Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - workaholic_ro

#1
Motoare / Re: tub etambou
Octombrie 25, 2011, 02:15:53 PM
 Intr-o lume ideala, tubul meu ar arata asa:
1. guler de ingustare a spatiului dintre ax si tub (asa ca sa ramana doar o fanta circulara subtire)
2. camera cu apa filtrata, usor presurizata (pentru cei care stiu, ceva similar cu incintele unde nu trebuie sa patrunda praful), pentru protectia presetupei (alimentata din balta cu filtru si pompa)
3. etansarea mecanica (presetupa)
4. zona tampon intre fluide, cu senzor pentru scurgeri si capac de vizitare
5. simering, rulment radial/axial (sau cate unul din fiecare), lubrifiant, rulment radial, simering.
6. etansare statica pentru timp de repaus prelungit.
7. cuplaj elastic, urmat obligatoriu de cardan cu cruci la ambele capete.

(5.) poate avea diverse alte configuratii, cu lagare din polimeri sau alte tipuri de etansare, stiinta asta ofera acum nenumarate solutii, dar ati inteles idea.
#2
Motoare / Re: tub etambou
Octombrie 25, 2011, 01:26:00 PM
- 316 este otelul inoxidabil naval standard; 316L e varianta pentru uz chirurgical, nu e cazul aici, mi-a scapat mie "L"-ul.
- carbura de wolfram este virtual indestructibila, avand ca unici dusmani ciocanul si acidul fluorhidric; nu cunosc insa aplicatiile din marina;
- fluorocarbonul (mai cunoscut dupa brandul firmei Dupont drept Viton) era cel mai rezistent dintre toate cauciucurile pana la aparitia perfluorocarbonului (tot Dupont la origini, botezat de ei Kalrez, pentru ca denumirile frumoase fusesera confiscate de industria farmaceutica ;D); nu stiu cum e privit din punct de vedere naval, dar la nevoie exista si etansari cu cauciucuri sintetice mult inferioare, dar acceptate in marina, cum e cel policloroprenic, alintat de noi cu muzicalul "Neopren".
Acuma ajungem la povestea aia cu certificarea materialelor. Cine trebuie sa o dea, ca eu habar n-am ? Si cine aproba piesa ca atare ? Sunt absolut convins ca as putea sa fac un tub etambou farademoarte, in situatia asta ar trebui sa mi-l aprobe cineva ca sa mi-l pun pe barca ? Si ce-mi face daca n-am patalamaua?

M-am mai documentat un pic, se pare ca la presetupele pentru barci se foloseste grafit/carbura in loc de carbura/carbura si nitril in loc de fluorocarbon. Si costa pe la doua-trei sute de dolari, in loc de 60-100 de lei. Asta pentru variantele ieftine, produse in tari fara super-traditie. O presetupa industriala Burgmann incepe si ea pe la 200 Euro in varianta carbon/carbura-Viton-316L, carbura/carbura n-au fost in stare sa-mi aduca in timp util. Binevenita intarziere, marfa spaniola arata mult mai bine si e (comparativ) gratis.

Edit: am si eu o intrebare/mirare/nedumerire legata de subiect: oricat ar fi de desteapta o presetupa, daca are elementul de etansare spart se comporta ca un robinet deschis. (Nu prea are cum sa inunde o barca doar in urma uzurii). De ce nu se foloseste un element de etansare suplimentar, de siguranta, de tip Simering ? Si chiar si asa, inca se mai poate adauga un element de etansare static, pentru perioadele lungi de stationare, ca sa racim si iaurtul. 
#3
Motoare / Re: tub etambou
Octombrie 24, 2011, 10:15:57 PM
Sunt foarte multe variante constructive, ceea ce am folosit eu este de tipul cu arc si burduf, pentru etansarea unei pompe care lucreaza cu acid azotic. Materiale: 316L, fluorocarbon (Viton sau alt brand), carbura, materiale compatibile cu aproape orice mediu. Pompa are un ax subtirel, de 14 mm. Voi intreba la furnizor daca are si dimensiuni "adevarate".
Sunt mai multi furnizori in tara, eu iau etansarile astea de la Proingserv Valcea. Firme mica si fara fumuri, preturi bune si un patron deosebit de amabil. Daca-i de folos, revin cu date de contact si eventual niste poze.
Pentru documentare pe larg cautati dupa "mechanical seal".
Asta-i varianta cea mai comuna si mai ieftina, cu arc si burduf. (nu am folosit chinezesti, e poza cea mai clara pe care am gasit-o acum pe net)
#4
Motoare / Re: tub etambou
Octombrie 24, 2011, 11:24:26 AM
O presetupa industriala carbura/carbura nu merge pe post de element de etansare ? E lubrifiata si racita de fluidul pe care il separa (izoleaza).
#5
Sa facem cunostinta / Re: Bun venit pe Forumul Cap Compas
Octombrie 21, 2011, 03:14:20 PM
Am citit ce scrie pe aici inainte de a-mi anunta prezenta, pentru a afla ca tot ceea ce pot sa mai spun despre mine si barci este ca stiu sa inot...
Multumesc gazdei pentru link, imi va fi de folos, forumul asta e ca o scoala. Chiar mi-as dori sa construiesc o barca.
Salutari din portul Cluj !