Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Tudor

#1
Salupe / Re: Cum se naste o barca
Mai 21, 2015, 02:31:00 AM
Citatrezultatul a fost zic eu destul de bun pentru o lucrare de amatori (ma voi considera profesionist cand voi fi vandut macar 10 barci facute in aceasta matrita ;)).

Asa domnule, numaratoarea continua, pare-mi-se ca nu mai ai mult pana la cota autoimpusa initial pentru schimbarea statutului.  :)

Chiar daca sustii ca asta, cea mai noua, e si cea mai reusita dpdv calitativ (explicabil, de altfel), eu tot ma consider un privilegiat ca am folosit timp de mai multe luni prima barca pe care ai construit-o, - inca de la plimbarea pe Brates din 2012, cu Rumpi cocotat la prova si continuand cu  memorabila(sper si repetabila) aventura in Delta impreuna cu Mihai - si ca sunt proprietarul carenei-mama, ca sa zic asa, adica al celei pe care ai turnat matrita pentru modelul prismatic.

Cel mai interesant la proiectul asta este ca, daca privim barcile construite pana acum, nu cred ca sunt 2 identice. Asta evidentiaza multitudinea de optiuni pe care un beneficiar le are la dispozitie pentru a-si configura produsul final in functie de preferinte. Realizarea unei ambarcatiuni devine astfel o provocare atat pentru constructor, cat si pentru beneficiar (daca nu ma credeti, intrebati-l pe @ziuamarinei). :) Apropo, excelenta lucrare, barca pare proaspat scoasa dintr-un showroom.

Pentru mine esential este ca, prin intermediul si cu ajutorul lui Vali si al lui Modi (constructiile interioare sunt opera lui), am reusit in cele din urma sa ajung sa ma bucur de o barca foarte apropiata de ceea ce cred eu ca imi este cel mai potrivit, nemaifiind necesar sa ma mai strofoc sa gasesc o varianta de a aduce de peste mari si tari un Smokercraft, Crestliner sau un Wellboat Salyut fara sa atentez brutal la bunastarea familiei.
Atasez o poza cu barca mea, pentru a completa imaginea asupra flotei existente. M-am gandit la un moment dat sa fac si o prezentare mai ampla a barcii, insa nu stiu daca este neaparat de interes general. Cred ca important e sa se observe ca, pentru un potential cumparator care nu e prea grabit cu achizitia, exista variante demne de luat in calcul ca alternativa la oferta producatorilor autohtoni consacrati pe segmentul ambarcatiunilor mici.
#2
Salut,
In completarea recomandarii formulate de Mihai, iti sugerez sa folosesti Sikaflex 291. Poti incerca aici: http://www.sikamagazin.ro/cumpara/sikaflex-291-adeziv-marina-la-300-ml-1187081 (am luat de la ei in 2013, insa anul trecut cand am incercat sa mai cumpar nu aveau pe stoc si mi-au impus o comanda minima complet neinteresanta – 12 bucati parca; poti incerca, este posibil sa-si fi schimbat intre timp abordarea).
Eu am achizitionat produsul de aici: http://www.yacht-tng.ro/accesorii/skip/-Silicon-SIKAFLEX-843

Vei primi Sikaflex 291i, este varianta imbunatatita a lui Sikaflex 291 (care a fost scos din productie), procesul de polimerizare fiind ameliorat prin folosirea tehnologiei i-Cure:  https://www.youtube.com/watch?v=J4uOk8kY9o4
#3
Alte ambarcatiuni / Re: Ponton 7 metri
Februarie 25, 2015, 03:23:46 PM
O asemenea aparitie insolita nici ca putea scapa neimortalizata.
Imi pare rau ca am ratat ,,transportul special" de la Viena, care vad ca a fost surprins in poza cand tocmai intrase pe Manusoaia.
Bun venit pe forum, poate o sa avem ocazia sa ne salutam si pe apa, daca mai ajungi prin zona si anul asta.
#4
Mari si oceane / Re: Familia Albu reloaded : capul Horn
Februarie 24, 2015, 01:42:43 PM
Toate ca toate, dar acesti Navigatori au si camera video cu functie anti-bandare? :) Probabil ca asta-i o procedura standard pe mare de-asta calma, faci un filmuletz, asa, ca sa mai alungi plictiseala si monotonia...
#5
Cumparari / Re: cumpar electromotor yamaha 25 cp autolube
Septembrie 05, 2013, 12:29:04 AM
Salut Dany,

