Vineri si sambata incercam sa inchidem proiectul!
Seara buna va doresc!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 19, 2019, 08:27:43 PM
Va salut dragi colegi,
Azi am revopsit consola si a iesit bine.
Am vopsit chesoanele,am asamblat motorul si am confectionat placa spate pentru peridoc.
Ne apropiem cu pasi grabiti de finalul reconditionarii!
Seara frumoasa!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Intersect din Martie 19, 2019, 09:02:18 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Martie 19, 2019, 08:27:43 PM
Va salut dragi colegi,
Azi am revopsit consola si a iesit bine.
Am vopsit chesoanele,am asamblat motorul si am confectionat placa spate pentru peridoc.
Ne apropiem cu pasi grabiti de finalul reconditionarii!
Seara frumoasa!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Salut,bomba a iesit.Super tare.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: gabriel.c din Martie 19, 2019, 09:38:06 PM
Faina lucrarea ,ai vopsit cu compresorul ăla mic ?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 19, 2019, 09:49:27 PM
Salut Gabriel,
Nu am vopsit doar cu cel mic. Am conectat unul de 160 l cu cel mic de 50-60 l si am folosit doar motorul celui mare ( solicitat foarte putin ). Se vede conexiunea pe jos in poza atasata. La vopsit puteam sa merg doar cu cel mare, dar la slefuitorul pneumatic m-a ajutat surplusul de volum. In plus, cel mare are furtunul greu si devine obositor la vopsit dupa un timp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 24, 2019, 11:26:52 AM
Va salut dragi colegi,

Saptamana asta am reusit sa finalizam proiectul:
-placa si lumini peridoc,roata rezerva, rulmenti, cupla knott;
-6 suporti Iron Claw + 6 baze aditionale pentru a putea pescui cu 6 bete din babord, tribord sau pupa;
-panouri, cablaj, furtune, accesorii, directie, opritoare capace chesoane, chedere chesoane;
-ulei motor si filtru, ulei cizma, impeller, reglaje ( toarce ca un motan [emoji16] )

Doresc sa va intreb daca are vreun coleg de vanzare in stare buna un suport motor aditional pentru transport deoarece trebuie ridicat la transport si nu doresc a forta oglinda.
As avea nevoie si de 2-4 baloane de acostare...sunt destul de scumpe cele noi.

Va multumesc tuturor pentru ajutor si sustinere, in special lui Vali Antonov si Cristian Tutuianu pentru indrumare!
Sa ne vedem cu bine pe apa!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Martie 25, 2019, 07:48:30 AM
Felicitari! Tare frumoasa e!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: crysty din Martie 25, 2019, 08:18:55 AM
Arata superb. Felicitari pentru reusita. Cred ca si merge fain pe apa. Ai testat-o dupa reparatie?
Nu am inteles ceva din toata reparatia si anume de ce ai pastrat culoarea originala la menghina (suportul) de prindere al motorului in conditiile in care ai vopsit, si a iesit foarte bine, tot motorul?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Martie 25, 2019, 10:09:47 AM
bv, foarte frumos! Se vede munca si dedicatia pentru acest proiect.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: NessyRO din Martie 25, 2019, 10:40:16 AM
Foarte frumoasă! Felicitări! Se vede că ai pus suflet... Să ne vedem pe ape!
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 25, 2019, 12:00:08 PM
Va salut baieti si va multumesc mult pentru aprecieri!
Te salut Crysty, nu am scos inca barca la apa. Maine merg la capitanie sa fac inspectia si sambata intentionez sa fac o proba pe Snagov.
Din cate am observat si la cat ma pricep ( nu prea mult ), motorul mi se pare asezat un pic cam jos (placa antiventilatie e la 2-3 cm sub chila).
Pentru tractiune cred ca va fi ok, dar pentru ceva viteza va trebui ridicat un pic...mai studiez problema dupa ce fac proba la apa.
Tot dupa proba la apa voi achizitiona si elicea de rezerva ( e greu sa le inpaci pe toate...si tractiune la transport de campare cu barca plina...si viteza la pescuit la cazare...offf :) ). Elicea existenta este de 11 1/4 x 13 iar anul trecut cand am cumparat barca am facut o proba pe apa...3 persoane (230 kg ) fara bagaje...am atins 50 km/h ( foarte decent ) dar mi s-a parut ca am iesit cam repede in glisaj. De-aia cred ca i se va potrivi o elice de rezerva cu pasul de 14. Barca are 250 kg ( cantarita :) ) iar motorul  aprox. 95 kg. Astept si sfatul vostru ( am atasat poza cu posibilitatile de achizitie ).
Cu privire la suportul ( menghina ) motorului e o intreaga poveste :). Initial am vrut sa revopsesc motorul in culoarea originala ( Honda Oyster Sylver Metalic )...am tot cautat la producatorii de vopsea dar nu m-au lamurit  asa ca in ultima clipa m-am sucit si l-am vopsit in nuanta de pe lateralul barcii, respectiv RAL7011. Apoi nu am avut un cric sau scripete ca sa pot curata si vopsi cum trebuie acea zona. Pana la urma am mers pe RAL7011 ca masura suplimentara de protectie in caz de furt ( e unic :) ) si sincer mi-a fost teama sa vopsesc cu culoare metalizata + lac, neavand experienta in a vopsi profesionist. Si eu sunt in dubii cu menghina in culoarea originala dar nu arata rau, se asorteaza binisor cu motorul.
Iti multumesc mult pentru observatie, sunt in asentimentul tau, iar daca nu va disparea pasarica din creier voi instala un scripete si voi vopsi si suportul.

