Dragi colegi si mai ales Florio.
Nevasta-mea sa indragostit de Mac-ul asta
http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479 (http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479)
si nu prea stiu ce sa fac.Dati-va va rog cu parerea si o mana de ajutor (pentru mine), daca se merita sau nu. Barca va fi folosita la fel ca si Florio, cu familionul la bord,dar si fara. Plus ca intentionez si croaziere costiere Turcia,Grecia.
Florio, care-i diferenta fata de a ta si cum folosesti sistemul de balast?La nava , pornesc o pompa si dau balastul afara, sau prin gravitatie (cat merge) dar la Mac? Dar daca sunt singur (nu prea cred,niste colegi dornici de iesire gasesc eu), e usor de folosit?
Deasemeni, Vali ,referitor constructie tu ce spui?
Deci?
Multumesc
Citat din: Captan din Martie 26, 2013, 07:06:20 PM
Dragi colegi si mai ales Florio.
Nevasta-mea sa indragostit de Mac-ul asta
http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479 (http://yachts.apolloduck.com/advert.phtml?id=294479)
si nu prea stiu ce sa fac.Dati-va va rog cu parerea si o mana de ajutor (pentru mine), daca se merita sau nu. Barca va fi folosita la fel ca si Florio, cu familionul la bord,dar si fara. Plus ca intentionez si croaziere costiere Turcia,Grecia.
Florio, care-i diferenta fata de a ta si cum folosesti sistemul de balast?La nava , pornesc o pompa si dau balastul afara, sau prin gravitatie (cat merge) dar la Mac? Dar daca sunt singur (nu prea cred,niste colegi dornici de iesire gasesc eu), e usor de folosit?
Deasemeni, Vali ,referitor constructie tu ce spui?
Deci?
Multumesc
Bogdane, diferenta fata de barca mea este zero :) . E acelasi Mac 26X
Sistemul de balast e un lucru foarte ingenios. deschizand supapa din pupa, intra gravitational in doua-trei minute 640 l de apa. Inchizi supapa si poti naviga cu vele. Cand scoti barca pe mal, tot gravitational aceasta apa iese rapid, prin aceeasi supapa . ( sub patul prova exista un dop de aer, pentru a facilita intrarea si evacuarea rapida a apei balast) .
Cu toate astea, daca esti pe apa si doresti sa scoti balastul pentru a merge mai repede si economic cu motorul, impingi mansa cat sa ai o viteza de 6-7 nd. si deschizi supapa. Apa va iesi tot gravitational in 1-2 minute. Si astfel ai o barca mai usoara cu 640 kg . Diferenta de viteza la acelasi numar de rotatii/min. este de cel putin 5 nd ! Deci merita, daca mergi pe canale, vei face o economie substantiala.
Este foarte usor de folosit aceasta barca, de unul singur.
Despre constructia barcii ne putem da cu parerea, insa cred eu ca e cel mai elocvent sa citim ce spun cele cateva mii de proprietari Mac 26 , de pe MacGregorowners.com (stiu ca s-au vandut peste 6000 de astfel de barci, evident nu toti sunt forumisti pe Mac-forum :) ) .
Daca in peste 25 de ani de cand barca se comercializeaza, s-a pastrat aceeasi linie, raspunsul de la utilizatori n-a cerut modificari, mai mult decat atat, sunt proprietari care dupa 20 de ani nu vor sa isi schimbe barca, e destul de clar ca acest proiect isi face treaba foarte bine in limitele pentru care este el creat. Tot pe boatowners.com ai sa afli ca dintre toate barcile, Mac26 este un tip care isi conserva excelent valoarea in timp, comparativ cu alte veliere, la care pentru a gasi cumparator trebuie sa scazi foarte mult din pretul initial .
Despre plecarile pe sosea catre alte mari, eu personal n-as incerca o astfel de calatorie obositoare . Dar eu nu sunt etalon iar asta e o parere personala ce tine de confortul si ideile mele. Stiu de o persoana care face astfel de calatorii cu familia, purtandu-si MacGregor-ul peste tot si distrandu-se maximal.
Persoana si-ar putea permite usor, sa cumpere un velier mare de clasa A, insa se simte excelent cu Mac26.
Concluzia daca pretul merita barca sau barca merita pretul, este una la care singur trebuie sa raspunzi :) .
Acumuleaza informatii si filtreaza-le prin propriile tale cerinte, fiindca e vorba intr-o proportie de ratiune si in alta de un "feeling" .
Eu iti doresc succes in decizii si daca mai doresti informatii de la un utilizator, sacaie-ma, ca iti raspund cu mare drag :)
P.S.
Cu toata comoditatea mea, daca as avea doua-trei saptamani libere consecutiv, tare as fi tentat sa merg cu barca de-a spinare pana in Grecia. Ar insemna distractie moca, navigatie intr-o mare superba si un concediu pe cat de frumos pe atat de ieftin. Acelasi lucru si in Turcia, insa nu e bine, m-as intoarce de acolo, gras. Imi place prea mult bucataria turceasca :)
Daca Mac 26X ti se pare totusi cam scump, poti alege niste variante mai ieftine, mai rodata si foarte indragite : MacGregor 26C sau MacGregor 26S .
Acestea sunt construite dedicat mersului cu vele, sunt mai rapide, iar spatiul interior desi mai putin inalt, poate fi marit prin sistemul lor de ridicare a roof-ului . Asa ca atunci cand se ancoreaza, tot roof-ul din cockpit se ridica pe niste brate perimetrale iar inaltimea cabinei se mareste considerabil .
http://www.bazar.at/segelboot-flamingo-20-anzeigen-4160148.html (http://www.bazar.at/segelboot-flamingo-20-anzeigen-4160148.html)
Multumesc de raspunsuri.Revin maine.
Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.
Cat despre pret, daca arata ca-n poza si are toate dotarile de care scrie, mi se pare un pic maricel, plus drumul pana acolo si retur cu barca in spate. Am inteles argumentele tale pro si-ti multumesc, a-si dori acum si parti negative de la colegi (sigur exista).
Tu ai kit-ul de ridicare catarg? Am observat ca este un mecanism simplu si usor de folosit. Consum motor? Benzina sau motorina? Intretinere barca ,per total?
Multumesc
Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 07:58:51 AM
Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.
Cat despre pret, daca arata ca-n poza si are toate dotarile de care scrie, mi se pare un pic maricel, plus drumul pana acolo si retur cu barca in spate. Am inteles argumentele tale pro si-ti multumesc, a-si dori acum si parti negative de la colegi (sigur exista).
Tu ai kit-ul de ridicare catarg? Am observat ca este un mecanism simplu si usor de folosit. Consum motor? Benzina sau motorina? Intretinere barca ,per total?
Multumesc
Pana mai raspund colegii, zic doua vorbe :)
Asta cu traversarea de mari sau oceane este o dileala totala, chiar daca au fost oameni care au traversat Atlanticul in caiac.
Barca e creata pentru navigatie costiera, are bine stantata pe cabina "Clasa C" .
Parti negative nu pot aparea in actuala configuratie, decat daca proprietarul se apuca sa faca modificari. E creat totusi de o companie de yachturi care face de la modelele de 19 picioare, pana la 72 de picioare. Greu de crezut ca un proprietar va crea niste modificari ale proprietatilor de navigatie ale barcii , superioare calculelor acelor profesionisti.
Barca are destinatia ape interioare si maritim costier "C", poate accesa ape foarte mici, e deosebit de incapatoare pentru dimensiunile ei, cu vant eu am o viteza de 4-6,5 nd. Are abilitatea de a merge si cu motor, cu o viteza spun ei de glisare (cred ca e o semiglisare, depinde de ce incarcatura are barca) . Aceasta aptitudine nu ma intereseaza deloc, insa nu e deloc rau sa existe.
Ca diagrama de echilibru , n-am vazut niciodata un grafic. Insa am vazut practic barca trasa de catarg pana este culcata pe apa. De la aceasta pozitie isi revine instant, cum se vede in filmul asta, la minutul 3:55 : https://www.youtube.com/watch?v=jSE43UyJkWk (https://www.youtube.com/watch?v=jSE43UyJkWk) Aici este modelul M . Modelul X , este putin mai stabil decat M . In filmul de prezentare al MacGregor 26X se vede intr-un unghi mai bun si cum se comporta barca umpluta cu apa si toate persoanele pe cabina.
Eu nu am kit de ridicare a catargului. Am vrut sa fac unul fiindca este foarte simplu. Insa reusesc sa ridic destul de usor arborada, fara nici un kit, asa ca am renuntat.
Consumul cel mai mic al motorului a fost de 2,5 l/h (benzina) in regim de deplasament (11, 14 km/h in functie de apa si directia ei ) . La 50 cp este excelent. Consum maxim nu stiu sa spun fiindca nu merg cu motor .
Intretinere barca - zero lei . Am de 6 ani barca asta, i-am dat o singura data antifouling . Alte lucrari n-a necesitat, insa i-am facut eu mici modificari pentru plus de confort, estetica sau usurinta in navigatie. Ca daca esti pasionat, nu poti sta cu mana-n san :) .
