Citind in ultimul timp despre motoare am fost tentat sa deschid acest topic, despre motoarele Honda.
S-a mai discutat tangential fiabilitatea lor si reprezentarea in caz de service.
Un subiect nou imi pare motorul Honda 2,3 cp cu racire cu aer :)
Aplicatie : motor pentru dinghy si la nevoie motor auxiliar pentru barca .
Motive : In primul rand racirea cu aer ! Apoi greutatea mica, 4 timpi, consumul insignifiant, etc..etc...
Ce spuneti, cunoaste cineva tipul asta de motor ?
Ar fi interesante si opiniile celorlalti colegi cu privire la subiect .
Am gasit urmatoarele caracteristici :
6 ani garantie pentru persoane fizice prin dealer oficial HONDA
Motor HONDA BF 2,3 D6 SCHU
Tip: monocolindru, în 4 timpi, OHV
Cilindree: 57 cm3
Alezaj x Cursa: 45×36 mm
Turatie maxima: 5000 – 6000 rpm
Putere la axul elicei: 2.3 CP / 5500 rpm
Dispunerea supapelor: OHV
Numa de supape: 2
Alimentare benzina: 1 carburator
Sistem de aprindere: Tranzistorizata
Sistem pornire: Manual
Ungere: Prin barbotare
Sistem racire: Aer
Alternator: Nu
Intervale de asieta: 4 trepte: 5o, 10o, 15o, 20o
Interval de basculare: 75o
Interval de rotire: 360o
Transmisie
Raport de transmisie: 2,11:1
Elice: Din polipropilena cu 3 pale
Dimensiuni
Lungime cizma: 381 mm (picior scurt)
Greutate la gol: 12,5 kg (picior scurt)
Alte caracteristici:
Racit cu aer
Maner ergonomic pentru a facilita transportul
Rezervor de combustibil integrat
Conformitate norme CARB 2006 si EPA 2008 emisii ultra
scazute
Evaluat OEDA cu 3 stele emisii ultra scazute
Comanda la mâna cu acceleratie prin rasucire
Posibilitate de rotire 360 grade
Ambreiaj centrifugal
Rezervor de 1 litru integrat.
Domnu', sunteti bijutier, nu arhitect? Motorul ala e un caz extrem, mai degraba iti umfli muschii cu un Merc de 6cp la 25 kg, nu-i un capat de tara, dar diferenta fata de 2,3 cp, cand trebuie plimbat vaporul tau e mare... parerea mea! ;)
Citat din: ss din Ianuarie 03, 2013, 10:22:33 PM
Domnu', sunteti bijutier, nu arhitect? Motorul ala e un caz extrem, mai degraba iti umfli muschii cu un Merc de 6cp la 25 kg, nu-i un capat de tara, dar diferenta fata de 2,3 cp, cand trebuie plimbat vaporul tau e mare... parerea mea! ;)
Cei doi caluti sunt pentru un dinghy, Silviu . O gonflabila de 2m si maximum 25 kg . Avantaje majore fiind volumul si greutatea mica a motorului, simplitatea lui data de racirea cu aer .
Toate astea il fac usor de depozitat, de manevrat si de folosit .
Desigur, in caz de nevoie cei doi cai pot muta cele doua tone (si ceva :) ) ale barcii pana la un tarm . Din cate stiu un calcul grosier pentru deplasament este chiar un cal pe tona.
Dar asta, cum spuneam, doar in caz de forta majora . Oricum motorul vizat va avea cizma scurta, pentru scopul lui principal : gonflabila .
La barca mare ii pot monta un suport pe care sa stea ca motor fix (guvernarea din carma) si sa culiseze sus/jos , pentru reglaj .
Cam cum are Ajax ( Stiti voi, "yachtul de lux " care a esuat anul trecut :D ).
Am folosit pana acum din gama de puteri in discutie 2 motoare:
- Honda de 2,3 CP
- Suzuki de 2,5 CP
Impresia despre Honda: simplitate maxima, foarte usor, de incredere. Chiar am vrut sa-l cumpar, dar mi-am luat ceva mai mare. Unii spun ca are cam mult plastic in interior, dar nu l-am desfacut ca sa-mi dau seama , si de obicei cred doar ce vad. Racirea cu aer nu e intotdeauna un avantaj, cu toate ca spre deosebire de pocnitorile rusesti precum Saliut, la Honda transferul caldurii se face foarte bine. Singurul avantaj al racirii pe aer e lipsa grijii impellerului.