Va salut si spor la treaba!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Martie 26, 2019, 09:18:04 PM
Salut si felicitari pentru lucrare.
Cu privire la alegerea elicei: eu am o barca de la Vali tot cam de 230-250 kg, si tot cu honda de 40 cu pas de 14, atingeam 6000 rpm imediat, cu 2 persoane si ceva bagaj. Nu stimtea deloc cea de a 2-a persoana.  Totusi nu depaseam 52 km/ora. 
Intre timp mi-am luat un yamaha si cu pas de 13 merg cu 58.  Acum ma gadesc sa-i pun un pas de 15 pt un plus de viteza cand voi fi cu barca goala.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 26, 2019, 09:45:13 PM
Te salut Iulian si iti multumesc pentru apreciere.
Chiar voiam sa te abordez pe topicul tau ,,Barca din vis" pe care l-am urmarit cu mare interes, fiind o mare sursa de inspiratie si aspiratie. Din pacate am intrat ca membru pe forum dupa ce am achizitionat Blacksea-ul. Daca eram ceva mai rabdator probabil reuseam sa iau un AN 510 second sau chiar nou, cu un motor de 40 cp de generatie noua.
Dar una peste alta nu imi pare rau...am invatat multe din acest proiect!
Revenind la subiect, tare imi placea motorul ala al tau Honda de 40cp...parea nou nout.
Am vazut cele 2 filmari in care stropea iar dupa ce ai decupat oglinda s-a asezat frumos.
Al meu este pozitionat cu placa la 2-3 cm sub chila, dar din cate am dedus, ca sa il asezi bine, si tu l-ai coborat de la + 0,5 cm la -1,5 cm. Corect? Ai avut elice Solas sau BS Pro? Daca nu sunt indiscret, de ce ai trecut de la Honda la Yamaha? Nu ti se pare mai zgomotos Yamaha?
Multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Martie 27, 2019, 04:50:46 PM
Salut! Cand stropea motorul, eram cu placa la +2 cm, dupa ce am decupat oglinda am coborat in linie cu chila. Nu mai stropea dar nu puteam sa ridic prea mult motorul din trim in timpul mersului. Daca vrei un siaj impecabil, fara stropi, ideal eate sa fii la -2 cm fata de chila. Draghezi un pic mai multa apa, dar motorul se aseaza cel mai frumos. Cel putin la concluzia asta am ajuns.
Honda intr-adevar era un motor nou dar aveam termen de comparatie cu un yamaha al unui prieten, yamaha este mai silentios si mai legat ca si motor, unde pui ca fuge si mai tare decat honda, cred ca are alt raport de transmisie. Un alt plus la yamaha este functia VTS, ii poti seta digital turatiile intre 600-2000 rpm pt troling. Lucru ce ma ajuta mult in stilul meu de pescuit.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Danv din Martie 27, 2019, 06:45:22 PM
Salut Iulian,ne poți spune ce motor Yamaha ai acum pe barca?Am o barca AN 510,customizata diferit fata de ta,dar probabil cu aceeasi greutate si chiar sunt in cautarea unui nou motor.Cel pe care il am acum pe barca este super ok,......dar stii cum este,vrei din ce in ce mai mult.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Martie 27, 2019, 07:28:18 PM
Am un yamaha efi 40 cp 2016. Dupa ce am.dat honda, vroiam neaparat yamaha de 50sau 60 in 4 pistoane. Am inteles ca sunt niste motoare f echilibrate. Dar dupa cercetari amanuntite si discutii cu alti posesori de yamaha 60 pus pe AN, am  renuntat la ideea montarii unui motor asa greu. 120 kg.
Cu motorul actual sunt destul de multumit. Daca sar la pas de 15 si bineinteles daca o duce motorul, ar trebuii sa ma apropii de 65-70  km/ora.
Momentan cu o incarcatura de 300 kg merg cu 50 km cu pas de 13
Scuze de off topic
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 27, 2019, 07:33:08 PM
Iti multumesc mult pentru clarificari! Va tin la curent dupa testul de sambata.
Intre timp am montat o oglinda retrovizoare ( desi nu prea am vazut la nimeni ), baloanele de acostare si suportul pentru transport motor.
Salutari!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: dany din Martie 27, 2019, 07:44:28 PM
Felicitari!Dupa munca si rasplata!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 27, 2019, 07:50:59 PM
Pe mine personal nu ma deranjeaza dar daca este necesar putem muta discutia pe un topic nou gen ,, Honda vs Yamaha - 40 cp".
Apropo...eu am trecut la Honda de 40 de la un Yamaha de 25 cp 2006 montat pe o barca cu fund simplu de 5,15 cu latime de 160 ( fosta barca a lui Alex1958, care acum apartine unui coleg de servici ).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: mariusm piesenoi111 din Martie 27, 2019, 09:32:04 PM
Superba lucrarea!
Grija în viraje cu 40CP pe BlackSea
In rest super barca
De unde ai luat suportul de motor?
Multumesc frumos
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 27, 2019, 10:04:13 PM
Te salut,
Voi avea grija!
Am luat suportul de la epixmarine ( 175 ron ).
Si eu iti multumesc!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 01:52:44 PM
Va salut stimati colegi,

Daca tot am ajuns la finalul proiectului, am facut si o socoteala pe care doresc sa o impartasesc cu voi ( am atasat un tabel ).
Costul materialelor si accesoriilor sunt aproximative ( +/- 5 % ). Referitor la manopera pe care am evaluat-o, ii rog pe colegii cu experienta sa o corecteze daca este cazul.
Am invatat multe lucruri noi, mi-a facut mare placere sa lucrez la proiect, DAR, daca stiam ce ma asteapta, cu siguranta rugam un coleg experimentat de forum, care se ocupa cu reconditionari capitale de ambarcatiuni sa ''ma ajute'' cu acest proiect ( adica sa il preia integral ).
Cu aceasta ocazie imi exprim intreaga pretuire si respectul pentru cei din domeniul constructiilor de ambarcatiuni si reconditionare ambarcatiuni!

Cu stima!


Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Martie 28, 2019, 02:40:19 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 01:52:44 PM
Va salut stimati colegi,

Daca tot am ajuns la finalul proiectului, am facut si o socoteala pe care doresc sa o impartasesc cu voi ( am atasat un tabel ).
Costul materialelor si accesoriilor sunt aproximative ( +/- 5 % ). Referitor la manopera pe care am evaluat-o, ii rog pe colegii cu experienta sa o corecteze daca este cazul.
Am invatat multe lucruri noi, mi-a facut mare placere sa lucrez la proiect, DAR, daca stiam ce ma asteapta, cu siguranta rugam un coleg experimentat de forum, care se ocupa cu reconditionari capitale de ambarcatiuni sa ''ma ajute'' cu acest proiect ( adica sa il preia integral ).
Cu aceasta ocazie imi exprim intreaga pretuire si respectul pentru cei din domeniul constructiilor de ambarcatiuni si reconditionare ambarcatiuni!

Cu stima!

salut,

cum ai calculat manopera?
ore?  pret /ora inmultit cu totalul orelor lucrate?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: dany din Martie 28, 2019, 02:53:54 PM
Daca adunam materialele necesare pt. reconditionare barca ...cam 3300 lei,sa zicem,nu?Fara accesorii inox sau maruntisuri.Fara motor si peridoc.Manopera presupun ca ai notat nr. de ore lucrate.
Consumabilele de la prima rubrica de 1500 lei  ...confirm ca se consuma la greu,se strica se rup..De exemplu pensule si trafaleti plus cutii sau recipiente de lucru... ,cred ca ai adunat un tomberon.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Martie 28, 2019, 03:03:42 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Martie 18, 2019, 07:53:30 PM
Buna seara dragi colegi,
Joi am vopsit corpul superior si vineri motorul.
Motorul a iesit bine...suprafata mica...pozitie buna de vopsit...
La corpul superior, prima mana a iesit bine, primerul absorbind ca o sugativa. La a doua mana in schimb, ce sa vezi, dezastru total. A curs vopseaua in 4-5 locuri si multe dungi. Nu am mai avut pozitie corecta deoarece nu m-am mai putut apropia , ca sa nu ating primul strat si mi-au cedat si muschii spatelui, vopsind de jos,barca fiind pe peridoc si vopsind la 20:00 dupa o zi intreaga de munca la barca.
Azi de dimineata am slefuit zonele scurse si am matuit toata barca.
Am dat inca un strat pe toata barca, cu exceptia paioalelor pe care dadusem deja 3 straturi, pe care le-am acoperit si am putut vopsi din barca.
A iesit binisor, cu exceptia consolei, unde s-a scurs putin si am cateva dungi ( tot din lipsa pozitiei de vopsit ). O voi reface maine cand ma voi putea atinge de peretii laterali ai barcii.
In concluzie:
-nu vopsiti la sfarsitul programului de lucru ci dimineata cand sunteti odihniti
-vopsiti cu 2-3 zile inainte paioalele si consola pentru a putea vopsi restul stand in barca.
Vineri si sambata incercam sa inchidem proiectul!
Seara buna va doresc!

