Elver 20

Creat de Laurentiu N., Ianuarie 19, 2012, 04:07:55 PM

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

buccaneer

@ Laurentu: "nu cred ca trebuie sa ne raportam la Balaton,lacul Ontario,sau Opera din Milano."
Trebue sa ne uitam si sa ne raportam la ce fac altii, asa invatam. Si tu faci asta. Toate pozele puse de tine nu sunt din portul de langa tine fiindca nu are si nu o sa aibe asa ceva daca nimeni nu se uita si ce fac altii.

buccaneer

@ blue marin.
100% de acord.

Vali

Si totusi, in ultima vreme in Ro s-au facut prea putine barci noi ca sa putem spune ca s-a folosit un tip sau altul de planuri.
Excluzand barcile Roberts din Voluntari, inca n-au aparut la noi barci serioase facute dupa planuri cumparate. De exemplu, Allegro a fost facut dupa un plan de forme minimal al unui Ovni francez, barca lui nea Nicu home-made a fost facuta dupa un plan de forme de Swan 39, iar alte barci de la Constanta au fost facute dupa planurile mai vechi disponibile intre pasionatii locali, planuri calitative pentru epoca lor (anii '70). Problema nu a fost calitatea planurilor, ci aplicarea lor cateodata "romaneste", determinata de lipsa de materiale si know-how. Totusi, acele barci au adus bucurie proprietarilor, si au aprins imaginatia viitoarei generatii de barcagii velisti.

Apropo, am observat ca, luati de valul discutiilor, ne-am indepartat de subiectul initial al topicului, anume swampscott dory Elver 20. Ce ziceti daca grupam discutiile despre diferitele barci self-built in alt topic, pentru fluenta si continut distinct ;)?
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

buccaneer

Nu cred ca este cazul Vali.
Eu am spus ce am avut de spus despre Elver 20. Scuze ca am scris asa de mult "pe langa" Elver dar sa inteles, nu stiu de unde, fie nu imi place lemnul fie barcile clasice.

Laurentiu N.

#49
@ Buccaneer -s-a pus problema ca nu-ti plac barcile home made !!!
De unde ?
Din comparatia cu "porcul din betigase" plus ca mi-am amintit de o postare mai veche de-a ta in care povesteai ca ai incercat sa faci o barca acasa,nu ai reusit si apoi ai hotarat ca "barcile mici ,din placaj,nu merita construite !!"
.
Daca refuz sa ma las condus de moda" sau de altii",nu inseamna ca ma doare la basca de tot si de toate  :)
.
Raportarea la altii,inseamna a te masura cu ei,ceea ce implica dorinta de a fi la fel sau mai bun ,ori cel mai bun. Eu i-mi doresc sa cred ca am eliminat de mult balastul unei astfel de mentalitati. Postez fotografii de acolo'pentru ca romanii nu au inca un proiectant de barci care sa vinda planuri ,iar eu nu stiu sa mi le proiectez singur.Altfel uitam cu placere de americani.
.
Saritul peste etape e extrem de daunator in multe domenii !!!
Inteleg sa montezi ultimile chestii" la un transat',ori o barca de concurs si nu in cazul celor ce vor sa se plimbe ,pe apa ,cu familia ce s-ar simti probabil monunat si intr-un "Vacantioner" [vezi foto]
.
Ce barci vor oamenii sa construiasca.. e o treaba ce nu se poate impune oricat de "gresita" ar parea unora alegerea. Am mai scris despre asta !

Nu-ti place Elver ! S-a notat ! [intonatia corecta =in prima scena a serialului Seinfeld ] :) :D ;D ;D

Si acum serios  ??? Am auzit la radio ca Braila e sub zapada in zonele rurale.

Vali

Eu am inteles ce a vrut sa spuna Bucaneer, si nu cred ca a fost impotriva barcilor self-built. Nu toata lumea are placerea de a-si face singur barca. Insa cum spune si blue marlin, e preferabil sa alegem un plan bun cand ne apucam. Asta nu inseamna ca Elver 20 nu e un plan bun (mie-mi place), ci poate ca nu ar fi alegerea multora din noi. Oricum, e democratie, si fiecare procedeaza dupa cum crede ca e mai bine pentru el.

Eu vad altfel problema: trebuie sa trecem odata la fapte, fiindca de cativa ani se bate apa in piua pe netul romanesc despre barci, dar barci cam pauza :P. Chiar si in cazul unei barci simple s&g, constructia ei e o aventura interesanta.
Cred ca problema cea mai importanta e sa fim siguri ca am facut alegerea cea mai buna. Si cu cat stim mai multe, cu atat e mai greu de ales.

