Cap Compas

Ambarcatiuni => Motoare => Subiect creat de: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM

Titlu: intretinere motor..
Scris de: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM
Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionitzady din Martie 29, 2012, 02:09:56 PM
salut Ady daca ti mult la motorul asta si vrei cei mai bun pt el sfatul meu este sa folosesti produse METABOND , eu folosesc si sunt foarte multumit de ele. Stiu ca prima impresie este pretul, dar gandind ca pui putin metabond pt cutie ( 250 ml  sa-l imparti cu mai multi consumatori) in cizma la reductor si nu mai umbli toata viata si piesele sunt in siguranta apoi gasesti ulei de calitate pt amestec . te interesezi si te inscri si ai rezolvat problema.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Martie 29, 2012, 04:46:01 PM
Raspunsul in contexul textului initial cu litere bold

Citat din: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM
Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
E ca reglajul directiei la o masina. S-ar putea sa traga stanga-dreapta fara.
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
De obicei este NE-recomandat sa cumperi motoare folosite in regim marin, coroziunea.....
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Ba merge, daca pui un ulei de calitate si vascozitatea recomandata de producator
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
Gresit, in cazul in care uleiul de drujba e un ulei inferior, gandit a fi folosit in amestecuri de 20:1, iar motorul tau cu injectie de ulei baga 50:1 poti distruge motorul
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?
Da, exista diferente intre uleiuri. De aceea un Mobil1 are ciclul la 15-20000km, iar un ulei Dacia de pe vremuri 2000 km Teste simle pot demonstra asta
Nu trebuie cumparat ulei de la dealer, dar poti merge la un magazin de specialitate si cumpara un ulei de calitate - de exemplu Castrol, pentru motoare in 2 timpi. Trebuie sa se gaseasca, doar aveti scutere in RO. Foloseste din acela. Informeaza-te de pe net despre clasele uleiurilor, si ia unul dintr-o clasa de calitate superioara.

Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Martie 29, 2012, 10:31:41 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 29, 2012, 04:46:01 PM
Raspunsul in contexul textului initial cu litere bold

Citat din: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM
Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
E ca reglajul directiei la o masina. S-ar putea sa traga stanga-dreapta fara.
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
De obicei este NE-recomandat sa cumperi motoare folosite in regim marin, coroziunea.....
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Ba merge, daca pui un ulei de calitate si vascozitatea recomandata de producator
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
Gresit, in cazul in care uleiul de drujba e un ulei inferior, gandit a fi folosit in amestecuri de 20:1, iar motorul tau cu injectie de ulei baga 50:1 poti distruge motorul
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?
Da, exista diferente intre uleiuri. De aceea un Mobil1 are ciclul la 15-20000km, iar un ulei Dacia de pe vremuri 2000 km Teste simle pot demonstra asta
Nu trebuie cumparat ulei de la dealer, dar poti merge la un magazin de specialitate si cumpara un ulei de calitate - de exemplu Castrol, pentru motoare in 2 timpi. Trebuie sa se gaseasca, doar aveti scutere in RO. Foloseste din acela. Informeaza-te de pe net despre clasele uleiurilor, si ia unul dintr-o clasa de calitate superioara.

Conteaza forte mult acel TRIM, in cizma poti sa bagi si ulei de cutie de viteze, sau orice, dar diferenta intre orice, si uleiul special de cizma e ca acela de cizma, chiar si in mixtura cu apa asigura ungerea, celalalt se face un fel de noroi, reglajele la o cizma reparata sunt destul de dificile, trebuie prima data sa faci niste calibre dupa specificatiile fabricantului, nu e imposibil de facut, dar e mai bine sa prevezi
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Martie 29, 2012, 10:46:54 PM
A, ca un sfat, incercati sa gasiti uleiul specificat xxxWyyy, petrocanada, nu am nimic in comun cu ei, dar stiu ce vorbesc
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Martie 29, 2012, 11:00:28 PM
Citat din: ionitzady din Martie 29, 2012, 02:09:56 PM
salut Ady daca ti mult la motorul asta si vrei cei mai bun pt el sfatul meu este sa folosesti produse METABOND , eu folosesc si sunt foarte multumit de ele. Stiu ca prima impresie este pretul, dar gandind ca pui putin metabond pt cutie ( 250 ml  sa-l imparti cu mai multi consumatori) in cizma la reductor si nu mai umbli toata viata si piesele sunt in siguranta apoi gasesti ulei de calitate pt amestec . te interesezi si te inscri si ai rezolvat problema.
Ai foarte mare dreptate, metabond e foarte bun.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: mario38 din Martie 31, 2012, 08:51:20 AM
ce se foloseste la motoare in doi timpi?
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionitzady din Martie 31, 2012, 09:36:34 AM
mario fi mai explicit , te rog. Daca te referi la metabond doar aditivul pt cutie impreuna cu uleiul , daca doresti , pt cizma si uleiul de amestec pt combustibil. Doar cine mai doreste mi-am consultat mentorul de la METABOND si a zis ca merge INOBILATORUL de ulei motor GOLD bagat proportionat cu uleiul de amestec pt o tratare a suprafetelor de frecare , dar eu zic ca utilizarea aditivului de benzina are un rol foarte bun atat de ungere curatare cat si tratare.Eu sunt colaborator METABOND dar nu vreau sa se asocieze cu reclama cea ce eu am '' relatat '' pt ca nu am nici-un interes . Asa cum si mie mi-a povestit cineva asa v-a pove si eu voua iar pt o mai buna  informare mergeti la o prezentare de produse , nu costa si merita vazut , pt cei din Braiala si Galati pot indruma si informa pt prezentare sau orice alta informatie.
Repet nu vreu sa fiu considerat ca fac reclama asa cum Vali da un sfat  de un produs care il considera bun asa am procedat si eu.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: mario38 din Martie 31, 2012, 11:40:26 AM
nu o consider o plasare de produse , ci , mai degraba , un sfat de la cineva mai informat. ideea este in principal de a menaja ambielajul si /plus , cutia de viteze . MULTUMESC
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionitzady din Martie 31, 2012, 01:35:33 PM
da , tot la aceste puncte m-am referit si eu + cilindrii si segmentii. Numai bine
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Martie 31, 2012, 05:25:46 PM
Parca e vecha poveste despre DuraLube