In extrasezon barca e pe peridoc, in curte, acoperita, nu costa nimic, nu se degradeaza.
In sezon nu are timp sa stea. Cei la care am platit pontonul anul trecut mi-au spus la sfarsitul lui octombrie cand am luat-o , ca nici nu prea ne-au vazut. Barca a fost mai mult plecata cu noi, in calatorii.
Per total insa, costurile tale vor fi urmatoarele:
-Impozit barca ( nu dau sfaturi, e dupa cum te descurci cu incadrarea ei. Pe mine ma costa putin )
-Impozit peridoc
-Asigurare peridoc (si barca, daca doresti. Aici nu e o impunere legala)
-ITP peridoc
-Plata ponton, in sezon
Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 07:58:51 AM
Cand am zis de navigat costier, m-am gandit pe apa nu pe uscat, daca se preteaza Mac-ul, cu toate ca am aflat de unii ca au traversat Atlanticul cu Mac.Nu stiu cat este de adevarat sau posibil.Eu unul nu m-as aventura cu un Mac peste Atlantic fara sa-i fi facut ceva modificari majore.Dar nici pe uscat nu e rau,tractat pana unde vrei sa te plimbi si apoi lansat la apa, facut o vacanta de vis si retur pe peridoc.
Tractarea barcii este facila fata de velierele clasice, tocmai datorita faptului ca nu are balast. Daca pleci in concediu chiar si in Grecia, singurul cost suplimentar este de 2l/100km :) . Atat consuma in plus masina mea, o berlina clasica. La drum lung si autostrada, am avut consum mediu zilnic chiar mai bun: de de 7.1 l/100km ( 3000 km Anglia-Romania). Viteza 90-100 km/h
Opinia mea este ca avand oportunitatea sa tractezi barca pana la o mare frumoasa ( o Egee, o Marmara) , e pacat sa nu o folosesti. E mult mai rapida si mai ieftina.
A pleca pe mare din Romania pana in Grecia, n-o sa ai timp. Daca vrei sa navighezi o saptamana in Marmara, socoteala e urmatoarea: o sa faci o saptamana pana la Istanbul, inca o saptamana te plimbi si apoi trebuie sa vii inapoi. Nu are rost ca din 3 saptamani doar una sa fie efectiv ceea ce doresti. Stiu, plimbarea pana acolo e o frumoasa aventura. Dar asta doar prima data. Daca mai doresti sa parcurgi cu vele un alt traseu din Marmara, faci aceeasi epopee pana acolo si inapoi ? Nuuu :)
De aceea nu mi-am cumparat un velier de 34-36 de picioare, ci am preferat micutul Mac26.
Luam de exemplu un Benneteau 36. Oricat ar fi de mare, frumoasa, incapatoare, n-am sa o pot folosi la croaziere din motivele expuse mai sus. Ca sa ajung in Egee drumul e lung. Ca sa navighez in Marea Neagra nu are nici un farmec. Ca sa o las la o marina in Egee, pentru doua calatorii ce mi le-as permite anual, nu merita. Ca sa intru pe Dunare sau in Delta , nu pot.
Asa ca pentru Romania utilizez propria barca, asta asa cum e; o mica dar incapatoare barca de familie, in care culmea! au loc si prietenii :)
Iar daca vreau Egee sau altceva, inchiriez cu prietenii, ma costa putin si nu am bataia de cap a mentenantei si taxelor unei barci mari .
P.S.
Am cautat sa spun partile negative ale barcii... insa nu am.
Dar ii las pe altii si raspund fara suparare, ca nu e politica :)
Deci si tu ai adus-o din Anglia. Pot sa intreb cat ai dat pe ea?Eventual pe privat.Si mai ales cum ti se pare cea aleasa de mine ca si pret/stare actuala. Intre timp eu mai caut, dar asta mi sa parut mai "dotata" si mai ales ca a fost refacut in mare parte interior,intretinere generala, motor, etc. Daca ma decid, vreau sa-l contactez pe vanzator,deoarece abia la toamna a-si putea sa o iau.
Sau hai s cautam impreuna ;D. Beleau e ca nevasta-mea, dupa ce i-am aratat filmul de prezentare zice sa nu mai caut altceva, eeeeeeh femeile! Parca incep sa inclin si eu spre Mac.!
Chiar, in tara cine aduce Mac-uri si cat costa. Nu am gasit un site ptr asa ceva.
Bafta si multumesc d ajutor.
Tocmai mi sa raspuns ca ieri sa vandut! Ghinion.
Mac-ul e exact ce ii trebuie unui barcagiu obisnuit de pe la noi: e un trailer-sailer usor de folosit, usor de tractat, si ofera un spatiu mare pentru dimensiunea lui. Singurele mici inconveniente ar fi limitarea la clasa C (valuri de maxim 2 metri), si oglinda imersata, care orice ar spune Florio, creeaza ceva turbulente la pupa, scazand din viteza. Insa oglinda imersata e pretul platit pentru a putea naviga in semiglisare cu outboardul de 50 de cai.
Despre constructie, nu se pune problema, e prea mare bataia de cap. Cea mai buna varianta e cumpararea unei barci sh, insa trebuie "sapat" pana gasesti o barca buna la un pret interesant. Mai ales modelul X e de preferat, cum are Florio, avand derivor briceag, preferabil in apele noastre cu adancimi mici, plus ca are o stabilitate initiala mai buna decat modelul M.
Daca se poate sa aduc in discutie si altceva, mai exista o barca tractabila foarte potrivita pentru navigatia in apele noastre, plus Marmara, Egee etc. E vorba de Etap 23i, o barca mai marina decat Mac-ul (are clasa B - valuri de maxim 4 metri). E una din barcile care la fel isi pastreaza valoarea de revanzare. Am scris acum vreo jumatate de an despre ea si pe barcaholic, si reproduc aici ce am scris atunci:
Salutare, parerea mea e ca varianta cea mai buna e Etap 23i, poate cea mai bine conceputa barca din aceasta nisa. Iata motivele:
- pescajul variabil, cu derivor ghilotina lestat, permite si navigatia fluviala, si navigatia costiera in siguranta (omologat clasa B)
- latimea maxima si derivorul retractabil permit tractabilitatea rutiera pe un peridoc obisnuit, fara permis special de transport agabaritic
- propulsia auxiliara se rezolva cu un outboard economic (8 cai sunt suficienti), barca avand un putz special (outboard well)
- amenajarile interioare sunt excelente - 4 cusete, minibucatarie, wc, rezervor incorporat de combustibil etc
- datorita modului constructiv (corp dublu cu spuma injectata), barca este nescufundabila, iar izolata termica e excelenta
- comportamentul sub vele e foarte bun, strange vantul excelent, din cauza derivorului profilat si lestului consistent.
Bineinteles ca importanta e ca de obicei senzatia personala a barcagiului. Mie cel mai mult mi-a placut la Etap cum strange vantul, derivorul profilat, lung si ingust, plus bulbul lestului ajutand mult la asta. E aproape barca de regata, are amenajari confortabile pentru dimensiunea ei, si e sensibil mai ieftina decat un Mac.
(http://www.nauticnews.com/wp-content/uploads/bateaux/Etap-23iL.jpg)
Citat din: Captan din Martie 27, 2013, 09:52:36 AM
Deci si tu ai adus-o din Anglia. Pot sa intreb cat ai dat pe ea?Eventual pe privat.Si mai ales cum ti se pare cea aleasa de mine ca si pret/stare actuala. Intre timp eu mai caut, dar asta mi sa parut mai "dotata" si mai ales ca a fost refacut in mare parte interior,intretinere generala, motor, etc. Daca ma decid, vreau sa-l contactez pe vanzator,deoarece abia la toamna a-si putea sa o iau.
Sau hai s cautam impreuna ;D. Beleau e ca nevasta-mea, dupa ce i-am aratat filmul de prezentare zice sa nu mai caut altceva, eeeeeeh femeile! Parca incep sa inclin si eu spre Mac.!
Chiar, in tara cine aduce Mac-uri si cat costa. Nu am gasit un site ptr asa ceva.
Bafta si multumesc d ajutor.
Nu-i nici un secret. Am dat in linii mari pe factura, 15500 euro, m-a costat adusa in tara si inregistrata 20000 euro.
Acum are de vanzare un domn foarte indragit de forumisti, un MacGregor 26M nou nout, la 22500 euro, a fost prezent la Salonul Nautic . Am facut o gluma voalata, sper ca nu declansez o avalansa de imbratisari si pupaturi pe forum, cu ocazia mentionarii persoanei :) .
Intentia a fost strict la obiect, despre barca .
Dupa cum observi si pe site-urile straine de vanzari-cumparari, opinia despre conservarea in timp a pretului acestor barci, este reala .
