Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - Litcanu Ionel

#1
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 31, 2016, 12:34:16 AM
Citat din: kmbh69 din August 30, 2016, 11:11:05 PM
Nu am afirmat niciodată că ați vrea să construiți vreun autoturism amfibiu. Am spus doar că eu așa aș fi făcut. E doar o opinie, doar o preferință, nimic altceva. Am spus doar că în acest moment nu înțeleg scopul acestui proiect, nefiind specialist în acest domeniu. Nu a fost nici o critică. Dar mie mi-a plăcut acel autobuz galben din Olanda.

Nu va apartin cuvintele din citat, sunt ale D-lui Crysty. Postarile facute de Dumneavoastra pana acum au fost usefull si am retinut multe, multumesc de alfel tuturor care au facut observatii pertinente!
In legatura cu masinile amfibie, ele sunt construite special pornind de la o monococa si sunt echipate apoi astfel incat exteriorul sa apara vizual ca masina, sa fie functionale si pe uscat,dar locul lor este pe apa.Singura problema ,cea a rotilor a fost si ea rezolvata prin plierea lor intr-o nisa superioara,articulatiile fiind special concepute.
#2
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 30, 2016, 07:43:18 PM
Ca sa stingem discutia despre bani ,care este ingrijoratoare ( unii nu pot dormi noaptea ) anunt pe cei care nu au alta grija, ca fondurile sunt private, personale, un mecenat nenorocit ce nu da libertate de alegere a oricarei solutii care presupune costuri mari.
Pana la urma,partea ce se doreste ,este rezolvarea zonei imerse,in regim artizanal, restul fiind achizitionat.Executia unei coci este interesanta pentru toti, dar dotarea ei cu motor,scaune ,comenzi, carlinga,instrumente de bord si echipamente de comanda si control este prohibitiva.
Si se va obtine ce? Nu concureaza nimeni cu producatorii de barci.De ce BMW? Nu am gasit o alta varianta cu tractiune spate, nu conteaza marca.
Masina a fost dezechipata,deci nu va mai circula pe drumurile publice. Apropo de Dacia folosita anterior,nu mai este utilizabila.A fost un proiect al unei domnisoare student (spre rusinea baietilor ), facut pe costuri si mai mici si chiar si asa cred ca a fost o reusita. Acest proiect nu este folosit pentru "Metoda voastra este de a afle fara a citi ceva de specialitate si de a folosi cunostintele altora pentru a-ti obtine o diploma" cum malitios zice Crysty. Am 58 ani si am stat pe mare o mare parte din ei. Nu am nevoie de o hartie in plus la maldarul de brevete in domeniul maritim.
Confuzia ventilatie - cavitatie a fost din viteza de redactare. Am sa fiu mai lent data viitoare,ca se taxeaza rau, si-mi cer scuze.
Maine avem o mica "sedinta" de analiza a propunerilor facute aici ,in privinta stabilirii tipului de carena,asta ca sa va anunt ca ne pasa....
Si mai e ceva,"voi ati da banii pe o masina care merge asa cum va doriti pe apa si este capabila sa mearga si pe sosea pe care sa o folosesti cand mergi la servici zilnic?", cine a gandit ca asta vrem? Am facut cumva afirmatia ca dorim sa facem un autoturism amfibiu? . Confuzia nu este similara cavitatie-ventilatie?
Link-urile postate erau asa, pentru inspiratie si exemplificare de ce pot altii care au cu ce. La noi, dotare =0 , D-nul Vali a facut o poza exacta a situatiei dotarilor actuale. Nu produci bani,"ciocu mic" si distreazate cu ce gasesti prin gunoaie, o mentalitate care a taiat visele multora,dar nu la toti. Am extras totusi o idee de lucru manual pentru tineri, o noua viata ce poate fi data barcazelor dezafectate.Se chiama restaurare.Ma mai gandesc.....Scuze pentru cei care au postat in timp ce redactam cele de mai sus.
#3
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 30, 2016, 02:23:29 PM
Citat din: cristiantutuianu din August 30, 2016, 09:26:55 AM
Corp de catamaran cu motorul (elicea )intre flotoare nu prea da randament de ce nu folositi un "corp" de trimaran ?
.......................
De ce e oare asa?
Nu tot din cauza acelor oameni care aveau ambarcatiuni pe Siutghiol si m-au intampinat de fiecare data cand fugeam de acasa sa vad barcutele. Niste baieti de zahar cand te vedeau pe mal ,pe partea cu bazele sportive, zona unde e Ceronav, te intampinau cu un calduros :
-...zda mati cauti aici baa!!!..tutz ...!!!
Exact in momentul in care imi imaginam cum ar fi pe barca si incepeau ochii sa imi lacrimeze din cauza vantului !