Va mai aduceci aminte de Slick 50 cu Telflon™ (PFTE)

Folositi mai frate un ulei de calitate in cizma, aveti grija sa il schimbati la an, si gata...
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionitzady din Martie 31, 2012, 05:34:08 PM
Mihai nu te supara pe mine dar cred ca vb in necunostinta de cauza . Ceea ce-ti '' reprosez :) '' este ca ; uitate la o prezentare live in fata ta cu ce uleiuri vrei tu si compari cu panaramele astea de metaboande , ai sa-mi dai dreptate. Nu este caterinca este ceva care face niste chestii care eu nu credeam ca se poate . De ce sa nu pui ceva undeva la '' cutie motor '' si sa sti ca nu mai ai treaba daca s-a tratat poate sa intre cata apa vrea .
   Apropo tot ceea ce este pe baza de TEFLON distruge , astea sunt pe baza de ceramica :)
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Martie 31, 2012, 11:42:51 PM
Eu cred ca e tzeapa, si primele link-uri cand te uiti pe net spun  ca e bazat pe Teflon. Nu gasesc mare lucru pe net, decat site-uri romanesti, si daca vrei aditivi de ulei iti pot indica si eu catsiva.

Ier la cutii de viteza, nimic nu foloseste mai mult decat niste garnituri noi, care nu lasa apa inauntru. Dealtfel cu un ulei bun, chiar nu apa nu ai probleme. Crapa cutiile cand vine iarna si ingheata apa in ele. ;)

Mai sunt ai alti aditivei
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Florio din Aprilie 01, 2012, 07:09:14 AM
Am fost personal la o testare Metabond, in cadrul Facultatii de Metalurgie din Politehnica Bucuresti.
Aparatura de testare, dom' profesor universitar, incercari cu apa, nisip, tot tacamul. Calitatile sunt necontestabile. Piesele tratate cu picatura de Metabond, au rezistat eroic frictiunilor, acolo unde cele netratate s-au gripat.

Dar discutii exista, iar ceea ce se contesta e altceva. Stabilitatea in timp a acestor compusi, care, se mentioneaza clar, nu sunt aditivi pentru ulei, ci constituie un tratament pentru stratul superficial al metalului. Cu siguranta Adi stie mai bine partea teoretica, fiind colaborator al firmei.
Sunt multi care aduc in discutie compusii de clor care intra in formula Metabond si care ar putea da in anumite situatii, coroziuni pieselor motorului. Lucrul s-a intamplat si a fost recunoscut de catre Duralube, un alt "guru" al motoarelor acum vreo 10 ani. Dar vedeti, chestiunile astea apar in timp, nu pot fi cunoscute de la inceput toate efectele posibile. La un test se observa efectul imediat, care este de departe, pozitiv.
De aceea multi spun ca un ulei de calitate schimbat la timp, este o solutie certa ca motorul va avea o viata lunga :) . N-ai de unde sa stii pana nu aplici.

Acum am sa va spun experientele proprii:

1. Prin 2001 am folosit Duralube in motorul unui Alfa Romeo . Din conjunctura respectiva, n-am observat ca la un drum lung am ramas fara apa si am mers (140 km/h ) pana am auzit ceva aparte in zgomotul motorului. La oprire, daca turnai apa pe carcasa motorului, sarea in aburi ! A durat doua ore ca motorul sa poata accepta apa, fara sa sara inapoi. Totusi am pornit si m-am intors 60 km in Bucuresti. Incredibil, cum a rezistat acel motor. Cand a fost desfacut, prezoanele erau in degrade, de la albastru la caramiziu. Si totusi nu s-a gripat.  Oricum, a trebuit schimbat setul motor :) .
2. Am pus Metabond la o alta masina, un Mercedes. Toti m-au pus sa ascult ce diferenta se va auzi in zgomotul motorului. Am ascultat bine, nu s-a auzit nimic :) . Probabil motorul era foarte bun desi avea 6 ani, si n-avea ce imbunatatire sa-i aduca Metabond-ul . De reducere a consumului, nu stiu ce sa spun fiindca iarasi, n-am sesizat . Probabil aceste tratamente sunt mai usor de evidentiat la motoarele cu uzura mare. 
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Am folosit Dura Lube pe balamalele din casa si tot scartaiau dupa doua saptamani.
Cand am folosit lithium grease problemele cu scartaitul au disparut ca prin minune...
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.
Florin, la testul cu pricina ce alte uleiuri/aditivi s-au folosit? As fi curios daca au fost si sintetice de calitate. Cei de la Mobil1 pretindeau ca uleiul lor sintetic permite sa mergi cateva zeci de km cu baia sparta. Fara racire nu stiu cat ai putea sa mergi, dar experienta apropos de "thermal breakdown" a fost extrem de buna.
Stiu ca la anumite vahicule Honda,  motoare cu tolerante foarte precise, manualul averizeaza sa nu folosesti uleiuri sintetice in perioada de rodaj. La motocicleta manualul averitzeaza impotriva uleiurilor sintetice, pentru ca ambreiajul poate patina.
In rest... motoarele mele vad numai sintetic, inclusiv cele in doi timpi, iar aditivi nema....
Mai mult, la 2 timpi folosesc Amsoil 100:1 asa cum scrie pe specificatiile uleiului, desi fabricantul motorului recomanda  50:1. Nu tu fum, nu tu uzura.
Alti aditivi ar fi Lucas Oil Stabilizer, si o chestie roz, care pretinde ca are tot o molecula smechera, dar... nu ma intereseaza.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: mario38 din Aprilie 01, 2012, 09:44:24 AM
te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Aprilie 01, 2012, 10:47:22 AM
Citat din: mario38 din Aprilie 01, 2012, 09:44:24 AM
te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )

Tot raportul ala il stiu si eu, dar o sa ma interesez direct la Yamaha, poate la asta e mai putin (desi ma indoiesc), insa verifica si bujiile daca lucreaza si daca sunt exact ale motorului, si de acolo mai poate fi o cauza.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: adytimofte din Aprilie 01, 2012, 12:14:51 PM
Am pus duralube in 2 motoare mazda si le am stricat pe amandoua
A dizolvat semeringurile de la supape
Am demontat unul din motoare am pus semeringuri noi care au fost dizolvate din nou (ce i drept nu chiar in prima ora de functionare) cam a 2 a zi
Nu dau 2 bani pe aditivi si modificatori si tot felul...
Acum folosesc in acele motoare un soi de valvolina casa nu mai scoata fum primele 5 minute de la pornire si sa tin sub control consumul de ulei..
Am sa mai schimb odata anul acesta semeringurile rrespective poate a plecat duralube ul din motor
Asta ca sa nu-mi mai aduca aminte de faptul ca a distrus tot ce era garnitura pe bietele motoare
Peste tot acum curge ulei...
Am sa dau zilele astea motorul afara din cizma sa i vad culoarea si probabil voi comanda un ulei special pentru motorul respectiv
Eu circul cu barca in jur de 10 ore pe an si in perioadele de stationare pe apa (ex pe timpul noptii ) tin trimul ridicat
In motorul meu nu s-a imblat niciodata de la fabricatie respectiv din 1993
Motorul a stat pe un velier fiind motor pentru manevre
Eu am reusit sa sparg 2 elici intr-o vara si adata cu una din ele a sarit si o bucata din cizma
Probabil in alti 2 ani motorul va fi istorie
oricum e foarte vechi si depasit ...
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 01:49:07 PM
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 01, 2012, 10:47:22 AM
Citat din: mario38 din Aprilie 01, 2012, 09:44:24 AM
te rog MIHAI  , mai spune odata cum e cu uleiul la motoarele in 2 timpi .Eu am un yamaha 25 vm  , din 97, si nu mai stiu cit ulei este recomandat , cind ii dau 1;50 cam scoate fum si ii scade puterea (Valvoline 2 stroke , TCW3 )

Tot raportul ala il stiu si eu, dar o sa ma interesez direct la Yamaha, poate la asta e mai putin (desi ma indoiesc), insa verifica si bujiile daca lucreaza si daca sunt exact ale motorului, si de acolo mai poate fi o cauza.
Yamaha specifica 1:100. Cel putin yamaha pe care le-am vazut eu. Eu am un johnson 8 in care bag Amsoil sintetic. Evinrude/johnson, Mercury, etc specifica 1:50
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: solpet din Aprilie 02, 2012, 04:02:44 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg)

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.


Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Aprilie 02, 2012, 04:24:11 PM
Citat din: solpet din Aprilie 02, 2012, 04:02:44 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg)

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.

asa e, si mersu subturat poate fi o cauza, dar un aditiv cum e metabond sau duralube, nimeni de pe site-l asta nu ma poate convinge ca ca a dizolvat garniturile de la supape, eu am opel astra model 2000>cap de serie si in 200,000 de km, nu am avut probleme
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 04:30:41 PM
Citat din: solpet din Aprilie 02, 2012, 04:02:44 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 01, 2012, 09:16:57 AM
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.

