In weekendul trecut am fost la Mangalia si am participat la pregatirea de iernare a iahtului de 9,5 metri Allegro, al carui skipper e Mihai Patrascu, fiul regretatului Sandu Patrascu.
Allegro e un iaht home-made, facut din lemn acoperit cu fibra de sticla si rasina poliesterica, si a fost lansat la apa in 1993. De-a lungul timpului, barca a avut parte de numeroase imbunatatiri, schimbandu-i-se complet greementul, propulsia, velatura, interiorul, ultima lucrare majora fiind lungirea barcii de la 8,8 la 9,5 metri, prin adaugarea unei fuste la pupa. Pe Youtube gasim acest filmulet despre barca si echipajul ei, filmulet realizat de Discovery: http://www.youtube.com/watch?v=ZophU_9qUSE
Am ajuns vineri seara in Mangalia, unde i-am cunoscut si pe ceilalti 2 membri ai echipajului, Florin si Alex. Am coborat la barca, am facut unele mici lucrari de dinainte de pregatirea propriu-zisa de iernare, dupa care ne-am asezat la o petrecere ad-hoc, cu bunatati culinare stropite cu vin, tuica, si o palinca strasnica din inima Ardealului :).
Am incercat noi sa ne pregatim un culcus calduros pe barca, constatand insa ca butelia de la aragaz are scapari de gaz, iar radiatorul cu halogen de 1200 W are putin mai multa putere calorica decat un bec :D. In continuare am ras, am glumit si am povestit, eu devenind involuntar ciuca mistourilor echipajului, din cauza ca ma uitam cam chioras la butelia care trona in bucatarie, si care in opinia mea era o prezenta inoportuna intr-o cabina de iaht de cativa metri cubi, populata cu 4 marinari bine aghezmuiti :).
Am dat noi stingerea la ora 3 jumate spre dimineata, iar la ora 7 eram deja in picioare, constatand ca supravietuisem peste noapte frigului si buteliei :P. Afara era o bruma de spuneai ca a nins, puntea iahtului era patinoar, insa noi ne-am apucat serios de treaba. Am inceput deci sa coboram de pe iaht si sa ducem la masini saltele, cuverturi, vele, parame, ancore, baloane de acostare, si o multime de piese ale iahtului, de la lumini de navigatie pana la vinciuri, culise de sina de genovez, macarale, scripeti si tot ce mai era in inventarul barcii. A urmat etichetarea scrupuloasa tuturor sarturilor, straiurilor, intinzatorilor, pentru a se sti la reechiparea barcii locul fiecaruia. Au fost demontate toate cablurile electrice, si etansate cu silicon trecerile acestora prin punte.
Mihai verifica fungile:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0196.jpg)
Genovezul e derulat de pe rolfoc si lasat sa fluture ca sa se usuce complet:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0197.jpg)
Dupa care am pornit sa traversam acvatoriul, pentru a aduce barca la cheul unde ne astepta macaraua:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0199.jpg)
Alex si Florin la prova, pregatiti pentru a lega barca la cheu:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0200.jpg)
Am trecut si pe langa barca-bijuterie de lemn construita de Radu si Mihai din Voluntari:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0198.jpg)
Dupa ce ne-am legat la cheul unde trebuia sa ridicam barca pe uscat, a inceput sa apara si velierele care urmau sa mai fie ridicate pe uscat.
Pisselina - velier one-design de competitie, cu niste forme de spui ca e naveta de alieni :):
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0210.jpg)
Alexandra, cruiser-racer-ul pe care a concurat amicul nostru Adrian N. in 2009 si 2010:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0211.jpg)
Dupa care au inceput "ostilitatile", primele ridicate pe mal fiind cateva powercruisere maricele:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0203.jpg)
Am asteptat noi sa ne vin randul, insa treaba s-a miscat destul de greu, din cauza ca macaraua fiind de mare capacitate, re-calarea ei in noua pozitie dura foarte mult, astfel ca velierelor le-a venit randul dupa lasarea intunericului.
