Consum motor Evinrude ETEC 90 hp

Creat de Catalin, Octombrie 28, 2019, 09:59:19 AM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

as69

Da este cumparat din reprezentanta,, sigur actele sunt ok la el

aditm

Părerea mea, după consumul dat de cărțile tehnice ale motoarelor nu te prea poți lua, am avut johnson și Evinrude 70 și 75cp, cartea le dădea din câte știu 28 l/h consum, pot sa va asigur ca niciodată nu am sărit de 18 l/h, montate pe barca de 5 si 5,5m aprox. 350kg plus 5-6 persoane în barcă și mers 40-60 km/h.
Am testat Evinrude 115 2 timpi 4V, cartea da consum 48l/h, pe o semicabinată,, consumul nu a sărit de 28 l/h și s-a mers cum trebuie :D.
Am cumpărat în vară 2019 un motor Johnson 90cp 2 timpi ceva generație chiar înainte de fight ram,, am studiat puțin pe net, nu prea am găsit date tehnice dar am găsit ceva despre consum, undeva la vreo 38 l/h, am mers puțin cu el, am făcut un consum aproximativ la mers blană cam 70-75 km/h la 4000 rot/min, mai sus nu urca, doar se tura motorul pana pe la 5000, probabil necesita un alt pas la elice, pe barca de 5m și 350 kg plus 2 persoane , consumul a ieșit undeva la 20 l/h, pe lângă asta pot sa spun ca e foarte silențios, nici nu ma așteptăm și gliseaza barca aproape instant.
Am și un Etec de 115, asta nu am apucat să-l testez la consum în mers doar la relanti, 0,74 l/h cu diagnoza  ;).
Părerea mea e ca toată generația fihgt ram și etec de la johnson evinrude, din ce am testat pana acum și sunt destul de multe, cred ca sunt cele mai avantajoase și mai bune, raport forță /consum și fiabilitate, bineînțeles tratate ca la carte, chiar mai bune decât 4 timpi, dar aici mai trebuie carculat și modelul bărcii, pasul elicei și alte alea.
Eu sincer  toată flota ce o am, am în plan sa o dotez cu modelul asta de motoare  Etec și Fihgt Ram, mulți fug de ele ca sunt pretențioase, dar pretențioase sunt toate dacă nu le tratezi cum trebuie


ionut.constantin89

Am si eu un ETEC de 40 cp pe care am inceput sa il folosesc sezonul asta. Motorul a fost cumparat de nou si am apucat sa il rulez pana in prezent 45 ore. Consuma cam 10l/h la aprox 5000 rpm(40 - 45 km/h in functie de incarcare), barca 5,10 aprox. 250 kg fara accesorii. Am auzit si eu ca sunt pretentioase, dar nu am apucat sa obtin un astfel de feedback si direct de la un utilizator de ETEC. Ulei folosesc doar XD100, i'am montat de curand si filtru separator pentru combustibil, iar benzina primeste de peste tot pentru ca mi se pare imposibil sa pleci in delta pentru mai multe zile cu cate 100 litri de benzina dupa tine. Chiar sunt curios in ce consta mai exact aceasta "sensibilitate" de care vorbeste toata lumea.

Catalin

https://www.barcheamotore.com/evoy-electric-outboard-pre-orders/?lang=en.....ei joac-o p-asta....


Pe zi ce trece ma indragostesc de evinrude...acum sunt cu cautarile prin Italia....Gasit cate ceva la 115 ...dar mai astept doua luni...in noiembrie se inchide sezonul si se ieftinesc...SPER

ionut.constantin89

Si mie imi place, este o mica bestie din punct de vedere al cuplului. Eu in Germania l'am gasit, tot asa, dupa cautari serioase. In mod paradoxal, dupa anuntul din mai cu inchiderea, stocurile s'au epuizat relativ repede.

Catalin

Salut dragilor...intrebare...A birjarit cineva un Mariner cu corp de Yamaha?...Nu stiu daca pe acest tip de motor pot conecta un ceas smartcraft de la Mercury ...asata pt a vedea cate ore de functionare are. Ori sa ma las pagubas cu orele si sa verific presiune in cilindri si sa-l aud cum merge...Ce sfat dati????