Daca un turbo consuma ulei, inseamna ca cel putin o garnitura de etansare "s-au dus" , este uzata.
//in caz fericit lagarul nu si-a marit jocul in asa masura incat paletele rotorului  sa fii atins statorul,
si o astfel de piesa poate fi reconditionata cu succes)

Ce sa intampla intr-un turbo uzat?

Uleiul, injectat in spatiile de ungere a lagareleor sub presiune, venind dinspre pompa de ulei:

- ori se va prelinge   in compresor,si pulverizat de palete si curenti,  ajunge din nou in galeria de admisie iar de acolo in cilindri.
   Pana la urma va fi ars, dar un motor care nu a fost construit pentru regim de ulei/pacura semiusoara nu va excela,
nici la masuratorile de opacitate (fum) nici la cele de CO in aceste conditii.
In afara de acest fapt, uleiul ars are un miros pestilential.

- la fel de bine uleiul poate fi pulverizat (datorita garniturii uzate) in  caviatea turbina,  iar de  acolo ajunge in esapament.
Temperatura gazelor la intrarea in turbina trece , de regula de  +600°C.
Rezultatul este  un fum albicios, de toata frumusetea in esapament, eventual cuplat cu contaminarea catalizatorului.

In caz nefericit scapa ambele garnituri, si apare o combinatie a fenomenelor mai sus descrise.

O turbosuflanta sectionata poate fi vazuta in linkul de mai jos,  in partea centrala se vede bine canalul de ungere.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/Turbocharger.jpg)

Partea din dreapta (sect. albastra) este compresorul propriu zis, iar partea din stanga este , evident, turbina (sect. rosie).
__________
Uzura nu se poate repara  cu nici o licoare minume, nici sa-i pui apa sfintita...
Diferenta intre scenariul fara- si cu  aditiv este doar ca va fi ars si aditivul (+uleiul)  in cazul din urma.

In caz fericit , un aditiv "reusit /eficient" 
- ori va  forma o etansare ad-hoc, prin carbonizare, pe garnitura  dinspre compresor (T>600°C) in regiunea respectiva
- ori va "umfla" un pic garnitura dinspre compresor, reducandu-se, temporar ,  pierderile de ulei

   In cazul din urma e posibil ca si alte etansari (semeringurile supapelor, etansarea dintre baia de ulei si bloc motor etc sa reactioneze la aditiv la fel (caz descris intr-un post precedent, cu  semeringurile care "s-au lichefiat"

In concluzie:
- un aditiv poate micsora uzura (si preveni uzura prematura), dar nu poate repara o piesa uzata.

Prin ulei ars nu am vrut sa spun ca motorul consuma ulei
5 litri bagam, tot 5 scoteam dupa 5000km, numai ca uleiul scos era ars, adica era negru, suferise "thermal breakdown"  (in cazul uleiului conventional - castrol, valvoline, BP etc).
Mobil1 sintetic, in schimb, dupa 10.000 km arata maro, si se prezenta bine la testele cu hartie de filtru.... in fine, zic si eu ce am vazut.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 04:43:12 PM
Nici eu nu cred ca a dizolvat DL garniturile, dar nici nu sunt convins de magia DL

Cat despre gama asta moderna de aditivi cu nanoparticule ceramice (sunt multe marci si produse care au invadat piatza), daca e atat de bin, producatorii de uleiuri il vor incorpora in produsele lor. Orice ulei de motor e un cocktail de aditivi si detergenti.

In plus, daca rezultatele unui aditiv sunt minunate - consum redus cu 5-15% ar fi adoptat peste noapte de toate flotele de camioane TIR.

Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Aprilie 02, 2012, 05:26:36 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 04:43:12 PM
Nici eu nu cred ca a dizolvat DL garniturile, dar nici nu sunt convins de magia DL

Cat despre gama asta moderna de aditivi cu nanoparticule ceramice (sunt multe marci si produse care au invadat piatza), daca e atat de bin, producatorii de uleiuri il vor incorpora in produsele lor. Orice ulei de motor e un cocktail de aditivi si detergenti.

In plus, daca rezultatele unui aditiv sunt minunate - consum redus cu 5-15% ar fi adoptat peste noapte de toate flotele de camioane TIR.

aia cu redusul consumului e abureala
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionitzady din Aprilie 02, 2012, 05:44:49 PM
chestia cu consumul stiti cum este ? asa cum bagi la masina o benzina buna si simti o alta masina sub cur si ce faci? , mergi sportiv ca-ti place si nu poti sa te apti  . De aici ideea ca daca bagi benzina top 99 se duce mai repede.
  Nu vreau sa mai comentez despre metabond sau altceva , dar cand oi vedea ca mobil 1 sau castrol magnatec unge la fel un ulei inobilat atunci am sa fiu de acord cu voi.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 06:15:04 PM
Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.



Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Aprilie 02, 2012, 06:44:26 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 06:15:04 PM
Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.

La baza, Duralube da, are bisulfurra de molibden, facem o pagina speciala de tribonomie daca e cazul, dar nu luati ca idee motoarele cu puteri mari(viteza liniara a pistonului mare)cu rotatii mici, in care la 12 tone de ulei carter, cel putin pe cele pe care am lucrat eu, punctul de plecare, e de la ce ai si unde vrei sa ajungi, majoritatea motoarelor de camion VOLVO, au turatiicuprinse intre 1500-2700 turatie normala, VOLVO-PENTA Diesel ajunge la 3500, dar e divizia navala, aia nu au vazut un camion in viata lor
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihaif99 din Aprilie 04, 2012, 06:13:12 AM
Citat din: Mihai Irimia din Aprilie 02, 2012, 06:44:26 PM
Citat din: Mihaif99 din Aprilie 02, 2012, 06:15:04 PM
Nu prea ai de unde sa sti Ady, una e testul de labolator, alta e testarea in timp intr-un motor. Nu prea exista teste independente, dar s-ar putea sa fie bun.

Aditivii de lubrifiere cu particule solide in principiu nu fac rau, Bisulfura de molibden e folosita mult in tot felul de vaseline:  http://en.wikipedia.org/wiki/Molybdenum_disulfide. Nu stiu insa cat de ok e intr-un ulei de motor.

Ma refeream la flota de camioane a diversilor transportatori, nu ca isi pune Vasilica in Golf si se crede pilot.

Mu te supara pe mine ca sunt sceptic. Eu unul nu aud nici o IMBUNATATIRE cand pasionatii schimba cablul de alimentare curent de la amplificator cu unul de 500$, sau intre cabluri decente pt boxe si cabluri din argint masiv de mii de $.

La baza, Duralube da, are bisulfurra de molibden, facem o pagina speciala de tribonomie daca e cazul, dar nu luati ca idee motoarele cu puteri mari(viteza liniara a pistonului mare)cu rotatii mici, in care la 12 tone de ulei carter, cel putin pe cele pe care am lucrat eu, punctul de plecare, e de la ce ai si unde vrei sa ajungi, majoritatea motoarelor de camion VOLVO, au turatiicuprinse intre 1500-2700 turatie normala, VOLVO-PENTA Diesel ajunge la 3500, dar e divizia navala, aia nu au vazut un camion in viata lor

Iarta-ma, dar nu inteleg ce vrei sa zici in postul asta. Poate re-explici
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: adytimofte din Aprilie 04, 2012, 11:28:02 AM
revin cu ideia ca duralube a stricat 2 motoare sub ochii mei
De fapt nici nu era duralube ,nici nu mai stiu cum se chema
Acum 3 ani am cumparat o masina ford probe cu motor mazda de 2000cc
Cu vre-o 2 sapramani inainte un amic cumparase si el o masina identica
Ambele erau functionale si nu scoteau fum nu consumau ulei Cel putin nu vizibil
Amicul meu a pus chiar duralube in motorul lui pt ca vazuse taicasu la tv nush ce despre efectele benefice ale acestuia
A 2 a zi masina lui ,fiind iarna la pornire cam 3 minute a inceput sa scoata un fum alb dens exact ca cel facut de masina de fum de la discoteca
Masina fiind cumparata de curand nu ne am gandit nici o secunda ca problrma venea de fapt de la duralube .Am crezut cu totii ca motorul a fost teapa si asta e..
Dupa vreo luma dupa principiul unei vechi zicale "cainaele cand nu are treaba se linge in cur" eu amcumparat un aditiv de la metro cu 2 milioane si l am pus in motor
A doua zi s a intimplat treaba cea urata cu fumul
Nu pot descrie in cuvinte cam cat fum scotea doar pot spune ca un vecin a venit repede sa vada daca nu cumva e cazul de chemat pompierii
Atumci am realizat dimensiunile necazului si sursa acestuia
Bujiile negre ude , calamina in calul pistoanelor
Dupa cateva zile am demontat motorul
Pistoanele si segmentii in stare perfecta.camasile aveau inca urmele de honuire uzura practic 0
Capul pistoanelor avea calamina ca un fel de nisip
Am demontat cateva supape
Semeringurile se sfaramau in mana ca un plastic care a stat la soare 20 de ani
Am comandat 16 semeringuri noi direct de la firma producatoare nok se chemau parca
In 2 saptamani au venit am montat  motorul la loc si in alte cateva zile s-au dus si alea pe apa sambetei
Acum merg cu bidonul de ulei in portbagaj...
Nu dau 2 bani pe teste de laborator...
Prefer sa nu mi mai fac de treaba precum cainele din zicala
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Mihai Irimia din Aprilie 06, 2012, 01:28:34 PM
Citat din: adytimofte din Aprilie 04, 2012, 11:28:02 AM
revin cu ideia ca duralube a stricat 2 motoare sub ochii mei
De fapt nici nu era duralube ,nici nu mai stiu cum se chema
Acum 3 ani am cumparat o masina ford probe cu motor mazda de 2000cc
Cu vre-o 2 sapramani inainte un amic cumparase si el o masina identica
Ambele erau functionale si nu scoteau fum nu consumau ulei Cel putin nu vizibil
Amicul meu a pus chiar duralube in motorul lui pt ca vazuse taicasu la tv nush ce despre efectele benefice ale acestuia
A 2 a zi masina lui ,fiind iarna la pornire cam 3 minute a inceput sa scoata un fum alb dens exact ca cel facut de masina de fum de la discoteca
Masina fiind cumparata de curand nu ne am gandit nici o secunda ca problrma venea de fapt de la duralube .Am crezut cu totii ca motorul a fost teapa si asta e..
Dupa vreo luma dupa principiul unei vechi zicale "cainaele cand nu are treaba se linge in cur" eu amcumparat un aditiv de la metro cu 2 milioane si l am pus in motor
A doua zi s a intimplat treaba cea urata cu fumul
Nu pot descrie in cuvinte cam cat fum scotea doar pot spune ca un vecin a venit repede sa vada daca nu cumva e cazul de chemat pompierii
Atumci am realizat dimensiunile necazului si sursa acestuia
Bujiile negre ude , calamina in calul pistoanelor
Dupa cateva zile am demontat motorul
Pistoanele si segmentii in stare perfecta.camasile aveau inca urmele de honuire uzura practic 0
Capul pistoanelor avea calamina ca un fel de nisip
Am demontat cateva supape
Semeringurile se sfaramau in mana ca un plastic care a stat la soare 20 de ani
Am comandat 16 semeringuri noi direct de la firma producatoare nok se chemau parca
In 2 saptamani au venit am montat  motorul la loc si in alte cateva zile s-au dus si alea pe apa sambetei
Acum merg cu bidonul de ulei in portbagaj...
Nu dau 2 bani pe teste de laborator...
Prefer sa nu mi mai fac de treaba precum cainele din zicala