ce ai folosit pe post de suport vasle? de unde ai cumparat?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 03:14:49 PM
Va salut,

Nu am facut un calcul care sa aibe o baza solida.Doar ca eu si colegul cu care am lucrat,pentru cele aproximativ 25-30 de zile lucratoare pe care le-am petrecut la reconditionare...am fi cerut cel putin 2000 euro. Dar, noi nu suntem profesionisti, asa ca alti colegi poate ar fi redus timpul de lucru sau ar fi lucrat individual, astfel ajungand la suma de 1489 euro ( pe care am considerat-o minima ).

Cu respect!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 03:20:55 PM
Te salut BBL81,

Pentru vasle am folosit '' suport multifuntional '' de pe motoarebarci.ro, 4 bucati ( 10,17 ron bucata sau setul de 2...nu mai stiu sigur...parca setul ).
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Martie 28, 2019, 04:10:01 PM
super,
multumesc. Imi place foarte tare cum le-ai pus acolo, fara sa incurce. am de gand sa le montez asemenea.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Martie 28, 2019, 04:31:00 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Martie 27, 2019, 07:33:08 PM
Iti multumesc mult pentru clarificari! Va tin la curent dupa testul de sambata.
Intre timp am montat o oglinda ( desi nu prea am vazut la nimeni ), baloanele de acostare si suportul pentru transport motor.
Salutari!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sambata la ce ora doresti sa faci proba la barca. Si eu doresc sa fac o proba la motorul Nor-Dan-ului deoarece a fost in reparatie.
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 04:57:32 PM
Va salut,

Cred ca voi ajunge in jur de 11-12.
Studiam acum locuri posibile de lansare la apa ( nu am mai fost de cativa ani buni in zona si este prima data cand vreau sa scot o barca pe Snagov ):
-Snagov Sat - Debarcader Central - Str. Zambilelor sau Int. Florilor
-Snagov Sat - Artha Park
-Ghermanesti - Iulian - 0722230550
-Ciofliceni - Str. Bisericii
Acestea sunt informatiile adunate de pe net...poate aveti vreo sugestie daca cunoasteti zona si ati mai lansat acolo.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Martie 28, 2019, 05:08:30 PM
Eu voi merge la Marina Club. Au rampa buna dar este cu plata 50 Ron utilizare rampa.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 28, 2019, 05:13:45 PM
Voi lua in considerare si aceasta varianta.
Si Alex 1958 tot acolo mi-a sugerat sa merg.
Probabil se poate servi si o cafea pe malul apei :)
Poate ne intersectam sambata pe acolo! Va salut!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Martie 28, 2019, 05:26:49 PM
Sigur, cu berea mai usor ca suntem cu masinile dar un suc si o cafea merge. Au un bar acolo in aer liber.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Martie 30, 2019, 11:10:08 PM
Va salut dragi colegi,
Am mai incheiat azi testul pe Snagov cu urmatoarele greutati aproximative:
Barca 260 kg
Motor 95 kg (Honda BF40 elice 11 1/4x13)
Accesorii+baterie+rezervor inox 15 kg
Benzina 20 kg
3 Ancore 25 kg
Trusa barca cu de toate 10 kg
Truse de chei si scule 10 kg
Total=435 kg
1) 435 kg + 360 kg (5persoane)=795 kg
    Viteza=44 km/h
     Am uitat sa citesc turatia.
2) 435 kg + 215 kg (3persoane)=650 kg
     Viteza=48 km/h
     Turatia=5400 rpm
3) 435 kg + 150 (2persoane)=585 kg
      Viteza=49-50 km/h
      Turatia=5400-5500 rpm
Cu 2 persoane asezate in spate merge apupata, stropeste si topaie.
Stropeste in mod deranjant din pricina sondei sonarului...vom cauta o solutie de remediere.
Ca amatori,suntem multumiti de rezultat.
Cred ca vom lua o elice de rezerva cu pas de 14.
Daca aveti vreun sfat prin care am putea imbunatati "mersul" barcii va rog sa imi spuneti.
Va multumesc mult!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: dusan din Martie 30, 2019, 11:15:40 PM
Incearca trimul mai spre oglinda
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Dbr din Aprilie 01, 2019, 11:15:05 AM
Salutare. Felicitari! Daca stropeste abundent din cauza sondei sonarului parerea mea este sa ii pui un suport mobil. Sunt acelea pe care gliseaza sus jos sonda.
Stima tuturor.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 01, 2019, 02:22:00 PM
Va salut,

Mai studiez un pic problema cu sonda. O pot scoate la drumurile mai lungi sau muta un pic mai sus. Am renuntat la varianta cu suport cu tija...asa am avut la fosta barca.
Cu trimul jos nu mai stropeste cu 2 persoane, dar nici repede nu merge. [emoji16]
Pana la urma am luat o elice 11.1x14 de la Solas si un stabilizator Stingray. Am montat si un suport de telefon + suport pahar/scrumiera.
Nu stiu sigur cat ma va ajuta stabilizatorul...sunt curios.
Voi povesti mai multe despre comportamentul barcii pe topicul Personalizare barca....Black Sea Fishing 510.
Joi avem prima intalnire in acest an cu marea dragoste...Delta Dunarii! [emoji16]

Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Aprilie 01, 2019, 10:39:03 PM
Vei fi putin dezamagit cu stabilizatorul montat. Vei draga mai multa apa si implicit vei pierde la viteza cativa km.
Ai incercat cu cea de a doua persoana mai spre prova? Sau chiar pe chesonul prova?  Este normal sa bata putin apa cu atata greutate pe spate.
Ca sa nu iti stropesca sonda sonarului, trebuie sa o montezi fix in linie cu chila, si iti va citii si in glisaj.
Urmareste clipul asta: https://youtu.be/3ndECRNnCk4
Dupa ce iesi cu noua elice te rog sa ne spui si noua ce si cum.
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 01, 2019, 11:14:43 PM
Salut Iulian,
Cu a doua persoana pe chesonul din prova si cu trimul destul de jos a mers ok, dar nu a trecut de 50 km/h.
Am crescut pasul pentru a incerca sa maresc viteza si m-am gandit sa pun si stabilizatorul pentru a o ajuta sa iasa in glisaj incarcata cu elicea de 14. M-am gandit ca o ajuta si un pic in curbe...sa stea mai bine pe trasa.
Se pare ca nu le-am socotit prea bine. [emoji51]
Joi va spun cum s-a comportat daca ajungem cu bine la Mila 23. [emoji16]
Sonda o voi mai ridica un pic cum ai spus tu!
Seara buna si multumesc mult!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Aprilie 01, 2019, 11:58:15 PM
Nu uitati ca la barcile utilitare viteza de 50 km/h este un fel de limita superioara pentru siguranta in mars.
Odata depasita aceasta viteza, cu o barca tip all-rounder, cresc riscurile fenomenelor hidrodinamice periculoase,

Vrem viteza cat mai mare, cautam o barca mai "ascutita" (unghi de stelaj de la 16 grade in sus), crestem puterea si implicit consumul, iar barca se va comporta bine numai la viteza (in deplasament se misca rau, in stationare, mai ales pe valuri e cam freaky).

