Barca de larg: mono sau multicoca?

Creat de Vali, Octombrie 01, 2011, 11:02:37 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Vali

Citat din: cheluall din Aprilie 25, 2011, 07:18:24 AM
HRISTOS A INVIAT
Merci pentru raspunsuri, sper sa ne vedem curind pe "balta" :)

Salutare din nou, dupa cum a scris cheluall pe topicul deschis in aprilie, ne-am gasit pe balta in august, in Delta la Sfantu, dar n-am ajuns (inca) la o concluzie vizavi de monococa vs multicoca. Din punctul lui de vedere, comparatia s-a facut intre barcile costiere, insa eu cel putin sunt (inca) nedumerit care e cea mai buna alegere la o barca "mai de larg". Cred ca pana la urma partea cea mai grea pentru un barcagiu pasionat nu e cum sa-si procure barca, ci cum s-o aleaga :D (cel putin la mine aceasta e marea problema).

In afara de ceea ce am discutat de-a lungul vremii cu velisti mai "traditionalisti" (homemade, Florio, n. adrian, Mihai Patrascu) sau cu unii mai neconventionali precum skipper, am citit foarte mult pe forumurile straine, pe site-urile specializate de multicoci, insa de dat n-am apucat inca sa ma dau cu o multicoca "adevarata". Cea mai detaliata prezentare a domeniului multicocilor de croaziera am gasit-o pe http://outrigmedia.com/outrig/ , si ramane sa o discut mai tarziu, dar oricum sunt destule date care atesta ca multicocile sunt ambarcatiuni de incredere pentru croaziera de larg.
 
Avand in vedere ca investitia intr-o barca locuibila e o chestie care se intampla de obicei odata in viata, cred ca e important ca alegerea facuta sa fie cea mai buna pentru fiecare din cei care isi doresc asa ceva. Eu inca oscilez, nu stiu daca am sa plec (prea) departe cu barca, inca nu stiu cat de importanta e viteza la o multicoca raportata la cea a unei monococi, iar argumentele pro si contra de obicei se formeaza din perceptia subiectiva a fiecaruia.

Sa incepem deci cu domeniul mono: ce pot spune cu certitudine e ca pe o monococa ma simt in siguranta, si dpdv strict personal prioritatea ar avea-o in acest moment o monococa usoara si sprintena, in genul urmatoarelor barci:
- Samoa 28 a lui Roberto Barros:  http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles/plans/sm28/desc26.htm
- Multichine 26 a aceluiasi designer: http://www.yachtdesign.com.br/02_ingles/plans/mc26c/desc26.htm
- Kompromiss 8,6 al lui Serghei Svistula: http://amariner.net/sailing_yacht_design_8_6m.html
- Natali 850 a lui Igor Sedelknikov: http://www.yakutia.ru/~igor/n850/index.html
- Vagabond 26 al lui Jacques Mertens: http://bateau.com/studyplans/VG26_study.htm?prod=VG26
- Windy 900 a lui Dudley Dix: http://dixdesign.com/windy900.htm

Urmand sfatul lui Bruce Roberts, care spune sa alegi barca minima care-ti satisface cerintele, acestea ar fi barcile minimale cu standing headroom, apte de croaziere medii, si pentru living aboard sezonier la nevoie, in echipaj minim sau single. Exploatarea lor e economica, performantele rezonabile, consumul la motor e redus, si sunt usor de "tinut din scurt" de un singur om. Deplasamentul fiecareia e undeva sub 3 tone, lungimea putin sub 9 metri, iar pescajul mic e un deziderat personal important, care se regaseste la 3 dintre ele. Bineinteles ca se poate adapta sistemul cu centerboard si la o barca prevazuta cu chila fin in planuri, dar cred ca e o treaba prea complicata modificarea unui plan. Mai ales ca la dimensiunea aleasa, cei 2 titani ai home-building-ului - Barros si Dix, au exclusiv barci cu chila fin, care arata educatia lor de creatori de barci pentru ocean.
O barca foarte asemanatoare cu acestea ca dimensiuni, dar cu deplasament ceva mai mare, e chiar Allegro, care si-a demonstrat calitatile marine de-a lungul atator ani si atator regate castigate.

