Revitalizare Johnson FD-20C

Creat de radasous, Ianuarie 19, 2017, 10:51:59 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

radasous

#30
Deschiderea segmentilor, masurata cu lera, e intre 0.2 si 0.4 mm. Nu este tocmai ideal, o sa hotarasc in viitor ce fac cu ei. Momentan am montat pustoanele la locul lor.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

radasous

#31
Dupa doar douazeci de zile am primit garnitura de chiuloasa din tara nemteasca. Coletul a facut doua zile din germania pana in romania, in restul timpului a fost admirat de postasii romani. Mai sunt pe drum restul de garnituri, astea au trimitator cipriot.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

pilu

Este un nene la Galati care face garnituri de chiuloasa si nu numai pt orice motor ,de la avion la buldozer la motoare barca , am cumparat pt un yamaha mai demult si a fost ok exact ca originalul  dar trebuie sa trimiti garnitura veche de model.

radasous

Citat din: pilu din Februarie 13, 2017, 06:42:26 PM
Este un nene la Galati care face garnituri de chiuloasa si nu numai pt orice motor ,de la avion la buldozer la motoare barca , am cumparat pt un yamaha mai demult si a fost ok exact ca originalul  dar trebuie sa trimiti garnitura veche de model.
Multumesc de info!
Prin vara ma batea gandul sa imi fac singur garniturile, am si cumparat materiale si preducele. Nu este foarte greu, doar la garnitura de chiloasa e ceva migaleala la inelele metalice ce etanseaza intre camasi si chiloasa. Momentan nu ma agit, teoretic o sa am toate garniturile noi, OEM sau inlocuitor OEM.
Disperarea actuala este legata de uzura segmentilor, fanta masurata, intre 0.2 si 0.4 mm, nu este chiar ok din cunostintele mele..
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

pilu

Eu am gasit segmenti pt motorul unui prieten cautand dupa dimensiuni  aici:

https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune

sunt ieftini dar nu au calitatea celor oem.

radasous

Citat din: pilu din Februarie 14, 2017, 06:35:40 AM
Eu am gasit segmenti pt motorul unui prieten cautand dupa dimensiuni  aici:

https://www.motobikeshop.eu/ro/motor/piston-segmenti/segmenti/segmenti-dupa-dimensiune

sunt ieftini dar nu au calitatea celor oem.
Pentru Johnson-ul meu gasesc segmenti OEM pe ebay, la pret absolut derizoriu, 6 USD setul. Problema este ca sunt cei cu dimensiune standard, ar trebui sa pun unii mai mari pentru a compensa uzura camasilor. In plus, am primul model de pistoane, cu cate trei segmenti, ar trebui sa le schimb si pe ele. Bineinteles ca pistoane si segmenti majorati nu exista.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionpescarul

#36
Citat din: radasous din Februarie 14, 2017, 08:40:12 AM
Pentru Johnson-ul meu gasesc segmenti OEM pe ebay, la pret absolut derizoriu, 6 USD setul. Problema este ca sunt cei cu dimensiune standard, ar trebui sa pun unii mai mari pentru a compensa uzura camasilor. In plus, am primul model de pistoane, cu cate trei segmenti, ar trebui sa le schimb si pe ele. Bineinteles ca pistoane si segmenti majorati nu exista.


