Am depus si eu un ou in cuibul forumului.
Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.
#3
Barci de pescuit / Re: Critici la Buster L
Septembrie 26, 2023, 04:45:15 PMCitat din: Zodiac din Septembrie 26, 2023, 04:29:42 PMEste posibil sa foloseasca doar canalul oficial de vanzare, prin dealer autorizat.
Pai e doar o dunga sus !
Se face o saptamana iar cei de la Buster nu au raspuns nimic ! Ori au vanzari prea bune , ori nu ii intereseaza Romania !
#4
Barci de pescuit / Re: Critici la Buster L
Septembrie 26, 2023, 11:55:24 AM
Salutare,
Ierti m-am intors de la Mila 23 si am vazut in Tulcea, in incinta Tulco, un Buster expus, cred ca LX. Este tanc, intr-adevar ofera incredere pe ape agitate. Doar culoarea nu mi-a placut!
Ierti m-am intors de la Mila 23 si am vazut in Tulcea, in incinta Tulco, un Buster expus, cred ca LX. Este tanc, intr-adevar ofera incredere pe ape agitate. Doar culoarea nu mi-a placut!
#5
Barci de pescuit / Re: Critici la Buster L
Septembrie 18, 2023, 12:52:41 PMCitat din: Zodiac din Septembrie 18, 2023, 11:48:05 AMDin pacate este tot mai complicata si lipsita de farmec camparea legala, mai bine orientati-va catre o cabinata.
... sa incarc 2...3 corturi..
Legat de zona Murighiol-Dunavatu, am constatat cam acelasi lucru, cazatorii au devenit cam jupuitori. Intr-o oarecare masura este de inteles, sezonul turistic este scurt, turistii ce stau perioade mai lungi sunt putini.
#6
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 18, 2023, 10:35:56 AM
Salutare,
In weekend am reusit sa mai prestez ceva la portocala, am mutat-o in carport si am inceput peteceala. Legat de carport, se pare ca l-am nimerit bine, la interior este mai mare decat la exterior .Mai am o gramada de traznai depozitate in el, dar ramane destul loc pentru lucru la barca. Carportul este cumparat de la Sere Transilvania, stuctura este foar ok, se monteaza repede, l-am pus singur in doua zile, cate 3-4 ore de munca. Intr-o zi am montat structura, in alta zi am intins prelata.
Legat de peteceala, initial am vrut sa pun petec pe interior, in zona unde erau pori, adica in laterelalele manerului. Am taiat pe zona afectata si surpriza, tot conturul manerului era rontait pe interior. Am taiat complet materialul vechi pe o portiune de 110x250mm si am pus un petec mare, pe interior. Activitatea este tembela, sub maner este un montat un ochet metalic pentru remorcare, asa ca nu am putut tine materialul drept si intins. In plus, adezivul se usuca repede si am fost nevoit sa lucrez pe portiuni, intrai am lipit jos, apoi lateralele, apoi sus si am tunut adezivul activ cu ajutorului unui feon. Am lasat barca umflata peste noapte, nu pierde aer. Am sa adaug inca un petec exact cat taietura, pentru a ajunge la nivelul exterior al barcii, apoi un petec mai mare care s depaseasca taietura cu 5-6 cm. Am spanzurat si un motor de barca, sa vad cum arata. Este cam mic, 8.5 CP, dar asta a fost cel mai apropiat.
In weekend am reusit sa mai prestez ceva la portocala, am mutat-o in carport si am inceput peteceala. Legat de carport, se pare ca l-am nimerit bine, la interior este mai mare decat la exterior .Mai am o gramada de traznai depozitate in el, dar ramane destul loc pentru lucru la barca. Carportul este cumparat de la Sere Transilvania, stuctura este foar ok, se monteaza repede, l-am pus singur in doua zile, cate 3-4 ore de munca. Intr-o zi am montat structura, in alta zi am intins prelata.