Aveti idee ce sanse sunt pentru o asociatie nonprofit care ar promova sporturile nautice nou infintata sa obtina in concesiune o palma de pamant pe malul lacului ... =zero.
In privinta accesarii lacului,am observat ca posibilitati sunt in cateva locuri,adevarat ca fara facilitati de andocare ,sunt cateva rampe la Ovidiu (proiect pe fonduri europene),la baza nautica a UMC, pontoane la noile blocuri din Mamaia,si despre bunavointa proprietarilor ,ce sa mai zic? A-ti cunoscut-o, dar nu cred ca toti sunt asa.Probleme apar la stationare si paza.

In legatura cu corpul de trimaran,in fond tot o monococa,am renuntat din urmatoarele motive:
1.Dupa studierea postarilor pe forum despre motoare adaptate inboard, am considerat operatiunea prea complexa,chiar daca justificata.
2.Masina este full functionala asa cum este acum ,fara modificari.Probabil o sa apara problema racirii si a evacuarii gazelor.
3.Corpul masinii este accesibil intre lonjeroane,spatiu ce trebuie sa ramana liber pentru acces intretinere (ex.schimb de ulei)si reparatii
4.zona dintre flotoare este si cea in care va actiona sistemul de propulsie,unde exista esapamentul (zona calda)
5.Fiind un experiment,interesul pentru masuratori,montaje traductoare si senzori,observatii si capacitatea de a face modificari este mare.
6.Suntem la inceput (preluare la faza 0,sau aproape 0 :echipa,baza materiala,cunostinte,si multe altele.
Este adevarat ca UMC ne-a pus la dispozitie baza nautica,ceea ce nu este putin lucru,"ai unde daca ai cu ce".
Daca este un experiment si urmeaza altul, urmatorul va ingloba toate cunostintele acumulate si vor determina un progres.
Presupun ca un Rotax pur sange ,usor si  puternic,cu max 20 cp ,cu sistem hidraulic incastrat in flotoare,utilizatrea aripilor portante,ar schimba mult ecuatia.
Greutatea va tinde spre maxim 200 kg,libertatea de pozitionare a flotoarelor este maxima,si nu mai zic de forma lor...imaginatie sa fie.
Dar cred ca am intrat in alt secol cu imaginatia,acum este secolul 21 si nu sunt sigur daca si la noi...
Stim toti cei care votam, ce fonduri uriase sunt POMPATE in cercetare,sanatate,invatamant,sosele. (Cred ca avem pompa stricata)
Un coleg de postari cred ca deja face plangeri la DNA,procuratura,securitate,curtea de conturi,ingrijorat de provenienta banilor pentru acest proiect tembel.
Dar am deviat de la subiect,scuze!
Apropo de pozitionarea elicei,daca aceasta este sub chile (400-500mm de la suprafata apei) si cu o placa hidrofoil deasupra credeti ca are probleme de cavitatie?
#4
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 30, 2016, 01:09:16 AM
Citat din: DoiNomazi din August 30, 2016, 12:41:20 AM
Se doreste o masina pe apa pentru a merge catre o anumita destinatie unde nu se poate ajunge altfel, sau se doreste un proiect pentru placerea de a rezolva diversele probleme legate de realizarea lui in scopul de a folosi proiectul ca material didactic?

OK, mult succes cu proiectul!