Am ramas uimit ce ai postat, nu stiu ce sa spun eu am un opel astra G model 2001, si din 2005 de cand il am eu a mers cu duralube, acum vreau sa fac (trebuie) schimbul de ulei si bag un Metabond, masina nu scoate zare de fum.Sa nu fi cumparat voi vreo facatura, sau macar sa fi citit cu atentie ce era, astia mai fac si anumite solutii de spalat motorul, care e interzis sa-l folosesti mai mult de 5 minute in ralanti, nu stiu ce sa cred, dar stiu o multime de oameni care au folosit duralube fara probleme
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Intersect din Octombrie 25, 2014, 11:57:39 AM
 In alta ordine de idei fata de ce sa discuta mai sus,vreau sa schimb cureaua la motor.
Nu am Probleme dar motorul are 300 de ore si sa facut timpul.
In afara de curea mai trebuie sa mai comand ceva?Intinzatoare dar nu le vad pe schema.
Mecanici Mercury in Galati cu un tester in gestiune?
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: bradutzu din Octombrie 25, 2014, 07:46:01 PM
probabil ca vei gasi la cei de la plasma care au fost dealery mercury ani de zile sau la cei de la marina Braila care sunt actuali dealeri dar am inteles ca ar fi cam piperati!
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Intersect din Octombrie 25, 2014, 07:52:53 PM
Citat din: bradutzu din Octombrie 25, 2014, 07:46:01 PM
probabil ca vei gasi la cei de la plasma care au fost dealery mercury ani de zile sau la cei de la marina Braila care sunt actuali dealeri dar am inteles ca ar fi cam piperati!

  De Marina Braila m-am lecuit...
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Lacramioara din Octombrie 26, 2014, 10:42:34 AM
Buna,


Va asteptam la noi, pentru piese, revizii, reparatii, tester  motoare Mercury.

Zile frumoase !
Lacramioara
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 26, 2016, 11:40:23 AM
Daca tot e iarna si barcutele stau neplutite si la iernat am zis sa fac revizia motorului.
Asa ca dupa un schimb de ulei motor si transmisie plus una bucata filtru ulei am ajuns la capitolul bujii.
Citesc in manual (Suzuki 40HP) ca se recomanda schimbarea lor la 200 ore sau anual.
Oricum am depasit durata lor de exploatare asa ca am cautat niste NGK DCPR6E cum recomanda manualul ( bujii standard).
In schimb am gasit NGK DCPR6EIX IX Iridium Plug, mai scumpe dar recomandate ca fiind superioare fata de cele standard.

A folosit cineva asa ceva? Se simte diferenta sau raman la cele standard?

https://www.youtube.com/watch?v=wFkCVNhXMF0 (https://www.youtube.com/watch?v=wFkCVNhXMF0)
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Intersect din Ianuarie 26, 2016, 12:36:06 PM
Vreau sa îmi fac și eu o revizie generală la motor.Ca și tine vreau sa schimb și bujiile.
Exact același lucru am pățit și eu dar ale mele sunt diferite NGK (4363) PZFR5F-11 Laser Platinum Spark Plug.
Cine îți face revizia?De data asta doresc sa o fac la un mecanic as vrea sa testez și motorul.
La Brăila parcă nu m-aș mai duce ultima oară când am trecut pe la ei am vrut sa le fac cadou motorul decât sa achit Revizia.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 26, 2016, 03:13:39 PM
Citat din: Intersect din Ianuarie 26, 2016, 12:36:06 PM
La Brăila parcă nu m-aș mai duce ultima oară când am trecut pe la ei am vrut sa le fac cadou motorul decât sa achit Revizia.

