Ce părere aveți :
Pt un Delphin 5.0 trebuie sa aleg intre ETEC 90 sau ETEC 90 HO
Barca duce max 80 deci ambele sunt o idee cam mari.....cred că mă voi opri la 90 pt că e mai ușor și nu îl iau forever
Cel HO in schimb are cilindreea mai mare ,e 4 in V și grupul mult mai tapan .. . si prin urmare mai fiabil dar consuma mai mult .....choices ..... choices
Dacă aveți o alta propunere in aceasta gama de putere inclusiv SH le aștept cu drag
Mulțumesc mult de ajutor
Eu as merge pe Etec-ul de 90 in 3 cilindri. Chiar daca nu e 4 in V, e totusi tot Etec. Stii bine cat de nervos e un Etec comparativ cu orice 4T echivalent.
Daca bugetul e mai timid, ori un Honda de 90, ori un Suzuki de 90 Sh. Sunt mai usor de gasit sh decat gama 40-50-60, din cauza ca sunt mai mari si mai gurmande. Singura problema e sa rezolvi cu inmatricularea, avand in vedere ca depasesti puterea maxima autorizata.
Salut băieți,aceeași problema o am și eu(vizavi de înmatriculare )barca Shetland 536 are MAX 70 CP de la producător ....cred ....nu știu sigur :'(
Eu m-am pricopsit cu un etec 90 .Daca mai știți vreo varianta "buna" de înmatriculare va rămân dator (și așa sunt dator maxim......la câte informații bune am găsit la voi).Apropo de etec 90 cp ,cine face service /revizii la noi in țărișoară ?
Oricum Marius etecul 75 e același (softul diferă doar) cu ăla de 90 cp aici ma refer la modelele sh mai vechi. Cel puțin asta am dedus eu după informațiile găsite pe forumuri pe afara.
Salutare
Service face Euronautica in București și Pronautica in Tulcea
Tu ai luat ETEC ul ăla care era prin vara in anunțuri?
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 28, 2019, 11:55:58 AM
Dacă aveți o alta propunere in aceasta gama de putere inclusiv SH le aștept cu drag
Mulțumesc mult de ajutor
Barca merge suav cu 70cp!
PS sau daca trebuie 90 - http://www.probarca.ro/anunt/108804/104/1/104/Vand-motor-TOHATSU-EFI--90-CP-.htm (http://www.probarca.ro/anunt/108804/104/1/104/Vand-motor-TOHATSU-EFI--90-CP-.htm)
Citat din: gabriel.c din Ianuarie 28, 2019, 01:25:45 PM
Salut băieți,aceeași problema o am și eu(vizavi de înmatriculare )barca Shetland 536 are MAX 70 CP de la producător ....cred ....nu știu sigur :'(
Colegul Horea (H) a avut un 536 cu Etec de 115, 4 in V. Mergea terorist barca aia, si in 2015 Horea a vandut-o unui baiat din Galati, ca sa-i fac eu in schimb o barca AN 510, pe care Horea a pus Etec de 40.
Baiatul respectiv se da de atunci cu 536-le cu 115 fara probleme. Ar trebui intrebat Horea cum a rezolvat cu inmatricularea, desi daca e pe Belgia cred ca nu sunt probleme.
Mulțumesc frumos Vali ,dar nici pe H nu îl găsesc in lista membrilor și nici de băiatul care a cumpărat Shetland-ul nu știu nimic. ....Toată baza e la tine....să-mi dai un contact.
Dar oricum cred ,(de fapt sunt sigur )ca trebuie sa cântăresc barca după ce am citit aici pe forum despre fundul dublu și apoi sa cheltui bănuții pe înmatriculare și alte prostii pe care le am in plan cu barca asta.
Pentru Marius :nu am luat etecul din Ro. E din Italia ,acolo l-am găsit.
Sa vedem cum dau de el. Nu mai stiu de el de 3 ani, si de pe forum s-a retras tot atunci.
Daca nu, gasim noi alte variante. Poate chiar Belgia, depinde de ce-ti convine mai mult.
Poate se doreste un suzy de 90, 4t, f bun. Vali cunoaste motorul.
@AdiZuz ....anuntul ăla pare cam fake...poze de aiurea cizma lunga ..
@AdiZuz...de unde știi că merge suav cu 70?
Vreau 90 pt că nu mai vreau sa trec prin fazele alea in care îmi doream enorm sa mai am câțiva căluți și să pot reduce turația macar sub 5000.
@Dorely....ceva detalii despre Suzy?