Material didactic ,bineinteles ,dar care sa poata fi imbunatatit si modificat pentru performanta, "nu facut in doru lelii". Daca devenim mai buni in ceea ce facem, tindem spre perfectiune,si tinerii trbuie sa invete sa-si doreasca asta.
Pacat ca Jacopo (Iacob Frenţescu) nu mai e printre noi, el a atins perfectiunea.Cine l-a cunoscut, stie asta..........Dumnezeu sa-l odihneasca!
#5
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 29, 2016, 11:03:21 PM
Incerc sa fac ceva pentru tinerii din Constanta, si asta este o idee tentanta pentru ei.
Cu toate comentariile mai mult decat rautacioase a unora, vreau sa va intreb:
- cunoasteti proiecte pentru ei si in alte zone din tara? care au legatura cu apa...
- sunt eficiente? ,
- puteti propune proiecte din care sa ma inspir?
- putem face proiecte comune?
Acesta propus de mine atinge multe discipline: nautica,fluide,hidraulica,mecanica,electronica,mecatronica,electricitate,rezistenta materialelor,tribologie,legislatie si probabil mai sunt si altele.
Este un inceput , intersul comercial este 0, banii sunt o problema in faza asta, dotarea precara, rautatea unora este dusa la extrem.
Din postarile anterioare am retinut multe observatii utile si nu ma refer doar la cele facute de D-ul Vali, care este " tatic" pe forme si comportamentul acestora in apa, si pe legislatie si cine stie pe mai ce...., dar si cele facute de D-nul kmbh69  si Tutuianu ( dupa o mica faza ), si altii (scuze pentru ca nu m-am obisnuit cu pseudonimele) pe teme "mecanice" si de comportament in apa.
Partea de flotoare catamaran, glisare si propulsie ( elica, transmisie, turatii, pas,..) este si interesul nostru (de a afla).
Si pentru ca mi-au placut comentariile la link-urile puse, chiar off topic ,am sa mai pun doua,pentru exemplificare performanta, a unora, si ma intreb de ce nu si a noastra.
Chiar nu cred ca suntem blestemati...
https://www.youtube.com/watch?v=sJC7E06IBXI pentru cat de departe au ajuns unii,adevarat ca sunt bani multi si ani de cercetare,
si https://www.youtube.com/watch?v=Oo7tfULMqT4 pentru ideea ca nici la ei, inceputul nu a fost roz, dar totul are un inceput, bun sau rau, greu sau usor, trebuie, si de asta v-am rugat: "nu trageti in pianist" intr-o postare anterioara.
Sunt manager intr-un alt domeniu, si in comunitatea Capcompas pare o ciudatenie, dar invat pe parcurs ce am de invatat, de la cei care stiu si spun.
Chiar vad ca din discutii au aparut si idei noi, cum a fost cea cu docul cu autotractiune , propus de Cristizz si MariusM si nu e rau.
Dar, daca discutiile degenereaza in flituri,blesteme,mistouri, sunt si eu de acord cu D-nul Vali, ca topicul trebuie inchis.
CU STIMA


#6
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 29, 2016, 07:39:28 PM
Am sa continui si eu in acelasi stil "de bascalie" cu un off-topic", poate va mai taie cheful.....
https://www.youtube.com/watch?v=a3Hx5RLf3mA
Este in germana,dar cei foarte isteti (daca este cazul) pot sa inteleaga.
Si tot in germana , despre tineri..... Cand o sa cresteti, poate o sa intelegeti...Sa dea Dumnezeu mintea romanului cea de pe urma....
https://www.youtube.com/watch?v=mrqAJZrKCk0
#7
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 28, 2016, 03:44:53 PM
1. Parerea Dumneavoastra.
2.Vom trai si mai vedem.
3.Utilizare pe ape interioare.
4.De unde apa sarata? Nu va fi pastrata in apa.
5.Inveti din absolut orice si tot timpul,chiar si din greseli.
Cu stima.
#8
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 27, 2016, 04:14:37 PM
Prima faza : achizitie elica( compozit ) din seria 8900 cu reglaj manual pitch (15 - 21) de la Propulse Suedia ,
hub pentru ax, si ax cizma, pentru puterea de 100 cp
pentru ca elicea si lagaul radial al axului se pot cumpara, rog cine detine un ax ca cel din fotografie si nu are trebuinta,sa-mi comunice inclusiv pretul.
Pentru impingerea axiala , studiez lagarele compozite,pentru utilizarea in apa.
Intentionez sa creez un propulsor ecologic, fara uleiuri sau vaseline,care in timp, la aparitia uzurii inerente, polueaza mediul.
#9
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 27, 2016, 03:19:48 PM
Citat din: Vali din August 27, 2016, 02:56:21 PM
Asta e partea care ma intereseaza personal, anume solutia hidrodinamica. Desi nu ma pasioneaza partea de automobil a conceptului, incerc sa iau totusi ce este bun dpdv personal din intreg ansamblul.
Am sa va pun in legatura cu D-ul Hreniuc pentru partea pe care si-a asumat-o (conceperea si constructia flotoarelor) si pe masura ce inainteaza constructia propulsorului,
am sa postez imagini pentru feedback. Rugamintea este sa nu trageti in pianist.
Important, absolut toate comentariile tehnice de bine sau de rau, vor fi analizate si se va tine cont de ele, secvential, pentru aceasta etapa , sau pentru cele ce vor urma.
#10
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 27, 2016, 12:31:19 AM
Citat din: Thor din August 26, 2016, 11:38:43 PM
Și totuși, cui folosește o rabla pusa pe apa?

