perfect!
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
Pagini1 2
#1
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Februarie 09, 2014, 10:12:52 AM #2
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Februarie 07, 2014, 04:11:02 PM
Gata? Ne-am dezmortit dupa ger?
#3
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Februarie 03, 2014, 09:18:09 PM
sper ca putem mai mult!
#4
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Februarie 02, 2014, 10:40:52 AM
probabil ca nu m-am exprimat corespunzator. (pot sa dau vina pe frig?).
sa ne inchipuim o decapotabila...... Vrei sa dai o tura cu motor si bretonul in vant.... perfect. vrei sa stai 3 zile in delta, trage capota. Privesc lucrurile asa strict prin prisma greutatii. Este important cel putin pentru mine sa o dau la apa aproape oriunde, inclusiv pe plaja, si sa o trag relativ usor pe mal chiar si cu masina, chiar daca o las acolo. NU VREAU sa dau 700-900 euro pe an unei marine pe un "loc de parcare". Nu zic ca ideea mea e o idee buna. Daca eram convins, eram cu pensula in mana deja. Poate cineva o sa imi spuna ca e un hobby costisitor, ca vreau totul gratis, ca de ce mai vreau barca daca nu vreau sa platesc locul de parcare.... in cazul asta nu se justifica sa deti o barca. e mai ieftin per ansamblu sa o inchiriezi pentru cateva plimbari. Dar eu am preferat sa ma insor....
@Vali compromisurile pe care le-as face in privinta constructiei sunt strict de dragul mobilitatii, si da, trebuie si o cabina, chiar daca poti arunca un cort pe orice mal in caz de expeditie. Daca as fi vrut un simplu beach cat, l-as fi luat din toamna de cand am inceput sa ma gandesc serios la asta. Exista oferte "ready to sail" de la 2000 euro plus 3-400 transportul pana acasa. www.bnrwatersport.com Cunosc pe cineva care a luat de la iei doua bucati pana acum si e foarte incantat.
Acum cred ca m-am exprimat corect!
Asadar saga continua...
sa ne inchipuim o decapotabila...... Vrei sa dai o tura cu motor si bretonul in vant.... perfect. vrei sa stai 3 zile in delta, trage capota. Privesc lucrurile asa strict prin prisma greutatii. Este important cel putin pentru mine sa o dau la apa aproape oriunde, inclusiv pe plaja, si sa o trag relativ usor pe mal chiar si cu masina, chiar daca o las acolo. NU VREAU sa dau 700-900 euro pe an unei marine pe un "loc de parcare". Nu zic ca ideea mea e o idee buna. Daca eram convins, eram cu pensula in mana deja. Poate cineva o sa imi spuna ca e un hobby costisitor, ca vreau totul gratis, ca de ce mai vreau barca daca nu vreau sa platesc locul de parcare.... in cazul asta nu se justifica sa deti o barca. e mai ieftin per ansamblu sa o inchiriezi pentru cateva plimbari. Dar eu am preferat sa ma insor....
@Vali compromisurile pe care le-as face in privinta constructiei sunt strict de dragul mobilitatii, si da, trebuie si o cabina, chiar daca poti arunca un cort pe orice mal in caz de expeditie. Daca as fi vrut un simplu beach cat, l-as fi luat din toamna de cand am inceput sa ma gandesc serios la asta. Exista oferte "ready to sail" de la 2000 euro plus 3-400 transportul pana acasa. www.bnrwatersport.com Cunosc pe cineva care a luat de la iei doua bucati pana acum si e foarte incantat.
Acum cred ca m-am exprimat corect!
Asadar saga continua...
#5
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Februarie 01, 2014, 08:24:13 AM
mai aspectuos decat Jarcat-ul dar masiv, si implicit greu pentru ceea ce cred eu ca avem nevoie. (ceva de aruncat efectiv pe plaja). Cred ca un fund (doua) plat e mai indicat pentru plaja, cat despre viteza nu stiu, dar nu cred ca are mare importanta. Atat Teamcsarab cat si Jarcat ofera un confort mult peste pretentiile mele cel putin. Spatii generoase de dormit, etc, etc.. Ceva mai spartan ar fi mai usor. Ma gandeam serios, chiar daca dupa ce ai concretizat-o tu, la o cabina ( top) demontabila. Asa ar putea deveni multifunctionala stutzo-camila noastra. in delta vrei un pescaj mic, etc. Trebuie sa plecam de la ceva, si cred ca Teamscarab-ul este o baza buna inclusiv ca si dimensiuni. In rest zapada zapada. Apropos! are cineva de vanzare o lopata automata de deszapezit?
