intretinere motor..

Creat de adytimofte, Martie 29, 2012, 12:58:33 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

adytimofte

Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?

ionitzady

salut Ady daca ti mult la motorul asta si vrei cei mai bun pt el sfatul meu este sa folosesti produse METABOND , eu folosesc si sunt foarte multumit de ele. Stiu ca prima impresie este pretul, dar gandind ca pui putin metabond pt cutie ( 250 ml  sa-l imparti cu mai multi consumatori) in cizma la reductor si nu mai umbli toata viata si piesele sunt in siguranta apoi gasesti ulei de calitate pt amestec . te interesezi si te inscri si ai rezolvat problema.

Mihaif99

#2
Raspunsul in contexul textului initial cu litere bold

Citat din: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM
Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
E ca reglajul directiei la o masina. S-ar putea sa traga stanga-dreapta fara.
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
De obicei este NE-recomandat sa cumperi motoare folosite in regim marin, coroziunea.....
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Ba merge, daca pui un ulei de calitate si vascozitatea recomandata de producator
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
Gresit, in cazul in care uleiul de drujba e un ulei inferior, gandit a fi folosit in amestecuri de 20:1, iar motorul tau cu injectie de ulei baga 50:1 poti distruge motorul
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?
Da, exista diferente intre uleiuri. De aceea un Mobil1 are ciclul la 15-20000km, iar un ulei Dacia de pe vremuri 2000 km Teste simle pot demonstra asta
Nu trebuie cumparat ulei de la dealer, dar poti merge la un magazin de specialitate si cumpara un ulei de calitate - de exemplu Castrol, pentru motoare in 2 timpi. Trebuie sa se gaseasca, doar aveti scutere in RO. Foloseste din acela. Informeaza-te de pe net despre clasele uleiurilor, si ia unul dintr-o clasa de calitate superioara.


Mihai Irimia

Citat din: Mihaif99 din Martie 29, 2012, 04:46:01 PM
Raspunsul in contexul textului initial cu litere bold

Citat din: adytimofte din Martie 29, 2012, 12:58:33 PM
Am un motor mercury de 75hp in 2 timpi care amesteca singur uleiul cu benzina destul de vechi
Nu cred ca s-a schimbat vreodata uleiul din cizma pompa de apa sau altceva
Vara trecuta am prins pe Bicaz o bucata de lemn la elice si a zburat si zincul de deasupra elicei (cel reglabil care corecteaza directia)
Are vreo importanta deosebita aripioara aceea?
E ca reglajul directiei la o masina. S-ar putea sa traga stanga-dreapta fara.
Anodul de pe trim este in continuare la locul lui , destul de corodat de pe vremea cand motorul era in belgia si mergea pe mare
De obicei este NE-recomandat sa cumperi motoare folosite in regim marin, coroziunea.....
Are vreo importanta uleiul din cizma? Nu merge ulei normal de transmisie?
Ba merge, daca pui un ulei de calitate si vascozitatea recomandata de producator
Eu unul cand vad uleiuri de 100 lei pe litru ma cam enervez sincer sa fiu..
La fel si cu cel de amestec pt 2t Pana acuma am pus ulei ordinar de drujba in rezervorul de ulei al motorului
Gresit, in cazul in care uleiul de drujba e un ulei inferior, gandit a fi folosit in amestecuri de 20:1, iar motorul tau cu injectie de ulei baga 50:1 poti distruge motorul
La iasi nu exista neam de magazin in materie de ambarcatiuni ,deci ma descurc cum pot mai mult prin comenzi online
Exista vre-o diferenta inafara de pretul de 10 ori mai mare al uleiului oferit cu drag spre vanzare de reprezentanta Mercury?
Da, exista diferente intre uleiuri. De aceea un Mobil1 are ciclul la 15-20000km, iar un ulei Dacia de pe vremuri 2000 km Teste simle pot demonstra asta
Nu trebuie cumparat ulei de la dealer, dar poti merge la un magazin de specialitate si cumpara un ulei de calitate - de exemplu Castrol, pentru motoare in 2 timpi. Trebuie sa se gaseasca, doar aveti scutere in RO. Foloseste din acela. Informeaza-te de pe net despre clasele uleiurilor, si ia unul dintr-o clasa de calitate superioara.

