Menu

Afișare mesaje

Această secțiune îți permite să vezi toate mesajele scrise de acest membru. Reține că poți vedea mesajele numai din zonele la care ai acces și tu.

Afișare mesaje Menu

Mesaje - solpet

#1
Un articol util despre "pîcla" care apare (mai ales in cazul umiditatii ridicate a aerului) pe suprafete laminate/acoperite cu rasini epoxidice
cat si posibilitatile de prevenire si inlaturare.
Fenomenul este nedorit , reducand (pana la aproape zero) aderenta vopselei sau a urmatoarelor straturi de rasina
iar slefuirea este contraproductiva fiindca va intinde stratul de ceara si in pori...

Nota: nu am avut timp pt. traducere dar puteti utiliza google&co pt. o traducere, cel putin aproximativa.

https://epoxycraft.com/epoxy-basics/amine-blush-what-you-need-to-know/?fbclid=IwAR24XwL5biHeQSR21iY0pQEw2QRDkqlzFBzdIL-JSpvZfhHR6l_XNVyLH0I

#2
Vanzari / Re: Placaj Okoumee integral de vanzare
Iulie 07, 2021, 09:40:23 AM
"[size=0px]Am renuntat la acest proiect, cu mare regret dupa o discutie destul de aprinsa cu organizatorul. "
Condoleante sincere!
"Miscarea" polonezului este oricum mai mult self-advertizing decat velism.

Pe de alta parte lansarea unei barci cu putin mai lunga (6,5 metri) Mini Transat si startul intr-o competitie de traversare a Atlanticului
se incadreaza la cca. 120 000 euro pret de pornire +  costuri logistice.
Fata de acelea proiectul sau miscarea 580 sunt doar bani marunti...

O tendinta f. nesanatoasa in velism,
conteaza din ce in ce mai putin cunostiintele de navigatie si
din ce in ce mai mult sursele de finantare.[/size]
#3
Constructia din lemn / Re: canoe cu motor
Martie 10, 2021, 10:36:22 PM
Citat din: stefand600 din Martie 06, 2021, 12:44:25 PM
un motor de 20-25 kg, (2-4 HP).
Doresc deplasare in limita a 15-20 km/h, cu 150 kg la bord
Utilizand formula lui Froude pt. carene in regim de deplasament vmax=1,31*sqr(Lcwl) cu viteza exprimata in noduri si Lcwl in picioare,
pentru o "canoe" cam maricica, de Lmax =7m si Lcwl=6,5m
rezulta vmax de 6 noduri respectiv 11 km/h.
Necesarul de putere ar fi (in functie de multi factori pe care nu le detaliez) intre 6 si 11 CP.

Viteza de 11 km/h nu poate fi depasita decat in regim de glisaj/semiglisaj, insa forma de canoe este total neadecvata pt acel regim.
#4
Feedback despre forum / Re: Plata forum 2021
Ianuarie 09, 2021, 03:05:32 PM
Citat din: Vali din Ianuarie 09, 2021, 06:35:48 AM

Mulțumesc tuturor pentru ajutor, uite că în 24 de ore am depășit ce ne-am propus. Sper să fiu mai implicat anul ăsta pe forum, deși la mine implicarea înseamnă întâi oul, apoi cotcodacul, adică să vin cu lucruri concrete, bărci noi, experimente, cercetări etc. Ne auzim cu bine, și mai povestiți dacă mai aveți idei vizavi de banii care rămân.
Salutare Vali,
cu intarziere dar am contribuit si eu cu o suma modesta.
Daca ar fi in exces fata de cheltuielile curente, foloseste-o la anul sau utilizeaza cum crezi tu ca este mai bine.
#5
O colectie utila! :-)
#6
Citat din: Intersect din Ianuarie 27, 2020, 12:56:09 PM
A folosit cineva in reparatia crapaturilor barcii in punctele de stres,solicitare de torsiune,forta un chit pe baza de fibra de carbon?
Americanul spune ca pentru reparatiile dificile in diferite materiale a fost facut.Vreau sa imi iau si eu o cutie ca sa repar niste crapaturi,doar estetice,le stiu acolo si nu imi plac :) .

Depinde de ce doresti sa obtii.

1. Pentru reparatii "estetice" adica fara modificari structurale, doar la nivel de gelcoat si/sau lac, orice chit (de preferat epoxydic) cu tocatura de fibra de sticla sau fibra de carbon face fata

2. Daca crapaturile au aparut din cauza suprasolicitarii structurii (mai ales torsiune, flambare  si forfecare) unicul remediu care se justifica este consolidrea structurala.
Vasazica straturi aditionale, menite si in stare sa preia efortul si s-o distribuie pe o suprafata mai mare
respectiv s-o transmita catre structuri /zone de rezistenta mai mare...