De-a lungul timpului am cochetat (si mai cochetez :)) si cu alte barci ceva mai mari, anume in gama de 9-10,5 metri, deplasament intre 3 si 5 tone, cum sunt Caribbea 30 si CW 975 de la Dix, cutterul de 30 de la Whisstock (care a ramas barca mea de suflet :)), Multichine 28 si 31 ale lui Barros, cateva barci de la Roberts, plus cateva barci clasice cu chila lunga, care ma fac sa intru in fibrilatii de fiecare data cand le (re)vad :P. Ce ma impiedica sa ma gandesc serios la asa ceva sunt problemele legate de tinerea barcii atat la apa, cat si pe uscat in extrasezon, avand in vedere ca intentionez sa tin barca langa mine, in GL, si nu prin alte coclauri. Asta presupune pescaj mic, deplasament "light", pentru a avea inclusiv posibilitatea de urcare pe fluviu pentru accesul la canalele europene.

Cam atat pentru moment, fug la treaba sa termin cateva barci :D. Daca mai aveti idei sau sfaturi, le astept cu nerabdare ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

lipan

Așteptăm să ne spui ceva și de multicoci. Care îți plac?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Vali

Salut Nicu :), de placut imi plac majoritatea, de la "saltelele" lui Wharram pana la "paianjenii" lui Farrier :D. Problema nu e ceea ce-mi place, ci ceea ce se preteaza dpdv utilitar la conditiile de la noi si din Europa sa zicem. Astfel, un trimaran contemporan de marime medie, proiectat in majoritatea cazurilor pentru viteza, automat face rabat la confortul interior si capacitatea de incarcare. In plus, anumite constrangeri legate de constructie pun in fata amatorului dificultati serioase, dupa cum vom vedea mai jos.

Ca exemplu, sa luam trimaranul Avalon 9 al lui Ray Kendrick, pana de curand varful de gama al ofertei "cangurului".
De-a lungul timpului, Ray Kendrick de la www.teamscarab.com.au si-a construit reputatia de "prieten al portofelelor subtiri" ;D, oferind planuri calitative si accesibile pentru o suita de trimarane foarte asemanatoare cu cele ale lui Ian Farrier, unul dintre cei mai buni "trimaranisti" la nivel mondial. Astfel, "cangurul" Kendrick ofera planuri de trimarane pliabile cu sistemul de pliere identic cu cele de la Farrier Marine sau Corsair. Dimensiunile sunt aproape identice cu cele ale concurentei, sistemul constructiv fiind totusi ceva mai accesibil la Kendrick - placaj si epoxy, fata de sandwich cu spume sintetice la Farrier.

O privire atenta la planul de amenajari interioare la oricare dintre aceste trimarane de pana la 9 metri ne arata insa o abordare mai mult decat spartana a confortului interior. Cauza este filosofia de cruising a australienilor, care prefera sa zgarie apele costiere ale continentului in mare viteza, acordand importanta minima amenajarilor clasice de cruising. Din aceasta cauza, si in plus din cauza ca sunt rapide si "nervoase", trimaranele pliabile nu sunt cea mai buna alegere pentru croaziera familiala obisnuita.

Exista oricum la Farrier si alti cativa designeri oferte de barci mari si bine dotate, insa tehnologia de constructie face ca pretul sa devina prohibitiv inclusiv pentru cetatenii tarilor bogate.

Cu totul altfel sta treaba in cazul multicocilor dedicate pentru croaziera. Astfel, nume precum Wharram, Kelsall, Waller la catamarane, plus Dick Nevick, Jim Brown sau Arthur Piver la trimarane sunt considerate referinte absolute in domeniu. Acesti designeri au mers pe stilul traditional si seaworthy verificat in practica, fara a aduce alterari doar de dragul performantelor. Dick Nevick e printre putinii care a experimentat totusi inalta tehnologie, insa ceilalti au ramas fideli constructiei clasice, solida si relativ economica.
Pentru cine e interesat mai in detaliu, pe outrimedia.com se gaseste toata istoria si toata povestea trimaranelor lui Jim Brown, omul care a democratizat dramatic trimaranul de croaziera.

Singura si cea mai spinoasa problema cu acest tip de barci e ca au gabarit foarte mare, fiind facute dintr-o bucata (mai putin unele din barcile lui Wharram). Acest lucru inseamna dificultati mari la transport rutier, sau la gasirea unui loc adecvat la o marina. Din aceasta cauza, trimaranele si catamaranele de croaziera (inca) nu sunt atat de raspandite pe mapamond. Exista in schimb si e in crestere segmentul catamaranelor de charter. Pentru Romania nici nu mai are rost sa ne gandim ce inseamna o asemenea barca, stiind prea bine ce specimene exista la noi, incepand de la proprietarii de marine si pana la oamenii din ANR sau de la fisc.