Conteaza forte mult acel TRIM, in cizma poti sa bagi si ulei de cutie de viteze, sau orice, dar diferenta intre orice, si uleiul special de cizma e ca acela de cizma, chiar si in mixtura cu apa asigura ungerea, celalalt se face un fel de noroi, reglajele la o cizma reparata sunt destul de dificile, trebuie prima data sa faci niste calibre dupa specificatiile fabricantului, nu e imposibil de facut, dar e mai bine sa prevezi

Mihai Irimia

A, ca un sfat, incercati sa gasiti uleiul specificat xxxWyyy, petrocanada, nu am nimic in comun cu ei, dar stiu ce vorbesc

Mihai Irimia

Citat din: ionitzady din Martie 29, 2012, 02:09:56 PM
salut Ady daca ti mult la motorul asta si vrei cei mai bun pt el sfatul meu este sa folosesti produse METABOND , eu folosesc si sunt foarte multumit de ele. Stiu ca prima impresie este pretul, dar gandind ca pui putin metabond pt cutie ( 250 ml  sa-l imparti cu mai multi consumatori) in cizma la reductor si nu mai umbli toata viata si piesele sunt in siguranta apoi gasesti ulei de calitate pt amestec . te interesezi si te inscri si ai rezolvat problema.
Ai foarte mare dreptate, metabond e foarte bun.

mario38

ce se foloseste la motoare in doi timpi?

ionitzady

mario fi mai explicit , te rog. Daca te referi la metabond doar aditivul pt cutie impreuna cu uleiul , daca doresti , pt cizma si uleiul de amestec pt combustibil. Doar cine mai doreste mi-am consultat mentorul de la METABOND si a zis ca merge INOBILATORUL de ulei motor GOLD bagat proportionat cu uleiul de amestec pt o tratare a suprafetelor de frecare , dar eu zic ca utilizarea aditivului de benzina are un rol foarte bun atat de ungere curatare cat si tratare.Eu sunt colaborator METABOND dar nu vreau sa se asocieze cu reclama cea ce eu am '' relatat '' pt ca nu am nici-un interes . Asa cum si mie mi-a povestit cineva asa v-a pove si eu voua iar pt o mai buna  informare mergeti la o prezentare de produse , nu costa si merita vazut , pt cei din Braiala si Galati pot indruma si informa pt prezentare sau orice alta informatie.
Repet nu vreu sa fiu considerat ca fac reclama asa cum Vali da un sfat  de un produs care il considera bun asa am procedat si eu.

mario38

nu o consider o plasare de produse , ci , mai degraba , un sfat de la cineva mai informat. ideea este in principal de a menaja ambielajul si /plus , cutia de viteze . MULTUMESC

ionitzady

da , tot la aceste puncte m-am referit si eu + cilindrii si segmentii. Numai bine

Mihaif99

Parca e vecha poveste despre DuraLube

Va mai aduceci aminte de Slick 50 cu Telflon™ (PFTE)

Folositi mai frate un ulei de calitate in cizma, aveti grija sa il schimbati la an, si gata...

ionitzady

Mihai nu te supara pe mine dar cred ca vb in necunostinta de cauza . Ceea ce-ti '' reprosez :) '' este ca ; uitate la o prezentare live in fata ta cu ce uleiuri vrei tu si compari cu panaramele astea de metaboande , ai sa-mi dai dreptate. Nu este caterinca este ceva care face niste chestii care eu nu credeam ca se poate . De ce sa nu pui ceva undeva la '' cutie motor '' si sa sti ca nu mai ai treaba daca s-a tratat poate sa intre cata apa vrea .
   Apropo tot ceea ce este pe baza de TEFLON distruge , astea sunt pe baza de ceramica :)

Mihaif99

Eu cred ca e tzeapa, si primele link-uri cand te uiti pe net spun  ca e bazat pe Teflon. Nu gasesc mare lucru pe net, decat site-uri romanesti, si daca vrei aditivi de ulei iti pot indica si eu catsiva.

Ier la cutii de viteza, nimic nu foloseste mai mult decat niste garnituri noi, care nu lasa apa inauntru. Dealtfel cu un ulei bun, chiar nu apa nu ai probleme. Crapa cutiile cand vine iarna si ingheata apa in ele. ;)

Mai sunt ai alti aditivei

Florio

Am fost personal la o testare Metabond, in cadrul Facultatii de Metalurgie din Politehnica Bucuresti.
Aparatura de testare, dom' profesor universitar, incercari cu apa, nisip, tot tacamul. Calitatile sunt necontestabile. Piesele tratate cu picatura de Metabond, au rezistat eroic frictiunilor, acolo unde cele netratate s-au gripat.

