De curand am inceput constructia unei canoe. Formele le-am primit "spre folosinta" de la Bogdan Ion si din cate stiu, planul a fost conceput de catre Orafaz. Deci, se poate spune ca e o "productie" in care Orafaz e scenaristul iar Bogdan a pus la dispozitie "studiourile de filmare", iar eu voi monta scenariul si ma voi juca cu "actritele". Principalele actrite din filmul asta sunt: Sipca, Rasina si Tesatura.
Pentru inceput, am transformat 10 scanduri de brad (4m lungime si 2.5 cm grosime) in sipca de grosime 9 mm si latime 20 mm. Intentia a fost sa le fac de 6 mm grosime dar tamplarul a masurat gresit si au iesit de 9. Stiu ca asta o sa-mi dea mult de furca dar sper sa ma descurc. Dupa ce au stat la uscat timp de 3 luni, cred ca sunt suficient de uscate sa pot lucra cu ele.
Deocamdata am aliniat formele si am aplicat pe conturul lor inca o sipca de 1 cm grosime, urmand ca in cel mai scurt timp sa incep sa aplic sipca.
O sa revin cu fotografii pe masura ce inaintez cu lucrul.
Din pacate nu am mai putut posta la acest subiect din motive bine'ntemeiate. Daca in primavara eram entuziasmat ca a venit caldura si pot sa incep sa lucrez la caiac si la canoe, ei bine, chiar in ziua in care m-am intors de la Jurilovca, am avut o mare surpriza. In cele doua zile cat am fost plecat la Jurilovca, acasa a avut loc un consiliu de familie, si s-a hotarat ca prioritate de grad zero construirea unei mici piscine pt. copii. Iar pe locul unde montasem deja formele pt. canoe, s-a hotarat amenajarea unei mici terase de vara. Chiar daca initial nu am fost de acord, am fost destul de intelept incat sa nu ma opun unei forte muult superioare ( copii, nevasta, parinti, pana si cainele avea lacrimi in ochi).
In fine, am pus caiacul si canoea deoparte si m-am apucat de treaba, treaba ce mi-a ocupat toata vara, fapt pt. care nici la TID n-am putut sa merg.
Acum ca am terminat cu gospodaria, o sa incep sa lucrez si la canoe, si poate pana la urma o iesi ceva.
Pana la poze cu canoea , cateva poze cu ce mi-am ocupat toata vara.
Super fain :). Important e ca ai facut o chestie care are legatura tot cu apa. Iar cainele cred ca trebuie dresat, sa-ti mai tina partea si tie :P.
În plus ai unde să testezi canoea, când ai terminat-o.
D-nule iliviu, intrati cu discutia pe un teren minat ;D, v-ati gandit ce se va intampla daca si alte sotii de barcagii citesc despre canoea (piscina) dvs? Sa nu-i vedem pe barcagii convertidu-se in altceva ::).
Personal, subsemnata asteapta detalii tehnice despre intrerpinderea dvs din vara(a se citi piscina) ca sa stie ce sa-i ceara braconierului :).
Felicitari si balaceala placuta.
Citat din: monica.lidia din Octombrie 17, 2011, 09:26:14 AM
...
Personal, subsemnata asteapta detalii tehnice despre intrerpinderea dvs din vara(a se citi piscina) ca sa stie ce sa-i ceara braconierului :).
...
In principiu, nu e mare scofala, dar mie mi-a luat toata vara ca am lucrat singur si doar cateva ore /zi, dupa ce veneam de la servici, plus ca pe langa bazin am mai amenajat si un sopron pe post de terasa de vara.
Informativ, ca detalii tehnice, ar fi:
-Buget 2000 de euro;
-Lungime 6m;
-latime 4m;
-adancimea apei, 1.5m intr-un capat si 1.7m in celalalt;
-volum 36mc;
-1.4m in pamant si 0.5m deasupra.