Daca ai barca NOUA iti foloseste doar tie.
Daca NOI avem " o rabla " ne foloseste la toti.
Si mi-am propus sa nu mai interactionez cu cei egoisti.
#11
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 26, 2016, 10:10:59 PM
Da,este un moment de reculegere si meditatie NEOtranscedentala , la ce ne asteapta intrand in malaxorul birocratiei romanesti,cu alternativa roza ca o sa gasim un colt de lume, unde vom trai extazul " paperless ".
La UMC este putina liniste data de scurta vacanta a cadrelor didactice si urmeaza in cateva zile , saptamana viitoare, sa lamurim dilema:
continuam proiectul ca sa avem pe ce pune "potcoavele", sau facem rost de ele ( hartii ) si dupa accea , mai vedem cu rezolvarea practica.
Toate zise mai sus reprezinta: Oficial .
"NE" ,  parcursul este alert, termenele sunt scurte, timp aprovizionare mult prea lung,stres si presiune pe cativa, nervi si plictis pe cei pe care-i mananca palmele.
Si vara asta care este mai scurta decat celelalte.Cred ca s-a injumatatit !
Domnul Hreniuc este conjunctural super ocupat si refuza cu ostentatie socializarea, dar raspunde totusi (slava Domnului!) la telefon.
Ne-am impartit munca, pentru eficienta, singurele puncte comune sunt cele patru pete de contact intre flotoare si suprastructura , si foarte rar , sedinte blitzz de 3 ore , seara , pentru discutii: armonizare, analiza stadii, modificari, propuneri de solutii ,stadiul aprovizionarii si alte barfe tehnice.
#12
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 24, 2016, 10:08:20 AM
Citat din: Vali din August 24, 2016, 06:44:35 AM
Singura chestie care mi se pare "nebuloasa" este aplicabilitatea practica, dar cred ca macar didactic va fi un castig.

"Nebuloasa" consta in faptul ca universitatile nu fac cercetari pentru o aplicatie practica,imediata.
Va fi al treilea prototip in Romania si toate ambarcatiunile construite sau care, se vor mai construi, vor fi diferite, cu solutii tehnice diferite, principii diferite,idei diferite.
In urma acestei activitati didactice, raman studii,masuratori,tabele si grafice,exemple de aplicatii si idei generatoare de noi inventii si inovatii, pentru cei care au nevoie de
o solutie intr-o aplicatie personalizata.
Am cunoscut pasionati care neavand o solutie pentru tema ce o aveau de rezolvat,au facut incercari ce le-au umplut atelierul cu dispozitive si piese rebut,rezultatul costisitor.
Sau solutiile aplicate nu au fost "the best" ci "de compromis". Sunt multe de spus dar idea este ca "aplicabilitatea practica" este generarea de progres .
Asa au aparut corpurile Swath, folosirea pernei de aer pentru partea de opera vie in imersie, propulsia cu pale verticale,propulsia vortex si multe altele.
Si nu in ultimul rand, atractia magnetica pe care jucariile mari , masinile, o exercita asupra tinerilor, magnetism curat.
Diferenta intre copii si adulti este dimensiunea jucariilor.
#13
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 23, 2016, 03:31:52 PM
Citat din: blue marlin din August 23, 2016, 02:31:02 PM
Sper ca nu v-am suparat cu opiniile mele, intentia mea nu este de a va combate ideea; am vrut doar sa va expun si alte aspecte ale proiectului dumneavoastra, vazute prin prisma experientei si cunostintelor mele.

Nu m-ati suparat,ba chiar sunt "fan" batalii pe subiecte tehnice.
Doresc sa va aduc aminte ca Dacia cu zbaturi a fost executata la Universitatea Ovidiu din Constanta,iar cea de a doua
Dacie , cu elice a fost executata la Universitatea Maritima Constanta,(gasiti filme pe You tube),au fost experimente care au lasat in
urma "experienta", si, la a treia incercare, dorim sa trecem la un nivel superior, cu o grija mai mare la design,poluare,functionalitate.
Aveti dreptate, observatile sunt corecte,dar schita este prima propunere si nu cea finala, la care se lucreaza.
Acum se fac calculele necesare,si se iau in considerare, mult mai multe aspecte decat cele semnalate pana acum pe forum.
Pana la executia propriuzisa,mai asteptam propuneri, pareri, opinii ,de care se va tine seama.
In legatura cu bordul liber (si nu cu asieta) este o dorinta personala,care, pana la urma va fi o "cota" de compromis.
Vizual ea trebuie sa stea la rasul apei,chiar daca 10-20 cm de valuri vor mai spala bordurile si dedesuptul,(care va fi protejat).
Automobilele sunt oricum protejate de apa ,dupa cum am vazut ca incearca multi sa pluteasca pe strazile inundate sau la spalatorie.
Si acesta va fi tot un experiment scoala pentru tineri, care va duce "cunoasterea" mai departe.
Pot sa afirm ca vor fi folosite multe solutii complet noi,moderne,surprinzatoare chiar.
Brancusi avea o vorba:"sa-ti doresti sa ajungi departe e ceva,dar a ajunge acolo,e cu totul altceva",si muncim pentru asta.....