Vrem cea mai mare viteza, alegem un corp din compozite exotice, pentru greutate minima, o carena ascutita cu redane transversale, gen barca de competitii, si un motor conventional in 2T, tunat extrem si foarte usor.

50 km/h pe apa e o viteza suficienta, si pentru siguranta, si pentru buzunar, si pentru mediu. Nu trebuie sa cerem de la o utilitara mai mult decat poate in conditii de siguranta.
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 02, 2019, 08:25:36 AM
Neata Vali si multumim ca ne aduci cu " picioarele pe pamant " [emoji16].
Nu stiu despre Iulian, dar eu de fel nu sunt vitezoman.
Incerc doar sa gasesc echilibrul dintre siguranta,viteza, consum,comportament in glisare, deplasament,stationare si nu in ultimul rand capacitatea de incarcare. Cred ca m-am uitat prea mult pe youtube la Nitro, Vexus si Ranger iar Iulian imi tine isonul [emoji23].
Eu am renuntat la motociclism ( Honda Hornet 600 si Kawasaki Z1000 )tocmai din pricina riscului, dar sunt perfect constient ca si pe apa se pot intampla mari belele la 50 km/h!!!
Salutari si spor la treaba!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Aprilie 02, 2019, 10:24:16 AM
Salut Mihai, barca ta merge foarte bine! Folosirea unei elice mai mari cu 1' mareste viteza maxima cu 3-4 km/h in ipoteza ca motorul se va tura la fel. O experienta de acest fel am facut cu barca mea Vega cu motorul de 20 CP 4T . Viteza a crescut cu 3 km la ora
pentru o turatie de 5000 rot/min dar in schimb am pierdut la turatia maxima a motorului 5300 versus 5700 rot/min. Cert este ca si consumul a crescut datorita faptului ca mansa trebuia impinsa mai mult pentru a ajunge la 5000 rot/min. In final am pus tot elicea cu pas de 11 iar cea cu pas de 12 o tin de rezerva.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: teo pes din Aprilie 02, 2019, 02:20:06 PM
FelicitarI!
Ce rost are suportul demotor auxiliar la transport!?
Chinga este pusa dezastru pentru bordurile barcii,si nefiind pe sub cadrul peridocului ansamblu barca peridoc nu formeaza o ,,ferma"!, trage chinga mai spre pupa! si renunta la suport pana nu strici cizma sau articulatiile si pune oglinda pe o rola solida de cauciuc cu motorul zavorat la transport! 
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 02, 2019, 05:42:07 PM
Va salut stimati domni,

Chinga din partea din spate (portocalie) o voi muta mai spre pupa, aveti dreptate, in dreptul grinzii peridocului, pentru a face ''ferma''. Dar chinga din fata, am montat-o in dreptul strapazanelor si nu am strans-o prea tare deoarece este dublu asigurata in prova. Aveti alta ideee? Cum sa o mut?

Cu privire la suportul de transport motor, acesta l-am achizitionat deoarece pozitia normala de transport pe peridoc este aceeasi cu pozitia de mars, adica aproape paralel cu chila...in pozitie rabatata, fortele si momentele exercitate asupra oglinzii sunt mai mari. Inclusiv producatorul recomanda suport ''ajutator'' in conditiile de transport cu motorul rabatat. La fosta barca cu cizma medie nu aveam nevoie de acest suport, inclusiv pozitia barcii pe peridoc era un pic mai sus, si nu riscam sa dau cu pintenul de asfalt la gropi sau denivelari.
Chila sta pe 3 role solide si doi suporti zdraveni 1.5 m stanga dreapta pentru ghidaj.
Motorul este ''zavorat'' la transport, dar suportul ajuta si el oglinda la socurile mai puternice datorate drumurilor patriei noastre. Suportul are si un arc pentru a prelua corect sarcinile suplimentare, nu vad de ce sa strice cizma sau articulatiile.

Va multumesc mult!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Intersect din Aprilie 02, 2019, 07:59:52 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 02, 2019, 05:42:07 PM
Va salut stimati domni,

Chinga din partea din spate (portocalie) o voi muta mai spre pupa, aveti dreptate, in dreptul grinzii peridocului, pentru a face ''ferma''. Dar chinga din fata, am montat-o in dreptul strapazanelor si nu am strans-o prea tare deoarece este dublu asigurata in prova. Aveti alta ideee? Cum sa o mut?

Cu privire la suportul de transport motor, acesta l-am achizitionat deoarece pozitia normala de transport pe peridoc este aceeasi cu pozitia de mars, adica aproape paralel cu chila...in pozitie rabatata, fortele si momentele exercitate asupra oglinzii sunt mai mari. Inclusiv producatorul recomanda suport ''ajutator'' in conditiile de transport cu motorul rabatat. La fosta barca cu cizma medie nu aveam nevoie de acest suport, inclusiv pozitia barcii pe peridoc era un pic mai sus, si nu riscam sa dau cu pintenul de asfalt la gropi sau denivelari.
Chila sta pe 3 role solide si doi suporti zdraveni 1.5 m stanga dreapta pentru ghidaj.
Motorul este ''zavorat'' la transport, dar suportul ajuta si el oglinda la socurile mai puternice datorate drumurilor patriei noastre. Suportul are si un arc pentru a prelua corect sarcinile suplimentare, nu vad de ce sa strice cizma sau articulatiile.