Impresia despre Suzuki: calitate de top a executiei, functionare ireprosabila, racire eficienta pe apa, foarte usor (nu cu mult mai greu ca Honda). A fost folosit pe perioade lungi, la sarcina maxima, si nu a avut vreodata probleme.
Daca ar fi sa aleg, eu Suzuki as alege, sau ceva racit pe apa (opinie subiectiva bineinteles). Diferenta de pret nu e semnificativa la gama de puteri in discutie. Parerea mea e ca un outboard de 2,5 CP e totusi cam mic ca auxiliar la Macgregor 26. Daca se intentioneaza si o propulsie cat e cat eficienta a velierului, ar trebui considerat un nivel de 4 CP/tona de deplasament. Bineinteles ca se poate propulsa si cu 2,5 CP, dar la curent sau vant potrivnic nu cred ca va face fata. Cea mai buna ca de obicei e o proba practica, eventual cu motorul altcuiva, la care se vede cum se misca velierul cu motorizarea in cauza.
Pentru un dinghi de 2 m, care merge in deplasament e bun orice motor usor. As merge pe Suzi, din cauza asta: http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF2_5/2012/DF2_5.aspx, (http://www.suzukimarine.com/Product%20Lines/Outboard%20Motors/Products/DF2_5/2012/DF2_5.aspx,) vezi la Advantages.
Initial cautam si eu un Honda pe aer, dar nu am gasit asa ca am mers pe 4 CP Suzi. Nu merita sa-ti rupi spatele cu un motor de 25 kg si nici oglinda gonflabilei fără rost. Vezi si pretul si elicea fiindca Suzi nu cred ca au elice de polipropilena si cum mergi cu dinghy pe la mal, sa nu-ti schimbi elicea anual daca e din plastic.
@ Vali si Vincentiu
Suzuki m-a atras de cand cautam barca, frecand toate site-urile straine.
Parerile majoritare erau ca Suzuki ar fi din seria motoarelor foarte fiabile ( erau si altele enumerate) avand in plus fata de unele un consum mai mic si fata de altele cu aceleasi proprietati si anduranta, un zgomot mai mic.
De posibilitatea Hondei de a fi rotit 360 grade ce spuneti, e o particularitate dezirabila ?
Pai si Suzuki de 2,5 cai se roteste la 360 de grade, deci Honda nu e cu nimic mai presus la capitolul asta.
Se vede bine motorul Suzuki de 2,5 cai aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,481.msg6282.html#msg6282 (http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,481.msg6282.html#msg6282)
Parerea mea, dupa ce am folosit ambele motoare, e ca tot unul cu racire pe apa as alege. E mai silentios, are racirea asigurata indiferent de canicula de afara, si se poate trage de el fara menajamente, in siguranta. Daca ar fi fost dupa mine, as fi ales Yamaha, dar nu-mi mai amintesc daca au asa ceva in oferta.
Citat din: Vali din Ianuarie 05, 2013, 12:46:57 AM
Daca ar fi fost dupa mine, as fi ales Yamaha, dar nu-mi mai amintesc daca au asa ceva in oferta.
Yamaha e o scumpete de motor :) .
Am vazut lista de preturi ;)
Mai ramane de clarificat ce optiune e mai de dorit.
Lipsa impeller-ului , simplitatea cizmei, usurinta in intretinere (nu mai trebuie spalat dupa folosinta in ape sarate) versus zgomot mai mare si probabil supraincalzirea la temperaturi exterioare foarte ridicate in regim mare de turatie .
Am spus probabilitatea fiindca nu am citit nicaieri de o astfel de problema din partea utilizatorilor.
Inca o problema s-a discutat, aceea a ambreiajului centrifugal. Eu nu stiu, dar e posibil ca toate motoarele atat de mici sa aiba acelasi sistem.
Ca pret si Suzuki si Honda sunt cam pe acolo . Suzuki ar putea fi ceva mai jos, depinde de dealer.
Cercetand, mi-am raspuns singur la cateva intrebari.