Despre sotii si de ce nu , despre noi ca entuziasti :
- filmele de prezentare sunt superbe, arata aspecte frumoase, chiar comportament al barcii in diverse situatii, dar au un pacat : nu ai senzatia tridimensionala a obiectului in raport cu tine . Vor folosi intotdeauna persoane mici de statura ca sa accentueze senzatia de spatiu :) . Si evident, ca orice film de prezentare, accentueaza partile facile si trec usor peste cele mai putin facile. Am in gand exemplul usurintei ridicarii arboradei (cea clasica, standard), si iti induce ideea ca la fel de usor se si strange. Nu e chiar asa usor, catargul il cobori si ridici repede, insa ai 4 sarturi si doua straiuri, ai un ghiu cu balansina, poate ai (ca mine) un sistem "lazy-jack's " cu husa pentru randa sau un roller pentru foc. Probabil mai ai (tot ca mine) inca doua fungi pentru gennaker sau spinaker, doua scote de tertarolare a randei, trecute prin scripeti pe ghiu si catarg . Daca mai ai si un tangon cu balansina si contra-balansina, iti formezi o idee despre "harnasament" :) . Toate astea necesita grija cand le strangi si ridici, indiferent cat de usor ai manevra catargul ;) . Dar ca idee generala, filmul nu minte: pentru sistemul clasic al barcii, ridicarea sau coborarea arboradei se face extrem de simplu pentru o barca de dimensiunile astea.
Ca sfat principal e sa iei sotia dragastos de antebrat si sa o aduci pe MacGregor. Sa navigati putin pentru a simti barca si adaptarea voastra la conditiile ei. Dupa asta puteti sa spuneti daca e dragoste sau doar un foc de paie :) Pe exemplul Maitreyi- Eliade :D
Citat din: Vali din Martie 27, 2013, 10:50:59 AM
Mac-ul e exact ce ii trebuie unui barcagiu obisnuit de pe la noi: e un trailer-sailer usor de folosit, usor de tractat, si ofera un spatiu mare pentru dimensiunea lui. Singurele mici inconveniente ar fi limitarea la clasa C (valuri de maxim 2 metri), si oglinda imersata, care orice ar spune Florio, creeaza ceva turbulente la pupa, scazand din viteza. Insa oglinda imersata e pretul platit pentru a putea naviga in semiglisare cu outboardul de 50 de cai.
===========================================
Daca se poate sa aduc in discutie si altceva, mai exista o barca tractabila foarte potrivita pentru navigatia in apele noastre, plus Marmara, Egee etc. E vorba de Etap 23i, o barca mai marina decat Mac-ul (are clasa B - valuri de maxim 4 metri). E una din barcile care la fel isi pastreaza valoarea de revanzare. Am scris acum vreo jumatate de an despre ea si pe barcaholic, si reproduc aici ce am scris atunci:
Bineinteles ca importanta e ca de obicei senzatia personala a barcagiului. Mie cel mai mult mi-a placut la Etap cum strange vantul, derivorul profilat, lung si ingust, plus bulbul lestului ajutand mult la asta. E aproape barca de regata, are amenajari confortabile pentru dimensiunea ei, si e sensibil mai ieftina decat un Mac.
(http://www.nauticnews.com/wp-content/uploads/bateaux/Etap-23iL.jpg)
In timp de tastam, vad ca a raspuns Vali, foarte pertinent si obiectiv, ca de obicei .
Din toate remarcile lui perfect valabile, desprindem aceeasi idee ca intotdeauna : 100 de modele de barci jongleaza cu tot atatia parametri. Fiecare da ceva in plus pentru a avea ceva in minus. Ca asa-i in tenis :) .
Intr-adevar si eu as fi preferat ca pupa barcii sa se ridice usurel din apa; atunci barca ar fi alunecat usor, fara turbulente si desigur ar fi fost putin mai rapida . Nu pot sa spun ca nu m-am gandit in fanteziile mele nebune la o modificare a pupei . Dar cred ca ar fi o prostie sa umblu la o barca gandita si executata in acest fel. In plus de asta, forma alungita a barcii deja ii da o viteza de 6,5 nd in vant bun (4-4,5 nd in vant slab) . Pai deja 6 nd este o viteza excelenta ! Anul trecut, cu un vant puternic, initial de travers si apoi dinaintea traversului, am strabatut Gura Portitei - Lunca (8,5 mm) intr-o ora. E o viteza incredibila pentru o barca de 8m, mai ales fara chila sau derivor lestat .
Variantele de Macgregor 26C si 26S au pupa ridicata, o coca in intregime dedicata velismului si restul insusirilor unui Mac ( lest detasabil, derivor briceag, spatiu interior mare, etc...) . Aceeasi clasa C. Cred ca am mai spus initial, eu am prins valuri nu de 2m ci de 4 si 5 m , in care barca se comporta foarte bine . Dar fabricantul garanteaza clasa C si atunci la asta il folosim. Oricum nu e deloc funny sa mergi cu familia pe furtuna, nimeni nu face asa ceva, decat daca este surprins de vreun front nervos :) .
Etap 23i (ca si Jeaneau 23), e o barca excelenta. N-am mers cu asa ceva, dar e de asteptat sa urce bine in vant ( a mea cu velele de acum, urca pana la 40 grade) . Si sa fie foarte stabila , tot datorita derivorului lestat.
O ultima idee tot cu privire la MacGregor. Am observat la regata Bricul Mircea, ca in vant direct de prova, inaintarea a devenit greoaie cand acesta s-a intetit. O bila neagra.
Dar cu toate astea am reusit sa intrec yachtul Rusalka, un Hallberg Rassy cu pedigree :) . O bila alba :)
Multumesc la toata lume de parerile voastre, imi deschid mai bine ochii. O sa cercetez si Etap 23i, in amanunt, chiar daca are numai 4 cusete ,in loc de 6 ca Mac-ul. De fapt noi,ca familie o sa fim 4, dar eu cu alti prieteni, poate .....mai multi?,sau mai putin. Este demn de luat in seama si aceasta varianta.Dupa cum am scris ,Mac-ul care-mi placea(mai ales dotarilor) sa vandut, dar sigur putem gasi altul, sau altceva.
Dupa cum ma uitam pe postari (mai putin eu,din cauza timpului) ,am observat ca va perfectionati pe zi ce trece, ceea ce nu poate decat sa ma bucure ,de aceea va cer si va rog sa mai imi dati sfaturi.
Deci ,la cautare!
Multumesc din nou si tinem legatura,daca gasesc ceva intr-adevar k lumea, vreau s-l arvunesc ca sa nu-l mai pierd.
Salutari la toata lumea.
Pot sa am si eu un contact de la cel care are Mac-ul de vanzare la 22500?Un nr telef sau email?Multumesc
salut!
daca nu te-ai prins inca , propritarul de Mac la 22500 este '' amicul '' nostru Robert Ambrozie...
insa daca e sa te bagi la spart lovele mai vezi pe afara...
in general daca iei o barca la mana a doua poti avea mult mai multe dotari decat la una noua cu bani sensibil mai putini...
http://www.ebay.co.uk/itm/MACGREGOR-26X-POWER-YACHT-SPEEDBOAT-/290871903270?pt=UK_Sporting_Goods_Sailing_Boats_ET&hash=item43b9510426 (http://www.ebay.co.uk/itm/MACGREGOR-26X-POWER-YACHT-SPEEDBOAT-/290871903270?pt=UK_Sporting_Goods_Sailing_Boats_ET&hash=item43b9510426)
Citat din: rexsailor din Martie 27, 2013, 10:17:06 PM
salut!
daca nu te-ai prins inca , propritarul de Mac la 22500 este '' amicul '' nostru Robert Ambrozie...
insa daca e sa te bagi la spart lovele mai vezi pe afara...
in general daca iei o barca la mana a doua poti avea mult mai multe dotari decat la una noua cu bani sensibil mai putini...
http://www.ebay.co.uk/itm/MACGREGOR-26X-POWER-YACHT-SPEEDBOAT-/290871903270?pt=UK_Sporting_Goods_Sailing_Boats_ET&hash=item43b9510426 (http://www.ebay.co.uk/itm/MACGREGOR-26X-POWER-YACHT-SPEEDBOAT-/290871903270?pt=UK_Sporting_Goods_Sailing_Boats_ET&hash=item43b9510426)
Multumesc, Rex ! :)
Fara sa vrei, mi-ai dat o sugestie excelenta !
Stiu, nu-i suficient, trebuie sa si explic. In pozele barcii afisate de tine, este un accesoriu pe care nu l-am mai intalnit nicaieri, insa a carui lipsa i-am simtit-o de numeroase ori : scara mobila din prova.
Stii ca am adus toate accesoriile si modificarie posibile la barca mea. Ajunsesem in punctul in care nu mai aveam nimic de pus. Ei uite ca mi-ai mai gasit tu o chestie care e si foarte utila.
Dat fiind pescajul deosebit de mic al barcii, noi am acostat mereu cu prova pana in 20 cm de apa. Dar barca e inalta, coborarea prin prova e dificila, iar prin pupa unde avem scara, apa e evident mai mare, in functie de inclinatia tarmului . Urcarea e si mai dificila, mai ales ca e bine sa clatesti talpile, de nisip.