Necesar materiale:
-30 tevi rectangulare de 4x2.5x600cm;
-12 foi de tabla de 200x100 cm si grosime 1.5mm;
-20 foi de tabla de 200x100 cm si grosime 1mm;
-500 de nituri;
-2 pachete de electrozi;
-10 kg de anticoroziv special pt. chestii ingropate in pamant (Eurodez se numeste si au la www.europlastic.ro);
-pensule pt. tevi si trafalet pt. vopsit tabla;
-84 mp de burete pentru parchet de 5-6 mm grosime;
-25 ml de poliplan de 2.5 m latime plus 2 cutii de adeziv (www.polytex.ro);
-pompa de recirculare , filtru nisip, duze, skimer;
-20 de scanduri, 6 dulapi, trase la abric pe o fata si date bine cu bait;
Ideea e proprie si consta in urmatoarele:
Se construieste un schelet metalic din teava rectangulara de 4x2,5x600cm(30 tevi). Dupa ce se sapa o groapa de 1.4 m adancime, se introduce scheletul in groapa. Se captuseste cu tabla de 2x1m prin nituire. Pe fund tabla de 1,5mm grosime(12 buc) si pe laterale de 1mm(20 buc). Toate se degreseaza bine si se vopsesc cu anticoroziv imediat cum sunt cumparate.
Linerul, este de fapt poliplan, dar se preteaza foarte bine pt. ca e panzat si destul de rezistent. Am comparat cu linerul montat la o piscina de firma si pot sa spun ca ala "original" e mai subtire, mai slab ca material si muult mai scump, comparativ cu poliplanul.Chiar si tabla de la o piscina de firma e mai subtire (0.5mm).
Peste tabla, inainte de liner, se lipeste burete din acela de pus sub parchet. Cat mai gros. Eu am pus un strat de 6mm pe laterale si doua straturi de 6mm pe fund. Se gaseste sub forma de role la 1- 1.5m latime.
Poliplanul se gaseste la sul la latimea de 1.8m sau 2.5m. Se muleaza si se lipeste foarte bine cu adeziv.
Mai raman pompa, filtrul, skimerul si duzele de aspiratie/refulare. La Dedeman se gasesc pompe de 6mc/h cu filtru de nisip de 25 kg, cu furtune, o duza de aspiratie si una de refulare incluse, la 750 lei. Am pus doua. Una pe o parte si una pe cealalta. E f. important ca pompele sa filtreze un volum cat mai mare de apa pe ora.
Apoi, cu 20 de scanduri si 6 "dulapi" se captuseste partea de deasupra solului (opera moarta, cum s-ar zice... ), si gata.
Poze din timpul constructiei...exista?
Citat din: monica.lidia din Octombrie 17, 2011, 09:26:14 AM
Personal, subsemnata asteapta detalii tehnice despre intrerpinderea dvs din vara(a se citi piscina) ca sa stie ce sa-i ceara braconierului :).
Felicitari si balaceala placuta.
Cocuta are ditamai piscina la o aruncatura de bat, nu trebuie decat sa dezlipiti braconierul de la lucru, ca drumul il stie singur.
Citat din: stavride din Octombrie 17, 2011, 03:28:52 PM
Poze din timpul constructiei...exista?
Nu mai am pozele. Au fost facute de fii-mea cu telefonul, dar daca nu le-am descarcat cand trebuia, le-a sters din greseala.
Super buna ideea cu piscina...trebuie pusa in practica. Felicitari!!
si despre canoe ce se mai stie??
...canoea?
I-am facut loc in garaj, si m-am apucat de treaba. Mare lucru n-am facut la ea, ca a trebuit sa termin caiacul inceput anul trecut. As vrea ca anul asta sa pun macar toata sipca si poate sa o slefuiesc putin. Problema e ca nu mai am deloc concediu si incepand de azi se innopteaza devreme, asa ca, ... :(
Oricum, pe masura ce inaintez cu lucrarea mai pun si cate o poza-doua.