Asa ca propun sa renuntam la polemica, si sa lasam cat mai mult sa vorbeasca faptele. Avem azi tot ce ne trebuie - planuri, materiale, know-how, comunicare online instant etc etc. Asa ca, facand o analogie cu situatia noastra, zic si eu ca baietii de la Gândul Mâţei: "decat solduri de muieri, mai bine bem 30 de beri" :D, adica decat sa ne ciondanim, mai bine ne apucam sa facem sau sa reparam, reechipam etc tot felul de barcute ;).

"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

buccaneer

#51
Laurentiu, vad ca tu ai opiniile tale foarte bine formate, sti ce vrei deci succes cu Elver 20.
Ti-am raspuns fiindca:"Va salut colegi barcagii !  Deschid aceasta pagina din dorinta de a  supune atentiei forumistilor, o barca...". Daca tu vrei sa auzi ce iti place tie, n-o sa se intample cu mine. Ti-am spus ce cred. Ai luat comentariile mele referitoare la barca ca fiind comentari la persoana ta, gresit. Nu cred ca a meritat sa-ti raspund.
Numai bine.

Vali

Topic redeschis, sub lozinca lui blue marlin: "make boats, not words" ;).
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

 Mi-am sters ultima postare,chiar daca nu renunt la idei !
.
In calitatea prospat dobandita de "individ cu opinii f.bine formate",recomand : consumul a minim 2 litri de apa pe zi, purtatul ochelarilor de soare si SWR cat mai mic ,la reglarea antenelor CB.   :) ;D

nicu

reflectata cat mai mica la orice tip de statie!

Rumpi

 In primul rand, multumesc Vali ca ai redeschis topicul. Initial nu consideram ca am ceva de spus la subiect, si despre subiectul initial nici nu am. Cred insa ca trebuie sa fac cateva consideratii despre discutia ulterioara, chiar daca nu se incadreaza sub sloganul "make boats, not words" deoarece evident ca voi produce numai cuvinte.

1. Despre constructia de amator in sine:
Asa cum am mai spus, consider ca in actuala conjunctura romaneasca o constructie de amator nu este rentabila decat in cazuri speciale. Cheltuielile cu constructia efectiva a cocii reprezinta mult prea putin din totalul cheltuielilor pentru a influenta cu adevarat decizia constructorului. Sau asa ar trebui sa fie. Cititind ultimul numar din Woodenboat aflu ca un sloop de 11,5m construit in regie proprie cu economie maxima, a costat 85000 de dolari si 7500 ore de munca (impartita pe 10 ani).
Rezulta ca oricine isi face barca cu mana lui o face pentru o plusvaloare necuantificabila. Asta poate fi vestita mandrie resimtita cand ai lucrul tau facut de tine sau pur si simplu cel mai la indemana mod sa scapi de stresul cotidian. Nu mai suntem in vremurile intunecate cand in lipsa unei industrii de profil si a unei piete cel mai simplu mod sa ai barca era sa pui mana si sa o faci.

2. Despre planurile folosite:
Orice barca e un compromis. Aceste compromisuri apar undeva pentru un set special de cerinte si unele dintre ele se generalizeaza devenind curent de gandire dominant, respectiv moda. Urmeaza apoi batalii inversunate in apararea compromisului ales. Fenomenul nu e specific barcilor ci general uman aplicabil de la sosete la nevasta. Ca sa raman la barci designul urmeaza anumite mode si nu exista o "evolutie" lineara adevarata care sa ne garanteze ca daca aleg un plan din 2012 acesta va fi cel mai bun. Chiar daca ne mandrim ca astazi intelegem mai mult din teoria proiectarii navei decat acum 100 de ani asta nu inseamna ca barcile sunt mai bune. Inseamna doar ca ne adaptam mai bine compromisurilor actuale. Si sa nu uitam un lucru esential, gustul estetic este ceva invatat si  majoritatea de obicei habar nu are de ce barcile care le plac lor arata in felul respectiv, sau daca are vre-un sens sa arate astfel.

3. Concluzii pentru topicul de fata:
Discutia in contradictoriu pe un forum de barci asupra unor aspecte de principiu ale culturii umane este neproductiva pentru forumul respectiv. Asta deoarece forumul nu este dedicat respectivelor probleme, ci unor aspecte tehnice ale constructiei si utilizarii diferitelor tipuri de ambarcatiuni si se bazeaza pe respectivele diferente ale culturii umane.
Acestea fiind spuse rog mult toti participantii la forum sa utilizeze functia de previzualizare inainte de a posta, si de reflecta daca si in ce fel postarea lor contribuie la dezvoltarea comunitatii si daca respectiva postare se refera la subiectul vizat sau aluneca in discutarea altor aspecte. 
Tin sa mai mentionez ca nu consider ca actuala discutie a degenerat intr-o "cearta", nici macar intr-o argumentare mai serioasa, ci este un exemplu tipic de deraiere de la subiect si discutie principiala deghizata.