O asemenea scara chiar si de funie, ancorata in balconul prova e o solutie perfecta :)
Multumesc Rex,Florio. Am urmarit-o si eu pe asta si chiar daca-mi place, cam sar din buget.Anul de constructie este cea care-i ridica pretul,cred.
Eu am gasit asta in Germania,totusi e mai aproape decat Anglia si ,daca mai este valabil anuntul, incerc sa mai negociez.:
http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/ (http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/)
Citat din: Captan din Martie 28, 2013, 08:39:57 AM
Multumesc Rex,Florio. Am urmarit-o si eu pe asta si chiar daca-mi place, cam sar din buget.Anul de constructie este cea care-i ridica pretul,cred.
Eu am gasit asta in Germania,totusi e mai aproape decat Anglia si ,daca mai este valabil anuntul, incerc sa mai negociez.:
http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/ (http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/)
Da, pretul e marisor. Si nu cred ca anul are o influenta, pana la urma e 2002, nu 2010 :) .
Dar observ ca si asa are o oferta .
Bogdane, vazand si facand. Ai sa gasesti oferte cu duiumul, de la bune la excelente. Alaturi de oferta generala din toamna, primavara mai este un puseu al vanzarilor de ambarcatiuni second.
Important e sa stii sigur ce tip de barca doresti. Pe principiile de la MacGregor mai exista si alte barci, ale altor fabricanti .
Am analizat si Etap-ul, este o barca super, exact ce ne dorim, totusi chiar daca este mai scump raman pe Macgregor si daca este posibil "M", dar sub 20k! Poate,poate,omul traieste cu speranta! Daca nu gasim,raman la "X",dar reduc si din pret.Sper! Hai sa cautam.Am facut cateva oferte in Anglia de reducere preturi la Mac.X. si astept raspuns. Deasemeni,poate ca pana in septembrie cand pot eu este prea mult timp, dar cred,ca nu strica sa incerc.Deasemeni depinde si de dotari, dar am observat ca sunt destul de bine dotate cele care le-am gasit.
Multumesc la toata lumea de ajutor si ma bazez in continuare pe voi.
aici un S la superreducere, 5000 EUR, la olandezi.
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html)
Poate te aranjeaza si asta, chiar daca nu suporta motoare de 50CP.
Merci Rumpi,totusi m-am hotarat ptr M sa X,dar nici asta nu-i de lepadat!
Pentru cei care doresc:
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1139941/etap-20-1990.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1139941/etap-20-1990.html)
Nu e deloc de neglijat gaselnita lui Rumpi. V-ati hotarat voi la X sau la M dar acest S este foarte apreciat de barcagii.
Stiu o persoana care a avut S, si-a cumparat M si dupa doi ani l-a vandut sa-si cumpere tot un S.
Lumea-i plina de sugestii, mai documenteaza-te Bogdane :) . Mie mi-a luat un an de documentat ;)
http://forums.sbo.sailboatowners.com/archive/index.php/t-54331.html (http://forums.sbo.sailboatowners.com/archive/index.php/t-54331.html)
Florine, abia m-am hotarat,nu mai intoarce si tu cutitul,acum!
Care vorbiti si germana sau flamanda,cereti niste poze mai in detaliu si de interior,eventual.
Citat din: Rumpi din Martie 28, 2013, 02:02:25 PM
aici un S la superreducere, 5000 EUR, la olandezi.
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html)
Poate te aranjeaza si asta, chiar daca nu suporta motoare de 50CP.
Este foarte misto S-ul. Ceva similar aici in Canada sare de 11-12.000 Cad. Aproape cat un x mai vechiutz. La pretul de 5000 EUR = cam 6000 CAD l-as cumpara!
Un sailboat e un sailboat. Nu cred ca vei gasi ceva mai usor de transportat la dimensiunea data. Iti explica Florio cat de bine gliseaza mac-ul 26x cu 50 CP incarcat cu echipament si vreo 4 pasageri.
Sa intreb daca mi-l da cu 6500?
http://ontario.kijiji.ca/c-cars-vehicles-boats-watercraft-sailboats-MacGregor-26S-Sailboat-with-Trailer-W0QQAdIdZ436042507 (http://ontario.kijiji.ca/c-cars-vehicles-boats-watercraft-sailboats-MacGregor-26S-Sailboat-with-Trailer-W0QQAdIdZ436042507)
Citat din: Mihaif99 din Martie 28, 2013, 05:01:18 PM
Citat din: Rumpi din Martie 28, 2013, 02:02:25 PM
aici un S la superreducere, 5000 EUR, la olandezi.
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html)
Poate te aranjeaza si asta, chiar daca nu suporta motoare de 50CP.
Este foarte misto S-ul. Ceva similar aici in Canada sare de 11-12.000 Cad. Aproape cat un x mai vechiutz. La pretul de 5000 EUR = cam 6000 CAD l-as cumpara!
Un sailboat e un sailboat. Nu cred ca vei gasi ceva mai usor de transportat la dimensiunea data. Iti explica Florio cat de bine gliseaza mac-ul 26x cu 50 CP incarcat cu echipament si vreo 4 pasageri.
Chiar asta voiam sa spun si eu, Mihai. La acest pret, barca este excelenta !
Are peridoc, greutate de tractare de 750 kg (!!) iar cu balastul adaugat, pe apa are 1400 kg . Aceleasi dimensiuni cu X si M , insa o forma dedicata mersului cu vele.
4950 euro cu tot cu peridoc ?!? E moca !
Mihai, S-ul ala arata belea de bine! Si pretul e bun,zic eu.
Citat din: Captan din Martie 28, 2013, 05:25:17 PM
Mihai, S-ul ala arata belea de bine! Si pretul e bun,zic eu.
Arata, dar la 12.000 este si un MaxGregor x din 96, liar la 16.000 este un Hunter 240 din 99.
Pretul olandezului este belea pentru un S. 6500 versus 12.000 Canadinul - e o diferenta.
Am facut transformarea diun euro in $ canadieni - cam 1.3CAD/1EUR
Citat din: Mihaif99 din Martie 28, 2013, 05:35:57 PM
Citat din: Captan din Martie 28, 2013, 05:25:17 PM
Mihai, S-ul ala arata belea de bine! Si pretul e bun,zic eu.
Arata, dar la 12.000 este si un MaxGregor x din 96, liar la 16.000 este un Hunter 240 din 99.
Pretul olandezului este belea pentru un S. 6500 versus 12.000 Canadinaul - e o diferenta.
Olandezul are 4950, ultima strigare. Vad ca include peridoc . Barca e mai putin inalta in centrul cabinei decat X-ul, insa are sistemul de care spuneam, prin care toata placa roof-ului se ridica, iar interiorul devina mult mai spatios pe verticala .
Citat din: Florio din Martie 28, 2013, 05:08:01 PM
Citat din: Mihaif99 din Martie 28, 2013, 05:01:18 PM
Citat din: Rumpi din Martie 28, 2013, 02:02:25 PM
aici un S la superreducere, 5000 EUR, la olandezi.
http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1136836/information/macgregor-26-s-1991.html)
Poate te aranjeaza si asta, chiar daca nu suporta motoare de 50CP.
Este foarte misto S-ul. Ceva similar aici in Canada sare de 11-12.000 Cad. Aproape cat un x mai vechiutz. La pretul de 5000 EUR = cam 6000 CAD l-as cumpara!
Un sailboat e un sailboat. Nu cred ca vei gasi ceva mai usor de transportat la dimensiunea data. Iti explica Florio cat de bine gliseaza mac-ul 26x cu 50 CP incarcat cu echipament si vreo 4 pasageri.
Chiar asta voiam sa spun si eu, Mihai. La acest pret, barca este excelenta !
Are peridoc, greutate de tractare de 750 kg (!!) iar cu balastul adaugat, pe apa are 1400 kg . Aceleasi dimensiuni cu X si M , insa o forma dedicata mersului cu vele.
4950 euro cu tot cu peridoc ?!? E moca !
Doar am inatarit ce ai spus tu Florine ca sa fie cat se poate de clar :)
In plus am studiat cam tot ce este pe piata, plus planurile de vanzare ca sa gasesc trailer sailorul perfect, care nu iti da batai de cap legate de tractatare/lansare. In momentul de fata, la un pret accesibil, Mac-ul S este barca ideala pentru trailer-sailing si overnighting in deplin confort.
No i-am cerut eu poze si detalii ca vorbesc limbi straine. cu ajutorul google vorbesc si olandeza. barca-i chiar dupa granita germana un pic mai sus de Aachen. cand primesc raspuns va anunt.
Multumesc Rumpi si eu am cerut in engleza. Cand ne raspunde le punem cap la cap.
Sper sa iti iasa si sa fie barca buna, fara tepe, defecte ascunse surprize neplacute si alte prostii. Ai grija ca olandezii sunt cel mai smecher popor :)
Vezi ca daca olandezu' e catolic sau protestant, are pastele acuma si s-ar putea sa nu iti raspunda.