Ramane de vazut daca "peticel" se pot aplica din interior (de preferat, fara a crea un "cucui" pe exterior)
sau acesul la zonele interioare este dificil (de ex. bulkward, compartimentari , interiorul unor "grinzi" de sectiune U sau V
caz in care lamibarea din exterior poate fi un compromis acceptabil.

Ori [a] sau , supratelele care urmeaza sa fie ramforsate trebuiesc curatate si in masura posibilitatilor asperizate (de ex. glaspapier granulatie 40..60)
in caz contrar priza dintre laminatul original si adaosul nou va fi slaba si se poate forfeca la efort
#7
Barci de pescuit / Re: Barci de la Bicaz
Iunie 23, 2018, 01:28:38 PM
Citat din: Mihai Irimia din Iunie 21, 2018, 12:05:36 PM
Mie i-mi trebuie, am un AQ170, si o cama pe admisie e rotunjita....nu am ce sa-i fac cod motor e B 20parca
AQ170 este echivalent "pe uscat" cu B30 (6 cilindri) iar AQ110 cu B20 (4 cilindri).
Pistoanele, bielele , supapele sunt identice.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_B30_engine

Am un AQ110 demontat, in salupa i-a luat locul un Mercedes diesel marinizat (OM605), consum redus si putere mai mare fata de AQ110.
Bunul si robustul B20 poate va propulsa intr-o zi un oldtimer Volvo Amazon restaurat.

Ax cu came s-or mai gasi si la demolari , cautati motoare din modele Volvo 700 si/sau  900.
Eu as cumpara toata chiulasa, daca supapele se pot (inca) rectifica aveti si rezerve, la un pret mult mai mic fata de un ax cu came nou, de la Volvo.
#8
Cafenea - Discutii generale / Tanc petrolier
Aprilie 08, 2018, 11:44:18 AM
Nu-i chiar un banc, dar daca omul nu are barca in curte sau la debarcader,
merge si un tanc petrolier - in casa....
https://www.rt.com/news/423501-tanker-crashes-house-istanbul/
#9
Veliere / Re: Restaurare velier din lemn
Septembrie 20, 2017, 10:38:18 PM
Citat din: VladIndigen din Septembrie 20, 2017, 09:39:41 PM
...cu inoxul inca nu sunt convins, pe navele mari din lemn nu se folosesc tije din inox in chile, deoarece sunt casante. Sunt convins ca exista tot felul de aliaje
Bineinteles ca exista !
Daca iti permite teschereaua si bugetul cumpara ori bare filetate de bronz marin sau bare,  pe care dupa calibrare (pe strung) le poti fileta.
Nu devin casante, nu se corodeaza - au un singur neajuns- sunt scumpe !
#10
Bibliografie nautica / Re: Carte de referință
Iunie 20, 2017, 12:29:21 PM
Citat din: sebba din Iunie 19, 2017, 08:50:36 AM
Comparativ cu deplasamentul de trupe și logistică, rezultatul e aproape zero

Eu sunt adeptul abordarii de tip metematician:
-Fata de zero si foarte putin este infinit de mult ! ;-)

Am descarcat cartea ieri si - cel putin partial  - ma consoleaza in privinta unei ocazii ratate (OLX.ro  sau Okazii.ro) de acum cativa ani, insa vanzatorul chiar voia
suma de 4000 RON, batuta in cuie...
Este o placere sa rasfoiesti paginile unei carti dar dpdv a continutului de informatii un scan este perfect echivalent si pot "purta" mult mai usor decat cartea ....

Multumesc inca o data pt informatia legata de sursa download !
#11
Citat din: bbl81 din Mai 05, 2017, 09:41:38 AM
intrebarea este: cat de mare trebuie sa fie siguranta pe care sa o montez pe borna+ care iese din motor, si merge catre acumulator?

10A este aproape de optim.
Este mai mult decat suficient pt. consumatori + curentul de incarcare,
si suficient de mic ca sa nu iasa fum din cabluri in caz de un scurtcircuit accidental
#12
Feedback despre forum / Re: Simple Machines Forum
Iulie 29, 2015, 11:14:02 PM
Citat din: Vali din Iulie 29, 2015, 10:03:54 PM
Am dezbatut problema chiar pe barcaholic, la acest topic: http://www.barcaholic.ro/f25/probleme-5211.html . Concluzia e ca e din vina Google, scrie adminul acolo si motivele. Oricum, site-ul nu e virusat, ci e doar acea alarma. Eu intru fara probleme, chiar daca primesc mesaje alarmiste.