Mihai spune ca Suzuki 2.5 e cel mai mic motor cu o cutie de viteze ( http://www.barcaholic.ro/f7/neinitiat-barca-jenanta-caut-lacuri-si-sfaturi-3060-5.html (http://www.barcaholic.ro/f7/neinitiat-barca-jenanta-caut-lacuri-si-sfaturi-3060-5.html) )
Adaugand si ideea de pret :
Honda BF 2.3D6SCHU ::
Caracteristici: 4 timpi, 12 kg, 57 cc, 2 CP ...
Pret: 729
Vs.
Suzuki DF 2.5 S ::
Caracteristici: 4 timpi, 16 kg, 68 cc, 2 CP ...
Pret: 486
atunci s-au cam aranjat alegerile, in favoarea Suzuki . O diferenta de 300 de euro mai putin , 4 kg in plus si o cutie de viteze (eu sper sa fi inteles corect din ce a scris Mihai) .
P.S.
Desigur, dilema cea mai mare ramane a alege intre usurinta in manevrare si stocare ( greutate mica) si puterea motorului :) .
Si ma trezesc in situatia lui Farfuridi : Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale. Din această dilemă nu putem ieşi... Am zis! :)
unde se gaseste motor nou suzuki cu 486 de ieuro?
Citat din: bogdanbuciu din Ianuarie 05, 2013, 06:50:48 PM
unde se gaseste motor nou suzuki cu 486 de ieuro?
Aici : http://www.ambarcatiuni.ro/page?page=items&item=engines&cat=1 (http://www.ambarcatiuni.ro/page?page=items&item=engines&cat=1)
Dar ca mai toti comerciantii, TVA-ul e pus separat :)
Citat din: Florio din Ianuarie 05, 2013, 06:07:17 PM
Desigur, dilema cea mai mare ramane a alege intre usurinta in manevrare si stocare ( greutate mica) si puterea motorului :) .
Si ma trezesc in situatia lui Farfuridi : Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele... esenţiale. Din această dilemă nu putem ieşi... Am zis! :)
Apropo de ce am spus mai sus, urmatorul prag la motoare mici cu greutate suportabila, ar fi Suzuki 4 cp .
Care la fel cu Suzuki 6cp, are 25 kg, ceea ce il face de preferat pe ultimul.
Adaugand fluidele, avem un motor de 6 cp si 30 kg in pretul de 903 euro fara TVA.
Asta da, e un motor cu care poti muta si velierul si gonflabila, este de fapt alegerea mea de acum doi ani, care nu s-a mai indeplinit pentru ca am inceput acel sezon in forta si n-a mai fost timp :) .
Nu recomand sub nicio forma un motor mai greu de 15 kg pentru o gonflabila. E greu pentru manevrat de unul singur. Necesita ambele maini si rupe spatele, nu mai zic de urcat la bord, cand trebuie sa te tii cu o mana de copastie etc. Cutia de viteze, iar, nu este deloc necesara la o astfel de barca fiinca opreste instant, gonflabila lipindu-se de apa. Este doar greutate in plus. Sfatul meu: cel mai ieftin motor, cu elice de aluminiu, fara inversor doar cu N-F, cat mai usor si cu service-ul aproape.
Daca tragi barca la remorca cu motorul montat permanent, poate s-ar justifica unul de 30 kg. Al meu este DF4S si este arhisuficient. Daca as fi avut unul de 2,5 ar fi fost mai bine, rezultatul fiind tot 10km/h pentru barca mea.
Citat din: gvincentiu din Ianuarie 05, 2013, 10:55:09 PM
Nu recomand sub nicio forma un motor mai greu de 15 kg pentru o gonflabila. E greu pentru manevrat de unul singur. Necesita ambele maini si rupe spatele, nu mai zic de urcat la bord, cand trebuie sa te tii cu o mana de copastie etc. Cutia de viteze, iar, nu este deloc necesara la o astfel de barca fiinca opreste instant, gonflabila lipindu-se de apa. Este doar greutate in plus. Sfatul meu: cel mai ieftin motor, cu elice de aluminiu, fara inversor doar cu N-F, cat mai usor si cu service-ul aproape.
Daca tragi barca la remorca cu motorul montat permanent, poate s-ar justifica unul de 30 kg. Al meu este DF4S si este arhisuficient. Daca as fi avut unul de 2,5 ar fi fost mai bine, rezultatul fiind tot 10km/h pentru barca mea.
La asta m-am gandit si eu, Vincentiu, cand am pus ochii pe 2,5 cp .