Cam atat momentan despre multicoci (cu toate ca discutia abia a inceput :)), si astept in continuare pareri si idei ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Vali

Ieri seara am avut ocazia sa ma reintalnesc dupa multi ani cu unul din mentorii mei importanti, onorabilul meu concitadin Marian Popovici, cel care intre 1985 si 1990 si-a construit cu propriile maini un velier monococa de 7,40 metri, cu care a facut croaziere serioase in primii ani dupa revolutie. Marian a fost pe la mine sa vada ce barcaze mai "cresc", a aparut apoi si Mihai, si am stat impreuna stramb si am judecat drept ca pana la urma tot vechea noastra iubire - barcile monococa - este ceea ce ne-a coafat si ne coafeaza in continuare :). Marian trebuie sa-si faca si el o reparatie capitala la barca, s-o remotorizeze si sa-i refaca greementul, si cu aceasta ocazie am discutat solutiile cele mai bune care se pot aplica la mandretea lui de barca, care pe vremuri era pentru mine dezideratul suprem :D.

Asa ca Marian ne-a povestit aseara inclusiv cum a fost el odata la inceputul anilor 80 la Tomis si a dat peste Radu Theodoru, care l-a invitat pe Hai-Hui 2 si i-a spus ca daca vrea barca, sa-si faca velier, "fiindca e cea mai misto barca posibila". Asa a ajuns Marian Popovici sa-si faca frumusetea de Hoinar, despre care odata vom spune impreuna povestea intreaga pe forum.

Intotdeauna cand pasionatii de veliere care si le fac sau si le-au facut cu mana lor se aduna laolalta, atmosfera se transforma incredibil, si cel putin pentru mine brigada de velisti home-builderi este cuibarul unde ma simt acasa intotdeauna. Asa a fost si aseara, ca si de fiecare data cand m-am gasit cu lumea din domeniu. Din pacate, tocmai am auzit ca unul din cei mai inimosi velisti galateni, nea Romica, a murit acum putina vreme, si ultima oara m-am vazut cu el in anii '90 :(.

Azi a fost o zi importanta pentru subsemnatul, din urmatoarele motive:
1. Am terminat complet corpul velierului Nerpa (Russian Silhouette), urmand sa continui lucrarile la punte si cabina.
2. Am terminat ultimele lucrari structurale la barca de fibra pentru Dunare, prezentata la topicul "Cum se naste o barca". Am vrut sa lansam barca in weekendul care a trecut, dar vremea a fost de-a dreptul uricioasa, deci am zis sa mai asteptam, cu ocazia asta voi termina ultimele finisaje dupa cum am damblaua de chinez batran :D.
3.  Azi s-au implinit 20 de ani de cand am devenit prima data proprietar cu acte in regula al unei barci serioase, velierul de 6,9 metri pe care il am si acum, si a carui poveste o voi pune online in iarna ce urmeaza, mai ales ca acum lucrez printre altele la reechiparea lui.
4. Cu aceasta ocazie am inceput lucrul la 2 veliere mari, pentru un prieten si pentru mine, a caror constructie se va intinde pe o perioada destul de lunga. Am inceput deci sa fasiez si sa aduc la grosime materialul lemnos pentru laminarea coastelor, pentru varange, stringheri etc. Sunt abia la inceput, dar senzatia pe care am avut-o azi, 10 octombrie, la ora 18, cand am inceput sa fasiez lemnul, nu se poate descrie in cuvinte. A fost la inceput un soc, mi-am dat seama ca am pornit in sfarsit pe un drum fara intoarcere  :o, apoi incet-incet mi-am dat seama ca in sfarsit am inceput sa fac ceva ce-mi doresc de cand eram un copchil navomodelist pasionat de Jules Verne  8). Oricum, povestea urmeaza sa fie postata in timp, singura problema fiind ca seara abia mai am timp si putere sa mai intru sa citesc pe forum, ca de scris mai greu ;D. Oricum, stay tuned, mai ales ca alegerea mea finala a fost ceea ce ma asteptam: monococa  ::)...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Florio

#4
Citat din: Vali din Octombrie 10, 2011, 11:42:45 PM
Asa a ajuns Marian Popovici sa-si faca frumusetea de Hoinar, despre care odata vom spune impreuna povestea intreaga pe forum.