Mulțumesc mult tuturor pentru raspunsuri
Marius, atunci ar trebui sa iei motorul cu cea mai mare putere la aceiasi greutate. Cunosc pe cineva cu o cabinata care suporta 115 CP dar are pe ia 150 CP. Am vazut ca la 38-40 km/h nu este turat peste 4200 rot/min. El zice ca consuma doar 15l la ora. A avut 100 si mergea tot timpul in 5000-5200 rot/min pentru aceiasi viteza de 38-40 km/h. Daca inmatriculezi BE sau NL depasirea puterii nu este o problema.
Salut!
M-am dat si eu cu un Shetland 536 cu Suzuki 115 HP. E mult! Parca calaream pe motor. Cred ca 90 HP e suficient.
Acualmente site-ul Shetland nu mai ofera informatii despre barcile vechi- asa cum e 536. Deci nu mi-as pune mari probleme cu inmatricularea. Dar cred ca o intrebare la capitania de care apartii nu strica.
Toate cele bune!
Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 29, 2019, 10:47:04 AM
@AdiZuz ....anuntul ăla pare cam fake...poze de aiurea cizma lunga ..
@AdiZuz...de unde știi că merge suav cu 70?
1. Nu stiu, da un telefon.
2. Am mers ceva zile impreuna cu un delfin d'asta motorizat cu E-Tec 50cp. L-am vazut incarcat in diverse formule, pana la 4 adulti si 2 copiloi ... tinea pasul fara probleme cu Busterul meu de 4.6 si 50cp, fara sa sufere la iesire in glisaj, valuri decente spre Sulina ... propietarul este printre noi, daca vede discutia, poate te mai lamureste el.
@Adrian :ar fi minunat să pot lua legătura cu cineva care mai are barca asta
Poți da un nume că sa incerc sa iau legătura cu el(în privat) sau e cumva 0O7?
Mulțam fain
PS : ce mai fac LC erele?
@Alex 1958:eu fiind din Bacau aparțin de Bicaz dar ei fac inmatriculari la bărci cu motoare de pana la 50cp. Deci ajung la o căpitanie din sud. (vad eu la care in funcție de deschiderea lor ....)
Dacă te-ai dat cu 536/115cp mai știi cumva dacă avea oglinda întărită ?
Oricum dacă era 4T clar era mai greu decât etecul meu de 90cp
Gabriel îți recomand Giurgiu
Mulțumesc Marius ,cred ca o să-ți ascult sfatul. La Giurgiu sunt mai "înțelegători "am înțeles.
Citat din: gabriel.c din Ianuarie 29, 2019, 02:35:41 PM
@Alex 1958:eu fiind din Bacau aparțin de Bicaz dar ei fac inmatriculari la bărci cu motoare de pana la 50cp. Deci ajung la o căpitanie din sud. (vad eu la care in funcție de deschiderea lor ....)
Dacă te-ai dat cu 536/115cp mai știi cumva dacă avea oglinda întărită ?
Oricum dacă era 4T clar era mai greu decât etecul meu de 90cp
Salut,
M-am dat cu barca pentru un test, pe care l-am considerat edificator si n-am luat barca. Paca calaream direct pe motor! Nu stiu daca avea oglinda intarita. Oricum avea si trim-tab-uri pentru tinuta in mars.
Greutatea motorului este o problema, dar mai ales in stationare. A mea (570) sta un pic apupata.
Mulțumesc Alex ,poți să-mi spui ce motor ai tu pe barca ta?Ma refer la greutate mai exact .Eu nu cred ca e o problema dacă sta apupata ,dar in mars sta bine.
@Vaki: o sa ziceți că sunt nebun ....am tot stat ai facut si refăcut calcule si cred ca barca asta ar merge bine spre f bine si cu un ETEC de 60CP
@Vali,AdiZUZ : greșesc oare?
Nu găsesc nimic SH rezonabil si cu pedigree si cred ca un 60CP ETEC cu toti caii acasa s-ar foarte descurca....
@Vali: din învățămintele tale 20kg/CP ar trebui să fie match made in Heaven nu?
Am auzit că au fost barcute Delphin 5.0 si cu 50 CP si mergeau bine
Păreri.....va roooog !
Si eu am aceleasi dileme, daca ne incadram in 20kg/CP gliseaza sigur?
Dupa ce am vorbit cu tine am masurat-o iarasi pe a mea si delphin de 5m ne este mica, asa ca am recalculat greutatile si cu Corsarul voi avea max 1150kg la 60CP.