Ca sa glisez cu o gonflabila nici 6 cp nu sunt suficienti, tot in regim de deplasament inaintam. Avantajul greutatii mici este insa de necontestat.
Iar in cazul meu glisajul iese din discutie :) . Nici eu nu sunt un fan al vitezei si nici barca auxiliara nu necesita asa o putere, pentru foarte scurtele plimbari cat las velierul la ancora.
Eu am avut ambele motoare. Adica am aut Honda
bf2.0 din 2000 pina in 200 sau 2007, si apoi am avut Suzuki 2.5
Undeva dupa 2007 motorul Honda a devenit 2.3 din 2.0, dar, in realitate este acelasi motor.
Nu am avut probleme majore cu nici unul din aceste mototoare. Fara discutie prefer Suzuki, desi imi plac motoarele Honda. Din pacate Honda BF 2.0 - BF 2.3 nu e un motor pe care l-as recomada.
Honda:
1-FOARTE zgomotos.
2- La pornre trebuie sa tragi ZDRAVAN de sfoara. Altfel motorul o ia inapoi si suge apa pe evacuare direct in cilindru, si nu mai porneste. O femeie nu are nici o sansa sa porneasaca Honda BF 2.0 Intotdeauna am aut o strangere de inima cand a mers maica-mea singura cu barcuta
3- elice din plastic, probabil ca sa protejeze angrenajele, care inteleg ca ar fi tot din plastic.
4- Chiar daca il transportam pe partea corecta tot pierdea ceva ulei.
5- Ungerea inteleg ca este de tip "splash", adica o rotita cu peri care "arunca" ulei sub piston. Este esential sa folosesti un ulei foarte putin vascos....
Altfel, motorul a fost fiabil, si m-a servit bine. Exista doua tipuri, unul care porneste direct in viteza si altul cu ambreiaj centrifugal. Eu am aut cu ambreiaj centrifugal, dar marele dezavantaj e ca, odata turat cat sa angajeze mbreiajul, mergea prea repede pentru trolling.
Suzuki 2.5 este un motor mult suoerior. Pentru deplasamet nu iti trebuie mai mult.
Acum trebuie sa ne spui la ce dinghy de 25 kg te gandesti.
Iaca opinia ta o mai asteptam , Mihai .
Dupa cum ai vazut la inceputul topicului, eram vrajit de motorul Honda 2,3 racire cu aer . Am avut senzatia ca trebuie sa fie mai simplu si fiabil daca nu are nici o legatura cu apa prin care merge si tot ce implica asta ( circuit pentru apa, impeller, curatare dupa mers in ape saline ) . Un fel de mixer cu benzina :) .
Dar "brain storming-ul" de aici mi-a aratat clar ca Suzuki este de preferat.
P.S.
Ma tem ca aveti dreptate, toti care v-ati referit la elicea de plastic. E foarte posibil sa fie incercarea de a proteja niste piese din cizma, mai putin rezistente .
Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 06, 2013, 03:09:49 AM
Acum trebuie sa ne spui la ce dinghy de 25 kg te gandesti.
Nu am ales inca nici un tip de gonflabila, sunt deschis la opinii.
Ideea generala este ca barca sa fie cat mai usoara si sa ocupe un volum cat mai mic la depozitare . Un maximum de 25 de kg ! Cu cat mai usoara, cu atat mai bine.
O barca neaparat cu vasle care sa permita si motor.
Am gasit cate ceva, nimic de referinta insa.
Aceasta pare cam mare : http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/1475-barca-pneumatica-jago-320.html (http://www.barcisecond.ro/anunturi/view/1475-barca-pneumatica-jago-320.html)
Mai degraba asa: http://kolibriboats.ro/barci-cu-placa-motor-si-podina-rigida-pliabila.html (http://kolibriboats.ro/barci-cu-placa-motor-si-podina-rigida-pliabila.html)
Sau chiar asa: http://kolibriboats.ro/barci-pentru-vasle-si-suport-motor.html (http://kolibriboats.ro/barci-pentru-vasle-si-suport-motor.html)
Desigur si la alegerea gonflabilei e o contradictie :) . Eu as vrea una mica pe care sa o pot tine pe puntea din fata catargului; daca are 2m lungime o pot tine si de-a latul . La dimensiuni mici, gonflabila se duce catre 13-15 kg .