Citat din: lipan din Octombrie 17, 2011, 09:15:42 AM
În plus ai unde să testezi canoea, când ai terminat-o.
...pana sa testez canoea, am testat caiacul ;)
Citat din: stavride din Octombrie 17, 2011, 03:28:52 PM
Poze din timpul constructiei...exista?
...am mai gasit cateva.
am mai facut un pas,
Ieri si azi am profitat de vremea frumoasa si am mai facut cate ceva la canoe. Adica, un strat epoxy pt. impregnare si o slefuiala cu slefuitorul.
I-as fi pus si un rand de fibra dar cred ca e mai bine la primavara.
frumos liviu,
abia astept poze cu ea pe garla
I'm speechless :o. A iesit super misto :). Sper sa am si eu rabdare sa fac odata o canoe in strip, ca de canoe de fibra m-am saturat sa tot fac :D.
De-ar iesi si YT-ul meu asa frumos...
Pai Vince, doar am facut aman2 practica pe Calotca :D, de ce n-ar iesi :P? Eu cred ca putem sa furam meserie de la iliviu si sa facem chiar si Canotca lui Pataichin daca vrem ;).
Multumesc pentru aprecieri.
Acum, avand in vedere ca o sa mearga pe Dunare, ma gandesc sa-i fac o chila.
Nu stiu exact cum, dar poate ma ajuta cineva care stie mai bine.
Ma gandeam la una din cele 2 variante desenate.
Care credeti ca ar fi mai potrivita.
Repet, canoea va merge pe Dunare, cu un motor de 2-3 hp (in amonte) si cu 2-3 persoane maxim.
I-mi place nespus ,ce am vazut in ultimile poze ! Felicitari !!
Despre chila, mai bine mergi pe prima varianta. Vei avea suprafata udata si pescajul mai mici, si in plus manevrabilitate mai buna, odata cu o buna stabilitate de drum (la chila lunga manevrabilitatea e putin mai slaba).
Prima proba pe valuri. E bine echilibrata si stabila. Imi place!
Acum urmeaza interiorul, adica, slefuire, fibra, si finisaje. Sper ca pana-n toamna sa fie gata! Sper...
..........
e frumoasa nene
sa o duci lin
Frumoasa e putin spus, eu cred ca e de-a dreptul superba :). Arata bine in piscina, dar cred ca ar arata si mai bine in mediul ei natural. Promit ca data viitoare, cand ne vei pune poze de pe balta, sa nu mai fie vreo problema cu atasamentele :P.
Extraordinar de frumoasa! O tii in living? :) La cat de bine arata... merita mai multe poze (vorba lui Vali) in mediul ei natural.
;D In sfarsit, azi am reusit sa termin barcuta. :) :) :)
Inca n-am pus-o pe apa dar sper ca saptamana asta sa o scot la Dunare.
Mie imi place si sper sa va placa si voua.
Mii de multumiri lui Orafaz si lui Nanuk pt. planuri si forme. ;)
Cuvintele sunt de prisos! Felicitari!
applaud
Bravo Liviu,
sa te bucuri de ea, e foarte frumoasa.
Super tare, acum ar mai trebui sa faceti echipa cu Radu Hoinaru' si sa dati o tura pe la Snagov :).
Multumesc tuturor. Abia astept sa o dau la apa.
Am reusit, in sfarsit, sa o lansez la apa. Am lansat-o pe un canal ce are iesire la Dunare, dar n-am reusit sa ajung la Dunare din cauza vantului.
Pe un vant nu prea puternic, singur in barca, e imposibil de guvernat. Te duce vantul unde vrea el. Cu doi in barca, e altceva, dar tot greu de mentinut un curs (pe vant), mai ales daca bate vantul din lateral.
In concluzie:
1. Canoea facuta de mine e pentru doua persoane, sau una, dar pe ape linistite si sa nu bata vantul (stiam deja asta de la Orafaz);
2. Pentru Dunare s-au rauri mai repezi e musai un motor (2,3 cp), pentru mersul in amonte;
3. 10+ la stabilitate, confort, greutate proprie;
4. Poate duce fara probleme 4 adulti;
Una peste alta, merita efortul.