Si eu sunt pe cale sa cresc numarul de "strutocamile", avand o problema similara. S-a discutat aici: http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,556.0.html

In cazul meu e necesara si schimbarea volantei, treaba care m-a convins sa ma las pagubas si sa ma reorientez spre pornire cu comanda vocala (copilotul sper ca va reactiona prompt la "trage si tu o sfoara, te rog").
#6
Compozite si sisteme sandwich / Re: planuri barci
Aprilie 10, 2013, 06:16:32 PM
Salut si bun venit pe forum.
Delta X 500 este un proiect destul de atractiv, care merita atentia celor interesati. Pentru a avea insa o imagine mai clara asupra lui,  este necesar sa mentionezi cat mai multe specificatii (cand o sa fie siteul gata sper sa nu vedem doar lungime, latime, pescaj mediu si deplasament, cum procedeaza majoritatea producatorilor autohtoni).
Din ce se vede, pot spune ca imi place cum ai gandit linia gurnei, coboara lin spre linia de plutire, cum ,,scrie la carte". De asemenea, unghiul de stelaj(deadriseul) la pupa pare unul potrivit (undeva pe la 13-15 grade).
Ce nu imi place la modelul prezentat este cum ai delimitat zona motorului la pupa, este o chestie pe care o tot vad la majoritatea modelelor. Se diminueaza foarte mult spatiul util, lucru foarte sensibil la o barca de 5 m, mai ales din perspectiva pescarului. Cea mai inteligenta chestie pe care am vazut-o apropo de amenajarea zonei pupa este la Smokercraft Ultima si la alte cateva ambarcatiuni similare din aluminiu (Ultima e un bowrider versatil, de pescuit si agrement, zona prova se amenajeaza si ea foarte inteligent, dar asta-i alta poveste) SmokerCraft Ultima 172 - Virtual Test Drive
In fine, sper sa nu imi iei in nume de rau comentariile, iti doresc sa pui siteul cat mai repede in functiune si succes in noua afacere, mai ales ca esti printre primii din tara (daca nu ma insel al doilea, dupa cel cu yola de la SNIB) care incearca vanzarea de planuri pentru constructia in regie proprie
#7
Salupe / Re: barca mea papuc
Februarie 21, 2013, 06:03:51 PM
@Dany:
La atasarea structurii de stringheri si varange pe fundul ambarcatiunii este necesar sa eviti crearea asa-numitelor ,,hard spots", adica zone de tensiune extrema asupra corpului in punctele de contact. E contraindicat sa existe contact intre placi si fundul barcii, intrucat fortele care actioneaza in zona respectiva (si sunt din ambele directii, fiindca si apa ne impinge si ne si loveste barca) conduc la probleme mari, crapa gelcoatul si dup-aia nici laminatul n-o sa se simta prea ,,in apele lui". E adevarat ca la ambarcatiunile mici nu-i chiar un capat de tara sa se aseze stringherii si varangele direct pe corp, insa cred ca merita sa eviti niste riscuri, mai ales ca e vorba de o barca de glisare, nu de un mic velier, socurile la care este supus corpul fiind mult mai mari.
Uite un link ajutator: http://www.yachtsurvey.com/HullFailP2.htm , in prima poza o sa observi cum trebuie pozitionat si imbracat placajul, distanta dintre corp si placaj urmand a fi in jur de 5mm.
Din ce am citit, am aflat ca sunt mai multe solutii de umplere a spatiului dintre placaj si corp, unii constructori lasand chiar locul liber, avand in vedere ca fibra (flexibila din fire) cu care se imbraca placajul este cea care amortizeaza si disipeaza socurile. Ca materiale pentru umplut golul, am vazut ca se folosesc cele mai variate solutii, de la rasina ingrosata sau adezivi poliuretanici, pana la spuma, polistiren ori alte materiale moi.