Multumesc Mihai, asa sa fie. Problema este ca abia in septembrie pot sa finalizez, dar daca gasesc ceva vreau sa dau un avans, sa nu o mai pierd,totusi, mai e destul timp pana in septembrie.
Putin probabil sa gasesti pe cineva dispus sa astepte tot sezonul ca sa-i achiti barca. Insa poate ai noroc si omul e de acord. Pe de alta parte, la toamna preturile sunt mai mici decat acum, la inceperea sezonului. Asa ca, daca tot vei fi plecat in voiaj si nu te vei da cu vele vara asta, poate e o idee sa amani pentru la toamna cumpararea barcii, cand preturile scad.
Cred ca dilema ta despre alegerea barcii este nevoia de a impaca toata familia. Daca as fi eu cumparator, as alege barcuta cu cele mai bune calitati nautice, adica un velier pur-sange, bine lestat, cu apendice (derivor sau chila) profilat, pentru satisfactia unei navigatii performante la vele. Varful de gama ar fi ceva de negasit la noi, si la preturi astronomice chiar si afara: o multicoca.
In general, o barca performanta face anumite concesii la confort:
- formele rotunde fac barca sa bandeze mai usor, chiar si numai cand pasesti pe punte
- nevoia ca suprafata corpului expusa vantului sa fie minima face ca inaltimea in cabina sa fie ceva mai mica
- un derivor mobil lestat de exemplu ocupa ceva spatiu in interiorul cabinei, si e ceva mai incomod de ridicat decat un derivor nelestat.
Insa comportamentul la vele (si chiar la motor) al unei asemenea barci e superlativ, aproape nu simte valurile, strange vantul excelent, ruliul are perioada mare si acceleratii mici, iar pe ansamblu barca se simte perfect in elementul ei la navigatia pe mare, dupa cum am avut ocazia sa constat in cateva cazuri, pe barci de tipul asta. Locul unei asemenea barci e pe mare, in conditii cat mai variate de vreme. Pentru barcagii ca mine asta e cel mai important, ca doar am velier ca sa simt cu adevarat ca ma dau cu el :).
Insa daca punem in balanta si familia, cerinta numarul 1 devine confortul si senzatia de siguranta. Asta inseamna ca atunci cand soata urca la bord, barca sa ii inspire incredere, adica sa aiba stabilitate initiala buna si sa bandeze cat mai putin. Iar la spatiul interior, cu cat acesta e mai mare, cu atat mai bine pentru familie, chiar daca rooful inalt face barca mai vantoasa.
Nu cred ca sunt multi barcagii care sa-si ia familia in larg cand vremea e burzuluita, chiar si Florio a spus ca nu e deloc distractiv sa iesi pe furtuna. Deci barca pentru familie trebuie sa fie mai intai o casuta de vacanta plutitoare, cu un confort maximizat pentru dimensiunea ei, si sa aiba calitati nautice rezonabile, nu neaparat superlative. Daca de exemplu intr-un weekend vremea e ori ploioasa, ori prea vantoasa pentru a iesi cu vele, nimic nu ne opreste sa ne petrecem totusi timpul pe barca, precum la picnic :). Din cauza asta e asa de cautat Mac-ul 26, nu toata lumea se da cu vele ca la regate.
Exista totusi si veliere tractabile care impaca destul de bine cele 2 situatii descrise mai sus, si aici ar trebui amintite Mac-ul 26 S si Etap-ul 23i ante-mentionate, plus Beneteau First 24, cum are colegul Ionut din Constanta. Daca se are in vedere si un comportament performant la vele, un cumparator informat va alege astfel ca sa fie multumit si el, si intreaga familie. Pentru asta insa, ca de obicei cea mai importanta e o proba practica pe ambarcatiunea respectiva, in urma careia se obtin cele mai concludente raspunsuri, vizavi de senzatiile subiective ale intregului echipaj.
Excelent Vali, ai pus punctul pe "I". Exact asa sta situatia la mine.De aceea nu vreau sa ma grabesc. Ma grabesc sa plec acum in voiaj ca sa vin pe undeva iulie, inceput august. Totusi nu prinzi ocazii ca asta, cu Mac "s"-ul aratat de Rumpi la nici 5000 euro (normal depinde si de starea actuala a barcii). Ca intotdeauna lipsa timpului pentru cautari si verificari este inamicul numarul1. Sa ajungi pana in Germania sau Olanda si sa nu-ti placa barca, iar nu-i prea frumos, de aceea cautam prin tara ceva, dar ........din cate am vazut pana acum .nu prea sunt sanse.
Am un prieten bun care si-a luat in 2011 o barca de 7 metri, cu derivor briceag, din Germania. Initial a pornit "chitit" pe alta barca, dar cand a ajuns in Germania a vazut ca e un cadavru. A luat iar anunturile la rand, a vazut o gramada de barci, si in final si-a luat barca pe care o are acum. Bineinteles ca nu era intr-o stare perfecta, iar cand a ajuns in tara am pus-o impreuna la punct pe unde mai era nevoie. Omul s-a dat cu ea in ultimii 2 ani pe saturate, a ajuns si pana la Varna. Insa important e ca a avut noroc cu alegerea facuta, si un punct in plus e ca am discutat permanent despre intentiile pe care le-a avut.
Eu zic ca sunt si in tara barci bune pentru ce vrei tu, si in modul asta scapi de riscul unei tzepe intr-o tara straina. 2 exemple sunt Etap-ul 23i despre care ti-am spus (daca o mai fi de vanzare), plus Beneteau-ul First 24 al lui Ionut, care a avut anunt de vanzare chiar la noi pe forum. Insa din ce am inteles Ionut nu-l mai vinde, mai ales dupa ce a castigat cam tot ce se putea la regatele de anul trecut. Nu strica insa sa iei legatura cu vreunul dintre proprietari, fiindca nu se stie de unde sare iepurele. Mai ales ca ai timp sa studiezi amanuntit barcile (fiind in tara), te poti intelege cu oamenii eventual pentru vreun avans etc, plus ca ai ca sprijin o comunitate intreaga, deci te putem sfatui mult mai precis cand barca e vizibila "live", si mai ales pe apa.
Citat din: Vali din Martie 29, 2013, 12:02:32 PM
, plus Beneteau-ul First 24 al lui Ionut, care a avut anunt de vanzare chiar la noi pe forum. Insa din ce am inteles Ionut nu-l mai vinde, mai ales dupa ce a castigat cam tot ce se putea la regatele de anul trecut.
Cred ca vorbesti despre "Benga" :) . Intr-adevar barcuta asta e faina, e rapida, am mers si eu alaturi de ea .
Asa cum spuneai si te sustineam in afirmatii, la o barca atunci cand unii parametri urca , altii coboara . La Benga ( fabrica Benneteau e vestita pentru ce barci face) viteza e superioara, spatiul in cabina e mic.
Vorbeam chiar ieri cu Bogdan, ca discutiile noastre sunt benefice fiindca prezentam diverse aspecte, insa numai el poate centraliza si discerne ce anume i se potriveste .
Asa e, de Benga e vorba. Iar intr-adevar cumparatorul e cel care decide, si decizia cea mai buna se ia intotdeauna dupa o proba pe apa a barcii. Cel mai bine e sa-l dam pe Bogdan cu mai multe barci, si o sa ne scrie si el cum i s-a parut fiecare :).
Total de accord ,Vali. Benga am vrut si eu sa o cumpar acum 3-4 ani cand a fost scoasa la vanzare, dar cand am ajuns eu acasa si m-am interesat era deja data. Am vazut-o in P.Tomis si mi-am dat o tesla-n......
Abia asept sa ma intorc,sper sa nu stau mai mult de 3 luni de data asta si sa ne dam....in barci si chiar sa aleg ceva k lumea.
Multumesc la toti de ajutor. Nu mi-a raspuns la mail ptr Mas"s"-ul olandez sau neamt ce era ala!
Dupa cum bine a observat Mihai weekendul asta sunt pastile catolice si protestante. probabilitatea ca omul sa fie in concediu e cam de 99%.
In ceea ce priveste riscul, undeva trebuie asumat. Plimbarea in tari straine pe degeaba trebuie luata in considerare. Ori asta ori ramai doar la piata interna. Cea mai sigura chestie ar fi bineinteles o vacanta de 1-2 saptamani in Olanda, Franta, Italia si cautat barca intre timp. Asta ca sa nu zici ca ai dat banii degeaba daca nu gasesti nimic.
In principiu m-am hotarat pentru asta:
http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html (http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html)
Sistemul de strangere in catarg al randei este ce imi doream de mult. Dupa cum se observa propietarul actual nu este un om prea grijuliu,murdaria/jegul din barca si coca, dar sper ca restul sa fie in regula. Incerc sa iau legatura cu el zilele astea, sa vad ce spune. Binenteles ca mai continui sa caut
Citat din: Captan din Martie 31, 2013, 12:02:27 AM
In principiu m-am hotarat pentru asta:
http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html (http://hamble.boatshed.com/macgregor_26x-boat-137516.html)
Sistemul de strangere in catarg al randei este ce imi doream de mult. Dupa cum se observa propietarul actual nu este un om prea grijuliu,murdaria/jegul din barca si coca, dar sper ca restul sa fie in regula. Incerc sa iau legatura cu el zilele astea, sa vad ce spune. Binenteles ca mai continui sa caut
Sa fie cu noroc !
