PREGATIRE MOTOR 4T PENTRU IERNAT

Creat de bbl81, Ianuarie 18, 2017, 01:34:02 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

bbl81

salut dragi colegi,

cine ma poate ajuta cu cateva sfaturi pentru pregatirea motorului pentru nefolosinta indelungata de iarna?(chiar daca este cam tardiv)
Mentionez ca motorul sta in garaj unde temperatura sta in jur de 0 grade celsius.


Multumesc anticipat.

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

mariusm piesenoi111

Scoti bujiile bagi cate o siringa de ulei de motor de care folosesti in capul pistonului si apoi sfoara de cateva ori pana isi trage uleiul....bujiile la loc si nani-nani.
La primavera o sa scoata nitel fum.....
Ah...si daca are carburator ...golit total ca va cristaliza benzina
Daca aveai ETEC facea singur winterizarea.....https://www.youtube.com/watch?v=jSJW0eC6p6g
si nu goleai nici carburatorul ca nu are ...
Spor!

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

bbl81

dar cam cat ulei injectez in capul piston???motorul este yamaha de 20 cp, 4t
"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

Intersect

Salut, personal am folosit http://www.force4.co.uk/quicksilver-storage-seal-fogging-oil.html#.WH96HllMrqA
Îl găsești pe orice site din România aceeași firmă sau produse similare.
Injecteze spray-ul pe la admisie aer relanti până se îneacă.
Dacă ai baterie o scoti și o duci la căldură o încarci odată la 3 luni. Pt motor este un spray lubrifiant care se evapora până la vară. Linia de combustibil o lași sub presiune.
Sper sa te ajute.
Born to fish,forced to work!!!

bbl81

"O zi proasta de pescuit este mai buna decat o zi buna la munca"

mariusm piesenoi111

Cred ca o seringa de 10 ml in fiecare ar fi ok.....si sprayul ala ar fi super pt ca am impresia ca ETEC exact asta face.....pulverizeaza ulei pana il ineaca.
Legat de linia de alimentare......nu prea cred ca e presiune pe acolo si cristalizarea se intampla in camera de nivel a carburatorului
@Intersect....se pare ca nu e injectie motorasul asa ca .....no pressure at all :)

radu andritoiu

pur si simplu am lasat motorul , nu i am facut absolut nimic
si marius la fel
sper sa mai porneasca
inclusiv bateria, tot in barca
so, keep floating for pleasure

iulian_cioclin

Scoate bateria Radule, nu o lasa in ger daca vrei sa o ai si la anul in aceasi parametrii.

radu andritoiu

so, keep floating for pleasure

Intersect

Citat din: mariusm piesenoi111 din Ianuarie 18, 2017, 07:46:01 PM
Cred ca o seringa de 10 ml in fiecare ar fi ok.....si sprayul ala ar fi super pt ca am impresia ca ETEC exact asta face.....pulverizeaza ulei pana il ineaca.
Legat de linia de alimentare......nu prea cred ca e presiune pe acolo si cristalizarea se intampla in camera de nivel a carburatorului
@Intersect....se pare ca nu e injectie motorasul asa ca .....no pressure at all :)

Va salut
Pentru E-TEC cred ca trebuie făcut un topic separat( întreținere, reparații,revizii, durată de viață..... )  nu sunt în măsură să impun asta.
Așa că apucați-vă de injectat și ai grijă cu cristalizarea. :)
Born to fish,forced to work!!!

costinium6

Va salut.
Eu sunt atat de mecanic incat nu prea fac pergatiri de hibernare dar fac revizii si punere la punct pentru perioada rece la generatoare de avarie care tocmai iarna se apuca sa aduca un plus de avarie.
La motoarele 4t in principiu este necesara schimbarea uleiului pentru ca in sezonul rece baia de ulei devine stationara si apar depuneri care nu vor iesi afara la revizia din primavara, vor colmata si filtrul nou dupa cateva ore de functionare. Alta operatie pe care o fac la motoarele de generator, acolo unde este posibil, este sa rostogolesc motorul astfel incat uleiul sa atinga cilindrii si bielele inainte de prima pornire.

Am 17 ani de service cu generatoare dar cu motoarele de barci sunt foarte tanar, am doar doua veri.
Detin un bj25eeub care cu siguranta a fost modificat, in schema apare ca avand solenoidul de shoc actionat de presiunea din carter, la al meu solenoidul este electric si stutul prin care lua presiune a ramas liber, pe acolo sufla benzina. I-am pus un furtunel si l-am adus in fata clapetei de shoc. toate bune si frumoase dar daca merg mai mult de juma de ora la relanti si il opresc se ineaca si nu mai porneste decat dupa o ora.
Sa il astup?