Latimea stringherilor se stabileste prin calcule matematice realizate in raport cu lungimea, latimea la cuplul maestru si inaltimea ambarcatiunii (,,scantling"; a se vedea Dave Gerr – The elements of boats strength ). Pentru o formula simplificata(aproximata), acelasi autor identifica intr-o alta lucrare (The nature of boats) un raport fata de cuplul maestru, in sensul ca stringherii trebuie sa aiba o grosime de 1/34 din latimea ambarcatiunii la cuplul maestru(in cazul utilizarii placajului dimensiunea obtinuta se va inmulti cu 0.75). Oricum, rezulta ca placajul pe care intentionezi sa-l utilizezi este prea subtire. Cred ca cel mai bine ar fi sa pastrezi dimensiunile si pozitionarea initiala. Intai vei monta stringherii (ei sunt cei mai importanti, trebuie asigurata continuitatea lor) si pe urma varangele, pentru a asigura si rigiditatea transversala.
Inca un lucru important, este recomandat sa folosesti rasina epoxidica, cea poliesterica se imprieteneste prea usor cu apa.
#8
Cafenea - Discutii generale / Re: Sf. Gheorghe Delta
Februarie 20, 2013, 07:58:23 PM
Consider ca dintre recomandari nu ar trebui sa lipseasca Sacalinul, o zona realmente aparte in peisajul Deltei.
De asemenea, recomand blogul domnului Eugen Cubassa, eugencubassa.wordpress.com. Va ajuta mult sa grabiti plecarea catre Sfantu Gheorghe :)
#9
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Ianuarie 05, 2013, 03:28:15 PM
@mustatza:
Viteza maxima de deplasament exprimata in noduri se calculeaza dupa urmatoarea formula: 1.34 inmultit cu radacina patrata a lungimii la plutire exprimata in picioare (ft). De exemplu, o ambarcatiune avand lungimea la plutire (Lwl) de 16ft (4.877m) va avea o viteza maxima de deplasament de  5.36 noduri (1.34*4). Viteza de deplasament este influentata si de alte elemente, precum greutatea si cuplul maestru, acestea afectand caracteristicile valului produs la inaintarea ambarcatiunii (el e inamicul numarul unu).
Pentru mai multe detalii(inclusiv un calculator al vitezei de deplasament) iti recomand site-ul www.psychosnail.com. Sunt lucruri destul de interesante referitoare la subiectul asta, ar merita sa le discutam, insa intr-un topic distinct, pentru ca deja ne incadram perfect la off-topic :)
#10
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Decembrie 11, 2012, 03:32:54 PM
@Vali:
Citatpoze de pe drumul spre destinatia ipotetica din titlul topicului

Eu cred ca n-ai gasit doar o formulare ,,absconsa" inspirata, ci si ,,cararuia" potrivita, doar ca trebuie s-o batatoresti bine (si cat mai curand, trag unii nadejde) cu mat, rasina, placaj, alea-alea si sa umbli si la borduri (accentul pe ,,o" sau pe ,,u", dupa caz)  :)
#11
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Octombrie 10, 2012, 05:18:39 PM
@daves_32
http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,238.0.html
In topicul asta gasesti toata povestea si destule poze.
In plus, gasesti si pe barcaholic trei poze cu o varianta finisata:
http://www.barcaholic.ro/f5/sfaturi-de-la-specialisti-3265.html
#12
Salupe / Re: Barca PERFECTA pentru Delta
Octombrie 10, 2012, 03:34:22 AM
Hai ca am ratat intrarea la timp in topic si am cam ramas de caruta. Dar cum caruta n-are deadrise, ci doar cateodata "deathride", tot aici va trebui intervin.


@pupezica: imi pare bine ca ti-ai mutat capul si incoace, cu compas cu tot. Si eu ma numar printre "decathlonistii" de pe barcaholic. In toiul iernii prinde cel mai bine o lectura a topicului de acolo, sa ne mai indulcim asteptarea noului sezon :)