Legat de peteceala, initial am vrut sa pun petec pe interior, in zona unde erau pori, adica in laterelalele manerului. Am taiat pe zona afectata si surpriza, tot conturul manerului era rontait pe interior. Am taiat complet materialul vechi pe o portiune de 110x250mm si am pus un petec mare, pe interior. Activitatea este tembela, sub maner este un montat un ochet metalic pentru remorcare, asa ca nu am putut tine materialul drept si intins. In plus, adezivul se usuca repede si am fost nevoit sa lucrez pe portiuni, intrai am lipit jos, apoi lateralele, apoi sus si am tunut adezivul activ cu ajutorului unui feon. Am lasat barca umflata peste noapte, nu pierde aer. Am sa adaug inca un petec exact cat taietura, pentru a ajunge la nivelul exterior al barcii, apoi un petec mai mare care s depaseasca taietura cu 5-6 cm. Am spanzurat si un motor de barca, sa vad cum arata. Este cam mic, 8.5 CP, dar asta a fost cel mai apropiat.
#7
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 13, 2023, 12:17:09 PM
Salutare,
Am primit coletul cu material pentru reparatii si petece, ORCA 828® Néoprène/CSM (Hypalon®) Lisse/ Smooth / Silvano Orange. Coletul a venit destul de repede, a fost trimis in 13.09 din Belgia, si a ajuns astazi. La prima vedere Orca este superior materialului din care este fabricata barca, tesatura din interior nu are tendinta de a se desira, ce-i drept este mai tanar cu ceva decenii. Pacat ca este destul de scump, ar fi bun pentru refacerea baloanelor.
Am primit coletul cu material pentru reparatii si petece, ORCA 828® Néoprène/CSM (Hypalon®) Lisse/ Smooth / Silvano Orange. Coletul a venit destul de repede, a fost trimis in 13.09 din Belgia, si a ajuns astazi. La prima vedere Orca este superior materialului din care este fabricata barca, tesatura din interior nu are tendinta de a se desira, ce-i drept este mai tanar cu ceva decenii. Pacat ca este destul de scump, ar fi bun pentru refacerea baloanelor.
#8
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 12, 2023, 11:52:36 AMCitat din: Mike83 din Septembrie 12, 2023, 11:40:50 AMAr trebui cautat in zona un reparagiu care sa aiba acces si la materiale, mai sunt pe olx sau facebook. Eu nu am gasit aproape de Slatina, cel mai apropiat e in Valcea, m-am mai sfatuit cu el.
Asa ar trebui doar ca ma cam depaseste problema si nici nu stiu la cine as putea sa apelez.
Daca stiti pe cineva care se ocupa cu asa ceva as fi recunoscator.
Barca arata prea bine in rest ca sa o arunc la gunoi.
#9
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 12, 2023, 09:46:44 AM
Ciudat con, parca a trecut prin concasor...la barca mea sunt din hypalon, ca un fel de petec. Am vazut pe net conuri de schimb, pe ceva site romanesc consacrat, dar nu mai stiu care. Oricum, acolo trebuie refacute lipiturile in totalitate. Personal nu am incredere in sigilantul aplicat la interior, prefer solutia clasica cu adeziv si petece. Ideea este ca poate fi un por minor, il astupi cu smacul minune, dar peste o vreme se extinde. Am observat ca hypalonul invechit are damblaua de a se desprinde de pe tesatura la marginea elementelor rigide lipite, daca se aplica forte mari. Cam asta s-a intamplat cu manerul barcii mele, s-a uzat la margine lipiturii, se simte un sant.. Am tras de hypalon in zona porilor si, intr-o portiune, s-a desprins foarte usor, a ramas doar tesatura.
#10
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 11, 2023, 07:05:56 PMCitat din: Mike83 din Septembrie 11, 2023, 05:39:34 PMAm cumparat doi adezivi:
Imi poti da te rog un link cu modelul de adeziv pe care l-ai folosit?