E boala generala. Donatori am fost cu toti.
Un schimb de ulei motor, ulei transmisie, filtru ulei, bujii, impellerul de la racire, curatat IAC si admisia de aer le fac eu in garaj, nu e mare filozofie. Am invatat ca e mult, mult mai ieftin sa le fac singur mai ales ca motorul nu e in garantie.
Pt cele in garantie sau lucrari mai complicate trecem pe la banca, first si apoi pe la mecanic. ;D ;D.

Sa inteleg ca ai inlocuit bujiile standard cu unele mai performante? S-a simtit in exploatarea motorului?
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Intersect din Ianuarie 26, 2016, 03:36:32 PM
Treburile de întreținere pe care le faci și tu le fac și eu,personal cu ale mele 2 mâini.
Dar de data asta as vrea sa apelez la un mecanic, bujiile nu le am schimbat acum doresc sa fac asta.
Dar mai rămâne sa găsesc în mecanic
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: rover.marius din Ianuarie 26, 2016, 03:56:32 PM
Pentru ce doriți sa schimbați bujiile dacă nu aveți probleme încă. ...Eu am ajuns la 500 ore cu același set de bujii și nu sunt probleme nici la minus grade. Bujiile se pot verifica și dacă numai funcționează le schimbi, dar dacă motorul funcționează fără probleme de ce sa umbli în el? Eu cel puțin asa fac, în afara de consumabile.
Iar la mine motorul face intre 600 și 800 ore/ an .Nu umblați în motor dacă nu o cere.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: kalifu din Ianuarie 26, 2016, 04:56:39 PM
Salut daca vrei sa vezi de ce merge motorul bine ,SCHIMBA BUJIILE
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ziuamarinei din Ianuarie 26, 2016, 05:03:08 PM
Citat din: rover.marius din Ianuarie 26, 2016, 03:56:32 PM
Pentru ce doriți sa schimbați bujiile dacă nu aveți probleme încă. ...Eu am ajuns la 500 ore cu același set de bujii și nu sunt probleme nici la minus grade. Bujiile se pot verifica și dacă numai funcționează le schimbi, dar dacă motorul funcționează fără probleme de ce sa umbli în el? Eu cel puțin asa fac, în afara de consumabile.
Iar la mine motorul face intre 600 și 800 ore/ an .Nu umblați în motor dacă nu o cere.