Dar discutii exista, iar ceea ce se contesta e altceva. Stabilitatea in timp a acestor compusi, care, se mentioneaza clar, nu sunt aditivi pentru ulei, ci constituie un tratament pentru stratul superficial al metalului. Cu siguranta Adi stie mai bine partea teoretica, fiind colaborator al firmei.
Sunt multi care aduc in discutie compusii de clor care intra in formula Metabond si care ar putea da in anumite situatii, coroziuni pieselor motorului. Lucrul s-a intamplat si a fost recunoscut de catre Duralube, un alt "guru" al motoarelor acum vreo 10 ani. Dar vedeti, chestiunile astea apar in timp, nu pot fi cunoscute de la inceput toate efectele posibile. La un test se observa efectul imediat, care este de departe, pozitiv.
De aceea multi spun ca un ulei de calitate schimbat la timp, este o solutie certa ca motorul va avea o viata lunga :) . N-ai de unde sa stii pana nu aplici.

Acum am sa va spun experientele proprii:

1. Prin 2001 am folosit Duralube in motorul unui Alfa Romeo . Din conjunctura respectiva, n-am observat ca la un drum lung am ramas fara apa si am mers (140 km/h ) pana am auzit ceva aparte in zgomotul motorului. La oprire, daca turnai apa pe carcasa motorului, sarea in aburi ! A durat doua ore ca motorul sa poata accepta apa, fara sa sara inapoi. Totusi am pornit si m-am intors 60 km in Bucuresti. Incredibil, cum a rezistat acel motor. Cand a fost desfacut, prezoanele erau in degrade, de la albastru la caramiziu. Si totusi nu s-a gripat.  Oricum, a trebuit schimbat setul motor :) .
2. Am pus Metabond la o alta masina, un Mercedes. Toti m-au pus sa ascult ce diferenta se va auzi in zgomotul motorului. Am ascultat bine, nu s-a auzit nimic :) . Probabil motorul era foarte bun desi avea 6 ani, si n-avea ce imbunatatire sa-i aduca Metabond-ul . De reducere a consumului, nu stiu ce sa spun fiindca iarasi, n-am sesizat . Probabil aceste tratamente sunt mai usor de evidentiat la motoarele cu uzura mare. 

Mihaif99

Am folosit Dura Lube pe balamalele din casa si tot scartaiau dupa doua saptamani.
Cand am folosit lithium grease problemele cu scartaitul au disparut ca prin minune...
Daca e sa ii credem pe cei de la DL, au o molecaula care faace bond cu metalul, si gata, adio frecare
La un Renault turbo, turbina imi ardea uleiul conventional, si il transforma in sludge, schimbul se impunea la cem mult 5000 km. Am pus Dura Lube, dar thermal breakdown s-a produs. Nici o imbunatatire. Cu Mobil1 in schimb uleiul arata decent la 10000km.
Florin, la testul cu pricina ce alte uleiuri/aditivi s-au folosit? As fi curios daca au fost si sintetice de calitate. Cei de la Mobil1 pretindeau ca uleiul lor sintetic permite sa mergi cateva zeci de km cu baia sparta. Fara racire nu stiu cat ai putea sa mergi, dar experienta apropos de "thermal breakdown" a fost extrem de buna.
Stiu ca la anumite vahicule Honda,  motoare cu tolerante foarte precise, manualul averizeaza sa nu folosesti uleiuri sintetice in perioada de rodaj. La motocicleta manualul averitzeaza impotriva uleiurilor sintetice, pentru ca ambreiajul poate patina.
In rest... motoarele mele vad numai sintetic, inclusiv cele in doi timpi, iar aditivi nema....
Mai mult, la 2 timpi folosesc Amsoil 100:1 asa cum scrie pe specificatiile uleiului, desi fabricantul motorului recomanda  50:1. Nu tu fum, nu tu uzura.
Alti aditivi ar fi Lucas Oil Stabilizer, si o chestie roz, care pretinde ca are tot o molecula smechera, dar... nu ma intereseaza.