Nu e ok sa pui segmenti majorati ,pentru ca uzura pe cilindru nu e la fel de la punctul mort superior pana la punctul mort inferior si e posibil sa agate jos catre fusta si chiar sa blocheze ,deci vorbim de un motor de aproximativ 500cmc cu un raport de compresie nu chiar mare si care lucreaza la aproximativ 70 de grade.1mm  fanta la segment  ar fi ideal , max 2mm ,totusi e de mare folos si faptul ca ai 3 segmenti pe piston ,chiar daca exista ceva uzura ,al treilea segment ajuta la retinerea compresiei.Ar mai fi o solutie sa gasesti segmenti auto de acelasi alezaj ,iar daca vor fi mai grosi ,ii duci la o uzina sa le mai ia din grosime.la noi se facea asa ceva la uzina la rulmentu ploiesti,sau mai exista un tip in ploiesti care are masini de precizie . Sa tii faca cineva din fonta ? nu recomand ,tipul care are utilaje ,face camasi cu fonta de la Campina ,mie mi-a facut la un golf si dupa 30.000 km camasile erau uzate.mai e o varianta sa faci rost de lainer de sonda (care este tot o fonta imbatranita extraordinar de dura si rezistenta , ) aia intradevar ar fi varianta ideala ,deci din lainer sa faci segmenti ,dar unde gasesti lainer ,ca toti excroci iti pot vinde o bucsa din fonta si iti pot spune ca e lainer.Inainte sa te apuci de prelucrare trebuie sa ii ia o duritate.(cine ia duritatea trebuie sa stie scala de masura unde se incadreaza o fonta moale ,una medie si una dura ) E posibil ca , confectionarea unor segmenti din lainer sa te duca atatia bani ca te lipsesti (la fonta de lainer se face un tratament termic de inmuiere pentru a putea fi prelucrata ,dupa prelucrare se face iar tratament de revenire la duritatea initiala si apoi o prelucrare prin slefuire ,pentru a rezulta grosimea finala .Ar trebui sa cauti set de segmenti pentru motoare auto cu capacitatea intre 1000 cmc si 1100 cmc si eventual sa ii modifici la grosime ,prin slefuire pe masina speciala ,asta ar fi cea mai usoara varianta.Daca vei gasi mai lungi putin ,nu iti recomand sa ii ei ,pentru ca daca ii scurtezi ,vor fi ovali pe camasa si va scapa compresie de noi ,abia dupa multe sute   de ore mers pe apa se vor toci si vor etansa peste tot.Aici si Vali ar putea sa isi dea o parere ,pentru ca sa jucat cu multe motoare .

Sau aici pe original  si scapi de tot balamucul
https://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=OMC0378415

iar aici ai toate piesele motorului
https://www.marineengine.com/parts/johnson-evinrude-parts.php?year=1966&hp=20&model=FD-20&manufacturer=Johnson&section=Powerhead+Group

radasous

Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 01:16:01 PM

Nu e ok sa pui segmenti majorati ...
Multumesc mult!
Motorul asta este de 360cmc, nu urmasul sau de 521cm (am si doua din astea  :))
Exista segmenti si pistoane majorate OEM si echivalenti (cote de reparatie), apar codurile si pe marineengine.com, doar ca nu se gasesc de cumparat decat in SUA, la scoruri fara sens, din punctul meu de vedere. Daca as gasi la preturi normale, camasile vor suferi si ele o majorare si honuire pentru noile valori. Oricum, nu am de gand sa improvizez cu segmenti manufacturati, in afara de prelucrarea mecanica mai este nevoie si de tratamente termice, in plus, nu pot risca distrugerea camasilor pentru ca nu se schimba  :)
Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?

When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

momaul

Salut. In jur de 0.3 inseamna ca sant ca noi.Ai masurat compresia inainte de demontare?Daca pui secmenti R2 trebuie sa alezezi si camasile si sa schimbi si pistoanele.Mai bine il lasi asa.Ideia la motoarele astea este sa nu ai diferenta intre pistoane mai mare de 10psi.

radasous

Citat din: momaul din Februarie 14, 2017, 05:32:54 PM
Salut. In jur de 0.3 inseamna ca sant ca noi.Ai masurat compresia inainte de demontare?Daca pui secmenti R2 trebuie sa alezezi si camasile si sa schimbi si pistoanele.Mai bine il lasi asa.Ideia la motoarele astea este sa nu ai diferenta intre pistoane mai mare de 10psi.
Nu am masurat comresia, atat ca motorul functiona foarte ok, pornea la mana prin invartirea volantei din prima oncercare (mecanismul cu sfoara era putin absent)
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionpescarul


Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?
[/quote]

Am o problema ,0,2mm sau 0,4mm (vorba lui momaul ,asta inseamna segmenti noi )
sa nu fie cumva intre 2 si 4 mm ,atentie unde puneti virgula

radasous

Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 06:48:37 PM
Pe camasi nu este uzura sesizabila, fanta masurata cu segmentii pusi in cilindrii este intre 0,2 si 0,4 mm, sa inteleg ca e in limite rezonabile?