Cu stima
#14
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 23, 2016, 11:02:14 AM
Citat din: kmbh69 din August 23, 2016, 01:28:17 AM
De ce e mai bună varianta cu cizmă ? De ce nu e posibil ca din ieșirea cutiei de viteză să coboare direct un ax cu elice (cu articulațiile cardanice necesare în față, dar apoi ca simplu ax al elicei) ? E deja prea oblic ? La prima vedere mi se pare o soluție mai simplă (bănuiesc că or fi alte detalii sau aspecte pe care nu le văd în acest moment). Magazinele de diferite piese pentru bărci (vetus în Olanda, svb sau bukh-bremen în Germania) vând diferite subansamble, inclusiv ax din motor până la elice, de diferite lungimi, inclusiv cuplaje elastice care mai compensează diferențele de unghiuri la montare.

Am zis ca nu este buna varianta cu cizma.
Varianta corecta: ax elica antrenat de cardan inclinat. Dar am intrebat unde gasesc un ax de elica (de cizma ) pentru ca acesta , va fi modificat.
Nu folosesc cizma ci doar axul,fara pinioane, cu bucse pentru solicitari radiale si rulmenti pentru impingere.
Cine are un ax printre piese din dezmembrari? diametru aprox 24mm caneluri 13 sau 15?
#15
Alte ambarcatiuni / Re: Automobile pe apa
August 22, 2016, 10:25:06 PM
Citat din: cristizz din August 22, 2016, 09:18:58 PM
Buna seara domnule Litcanu,
Dincolo de castigul didactic al initiativei dumneavoastra, pentru care va felicit, ma gandesc la utilitatea unui asemenea proiect.
Eu  as vedea o varianta practica deplasarea autovehicolului propriu de la un tarm la un alt tarm izolat dar suficient de intins incat sa necesite transport auto de pasageri sau marfuri. Pentru asta as avea nevoie de un ponton pe care sa-mi urc autovehicolul, a carui propulsie si directie sa fie asigurate de sistemul motric al autovehicolului.
Propulsia: rotile puntii spate ale BMW calca pe niste tamburi asemanatori cu cei de verificare a framelor la RAR. Acestia sunt conectati cu axe planetare la cizma pontonului (pontonul nu are motor propriu, doar transmisie - oare mai trebuie inmatriculat?)
Directia: rotile fata ale BMW intra in niste profile U de dimensiunea latimei anvelopelor fata care sunt prinse solidar de niste talere (ca cele de verificare a unghiurilor directiei ) si care la randul lor antreneaza trotele care leaga cizma pontonului.
BMW poate fi inlocuit cu duba, microbuz sau chiar un 4x4 cu MRL pe fata.

Buna seara si multumim pentru aprecieri. Varianta propusa de Duneavoastra face parte din etapa finala a seriei propuse pentru executie si aprobata de rectoratul UMC.
Pana acolo mai sunt multe de invatat,de format echipa, de experimentat si de studiat.
Universalitatea solutiei comporta o abordare etapizata si solutii sigure,fiabile,verificate in practica.
Nu vreau sa ard etapele ca sa nu provoc o mare brambureala in postari,care au inceput pe teme de alta natura si care vin cu greu pe drumul firesc.
Acceasi gandire a avut-o si un alt Domn ,pe un alt forum,cu care incerc sa ma si intalnesc. 
Eu personal ,am formulate niste puncte de studiu pentru acestasta ultima reduta, si odata cu realizarea etapelor, trebuie sa le bifez ca rezolvate, altfel, finalul devine o utopie.
Oricum locul lor de discutie nu este aici, poate prin deschiderea de subiect separat.
Observ graba cu care posteaza, si lecturarea superficiala. Am cerut o solutie de procurare ax elica si nu cred sa fii bagat cineva de seama.
poate fac eu ceva gresit si nu ami dau seama. Oricum am retinut ideea care este comuna , si care nu pare usor realizabila.
Tinem legatura, cu stima! Litcanu