Am patit-o de doua ori. Prima data cu un impeller care parea ok in primavara, nu l-am schimbat chiar daca am avut unul nou de rezerva si bineinteles necaz mare  cand am ramas fara racire in mijlocul deltei iar impellerul nou era in garaj uitat pe un raft. A doua oara la alt motor m-a necajit o bujie cu izolatorul crapat. Aici am avut la mine de schimb si am schimbat-o, dar bineinteles am pierdut timp de pescuit si nervi cat casa.
Asa ca acum e momentul cat e iarna.
Da, motorul merge impecabil cu bujiile standard din fabrica, dar am dat pe net din una in alta peste bujiile NGK DCPR6EIX IX Iridium Plug cu care se lauda producatorul ca ar fi mult mai performante. Eu zic ca merita incercate. Celelalte intre la rezerva, nu au decat vreo 600 ore de functionare.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: kalifu din Ianuarie 26, 2016, 05:20:41 PM
Salut din nou s-ar parea ca te urmareste ghinionul cu bujiile ,tot ca tine mutltora leam schimbat bujiile la 100ore asa ca sa nu aiba surprize ,acum am o caciula de bujii de mercury 60, yamaha150 , honda 20 ,honda8 cp care nu au apucat macar sa se ingalbeneasca la ceramica ,optiunile nu se discuta , bani sa fie ,doamne ajuta si noroc
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: kimi din Ianuarie 26, 2016, 05:27:57 PM
In  afara de faptul ca sunt aproape triple la pret eu zic ca nu e mare diferenta intre ele .
Mai bine schimbi de 3 ori bujiile cu unele normale , decat sa iei iridium . Oricum pe apa nu o sa simti diferenta decat daca esti super expert in motoare .
Am eu niste clienti care zic ca simt ca parca merge altfel motorul dupa un schimb de ulei .  ;D
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Intersect din Ianuarie 27, 2016, 02:49:03 PM
Eu nu mai fac nici o revizie,abia aștept sa ajung în Galați sa arunc bujiile  ;D.Las ca merge așa.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ziuamarinei din Decembrie 13, 2016, 08:31:29 PM
Duminica am scos barca, motorul intrand in mentenanta de iarna.
Am schimbat ventola de la pompa de apa, cauciucul imbatranit si cu urme de uzura. Am ramas uimit de cat nisip fin de Dunare am gasit pe si langa capacul pompei.
Sunt sigur ca ajunge si in motor pe circuitul de racire si se decanteaza pe undeva.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/8dbdf5a482e7a34486545abf9101bec4.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/2038d4785ab6ef582a1aeb70b33f03ea.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/767473cbbe0d576f98e5eee06e6319d6.jpg)
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Haiduc din Decembrie 13, 2016, 09:41:37 PM
Aolică... si cate ore ai facut de la ultimul schimb?Eu am facut revizia la Euronautica si am intrebat la cate ore facem o mica revizie si acolo macar vizual,si raspunsul a venit repede" pai la 20 de ore este ca si noua"
Sa il verific eu?ce sa fac, ca dupa zice eee nu e bine ca sa umblat in el neautorizat si pierdeti garantia
Numai de bine sa auzim
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ziuamarinei din Decembrie 13, 2016, 09:51:48 PM
Nu am mai umblat de doi ani in cizma. Am mai schimbat vreo trei sau patru ventole la motoarele care le-am avut in anii trecuti, dar sincer asa nisip si mal nu am mai scos.
Nu umbla din proprie initiativa decat daca esti sigur de ce faci si renunti la garantie.
Apropo de garantie: un australian pescar profesionist prezenta motorul lui pe youtube si spunea destul de clar ca intretinerea o facea el si la o perioada de timp se ducea cu el la reprezentanta pt un tester sau o inspectie vizuala.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Haiduc din Decembrie 13, 2016, 10:06:22 PM
Merci Dragos de sfat, om trai si vom povesti
Toate bune
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: ionpescarul din Decembrie 06, 2018, 11:46:31 PM
Citat din: Haiduc din Decembrie 13, 2016, 09:41:37 PM
Aolică... si cate ore ai facut de la ultimul schimb?Eu am facut revizia la Euronautica si am intrebat la cate ore facem o mica revizie si acolo macar vizual,si raspunsul a venit repede" pai la 20 de ore este ca si noua"
Sa il verific eu?ce sa fac, ca dupa zice eee nu e bine ca sa umblat in el neautorizat si pierdeti garantia
Numai de bine sa auzim
ar

Cumpăr niște peste pe la Caraorman de la un localnic, din vorba în vorba îl întreb când schimba uleiul la motor, zice, de 2 ori pe an. Și de când ai motorul, de 6 ani, zice, adus de afara, motorul era un yamaha 8cp 4 timpi.
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: Zodiac din Decembrie 07, 2018, 12:06:38 PM
Nu stiu la barci dar la masini si alte utilaje cu motor ma pricep .
Apropos de bujii si schimbarea lor un exemplu de prin '85 la batrana Dacie .
Eu eram mai catolic decat Papa ...motorul era curatat "oglinda" , schimbam bujiile mai des decat se prevedea , am inlocuit bujiile Sinterom cu unele Bosch...apoi cu Champion...apoi cu cine mai stie ce fite . Le curatam de 2 ori pe luna , curatam platina de "1000" de ori pe an , reglam "avansul" la fiecare alimentare cu benzina si...ghici...aveam o gramada de probleme .
Ma duc la un var din Galati , care se pricepea la motoare si il intreb "bai ...tu cum faci...cum schimbi...cum reglezi...cum cureti bujiile de tie iti merge motorul brici de fiecare data?" .
Ala imi raspunde "pai daca merge brici...de ce sa umblu la ele , eu am bujiile Sinterom de cand am masina...nu le-am scos niciodata"...ridica atunci capota iar bujiile lui nici nu se vedeau de noroi...ieseau fisele direct din noroi .
De atunci nu am mai umblat niciodata la bujii la masini , de 2 ori pe an bag cate un Injector Cleaner in rezervor si functioneaza perfect . Doar la utilajele din curte le ard/curat/reglez distanta cu lera o data pe an...si doar la cele care motorul nu merge perfect "rotund" . In rest...ce merge bine...nu deranjez ;D !
Spor !
Titlu: Re: intretinere motor..
Scris de: teo pes din Decembrie 07, 2018, 01:04:42 PM
Citat din: ziuamarinei din Decembrie 13, 2016, 08:31:29 PM
Duminica am scos barca, motorul intrand in mentenanta de iarna.
Am schimbat ventola de la pompa de apa, cauciucul imbatranit si cu urme de uzura. Am ramas uimit de cat nisip fin de Dunare am gasit pe si langa capacul pompei.
Sunt sigur ca ajunge si in motor pe circuitul de racire si se decanteaza pe undeva.

(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/8dbdf5a482e7a34486545abf9101bec4.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/2038d4785ab6ef582a1aeb70b33f03ea.jpg)
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161213/767473cbbe0d576f98e5eee06e6319d6.jpg)
Daca masa asta de mal este din pompa, sigur motorul a fost oprit in mal !, daca este de LANGA carcasa pompei nu este chiar o mare nenorocire, dar daca este intradevar din pompa nu vad bine camasile pompei!!