Interesant e ca, in afara lui Allegro si a unui First 24 pe nume Benga (barca unui baiat foarte de treaba pe nume Ionut), toate velierele s-au ridicat pe uscat fara demontarea greementului. Mihai a ales ca de obicei sa demonteze catargul, pentru lucrari curente de intretinere, si pentru a evita ca manevrele fixe sa ramana in stare tensionata peste iarna. Astfel ca abia dupa ora 18.30 a reinceput ridicarea barcilor pe mal, de aceasta data veliere:
Simina:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0213.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0216.jpg)
O Bavaria 49 cruiser careia nu i-am retinut numele:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0218.jpg)
Alexandra, un Jeanneau 42 preparat de regata:
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0219.jpg)
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0223.jpg)
Am mai apucat sa fac o poza miscata lui Allegro, dupa care bateriile alcaline si-au dat obstescul sfarsit.
(http://i973.photobucket.com/albums/ae211/fitness4mind/Allegro/DSCF0217.jpg)
Dupa care a urmat slabirea intinzatorilor lu Allegro, si legarea catargului de sub cruceta, in scopul ridicarii cu macaraua. Catargul a fost apoi ridicat pe mal, rolfocul demontat si intins pe cheu, dupa care a fost ridicata si barca si pusa apoi pe cavaletul ei, pe care-l pregatisem de dimineata.
Au urmat apoi numeroase lucrari de demontare a sarturilor, straiurilor, fungilor, crucetei, inlocuindu-se fungile in interiorul catargului cu sfori subtiri, pentru a le putea remonta usor la reechiparea barcii. In timp ce Florin si Alex se ocupau de catarg, rolfoc, manevre fixe si mobile, eu si Mihai curatam opera vie a barcii de depuneri, prin spalare cu apa sub presiune, sau prin razuirea molustelor care se depusesera cam pe toate piesele metalice. Am demontat apoi elicea, dupa care am ridicat catargul si rolfocul pe puntea iahtului, iar toate manevrele fixe si mobile au fost incarcate in masini.
Am scapat de o operatiune complicata, anume golirea circuitului de racire al motorului inboard, din cauza ca Renault-ul diesel de pe barca fiind cu racire directa, apa de mare s-a scurs gravitational.
Astfel ca la ora 22.30 eu mi-am luat ramas bun de la prietenii mei, care au continuat inca putin cu mici lucrari, si am plecat sa "parchez" la Techirghiol, dupa o zi plina, dar foarte placuta. Urma ca a 2-a zi sa trec prin Ovidiu sa las la un prieten al lui Mihai toate manevrele care nu incapusera in masina lui si le incarcasem la mine.
Urmeaza intr-o postare ulterioara cateva impresii despre atmosfera de la fata locului si oamenii implicati in fenomenul iahtingului de regata, intre care m-am simtit ca de obicei ca intre vechi prieteni :).
Intre timp, si pe site-ul baietilor de pe Allegro a fost postat un scurt update, care contine si un filmulet despre operatiuni: http://allegro.dordeduca.ro/hibernare-2011/
Care va sa zica, un weekend plin si frumos. :)
Multam pentru poze; mi-am mai bucurat putin ochiul cu imaginea barcilor pe care le-am tot zarit de-a lungul verii .
Mai remarc faptul ca si barci care au petrecut vara in Tomis, au ales sa ierneze in Mangalia. CU siguranta stiu ele de ce.
Daca ti-au destainuit, poate ne spui si noua :)
Super poze, nu am mai trecut de mult prin Mangalia, dar vad si ma bucur ca, parcul de barci se mareste vazand cu ochii! Barcile sunt frumoase, chiar si pe mal. Sper sa ma atasez si eu cat de curand mangaliotilor din Marina cu o piesa. Totusi cea clasica din lemn iti ia ochii.Poate sunt eu mai "clasic".
Vali, te invidiez!
Eu ajung acasa sfarsit noiembrie si ma duc sa vad ce-mi face copaia, ca au scos-o altii pe mal.
Bavaria 49 era Ioana 2 banuiesc :)
Citat din: n.adrian din Ianuarie 03, 2012, 01:06:32 PM
Bavaria 49 era Ioana 2 banuiesc :)
Nu mai retin, insa brigada de acolo era foarte de treaba. M-am intalnit si cu camaradul tau Misu, am povestit impreuna, m-am intalnit si cu multa lume cunoscuta de prin alte parti, printre care un tip foarte pregatit, de meserie inginer piscicol (pe care l-am cunoscut la un simpozion de acvacultura), care are singurul powercruiser Beneteau Antares 30 din tara, cu care face studii de mediu in Marea Neagra, pe bani europeni ;). Ziua respectiva a fost o zi superba, vremea era cam ca zilele astea, nici cald, nici frig, iar atmosfera dintre barcagii era de veselie maxima.