Salut Liviu si felicitari inca o data. Problema pe care spui ca ai avut-o cu inaintarea impotriva vantului, fiind singur in canoe, e o problema care ma framanta si pe mine, din urmatorul motiv:
Am facut un numar de canoe de-a lungul timpului, modelul fiind identic cu canoea cu care Sandrin a fost la primele editii la TID. E o canoe de 2 persoane plus un copil (sau bagaje), care cu indulgenta duce si 3 persoane. In caz de valuri mai maricele, e cam riscant totusi in 3 persoane, fiindca barca mai ia apa. Astfel ca acum am facut un model modificat, cu bordul liber inaltat cu 10 cm, plus o "treapta" la copastie cu rol de deflectare a valurilor.
In consecinta, capacitatea de incarcare a crescut serios, alaturi de bordul liber si spatiile de depozitare, in schimb barca a devenit mult mai vantoasa. Din fericire, datorita fundului plat si-a pastrat aceeasi stabilitate initiala excelenta, plus rigiditatea si stabilitatea de drum conferite de cele 3 nervuri longitudinale de pe fund.
Problema mea e ca acum sunt sigur ca de unul singur in canoe nu voi mai putea sa o guvernez cum reuseam inainte (o manevram aproape ca pe un caiac). Tot stau si ma gandesc care e inaltimea optima a bordului liber, in conditiile utilizarii de catre un numar variabil de ocupanti. In plus, pe viitor as vrea sa-i montez si 2 flotoare laterale plus o mica vela, obtinand un mini-trimaran, caz in care solutia optima ar fi fost un bord liber cat mai coborat, dar neaparat si o punte pe toata suprafata canoei.
As vrea sa avem ocazia sa ne dam odata in grup, ca sa ne formam o idee despre cum e cel mai bine de ales inaltimea bordului liber, pentru mine fiind (inca) o nebuloasa. Bineinteles ca daca ar fi puntata, n-ar mai fi o problema bordul liber, insa in acel caz s-ar pierde avantajul principal al canoei, anume spatiul interior generos. Dupa ce m-am obisnuit cu spatiul si confortul unei canoe, e greu sa revin la pozitia fixa dintr-un caiac...
Ar fi frumos, sa ne intalnim toti canoisti si caiacisti cu barcutele si sa le putem incerca fiecare pe toate. Asa ne putem da seama ce anume ni se potriveste cel mai bine. Poate la anul, la Jurilovca.
Caiacistii s-au mai intalnit de-a lungul vremii, dar canoistii mai rar, din ce stiu doar Alex si Razvan acum de curand la Neajlov. Si culmea e ca suntem ceva canoisti, insa cred ca Jurilovca cu al ei lac Golovita e o destinatie cam "dura" pentru a merge acolo cu canoea, din cauza vantului puternic si valurilor mari care se formeaza deseori.
O zona superba si lipsita complet de barci cu motor este salba de lacuri din lunca Dunarii, intre Rachelu si Tulcea, de-a lungul soselei Galati (Zaclau) - Tulcea. Se mai numeste "Delta dinaintea Deltei" si am fost de multe ori acolo, la Saun, Petra, Parches, Somova. Cred ca e cea mai tihnita zona unde te poti da cu canoea - liniste desavarsita, pasari din belsug, nuferi si vegetatie bogata, canale si lacuri mari si mici legate intr-un labirint pitoresc. Daca mai stiti zone potrivite pentru canoe, haideti sa le scriem si sa ne intrunim pe acolo :).
Din punctul meu de vedere, cred ca zona Deltei este o zona mai putin accesibila celor din partea centrala si de vest a tarii. Daca pe mine, de la Giurgiu, ma costa aprox. 500 lei numai transportul, iti dai seama, ca sa vii de la Timisoara, costul e dublu, plus ca pierzi 2 zile pe drum. Pentru mine e un efort.