Va multumesc mult!
Salut,suportul este aur mi-am comandat si eu unul după ce am văzut cum imi face motorul la transport.  Stai linistit nu o sa rupă sau strica nimc,este proiectat pentru așa ceva. La motorul meu vechi fiind cu 100 de kg mai usor nu am avut nevoie, dar acum se cere.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Aprilie 03, 2019, 08:34:21 AM
de suport dinasta vorbiti?

https://www.google.com/search?q=suport+motor+barca+transport&safe=active&rlz=1C1GCEA_enDE827DE827&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=h0JpcjYflgNPLM%253A%252C-HshtqIl5yWdzM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRrLF34PUX_aGdc1tsvw3E-2Gid5A&sa=X&ved=2ahUKEwjNj-THmbPhAhUNL1AKHcvDCwQQ9QEwAnoECAgQCA#imgrc=JVX--Ld9oEzNnM:&vet=1 (https://www.google.com/search?q=suport+motor+barca+transport&safe=active&rlz=1C1GCEA_enDE827DE827&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=h0JpcjYflgNPLM%253A%252C-HshtqIl5yWdzM%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRrLF34PUX_aGdc1tsvw3E-2Gid5A&sa=X&ved=2ahUKEwjNj-THmbPhAhUNL1AKHcvDCwQQ9QEwAnoECAgQCA#imgrc=JVX--Ld9oEzNnM:&vet=1)
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 03, 2019, 08:59:37 AM
Neata,
Da...ala e.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Aprilie 03, 2019, 09:09:58 AM
da, am si folosesc. il recomand, de 2 ani de zile umblu cu barca de la Timisoara pana la dunare, si nu mai am stres ca tzopaie motoru pe oglinda. nu se mai loveste motorul, nu risti sa slabesti oglinda..etc.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Aprilie 03, 2019, 09:18:49 AM
Suportul nu face urme pe cizma motorului? Folosesti si chinga din dotare? Care inconjoara cizma. Imi voi comanda si eu unul.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 03, 2019, 09:33:53 AM
Salutare,
Mie nu mi s-a parut ca lasa dar bbl81 ne poate lamuri. Eu folosesc si chinga din cauciuc. Personal am adaugat 2 bride stanga dreapta pe grinda peridocului (se vede in poze) pentru a nu-i permite sa alunece pe grinda si sa tina directia blocata.
Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Aprilie 03, 2019, 11:50:07 AM
nu chinga de prindere lasa urma, i ygrec-ul metalic care tine motorul, face frecare pe cizma. eu imi asum asta, probabil voi retusa vopseaua in acea zona a motorului. In rest, ii super, amortizeaza, dar este ferm, cu arc puternic.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: teo pes din Aprilie 03, 2019, 02:34:10 PM
Un motor rabatat in pozitia de zavorare a fabricantului are punctul de greutate la vertical menghinii!
Un experiment simplu pentru a vedea daca este eficient suportul , va suiti pe ultima traversa a peridocului si lansati din genuchi ... daca suportul cade sau isi muta pozitia dintre motor si peridoc (asta nefiind prins fix)...este mai periculos cu el decat fara!!
O chinga asezata sa stranga (adune) bordurile duce la o ...,,osmoza" timpurie! ..iar cand astepti clapul te tot intebi de ce dr a crapat longitudinal !! :-[ 
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 03, 2019, 02:43:08 PM
Va salut,
Aveti perfecta dreptate cu chinga care aduna bordurile. Am mutat deja spre pupa chinga din spate iar pe cea din prova am lasat-o moale.
Va multumesc mult pentru atentionare!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 08, 2019, 10:45:13 AM
Va salut stimati colegi,

Dupa patru zile petrecute in Delta cu barcuta Black Sea Fishing 510 + Honda 40 cp ( in diferite regimuri de mars si conditii de navigatie ) am constatat urmatoarele:

1) Cu barca incarcata un pic peste capacitate maxima ( aprox.700 kg ) a glisat greu (37 km/h la 5000 rot/min ) cu elicea de 13.
In aceasta situatie stablizatorul nu si-a facut treaba, ba mai mult ne-a incurcat. Glisam doar daca nu aveam vant in prova. Pe lacul Isac am avut ceva emotii la intoarcerea spre Murighiol de la Mila 23 din pricina valurilor.
2) In regim normal cu elicea de 13 am ajuns la 49 km/h iar cu cea de 14 la 51 km/h. Singur in barca am ajuns la 55 km/h cu elicea de 14, fara stabilizator.
3) Sunt un pic dezamagit de stabilizator. Asa cum ati sugerat si voi, dragheaza mai multa apa. Pare ca mai mult incurca decat sa ajute. Cu toate astea cred ca ar fi bun si stabilizatorul pentru un motor mai mare ( asa spune si producatorul...ca isi face treaba de la 40cp in sus, randamentul maxim oferind-ul la limita superioara de putere 300 cp).

In concluzie:
1) Nu voi mai merge niciodata cu barca asa de incarcata...mai bine fac doua drumuri decat sa stau cu emotie!!!
2) Elicea de 13 este optima pentru toate regimurile de mars, iar cea de 14 este ok pentru rezerva.
3) Voi renunta complet la stabilizator.

Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: iulian_cioclin din Aprilie 08, 2019, 11:31:55 AM
Pentru situatiile cand esti singur in barca, crezi ca o elice cu pas de 15 ar fii prea mult?  O duce motorul?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Aprilie 08, 2019, 11:51:47 AM
Sigur o duce dar pentru 3 km/h in plus nu cred ca merita consumul de carburant in plus.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: stefand600 din Aprilie 08, 2019, 11:53:01 AM
Mihai, ne-ai zis despre barca! Despre pesti ce ne spui?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 08, 2019, 12:00:45 PM
Te salut Iulian,
Cu siguranta motorul va duce fara probleme si elicea de 15, dar asa cum a spus si Vali, 50 km/h reprezinta limita maxima la aceste barci, as putea spune chiar 45 km/h. La 50-55 km/h deja nu mai parea "safe",dar cred ca AN-ul se comporta mai bine la viteza decat Black sea-ul.
Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: mariusm piesenoi111 din Aprilie 26, 2019, 06:25:40 PM
Stabilizatorul este modelul care necesită găuri în placa sau este fără găuri?
Daca e fără găuri crezi că dacă ne vedem pe Snagov vreo data as putea sa îl iau la o probă?
Doar de curiozitate
Multumesc
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Aprilie 26, 2019, 06:43:22 PM
Te salut Marius,
Stabilizatorul "a fost" modelul cu gauri in placa. L-am dus inapoi imediat ce m-am intors din Delta si mi-au dat banutii inapoi...asa ca imi pare rau dar nu te pot ajuta.
In schimb, cei de la motoarebarci.ro ( in Colentina pe Andronache ) au si fara gaurire ( aprox. 550 ron )...il iei...il montezi cu grija...faci proba, daca te ajuta il pastrezi, daca nu, il duci inapoi. Acelasi lucru e valabil si pentru elice, dar la elice lasi aprox. 50 ron daca vrei sa  o schimbi cu alt pas.
Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: mariusm piesenoi111 din Aprilie 26, 2019, 06:49:12 PM
Super informație
Multumesc
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 10:14:56 AM
Va salut dragi colegi,
Doresc sa impartases cu voi o experienta mai putin placuta de ieri dupa amiaza.
Am ales sa iesim pe Valea Argovei la un pescuit de salau...pentru prima oara pe aceasta balta...desi prognoza meteo anunta vreme nefavorabila...am zis...ce se poate intampla pe o balta din jurul Bucurestiului?...doar nu o sa stam in casa. Totul a fost bine si frumos pana la    ora 16:30-17:30...cand a inceput ploaia...ne-am incapatanat sa mai pescuim "un pic" iar cand s-a pus torentiala deja era tarziu...eram intr-un capat al baltii...Cele 15-20 de minute pana la rampa au parut o vesnicie...torentiala...dar nu ploaia ne-a dat de furca ci vantul si valurile de aproape un metru ( nu stiu daca exagerez dar eu asa le-am aproximat )...nu imi venea sa cred... Problema majora a fost ca sotia si tovarasul cu care eram nu faceau fata sa scoata apa din barca...se adunase apa de 15-20 cm in cele 2 paioale. Ne-am adapostit intr-un golf...am scos apa...si am reusit usor usor sa ajungem in zona rampei. Barca am urcat-o pe peridoc dupa vreo ora...nu se putea urca din cauza valurilor...toti pescarii asteptau sa treaca furtuna.
Desi sper sa nu mai ajung in astfel de situatii, am sesizat o problema pe care nu o consideram majora pana ieri...barca nu dreneaza apa din cele 2 paioale.
Voi cauta o solutie constructiva de drenaj, asemanatoare cu cea de la Romcraft, si recomand tuturor colegilor cu Blacksea sa faca acest lucru.
Ii multumim lui Dumnezeu ca am iesit cu bine la mal!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Intersect din Mai 01, 2019, 11:51:58 AM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 10:14:56 AM
Va salut dragi colegi,
Doresc sa impartases cu voi o experienta mai putin placuta de ieri dupa amiaza.
Am ales sa iesim pe Valea Argovei la un pescuit de salau...pentru prima oara pe aceasta balta...desi prognoza meteo anunta vreme nefavorabila...am zis...ce se poate intampla pe o balta din jurul Bucurestiului?...doar nu o sa stam in casa. Totul a fost bine si frumos pana la    ora 16:30-17:30...cand a inceput ploaia...ne-am incapatanat sa mai pescuim "un pic" iar cand s-a pus torentiala deja era tarziu...eram intr-un capat al baltii...Cele 15-20 de minute pana la rampa au parut o vesnicie...torentiala...dar nu ploaia ne-a dat de furca ci vantul si valurile de aproape un metru ( nu stiu daca exagerez dar eu asa le-am aproximat )...nu imi venea sa cred... Problema majora a fost ca sotia si tovarasul cu care eram nu faceau fata sa scoata apa din barca...se adunase apa de 15-20 cm in cele 2 paioale. Ne-am adapostit intr-un golf...am scos apa...si am reusit usor usor sa ajungem in zona rampei. Barca am urcat-o pe peridoc dupa vreo ora...nu se putea urca din cauza valurilor...toti pescarii asteptau sa treaca furtuna.
Desi sper sa nu mai ajung in astfel de situatii, am sesizat o problema pe care nu o consideram majora pana ieri...barca nu dreneaza apa din cele 2 paioale.
Voi cauta o solutie constructiva de drenaj, asemanatoare cu cea de la Romcraft, si recomand tuturor colegilor cu Blacksea sa faca acest lucru.
Ii multumim lui Dumnezeu ca am iesit cu bine la mal!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nasoală treaba,bine că nu să speriat soția și să nu mai pună piciorul în barcă vreodată.  In alta ordine de idei,nu ai pompă de santină cu evacuare din fiecare paiol? Sau paioalele nu sunt comunicante ?
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 12:34:39 PM
Salutare,
Pompa de santina e montata in chesonul din pupa, intr-o basa decupata in podea. In acest fel trage apa din intreg dublu fund ( am gauri in varange ) si din toate chesoanele ( am doua tevi stanga dreapta de chila care duc sub podeaua din pupa pe toata lungimea barcii ). Din paioale am zis ca scot cu ispolul, dar se pare ca sunt situatii in care acesta nu e suficient.
Solutia in cazul meu e simpla, voi gauri paioalele astfel incat apa sa ajunga prin cele 2 tevi in basa din podeaua din pupa unde este pompa de santina. Am evitat sa fac lucrul asta ca sa nu bag prea des apa sub podeaua din pupa, dar ieri cand am scos barca pe peridoc si am scos dopul, a iesit cel putin un litru de apa din dublu fund.
Mi-am apreciat sotia pentru calmul de care a dat dovada...statea ghemuita cu spatele la vant si ploaie, cu pelerina pe ea si scotea apa din barca...ii era mila de mine ca eram alb la fata si imi cam tremurau picioarele, nu stiu daca de frica...frig...sau pozitia incomoda la mansa...din cauza consolei nu pot sta in picoare...stateam cu un picior pe paiol si unul sub mine pe bancheta din spate ca sa vad bine peste parbriz....voi cauta sa montez un scaun cu picior pe bancheta din pupa...
Am inteles ca sambata asta e concurs la salau pe Valea Argovei in memoria unui baiat care anul trecut, intr-o situatie similara,desi stia foarte bine balta, a ajuns intr-o zona cu apa mica...s-a rasturnat barca...nu stiu cum l-a lovit...dar din pacate nu a supravietuit. Ii multumim lui Dumnezeu ca ne-a scapat....

Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: toni tl din Mai 01, 2019, 02:40:33 PM
Daca mi se permite o idee pentru drenarea apei din barca. Ideea mea consta in efectuarea unor comunicatii dintre paiolul prova si cel pupa, si din cel pupa in chesonul pupa intr-o cutie mai inalta sau compartiment etans fata de dublu fund in care se pune o pompa de santina automata. Apa poate sa treaca din paiolul prova in cel pupa apoi in cutia in care se afla pompa de santina care porneste automat cand creste nivelul apei in compartimentul ei. Toata instalatia consta dintr-o teava ce trece prin chesonul din mijloc si o teava ce face legatura dintre paiolul pupa si cutia sau compartimentul in care sta pompa de santina. De obicei la Black sea nu prea intra apa la dublufund si pompa nu isi are rostul acolo. Gaurire paioalelor face ca apa sa fie permanent in dublufund.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 06:32:18 PM
Te salut Toni tl,
Nici eu nu prea i-am vazut rostul acolo dar asa am "mostenit-o"...cu toate astea...ieri era plin de apa dublu fund...chiar nu inteleg pe unde a intrat...poate chiar pe la orificiul pentru pompa de santina...sau pe la cabluri....voi cauta o solutie cum ai propus tu, cu inca o pompa, fara a baga voit apa din paioale sub podeaua din pupa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: mariusm piesenoi111 din Mai 01, 2019, 06:50:34 PM
 Salutare
Imi pare rau sa aud de pățania voastră dar...asa învățam.
Bine ca s-a terminat cu bine
Eu la BlackSea aveam o pompă normală de santina cu fire lungi și debit mare si în situații similare o bagam în priza de brichetă.
Am prins o dată o asemenea furtună dar eram chiar pe rampă la Oltenita înainte sa bag barca in apa.
In mai putin de 5 min barca era plină cu apă de ploaie până la borduri ......dar pompa a scuipat apa afară în sub 5 min.
E bine sa ai si asta ca soluție alternativa.....o muti de colo colo cu mana si chiar face treaba ...
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: toni tl din Mai 01, 2019, 07:02:33 PM
In majoritatea cazurilor apa ajuge din barca in dublufund pe la consola.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: dany din Mai 01, 2019, 07:37:47 PM
Corect Tony !Orice gaura data in paiol prezinta ''pericol''.Sigilate bine si tot sunt emotii..Banchetele ,scaunul,se lipesc bine si atat.Sunt solutii acum slava domnului.
Titlu: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 09:38:48 PM
Atasez poze facute inainte sa inchid barca pentru a va da seama exact cum sunt dispuse coastele si cele doua tevi stanga dreapta fata de chila ( printr-una din tevi e tras furtunul de la rezervorul din prova care ajunge tocmai pana sub podeaua din pupa...tras prin decupajul din podea pentru pompa de santina pana la filtru din chesonul pupa). Iar cealalta teava mai scurta din dreapta cred ca era pentru cabluri dar acum sunt trase prin alta parte...se vede in poza).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Intersect din Mai 02, 2019, 06:48:26 AM
Eu am avut o barca de aluminiu ,gen Smokercraft si pe borduri aveam o trecere prin pariol până în pupa.
Deschizatura era atât de mare încât puteam trece furtun de benzină pentru rezervor prova si cablu electric.
La pupa unde se aduna apa vroiam că să montez o pompă de santină. Barca nu avea dublu fund.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Mai 02, 2019, 08:46:40 AM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Mai 01, 2019, 12:34:39 PM
Salutare,
Pompa de santina e montata in chesonul din pupa, intr-o basa decupata in podea. In acest fel trage apa din intreg dublu fund ( am gauri in varange ) si din toate chesoanele ( am doua tevi stanga dreapta de chila care duc sub podeaua din pupa pe toata lungimea barcii ). Din paioale am zis ca scot cu ispolul, dar se pare ca sunt situatii in care acesta nu e suficient.
Solutia in cazul meu e simpla, voi gauri paioalele astfel incat apa sa ajunga prin cele 2 tevi in basa din podeaua din pupa unde este pompa de santina. Am evitat sa fac lucrul asta ca sa nu bag prea des apa sub podeaua din pupa, dar ieri cand am scos barca pe peridoc si am scos dopul, a iesit cel putin un litru de apa din dublu fund.
Mi-am apreciat sotia pentru calmul de care a dat dovada...statea ghemuita cu spatele la vant si ploaie, cu pelerina pe ea si scotea apa din barca...ii era mila de mine ca eram alb la fata si imi cam tremurau picioarele, nu stiu daca de frica...frig...sau pozitia incomoda la mansa...din cauza consolei nu pot sta in picoare...stateam cu un picior pe paiol si unul sub mine pe bancheta din spate ca sa vad bine peste parbriz....voi cauta sa montez un scaun cu picior pe bancheta din pupa...
Am inteles ca sambata asta e concurs la salau pe Valea Argovei in memoria unui baiat care anul trecut, intr-o situatie similara,desi stia foarte bine balta, a ajuns intr-o zona cu apa mica...s-a rasturnat barca...nu stiu cum l-a lovit...dar din pacate nu a supravietuit. Ii multumim lui Dumnezeu ca ne-a scapat....

Sent from my iPhone using Tapatalk


salut , Daca te ajuta , am sa fac cateva poze la Romcraft-ul meu ca sa vezi solutia fabricantului. Bancheta centrala gaurita, puse stiuturi si furtun , ca sa vina apa de prova, catre chesonul pupa, unde este montata pompa de santina. Mare atentie, ca debitul pe acest traseu este unul minor, iar in conditiile descrise de tine , tot ipsolul te salveaza, sau inca o pompa mobila, la bricheta.
Asta cu pompa mobila am sa o adopt si eu, multumesc colegului de idee.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 02, 2019, 10:00:20 AM
Te salut bbl81,
Niste poze cu solutia de la Romcraft mi-ar fi de mare ajutor, am studiat-o si eu la Romexpo si mi-a placut, dar nu mai tin minte cum era facuta basa din chesonul din pupa.
Eu prefer totusi o solutie cu pompa fixa deoarece in momentele alea e greu sa scoti pompa din cheson...sa o bagi la bricheta...mai ales daca te prinde singur in barca. Sotia avea vesta pe ea, dar eu si colegul meu le-am dat jos inainte de furtuna ca sa pescuim mai lejer si nu am mai apucat sa le punem...erau in chesoane...ispolul era in cheson...trusele cu naluci pluteau prin barca...am apucat doar sa opresc sonarul si sa imi pun ochelarii de schi...am si uitat sa dau drumul la pompa de santina din podea...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Mai 02, 2019, 02:25:10 PM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Mai 02, 2019, 10:00:20 AM
Te salut bbl81,
Niste poze cu solutia de la Romcraft mi-ar fi de mare ajutor, am studiat-o si eu la Romexpo si mi-a placut, dar nu mai tin minte cum era facuta basa din chesonul din pupa.
Eu prefer totusi o solutie cu pompa fixa deoarece in momentele alea e greu sa scoti pompa din cheson...sa o bagi la bricheta...mai ales daca te prinde singur in barca. Sotia avea vesta pe ea, dar eu si colegul meu le-am dat jos inainte de furtuna ca sa pescuim mai lejer si nu am mai apucat sa le punem...erau in chesoane...ispolul era in cheson...trusele cu naluci pluteau prin barca...am apucat doar sa opresc sonarul si sa imi pun ochelarii de schi...am si uitat sa dau drumul la pompa de santina din podea...


Sent from my iPhone using Tapatalk
0722460582 este nr me. da-mi un sms astazi dupa ora 17 (ca sa nu uit)si fac rapid poze si trimit.

eu acest sistem as vrea sa il modific, pentru ca apa circula prea incet, debit prea mic. pompa are debit mare, dar apa ajunge la ea cu debit mic, deci prea tarziu.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 02, 2019, 08:20:08 PM
Multumesc mult bbl81! Atasez pozele cu sistemul de dren de la Romcraft 480.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Mai 02, 2019, 10:49:14 PM
Atentie mare la urmatorul aspect:

Din constructie, cel putin teoretic Black Sea 510 trebuie sa aiba toate cele 3 chesoane (banchete) perfect etansate fata de zona paioalelor, si jos, si pe lateral. Asta deoarece tot aerul continut in cele 2 zone aferente paioalelor reprezinta rezerva de flotabilitate a barcii in caz de inundare.

Cu alte cuvinte, tot ce inseamna dublul fund si dublul bordaj dinafara zonelor banchetelor trebuie sa fie perfect etans. Deci la orice legatura pe care o facem intre zonele de deasupra paioalelor, plus scurgerea de la pupa (la pompa), trebuie sa ne asiguram ca nu afectam integritatea rezervei de flotabilitate.

Multa lume neglijeaza acest lucru, si din cauza asta se intampla uneori tragedii precum cea de acum cativa ani pe Razelm, cand o Laguna s-a dus la fund din cauza lipsei de flotabilitate in stare complet inundata.

Bineinteles ca e valabil la orice barca, insa la Black Sea si la celelalte barci dublu-bordaj exista aceasta particularitate a spatiilor flotabile - dublul fund si dublul bordaj dintre chesoane (banchete).