Chiar daca n-am fost acolo sa "ma dau", a fost foarte frumos ca am inceput sa cunosc lumea, si am constatat ca nu e deloc ceea ce se spune, adica o brigada de bogatasi cu jucariile lor, ci din contra, oameni pasionati, cu care ai oricand ce sa discuti. Eu tot sper sa ne vedem la vara, sa ma intrec cu tine cum ne amenintam noi de cativa ani ;D.
Vali, in pregatirea de iernare, cum ati protejat instalatiile ?
( conducte, pompe, vas WC , etc.. )
Cat am stat eu acolo nu s-a umblat la instalatii, pentru ca nu prea era nevoie. Circuitul direct de racire de la motor s-a golit gravitational, iar la WC nu au umblat baietii, cred ca poate dupa ce am plecat au mai lucrat ce mai era nevoie. Oricum, ii pot intreba, fiindca si eu sunt interesat.
Eu dintr-o combinatie de graba+lene, am turnat o cana de alcool metilic in vasul de toaleta si am pompat putin sa ajunga in restul furtunului . Nu cred ca alcoolul sa dauneze garniturilor pompei. Oricum, daca a ramas putina apa in instalatie, n-o sa inghete cu dusca asta de spirt .
N-ai vazut asa ceva, pana si barca vrea s-o invete cu alcoolul! :)
Silviu e nebun rau ! :) Mai omule, barca mea e invatata cu alcoolul "ca cainili cu lantu' " ! Aragazul functioneaza cu alcool, in dulapul de bucatarie sta sticla de rom adusa de Buciu , sub patul prova am rezerva de metilic, in vasul de toaleta ce era sa pun ? Ceai de levantica ? :)
Citat din: Florio din Ianuarie 05, 2012, 02:29:38 PM
... in dulapul de bucatarie sta sticla de rom adusa de Buciu
Aha, m-am prins, daca sta plina esti colectionar, daca sta goala, esti depresiv, oricum este clar ca nu esti de-al nostru, cititor intelectual... :'(
Citat din: ss din Ianuarie 05, 2012, 02:11:49 PM
N-ai vazut asa ceva, pana si barca vrea s-o invete cu alcoolul! :)
De fapt i-a facut clisma cu spirtoase.
Din ciclul "asa NU se face pregatirea de iernare", am pus aici un album de poze facute de Romeo (skipper), cu dezastrul din portul Tomis, survenit in urma furtunilor si viscolului din ultimele 2 saptamani:
http://www.eurosail.ro/galerii/Dezastru%20in%20Portul%20Tomis/1.php
Citat din: Vali din Februarie 09, 2012, 04:08:05 PM
Din ciclul "asa NU se face pregatirea de iernare", am pus aici un album de poze facute de Romeo (skipper), cu dezastrul din portul Tomis, survenit in urma furtunilor si viscolului din ultimele 2 saptamani:
http://www.eurosail.ro/galerii/Dezastru%20in%20Portul%20Tomis/1.php
Pe apa au ramas cateva barci si bine nu le-a fost.
In afara pontonului de nord care a rezistat, restul imaginilor iti fac parul maciuca.
Natura insa poate mai mult, asa ca lasatul barcii la ponton pe timp de iarna imi pare o hazardare fara rost .
Am vazut ca la Romeo pe site lumea spune ca vinovati sunt cei de la marina. Nu stiu insa cine ar fi putut face ceva impotriva viforului care a fost. Cea mai de bun simt treaba pe care o poate face un barcagiu este sa-si scoata barca pe uscat peste iarna, mai ales ca asemenea nenorociri s-au tot intamplat in ultimii ani.
La cati bani cer la Tomis sa tii barca peste iarna,chiar puteau sa faca ceva. O simpla salupa ,mai, "cu muschi" sa fi patrulat incontinuu prin marina sa nu lase sa se formeze gheata aia, intarit ancorajul pontoanelor,barcile plecate in deriva scoase cu o macara care sa fie in st-by tot timpul,sau relocate in locuri mai adapostite.....etc, ceva cat de putin si nu se ajungea la dezastrul asta.Normal si "captanii" care nu au avut grija fiecare de barca lui sunt de vina, dar sau gandit ca la cati bani au platit ,altcineva o sa aibe grija de ele, total gresit!