In primul rand cred ca e foarte bine ca nu ai o abordare in abstract asupra proiectului, ci ai si trasat cateva linii ale caietului de sarcini, fiindca stim toti ca ,,perfectiunea" este ,,perfect relativa" si incarcata de subiectivism. Spre exemplu, daca mi-as dori o barca (aproape) perfecta in nisa identificata de tine (insa fara pretentia de a ma strecura pe canale), eu as alege fara ezitare un Starcraft Islander 191 sau chiar 221, insa pare-se ca potentialii cumparatori n-au apreciat-o prea tare, modelul fiind scos din productie in 2009, respectiv 2011...
In fine, in afara limitarilor obiective, de ordin constructiv (e mai dificil cu velierul pe canale...:) ), toate ambarcatiunile pot fi perfecte pentru Delta, fie ele caiace, lotci, pilotine, motocruisere sau orice alte obiecte plutitoare, in functie de nevoile, placerile si gusturile fiecaruia.
Avand in vedere ca ai decis sa realizezi o cabinata, iti recomand sa parcurgi topicul asta (sorry daca l-ai citit deja): http://forum.capcompas.ro/index.php/topic,315.0.html
Referitor la dimensiunile dorite de tine si la forma carenei, nu stiu cat de comod e sa navighezi pe canalele inguste si putin adanci cu o barca de 6.45/2.45 si probabil 500+ greutate... Oricum, latimea e spre maximul rezonabil, pt ca de la 2.51 in sus ai de-a face cu un transport agabaritic si nu stiu daca te-ar incanta un alai luminos pe drumurile patriei. Aspectele tehnice/constructive le poti discuta in detaliu cu Vali si ceilalti colegi priceputi si cu experienta, singura observatie pe care pot s-o fac este ca nu prea cred ca o ambarcatiune de glisare poate avea cuplul maestru de 2.45 si latimea la oglinda de 1.50.
In privinta proiectarii corpului, solutia indicata de Vali (coca cu deadrise variabil, in engleza modified-V sau warped bottom/warped plane hull) reprezinta un concept ce merita toata atentia. Celor interesati de subiect le recomand articolul ,,Curves and lines-decoding the mysteries of hull shapes" din revista Sport Fishing, Ianuarie 2012.
@Vali: Intr-adevar, Salyut 510 e barca pe care ti-am aratat-o tie si lui Mihai, dar nici sora mai mica, Salyut 480, nu e mai prejos. Cred ca sunt utile toate informatiile cuprinse pe site: www.salut-boats.ru . Eu ma gandisem sa deschid un topic nou, ceva de genul ,,barci care ne plac", dar daca tot se discuta aici, putem sa imbogatim topicul asta si sa discutam de barci care ne-ar placea pe Dunare si in Delta (inclusiv de ,,prototipul" de care a pomenit Mihai  :) )
#13
Motoare / Re: Pornire electrica Yamaha
Iulie 26, 2012, 07:39:43 PM
Salut Mihai, multumesc pentru raspuns. Inteleg ca ar cam trebui sa ma las pagubas (nu cred ca e asa simpla treaba cu volanta, si-asa de-abia gasisem un electromotor care nici nu stiu daca se potrivea si are si un pret piperat: http://motoarebarci.ro/electromotor-yamha-25-40-cp.html). Cine stie cat ar mai fi si volanta, daca se gaseste...
Oricum, nu cred ca e un inconvenient major sa am pornire la sfoara si comenzi la distanta. Cat despre vazut motorul, te astept cu mare placere la Giurgeni cand/daca ai drum prin zona.
#14
Motoare / Pornire electrica Yamaha
Iulie 23, 2012, 12:41:59 AM
Am un motor Yamaha 40cp 2t model vmhos,  cu pornire la sfoara si comanda la mana. Intentionez sa-l adaptez pentru comenzi la distanta si ma bate gandul sa fac ceva si in privinta pornirii. Fiind ,,p-afarist" desavarsit in domeniul asta, v-as ruga sa-mi spuneti daca este posibila adaptarea pentru pornire electrica si, in caz afirmativ, in ce ar consta operatiunea (electromotor potrivit etc...). Atasez cateva poze ale motorului, in speranta ca sunt elocvente. Multumesc anticipat pentru ajutor
#15
Monococi / Re: Navigatie vele in Romania
Iulie 23, 2012, 12:29:26 AM
Marti,17.07, pe la amiaza, m-am intersectat pe Dunare cu May Flower, stationa la ancora in zona Giurgeni la vreo 30 m de mal. Intr-adevar o aparitie insolita in acea zona si totodata placuta la vedere, care merita a fi salutata cum se cuvine. Va doresc vant bun din directia potrivita (banuiesc ca in acea zi vantul era putin ,,prea bun"...)