Urmeaza o iarna intreaga, asa ca aveti cuvantul :)

Citat din: Vali din Octombrie 10, 2011, 11:42:45 PM

Intotdeauna cand pasionatii de veliere care si le fac sau si le-au facut cu mana lor se aduna laolalta, atmosfera se transforma incredibil.
Cunosc senzatia, o am de fiecare data cand organizam cate o "imprietenire", cand intalnesc sau cand primesc vreun telefon de la un impatimit al apelor.
Citat din: Vali din Octombrie 10, 2011, 11:42:45 PM

Azi a fost o zi importanta pentru subsemnatul, din urmatoarele motive:
1. Am terminat complet corpul velierului Nerpa (Russian Silhouette), urmand sa continui lucrarile la punte si cabina.
2. Am terminat ultimele lucrari structurale la barca de fibra pentru Dunare, prezentata la topicul "Cum se naste o barca". Am vrut sa lansam barca in weekendul care a trecut, dar vremea a fost de-a dreptul uricioasa, deci am zis sa mai asteptam, cu ocazia asta voi termina ultimele finisaje dupa cum am damblaua de chinez batran :D.
3.  Azi s-au implinit 20 de ani de cand am devenit prima data proprietar cu acte in regula al unei barci serioase, velierul de 6,9 metri pe care il am si acum, si a carui poveste o voi pune online in iarna ce urmeaza, mai ales ca acum lucrez printre altele la reechiparea lui.
4. Cu aceasta ocazie am inceput lucrul la 2 veliere mari, pentru un prieten si pentru mine, a caror constructie se va intinde pe o perioada destul de lunga. Am inceput deci sa fasiez si sa aduc la grosime materialul lemnos pentru laminarea coastelor, pentru varange, stringheri etc. Sunt abia la inceput, dar senzatia pe care am avut-o azi, 10 octombrie, la ora 18, cand am inceput sa fasiez lemnul, nu se poate descrie in cuvinte. A fost la inceput un soc, mi-am dat seama ca am pornit in sfarsit pe un drum fara intoarcere  :o, apoi incet-incet mi-am dat seama ca in sfarsit am inceput sa fac ceva ce-mi doresc de cand eram un copchil navomodelist pasionat de Jules Verne  8). Oricum, povestea urmeaza sa fie postata in timp, singura problema fiind ca seara abia mai am timp si putere sa mai intru sa citesc pe forum, ca de scris mai greu ;D. Oricum, stay tuned, mai ales ca alegerea mea finala a fost ceea ce ma asteptam: monococa  ::)...
Cate activitati ai, nene Vali  :)! Ti-ar trebui un invatacel care sa stea dupa tine cu caietelul de luat notite si aparatul foto, ca tu n-ai sa poti sa le si faci sa ni le si arati. Oricum, din cate spui, 2012 o sa fie un an "apocaliptic" pentru atelierul tau de barcaze .
Sa nu se sperie vecinii alaturand apocalipsa mayasa de invataturile biblice pe fundalul inconjurarii tale de barci, in chip de Tata Noe  ;D

Vali

Ei Florio, cam asa arata o zi de lucru pe la Galati-sat :). Despre documentarea foto si redactarea povestilor, nici o grija, totul e pregatit, dar va vedea "lumina tiparului virtual" in momentul cand treburile vor fi bine inchegate si finalizate ;).

Despre atmosfera dintre barcagii, stim bine cum a fost cand ne-am gasit prima data la Gil in formula extinsa, cu ocazia Salonului Nautic 2010, sau acum un an cu ocazia Flugtag. Atat vreau sa spun, ca n-am sa fac vreodata distinctie despre "care o are mai lunga" ;D.
Imi place in schimb o chestie: pe vremuri radeam cu gashca despre modul cum fiecare e "addicted". Colegu' meu de munca Buric zicea tot timpul "hai sa mai discutam de o curva", si ajungeam apoi la concluzia ca "femeile se executa, nu se discuta". Sau cand incepeau faimoasele discutii despre futbol sau politica, noi radeam de cei implicati in felul urmator: "cand incepi s-o dai pe fotbal, inseamna ca a inceput sa-ti moara cucu, cand o dai pe politica, inseamna ca ti-a murit demult :P".
Ei uite ca acum a venit vremea sa rada si altii de mine, cand incep s-o dau pe barci nu ma mai opresc, fie din discutii, fie din decupat si colorat. Trebuia sa ne vezi duminica seara, ziceai ca s-au adunat 10 oameni, nu 3 :).