Sunt de parere ca o locatie din zona centrala a tarii, va reusi sa atraga mult mai multi posesori de ambarcatiuni, dornici de socializare. Ca pana la urma, obiectivul principal este sa ne cunoastem, sa bem ce aduce fiecare mai bun din zona lui, si sa povestim la "usa cortului".
In al doilea rand, cred ca perioada ar trebuii sa fie undeva pe la sfarsitul verii. In Mai, inaintea TID-ului, e prea devreme, multi nu au timp sa mai mestereasca pe la barcuta, iar dupa TID, e tarziu; concediile sunt deja gata, incepe lumea serviciul in forta, buzunarele sunt goale, ...
In fine, zic eu ca, distanta, timpul liber si costurile, sunt principalii factori care influenteaza numarul participantilor la o astfel de intalnire.
Repet: e doar punctul meu de vedere.
Dupa ce am vazut vela facuta de Bogdan la canoe m-am gandit sa fac si eu la fel, doar ca derivorul as vrea sa-l fac tip briceag s-au retractabil. O mai fi nevoie de flotoare laterale cu un astfel de derivor?
Pe de alta parte, nu cred ca strica prea mult imaginea de canoe daca fac dispozitivul derivorului cam in dreptul jugului.
Daca derivorul va fi lestat, te va ajuta destul de mult la stabilitatea la vele. Primul plan de canoe turistica pe care l-am vazut vreodata, avand vele si derivor lestat, a fost publicat intr-un numar din 1986 al revistei Tehnium parca. La vremea aceea am vrut si eu sa-mi fac asa ceva, dar fiind vorba de derivor fix, pescajul mare nu-mi permitea navigatia pe Brates, asa ca am ales varianta flotoarelor laterale.
Daca derivorul va fi culisant (ghilotina), se poate lesta suficient cat sa permita navigatia la vele fara sa te apleci in afara canoei ca sa contrabalansezi bandarea. Mai exista varianta unui singur outrigger lateral, care pastreaza echilibrul canoei la vele, fara a o ingreuna cu lest. Oricum, un derivor minim tot trebuie, chiar daca se foloseste un flotor sau 2 pe lateral, fiindca exact asta face - diminueaza deriva la vant lateral.
Ma gandesc ca volumul de munca pentru a face flotor/flotoare ar fi cam acelasi cu cel de a face derivorul retractabil. Un derivor lestat de 25-30 kg. ar fi suficient?
La greutatea asta poate fi usor pus in canoe atunci cand e nevoie, iar cand se merge la pagaie sa ramana acasa.
Cred ca greutatea de mai sus e suficienta, insa va fi greu de transportat si manevrat derivorul pana il pui pe barca. In plus, in afara de cresterea pescajului, crescand greutatea barcii, va fi putin mai lenta. O alta problema e ca va trebui putz de derivor, deci gaura in barca. Se poate face, da' e ceva bataie de cap.
Si flotoarele au si avantaje, si dezavantaje. Ca avantaje ar fi pescajul mic si viteza mai mare, ca dezavantaje complexitatea si volumul mai mare de transportat. Totusi, la nevoie flotoarele, ca si traversele sau arborada se pot pune chiar in barca pe timpul transportului. Si varianta cu un singur flotor e interesanta, caz in care se poate face o proa, canoea fiind oricum simetrica prova-pupa.
Sincer sa fiu, prefer "putzul". Cat despre viteza, nu-mi fac probleme, si-asa sunt praf la navigatie, asa ca, mai incet sa nu ma ia radarul. ;D
Pentru inspiratie ai cateva modele mai jos. Eu zic sa mergi pe ceva testat, probat pe apă, avand si imaginile cu compartarea sub vela. Un lest de 20-30 kg e grau si incomod de manevrat, mai ales ca o canoie nu e offshore, deci vei ridica si cobora derivorul de mai multe ori decat vela. Hotarastete asa: tipul de vela, suprafata, centrul velic, => pozitia si suprafata derivorului (7% din vela), un lest de maxim 10 kg (plumb, adica 11,3g/cm3), suprafata carmei 2% din suprafata udata. Succes!