Folosesc pt accesar in ordine aproape aleatoare 2-3 laptopuri  si  2-3 desktopuri (serviciu + acasa ).
Sistemele de operare sunt diferite (Win7; Win10 (beta) si Win8).
Nu am niciodata probleme de accesare - nici cu IE, nici cu Mozilla,
nici pe siturile pe care unii - mai retardati sau cu prejudecati innascute  le-au declarat "nesigure" sau potential periculoase.

Din "lipsa de simpatie" nu folosesc insa Google Chrome.

Bineinteles pe toate sistemele firewall-ul este activ si antivirusul  la fel.
___________
Celor care folosesc un Android rudimentar rulat pe un smartphone incropit intre doua-trei lanuri de orez,
sau  iPhone  (lifestyle nene, si la suprapret !)

nu pot sa dau nici un sfat, decat  un citat memorabil din imortalul Struhl,
care in calitate de manager ne-a povatuit:

-Daca etablismentul  merge prost, nu mobila trebuie  schimbata, ci fetele ! ;-)

#13
Cafenea - Discutii generale / Re: Liberland
Iulie 28, 2015, 06:44:19 PM
Citat din: cristizz din Iulie 27, 2015, 10:08:54 PM
Aveti vreo idee, oare care Stat va recunoaste primul Liberlandul?
Dezinteresat (aproape) total fata de cele efemere si lumesti din aceasta Vale a Plangerii, poate Vaticanul?

Sau Togo,  fiindca nu au nimic nici in clin nici in maneca cu Europa ?:-)

Poanta zilei ar fi sa fie IS (nerecunoscut oficial de nimeni, desi mult ranjesc pe shest)
si sa pretinda reciprocitate...
#14
Firma domnului Reinhardt West din Arad.
http://west-sport.ro/despre-noi/
#15
Legislatie / Re: accesul barcilor in Delta
Iulie 08, 2015, 10:23:41 PM
Citat din: Rumpi din Iulie 08, 2015, 07:04:04 PM
"orice ambarcatiune care navigheaza pe lacurile si canalele din DD indiferent de scop, cu exceptia bratelor navigabile va trebui sa aiba la bord un dispozitiv care sa transmita automat autoritatilor pozitia, viteza si alte informatii"
Ca si in cazul "introducerii" comunismului
-ideea (initiala, a utopistilor)  n-a fost rea
-punerea in practica insa total execrabila ;-(

Ma interesaza (animat de  curiozitate personala) daca frantura de text "si alte informatii" este parte din text sau aportul colectiv celor de la  Radio Romania?
Ei (RR) citeaza de regula comunicatele oficiale cuvant cu cuvant.

Daca este si acum cazul, cine o fi fost imbecilul (pardon, politically corect "persoana cu deficit mental  ) adica creier de ex-maior de Militie
si acum probabil 3-4 stelute de general
care a inclus " "si alte informatii" ???

Ce fel de "si alte"??
ID-ul aparatului da,
este de le sine inteles (altfel nu ai cum sa identifici, care dintre cele N pachete receptionate "DE ORGAN"
se refera la cei care stationeaza si cine se "misca" cu 60 km/h+ pe canal?

Si in rest?
Pulsul skipperului?
Litri pe pipi "devarsati" la mal?
Numarul si masa totala a crapilor din lansete?
__________
Lista ridicolului poate fi intins mult si bine , pe mine ma intereseaza insa un singur aspect:
- cum (din ce ) pot finanta asemenea "tehnici spatiale" localnicii, care de multe ori sunt constransi
la braconaj de subzistenta ?
Or sa se imprumute sau vor primi "donatii" din partea unor gasti guvernamentale?

In ceea ce ma priveste, ajung de 2-3 ori pe an in Delta si
ma voi p...a si in continuare pe asemenea
"edicte" imbecile, opera unor imbecili.
Daca le as admite, ar limita drepturile mele personale.
Anticonstitutionale sunt. oricum, din facere.

Sunt insa de acord cu controlul a tot cea ce prescriu regulamentele internationale,
de la existenta echipamentului de siguranta (veste , semnalizare, trusa de prim ajutor, lumini etc)

si pana la controlul vitezei (radar /lidar/balizat  etc) pe canale.

Romania nu are insa nevoie de o noua achizitie de "echipament de ultima ora" executata de semidocti si hoti aciuiti pe langa Guvern

(vezi "afacerile"  Microsoft,
achizitii de fier vechi respectiv statii radio nivel 1960 de la Motorola in loc de echipament MIL performant  pt. armata,
achizitii de elicoptere (din Africa de Sud) cu rezerva de zbor de 0 ore , pt. Fortele Aeriene
constructia de autostrazi prin "expertii" de la Bechtel,
consiliere de privatizare gen "baga mi-as cuponul!" platita cu peste 20M desi un chelner beat de la o bodega rurala
ar fi elaborat mult mai ieftin o metoda mai corecta si mai eficienta intr-o ora etc)