Sfaturi Etap 22 vs. Dehler 22

Creat de Dbr, August 29, 2015, 08:29:26 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

da , bv   Bogdane , frumos curcubeu , sper sa-ti aduca satisfactii pe toate liniile .

Dbr

Salutare. Va multumesc prieteni pentru gandurile bune.
Dehlya a ajuns in final acasa!! Dar acolo a cunoscut-o pe Danka. Si Danka
avea si ea o prietena mai mica (Fletcher), asa ca s-a lungit treaba pe sosea de la Wiena pana la Budapesta...Eram ca Circul Globus pe drum :)
Eu voi vorbi despre Dehlya, frumoasa mea aici. Despre Danka va va povesti cel ce dorit-o atat de mult! Peripetii multe pe drum, incarcari spectaculoase pe vreme superba( vant puternic, lapovita si ninsoare, frig de crapa piatra, etc). Ungaria neprietenoasa rutier( vant puternic) si un control de inaltime la fel de neprietenos. Cand ungurul vorbea si gesticula ca am nu am voie cu doua remorci una peste alta :o...eu ii tot explicam ca nu am decat 3,5 metri inaltime si ca am 4 m permis, el se uita la anvelopele mele de la remorca( DOT 2015 max. load 950 kg max. 9 bar s.a.m.d.) La un moment dat m-a bufnit rasul ca imi adusesem aminte de replica raposatului Ilarion Ciobanu din seria cu Ardelenii - ,, mah ungure, no cand ti-oi da doua palmi!". Atunci s-a enervat tare organu' ca nu intelegea de ca rad si s-a pregatit sa scrie o amenda. Eu i-am scos la randul meu tot arsenalul personal de autorizari,atestate, etc explicandu-i totodata ca sunt la curent cu toata legislatia rutiera internationala mai ales cea agabaritica , chiar profesand multa vreme in acest domeniu , fapt pentru care s-a enervat deodata a pus mana pe telefon si a inceput sa borcorodeasca in limba lui. Treptat il vedeam ca se desumfla dar in acelasi timp se tot uita unde ii indica celalalat( probabil un sef ceva) , inclusiv la etichetele de la chingile de ancorare( omologare certif. EU) sisteme de siguranta intre remorca si auto,etc . Dupa ce a inchis telefonul mi-a trantit toate actele in mana si s-a carat la masina lui furios. Eu am insistat sa dam mana prieteneste dar el se uita la mine de parca aveam trei ochi! M-am intors si eu la masina mea , m-am uitat in oglinda si aveam doar doi. Ne-am vazut de drum mai departe la treburile noastre. Important este ca s-a ajuns acasa cu bine...
Multumesc totodata pe aceasta cale prietenilor de aici, prietenilor mei olandezii si nu in ultimul rand proprietarilor barcilor care au fost alaturi de mine pana la sfarsit ,in ciuda faptului ca asa cum am mai spus era afara cea mai urata vreme posibila,chiar insotindu-ma o mica portiune pe sosea sa vada daca toate sunt ok.
Cateva foto ...
Stima tuturor.

Florio

Bravo calatorule! Trec pe la tine sa-ti vad barcazele :) !

Dbr

Salut batrane Lup de mare ! :) Te astept cu cea mai mare placere...

Alex1958

Faina!
S-o stapanesti sanatos si sa-ti aduca satisfactii!

ionitzady

Bogdane ma uit la poze si nu-mi vine sa cred ce vad cu ochii , atata incarcatura , atata convoi , atata drum  si peste toate astea , daca nu te-as cunoaste , esti un singur om  ca toti oamenii . Daca as putea m-as clona  as lasa copia acasa  sa se acupe de casa si as pleca cu tine ca un robot fara confort , doar sa particip si eu la aceasta aventura . Oricum pentru mine esti un titan si ma bucur sa te cunosc .