Catalin

Ionut cum stai cu consumul pe e-tecul tau?...asa cum am mai scris am gasit cateva in Italia de 115 cu destul de putine ore de functionare si sunt foarte tentante. Dar un consum ar fi ideal sa pot sti ...chiar daca al tau este doar de 40.

ionut.constantin89

Salutare. Eu zic sa nu iti faci prea multe probleme in ceea ce priveste consumul. Evident ca acesta depinde de cata putere dezvolta motorul si la ce incarcare este exploatat. Minuni in ceea ce priveste eficienta nu s'au facut inca (200-250 ml benzina * cp * h pentru o exploatare normala), insa ceea ce iti pot spune este ca ETEC'urile au consumul foarte apropiat de motoarele moderne in 4 timpi. Concret, eu am masurat urmatoarele valori :

1. Consum Instantaneu Afisat pe NMEA :

- Trolling la Relanti : 0,4 l/h
- Glisaj la 4000 rpm : 6,7 l/h
- Glisaj la 5000 rpm : 10-10,5 l/h (Eu cam asa merg de obicei cu el. In functie de incarcatura, curent, etc.)
- Glisaj la maxim 5900 rpm : 14,7 l/h
- Hole Shot : 15,4 l/h (Valoarea maxima instantanee pe care am vazut'o vreodata pe NMEA)

2. Consum Real masurat la pompa :

- Tulcea - Sfantu Gheorghe cu 2 bucle de DV : 18 l
- Sfantu Gheorghe - Sulina : 8,5 l

Ansamblul barca + accesorii + motor cantareste aproximativ 400-450 kg si se deplaseaza in regim de glisaj la 5000 rpm cu 41 - 45 km/h in functie de variabilele pe care le'am mentionat anterior. Sarcina pe motor afisata prin NMEA in acest regim de exploatare este de 51 - 55 %. Ce'i drept, acest fapt se datoreaza supradimensionarii motorului (practic ETEC'ul de 40 cp este un motor de 60 cp limitat la 40 cp).
Din ce am auzit eu, motorul de 115 cp este foarte reusit ca si performante si fiabilitate. Dupa cum ti'am spus, nu m'as stresa deloc in ceea ce priveste consumul intrucat eficienta este foarte apropiata de cea a motoarelor in 4T. Cata putere dezvolti, atata benzina consumi, cu conditia sa nu fii nevoit sa mergi cu el aproape de maxim pentru ca acolo eficienta scade exponential. Cu alte cuvinte, daca ansambul este motorizat corect din punct de vedere al raportului greutate/putere, atunci el va fi eficient.
Ultima oara cand am vorbit cu neamtul de la care am cumparat eu, stiu ca mai avea cateva motoare noi pe stoc, printre care si un ETEC G2 de 150. Daca te intereseaza, te pot pune in legatura cu el.
Mult succes si ai grija sa'i montezi filtru decantor. Ulei gasesti la 55 euro/gallon'ul tot pe comanda din Germania, dar oricum este insesizabil acest cost. Pana la urma si pentru motoarele in 4T platesti uleiul din baie si costurile aferente schimbului.

Numai bine,
Ionut



Catalin


Catalin



Catalin

Un raspuns dat de un posesor de etec 90 hp."  Consumul îl da în funcție de greutatea bărcii și a vitezei, numărul de rotații. La 5500 rotații poate consuma 27l pe ora, la 3500 - 12/14, la 4500 17." Sper sa nu se supere ca l-am citat... Are un Rib de 5.80 pe 2.20 si 450 kg...in care pot intra 8 persoane.
Suge ceva motorasul ala dar cred ca senzatiile sunt fantastice...

gabriel.c

Salut,confirm cele spuse de tine. M-am întors din delta ieri și am reușit sa fac consumul mergând cu plinul la rezervor(115 litri) .Am mers 8,2 ore și benzina e cativa litri pe fundul rezervorului.Asta înseamnă aproximativ 14 l /h.
Fiind singur in barca n-am mers prea turat (4000) și greutate am avut barca 600kg și bagaje de crap împreuna cu mine aproximativ 300 kg.
Dar merge motorul într-un fel. .....

Catalin

https://www.subito.it/nautica/evinrude-e-tec-napoli-353991666.htm?utm_medium=referral&utm_source=subito&utm_campaign=free-engagement-ad_detail
din intrebarile puse...tipul zice ....E un 40 cv e 2010 le ore nn ti so dire il motore sta in aqua se ti interessa e disponibile ache prova in acqua...
pretul e foarte tare...si se mai si negociaza.