Iar despre 2012, orice ar zice lumea, o sa fie un an super misto. In afara ca am o gramada de treaba (ceea ce e foarte bine), abia astept sa facem faimoasele veselii preconizate, incepand de la tabara de la Jurilovca sau Rowmania pana la Barcaweek in brigada extinsa :). Sa nu uitam insa ca omul gospodar isi face iarna barca si vara sania, asa ca, la indemnul unui confrate barcagiu, am hotarat sa fiu cat mai mult "pe tragaci" (a se citi pe ape)...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

lipan

#6
Bine, bine, dacă e monococă vrem şi noi să ştim ce monococă ţi-ai ales, nu ne pui şi nou o poză, un plan, ceva? Nişte date tehnice, lungime, lăţime, chilă, etc, sau le păstrezi la secret?
Să vă țină Dumnezeu obiceiul!

Vali

Salut Nicu si multumesc de interes :). Deocamdata procedez in stilul meu, anume intai vreau sa fac ceva concret, dupa care voi porni un topic unde voi descrie in amanunt tot ce tine de monococa aleasa. Tot ce pot spune momentan e ca alegerea mea a fost facuta dupa 12 ani de "sapat" pe net si discutat cu lumea din tagma, vizavi de tot ce inseamna veliere de croaziera :)
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99


Cu toate acestea, candva, in viitorul tau tau vad un Farrier !




Vali

Sa traiti :), ceva pe aproape ;). Tot ce-mi doresc e sa am timp sa-mi dau corigenta la constructia cat mai multor barci, cat mai diferite ... Iar in afara de asta, sa am si timpul necesar ca sa le "birjaresc" pe balta :P.
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Mihaif99

Timpul de care dispunem e din pacate e din ce in ce mai scurt, asta daca nu facem niste schimbari esentiale in viata noastra.

Cat despre Farrier, daca ar fi sa aleg barca de vis, asta as alege.
In realitatea chiar daca il construiesti singur si tot trebuie sa te gandesti la niste investitii foarte serioase.

Exista unul de vanzare local (nu ma mai vazut), dar la fel ca orivce Farrier e foarte scump. La jumatate de pretz poate m-as gandi sa il cumpar, dar.....

http://ontario.kijiji.ca/c-cars-vehicles-boats-watercraft-sailboats-F-27-Trimaran-For-Sale-W0QQAdIdZ319740402

Vali

Motivul e ca Farrier nu face vreodata compromisuri vizavi de calitatea materialelor si a tehnologiei de lucru. Daca ne uitam pe site-ul lui, omul descrie in amanunt cum lucreaza. In paralel, ne arata evolutia modelelor sale, si imbunatatirile pe care le-a adus in timp. Un exemplu:



Numai din poza asta cate chestii sunt de invatat, pe care in alta parte nu le gasim. Omul s-a lovit de multe probleme, a perseverat, si a demostrat viabilitatea conceptului de trimaran pliabil prin atatea traversari ale Atlanticului si Pacificului.
Oricum, parerea mea e ca o barca de tipul asta e pentru amatorii de adrenalina, pe cand eu sunt mai calm de felul meu :)...
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Capitanul Nemo

#12
În opinia mea, cea mai bună barcă e barca pe care o ai sau cea pe care o poţi avea. Sunt convins că 99 % dintre cei care visează la Marele Larg nu vor ajunge niciodată acolo, opriţi de lunga listă cu Yanmar-uri, SSB-uri, Iridium-uri şi alte orgii electro-electronice, dar mai ales de parşiva lungime la plutire.

În ziua de astăzi, probabil nu COLREGUL este cea mai respectată reglementare pe apele albastre ale lumii, ci Legea celor 40: nu părăseşti marina decât cu o barcă de minim 40 picioare, în care ai investit minim 40 000 USD sau EURO, iar tu, maestru schipăr consumator, de croazieră, ai minim 40 de ani.