Bombard-ul asta ar fi ideal http://www.barcidevanzare.ro/anunturi/vand-vand-barca-gonflabila-marca-bombard-200ax (http://www.barcidevanzare.ro/anunturi/vand-vand-barca-gonflabila-marca-bombard-200ax)
Stiu ca e mica rau, dar e al naibii de potrivita pentru un velier de 8m ! Acest tip este dinghy la Elan-ul 45 pe care l-am adus din Grecia cu Adi Nita.
Avea colegul Mihai un dinghy si un 2,5 CP de vanzare, cu care ne-am plimbat asta vara pe Brates. Poate stie Vali mai multe?
Intr-adevar Mihai vinde iola Klepper Trainer, dar motorul Suzuki de 2,5 CP din ce am inteles nu-l mai da, fiindca e cel mai bun motor pe care Mihai zice ca l-a avut pana acum, si la fiabilitate, si la anduranta, si la consum.
Cu ani in urma, cand pescuiam la rapitor, am avut "placerea" de a folosi diferite "prezervative"... le-am urat sincer! Umflatul si dezumflatul, precum si morcovul permanent si lipsa de spatiu imi stricau cheful de pescuit. Daca gasesti la bord spatiu pentru depozitare permanenta, astfel incat sa nu te incurce, variantele care imi par mai bune sunt: http://www.hibiscussport.ro/barca-sportyac.html (http://www.hibiscussport.ro/barca-sportyac.html) sau chiar http://www.hibiscussport.ro/barca-bic245.html (http://www.hibiscussport.ro/barca-bic245.html)
Scuze ca abia acum mi-am dat seama ca de fapt era vorba de pneumatica Lodestar a lui Mihai. Barca e de vanzare, e aproape noua, fara petice sau zgarieturi etc. Materialul barcii e hypalon, pretul e de 1000 ron, iar singurul mic inconvenient e ca barca e la Constanta. Din pacate, dupa cum spuneam, Mihai nu mai da si motorul, care si pe mine m-a interesat asta vara.
Eu as cumpara gonflabila. E mult mai greu de gasit o barcuta faina decat un motor. Mai ales la un pret decent. Motorul l-as lua nou.
As avea nevoie de un sfat...vreau sa-mi schimb elicea de la motor (Honda BF 15hp), si m-am hotarat sa comand una identica, cu 4 pale.
Dupa ce repere trebuie sa ma uit , ca sa NU ma trezesc ca am comandat altceva.
Elicea pe care o am pe motor, este destul de degradata,si ma gandesc ca si randamentul ei nu mai este acelasi....cel putin asa am inteles.
Mi s-a sugerat ,sa-mi comand una cu 3 pale, in ideea ca ar fugi mai tare...dar eu ma gandesc ca "japonezu" n-a fost prost de a ales 4 pale.
Multumesc ptr. eventualele raspunsuri.
PS: stiu ca s-a mai scris pe aceasta tema ;D
CitatElicele cu 3 pale sunt bune pentru a fi utilizate in uz general şi, în multe bărci, sunt mai rapide decât elicele cu 4 pale . Cu toate acestea, elicele cu 4 pale oferă caracteristici semnificativ diferite de performanţă, comparativ cu elicele cu 3 pale. Aceasta ofera urmatoarele avantaje:
- Barca planeaza mai repede ;
- Tine barca in planare chiar la o viteză mai mică ; imbunatateste viteza la acelaşi RPM;
- Ofera o acceleratie mai rapida ;
- Are o putere mai bine exploatata în marea agitată ;
- Oferă o mai bună manipulare la viteză redusă;
- Nu este la fel de rapid pe extremitatea superioară .
- Dacă vreau să achizitionez o elice 4 pale, ce dimensiune ar trebui sa aleg ?
Dacă dumneavoastră aveti actualmente elice cu trei pale si permite motorului barcii dumneavoastră de a opera în maximum RPM recomandat de producătorul motorului, alege o elice cu 4 pale cu acelasi pitch (sau un numar imediat inferior, în funcţie de selecţia elicei)
Ţineţi minte că elicea cu 4 pale ar trebui să scadă rotatia motorului dvs. cu 50 - 100 RPM.
de aici (http://motoarebarci.ro/alegerea-elicei.html)
Ideea e ca depinde foarte mult de cum folosesti barca, sincer sa fiu, la cum se "merge" in Romania nu se prea justifica investitia intr-o elice cu 4 pale.
Multumesc !....oricare sugestie este binevenita !