#6
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 29, 2014, 05:41:07 PM
zapada zapada zapada......
#7
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 22, 2014, 08:24:15 PM
still pending......
#8
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 21, 2014, 07:51:14 AM
Perfect!
#9
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 18, 2014, 03:07:06 PMCitat din: Vali din Ianuarie 17, 2014, 11:27:58 PMAtunci asteptam un semn de la Mihai daca e interesat!
Fara sa vorbesc cumva in numele altcuiva, poate ar fi o idee sa iei legatura cu colegul de forum Mihai, care a desenat deja asa ceva. Si eu, si Vince am vazut barcuta, si ne-a placut mult. Totusi, singurul care poate confirma o eventuala colaborare e Mihai, care de obicei intra mai rar pe forum. Ma gandesc ca daca s-ar pune mai multi entuziasti la treaba, ar merge treaba mai repede.
#10
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 17, 2014, 10:19:04 PM
Jarcat 5 sau 6 cred ca e cea mai buna alegere pentru mine cel putin. Cred ca ar trebui redesenate flotoarele pentru "tras pe plaja" si adaugate niste redane macar pentru un semiglisaj. Dar la capitolul redane voi privi din public. Nu e batut in cuie Jarcat dar......
#11
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 14, 2014, 08:07:24 PM
Aveti cuvantul meu de onoare ca nu pricep nimic. Dar cum "noaptea e un sfetnic bun" probabil ca nu voi pricepe nimic nici dimineatza. Am citit cu un procent mare de atentie link-urile recomandate de Vali. (ar trebui sa leg de pat doi copii sa citesc cu 100% atentie). Am constatat ca este recomnadat ca un cat sa fie de doua ori mai lung decat lat.
Daca vorbim de o lungime de 7m, se impun 3.5 m latime. de unde rezulta ADIO catamaran simplu. Mergem pe evantaie etc, etc, etc. Ma voi orienta atunci la varianta 2.5 latime si 5.5 lungime. Stiu, exista la sfert de pret monococi la aceleasi dimensiuni. Si ce? Aragaz, dus, wc etc nu cred ca sunt impetuos necesare. problemele legate de marinele romanesti cred ca le stim cei mai multi, la fel cum stim cate plaje frumoase exista. (Am avut ocazia sa zbor cu un mic avion din Constanta pana in Delta, pe tarmul marii). s-a gandit cineva la "beach cat"? Americanii sunt entuziasti in privinta lor.
Deci, tema de proiectare, beach cat, maxim 2.5 m, cu cabina, fara paturi, bucatarie etc, deplasabila atat cu vele cat si cu motor.
Vali, am dat peste barca desenata si construita de tine, unde sper ca ai reusit sa impaci si capra si varza adica si catargul si motorul. cred ca aceeasi poveste este aplicabila si unui beach cat.
Astept reactii constructive!
Daca vorbim de o lungime de 7m, se impun 3.5 m latime. de unde rezulta ADIO catamaran simplu. Mergem pe evantaie etc, etc, etc. Ma voi orienta atunci la varianta 2.5 latime si 5.5 lungime. Stiu, exista la sfert de pret monococi la aceleasi dimensiuni. Si ce? Aragaz, dus, wc etc nu cred ca sunt impetuos necesare. problemele legate de marinele romanesti cred ca le stim cei mai multi, la fel cum stim cate plaje frumoase exista. (Am avut ocazia sa zbor cu un mic avion din Constanta pana in Delta, pe tarmul marii). s-a gandit cineva la "beach cat"? Americanii sunt entuziasti in privinta lor.
Deci, tema de proiectare, beach cat, maxim 2.5 m, cu cabina, fara paturi, bucatarie etc, deplasabila atat cu vele cat si cu motor.
Vali, am dat peste barca desenata si construita de tine, unde sper ca ai reusit sa impaci si capra si varza adica si catargul si motorul. cred ca aceeasi poveste este aplicabila si unui beach cat.
Astept reactii constructive!
#12
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 07, 2014, 08:29:52 PMCitat din: gvincentiu din Ianuarie 06, 2014, 09:49:39 AMun bogat om de afaceri american bineinteles spunea asa:Citat din: Cosmineloo din Ianuarie 05, 2014, 05:46:54 PMO alta problema apare in clipa in care iti pui intrebarea: il am, ce fac cu el? Vizualizeaza singur firul evenimentelor pentru un an si vor apare multe alte aspecte.
cel mai important este ca toata povestea asta sa fie tractabila
-Intri intr-un magazin, te opresti in fata unui produs de pe un raft. E scump, dar il doresti. Poate ti-l permiti. Poate nu. Dar il vrei! Nu iti aduce profit. Doar cheltui bani. Dilema!
