Yamaha

Creat de Ciby, Iulie 20, 2011, 08:23:30 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

ionitzady

multumesc mult , acum am ce citi

Sosoktm

domnilor, as vrea sa pot alimenta de la motor, in caz de necesitate, un proiector, cu bec de probabil minim 35w, preferabil 55W.
Modelul de motor este yamaha 25NMHO. La service-ul yamaha de la otopeni s-a masurat(ulterior am masurat si eu acasa) tensiunea ce apare intre firul rosu neconectat (plusul liber) si diverse alte fire sau blocul motor. Nu am gasit valori mai mari de 4,8 volti in turatie, respectiv 2,4 la ralanti.
Am masurat si pe "priza" de langa mufa de alimentare, cu rezultate mai slabe. Apelez la cei mai priceputi pentru raspunsuri privind posibilitatile pe care le am si eventuale solutii, cu multumiri anticipate.

tox

salut

Firul rosu care este in aer este + pentru incarcarea bateriei si - poti sa iei  de la masa releului (negru care vine pe bloc). Luminile le tragi direct din mufa din fata. Exista totusi limite, le caut prin comp acum si tiu le dau. Ce ai masurat tu acolo o sa vezi ca face treaba cand vrei sa incarci bateria, totusi trebuie o baterie destul de mare cred ca peste 40Ah pentru ca altfel fierbe.

Sosoktm

Tox, multumesc pt raspuns, am precizat ca vreau DOAR SA POT ALIMENTA UN BEC/PROIECTOR UN PROIECTOR, nu sa incarc baterie. Daca in turatie voltajul este mic, se va aprinde un bec de 12 volti?  Cel mult ar fi util  sa pot incarca un telefon, daca nu e o complicatie prea mare sa fac o priza tip "bricheta auto". Nu prea sunt priceput pe electrica/electronica , dar stiam ca tensiunea de incarcare nu trebuie sa depaseasca tensiunea nominala a bateriei iar amperajul 10% din amperajul nominal.
Poate e util sa spun ca motorul meu are pornire doar la sfoara si trim/tilt doar manual. Ma confuzeaza cumva si faptul ca cel de 15 cai avea de asemeni aceasta "priza/mufa" cu 2 pini pe fata motorului...

byteworks

#169
Valorile celea de tensiune sunt prea mici, ori e busit redresorul/regulatorul de tensiune ori nu exista deloc, ori poate chiar bobina generatoare e busita sau nu exista :o

In plus nu cred ca sistemul functioneaza fara baterie, fara aceasta se defecteaza regulatorul si/sau bobina.

radasous

Citat din: Sosoktm din Noiembrie 11, 2014, 12:32:31 PM
domnilor, as vrea sa pot alimenta de la motor, in caz de necesitate, un proiector, cu bec de probabil minim 35w, preferabil 55W.
Modelul de motor este yamaha 25NMHO. La service-ul yamaha de la otopeni s-a masurat(ulterior am masurat si eu acasa) tensiunea ce apare intre firul rosu neconectat (plusul liber) si diverse alte fire sau blocul motor. Nu am gasit valori mai mari de 4,8 volti in turatie, respectiv 2,4 la ralanti.
Am masurat si pe "priza" de langa mufa de alimentare, cu rezultate mai slabe. Apelez la cei mai priceputi pentru raspunsuri privind posibilitatile pe care le am si eventuale solutii, cu multumiri anticipate.
Salut,
Intr-un manual de pe net scrie ca modelul 25NMH nu are redresor de tensiune, incearca sa masori cu voltmetrul pus pe alternativ. Daca iti indica mai mult (10..14V) trebuie sa ii montezi redresor, eventual si un stabilizator.
http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2001/lit-18626-04-13_680.pdf
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

tox

#171
Eu am 20D aceasi lucru cu 25N pornire la sfoara. Are regulator/rectifier  si pe mufa cu 2 pini poti alimenta numai lumini (asa scrie la manual)cu o putere de min 80W, iesirea este de 12V80W

Chiar este indicat sa nu folosesti in paralel luminile conectate in mufa cu 2 pini si circuitul de incarcare al bateriei pentru ca nu va incarca( in acest caz luminile se alimenteaza direct pe baterie) , ceva de genul ori/ori :)

Tensiunea masurata pe firul rosu este normala, daca o sa conectezi o baterie la el si masa si masori tensiunea la borne o sa vezi ca ajunge in min 14 in ture (testat)

Eu zic sa incerci sa pui un reflector de 80W pe mufa cu 2 pini si sa tragi de sfoara, daca nu o sa incerc eu in weekend si te anunt :)

Manualul din link-ul trmis de Radasous nu este cel corect.

byteworks

#172
Din ce se vede in schema la mufa ajunge tensiune alternativa  (AC) direct de la bobina generatoare, de aceea se poate conecta doar bec de AC de min 80W. NU trece prin regulator, NU este DC si NU se poate conecta o baterie acolo.

Pentru baterie este nevoie de un regulator separat. In care caz consumatorii se muta si ei la baterie, mufa 2P nu se mai foloseste deloc.

tox

Citat din: byteworks din Noiembrie 11, 2014, 05:20:03 PM
Din ce se vede in schema la mufa ajunge tensiune alternativa  (AC) direct de la bobina generatoare, de aceea se poate conecta doar bec de AC de min 80W. NU trece prin regulator, NU este DC si NU se poate conecta o baterie acolo.

Pentru baterie este nevoie de un regulator separat.

Corect, dat fiind ca a fost masurata tensiunea din firul rosu care atarna pe acolo am presupus ca regulatorul exista, de acolo se trag firele pentru baterie.