Nu te lua dupa murdarie; daca barca sta 3 saptamani singurica, ajunge la fel de murdara. E de ajuns o vijelie de o zi sa ti-o umple de praf si mizerii.
Important e sa fie o barca intacta, fara osmoza (n-am auzit inca de un Mac cu osmoza :) ), fara lovituri la opera vie, fara crapaturi in gelcoat-ul puntii si cu toate accesoriile valide .
Intr-adevar e cel mai mic pret pe care l-am vazut in Europa, la acest tip de barca .
N-am reusit sa vizualizez pozele, va trebui sa imi fac un cont pentru asta.
:) Aveam cont pe site-ul asta si nu stiam.
Am vazut pozele. Barca nu e murdara, Bogdane ! Dupa detaliile din poze, acestea au fost facute la sfarsitul sezonului, toamna. Pai cum crezi tu ca iti va arata barca dupa un sezon de stat afara ? :) .
Eram curilos ce catarg are asta, cu sistem de roluire al randei ? Si m-am dumirit, e un sistem care se monteaza pe catarg (nu in catarg) . Foarte ingenios, nu l-am mai vazut nicaieri la barci de 8m .
Dupa cum arata, barca nu are decat o fisura intr-unul din geamurile prova. Daca ai sa o cumperi, iti dau eu o adresa de unde sa iei acest geam . Eu am facut comanda pentru amandoua, fiindca ale mele aveau un paienjenis de microfisuri in densitatea materialului. Dar nu le-am schimbat niciodata, n-a fost nevoie. Se comporta ca unele noi .
Deci barca are in afara de oferta ei standard, de fabrica :
-Roller pentru foc
-Roller pentru randa
-Cate doua linii de punte pe babord si tribord, cu blocatoare .
- Aragaz
-Motor Yamaha 50 cp
-Sub masa vad vele de rezerva
-6 prinderi pentru un sprayhood sau ceva asemanator, in jurul tambuchiului culisant. E posibil sa iti dea si acest sprayhood sau poate bimini pentru zona cabinei .
-Fendere, carlig de acostare (cange)
-Un blocator al timonei, cred. Apare un surub in soclul timonei, care nu exista in standard. Dar oamenii pot fi inventivi :)
Blocator al timonei?Ala nu l-am vazut.E bun cand esti singur la bord!Da, se pare ca sistemul de strangere al randei in catarg este aplicat, nu este modificat sau schimbat catargul. Fisura nu am vazut-o! Ce bine sa ai colegi de treaba!Sub masa este genovezul.
Astept sa-mi raspunda. Totusi sunt 3000 km pana acolo+intors, dar cred ca se merita daca barca este in stare buna.
Anul trecut, am negociat si eu, indirect, un velier de pe acelasi site. A fost sa fie insa altul, insa a o poveste diferita. Brokerii raspund in general rapid la emailuri, insa cel mai bine e sa dai un telefon.
In general, nu e bine sa te arunci, sa ai rabdare, pentru ca pretul de vanzare scade sigur dupa vreo 2-3 luni. Am vazut pe acelasi site, injumatatiri, desi cel mai probabil, in cel mai bun caz el va fi redus cu 20-30 %. O barca nu se vinde repede, desi in acest caz pretul este excelent. Probabil, costul marinei este foarte ridicat si vanzatorul vrea sa scape rapid de ea. Peste tot, in lumea civilizata, din aprilie trebuie platita transa pentru sezonul de vara, iar cei care vor sa-si vanda barcile vor sa scape de ea, intrucat e intotdeauna mai mare decat pentru perioada de iarna (oct-apr).
Daca te vei intelege cu brokerul, iti va trimite un contract si un numar de cont in care vei varsa 10 % din pretul barcii. Vei avea 30 de zile sa platesti restul si sa iti iei barca. Poti opta pentru un survey extensiv, contra cost, dar nu cred ca este necesar.
Nu te ingrijora din cauza aspectului aparent neingrijit, dupa cateva luni in care a stat neutilizata, orice barca acumuleaza murdarie de la poluare si vegetatie acvatica. Probabil ca va trebuie sa schimbi paramele, arata putin obosite; cand aduceti barca in tara va puteti opri la un chandler in Olanda sau Germania pentru eventuale accesorii.
Multumesc Capitane Nemo.Chestia e ca dau avans,dar nu o pot ridica pana in septembrie,dar vad eu cum ne intelegem! Merci de sfaturi,sigur paramele trebuie schimbate.
Cu asteptatul,este cu dus si intors.Cea care-mi placea acum o saptamana, sa vandut a doua zi.Bine nu-i bai, uite ca am gasit ceva mai "bine dotata" si mai ieftina.Sigur gasesc ceva pana la urma.Multumesc de sustinere la toata lumea.
Salutari. Mai spun si eu o opinie, care chiar fiind subiectiva, poate folosi.
Experienta mea de un an in discutii cu brokerii, este ca barcile pe care nu le-am luat, le-am pierdut.
Dupa cum stiti, la sfarsit de sezon sunt oferte bune (cei ce vor sa isi vanda barca, o fac dupa distractia din timpul sezonului) . Inainte de inceputul sezonului, iarasi sunt oferte din partea celor care intre timp doresc sa isi schimbe barcuta(poate trec la ceva mai mare, poate e o conjunctura ).
Am mizat pe faptul ca trecerea catorva luni, sa mai reduca pretul, asa cum spune si prietenul nostru, mai sus. Realitatea a fost ca ofertele bune s-au dus, cele mai putin bune nu ma tentau. Asa am ratat vanzarile din toamna.
Inceputul primaverii a debutat cu alta oferta, ceva mai slaba decat in toamna. Am vazut, am cantarit, am vorbit la telefon....am mers pe aceeasi idee. Si s-a intamplat la fel: ofertele bune s-au dus, celelalte nu erau pentru mine. Nu-mi venea sa cred, am zis ca e doar o conjunctura. Am aflat ca acei care nu isi vand barcile in primavara, nu le mai vand atunci: mai incep un sezon si le scot la mezat in toamna.
A venit din nou toamna cu oferte grase :) . Am cantarit din nou prea mult, am ramas cu buza umflata :) . Imi venea sa-mi dau palme :D !
In primavara urmatoare, odata cu noile oferte, am mers la obiect, am dat avans catre cea mai buna oferta, am plecat intr-acolo si am mai negociat putin legandu-ma de aspect si lipsa rezervoarelor de apa dulce. A mers, mi-au mai scazut 500 lire.
Prietenul meu din Southampton era uimit de performanta mea, mi-a spus ca negocierile la englezi sunt in limite mult mai mici.
Am spus povestea pe scurt, ca sa imbogatesc discutia si cu cele experimentate pe propria piele.
Avand in vedere ca vorbim despre aceeasi tara (Anglia), poate elementele spuse de mine sunt caracteristice .
P.S.
Bogdane, daca esti in bani, iti doresc succes cu acest X. Dar daca te simti testandu-ti dorintele, in locul tau eu as lua tot S-ul :) . In 5000 euro iti poti permite orice extravaganta doresti, n-o sa usture :)
La S inca nu am primit nici un raspuns. Maine vreau sa sun la ambele.,totusi,FACAND EXCEPTIE DE PRET (stiu,stiu nu se poate compara!) tu(Florin) sau voi colegi, pe care ai alege-o? Gandim:interior(comfort+dotari), exterior,motorizare,an fabricatie,aspect?
Citat din: Captan din Martie 31, 2013, 10:41:50 PM
La S inca nu am primit nici un raspuns. Maine vreau sa sun la ambele.,totusi,FACAND EXCEPTIE DE PRET (stiu,stiu nu se poate compara!) tu(Florin) sau voi colegi, pe care ai alege-o? Gandim:interior(comfort+dotari), exterior,motorizare,an fabricatie,aspect?
Facand exceptie de pret, eu as alege Jeanneau Sun Odissey 30i :)
Bogdane, nu exista asa ceva, nu se poate face abstractie de pret.
Dar ca sa iti fac jocul, eu as alege X-ul pentru comoditatea pe care o confera familiei mele de 4 sufletele si pentru modul in care il utilizez eu. (comoditatea relativ la partitia spatiului interior, ca dimensiunile sunt aceleasi).
Si as alege S-ul pentru navigatia mai dedicata velelor, usurinta in deplasarea lui pe peridoc (greutate vizibil mai redusa decat X-ul).
Daca as fi avut aceasta ocazie atunci, as fi ales modelul S , fara mari ezitari. Decisiv fiind pretul .