Gata, Vali - merge brici!!
Multumesc pt. sugestii. Varianta din foto 2 mi se pare cea mai buna. Derivoarele laterale, nu stiu de ce, dar nu-mi plac. Si nici nu cred ca pot fi lestate, ca ar apasa greutatea pe copastii, si nu cred ca e bine.
Si apoi, pentru mine cel mai important este sa cobor centrul de greutate cat mai jos si cat mai pe centru, pentru o mai buna stabilitate.
Liviu, eu derivoarele le-am facut din doua scanduri late de 20cm si lungi de 1m, gaurite in partea de sus la distanta de 10cm, am trecut prin gaura un profil rotund de 5cm.
Derivoarele le pot pune unde vreau in canoe, se prind cu ajutorul unor chingi de gunwales.
Ca sa nu se ridice in mers, am luat niste chingi elestice cu carabine de la Hornbach cu care am prins derivorul in partea de jos, si capetele tot de gunwales, in felul asta derivorul este tinut in pozitie verticala de elastic, daca vreau sa-l ridic trag de chinga, cand ii dau drumul revine la pozitie.
In privinta catargului, si eu l-am facut din doua bucati, prima parte din lemn,2m cu grosimea de 5cm, si a doua bucata din aluminiu,pe care l-am intarit pe interior cu o teva de la o coada de matura pe care am slefuit-o pina a intrat fortat un pic.
Pe bucata de aluminiu am prins prin sudura 2 inele de fier cu grosimea de 4mm pe care le-am matisat pentru a aluneca usor pe cel de lemn.
In varful catargului de lemn am prins un surub cu interiorul din ceramica pt ca frecarea sa fie mai mica, dar forta pe care trebuie sa o aplic ca sa ridic catargul din aluminiu este foarte mare, nu reusesc doar cu o mana, plus ca daca vreau sa-l cobor se blocheaza, nu aluneca usor, pentru asta vreau sa-l fac dintr-o bucata.
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 28, 2013, 08:38:06 PM
Pentru inspiratie ai cateva modele mai jos. Eu zic sa mergi pe ceva testat, probat pe apă, avand si imaginile cu compartarea sub vela. Un lest de 20-30 kg e grau si incomod de manevrat, mai ales ca o canoie nu e offshore, deci vei ridica si cobora derivorul de mai multe ori decat vela. Hotarastete asa: tipul de vela, suprafata, centrul velic, => pozitia si suprafata derivorului (7% din vela), un lest de maxim 10 kg (plumb, adica 11,3g/cm3), suprafata carmei 2% din suprafata udata. Succes!
Postare de exceptie Vincentiu. Mersi!
@Vali - cred ca ar trebui sa deschidem un topic despre "sailing canoes"
Cartea urmatoare este si ea excelenta:
"Canoe Rig: The Essence and the Art: Sailpower for Antique and Traditional Canoes"
http://www.amazon.com/Canoe-Rig-Essence-Sailpower-Traditional/dp/0937822574/ref=tf_cw?&linkCode=waf&tag=canosailmaga-20 (http://www.amazon.com/Canoe-Rig-Essence-Sailpower-Traditional/dp/0937822574/ref=tf_cw?&linkCode=waf&tag=canosailmaga-20)
Pentru ca ma intereseaza subiectul gasesc de cuviinta sa ii dau un "bump"
Tocmai am "facut rost" de o alta carte excelenta:
"Building Outrigger Sailing Canoes"
by
Gary Dierking (Author)
Am gasit acolo idei excelente privind rig-ul, chiar si o metoda superba de a adaptat un rig de windsurf cu universal joint la o ambarcatiune.
