Tango Skiff XL

Creat de silvian2009, Ianuarie 22, 2014, 11:01:53 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Moshu

Felicitări Silvian, mie imi place foarte mult cum a ieșit chiar cu micile imperfectiuni pe care le-ai menționat. Keep on going my friend! ;)
Apropos de finisaj, mulțumita faptului ca ne-ai impartasit modul de lucru care a dus la rezultatul de care nu esti 100% satisfacut o sa incerc sa nu "patesc" la fel (măcar de mi-ar iesi la fel ;D).

P.S. asa e, arata bine okoume-le, dar nici cu mestecanul nu mi-ar fi rușine ;)
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

silvian2009

Multumesc de apreciere si succes si tie pe mai departe!
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

gvincentiu

Meserie... Are prova suficient de sus ca sa faca fata si pe mare...
Ganduri bune !

byteworks

Merge fain, cati cai imping?

silvian2009

Douăşcinci :)

Ideea e ca trage f multa apa la pupa, fiind si f lată. Abia dupa jumătatea turatiei motorului o urca pe propriul val.
Aici am o problema cu unghiul cizmei motorului. Oglinda e putin înclinată insa nu destul, astfel incat motorul sta aproape drept. Trebuie astfel sa ma gandesc la o mica modificare la nivelul oglinzii, care sa-mi permita sa imping elicea putin sub zona chilei...întelegeti voi.
Daca aveti vreo sugestie, v-as fi recunoscător.
In rest, merge relativ bine, in viraje sta exemplar, putin cam instabilă la viteza maxima dar nu atat cat sa reprezinte o problema.
O alta problema e faptul ca mi s-a exfoliat vopseaua pe jumatate de barcă...deh, lipsa grundului si-a spus cuvantul. Acum e iar cu curu-n sus, gata de scarpinat.
Asta e, invatam din greseli.
Bine macar ca am vazut-o cu motorul pe apa si stiu cam ce ar trebui sa-i mai fac.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

cristiantutuianu

silvian2009
Felicitari imi place , ma bucur pentru tine

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

rover.marius

Chiar merge fain, sa o stapanesti sanatos.

silvian2009

"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Moshu

Felicitari inca o data stimabile, arata bine si, cel putin din ce se vede in film, merge OK desi parerea mea e ca 25 de bidivii e cam mult (sau poate tocmai de aia ai si spus ca "In rest, merge relativ bine, in viraje sta exemplar, putin cam instabilă la viteza maxima dar nu atat cat sa reprezinte o problema."

Apropos de vopseaua exfoliata, sunt interesat de subiect sa n-o "patesc" si eu ... O fi fost (si) lipsa grundului de vina dar esti sigur ca vopseaua pe care ai folosit-o era compatibila cu rasina epoxidica? Ai aplicat vopseaua dupa > de 1 saptamana de la aplicarea ultimului strat de rasina pentru a-i da timp sa polimerizeze complet?
I'll never ask for forgiveness, my sins are all I have ...

silvian2009

Hai ca nici nu stiu cu ce sa incep.
Adevarul e ca am cam experimentat pe barca asta, la capitolul vopsea.
Ambele tipuri de vopsea adera extraordinar pe rasina dar nu adera una peste cealalta, fara grund, respectiv Primocon de la International...Ca pe-asta l-am incercat.
Asa ca daca te gândesti sa vopsesti babuta, da-i totusi cu grund, chiar si peste rasina curata. Esti absolut sigur ca nu patesti ca mine.
In cazul meu s-a exfoliat pe o anumita suprafata, al doilea strat de vopsea, primul, aplicat direct peste fibra, rămânând in perfecta stare.
Ideea e ca in extremitatea pupa, sub cele doua flotoare, am exfoliat vopseaua inainte de proba pe apa, pe o zona delimitată clar printr-un contur trasat cu o lama. Peste vopseaua initiala, care e alchidica, spre deosebire de cea exfoluata, care e poliureica, am aplicat un strat extrem de subtire de grund, atat cat poti da cu varful pensulei. Dupa uscare am trecut intr-un strat trafaletul umed cu vopseaua poliureica, dupa ce in prealabil vopsisem oglinda si partea superioara a flotoarelor.
Retine ideea ca atat stratul de grund cat si vopseaua aplicata pe aceasta zona au fost cat se poate de subtiri, aproape străvezii..
Dupa proba pe apa, am putut observa ca vopseaua s-a exfoliat de pe burta barcii, exact pana la acel contur trasat cu lama, care delimitează zona grunduita de cea negrunduita.
Zona grunduita este intactă.
Ieri si alaltăieri am exfoliat vopseaua de pe toata barcă, respectiv stratul final (pt ca pe cea aplicata peste rasina nu o pot nici slefui, nici razui, atat e de dura) si M-am oprit la zona grunduita, unde am zăbovit vreo jumatate de ora, reusind in cele din urmă sa matuiesc mai mult stratul de vopsea si grund, cu ajutorul unui slefuitor excentric destul de puternic.
Am vorbit si cu Vali dupa toata povestea asta, care, amabil ca intotdeauna, a avut răbdarea sa-mi explice o groaza de lucruri despre ceea ce am gresit, despre ce am de făcut de acum inainte si despre importanta folosirii unui grund epoxidic inainte de vopsirea finala.
Si-i multumesc si pe aceasta cale, inca o data.
Asa ca mare grija la faza vopsitului ca mie mi-au iesit peri albi in ultima vreme.
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto

Vali

Problema a fost cauzata de tipul diferit al celor 2 vopsele, care sunt incompatibile. Alchidica e pe baza de uleiuri, iar peste ea aderenta nu e buna, decat daca se da tot cu vopsea alchidica. Epoxy (primer sau rasina), fiind foarte adeziv, adera oricum foarte bine pe majoritatea materialelor, inclusiv pe alchidica.

Eu as fi folosit ceea ce am verificat in practica, adica poliuretanica. Am si acum, dupa o luna, unghiile date cu oja kaki de la emex.ro :). In plus, daca oricum barca e imbracata in fibra si epoxy, daca nu se chituieste cu altceva nu e nevoie de primer epoxidic, rasina e suficienta. Primerul se aplica daca se chituieste de finisaj si se slefuieste, rolul sau fiind de omogenizare a rosturilor si umplere a porozitatii.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

silvian2009

In cele din urmă am prins ideea.
Mai bine mai tarziu decat niciodată, nu?
Vroiam sa mai intreb o chestie legata de finisaje.
Ti-am spus, Vali, ca vreau sa corectez suprafetele bordurilor laterale ale barcii. Inteleg ca voi face asta cu chit poliesteric, insa atata timp cat sub actiunea valurilor ori a fortelor generate de motor, aceste borduri vor fibra, se vîr flexa, intr-o mica masura, ce-i drept, nu e posibil ca acel chit sa crape in timp? Dupa uscate imi pare a fi f dur dar si casant in acelasi timp..
"Gandesc ca perfectiunea e urata. In lucrurile facute de oameni vreau sa vad semne, esecuri, dezordine, deformare".
Yohji Yamamoto