Dar ne mai mira ceva p'aci pe la noi?!
Oare cum e intr-o marina din strainataturi?
Si ioo m-am pregatit..
;D
Ai facut-o cotet?
P'aproape ;D
Citat din: Vali din Februarie 09, 2012, 11:15:58 PM
Am vazut ca la Romeo pe site lumea spune ca vinovati sunt cei de la marina. Nu stiu insa cine ar fi putut face ceva impotriva viforului care a fost. Cea mai de bun simt treaba pe care o poate face un barcagiu este sa-si scoata barca pe uscat peste iarna, mai ales ca asemenea nenorociri s-au tot intamplat in ultimii ani.
Adevarat .
Cine isi lasa barca pe apa, ar trebui sa fie in apropiere, pentru a putea interveni, sparge gheata, lega springurile sau paramele ce se rup sau slabesc...etc.
Adesea barca ta e bine legata si cea de alaturi se rupe din legaturi lovind in stanga si in dreapta. Eu n-as putea lasa barca un sezon intreg nesupravegheata.
Cei ce au barci prea mari pentru a le scoate din apa, au musai pe cineva in apropiere care sa aiba grija .
E adevarat ca natura in iarna asta a fost mai dezlantuita. Dar ce am spus mai devreme e valabil in orice anotimp.
Daca tratezi barca cu indiferenta, e de asteptat sa se ocupe altii de ea : vanturile, valurile, pasarile, crustaceele, algele... :)
Si "musafirii"...
Vali, la cate mesteresti tu si la iarna asta, hai sa inventam un sistem sa ne punem schiuri la barci, ca la vantul asta de pe aici fac Constanta - Galati in 2 ore! :D
La 2 Mai furtuna a rupt digul de la Micul Golf si a spart aproape toate barcile. Spuneau localnicii ca numai 3-4 barci au scapat intregi. Toate barcile erau trase pe plaja, numai mahunele erau pe apa. Marea a mancat drumul de la NudiBar si nu se mai poate trece cu masina spre Micul Golf.
Citat din: Captan din Februarie 10, 2012, 08:23:29 PM
Vali, la cate mesteresti tu si la iarna asta, hai sa inventam un sistem sa ne punem schiuri la barci, ca la vantul asta de pe aici fac Constanta - Galati in 2 ore! :D
Razi tu razi, Harap Alb, dar peste o ora ma intalnesc cu cei doi Razvani, Legendaru' si Capitanul, la Lacul Morii. Unde punem nu la apa ci la gheata, un triciclu cu vela de windsurf, mesterit de Legendar.
Sa vezi dracie, c-o sa bata si vantul ! :D
Pai,vitejilor, triciclu pe gheata?Nu pe schiuri, cred ca ar fi mult mai stabil si mai funny!. Oricum fa poze si sa ne tii la curent cu aventura voastra! Baga in portbagaj si niste paturi,tuica fiarta si veste de salvare.
Distractie placuta!
Citat din: Captan din Februarie 11, 2012, 09:50:00 AM
Pai,vitejilor, triciclu pe gheata?Nu pe schiuri, cred ca ar fi mult mai stabil si mai funny!. Oricum fa poze si sa ne tii la curent cu aventura voastra! Baga in portbagaj si niste paturi,tuica fiarta si veste de salvare.
Distractie placuta!
Ptiu Cobe! Fugi de-aici!
Gluma, gluma, da' n-au mai dat niciun semn de viata?
Hai fratilor, sariti cu povestile ca pare tare interesant.
Citat din: Ciby din Februarie 13, 2012, 08:20:01 AM
Citat din: Captan din Februarie 11, 2012, 09:50:00 AM
Pai,vitejilor, triciclu pe gheata?Nu pe schiuri, cred ca ar fi mult mai stabil si mai funny!. Oricum fa poze si sa ne tii la curent cu aventura voastra! Baga in portbagaj si niste paturi,tuica fiarta si veste de salvare.
Distractie placuta!
Ptiu Cobe! Fugi de-aici!
Gluma, gluma, da' n-au mai dat niciun semn de viata?
Hai fratilor, sariti cu povestile ca pare tare interesant.
Am zis o vorba aici http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,42.15.html .