Am o problema ,0,2mm sau 0,4mm (vorba lui momaul ,asta inseamna segmenti noi )
sa nu fie cumva intre 2 si 4 mm ,atentie unde puneti virgula
:) Fanta masurata cu lere este intre zero virgula doi si zero virgula patru mm. Noi nu sunt, motorul a fost utilizat si nu i-a schimbat nimeni, toate suruburile dintre semicartere erau vopsite. Presupun ca nu i-a schimbat vreun ginecolog  :) Prin ceva tutoriale de reparat mopede am gasit ca fanta trebuie sa fie 0.1 si asta m-a pus pe ganduri. In manualele de reparatie nu sunt date legate de masurarea uzurii, scrie doar ca se schimba segmentii daca sunt uzati sau cu urme de rugina. Aceeasi situatie este si la rulmentii cu ace.
In concluzie, pastrez segmentii actuali si, daca nu imi va fi lene, fac o asamblare preliminara si masor compresia.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionpescarul

Citat din: radasous din Februarie 14, 2017, 08:09:25 PM
:) Fanta masurata cu lere este intre zero virgula doi si zero virgula patru mm. Noi nu sunt, motorul a fost utilizat si nu i-a schimbat nimeni, toate suruburile dintre semicartere erau vopsite. Presupun ca nu i-a schimbat vreun ginecolog  :) Prin ceva tutoriale de reparat mopede am gasit ca fanta trebuie sa fie 0.1 si asta m-a pus pe ganduri. In manualele de reparatie nu sunt date legate de masurarea uzurii, scrie doar ca se schimba segmentii daca sunt uzati sau cu urme de rugina. Aceeasi situatie este si la rulmentii cu ace.
In concluzie, pastrez segmentii actuali si, daca nu imi va fi lene, fac o asamblare preliminara si masor compresia.

Uzura e prea mica , din cei 6 segmenti ,alegeti 2  care au fanta cea mai mica si ii puneti pe fiecare piston ,ATENTIE PRIMI DE SUS ,apoi urmatori 2 cu fanta putin mai mare ,ii puneti pe canalul  2 al pistonului  si ultimi cu fanta cea mai mare si cei mai uzati ,bineinteles fiecare pe cate un piston.Astfel veti avea o presiune egala pe pistoane,chiar daca au calcat diferit , diferenta va fi mica si in scurt timp se vor aseza pe o etansare optima.

radasous

Citat din: ionpescarul din Februarie 14, 2017, 09:53:53 PM
Uzura e prea mica , din cei 6 segmenti ,alegeti 2  care au fanta cea mai mica si ii puneti pe fiecare piston ,ATENTIE PRIMI DE SUS ,apoi urmatori 2 cu fanta putin mai mare ,ii puneti pe canalul  2 al pistonului  si ultimi cu fanta cea mai mare si cei mai uzati ,bineinteles fiecare pe cate un piston.Astfel veti avea o presiune egala pe pistoane,chiar daca au calcat diferit , diferenta va fi mica si in scurt timp se vor aseza pe o etansare optima.
Exact asa am ampladat segmentii, multumesc mult pentru sfaturi!
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

ionpescarul

Citat din: radasous din Februarie 15, 2017, 06:13:41 AM
Exact asa am ampladat segmentii, multumesc mult pentru sfaturi!

Inseamna ca dumneata te pricepi destul de bine sa faci lucrarea asta ,dar pui intrebari pe forum ,doar ca sa te verifici. Nu e de condamnat si eu procedez la fel ,un sfat bun in plus nu deranjeaza cu nimic.Spor la treaba.