Raportul de 20 kg/CP este specificat in cartea "Proiectarea si constructia navelor mici", aparuta in 1977. In foarte multe cazuri acest raport e la fel de valabil si azi ca acum 42 de ani. Exista insa si exceptii, pe care le voi explica in continuare.
In anii 70 majoritatea covarsitoare a motoarelor outboard erau in 2 timpi, si inclusiv "afara" un outboard in 4T era "rara avis". Cine are experienta cu ambele tipuri (2T si 4T) stie cat de feroce sunt cele in 2T la pornirea de pe loc - repriza fulminanta.
Adaugand si greutatea mult redusa la 2T, plus faptul ca in acea vreme predominau carenele cu unghiuri mici de stelaj, rezulta ca necesarul de putere pentru depasirea tranzitiei de la deplasament la glisare se inscria perfect in valoarea de 20 kg/CP.
E un aspect pe care si eu l-am verificat in practica de nenumarate ori, pe barcile AN pe care le-am construit. Am avut si surpriza sa glisez in cazuri in care raportul ajunsese sau depasea 30 kg/CP, dar asta in functie de repartizarea maselor in barca.
Ce s-a schimbat in ziua de azi este masa mult mai mare a barcilor de tip nou raportat la dimensiuni, unghiul de stelaj mai mare, raspandirea generalizata a motoarelor 4T (mai domoale la repriza), si concentrarea maselor la pupa, care afecteaza asieta si implicit durata regimului de tranzitie.
Prin urmare, in asemenea cazuri nu putem asuma valabilitatea raportului 20kg/CP in absolut orice situatie, ci e bine sa facem probe, ca sa fim siguri ca e o alegere buna. In ce ma priveste, la asemenea barci de obicei am recomandat o putere net superioara raportului 20kg/CP, fiind in tema cu evolutiile de care spuneam mai sus. Plus ca o putere mai mare fereste motorul de rularea permanenta la turatii mari.
Concluzia este ca nu trebuie sa ne cantonam in cutare raport, ci sa facem proba pana ajungem la cel mai bun rezultat. La barca mea de 5,10 de exemplu, cea mai buna motorizare pentru conditiile normale de exploatare este 25 CP / 2T, de obicei clasice Yamaha, Johnson-Evinrude, sau chiar ETEC. Cred ca si Delfin sau Corsar s-ar descurca cu ETEC de 60, dar m-as gandi de 2 ori in cazul in care barca va avea in mod obisnuit incarcatura mare, si m-a orienta in acest caz, cum am mai spus-o, la o motorizare mai mare.
Multumesc pt detaliere. In cazul meu nu e vorba de Etec ci de suzuki in 4T pe care il am deja. Deci mai lenes la accelerare.
Dupa ce dau barca actuala o sa il pun la vanzare, dar daca nu iau cat vreau pe el o sa ajunga pe cea noua sa vedem ce face, mai scad si pasul la elice.
Citat din: gabriel.c din Februarie 02, 2019, 08:17:54 PM
Mulțumesc Alex ,poți să-mi spui ce motor ai tu pe barca ta?Ma refer la greutate mai exact .Eu nu cred ca e o problema dacă sta apupata ,dar in mars sta bine.
Salut,
Am un motor de 214 kg (135 HP).
Barca are goala 637 kg (cf producator).
Rezervor de benzina ptr 100 l (75 kg)
Am mai pus pe ea inca 200 kg diverse (frigider, panou, ebenspaecher, aragaz, vase, accesorii pescuit, scule).
Bagajele de tura de pescuit trec de 250 kg
"Pacientii" trec si ei de 250 kg.
Gliseaza de la 3200 rpm. La 4000 rpm merg cu 40 km/h.
Toate cele bune!
Mulțumesc Alex , dar poți să-mi spui dacă ai întărit oglinda la a ta? Ca totuși ai ceva greutate la "motoras".
Salut,
Nu, n-am intarit-o si mai mult eu am motorul pe un suport exterior.
Pe apa n-am emotii caci asa cum e pus motorul nu prea pot da in buturugi cu el, dar am emotii (deocamdata ipotetice) la un transport auto pana in Grecia.
Am văzut ceva poze cu un peridoc care are suport separat pentru motor .Poate fi montat și ulterior cred. Ăla sigur te-ar ajuta la transport .Dar cum ai montat motorul de nu stai in stres vizavi de buturugi și copaci de sub apa?
E montat mai sus, eventual dau cu elicea...
Dragilor...Deci?
Daca colegul se dădea cu 50CP cu Delphinul oare nu inseamna ca 60CP ar fi ok?