Eu unul sunt fan al bărcilor vechi, cu chilă lungă, testate decenii la rând pe mările şi oceanele lumii. În afară de calităţile lor marine indiscutabile, mai sunt două lucruri care mă atrag la acestea: simplitatea şi preţul redus.  În momentul de faţă, se găsesc pe pieţele europene (dacă ştii unde să cauţi), la preţuri de 1 000 - 2 000 EU, veliere de 6-8 m, cu o minimă echipare, cu care poţi colinda lejer într-o vară arhipelagurile greceşti, turceşti, sau chiar pleca mai departe. Asta dacă le poţi aduce în ţară, preţul transportului fiind cu mult peste al bărcii...

Sunt convins că nu toată lumea e de acord cu mine, dar chiar şi în viaţa de zi cu zi, eu caut simplitatea şi liniştea. Mă oripilează aglomeraţia, betonul, lucrurile complexe dependente de resurse pe care trebuie să le supraveghez permanent. Şi din acest motiv consider bărcile moderne nepotrivite pentru cineva ca mine. Prea complicate, prea fancy, prea îmi aduc aminte de rutină.
http://www.barcasirius.blogspot.com
"Not all the wanderers are lost" J.R.R. Tolkien

rexsailor

..... În momentul de faţă, se găsesc pe pieţele europene (dacă ştii unde să cauţi), la preţuri de 1 000 - 2 000 EU, veliere de 6-8 m, cu o minimă echipare, cu care poţi colinda lejer într-o vară arhipelagurile greceşti, turceşti, sau chiar pleca mai departe. Asta dacă le poţi aduce în ţară, preţul transportului fiind cu mult peste al bărcii...

apropo de transport si de vacanta de vara, uite cum fac altii!
http://yachts.apolloduck.com/display.phtml?aid=221344
nu-mi spune ca nu se poate, ci spune-mi cum se poate !
pentru ca raul sa triumfe, trebuie doar ca oamenii buni sa nu faca nimic!        ( eduard burke )

Florio

Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 14, 2011, 11:03:46 AM
În opinia mea, cea mai bună barcă e barca pe care o ai sau cea pe care o poţi avea. .....................


Asta e realitatea obiectiva ! :)

Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 14, 2011, 11:03:46 AM

Eu unul sunt fan al bărcilor vechi, cu chilă lungă, testate decenii la rând pe mările şi oceanele lumii. În afară de calităţile lor marine indiscutabile, mai sunt două lucruri care mă atrag la acestea: simplitatea şi preţul redus.  În momentul de faţă, se găsesc pe pieţele europene (dacă ştii unde să cauţi), la preţuri de 1 000 - 2 000 EU, veliere de 6-8 m, cu o minimă echipare, cu care poţi colinda lejer într-o vară arhipelagurile greceşti, turceşti, sau chiar pleca mai departe. Asta dacă le poţi aduce în ţară, preţul transportului fiind cu mult peste al bărcii...


SI asta e un adevar. Barcile cu un design clasic au fost create vizibil,  pentru anduranta. Nu sunt foarte rapide si nici spatioase, insa au fost create sa strabata intinderile de ape si sa reziste.

Citat din: Capitanul Nemo din Octombrie 14, 2011, 11:03:46 AM

Sunt convins că nu toată lumea e de acord cu mine, dar chiar şi în viaţa de zi cu zi, eu caut simplitatea şi liniştea. Mă oripilează aglomeraţia, betonul, lucrurile complexe dependente de resurse pe care trebuie să le supraveghez permanent. Şi din acest motiv consider bărcile moderne nepotrivite pentru cineva ca mine. Prea complicate, prea fancy, prea îmi aduc aminte de rutină.

Fiecare isi gaseste barca potrivita felului sau de a fi, sau cel putin utilitatii pe care vrea sa i-o dea.  :)  Asta vara, la regata Cupa Bricul Mircea, am admirat cu totii in larg,  liniile superbe ale velierului Adornate, dar si designul clasic si aspectul de constructie home-made ale Corsarului .
Barcile moderne au atins prin tehnologie, trei deziderate : viteza de deplasare, confort (atat spatiu cat si utilitate) si usurinta de manevrare.

Dar la o barca sunt atat de multe variabile de care trebuie sa tii cont cand iti alegi modelul si totodata sunt atat de multe tipuri, incat asa cum spuneai la inceput, fiecare isi gaseste barca perfecta : cea pe care o poate avea  ;)