Siguranta navigatiei

Creat de MBG, August 28, 2014, 11:20:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

dany

Scuza-ti confuzia denumirii barcii.E aproape ca ''seven''a mea ;D,Multumesc de link.

radu andritoiu

" Gandeste-te ca orice barca supusa la solicitari prea mari pana la urma poate sa cedeze pe undeva, oricat de bine ar fi facuta. In plus, cand te astepti mai putin pot aparea situatii de pericol, din care e foarte greu sa scapi daca esti deja angrenat intr-o situatie-limita, precum depasirea riscanta a unui val de siaj. Am sa povestesc mai tarziu niste experiente de acest tip "

in ziua de azi cam toate barcile rezista in conditii normale, diferenta o fac barcile care trec cu bine si solicitarile  " prea mari "
s apoi , prefer sa stiu cam ce poate o barca si cum se comporta in astfel de situatii, decat sa fiu luat prin surprindere
so, keep floating for pleasure

ionpescarul

#92
Citat din: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 03:32:53 PM
" Gandeste-te ca orice barca supusa la solicitari prea mari pana la urma poate sa cedeze pe undeva, oricat de bine ar fi facuta. In plus, cand te astepti mai putin pot aparea situatii de pericol, din care e foarte greu sa scapi daca esti deja angrenat intr-o situatie-limita, precum depasirea riscanta a unui val de siaj. Am sa povestesc mai tarziu niste experiente de acest tip "

in ziua de azi cam toate barcile rezista in conditii normale, diferenta o fac barcile care trec cu bine si solicitarile  " prea mari "
s apoi , prefer sa stiu cam ce poate o barca si cum se comporta in astfel de situatii, decat sa fiu luat prin surprindere

Cateva intrebari
1.Radule sti sa inoti ?
2.Sti ca daca cazi in apa in lunile de toamna tarzie ,sau de primavara timpurie ,cu apa pana in 15 grade ,ai sanse sa o mierlesti .
3.Chiar daca ai vesta de salvare ,daca te rastorni undeva pe bratul principal pe centrul bratului in zone izolate ,sansele sa o mierlesti se maresc considerabil ,pentru ca va dura foarte mult pana vei ajunge la mal si e posibil sa intri in hipotermie rapid.Panica ,panica te inebuneste si nu mai poti judeca rational.
4.Impotriva  panici nu poti lupta decat cu experienta in situati limita sustinut de o conditie fizica de exceptie.Oameni putin sau mai mult bauti ,cu putina burtica si cu o conditie fizica suficienta pentru a ridica de mai multe ori sticla de bere la gura nici nu ii mai bag in ecuatie ,sunt victime totale.
O scurta poveste:
Acum cativa ani la sfarsit de octombrie ,poate chiar in noiembrie ,cu temperaturi de 2,-4 grade noaptea ,un prieten a plecat dimineata de pe dunarea veche ,la Sulina ,(ma invitat sa merg cu el ,urma sa ne intoarcem dupa masa,am refuzat ) ,iti relatez din ce a povestit el ,barca era o laguna de 5m cu motor de 25 ,racheta pe apa ,
la intoarcere ,pe la ora 2 ,sa rasturnat pe la mila 8 pe centru dunari ,din cauza unui bustean ,barca era inchiriata ,a durat aproape 2 ore pana a aduso la mal trasa la sfoara inot,in astea 2 ore a trecut o barca pe langa el la vazut dar nu la bagat in seama.
de ce cred eu ca a scapat de inec prietenul meu
Fost sportiv de performanta , ,handbal si inot,varsta ,in jur de 32 ani, inaltime ,1,8m si solid ,nascut pe malu dunari la braila ,omul invatat cu apa.
Am stat si m-am gandit ,daca ma duceam cu el , eu scapam ? Am fost drac pe apa ,am trecut dunarea si noaptea sunt foarte familiarizat cu apa ,dar vara e vara ,dar cand apa e foarte rece si la un inotator cu experienta atuurile astea nu mai au valoare.Cred ca dadeam de belea 
cu toata experienta mea .
Unul care nu stie sa inoate ? care se rastoarna cu barca cu vesta pe el si e singur, in conditile descrise mai sus ,intr-o zona izolata pe centrul dunari ,chiar daca abandoneaza barca si nu e ranit eu nu ii dau sanse sa ajunga la mal.

radu andritoiu

nea ioane, cunosti deja raspunsul
cu 25-30 cai  cam mult spus racheta, poate peste suta sau doua motoare de 200 cai, in cazul asta RACHETA
de fiecare data vesta e pusa , iar snurul cu cheita prinsa de vesta
intamplari exceptionale se pot produce si daca stai in ancora
desi toata lumea se jura ca nu face, rar vezi pe dunare barci care sa mearga agale, ba da , daca stau bine sa ma gandesc , e cineva tot cu o suza efi de 20 cai ;D
chiar si m....s care ne povestea ca el isi doreste sa ajunga din a in b, la iesirea in DD din decembrie a biciuit calutii
so, keep floating for pleasure

ionpescarul

Citat din: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 04:42:28 PM
nea ioane, cunosti deja raspunsul
cu 25-30 cai  cam mult spus racheta, poate peste suta sau doua motoare de 200 cai, in cazul asta RACHETA
de fiecare data vesta e pusa , iar snurul cu cheita prinsa de vesta
intamplari exceptionale se pot produce si daca stai in ancora
desi toata lumea se jura ca nu face, rar vezi pe dunare barci care sa mearga agale, ba da , daca stau bine sa ma gandesc , e cineva tot cu o suza efi de 20 cai ;D
chiar si m....s care ne povestea ca el isi doreste sa ajunga din a in b, la iesirea in DD din decembrie a biciuit calutii