Din pacate poze nu sunt ca nu prea era timpul favorabil :D , insa exista o filmare a Capitanului destul de elocventa pe care o s-a vedeti imediat ce o "aranjez" putin la linia sonora ( "expresiile de bucurie" din acele momente n-ar trebui auzite si de generatiile mai tinere :D )
Jos cenzura :-X, jos ACTA :-X- vrem originalul ! ;D
Citat din: gvincentiu din Februarie 13, 2012, 10:11:19 AM
Jos cenzura :-X, jos ACTA :-X- vrem originalul ! ;D
Da, da! Lasa ca biiiipuim noi daca-i cazul!
L-am servit pe domnul Vali cu originalul, pisica e in curticica lui ! :)
Cand barcile se lasa la apa iarna, se intampla chestii urate: http://www.realitatea.net/alerta-pe-dunare-gheata-s-a-spart-la-belgrad-si-a-maturat-barci-si-pontoane_915393.html . Sper sa nu se intample chiar asa si la noi, mai ales ca la Braila sau la Tulcea lumea isi tine barcile cam exact in calea ghetii.
Ma duc sa stau cu năpatca la malul Dunarii. Să vezi ce talcioc fac dup'aia :)
vine iarna din nou,
dintr-un cumul de motive a trebuit sa o pregatesc pe Lindor pentru iarna cand alti inca se mai plimbau pe ape, din aceleasi motive nu am putut sa o duc in Egee sau Mediterana :'(
Acum este la Mangalia la apa, pregatita pt iarna,
- velele date jos, antigel in motor, instalatia de apa sarata golita si furtunul de la priza de fund ridicat deasupra liniei de plutire , in tancurile de apa am pus 60 l lichid spalare parbrize la -40* si am deschis robinetele pina a curs lichidul, uscate santinele, etc,pe punte vinciurile date cu vaselina si protejate cu plastic,
alte acareturi de pe punte protejate cu plastic,
sper sa fie bine :)
Bine, nici in Grecia nu prea poti sa risti, chiar daca ingheturile sunt rare. Asta iarna la sfarsitul lui ianuarie au fost -3 grade in Atena in oras, adica suficient cat sa inghete si apa sarata din instalatie, mai ales ca batea si un vanticel de te zbarleai tot. La Pireu probabil ca au fost chiar temperaturi mai mici.
Eu n-am iernat niciodata barca in Romania, dar in tot cazul mi se pare riscant s-o lasi in apa. Poate n-ar fi rau sa iei legatura cu cativa baieti din zona ca s-o dea afara, ai vazut ce s-a intamplat asta iarna la Tomis in portul turistic. Sigur ca poate nu ingheata nimic iarna asta si sunt bani aruncati, dar macar stai linistit.
in 2011/2012 Lindor a iernat in Lesvos/ Mitiliny in centrul orasului , si nu am lua nici-o masura de prgatire pt iarna, toate au ramas lalocul lor gata de iesire pe mare, in mai doar am dat cheie si am plecat,
referitor la tinutul pe apa are avantajul ca tii opera vie la temperatura constanta pozitiva, Marea Neagra densitate=1.014 ingheata cand temperatura scade aprox. sub -10*, Portul Mangalia spre deosebire de portul Tomis este protejat de vant si hula, in Portul Mangalia singurul fenomen aparte este mareea de vant care creste /scade nivelul apei cu aprox.0.5m in anumite conditii de vant, apa in P.Mangalia este sulfuroasa si un pic termala conditii care cred ca sunt un avantaj, pe de alta parte nu m-am invrednicit si nici nu am de gand sa fac un cavalet pt tinut pe mal( improvizatiile te pot costa scump)
oricum acum cred ca am luat toate masurile necesare pt iarna, am colectat tot ce se putea, ce nu s-a putut a ramas pe pozitie si a fost conservat cu vaselina si plastic.
sper sa trec iarna cu bine
Sa fie :)
Si anul trecut au ramas cateva barci la apa la Mangalia, dar in ciuda vremii rele, au trecut cu bine iarna, ceea ce nu se poate spune de barcile de la Tomis, inclusiv cele ridicate pe uscat.