Dbr

Salutare, multumesc de aprecieri, dar nici chiar asa ...titan...convoi. Nu este decat munca , rabdare si vointa. Si in transporturile astea ,,marunte'' iti apar o gramada de provocari de fiecare data ,fiecare transport avand particularitatile lui. De data asta a trebuit sa il chem pe frate-miu( categ BE) in Olanda sa imi conduca una din masini pana acasa. Cativa prieteni cu care vorbisem initial ca imi vor conduce macar o masina pana acasa m-au ,,vandut'' cand i-am sunat sa vina dupa mine. Ca sa vezi ca mi-a intervenit ceva, ca asa si pe dincolo...stiti cum este. Nevasta-mea neavand decat B ul , si asa furioasa pe mine ca o pun iar sa conduca cu remorca dupa ea 2500 km, a inceput sa aiba mustrari de constiinta ca nu are si ea E ul. Apoi eu in nemernicia mea mai turnam si gaz pe foc. Redau dialogul:
-Poftim acum, rezolva situatia. Doua masini cu soferi minim BE plus una doar cu B. Cum le ducem acasa? Rezolva acum sa te vad....
- O sa rezolv...
- Acum 20 de ani cand te-am luat de barbat daca stiam ca esti asa sonat nu acceptatam nici in ruptul capului!!!
- Dar ce ti-a spus acum 20 de ani Parintele in biserica mai stii? Sa iti urmezi barbatul!
- Da dar nu si daca barbatul o ia razna! Tu nu vezi cat sunt de mari Dehlya si Danka ! Cum sa trag eu asa ceva dupa mine...
- O femei niciodata nu spune ca e mare!
- Nesimtitule!!! Iti mai arde si de glume!
- Ce sa fac daca iubesc ce este frumos...pe tine , pe Danka , pe Dehlya, marea si valurile, Delta...
- Hai nu incepe cu vrajeala ca te cunosc mai bine decat crezi...gaseste o solutie. Suna un prieten ! Ca tu esti prieten cu toata lumea!
- Da dar cel mai bun prieten al meu esti tu ,doar stii asta...
- Ti-am spus sa termini cu vrajeala cu nu incalzeste cu nimic acum...
- Si ca un bun prieten al meu ce esti iti vei lua E ul anul viitor...
- Da da..sa o crezi tu...never. Sa ma pui pe mine sa trag dupa mine mostrii!
- O faci pe Dehlya monstru???Atunci inseamna ca nu vrei sa ma urmezi... si voi cauta alta care vrea ;)
Si tot asa o tinem...Vorba prietenilor care asista la acest gen de discutii.,,Bah voi si cand va certati va certati frumos."
Si acum sa revin la povestea mea. Pe Danka am incarcat-o dintr-o marina din Amsterdam. M-am dus duminica sa o vad, era la apa. Peridoc ciuciu. Nu avea. Barca monstruasa. Vapor ce mai...Hmmm mi-am zis, adevarata provocare. Am vorbit un pic cu ea, am intrebat-o ce greutate are si daca vrea sa mearga cu mine acasa. Mi-a raspuns printr-un clatinat mic de pupa ca i-ar face placere dar cum o sa poti ca esti cam mic si fara peridoc. Si a inceput aventura cautarii peridocului. Olandezul se uita cam ciudat la mine, credea ca nu o voi lua deoarece nu masurasem nimic la barca cu ruleta. I-am raspuns ca ruleta mea este cu laser si e montata din fabricatie in ochiul drept cu care privesc tehnic. Cu cel stang ma uit doar la femei. Asta asa ca sa nu oboseasca amandoi ;). Asa ca zis si facut... cautat si gasit abia miercuri. Scump dom'le scump dar peridoc tzapan ce sa zic. Ma rog, terminam cu actele abia pe la 17 seara. Il sun pe olandezul cu barca daca poate sa vina sa o incarcam, omul accepta. Bineinteles tot acea vreme coproparazitologica( ceata, lapovita, vant, noapte, frig,etc) A mai chemat olandezul inca un ajutor. Aratam cu pelerinele pe noi plouati ca niste curci, murati pana la piele, precum aia de pe History ,,La pescuit de crabi''. Am reglat rolele la peridoc, si apoi surpriza. Hai la macara. Care macara ca e stricata !!! Abia saptamana viitoare vine firma sa o repare ca nu e nevoie de ea acum iarna! Opa zic, problem...Ma uit la masina proprietarului cu coada ochiului( Land Rover Defender modelul ala indestructibil mai vechi...masina   tzipla). Il intreb:,, Te gandesti la ce ma gandesc si eu :)"? Da , hai sa incercam. Dau panoplia cu lumini de la peridoc jos si hai la rampa. Cand sa bagam peridocul in apa alta surpriza. Planul inclinat era din beton cu doua profile U misto puse longitudinal pe care sa se ghideze rotile peridocului. Cand sa punem peridocul pe U uri ecartamentul meu de la peridoc era mult mai lat decat cum erau dispuse profilele planului inclinat. A trebuit sa duc peridocul in apa pe canturile extrioare ale U ului. Eram adevarat  circul pe gheata ! Am reusit cu greu sa tragem barca sus. Trei oameni am dobandit-o pana la urma pe Danka. Si cum ii pica ploaia asa frumos pe ochisori de acolo de sus de pe peridoc parca ne spunea: ,,Doar atat puteti''?... Mare rau Danka ! Mare rau !
Fotografiile au iesit foarte rau din cauza vremii. Voi incerca ceva corectii pe computer, daca pot ...
Sper ca nu v-am plictisit cu povestile mele...
Stima tuturor.