Totul e bine pana se intampla (doamne fereste) am vrut sa spun ca in anumite situati ,e posibil sa nu mai scapi nici cu vesta nici cu jnur.

radu andritoiu

cunoastezi zicerea " viata i legata cu un fir de ata " , la barcagii c un snur de vesta
ei, sa nu intram in panica ca babele
totul se face cu limita, sau la limita, dupa preferinte
nea ioane, ma cunosti de mai bine de un an, ai putea zice ca s asa de inconstient
de fiecare data cand trec pe langa alta barca incetinesc
so, keep floating for pleasure

ionpescarul

Citat din: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 05:00:30 PM
cunoastezi zicerea " viata i legata cu un fir de ata " , la barcagii c un snur de vesta
ei, sa nu intram in panica ca babele
totul se face cu limita, sau la limita, dupa preferinte
nea ioane, ma cunosti de mai bine de un an, ai putea zice ca s asa de inconstient
de fiecare data cand trec pe langa alta barca incetinesc

Stiu ca mai mult e gura de tine ,mai ales ca nu sti nici sa inoti si sunt sigur ca frica pazeste pepeni,in cazul tau.Deci am incredere.

radu andritoiu

nea ioane, am stricat bunatate de pretenie
frica nu mi e de apa, mai degraba responsabilitate


sa vina odata primavara aia sa facem o iesire in DD
so, keep floating for pleasure

ionpescarul

Citat din: radu andritoiu din Ianuarie 18, 2017, 05:24:49 PM
nea ioane, am stricat bunatate de pretenie
frica nu mi e de apa, mai degraba responsabilitate


sa vina odata primavara aia sa facem o iesire in DD

Nu am stricat nici-o prietenie ,eu te respect si ma bucur ca esti responsabil.Dar Dunarea  este foarte periculoasa,mare,curenti puternici,iar noi suntem cam mici pe langa forta ei.Suntem tari cat pluteste barca ,daca sa rasturnat ,suntem pa.


ss

Si o sa se mai intample, atat timp cat ( dupa cum bate seaua autorul articolului ), cei doi barbati au fost dusi la spital pentru testarea alcolemiei! Asta-i boala grea in Delta!  :'(

Florio

#101
Spuneam dimineață prietenilor, despre siguranța în navigație, succese și eșecuri. Se întâmplă și la case mai mari.
Exemplu, Clipper Round the World- Yacht Race, 18 noiembrie 2017. Echipamente de top, testate, utilizate. Ghinion, când omul se asigură bine, natura găsește o cale.
Barcă CV30, oceanul Indian, echipaj de profesioniști, echipat conform regulilor, veste, harnașament de siguranță.

La 1500 mile de țărm,  Simon Speirs cade de pe punte, fiind asigurat prin harnașament, de linia vieții. Ceva se rupe, omul ajunge în apă, este recuperat în stare de inconștiență și resuscitat fără succes. The end.

Buletinul preliminar raportului, ne spune că s-a rupt o carabinieră. Nu se poate, carabinierele, ca și hamul, sunt  ISO12401, rezistă la solicitări de peste o tonă!
Nu-i nimic, natura a găsit o cale.
În cădere, carabina s-a agățat de o piesă de tachelaj de pe punte și greutatea corpului a solicitat-o lateral, nu longitudinal cum a fost ea concepută. Așa că închiderea de siguranță s-a îndoit, a scăpat, iar omul a căzut și n-a mai scăpat.

P.S.
Cam așa nevighează barca în cursă: https://youtu.be/LZ4Ep_rok7g?t=10


kama3

Asta cu carabiniera-i de "final destination"...

deltasub


DoiNomazi

Citat din: Florio din Ianuarie 11, 2018, 03:47:00 PM
Spuneam dimineață prietenilor, despre siguranța în navigație, succese și eșecuri. Se întâmplă și la case mai mari.
Exemplu, Clipper Round the World- Yacht Race, 18 noiembrie 2017. Echipamente de top, testate, utilizate. Ghinion, când omul se asigură bine, natura găsește o cale.
Barcă CV30, oceanul Indian, echipaj de profesioniști, echipat conform regulilor, veste, harnașament de siguranță.

La 1500 mile de țărm,  Simon Speirs cade de pe punte, fiind asigurat prin harnașament, de linia vieții. Ceva se rupe, omul ajunge în apă, este recuperat în stare de inconștiență și resuscitat fără succes. The end.

Buletinul preliminar raportului, ne spune că s-a rupt o carabinieră. Nu se poate, carabinierele, ca și hamul, sunt  ISO12401, rezistă la solicitări de peste o tonă!
Nu-i nimic, natura a găsit o cale.
În cădere, carabina s-a agățat de o piesă de tachelaj de pe punte și greutatea corpului a solicitat-o lateral, nu longitudinal cum a fost ea concepută. Așa că închiderea de siguranță s-a îndoit, a scăpat, iar omul a căzut și n-a mai scăpat.

P.S.
Cam așa nevighează barca în cursă: https://youtu.be/LZ4Ep_rok7g?t=10

pacat.. pe de alta carabiniera pare "smechera", moderna, probabil creatia unui designer de birou... o carabiniera "clasica", ca cele utilizate pentru rapel, unele au si siguranta si nu pot deschise decat cu bomfaierul, nu se deschidea si nici nu se indoia...

pacat de omul dus si pe cine o fi lasat in urma... pe de alta parte, toti avem o zi unica cand ne nastem si una in care ne ducem... inevitabil...
Seasick & Grumpy va invita sa vizionati https://vimeo.com/showcase/2161320