Rezolvarea dilemei:
- te intrebi: ce se intampla daca NU cumpar acest produs?
Daca raspunsul este NIMIC, atunci nu il cumpara.
Cred ca toti avem lucruri care se regasesc pe raftul de mai sus.
#13
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 07, 2014, 08:17:30 PMCitat din: Vali din Ianuarie 07, 2014, 12:13:24 AMcred ca ai intalnit oameni mai cronofagi decat un proiect de lighian!Citat din: Mihaif99 din Ianuarie 06, 2014, 05:40:26 PM
Altfel, cred ca in clasa de pina la 7, chiar 8 metri, sau trailerables in general, daca spatiul este dezideratul principal, este de preferat un monohull.
Deci Cosmineloo, alegerea unui plan verificat in practica, de la un designer consacrat, inseamna in primul rand productivitate la constructie, parametri tehnici optimizati etc.
Totusi, planuri atractive pentru fibra in regim de amator sunt destul de greu de gasit. La o adica putem face noi un plan, sunt sigur ca ne-ar iesi bine, dar e cronofaga treaba. In plus, eu de obicei ma ocup de proiectare strict la barcile mele. Poate s-ar merita sa facem un plan, dar atata vreme cat exista destule pe piata la aceasta categorie, nu prea are rost sa reinventam roata.
Ceea ce vreau eu este o strutzo-camila. Stiu! Am in cap o forma de coca pt un cat care sa suporte si incarcaturi mari cu cresterea cat mai mica a pescajului. Dar ne mai gandim. Nu as refuza 3 metri
latime... Dar stim toti ca ce e mare se plateste. "consacratii" nu au problemele noastre cotidiene si nici clientii lor. Cred ca un brainstorming ar da cateva idei realizabile. Totul se rezuma la tema de proiectare. Eu unul am prea putine cunostinte in hidrodinamica si matematica si folosirea softurilor din domeniu. Probabil ma pricep la altceva. Probabil. Cu siguranta ai inteles ce vreau eu. Spune-mi te rog care ar fi raportul ideal lungime/ latime pt un cat velier? Voi studia link-urile.... Si voi mai bate campii......
#14
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 07, 2014, 07:39:40 PMCitat din: home made din Ianuarie 07, 2014, 07:11:09 AMDin fericire prima data am pus piciorul pe o barca la 6 ani. A construit-o tata dupa un proiect polonez din fibra de sticla. Era un velier pe care mi-am facut ucenicia. Dupa care, cativa ani buni am stat pe apa de la optimist, si am ajuns pana la 470, e drept pt o scurta perioada de timp. Cu catamaranul am mers o singura data si am ratat multe alte ocazii. Nu avea cabina, asa ca nu pot compara cu ceva similar monococa. Acum sper ca am convins onoratele gazde ca nu am fumat etnobotanice.
hai ca devine interesanta discutia!
in afara celor spuse mai sus,mai intii si mai intii,mergi si cu o monococa si cu un catamaran de aprox. aceleasi
dimensiuni,dupa care vezi ce ti-ar conveni mai mult.atunci si numai atunci iei o hotarire definitiva.nu uita ca niciodata teoria nu se prea potriveste cu practica,nici in constructie,nici in navigatie,asta ti-o poate spune orcine a construit si navigat cit de cit.
bafta!
#15
Proiectare, design, teoria navei / Re: Izvor 11 - un catamaran romanesc. Proiectul
Ianuarie 06, 2014, 08:13:41 AMCitat din: Rumpi din Ianuarie 06, 2014, 04:50:26 AMDupă cum am mai zis, trebuie sa fie tractabil.
Eu n-am planuri de vanzare dar am cateva intrebari pentru a iti putea indica eventual cine are ce vrei tu:
Cat de mare sa fie obiectul?
Cat de demontabil? Adica juma de ora sau jumate de zi?
Cat de confortabil?
Si poate cea mai importanta intrebare: ce ti se pare tie "frumos"? Daca pe net ai vazut numai "uratzenii" atunci trebuie sa ai o idee despre cum ar fi "frumos".
Trebuie sa țină 4 persoane. Sau 6 înghesuie
Prefer sa nu fie pliabil, datorită sistemelor destul de complexe, inclusiv din pdv al rezistentei materialelor si al greutatii acestora, plus ca ziua in care pot sa fug de acasă vreau sa o petrec pe apa nu pe santier, cu cheia de 19 in mana.
Cred ca e suficient pentru o baza de plecare. Mai departe vedem despre materiale, finisaje, etc.
Pagini1 2