Adeziv monocomponent Aquasure (este un kit pentru reparat chestii din neopren, am folosit doar adezivul). Este cu uscare lenta si se impregneaza foarte bine in pori, rezolva bine si zonele de unde a fugit hypalonul si se vede tesatura: https://www.mormota.ro/imbracaminte-341/kit-reparatii-mcnett-aquasure-7-g-10184-001.html
Adeziv bicomponent Weicon GMK 2510. Asta se usuca repejor, mai ales daca este cald, asa ca trebuie aplicat mai pe racoare. Inainte da a-l folosi trebuie matuit bine de tot materialul, altfel se desprinde. Daca a facut priza corect se desface cu tot cu hypalon, pana la tesatura: https://www.emag.ro/adeziv-pentru-metal-si-cauciuc-weicon-gmk-2510-324-g-16200324/pd/DB0BJ3MBM/
Nu stiu daca chiar sunt ok adezivii, am facut doar mici teste, inca nu am ajuns la reparatiile finale. Corect ar fi ca si sub pori sau taietura sa se aplice petece. Reparatia se face obligatoriu cu barca desumflata complet.
#11
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 10, 2023, 10:52:28 AM
Am reusit sa rezolv 3 scurgeri de aer, mai este una...am ratat-o. Am folosit adeziv Aquasure monocomponent, este cu uscare lenta si a avut timp sa intre in pori si sa completeze lipsa materialului in zonele afectate. Dupa ce rezolv si gaurica 3 am sa aplic petec cu adeziv nai puternic. Cred ca problema a fost generata de forma manerului, nu se muleaza perfect pe balon si a tensionat materialul.
#12
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 07, 2023, 02:39:56 PMCitat din: Zodiac din Septembrie 05, 2023, 10:30:19 PMEste interesanta solutia constructiva adoptata la TRIDENT T650, are ceva avantaje, asta e clar. La barcoiul meu nu voi urca asa mult cu structura rigida, vreau sa pastrez barca usoara, cu motorizare mica.
Ca posesor de RIB si eu voi fi interesat in un an ...doi sa schimb baloanele cu unele din hypalon . Am discutat deja pe FB cu cineva de la Gala , am fost interesat de baloane si mai tari...din spuma , imi place la nebunie Gala Trident T650 , dar pentru barca mea nu se potrivesc
https://www.youtube.com/watch?v=Z3bdgYInQ1c&ab_channel=GALAINFLATABLEBOATS
Se pot adapta doar de hypalon !
Ce se poate vedea la minutul 0,24 , pe coltul din spate al barcii e ca structura rigida din aluminiu gros e pana sus , chiar peste balon deci structura rigida poate circula si fara baloane ! O mare diferenta , la mine daca dezumflu baloanele aluminiul este la nivelul podelei .
Un alt avantaj e ca suprafata de lipire e dubla fata de RIB-ul meu e aproape jumatate de cerc fata de aproximativ un sfert de cerc la mine !
In alta ordine de idei, am cumparat deja niste adezivi (GMK 2510 ai Aquasure) si am comandat material pentru petece si modificari. M-am oprit la Orca, dar nu ce se gaseste in Romania, am pus comanda pe site-ul producatorului pentru ORCA 828® NEOPRENE/CSM (HYPALON®). Materialul este relativ scump, dar e portocaliu.
#13
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 06, 2023, 09:08:13 AMCitat din: Vali din Septembrie 05, 2023, 07:38:39 PMPentru conectarea baloanelor cu structura de fibra am un plan odios, pe scurt, voi folosi partial coca actuala, zona de 10-15 cm din apropierea lipiturilor. Pe aceste portiuni voi lipi cu adeziv pentru hypalon un material capabil sa absoaba rasina epoxidica, in genul fetrului sau ce era cel folosit la barcile tale - am furat ideea . Solutia se aplica atat la exterior, cat si la interior. Peste pufosenia impregnata cu epoxidica am sa aplic fibra si alta rasina pana ajung la o structura multumitoare. In interor voi construi o structura de rezistenta cu chila, stringeri si cosate partiale, glourile vor fi umplute cu polistiren extrudat, apoi paiol din placaj si fibra, cam ca la NYX-ul din povestea de mai sus.