Caut eche ptr un motor de 20 cp honda an 2013 pornire mixta. O informatie eventual de un motor defect care vinde manerul?
Motorul are comanda la distanta si vreau sa i pun maner. Eventual un schimb cu alt motor cu comanda la maner
Ma poate ajuta cineva cu schema electrica la honda 20 cp dk2 an 2013 comanda la distanta pornire mixta? Ma intereseaza cablurile care duc la mansa , la ceasuri si semnalizari si la buzzer
Atasat schema pentru varianta cu remote control
Multumesc mult
Multumiri userului dragos78 pentru amabilitatea de a se deplasa la Galati ptr a ne interschimba parti din motor. .eu sa devin posesor de honda 20 cp cu maner si dragos de a deveni posesor de honda 20 cp cu comanda la distanta.
Pe un Honda de 40-50 ar merge o cizma(reductor) de Yamaha 40? par identice ! ,..raport transmisie ...ax ... !! :o ::)???
Am gasit cureaua de distributie pe cod auto ! Coduri Echivalente
DAYCO- 089RP190H
MITSUBISHI- MD153723
MITSUBISHI- MD199072
NISSAN- 1176163E00
NISSAN- 13028KA021
SUBARU- 1140763E00
SUBARU- 1276163E00
SUBARU- 13028KA020
SUBARU- 13028KA021
SUBARU- 13028KA080
SUBARU- 13160KA080
SUZUKI- 1140763E00
SUZUKI- 1140780C00
SUZUKI- 1176163E00
SUZUKI- 1276163E00
SUZUKI- 1276180C00
AUTEX- 791281
BOSCH- 1987949569
BOSCH- 1987AE1002
CONTITECH- CT824
FLENNOR- 4139V
GATES- 5240XS
HUTCHINSON- 08089HTDP19
INA- 536006110
LEMFÖRDER- 1866701
MOPROD- MTB209
NIPPARTS- J1127002
OPTIBELT- HR76089X19
OPTIBELT- ZRK1154
QUINTON HAZELL- QTB308
ROULUNDS RUBBER- 089HP190
ROULUNDS RUBBER- RR1247
RUVILLE- 557701
TRISCAN- 86455240XS
TRW- 4679740
TRW- 4879740
UNIPART- GTB1240XS
UNIROYAL- 76089X19MMHSN Coduri Echivalente
DAYCO- 089RP190H
MITSUBISHI- MD153723
MITSUBISHI- MD199072
NISSAN- 1176163E00
NISSAN- 13028KA021
SUBARU- 1140763E00
SUBARU- 1276163E00
SUBARU- 13028KA020
SUBARU- 13028KA021
SUBARU- 13028KA080
SUBARU- 13160KA080
SUZUKI- 1140763E00
SUZUKI- 1140780C00
SUZUKI- 1176163E00
SUZUKI- 1276163E00
SUZUKI- 1276180C00
AUTEX- 791281
BOSCH- 1987949569
BOSCH- 1987AE1002
CONTITECH- CT824
FLENNOR- 4139V
GATES- 5240XS
HUTCHINSON- 08089HTDP19
INA- 536006110
LEMFÖRDER- 1866701
MOPROD- MTB209
NIPPARTS- J1127002
OPTIBELT- HR76089X19
OPTIBELT- ZRK1154
QUINTON HAZELL- QTB308
ROULUNDS RUBBER- 089HP190
ROULUNDS RUBBER- RR1247
RUVILLE- 557701
TRISCAN- 86455240XS
TRW- 4679740
TRW- 4879740
UNIPART- GTB1240XS
UNIROYAL- 76089X19MMHSN Coduri Echivalente
DAYCO- 089RP190H
MITSUBISHI- MD153723
MITSUBISHI- MD199072
NISSAN- 1176163E00
NISSAN- 13028KA021
SUBARU- 1140763E00
SUBARU- 1276163E00
SUBARU- 13028KA020
SUBARU- 13028KA021
SUBARU- 13028KA080
SUBARU- 13160KA080
SUZUKI- 1140763E00
SUZUKI- 1140780C00
SUZUKI- 1176163E00
SUZUKI- 1276163E00
SUZUKI- 1276180C00
AUTEX- 791281
BOSCH- 1987949569
BOSCH- 1987AE1002
CONTITECH- CT824
FLENNOR- 4139V
GATES- 5240XS
HUTCHINSON- 08089HTDP19
INA- 536006110
LEMFÖRDER- 1866701
MOPROD- MTB209
NIPPARTS- J1127002
OPTIBELT- HR76089X19
OPTIBELT- ZRK1154
QUINTON HAZELL- QTB308
ROULUNDS RUBBER- 089HP190