draken

Pana la urma, omul doar isi anuntase o preferinta si nu cerea parerea despre ea, ci doar intreba daca cineva are idee cata epoxidica intra in toata afacerea....De aici, da-i si lupta....cu clasice, cu ne-clasice, home made, factory made ...  cu tot felul. De gustibus non dispudandum. Nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce ... place fiecaruia. Libertate, nu?
Acum, sa fiu iertat ca sar putin din subiectul cu epoxidica: oricare masina, oricare barca, oricare casa e parte a unui efort colectiv de constructie si inzestrare. Intr-un final, patrimoniul asta ajunge sa te caracterizeze ca natiune. Fiecare trebuie sa fie liber sa aleaga ce-i place, dar ar fi extraordinar ca prin fiecare alegere libera sa se imbogateasca o suma a alegerilor care, intr-un caz bun, ar fi misto sa nu se dovedeasca a fi un soi de corcitura de ospiciu cu Disneyland in pragul falimentului

Laurentiu N.

#57
 Cred ca se simte nevoia de mai multa democratie, pe un forum,ce mie mi se pare ca nu schioapata deloc la acest capitol. :) Stiu ca pare paradoxal ce spun,dar ,uitati ce va propun :

- Incepand de astazi,11 februarie,declar deschisa "sesiunea de opinii" :) Astfel in perioada urmatoare,rog pe toti cei ce vor sa aduca argumente pro,sau contra, visavi' de proiect ,sa o faca.Indiferent daca forumistul e profesionist ca Vali , ori amator.

-Apoi vom supune la vot, 'oportunitatea materializarii proiectului ] [il voi ruga pe Vali,sa posteze un grafic ,animat'] Rezultatul va exprima ,destul de clar, opinia forumului ! Acumaaa,...cred ca ar trebui ca initiatorul,sa aiba drept de veto ! Dar altfel va privi lucrarea avand sustinere morala sau vot de blam"
In caz ca omul tine neaparat sa faca proiectul,ramane totusi replica din 'scrisoarea pierduta :"tradare ,tradare ,..dar sa stim si noi ! ;D

Procedura s-ar putea generaliza,lucru ce cred eu ,ar duce ,printre altele la un mai justificat si profund sentiment de apartenenta la un grup de forumisti pasionati.

Eu am prezentat la inceputul topicului cateva caracteristici ale barcii,pe care eu le consider si argumente ,vreau sa mai spun cate ceva :fundul plat,impreuna cu velatura joasa ,latimea la CM si faptul ca echipajul calca pe cea mai de jos cota interioara,contribuie la stabilitatea initiala a barcii,avand ca rezultat-bandare f.redusa in mars -lucru ce imbunatateste considerabil confortul,ori activitatile ce se desfasoara la bord,cum ar fi gatitul
-Arborada joasa si f. usor de demontat', face ca barca sa aiba acces in multe zone din Delta si nu numai .
-Velatura impartita in 3 piese,face ca acestea sa fie usoare si deci usor de manevrat,croit, cusut ,intretinut.
-Fundul plat usureaza urcarea pe peridoc si transportul.

Va invit acum sa va expuneti opiniile  fata de proiect,chiar daca unii dintre voi ati mai facut-o.[vor conta la vot]
Multumesc !




Vali

Eu vad problema cam asa: nu prea avem cum sa-ti dam informatii care sa te ajute sau nu in alegerea Elver 20, nimeni din noi neavand contact direct cu asa ceva. Asa ca solutia e sa ne uitam impreuna la ceea ce s-a scris despre barca pe net:

http://www.willmarsh3.net/el/elver_top.html
http://www.willmarsh3.net/el/elver_why.html
http://aipaul.tripod.com/id5.html
http://forum.woodenboat.com/showthread.php?53831-20-Elver-CAnoe-Yawl-Rigging

Parerea mea e ca barca e buna pentru ape interioare, avand pescaj mic, stabilitate buna, velatura joasa, estetica interesanta, si toate avantajele pe care le-ai spus. Mie, dupa cum ti-am mai spus, imi place, si daca te vei hotari, vei avea suportul meu tehnic si moral ;). In plus, propun sa ne "focusam" pe chestiuni tehnice, utilitare sau estetice, si mai putin pe chestiuni de "politichie", democratie etc :P.

Ca un inceput, uite care au fost cerintele tipului care si-a construit Elver-ul "No Strings Attached" (primele 2 linkuri):
"In summary the requirements are:

Less than 20'
Trailer weight < 1500 lbs
Classic lines
Quick to build
Draft <= 12"
Quick launch and retrieval"
"Poate ca esenta vietii sta in dorinta de a atinge altceva decat ceea ce ti-a fost prescris" - Christian Tirtirau

Laurentiu N.

#59
 -Multumesc Vali ! Nu propun sondajul pentru a obtine vre-un ajutor,ci pentru a da colegilor de forum posibilitatea sa se pronunte in legatura cu acest proiect sau cu altele.Dar daca nu se incadreaza ....! ;D