nicu

Bravo sa il stapanesti sanatos!Poate ne vedem pe ape! 8)

Dbr

Multumesc Nicule.
Am incercat un polish in joaca la Dehlya. Am facut tribordul. A iesit cam de nota 9, zic eu, deoarece nu reusesc pe alocuri, mai ales unde se uneste opera vie de cea moarta( dunga aceea alba) sa scot micile galbeneli , care sunt in profunzimea gelcoatului. Am vazut pe net la diverse firme tot felul de solutii in acest sens( revigorarea coloritului gelcoatului, pete galbene,etc) Imi recomandati ceva din experienta dvs personala? Asta ca sa nu ma apuc sa arunc banii pe tot felul de solutii miraculoase si sa o  transform pe Dehlya in cobai :) Vedeti in foto diferentele intre tribord si babord asa cum arata acum .
Mentionez ca este gelcoatul original al barcii, unul de foarte buna calitate dupa cum prezinta.
Stima tuturor.

Vali

Ce nu iese la polish (zona ingalbenita) se curata cu smirghel de apa. Incearca granulatia 2000, si daca iese greu, incepe cu 1000 sau 1200, apoi fin cu 2000, si abia apoi polish. Slefuirea se face obligatoriu umed.
Oricum, dupa polish e nevoie de o ceara care sa acopere capilaritatea superficiala a gelcoatului, tocmai pentru a nu se ingalbeni din nou.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

cosfru

Bogdane,

Asa cum a spus si Vali incearca prima data cu smirgel fin diverse granulatii 1500/2000/2500 ( umed ) si ulterior pentru polish solutii 3M. La ce ai tu it trebuie cea verde ( fast cut) si inca una albastra de luciu.
La polisat sunt mportante doua chestii : pasta si buretii (care sunt si ei pe culori ). La parte de bureti - iti trebuie cel portocaliu ( la pasta verde) si cel negru ( pasta albastra ).
Buretii sunt si ei de la mai multe firme: 3M, Sonax, Country Lake. Eu am de la Country Lake si sunt super.
Iti mai trebuie la final si o masina de polisat sau un slefuitor orbital ( ambele sa fie cu turatie varabila ).
La final completezi cu o ceara sealant.

Cu ceea ce ti-am scris nu ca faci numai barca -dar si : masinile, ornamentele de inox, lemnaria,plastic,sticla etc etc.
Bafta!

Dbr

Multumesc oameni buni de sfaturi.
Imi e asa o frica de smirghel  :-\ dar o sa incerc int-un loc putin vizibil sa vad ce rezultate da. Galbeneala nu este foarte pregnanta, adica o poti trece cu vederea, chiar pusa pe apa nu cred ca s-ar baga de seama , si de aceea nu sunt hotarat daca sa o scot sau nu. Decamdata mai hibernez cu lucrarile la exterior.
Va voi mai sacai cu intrebarile cand imi mai da cu virgula ;).
Stima tuturor.

cosfru

E bine sa-ti fie frica de smirghel...mie nu mi-a fost si am busit odata o capota spate cu smirghel de 1400 si am muncit apoi ar in drci.Dar tocmai de aia foloseste granulatii de la 2000 in sus.Nu mai jos de atat.Freci mai mult...dar e cumva controlat.

Dbr

Salutare,
M-a pus necuratul sa imi fac de lucru cu carma si tot sistemul ei aferent de rabatare. Era blocata si nu functiona. Am crezut ca va fi o lucrare de o zi doua maximum. Dar nici pe departe. A fost un adevarat ,,carnagiu''( inclusiv dupa ce a fost la gura mea si urmele de pe maini). Carma a stat in apa si probabil ca de cand e barca nu s-a intervenit asupra ei cu vreo lucrare de intretinere/reparatii. Are in interior un sistem foarte interesant de ridicare/coborare care era complet blocat( nefolosit). Am reconditionat-o complet si acum functioneaza impecabil dar treaba asta m-a facut sa ,,dau din manutze'' aproape doua saptamani. Extractoare de prezoane, burghie,bohrmasini,flexuri, filiere ,tarozi si alte s.d.v uri, perii rotative, strung, lacuri si vopsele, cam tot arsenalul disponibil! >:( Dar satisfactia este maxima la sfarsit cand vezi ce a iesit. De la cum arata initial ca ,,epava Titanicului '' la cum arata acum e diferenta mare. Ultima foto este cu ce am vandalizat :)

Bogdan ion

Frumos, meseriasa treaba, felicitari.