Oricum in cativa ani e foarte posibil sa ai o alta optica cu privire la barca ideala :)
Ca argument vizual, avem acest film de prezentare a vechiului model :
de privit la minutul 20.00, ingeniozitatea si simplitatea maririi cabinei .
Macgregor 26 Sailboat Promotion Video (http://www.youtube.com/watch?v=ZFP3QA9-5GI#)
Am privit cu atentie filmul, pentru prima data. Pana acum n-am fost interesat fiindca nu l-am gasit si nici nu era disponibil acest model cand cautam eu barca.
Am fost impresionat vazand de la minutul 22:20 ce viteza dezvolta barca. (Putin contrariat fiindca n-am zarit un tangon la spinnaker )
Apoi de la 22:40, acelasi lucru: ce viteza are aceasta barca, avand chiar si numai un foc simplu, nu un genovez.
Am banuiala ca se poate intrece cu mare succes, cu orice barca de dimensiuni asemanatoare, de pe litoralul nostru (23:09) !
Deci, X-ul gasit/placut sa vandut, iar S-ul nu-mi raspunde nici la mail nici la telefon.Deci ramane sa mai caut!Cred ca ai dreptate Florin, dar......totusi..........Ma mai gandesc!
Cum va place, asa ceva?
Parca ma paraseste entuziasmul, trec la cautari mac S/C sau etap 23?!
Ce mi-a placut pana acum, sa vandut, dar mai caut!
Am trecut si eu prin asemenea frustrari ca tine. Ai rabdare, oferte bune vor mai fi. Un lucru despre oferte care arata prea bine: atentie la ţepe, mai ales pe piaţa olandeză. In ultimii 2-3 ani am contactat mai mulţi vânzători şi în două ocazii mi s-au cerut bani în avans, pentru a-mi păstra barca până ajung eu la faţa locului. Să nu procedezi astfel niciodată, în mod cert sunt ţepe! Dacă e vorba despre o firmă de brokeraj, e ok, mai ales dacă ai informaţii certe despre seriozitatea acesteia (cazul ofertelor de pe boatshed). În al treilea caz, era o ofertă prea bună pentru a fi refuzată, un aşa-zis Contest 25, o barcă excelentă, bine echipată, la un preţ derizoriu (tot Olanda). Am trimis într-o doară un mail şi am primit o înjurătură. Uitându-mă atent la adresa de mail, am remarcat un nume românesc....
Un alt aspect- chiar dacă vrei neaparat o anume barcă, fii deschis la variante din aceeaşi familie. Eu am căutat în tot acest timp o Albin Vega 27, dar am sfârşit cu un Cutlass 27 şi nu regret. Dacă nu poţi ridica barca imediat după ce o cumperi, fii atent la costurile de depozitare. În multe marine există lungi liste de aşteptare şi administratorii abia aşteaptă să scape de bărci care nu aduc profit. Întreabă dacă ţi se permite să o ţii acolo până o poţi aduce şi cât te costă.
Ahaaaa, multumesc de sfaturi si invataturi Capine Nemo, la asta chiar nu m-as fi asteptat sau gandit! Ce bine sa ai mai multi colegi pe forum,inveti o gramada! Dupa multe cercetari am observat ca X-ul este mai tangibil cu mine, M-ul este destul de "sarit" si nu ofera prea multe in plus pentru banii care sunt ceruti, de aceea am zis ca incerc (eu, nu si soata! care-i chitita pe M) sa ma limitez la un S sau C sau en Etap.! sau sw o-i mai gasi!
Deci, rabdare si tutun!(pentru mine).
Si asta sa vandut! Chiar asa ghinion sa am?
http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/ (http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/)
Ca sa ai la ce te gandi:
Un S la 11500 euro: http://segler-service-center.de/index.php/gebrauchte-boote (http://segler-service-center.de/index.php/gebrauchte-boote)
randa, rollfoc, celule solare, baterie, motor electric, trailer inmatriculat cu TUV, etc. langa Nurnberg, vandut de firma
un S la 9300 euro, marea britanie: http://yachts.apolloduck.co.uk/display.phtml?aid=296271&fx=EUR#contact (http://yachts.apolloduck.co.uk/display.phtml?aid=296271&fx=EUR#contact)
anunt din 29.o3.2013
un S la 13500 euro danemarca: http://www.yachtbroker-uk.com/baad/macgregor-26/617.aspx (http://www.yachtbroker-uk.com/baad/macgregor-26/617.aspx)
un X la 17900 euro: http://www.yachtcharter-stahr.de/bootverkauf/MacG/verkmacm.htm (http://www.yachtcharter-stahr.de/bootverkauf/MacG/verkmacm.htm)
cu trailer si motor electric de manevra trailer, motor yamahaha, toate dotarile, a fost in charter pe lac, germania.
un X la 18500 euro: http://www.boot24.com/segelboot/segelyacht/macgregor-usa/201659/26x-mit-mercury-motor.html (http://www.boot24.com/segelboot/segelyacht/macgregor-usa/201659/26x-mit-mercury-motor.html)
trailer, dotari standard, germania
daca vrei dau telefon la nemti sa-i intreb de sanatate. S-ul ala nemtesc arata bine, plus ca e mai aproape decat UK. (pacat ca n-am masina capabila sa traga barca ca de la mine din poarta sunt 1000km pana la Nurnberg)
Citat din: Captan din Aprilie 02, 2013, 11:10:31 PM
Si asta sa vandut! Chiar asa ghinion sa am?
http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/ (http://www.yachtall.com/en/show-boat/yacht/boat-for-sale/used/bid/32312/)
Nu dezarma, Bogdane ! Daca ai sa cauti suficient, ai sa gasesti :) .
Faptul ca aceste barci se vand una dupa alta sub ochii tai, este o dovada a utilitatii si rezistentei lor peste ani . Nimeni nu cumpara niste epave la asemenea preturi. Deci esti pe un drum bun in cautarile tale.
Eu am cautat destul pana am gasit una la 13000 lire si vad ca si acum, dupa 7 ani, in plina criza economica, preturile sunt la fel (acelasi an de fabricatie, acelasi model) . Si aspectul asta este unul pozitiv la adresa modelului barcii.
Cotrobaind prin site-ul postat de Rumpi, am gasit un Jeanneau (http://www.boot24.com/suchen/bootbestand_details.php?nr=198281 (http://www.boot24.com/suchen/bootbestand_details.php?nr=198281)) , o frumusete de barca, solida, serioasa, cu aptitudini de navigatie superioare MacGregorului.
Tare m-ar tenta sa o cumpar. Dar iarasi ma lovesc de aspectul latimii agabaritice, a greutatii mari, a pescajului mare. Si ma potolesc :)
Daca as locui in aceeasi zona cu colegul nostru Mircea Trif, m-as duce cu preferintele in aceeasi directie cu el . Dar "tara mea de glorii, tara mea de dor" , are alte ape si alte nevoi :)
Asa ca sa nu dau numa linkuri la Mac-uri oferim si alte variante:
Defender 27 6700 euro: http://www.vanroedenwatersport.nl/verkoop/gebruikte-boten/defender-27/ (http://www.vanroedenwatersport.nl/verkoop/gebruikte-boten/defender-27/)
waarship 725 4500 euro: http://www.vanroedenwatersport.nl/verkoop/gebruikte-boten/waarschip-725-kwarttonner/ (http://www.vanroedenwatersport.nl/verkoop/gebruikte-boten/waarschip-725-kwarttonner/)
ambele cu calitati marine indiscutabile, sunt tonnere de 1/4. chiar si trailerabile desi defenderul merge spre limita cu 2t in prospect. dar bineinteles fara spatiul interior al Mac-ului.
si un albin vega la 3000 euro desi ar putea fi vandut de mult: http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1127098/information/albin-vega-1979.html (http://www.botentekoop.nl/zeiljachten/1127098/information/albin-vega-1979.html)
waarship 725, asta este ceea ce mi-am dorit dintot-deauna,de mic copil. Totusi nu este transportabil usor precum MacG-ul!
Oricum, multumesc la toata lumea de ajutor, continui cercetariele! TOT INAINTE....! Sigur o s-mi gasesc ceva!
Citat din: Captan din Aprilie 03, 2013, 12:11:20 PM
waarship 725, asta este ceea ce mi-am dorit dintot-deauna,de mic copil. Totusi nu este transportabil usor precum MacG-ul!
Oricum, multumesc la toata lumea de ajutor, continui cercetariele! TOT INAINTE....! Sigur o s-mi gasesc ceva!
E un clasic si superb yacht !
Perfect transportabil, atat ca greutate (1200 kg ; ca si Mac26x ori M) cat si ca latime (2,5m - lmita maxima pentru transportul normal) .
Singurul aspect mai anevoios tine de lansarea la apa, avand in vedere chila care ii da pescajul de 1,25 m (probabil un derivor lestat - bulb-keel).