In plus, e bine ca legaturile din banchete pentru scurgerea apei la pompa sa permita un debit suficient, care sa faca fata situatiilor deosebite - ploaie torentiala, ambarcare de apa la valuri mari etc.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Mai 03, 2019, 08:21:14 AM
Citat din: Vali din Mai 02, 2019, 10:49:14 PM
Atentie mare la urmatorul aspect:

Din constructie, cel putin teoretic Black Sea 510 trebuie sa aiba toate cele 3 chesoane (banchete) perfect etansate fata de zona paioalelor, si jos, si pe lateral. Asta deoarece tot aerul continut in cele 2 zone aferente paioalelor reprezinta rezerva de flotabilitate a barcii in caz de inundare.

Cu alte cuvinte, tot ce inseamna dublul fund si dublul bordaj dinafara zonelor banchetelor trebuie sa fie perfect etans. Deci la orice legatura pe care o facem intre zonele de deasupra paioalelor, plus scurgerea de la pupa (la pompa), trebuie sa ne asiguram ca nu afectam integritatea rezervei de flotabilitate.

Multa lume neglijeaza acest lucru, si din cauza asta se intampla uneori tragedii precum cea de acum cativa ani pe Razelm, cand o Laguna s-a dus la fund din cauza lipsei de flotabilitate in stare complet inundata.

Bineinteles ca e valabil la orice barca, insa la Black Sea si la celelalte barci dublu-bordaj exista aceasta particularitate a spatiilor flotabile - dublul fund si dublul bordaj dintre chesoane (banchete).

In plus, e bine ca legaturile din banchete pentru scurgerea apei la pompa sa permita un debit suficient, care sa faca fata situatiilor deosebite - ploaie torentiala, ambarcare de apa la valuri mari etc.



In plus, e bine ca legaturile din banchete pentru scurgerea apei la pompa sa permita un debit suficient, care sa faca fata situatiilor deosebite - ploaie torentiala, ambarcare de apa la valuri mari etc.


aici vad eu o problema @vali, trebuie sa fac un test, sa vad cat timp dureaza sa ajunga o cantitate insemnata de apa de la bancheta Prova, si pana la pompa de santina montata in chesonul pupa.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Mai 03, 2019, 08:21:48 AM
Citat din: Mihai-Andrei Manea din Mai 02, 2019, 08:20:08 PM
Multumesc mult bbl81! Atasez pozele cu sistemul de dren de la Romcraft 480.

Cu placere, sper sa ajute.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Mai 03, 2019, 09:06:06 AM
Cred ca o sa pun si eu o pompa de santina pe barca mea, romcraft 500.
Vali, poate e o intrebare tampita, dar... lemnul din chila, la romcraft 500, are o mare importanta structurala? Intreb ca eu am gasit o gaura in chila si lemnul e putred. Nu stiu cat din el e putred, dar zilele viitoare o sa desfac si o sa vad. Treaba e ca e demult asa si eu am mers pe niste valuri teribile cu ea in starea asta si nu s-a rupt. Intreb daca e lemnul extrem de important ca sa stiu daca pot sa modific barca putin, in sensul ca sa-i fac scurgeri ca in pozele de mai sus si prin chila sa trec furtunul.

Multumesc!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Vali din Mai 03, 2019, 01:51:19 PM
@alexdaniell: rolul lemnului de la chila este strict de forma peste care se lamineaza fibra. Deci lemnul nu e important, iar rezistenta o da fibra, bineinteles daca are grosime suficienta. Acea fibra turnata peste lemn formeaza un profil de tip "omega", care da rigiditate buna zonei unde e amplasat.

Problema e ca lemnul, desi nu are rol structural, in timp trage apa si putrezeste, si prin asta ingreuneaza barca, sau mai rau - afecteaza structura profilului omega, in caz de inghet-dezghet pe timp de iarna. Deci cel mai bine ar fi ca lemnul putrezit sa fie indepartat.

Daca vrei sa faci un profil omega nou si bun, laminezi vreo 3 straturi de stratimat intr-un profil metalic tip U, cu aceeasi sectiune ca profilul original (cel peste lemn). Dupa intarire in decofrezi din profilul metalic, il crestezi daca ai curburi, il fixezi in barca, apoi laminezi fibra peste el, obtinand un profil omega gol pe dinauntru, nou, usor si solid.

Daca nu vrei sa-ti bati capul si sa scoti lemnul, si nu te deranjeaza greutatea lemnului ud, polizezi fibra de pe lemn superficial, apoi laminezi vreo 3 straturi de fibra. In felul asta rigidizezi vechiul profil omega (laminat peste lemn), si scutesti multa manopera.
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Mai 03, 2019, 02:26:52 PM
Va salut dragi colegi,

Eu m-am lamurit cu ce e de facut in legatura cu drenarea dar si pastrarea rezervei de flotabilitate.
Multumesc mult Vali, Bbl81 pentru ajutor...multumesc mult Cristian Tutuianu pentru lamuriri suplimentare la telefon. Incerc sa fac modificarile in 2-3 saptamani si postez poze cu etapele!

Spor!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: bbl81 din Mai 03, 2019, 03:04:59 PM
Bv, sa vedem lucrarea.  :-)
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: alexdaniell din Mai 06, 2019, 11:09:24 AM
Multumesc mult Vali! Multumesc si tie Mihai de gazduire!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Iunie 19, 2019, 07:35:39 PM
Va salut dragi colegi,

Am inceput " proiectul de drenaj " prin sigilarea basei existente (decupata in podeaua din chesonul din pupa ) si confectionarea basei noi. Furtunul de alimentare l-am tras printr-o teava de plastic, pe care o voi etansa cu Sikaflex.
Va tin la curent!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Iunie 23, 2019, 10:53:43 AM
Neata,
Lucram de zor...deja suntem in criza de timp...pe 3 iulie vrem sa iesim in zona Crisan, (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/7880af8ef1c281285a66eef436281664.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/e595a5e28de946aa6a10dc4db64a3eb7.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190623/66ba92f54a080a3f28c6628cf9c19d81.jpg)Mila 23...spre lacuri!
Va salut!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Iunie 26, 2019, 09:42:58 AM
Neata,
Am terminat sistemul de drenaj din paioale!
O zi buna sa aveti!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: mariusm piesenoi111 din Iunie 26, 2019, 02:26:06 PM
Super Profi!
Felicitari domnule!
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Alex1958 din Iunie 27, 2019, 08:03:14 AM
Salut Mihai!
Buna treaba!
Pompa e automata sau ii dai drumul manual?
In sensul ca daca nu esti in barca si ploua in ea se porneste singura sa scoata apa afara?
Titlu: Re: Reconditionare Black Sea Fishing 510
Scris de: Mihai-Andrei Manea din Iunie 27, 2019, 09:42:58 AM
Va salut,
Pompa este automata dar merge si pe manual. O las in pozitie normala pe automat. Am legat-o totusi pe contactorul general, nu pe direct, contactor general care ramane permanent in barca.
O zi buna va doresc!


Sent from my iPhone using Tapatalk