Vali?E evident ca nu pot proba motoare in Romania.....
Din multe motive înclin spre 60....
Marius, azi am fost la itp. Peridocul cu barca si motor pe el avea 680kg. 150kg are peridocul. Raman 530 kg barca si motorul. Barca mea este asemanatoare cu delphinul tau ca si dimensiuni. La 530 kg barca si motor, cu inca 40kg benzina si 400 kg incarcatura zboara cu 60cp. Cu elicea de 15 sta glisata fara probleme la 4300 de rotatii si ia cam 50km/h in blana.
Multumesc mult de raspuns
Oare colegul cu Delphinul care mergea cu ETEC de 50CP poate fi momit cu ceva bere/vin/gin/orice alcoolic sau non alcoolic sa iasa din anonimat si sa dea ceva detalii......
Citat din: Vali din Februarie 03, 2019, 08:53:17 PM
Raportul de 20 kg/CP este specificat in cartea "Proiectarea si constructia navelor mici", aparuta in 1977. In foarte multe cazuri acest raport e la fel de valabil si azi ca acum 42 de ani. Exista insa si exceptii, pe care le voi explica in continuare.
Pai la mine la RIB ar fi un total de vreo 400 de kg cu motor de 50 cai ! Ar fi vreo 8 kg pe cal...asta inseamna ca ma rastorn ?
Citat din: Zodiac din Februarie 13, 2019, 09:32:14 PM
Pai la mine la RIB ar fi un total de vreo 400 de kg cu motor de 50 cai ! Ar fi vreo 8 kg pe cal...asta inseamna ca ma rastorn ?
Nu neaparat, dar posibil. Depinde viteza si distributia incarcaturii, cu siguranta. Mai sunt colegi care au experimentat astfel senzatii tari cu un rib, pe aproximativ acest raport
https://forum.capcompas.ro/index.php?topic=1483.0
Depinde pana la urma de modul in care este guvernat ansamblul.
Citat din: Zodiac din Februarie 13, 2019, 09:32:14 PM
Pai la mine la RIB ar fi un total de vreo 400 de kg cu motor de 50 cai ! Ar fi vreo 8 kg pe cal...asta inseamna ca ma rastorn ?
In completarea colegului RaduD, adaug ca daca nu s-a depasit puterea maxima autorizata, teoretic barca se inscrie in anvelopa de siguranta. Practic e bine de evitat teribilismele, fiindca putere maxima autorizata inseamna ca siguranta e oarecum la limita.
In plus, conform ISO intotdeauna barcile cu comanda avansata au puterea maxima autorizata semnificativ mai mare decat cele guvernate direct din motor.
Puterea maxima autorizata se calculeaza conform ISO, dupa care se verifica in practica manerabilitatea barcii, printr-un test specific (testul de deriva). Daca manevrabilitatea nu se inscrie in valorile din ISO, se scade puterea pana se obtin valorile necesare.
Prin urmare, cata vreme nu ai depasit valoarea maxima a puterii autorizate, teoretic esti in siguranta, dar practic trebuie sa fii atent si sa te obisnuiesti treptat cu dinamica si "nazurile" barcii.
Multumesc pentru raspunsuri ! RIB-ul are recomandare de 40 de cai si se specifica MAXIM 50 ! Deci am luat maximul aprobat . Din cate vad eu in filmuletul demonstrativ au bagat un Mercury de 60 CP ! Dar banuiesc ca si pilotul e unul foarte experimentat :
https://www.youtube.com/watch?v=3-vDfe2cI5k (https://www.youtube.com/watch?v=3-vDfe2cI5k)
Domnilor dragi....am reușit ieri sa ajung la Constanța și sa vad motorul lui Doru.Multumesc mult Vali pentru recomandare .
Motorul e minunat și toarce ca un motan.
Știu că o sa rada Doru de mine acum dar am o singura nelămurire.
Minunat de drăguțul Gabi de la Suzuki îmi spune că motorul are aproape 2000cc si așa și pare (pare identic cu 115CP și 140CP) pe-afară dar nu găsesc NICAIERI pe net 90 CP cu capacitate mai mare de 1500CC
O fi vreo varianta gen High Output ?
Eu m-aș bucura sa fie as pt ca știu vorba aia cu "no replacement for displacement" dar dacă e așa as vrea sa pot fi capabil sa îl identific corect
Multumesc mult tuturor
Ca și concluzie personală: motorul m-a uns pe suflet și deja ma refer la el ca "Alesul" :)
Eu ți-am spus ca motorul e super. Păcat ca nu-l iei cu tot cu barca😀