In rest , o barca bine intretinuta, cu mahon la interior (ca boierii cei mari:) ) , tot felul de accesorii si un aspect care te face sa te indragostesti de ea ! :)
Florine, ai facut o alegere logica si de bun simt atunci cand ti-ai cumparat MG. Cred ca in alegerea unei barci, trebuie neaparat tinut cont de destinatia barcii si de posibilitatile financiare ale fiecaruia. Nu cred ca pentru concedii scurte, weekenduri in aria geografica in care traim, etc, ar fi nevoie de o barca mare, grea, solida, lenta si cu chila lunga si pescaj mare. Urmaresc postarile si blogurile colegilor de forumuri si a celor care se dau cu barca prin Grecia, Turcia sau Croatia. Nu pot spune ca navigheaza, se dau cu barca. 90 % din traseu se face cu motorul; am vazut chiar pe alt forum exemplul unor tipi care a inchiriat un velier dar nu au ridicat deloc velele.
De aceea, tipul MG este barca perfecta pentru majoritatea pasionatilor romani, acolo unde se merge numai la adapost, este necesar spatiu intern pentru intreaga familie sau grup de cheflii, se utilizeaza peponderent motorul, exista suficiente locuri de acostare si mai ales, pescajul este infim, iar transportul individual taie din veniturile aberante ale administratorilor de marine romanesti.
Drept iti zic, nu am vazut inca nici un MG in Suedia sau Danemarca (asta nu inseamna ca nu exista), dar acolo navigatia (nu datul cu barca) este absolut sfanta printre pasionati (adica vreo trei sferturi din populatie). Barca buna la toate este acolo Maxi 77, echivalentul pur-sail al MG-ui. Este o barca extrem de ieftina (gasesti si la 1 000 de EU), foarte incapatoare, lata, in general cu outboard, manevrabila si cu pescaj foarte mare (1,8) si stabila la extrem. La noi, ar fi o alegere proasta, neavand nici ancoraje adanci ca in nord, nici vanturi relativ constante pentru navigatia intensiv cu vele si nici nu s-ar transporta cu usurinta datorita pescajului.
Pentru mine, ar fi ideal sa o tin in Croatia sau in Muntenegru, care se afla la distante aproape egale fata de Constanta, insa Adriatica este prohibitiva din privinta costurilor pentru subsemnatul. Inca un lucru: a trebuit sa merg in nord, ca sa ma conving ca fata de ce se intampla in domeniul nautic acolo, spatiul Mediteranei este o gluma. Atat calitativ cat si cantitativ.
Ca de obicei Capitanul are dreptate. Dar sa nu uitam realitatile Mediteranei estice: in majoritatea timpului e ori prea putin ori prea mult vant. La urma urmei Mediterana a fost locul unde galerele au rezistat cel mai mult. Daca esti nevoit sa fii la ora fixa undeva trebuie sa pui sclavii la lucru. Sau sa ai ambitii sportive si sa inchiriezi altceva decat un hotel plutitor si sa ii dai la volte scurte printre insule, ridici si cobori o tona de vele de cateva pe zi, adica munca fizica si disconfort. Majoritatea oamenilor sunt in concediu, fac turism nautic, seara vor sa fie la ancora sau in port, si barca e un hotel plutitor inchiriat. Nu se poate compara cu tarile nordice unde majoritatea detin yachtul de sub ei si ies sa se plimbe cu vele. Chiar si in caraibe unde vantul e mai mult sau mai putin constant in flotele de charter motorul e sfant.
Pentru cine vrea ieftin la Adriatica e de investigat Albania. Dar conditiile vor fi mai degraba ca in Tomis, adica mai necivilizate.
La waarschip trebuie atentie, sunt barci frumoase din placaj de mahon dar majoritatea au fost construite folosind cuie galvanizate, la unele se vede ca ajung incet la limita de viata a acestora. Nu-i o problema, se repara cu epoxi, da e de munca. De asta au preturi asa mici. Si majoritatea nu arata asa bine ca asta de am dat-o de exemplu.
Captan ti-am pus azi noapte un teanc de linkuri noi cu mac-uri, sunt pe pagina 4, le-ai vazut? Mentin oferta sa sun la cei din germania, nu ma costa nici macar telefonul si n-am bariera lingvistica. sa-mi spui numa ce vrei sa stii exact.
Da Rumpi, le-am vizionat pe toate si-ti multumesc,dar nu m-am hotarat,inca.
Totusi daca-i asa usor suna te rog la asta :
http://www.yachtcharter-stahr.de/bootverkauf/MacG/verkmacm.htm (http://www.yachtcharter-stahr.de/bootverkauf/MacG/verkmacm.htm)
si la asta:
Un S la 11500 euro: http://segler-service-center.de/index.php/gebrauchte-boote (http://segler-service-center.de/index.php/gebrauchte-boote)
Eu a-si lua unul din S-uri maine, totusi nevasta-mea ma roaga sa mai caut si mai insist la un X sau M, chiar daca-i pretul mai mare. De, ochii vad inima cere, constiinta nu si nu!
se rezolva, sun maine.
Florio ti-am gasit barca de familie ca sa ai motiv sa schimbi MacGregor-ul. cu trailer-ul e mai greu da este una in charter la greci pentru cine se gandeste. 2000 pe saptamana in extrasezon, 3500 in iulie-august. sa nu se zica ca toata lumea inchiriaza hoteluri plutitoare.
POGO 10.50 - MATHEOPHOTO (http://www.youtube.com/watch?v=vqeq1F0NLT4#)
Citat din: Rumpi din Aprilie 03, 2013, 11:49:25 PM
se rezolva, sun maine.
Florio ti-am gasit barca de familie ca sa ai motiv sa schimbi MacGregor-ul. cu trailer-ul e mai greu da este una in charter la greci pentru cine se gandeste. 2000 pe saptamana in extrasezon, 3500 in iulie-august. sa nu se zica ca toata lumea inchiriaza hoteluri plutitoare.
POGO 10.50 - MATHEOPHOTO (http://www.youtube.com/watch?v=vqeq1F0NLT4#)
Asta e mai cu seama un motiv sa visez frumos, Rumpi :) .
E un racer cu putin confort interior, care zboara pe apa si isi poate regla pescajul la 1 m .
Cam atat cu bucuriile, ca transportul a 4m latime iese din schema, iar cockpit-ul de racer, fara oglinda (astia sunt nebuni, calculeaza cat ii intarzie turbioanele de aer formate in oglinda barcii) devine o tensiune pentru noi, vazandu-ne copiii la un pas de baldabac :) !
Pe langa asta, barca e impresionanta !
Ceva asemanator (si in limite mult mai confortabile) e acel nou model de Jeanneau Sun Odissey 30i, dar la fel de scump, 'tu-i mama lui !
Am sunat in germania. despre X n-am nici o informatie, omul e pe adriatica, poate fi contactat doar pe mail, am trimis mail.
S-ul e inca teoretic disponibil dar se vinde in regim de consignatie si proprietarul e plecat in vacanta pana saptamana viitoare. O sa resun vinerea viitoare, pana atunci va trebui sa astepti. E vacanta de pasti in germania, multi sunt plecati.
Florio ma omori. pana si bugetarii parliti ca mine fac diferenta intre 60 000 si 160 000 de euro. E adevarat e la fel de inaccesibil. oglinda se poate inchide cu o plasa sa nu cada copii. cat despre interior, scuze da interiorul de la 30i mi se pare inghesuit in comparatie cu asta:
Multumesc Rumpi, intre timp am mai trimis si eu niste email-uri si am dat niste telefoane. Astept raspuns.
am primit raspuns de la x-ul din germ. anuntul e valabil, barca e disponibila. de la sfarsitul lui aprilie barca se poate vedea, daca se cumpara poate fi preluata de la sfarsitul lui mai.
ce-l mai intreb?
Eu nu pot in perioada asta, o sa fiu in voiaj.Abia in septembrie sau octombrie o sa fiu apt de un drum in Germania.Nu mai intreba nimic ,decat ca revenim si multumiri.
Multumesc Rumpi si tinem legatura.
Probabil plec in 2 zile in voiaj,nu stiu daca o sa am net la nava, asa ca ma bazez pe voi ,atunci cand revin sa finalizam propunerea/cumpararea de un velier dupa preferintele mele(chiar daca sunt bulversat, dar, in principiu tot pe MacG raman). Multumesc la toata lumea pentru ajutor si sa ne vedem cu bine.
Va salut din Malayesia acum. Am pris un sim cu net si am intrat direct aici. Nu sunt noutati ,dupa cum vad, dar inca sper(ca si nevasta-mea) ca imi voi permite un Mac G M.sau X. Revin din voiaj....... nu stiu. La noi se stie cand pleci, dar mai putin cand te intorci. Decicontinuam cautarile? Ce a-ti inceput vara asta? Proiecte?Plimbari? Salutari, nu stiu cat o sa ma tina sim-ulasta si in 2 zile plec in Indonezia.
Hoinarind pe net, am dat de asta.
http://lucianmindruta.com/2013/05/26/noaptea-fulgerelor-la-capul-caliacra/ (http://lucianmindruta.com/2013/05/26/noaptea-fulgerelor-la-capul-caliacra/)