ROULUNDS RUBBER- RR1247
RUVILLE- 557701
TRISCAN- 86455240XS
TRW- 4679740
TRW- 4879740
UNIPART- GTB1240XS
UNIROYAL- 76089X19MMHSN Coduri Echivalente
DAYCO- 089RP190H
MITSUBISHI- MD153723
MITSUBISHI- MD199072
NISSAN- 1176163E00
NISSAN- 13028KA021
SUBARU- 1140763E00
SUBARU- 1276163E00
SUBARU- 13028KA020
SUBARU- 13028KA021
SUBARU- 13028KA080
SUBARU- 13160KA080
SUZUKI- 1140763E00
SUZUKI- 1140780C00
SUZUKI- 1176163E00
SUZUKI- 1276163E00
SUZUKI- 1276180C00
AUTEX- 791281
BOSCH- 1987949569
BOSCH- 1987AE1002
CONTITECH- CT824
FLENNOR- 4139V
GATES- 5240XS
HUTCHINSON- 08089HTDP19
INA- 536006110
LEMFÖRDER- 1866701
MOPROD- MTB209
NIPPARTS- J1127002
OPTIBELT- HR76089X19
OPTIBELT- ZRK1154
QUINTON HAZELL- QTB308
ROULUNDS RUBBER- 089HP190
ROULUNDS RUBBER- RR1247
RUVILLE- 557701
TRISCAN- 86455240XS
TRW- 4679740
TRW- 4879740
UNIPART- GTB1240XS
UNIROYAL- 76089X19MMHSN
Filtru de ulei HONDA BF 40 !
NIPPARTS J1314014
Astazi aveam in plan sa ies pe mare la un stavride. Ajung la barca, pornesc motorul -honda 50cp - cu mansa honda - si din mansa incepe sa se auda o semnalizare, ca un bazait, cred ca buzzer i se spune. Are cineva ideie ce se intampla, ce avertizeaza acel zgomot? Becurile din mansa sunt ok, adica verde aprins si cel rosu stins. Nu am mai avut acest semnal in 5 ani de cand am motorul. Multumesc anticipat celor care pot sa ma lumineze.
Sunetul a ramas in continuare de la pornire sau a aparut dupa un anume timp de la momentul startului?
Verifica legaturile la cele 2 sonde temp, pres, daca nu,.. inseamna ca ai ceva electric mai poate ramane socul cuplat din cheie ...
Eu de frica aparatelor am mai pus si un indicator pe presiunea de ulei la bord cu un T pe sonda !
Sunetul apare de cum pun contactul. Am plecat de proba, cu el asa, motorul trage, merge bine cum il stiam. Se accelereaza, nu intra protectia ca atunci cand a avut sorbul infundat si s-a supraincalzit, s-a aprins becul rosu de pe comanda si nu se mai tura.
Am gasit defectul. Un fomist de sobolan a ros manunchiul de cabluri ce duce de la mansa la motor. Lipit cablajul, izolat si totul e ok acum.
Inca odata, multumesc Teo.
Si alta data cu placere !,mai ai grija ca vine frigul si e un motor care I bine sa l incalzesti pana n 2000 rot/min inainte de plecare ! ;)
Oare pt. Honda BF25 cureaua de distributie se gaseste doar pe original ?
Citat din: teo pes din Septembrie 01, 2017, 08:30:16 AM
Filtru de ulei HONDA BF 40 !
NIPPARTS J1314014
Nu mai folosi filtre din alea de 2 lei , ia o echivalenta pe Mann , W67/1 .
Citat din: kimi din Septembrie 13, 2017, 03:50:24 PM
Oare pt. Honda BF25 cureaua de distributie se gaseste doar pe original ?Nu mai folosi filtre din alea de 2 lei , ia o echivalenta pe Mann , W67/1 .
Merci ! prefer sa schimb filtrul des decat sa stric pompa sau palierul , e foarte bun manul dar in relanti scade presiunea cu pana la 0,5 , asa ca daca nu am original insurubez mai des!am si porniri dese si distante mari pe turatii mici !