Mai demult am avut pe cineva care mi-a cerut sa-i transform pneumatica in RIB. Tin minte ca i-am spus ca ii fac fara probleme toata structura rigida, dar e treaba lui cum isi face legatura cu baloanele barcii. Tin minte ca ne-am cam batut capul si era cam complicat de obtinut o legatura sanatoasa intre baloane + podea si carena rigida.
Din cauza asta, am sa urmaresc cu interes transformarea pneumaticei in RIB. Sunt sigur ca exista solutii pentru orice problema, insa personal prefer sa merg pe caile pe care le cunosc. Mult succes la conversie .
PS: Cum e temperatura in interiorul "solarului"? Avem un coleg de forum care si-a facut ceva similar, intr-un mod foarte ingenios, cu arcade ogivale, si la el nu se prea simtea efectul de sera, probabil din cauza ca inaltimea era relativ mare (5 metri). iar aerul cald se ridica la "coama".
Legat de carportul pe structura de solar, temperatura este ok, capetele sunt deschise si aerul circul lejer. In plus, prelata de acoperire este alba la exterior, deci nu se incalzeste. LA un moment dat am sa inchid capetele cu plasa de umbrire alba, poate pun si peste prelata. Am experimentat asta la solarul de legume si este foarte ok, temperatura nu a sarit de 35 grade la 2m inaltime, in timpul caniculei. Il voi folosi doar pentru lucrarile ce nu sunt sensibile la temperatura, adica slefuit si gandit la nemurirea hypalonului.
#14
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 05, 2023, 11:20:51 AMCitat din: diles din Septembrie 05, 2023, 08:39:26 AMVerific tot, desigur. Principala problema in acest moment este materialul pentru petece, la yacht tng au doar orca, foarte scump, si nici nu este in culoarea potrivita, adica portocaliu. La maner trebuie un petec mare, care sa acopere ambele gaurici si sa poata sustine manerul.
ar fi bine sa verifici toata barca pentru scurgeri,unalt posibil loc e la imbinarea podelei cu baloanele.
#15
Salupe / Re: Barca mea: NYX - The Thing That Should Not Be
Septembrie 04, 2023, 10:02:13 AM
Salutare,
Ieri am facut ceva verificari ale scurgerilor de aer cu solutie de spalat geamuri. Valvele nu rasufla vizibil, in schimb am identificat scurgeri langa manerul din fata, pe ambele laterale. Probabil ca zona respectiva a fost abuzata mai tare si au aparut pori. Aerul se pierde exact pe marginea manerului. Am dezlipit manerul relativ usor cu ajutorul unui feon, ramane sa gasesc material pentru petece. Pe net am gasit doar kit-uri de reparatie hypalon, cu foarte putin material, si ceva tesatura din neopren (Orca) la Yacht TNG, dar nu sunt sigur ca este ok. Pe site nu sunt date nici dimensiunile, doart lunginea rolei, 50m. In zona rasuflatoaere vreau sa pun un petec mai mare, acolo se produc abuzuri la debarcare/imbarcare la mal.
Ieri am facut ceva verificari ale scurgerilor de aer cu solutie de spalat geamuri. Valvele nu rasufla vizibil, in schimb am identificat scurgeri langa manerul din fata, pe ambele laterale. Probabil ca zona respectiva a fost abuzata mai tare si au aparut pori. Aerul se pierde exact pe marginea manerului. Am dezlipit manerul relativ usor cu ajutorul unui feon, ramane sa gasesc material pentru petece. Pe net am gasit doar kit-uri de reparatie hypalon, cu foarte putin material, si ceva tesatura din neopren (Orca) la Yacht TNG, dar nu sunt sigur ca este ok. Pe site nu sunt date nici dimensiunile, doart lunginea rolei, 50m. In zona rasuflatoaere vreau sa pun un petec mai mare, acolo se produc abuzuri la debarcare/imbarcare la mal.