Sosoktm

tox, multumesc. Pdf ul de din manual de service cumva? In owner`s manual am cautat detalii si nu am gasit referinte pe subiect.
Bec AC este special sau sunt becurile ordinare? Regulator habar nu am daca are motorul, poate e util sa fac poze mai detaliate sub capac si sa va dati seama?
Daca am inteles corect, pe mufa 2P ar trebui sa pot masura pe AC undeva la 12-14 volti, da? Ca sa fie treaba treaba am procurat si casti de motor, sa pot sa pornesc motorul si acasa fara butoaie, bazine, etc.
Mai am o intrebare, de fapt mai multe :). Daca nu exista regulator, e ca cel din link si se poate monta? Dupa montaj, teoretic va scoate curent continuu la 12-14 V? Poate e solutie mai buna, sa pot alimenta un charger de baterie, unul de telefon sau proiector? Daca montez regulator, mai este necesar un minim de consumatori? (vezi 80W pe mufa 2P pt lumini).
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Outboard-Motor-Voltage-Regulator-1984-1985-8hp-25hp-663-81910-10-00-/331366082189?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4d26f5268d&vxp=mtr

tox

Sa le luam pe rand. Din pacate nu am manualul de service pt acest motor si eu doresc sa il fac pe al meu din 20 in 25 si inca nu am toate datele.Am intrebat undeva pe la pag.10 dar nimic.
In atasament gasesti regulatorul ca pozitionare pe motor si vei putea sa il identifici.
Daca nu exista regulator( cu toate ca ma indoiesc) bineinteles ca se poate monta si se poate comanda pe original. Eu am comandat 1 surub pe original si mi-a venit :).
Eu am masurat firul rosu din regulator si masa si aveam cam aceleasi valori ca tine 3-5V, totul se schimba cand montezi bateria in acest circuit, pe a mea o ridica din 12.4 in 14.3 fara nici un consumator

Ca sa iti faci o idee iti spun setup-ul meu. Folosesc o baterie de 60Ah la care am tras incarcarea din regulator printr-o  siguranta de 10Ah.Direct pe baterie -triplu de brichete auto cu 1 USB, SONAR. In curand sper sa trag si lumini, mini panou electric, santina... Daca tot car bateria pentru sonar m-am gandit ca cel mai eficient este sa o pot incarca pentru a o folosi si in alte scopuri.

Inteleg ca tu nu vrei sa cari o baterie dupa tine?

byteworks

Eu as pune 100% regulator si baterie, mai incarci un telefon, un GPS, un laptop, ai curent&lumina si fara sa pornesti motorul etc.

radasous

Sunt doua lucruri implicate in circuitul de curent continuu, un redresor (contine diode), asta face DC din AC si un regulator, de obicei sunt cutii separate..Regulatorul este necesar pentru incarcarea bateriei. Masoara pe fire cu voltmetrul pus pe ac, daca ai tensiune de 10..14V este clar ca nu ai circuit de redresare. Ambele divaisuri se pot manufactura, asta pentru situatia ca nu le gasesti. In pozele puse de tox sunt amandoua in aceweasi cutie.
When people have trouble communicating, the least they can do is to shut up.
-- Tom Lehrer

Sosoktm

s-o luam metodic. As zice ca poza pusa de tine seamana cu ce se vede in poza de mai jos sub cutia neagra de pe centrul lateral al motorului. Si din pozitionarea pe schema "explodata" tot la aceeasi concluzie ajung. Deci am "rectifier"/ regulator.
Nu vreau sa renunt la greutate minima a ansamblului, astfel incat am luat pentru sonar baterie de 12 Ah, are 5,5 kile, in defavoarea celei de 18Ah care avea aproape dublu. Nu pescuiesc la clonc astfel incat nu am nevoie de scanare decat pana identific locul si ma pozitionez. Am cantarit treaba si am preferat sa iau o husa&baterie pt telefon, astfel incat nici incarcatorul gsm nu e o prioritate.
Deci ma feresc de baterie prea grea, vreau viteza si sa pot trage/impinge barca peste obstacole, daca e cazul. Prefer sa car elica de rezerva decat bacterie mai mare.
Da, suna bine pompa de santina si lumini de stationare, insa nu imi trebuie, am burete/ispol iar pentru pescuit de noapte o frontala si un led cu baterie AA e destul.Ramane totusi doar o barca spartana, nimic mai mult.
Vreau doar sa pot avea o lumina decenta pentru situatiile in care ma prinde noaptea pe apa, de acolo stres-ul cu proiectorul, mai ales ca nu car sonarul dupa mine tot timpul.
Concluzionez deci ca as putea lega direct firul rosu la borna de plus a bateriei de 12Ah (cu o siguranta de 3-5 Amperi, sa zicem) iar borna de minus la o masa de pe blocul motor? Teoretic, in timpul acesta bateria se incarca  ( dar ar trebui o protectie de supraincarcare) , daca leg tot pe acele borne proiectorul ar fi ok, el va consuma din "output" ul motorului si/sau baterie, deci si in stationare, daca se cere. Corect?
Sau, leg direct proiectorul la mufa 2P, bec de minim 80 W si va functiona doar in mers, intensitatea curentului dependenta de turatia motorului? Nu am inteles insa daca becul pentru AC e special, sau e un bec ordinar.

Referitor la 20 ->25 cai, am tot studiat si eu problema pana cand nu stiam daca voi gasi 25, eram dispus la a lua si 20 pe care sa il modific. Sunt destule referinte, insa nu prea clar. Si eu am comandat stikere originale de 20 cai pt modelul asta, au venit, doar ca cele pentru variantele dupa 2007, similare celor de la 4t. Culmea e ca nu am gasit nici pe afara de 20 in varianta asta, chiar a fost o versiune rara.

byteworks

Bateria de 12Ah este prea mica, sunt sanse mari sa o prajesti, si regulatorul poate odata cu ea.