Citat din: Vali din Noiembrie 03, 2012, 02:57:29 PM
Si anul trecut au ramas cateva barci la apa la Mangalia, dar in ciuda vremii rele, au trecut cu bine iarna, ceea ce nu se poate spune de barcile de la Tomis, inclusiv cele ridicate pe uscat.
multumesc de imbarbatare,
dau cu buzduganul de acum, poate ,poate prind un loc pt o fatuiala de primavara in "ograda" mesterului si as mai avea nevoie si de un "sprayhood" si "Bimini top nou", daca se pricepe cineva
multumesc antcipat
Adevarul e ca rareori vin doua ierni grele la rand. Si cum inteleg ca microclimatul din portul Mangalia e semnificativ mai bland decat cel din portul turistic Tomis, iar ambarcatiunea e bine pregatita pentru iarna, n-ar trebui sa fie probleme.
Oricum, abia cand am vazut pozele de asta iarna din portul Tomis am inteles in sfarsit de ce era asa de disperat Ovidiu. Pentru un om nacut pe langa Abruzzo si care traise cea mai mare parte a vietii in Roma, o scena de-aia trebuie sa fi aratat ca un soi de Apocalipsa prin inghet :) .
Lindor asteptand iarna la Mangalia
o parte din pregatirile pt iernare se pot observa
sa ne vedem cu bine la primavara :)
Citat din: Florio din Ianuarie 05, 2012, 02:29:38 PM
Silviu e nebun rau ! :) Mai omule, barca mea e invatata cu alcoolul "ca cainili cu lantu' " ! Aragazul functioneaza cu alcool, in dulapul de bucatarie sta sticla de rom adusa de Buciu , sub patul prova am rezerva de metilic, in vasul de toaleta ce era sa pun ? Ceai de levantica ? :)
;D
Tot pentru iernat.
Am găsit pe un site, o variantă economică de a recircula și usca aerul, pentru că principalul și cel mai supărător inconvenient este apariția condensului și apoi a mucegaiului în perioada de repaus a bărcii.
Oamenii spun că are un consum mai mic decât un bec de 100W. Se numește "STOR-DRY WARM AIR CIRCULATOR", model 9406, Caframo.
https://www.youtube.com/watch?v=ipwet25T7Q8 (https://www.youtube.com/watch?v=ipwet25T7Q8)
"The Stor-Dry low wattage warm air circulator is the "must have" product for the winterization season. The model 9406 Stor-Dry combats mold, mildew and musty odors in any boat or RV that is closed up or winterized. This dual action air dryer uses a low wattage heating element and internal fan to both heat and circulate the air. The heat and circulation prevents stale air pockets which in turn prevents mold or mildew forming on the interior surface of the boat. Stor-Dry is available in 120 Volts as well as 230 Volts in Europe."
Salut,
La mine e a doua iarna la rand cand folosesc Ceresit Aero 360.
Nu consuma putere (100 W e destul de mult chiar daca ai panou solar, dar vad ca asta e facut ptr retea, deci trebuie sursa de 220V).
Iarna panoul solar are randament mai prost si daca mai si ninge pe el...
O rezerva de la Ceresit Aero tine la mine cel putin 2 luni. Am barca acoperita cu prelata de stationare din prelata de tir- nu intra apa de afara prin ploaie- si am lasat usa deschisa intre cabina si puntea din spate. Doar umiditatea din aer intra, dar spatiile de ventilare sunt mici iar iarna umiditatea absoluta e mica si ea.
L-am pus pe 22 Oct si cand l-am inspectat la sfarsitul lui Noiembrie rezerva era doar jumate consumata.
Cred ca daca pui o rezerva noua (2 rezerve costa 31 de lei) la mijlocul iernii te scuteste de griji.
Recomand cu caldura!
Citat din: Alex1958 din Ianuarie 26, 2018, 08:27:01 AM
....................
Recomand cu caldura!
Eu îmi recomand direct căldura :) . Unui climat mediteranean.
Am folosit și eu prima dată anul acesta dezumidificatorul de care spui. E foarte ok. Cred că am avut deja multă umiditate în barcă (bureți, canapele ușor jilave), fiindcă nu făcea față deși acumula. Așadar am ținut o aerotermă câteva nopți, ca să usuce și să ventileze. Ulterior am lăsat doar dezumidificatorul.
Cred că e o soluție ieftină și eficientă de întreținere decentă (nu usucă habitaclul perfect). Dar depinde de la caz la caz, la mine barca e la fel de mobilată ca o garsonieră și mi-ar plăcea să fie uscată și ventilată.
Un aparat ca Stor-Dry, cu căldură, poate ține barca efectiv uscată, cu o oră-două de funcționare pe zi . E o presupunere, eu unul aș încerca, punând o priză cu tempomat.