In alta ordine de idei, cred ca lestarea unei canoe nu este o idee buna!
Mai cred ca atunci cand adaptezi o canoe deja existenta pentru sailing, lee-boards (derivoare laterale) reprezinta cea mai buna solutie.
Multumesc pt. sfaturi. Daca mai multi spun ca leeboards e cea mai buna solutie, atunci asa voi face. Abia astept sa se mai incalzeasca vremea, sa pot lucra la canoe.
Eu as merge pe caseta cu derivor briceag si putin lest. Ma rog, am fixurile mele, insa merg intotdeauna pe ideea ca simplitatea e greu de atins.
Citat din: iliviu din Aprilie 02, 2013, 08:55:44 PM
Multumesc pt. sfaturi. Daca mai multi spun ca leeboards e cea mai buna solutie, atunci asa voi face. Abia astept sa se mai incalzeasca vremea, sa pot lucra la canoe.
Cateva idei.
Daca ai deja planuri de constructie pe canoe, cu pozitia derivorului si a rig-ului, atunci cred ca este ok sa folosesti derivor central.
Daca NU ai planuri specifice pt canoea ta (pozitie derivor, rig, etc) si/sau vrei sa experimentezi cu diverse rig-uri, leeboards sunt singura solutie acceptabila, pentru ca le poti repozitiona, poti experimeta cu diverse lungimi, actionare independenta, etc.
In cazul modificarii unei canoe de plastic, derivorul central e foarte greu de adaptat pt ca podeaua flexeaza. Trebuie ramforsata mai inatai podeaua.
Daca te hotarasti sa adaugi lest, asigura-te ca ai suficineta flotabilitate in canoe, astfel incat sa nu se duca la fund daca te rastorni. Sau ma rog, daca se umple cu apa. Trebuie sa te asiguri (si) ca poti goli canoea de apa in cazul unei rasturnari.
Outrigger-ele te vor scuti de multe emotii, mai ales in cazul unui rig mai mititel, dar nu se potrivesc vizual cu o canoe cu forme clasice.
Citat din: gvincentiu din Aprilie 03, 2013, 12:14:11 PM
Eu as merge pe caseta cu derivor briceag si putin lest. Ma rog, am fixurile mele, insa merg intotdeauna pe ideea ca simplitatea e greu de atins.
Initial asa am vrut, dar m-am gandit ca Dunarea e periculoasa pt. ambarcatiuni cu derivor central, nu stii niciodata de unde apare o insula scufundata la 20 cm sub apa.
Poate cineva sa-mi imprumute un motor in 2t de 2-3 cp? Vreau doar sa fac o proba cu canoea, sa vad cum merge. In Giurgiu n-am gasit, si ma gandesc ca poate prin Bucuresti gasesc.
Vreau sa cumpar, dar inainte as vrea sa fac o proba.
...o scurta iesire pe Dunare.
Din poze se observa clar ca singur in canoe, se ridica de varf si esti in bataia vantului. In schimb, cu 3 adulti (aprox. 250kg) in canoe, e super, usor de guvernat, stabilitate super, si spatiu suficient...
Chiar daca la inceput mi s-a parut putin cam mare, acum m-am convins ca pentru Dunare, e foarte buna.
Cauta un Honda racit cu aer, 2T, cel mai usor motor. Il prinzi de copastie si-i dai bataie. Pentru barca mea, deplasament de 200 kg a fost mai mult decat suficient pe toata durata RAID 2013. Cu 5 litri de benzina am ajuns la Sf. Gheorghe, de la Jurilovca.
hau maci cai avea honda 2t racit cu aer?
si unde se gaseste, la cati dineros?
Mihai l-a luat cu 650 lei.
Salutam,
Si eu sunt interesat de un astfel de motor, pt o iola 420; ce tip si de unde?Multam.
din pacate n-am gasit 2-3 cai sa fac o proba, dar, am incercat cu 2 catari :D!
Merge de minune, aval bine'nteles!